13 Şubat 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

13 Şubat 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

2 — Sönukü açilma resminde bulünanlar Ford fabrikası Taksimde) yeni bir şube açtı Ford otomobil fabrikası Be- yoğlu satış şubesi için Taksim Meydanmda yeni inşa edilen binanm küşat resmi dün yapı mıştır. Küşat resminde bazır bulu- | nanlara şehrimizdeki montaj fabrikası hakkında izahat veril- | miş, davetlilere çay ve Pasta ikram edilmistir. mam Şıhhiyeve İifo azaldı Galata ve Kasımpaşa tarafla- nnda görülen birkaç tifo vakası üzerine sıhhiye müdüriyeti tara- | fından, tifo mıstakalarında aşı tatbik ediliyordu. Dün kendisile görüşen bir muharririmize sıhhi- ye müdürü Ali Rıza B., aşının tesirini gösterdiğini ve tifonın durduğunu söy'emriştir. Ankarada alınan tedbirler Haber verildiğine göre Anka- rada tifo vakaları olmuş ve has- | talığın tevessüüne meydan veril- memesi için Sıhhat ve İçlimai Muavenet O vekâleti tarafından ciddi tetbirler alınmıştır. Bu cümleden olmak üzeretifo aşısı olmıyanların umumi ve hususi müesseselerde istihdam olunma- malarını ve mekteplere kabul edilmemeleri tamim edilmiştir. Masrifle: E Gelecek seneden itibaren dersler sabah dokuzda Şehrin dağnık olması yüzün- den bir kısım talebe sabah sekiz buçukta başlıyan derslere yeti- şemiyor ve bu yüzden bazı şi- kâyetlerle karşılanıyordu. — Bir habere göre bu hususta ki müşkü- lati nazarı dikkate alan maarif idaresi gelecek ders senesinde derslerin 9 da başlamasını dü- şünmektedir. Selim Sırrı beyin kızları Selim Sırrı beyin kızları Eren köy ve Çamlıca Jiseleri beden terbiyesi muallimliklerine tayin edilmiş'erdir. Mektepler bu gün tatil Bayram münasebetile bir kr- sım mektepler bu akşamdan gelecek pazar sabahına kadar tatil edileceklerdir. Millet o mekteplerine devam etmiyenler hakkında karun! tekibat yapılacak Yapılan bir tetkikten anlaş dığına göre son aylarda millet mekteplerine devam edenlerin adedi mahsus derecede azalmış” tır. Vilâyet derse devam etmi yenler hakkında kanuni takiba- tm yapılması için müddei umumi" liğe müracaat etmiştir. En güzel ve faydalı bayram hediyesi kumbaradır. Çocu ğunuzu hem sevindirirsiniz, hem de tasarrmfa alıştırırsınız. Türkiye Iş Bankası Kara Ali | İ ——— | Çetesinin isticvapları bitti şahitler dilenilecek Istanbul ağır ceza mabkeme- sinde dün sabah Gebze, Darıca ve civarında şekavet icrasile | mazmun Kara Ali çetesinin mu- | ! hakemesine devam olunmuştur. ! Dünkü celsede, maznunlardan geçen celsede isticvapları ikmal olunamıyanların isticvaplarma de- “Bunlardan Ahmet, “Köyde Ahmet isminde biri vardı. Bu, Kara Alinin kardeşinin oğlu Ha- lile tecavüz etmek istemiş. Kara Ali, kızdı, bana tabanca verdi. Vur onu, dedi. Kurşun attım, kurşun Ahmede isabet etmedi, oradan geçen İbrahime tesadüf etti. , demiştir. Koca Hüseyin, Kara Alinin, atını öldürdüğü için kızarak Mü- mini öldürttüğünü anlatmış, ne- tioede muhakeme şahitlerin celbi için beş marta bırakılmıştır. Filim davasında yeniden | oOmi keşif yapılacak Istanbul ağır ceza mahkeme- sinde dün öğleden sonra, Zincir- likuyuda “Kaçakçılar,, filmi çev- rilirken vukua gelen otomobil kazasma ait davanın rü'yetine İ devam olunmuştur. Dünkü celsede, vak'a yerinde yapılan ikinci keşfe ait rapor okunmuştur. Rapor, kısmen aleyh- tedir. Rapor okunduktan sonra, i maznun vekilleri, ehli vukufa iti- raz etmiş'er, “Ehli vukufun kim- lerden müteşekkil olduğu bize evvelden bildirilmemiştir. Bu rapo- İ ru veren ehli vukufun biri lâs- tikçi, biri garaj tamircisi ve biri İ ziraat mühendisidir. İlk ikisi, ra- porda birleştikleri mütalealarla acizlerini göstermişlerdir. Üçün- cü zat, pek muvafık mütalea beyan etmiş, muhalif kalmış, Ta- lât B. in taksiri yoktur, kanax- tinde bulunmuştur, diyerek vak'- ada mecruh olan aktör Sait B,in raüstantiklikte “Benim davam yoktur,, kaydile davasından vaz- geçtiğini, binaenaleyh davadan ibracını istediklerini söy'emişler- dir. Bunlara karşı ölen Arşak EF. nin vekili, “Kendileri naip huzu- runda bu üç kişinin şehadetini kabul etmişlerdir. Zannederim, diğer iki ehli vukufun reyleri İ de lehlerine çıksaydı, ehliyete | itiraz etmezlerdi. Rapor, muva- | fıktır,, demiştir. | Müddei umumi Cemil B., ra- por meselesinde bir şey demiye- rek Sait B. in davacı mevkiinden çıkarılamıyacağını, esasen davanın hukuku umumiye namına devam edeceğini kaydetmiştir. Neticede, mahkeme heyeti, bu cihetleri tetkik ederek bir ka» zar vermek üzere muhakemeyi talik etmiştir. Abdülhay Ef. yarın mu- hakeme edilecek İ Zeyrek camiinde vaaz eseasın- | | | i İ 1 — Kendini taniyor musun? Muvaffak olmak istiyen Bu işe sizde şaşın! On bir senede ikmal edilmeyen bir muamele | Bir okuyucumuzdan şu mek- tubu aldık: Devri sabıkın n seyyiatnda olmak üzere harbi umumide zabitandan kıdemli yüzbağılı- ğa terfi etmeden evel teehhül edenlerin vefatlarmda evlât ve zevcelerine maaş tahsis edilmemesi hakkında bir emir vardı. 933 senesinde vefat © den zevcim topçu mülâzimi merhum Sülenman Bİ. nin maaşı hakkında o zaman sü- küttan başka çart yoktu. Bilâhare Omezkür kanun tadil edildiğinden oğlum Ha Jitle cariyeleri namına maaş tahsisi hakkında 25 ağustos 338 tarihli istidamın Istanbul ca olan muamelesi hitam bu- Tarak 2 kânunusani 539 2156—7396 muamelâtı zatiye numarasile Ankaraya gitti Ev- rakın ziyamdan bahisle tekrar tecdiden muamele ifası hak- kmda müstacel kaydile gelen emir üzerine yeni mü amele yapılarak 19 eylül 939 da 8538—1050 numara ile Aw- karaya tekmüt şubesine gön- derilmiştir. 149.929 da mezkür evrak tekaüt şubesinin 29—7850 nu- marasile Istanbul muhassasa- tı zatiye muhasibi mes'ullüğü- ne iade edilmiş olduğundan lâzrm gelen muamelenin ifs- sile evrak son defa olarak 50-12-929 da 11690—1619 muma» ra ile Ankaraya gönderilmiş bügüne kadar hir netice ha- sil olmamıştır. Merhum zeveemin rahmi maderde bıraktığı oğlum Ha» lit 23 şubat 930 da on bir yaşı nı ikmal etti, Üveyi o haha elinde zaval- İr yavrum Halidin masıl ida- re edildiğini ve tahsil husu- sunda ne müşkül vaziyette olduğunu tasavvur ediniz de tesrii muâmele için me suret İe yazmak İüzımet İzm ge lenlerin nazarı dikkatini cel- betmenizi vicdan ve merhame- tinize iltica öylerim efendim. Üski la Debağlarma- hallesinde Camii şerif dn 16 numaralı hanede Fat- ma Zehra On bir senede ikmal edilmi- yen bu yetim maaşı e nin bu kadar ihmale uğraması» na siz de sAŞiN. - Biz de şaşalım ! Dikkat! Beyanname verme müd- deti bitiyor Polise virilen beyanname müd- deti akşamı bitecektir. pazar Halkin merkezlerde tehaclimüne birden üçe çıkarılmıştır. da şapkadan bahsederek ban sözler söylediği noktasından iklikçe hakkında tahki- kat yapılan vaiz Abdülhay Ef.nin ifsat editi mahiyette beyanat |, yasert giddette maddesiden muhakemesine yarın saat ondörtte Istanbul ikinci ceza |asgari yarım derece idi. Düne kadar mahkemesinde mevkufen başla- İyağan yağmur ve karın miktarı 21 mi: limetredir. nacaktır, e rakama sanmaneyoononnoaya sez ezana | Çizgilerle fikirler: Muvaffakiyetin temelleri: | bir adam 2 — Kendini maşun? ikinci tedir. Sia Ticaret odasında | timiz ile madenlerimiz konuşuldu Ticaaret odası kongresinin son içtima: dün saat İ4 te aktedil- miştir, Kara Mustafa zade Ahmet B. in riyaset ettiği toplantı da evvelâ sanâyi müfettişi Bürhan B. tarafından hazırlanan mili sanâyi siyaseti ve programı Ün- vanlı rapor okunmuş, azadan | Nazmi Nuri B. söz alarak mus- mele vergisinin kaldırılmasının | raporu ilâvesini istemiştir. Bunun ' kabulünden sonra madenciler İ Birliği umumi kâtıbi Sadrettin B. madenlerimiz hakkında izabat İ vermiş ve memleket madenleri- İ mizi katiyyen | tanımadığımızı, | İ menfi propagandaların tesiri al- İ tında bu milli servetimizden hiç | istifade edemediğimizi söylemiş- İ tr. Kongre Sadrettin B. in iza- İ batının vekâlete iblâğın karar | İ laştırarak içtimama nihayet ver- | Ka Kar dindi,yağ- mur başladı Avrupa ekspresi dün şehrimize gelmek için | büyük müşkülât çekti | İki gün devam eden kardan sonra levelki gece hava değişmiş ve yağmur yağmağa başlamıştır. Huva dün de! yağmurlu geçmiş ve akşama kadar fa! silalı surette yağmur yağmıştır. Kandilli rasat merkezine göre fena| havalar henüz geçmiş değildir. Ve bir iki gün içinde tekrar kar yağması bek- Kongre bitti | e Dün milli sanayi siyase- | & VAKIT 13 ŞUBAT 1931 m f Ziraat âleminde | —— içtimada bulunanlar Mayısta bir çiçek sergisi açılacak Istanbul mıntakası Zirmat oda- sı dün toplanmış ve mayısın 1$- şinde şehrimizde ilk defa olarak bir (ilkbahar çiçek sergisi açılmasına karar vermiştir. Sergide Istanbul ve civarmda yetiştirilen bütün çiçekler teşhir edilecek ayrıca kümes hayvanatı ve babçevanlık içinde bir pavyon bulunacaktır. Dün serginin tanzim ve tertibi için bir jüri heyeti teşkil edilmiş heyet bütün bahçevan ve kümes hayvanatı besliyenlere hitaben bir dayet beyannamesi neşret- miye karar vermiştir. Sergiye mal gönderenlerden İ hiçbir ücret alınmıyacak birinci, ikinci ve üçüncülüğü kazananlara nakdi mükâfat ve diploma veris lecektir. Darülfünunda; Muammer Raşit B. Hürriyetin anarşisi demek olmadığım bilmiyen kalmamıştır diyor Darüllünunun inkilâp karşısın da vazifesini yapıp yapmadığı mevzulu bir anket Istanbulun bu vâziyetine mukabil kar Trakyada tipi halinde yağmaktar dır, o Maamafih münakale durmuş değildir. Tren seferleri muntazamdır. Trakyadaki Okar tipisi yüzünden dünkü Avrupa ekspresi müşkülütla yo- Tuna devam edebilmiş ve Çerkesköyün- de trene ikinci bir lokomotif ilâve et mek mecburiyeti hasıl olmuştur. Dün- kü ekspres bu suretle İki Tokomoti ile gelebilmiştir. Diğer taraftan Karadenizde karayel furtması ve kar devâm etmektedir. Bu İyüzden vapur seferleri müşkülâtla ya- İprlabilmektedir. Çarşamba cünüli. manrmıza gelmesi beklenen İki rus ve purundan da haber alınamamıştır. Bu vapurların bir limana ten ettiği tah-' min edilmektedir. İ kumpanyasının Karden vapt-. rumun da fırtınadan pervanelerinden biri kopmuş vapur müşkülâtla limanı İl rin Bir kısım vapurlar! fırtmanm dinmesini beklemek! Kandilli rasatanesinin verdiği ma- lümatta hava bugün de kapalı ola. cak, sulu kar , Rüzgâr mu- en esecektir. Dünkü hararet derecesi azami beş ilerlediğini görüyor musun? | Darülfünun Emini Muammer Râ- şit B. in beyanatını yazmıştık. Muammer Raşit B. beyanatı- nın bir yerinde müderrislerin Darülfünun aleyhinde beyanatta bulunmalarının en bast bir di- siplin kaidesile bile kabili telif görülmiyeceğini söyliyordu. Dünkü akşam refiklerimizden biri bu nokta üzerinde durarak Muammer Raşit B, in beyanatını hayretle karşıladığını yazmış ve Darülfünunun bir kışa veya mektep olmadığım buna ilâve etmişti. Dün bu bususta Muammer Raşit B.le görüştük, dediki: — Bahsettiğiniz yazıyı ben ciddi bulmuyorum. Çünkü yazan zatın dünyada biçbir heyetin, hiç bir hürriyetin kendine mah- sus bir disiplinden aslâ müstağ- ni kalamıyacağım ve disiplinsiz hürriyet kelâmda olamıyacağını bilmesi icap eder. Hürriyetin anarşi demek olmadığını bilmi- yen kalmamıştır. (o Müderrisler kendi namlarma vazifelerini ya- ıp yapmadıklarını söyliyebilirler. 'akat bir müdesrisin Darülfümun namına söylemeye hakkı yoktur. gla 77 Lokentalarda nırhtan fezle sina ekmek setilamez Lokantalarda narbtan fazla ekmek satıldığı müteaddit dafa- lar şikâyet edilmiştir. Beledi şubelere verdiği Dini bir pc. bu gibi lokantaların şiddetle ce- zalandırılmasım bildirmiştir. Teksim abidesi bir daha mua- yene edilecek , Taksim abidesi mart nihaye- linde “bir fen heyeti tarafından muayene ve tetkik edilecektir. Bilhassa mermer ve taşların yağmur ve soğukdan müteessir şu suallere müsbet cevap verendir: | olup olmadığına bakılacaktır terbiye ediyor | 3 — Kendini kontrol ediyar | ve noksan ve kusur görül mezse mühendisin mütebaki » lacağı tamamen verilecektir,