February 10, 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

February 10, 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Ticaret odasında | RE EE EŞ Dün raporu hakkında izahat veren Hakkı Nezihi B Bu günkü ihracat sistemimiz çok bozuktur Korigrede dün bu mesele de uzun boylu konuşuldu Ticaret odası kongresinin üçün- cü celsesi dün saat 14de yapıl- mıştır. Dünkü içtimas nedense rağbet gösterilmemiş ve dokuz oda memuru olmak üzere ancak 24 kiş gelmiştir. Karı Mustafa zade ihmet B, in riyaset ettiği balıkdık komisyonu tarafından hazırlnan rapor müzakere edildi. Bakçılığımızm inkişafı için alınaak tedbirleri 8 maddede | eden raporda bilhassa balık ikra- vergisinin hülk balnanenin islahı, catdan (muamele kalrılması balıkçı taifelere hü- vViyosündan verilmesi vE kon set için lâzım olan tuzların ga ucuz satılması isteniyordu. porun okunmasından sonra içtda hazır bulunan balıkçılık | mnassısı M. Veberman bazı irt verdi ve hükümetin balık- çı çok ehemmiyet gösterdi- ğ yeniden iki mütebassısla nvele yapıldığını söyledi. 2or heyeti umumiyesi itiba- rabul edilerek smai tedrisat hadaki takririn müzakeresine 8&i, Bunda san'atlar mekte- bü ölâhı için teşebbüsatta buslması isteniyor ve ayrıca #u iddeler zikrediliyordu: İ. San'atlar mektebi mezun- İarin mesleklerinde daha faal ir #evki “almalarını temin için fabrkişörlerden mürekkep bir | omisyon teşkili. 2 Bakırköy, Beykoz Seyri- sefain fabrikulârında enstitüler açılması, 3 — Ameli hayat, ticaret mekteplerinde çırak kursları kü- tadı, Bu temennilerde aynen muvs- ik ihracat görüldükten sonra mtiamızın kıymetlendirilmesi akkında Hakkı Nezihi B. tara» ndan yazılan raporun müzakere- ne başlandı ve rapor sahibinin ahatı dinlendi. Nezihi B. izaha“ »da bu günkü ihracat sistemi- ) pek bozuk olduğunu asırlar- nberi devam eden bu hale | nihayet vermek zamanı gel- tini söyledi ve köylünün mürs- hacıların o elinden tazyikten tarılmasına işaret etti. Niza- itin Âli B. ihracatın tanzimi İstanbuldaki laburatuvarların sidi teklifinde bulundu. Ne- de rapor ve teklif kabul edi- kongrenin daha bir hafta laştırıldı, Ticaret Od Hata vok Bir rivayet hakkında Kenan B. ne diyor Şilede babasını balta ile öldü- ren Süleyman Ağırceza mah- kemesince idama mahküm olmuş ve Beyantta idam edilmiştir. Idam hükmünün infazından bir müddet sonra şehrimiz de halk arasında, Süleymanın bir hatayı adli gu, asıl katilin Söleyman ol- İ ve bunun da Şilede yakalanarak şehrimize getirileceği hakkında bir takım şayialar, çıkmıştı. ru olmadığını meydana çıkar- dün bu hususta şu sözleri söy- lemiştir: dar değilim. Bunun doğru olmak ihtimali aslâ mevcut olmaz. Çün- kü maslüp cürmünü itiraf elmiş | ve babasını nasıl öldürdüğünü bütün teferrüatile anlatmıştır. Bu şayianın aslı yoktur, Kopuk Mustafa çetesinin mu- hekemesine başlandı şekavet yapan kopuk Mustafa çetesinin muhakemesine ağırce- zada başlamıştır. Şakiler tahki- kat esnasında suçlarını itiraf et- tikleri halde mahkemede im kâr etmişlerdir. Dava şabitlerin dinlenilmesi için başka bir güne | bırakılmıştır. Komünistler hakkında kerar bugün verileçek Bir aydanberi muhakemeleri hafi olarak cereyan eden komü- nistlik maznunları hakkında bu- | gun saat ücre karar verilecektir; Ticmet alerinde : Oda bütçeleri ve. muhesebe divanı Ticaret odaları bütçelerinin İ muhasebat: kontrol edilip edil memesi akkında di'am ile Maliye vekâleti arasında bir noklai nazar ihtilâfı çıkmıştır. 335 tarihli nizamname feshedildi Iktısat vekâletinden odasına bildirildiğine göre Dev- rihli ihracat nizamnamesinin fes- kararı ticari müesseselere tebliğ etmiştir. Portakallarımız Romunyada çok satılıyor kında odaya bir rapor gönderil- miştir. Bunda Türk mallarmın Bükreşte büyük rekabet gördüğü | tığı rikredilmektedir hararetli sa- İ tışın nisana kadar devem ede- | ceği haber verilmektedir. ( Çizgilerle İyi günler geride kaldı. O ne rüzel, b rahat, ne hereketli günlerdi! Diyen: ası Kongresi Bir idamının neticesi oldu- | mayıp maktulün diğer üvey oğlu | Tahkikat bunun katiyen doğ- | mıştır. Müddeiumumi Kenan B.de | “— Böyle bir şayiadan haber- İ Kartal, Yalova ve havalisinde | Ticaret | let şurasınca 27 mayıs 1335 ta- | hine karar verilmiştir. Oda bu | Köstence konsolosumuz Re- | manyada portakal satışları hak- | ve portakal sürümünün fazlalaş- | Bu işe siz de şaşın! Biraz di Türk talebe- sini düşünün |! Darülfünunlu bir genç şöy- le anlattı: “— Geçen cumâ bir sine maya gittim. “Atina apasları,, filmi gösteriliyordu. Bir ki- senin önüne geldiğim zaman yanımda duran bir rum gen- ci mektep karnesini uzattı ve kişeye 95 kuruş verdi. Bilet aldı içeri girdi. Ben de kar- nemi uzattım kişedeki me mur: “— 35 kuruş vereceksiniz. Dedi, “— Niçin dedim. “— Rum mekteplerine kuruş. Diğerlerine 35; cevabı- nı verdi, Bu ayrılık neden?,, 5 Yunanlılarla dostuz, ve bu dostluktan memnunuz. Türk— Yunan dostluğunu arttıran sâmimi münasebetlerin de ha- raretli taraftarıyız. Fakat bu dostluğu 19 kuruş (o fazlasile Türk gençlerine salmıya, ve işin yük tarafın o türklerin sırtıma yükletmiye hiç akıl erdiremiyoruz. Türk — Yunan dostluğunu Türk falebesinin sırtından hi raz daha fazlasını kazanmak suretile çıkarmak istiyenlerin yaptıkları hareket doğru mu- dur, samimi dostluğu böyle acaip manada oAnlıyanların anlayışına siz de şaşın.. Biz de şaşalım ! Türkocağında konferans ve konser 12 Şubat 931 perşerabe günü | akşamı saat 2) de Kösemihal İ zade Mahmut Rağıp Bey tara fından “Avrupa musikisinin, Tür- kiyede yerleşmesi,, mevzulu bir könferans verilecektir. Bunu mü- teakip piyanist Bedia Cevdet Hanım refakatile Mahmut Rağıp Bey tarafından atideki program veçhile bir konser verilecektir: Vivaldi'nin mi majör konsertosu; Behoven fa majör Sonat; Sarzat “Zigoynervayzen... Bu konferansa herkes gelebilir. Sesimi a m — Düyunu umumiye kesaplarında hata ver mi yok mı? Ankaradan gelen son habere göre Maliye vekâleti Hüseyin Hüsnü B, in haklı olduğu nokta- lar, Paris itilâfnamesi mucibince ibra edilmiş bulunduğundan ya- Pılacak birşey bulunmadığını be» yan etmektedir. Bazı noktalarda ise iddialar doğru görülmüyor. Himmet zade Hüsnü B. de: — Bu mesele ibra edilmiştir. Fakat bu hukuk esaslarla kabi- li telif değildir. Bağdat hattı | | İ hih edilebilir. Jddialarımı vesa- İ ikle ispat edeceğim, demektedir. İran a va A O 0 4 8 0 ANN NN Iyı günler ilerdedir ) fikirler : | İS Bunlara inanmayınız, iyi ve mes'ut günler, geride deği! ilerdedir. Hafta Daha De Üzerinde de hata her zaman tas- | 3 — Pole) SEYE Zavallı adam işine giderken kaenalizesyon çukuruna düştü yaralandı Dün babah Ahmet isminde bir demirci çırağı odükkânna giderken Tavukpazarında kana İ lizasyon çukuruna düşerek yara- | lanmıştır. Mecruh Ahmet tedavi edilmek üzere Cerrahpaşa hastanesine kaldırılmıştır. Bir ötömobil kazası İ Dün gece Beyoğlunda İstiklâl | caddesinde Mesrude © isminde bir kıza şoför Hakkı Tarafından | idare edilen otomobil çarpmış ve yaralanmıştır. Şoför yakalanmıştır. İnsiaommz Bir Iran mebusu şehrimizde | tetkikat yapıyor İ İran meb'uslarından Mirza Hü- seyin Han dün şehrimize gelmiş- tir. Hüseyin Han bir muharriri- mize demiştirki: — Londrada açılan Iran san'- İ at asarı sergisinden geliyorum. İ Dönüşte güzel şebrinize uğrı- yarak birkaç gün kalmağı ve bu vesile ile tabii mahdut bir İ zamanda kabil olduğu kadar in- kilap Türkiyesini tetkik bir borç bildim. Inkilâp hareketleriniz arasında vam Edece VAKIT 10 ŞUBAT 19315 heyeti seçildi eamağnli. | Sİ içtima çok harare münakaşalı oldu Ekseriyet olmadığı için | haftadır toplanamıyan ocağı kongresi dün topi Içtima hayli hararetli olmuş nakaşalar arasında yeni inti yapılmıştır. Neticede ka; Cevdet B. reisliğe, vi tar müdürü Rasim B. iki isliğe, Hikmet, Avukat Ahmet Nuri, binbaşı S yüzbaşı Tahsin B. ler de ai lara seçilmişlerdir. kabul etmeniz, bütün şarklıları Oyakından © alâkadar eden bir hadisedir. İrandada İ son zamanlarda münevverler ara- sında lâtin harflerini kabul te- mayülü başlamıştır. İran münev- verleri arasında bu işle uğraşan bir komite faâliyettedir. «© Bu komite harflerin Iran leh- cesine tevafuku için lâtin harf- leri alfabesinde yapılması icabe- i den tadilâtı müzakere etmekte- dir. lerinizi Hav» nasıl Aşık denizce tırtına sakinleşti Bir haftadır az fasılalarla de- | vam eden yağmur dün de geç vakte kadar sürmüştür. Yağmurla beraber havalar lodos gittiğinden hararet Obir az yükselmişti. Bunun için sabahları çok sağuk olmamakta derece sıfırdan aşağı | düşmemektedir. Liman idaresine gelen malü- | mata göre açık denizlerdeki fır- tınada dinmiştir. Şiddetli kar fırtınaları Avrupada şiddetli kar fırtınaları başlamıştır. Dün gelen Avrupa ekspresi Çekoslavakyada şiddetli kar fırtınasına rastlamış, iki va- | gön karda kalmıştır. Semplon ekspresi buyüzden dün bherza- manki gibi beş yerine üç vagonla | gelmiştir. Bugün yalnız maddi terakki değil manevi inkişaf, yalnız ilim değil, ayni bilhassa bir tanesi, olatin harf- | i Gümüşhane Darülfünundu; Gazetecilik mektebi : enstitüsünde bir şube ola İ Bir gazetecilik mektebi tesi | etrafında bazı sözler olduğu! bahsedilmişti, Bu bahse lerde tekrar avdet edildi rülmektedir.. Bu habere İ mektep Hukuk fakültesine but olarak tesisi karari iktisat enistitösüne raptedilece tir. Hukuk talebesi serbest rak verilecek hu derslerden zeteciliğe ait malümat alabilece tir. Bu şubedeki dersleri profesörleri ile gazeteciler © yacaklardır. z Yeni enstitüler Darülfünunda o yeniden edilecek enstitü ve Jâboratur lar hakkında emanet bir hazırlamıştır. Önümüzdeki ders senesi | şında açılması muhtemel ol, enstitüler için bir çok mü muavinine ve asistana il olduğu anlaşılmıştır. Muammer Raşit B. bu hakkında H. fırkası teşki yeti ilede temasa geçere hen izahat vermiştir. . Vilâyette Jandarma kumandanları ar. Istanbul vilâyeti jandarma kıs mandan muavini Binbaşı Emi” Basri B. Kütahya vilâyeti janda“ ma kumandanlığma tayin miştir. Kütayha jandarma kuman Binbaşı Abdurrahman bey geğil vilâyeti jand kümandanlığına nakledilmişti Idare heyeti cün bir va son ihtilâfım tetkik etti o İsol , Vilâye idare heyeti dün yandi muavini Fazlı beyin riyasetine toplanarak Defterdarlıkla V derze kumpanyası arasında adar tihlâk vergisi meselesin en dolar: çıkan ibtilâfı tetkik etmiş, k Ama verilmesi gelecek içtimaa mıştır. me tlik. de | ear znmanda idrak; yalnız fikir değil has) reket itibarile de eçen her devre faik- Vav İnka ii alan! b orap MM” Şehir haberlerimiz bire miştir. Lörlen Gis .—