22 Şubat 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

22 Şubat 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

MARET EREM EEE Kadınla erkek neden ge- çinemiyor, mücadele ediyorlar ? Geçimsizliğin önüne geçmek için yalnız kültür kâfi midir? Gençler artık evlenmez oldi la geçimsizlik günden güne çoğalıyor? Bu şikâyet, uzun zamandanberi sık sık tekrarlanan ve tekrarlandıkça yep- yeni bir hâdise imiş gibi bir de (si sation) Jara yol ettir, Bu mesele üzerinde âlimler, muharrir. ler, oedipler birçok mütalealar der- meyan ederler... Zaman geçince iş ha- açan bir gil raretini kaybeder ve nihayet unutulur... eder, yine aile işlerinde sızıltılar duyulur, saadet hulyacıları inkisara uğrar. Hu Jâsa mesele bir türlü hal ve fasıl edi- lemez... “Fakat yine geçinisizlik devam bir karı kadını din. görürsünüz. İyi geçinmiyen erkeği dinlerseniz kadmı, lerseniz erkeği kabahatli Yani bu meselede iki taraf (o vardır: Bir erkek taraf, bir kadın tarafı. Son asırda kadın muharrirle feminist erkek (muharrir (o kadının, erkek müharirlerin bir kısmı da kocanın ta- râftart kesildiler. Bu itibarla izdivaç münakaşaları bir nevi erkek — kadın mücadelesi haline geldi. Ondan dola- yıdır ki bu fikir sporunu sık sık tekrar eder görüyoruz. Bizim memlekette de son zamanlar. dâ iaAK'arttığı nazarı dikkati celbet-? bir kaşığa .konan yağ ateşte tiği için bir gazete yeni bir anket aça- Tak bazı hanımların fikirlerini sordu. kocadan .İler, Erkek, fena bir (atânizm) in tesi rinden yakasını kurtarmadıkçâ ve ka! dın mürazi hassasiyet sahneleri y makta berdevam oldukça bu gürültü- patırtılar devam edecektir. Bunun önüne geçebilmek için müte- kabil hüsnü niyet, mütekabil fedakâr- İlk göstermek ve buna karı da koca da Jkendilerini alıştırmak lâzım gelir. Yok- sa iki cinsin de içlerinde taşıdıkları ite âf ve fark tohumlarını mütalealar, makaleler ve kitaplarla yok imkân görenlerden değilim. Sacide Mukaddes etmeğe erman Annelere tavsiyeler Anneler! Çocuklarınızın ku- lakları daima sıhhi şerait içinde olup olmadığına dikkat ediniz. Bazan suğuk alma neticesinde kulakları > işitmiyecek olursa (Maden yağı ) ndan birkaç damla | burun deliklerine iltihap yapan uzüvlara dâmlatınız. Eğer ıstırap devam edecek olursa bir doktora gösteriniz. Yalnız her hangi bir ilâcı kulağa akıt- mak için derecei hararetin mu- tedil olması lâzımdır. Alominyüm akıtmadan ısıtmalı ve kulağa Ben kendi hesabıma bu suale, bu! evvel parmakla hararetine“bak« ankete verilen cevapları pek mizan €| malıdır. Ilâç her halde ne soğuk dilir halde bulmuyorum. Aralarında yaş, düşünce, devir ve muhit farkı o Jan bir takım hanımların biribirine at) fikir ve muhakemeler ileri sürecekleri şüphesizdir. Sonra bazı hanımlar ken. di hususi vaziyetleri, kendi indi his Jeri ile hareket ederek cevap verdiler. Mesele bu kadar basit değildir. Ve: — Efendim, kültür eksikliği bizde afle saadetine mâni oluyor. İddia ve şikâyeti de haksız olmasa bile eksiktir. Meşhur Rus hekim ve edibi (Tols- toy) m karısı tarafından neşredilmiş olan hatıratı okuyanlar bu yüksek €- debiyat dahisinin ne kadar geçimsiz bir koca olduğunu anlarlar. Onun da kültürü mü eksikti! Meselenin asıl mühim tarafı erkekle kadın arasında sevmek, geçinmek, has- mesailde büyük bir fark Ihtilâf buradan ileri geli- sasiyet gibi olmasıdır. yor. Eskiden erkek mütehakkimdi, müs- tebilti ve kadın oklübesinde, evinde, köşkünde, sarayında ve şatosunda İs- yan etmesini henüz hatırma getirmiye. rek miltevekkil ve sabır beklerdi. Ka- dın da sevmiştir, erkek te sever. Fa. kat (sevmek) kelimesi bu iki cins için ayri ayrı manalara gelir. Ondan dols- yıdır ki bu meselede iki taraf için hak- kı veya haksız olmak ta başka manala- ra gelmiştir. Fransızca (Tan) gazetesinin son nüshasında okuduğum bir makalede (aşk) m ne zaman keşfolunduğu münakaşa olunuyordu. Ve bu yazıda hulâsatan deniliyordu ki (edebi eserle-| rin tetkikile anlaşılıyor ki erkeğin aşk izhar etmesi ancak 12 inci asır milâdi- de başlamıştır. Ondan evel yalnız ka- dın seviyordu...) Daha iptidai ve binaenaleyh * daha safderunane olan bu ilk edebi eser- lerin göstermiş olduğu bu nokta, aşk hususunda iki cinsin Eirkirine muhalif olan hislerini eski zamanlarda bile tes- bit etmiş oluyor. ve ne de sıcak olmalıdır. Gl en Zdvina Bot Bu resim, Metro Geldvin Mayer sinema şirketi aktirisle- rinden olup giyinişindeki zerafe- ve tercihen | | | Ev kadını diyor ki: | Etin iyi pişmesi için Et pişirirken iyi pişmesi için dikkat edilecek şeylerden biride şudur: Yemeğin çiğ kalmasından korkulursa etin üzerine kesilmiş limonu iyi sürünüz. Etin küçük parçalanması bittabi çok iyidir. Külbastı yapmak için nihayet on dakika evvel üzerine zeytin yağı sürülmelidir. .*.. Surahi temizlemek Surahileri yıkamak ve iyice temizlemek için kıyılmış patates kabuklarını iyice şişeye dolduru- nuz üç gün ılık bir muhitte bı- rakınız. Kabuklar tahammür et- miye başladığı zaman kabukları | çıkarıp şişeyi çalkalayınız. Mu- hakkak temiz olur. Evde podra yapmak | o Evde podra yapmak mümkün- | dür, şöyle ki; 54 dirhem mısır unu, 63 dir- hem bikarbonat dösut, 36 dir- hem hamızı tırtır, 36 dirhem İ krem itce bir elekten geçiriniz hava girmiyen bir teneke kutuya ko- yunuz. podra elde etmiş olur- sunuz, iğ Cildinize dikkat ediniz Cildin temizliği hemen herke- sin ehemmiyetle nazarı itibara aldığı bir şeydir. Herkes onun nasil temiz tutulmak lâzımgeldi- ğini pek alâ bilir. Bilhassa cildin kanı tasfiyeye hadim bir uzuv İ olması dolayisile dikkat ve itina- İnen lüzeyyler oi İolduğu şüpheden varestedir. Eğer cilte ihtimamkârahe bir temizliğe mübim vazifesini muntazam bir şekilde ifa etmemiş demektir. Şık Giyinen ' Yıldızlar EE bildir e <A) Bu resimde meşhur sinema aktirislerinden OLeila Himans'ı görüyorsunuz. Bu zarif şapka tarzını kendisi ibda etmiştir. Gör- düğünüz vechile genç kızların iymesine mahsus olan bu şap- E biraz mail giyilecektir. Bir tarafında kadifeden iki fiyango vardır ki bunların rengi giyen kadının teninin ve saçlarının reh- gi ile ahenktar olması icap et- mektedir. ti ile şöhret bulan ve hatta bir müsabakada şık kadınlara nü- mune seçilen “Edvina Bot,, dur. Bu resimde öğleden sonraları giymiye mahsus geniş etekli bir kürk manto giymiş olarak gö- rünmektedir. Narin bir vücudun inceliğini gösterecek surette man- tonun üzerinde tulani basdırma» lar vardır. Kolkapakları büzül- müş inceltilmiş yakası - resimde de görüldüğü vechile- kabarık bir haldedir. tartardan mürekkep bir | mahlüt yapıniz. İyice karıştırınız | sıbbi şeraite maruz bırakılmazsa | Emine pehlivanla mülakat ' Türkiyenin en kuvvetli Emine pehlivan Türk kadınlarının, yalnız Türk kadınlarınm değil, belkide bütün dünya kadınlarının en kuvvetlisi Türkiyede bulunuyor. Bu pehlivan, Emine hanımdır. Ve halihazırda Kütahyada bulun- maktadır. Kütahyada (Vakıt)ın kadınlık o sayfasına muhabirlik eden “İhsan Etem,, hanım bu gürbüz ve kuvvetli Türk kadını ile görüşmüş ve intibalarını, fi- kirlerini öğrenmiştir. — Ihsan H. bize | gönderdiği . mektubunda diyor Ki : , Emine pehlivan Içelin Anamur kazasında doğmuştur. Yaşı otuzdur. Babası yörük “Ülübü,, Mehmet Pehlivandır. . Bütün Avrupayı dolaşmışlır. Büyük kardeşi Karaali pehlivan Amerikaya gidüp gel- dikten sonra ölmüştür, Kendisini sureti mahsusada gördüm ve bu iri cüsseli müthiş kuvvetli ka- dınla şöyle bir mülâkat yaptım: — Emine hanım : pehlivan ol- mak nereden aklınıza geldi? Küçüktenberi bu hayat içerisinde yuvarlanıyorum. Ustam babamdır oo öldükten sonra i başka gazetede | kadını Emine Hanım, aşk nedir mormü kırmızı mı,yeşil mi nasılşeydir?diyof Bu kuvvetli kadının arzusu polis mesleğine girmek ve böylece hizmet edebilmektir onun yerini tutmak (iste Cümhuriyet ve inkilâbın kat her sahaya atıldğı bir zaman& istifade ederek ben de orifi atıldım. Şimdiye kadar yapt güreşlerde hiç yenilmedim. siklet numaralarında da muvafi oldum. — Ben sizin pehlivan olm bir Oaşk macerasının self olduğunu zannediyorum. — Emine pehlivanın ka çatıldı kızar gibi oldu yüz yedi kiloluk vücudu insanı hil rete düşüren bir çeviklikle kali” ellerini pantolunun ceblerine karak söylenmeğe başladı. — Gazeteci değilmisiniz m laka siz insana böyle şeyler kıştırırsımız, Bü zamanlarda benim için b koca meselesinden falan bahse mişlerdi. Benim böyle şeyl aklım ermez aşk dediğiniz al İ mormu, yeşilmi ne çeşit şeydif benim güreşmek, aşkım sadece kuvve bu yumruk yiyi İ yumruk vurmaktır. Emine pehlivan aynı zaman” dertli ve içlidir. — Kimseniz var mı? diği sordum gözleri yaşardı. — Ölen ablamın alti ök inim inilen SAA babaları harpte şehit - bu yavrulara ben pazımın kuvvel ile bakıyorum dedi. «En çok hangi mesleği sevef sin? dedim. — Ben: Dedi polis olmak # tedim. Polislikle o memleketin çok hizmet edeceğime kaniim Emine Pehlivan Kütahyadif Tavşanlıya gelmiştir. Tavşanlı? meşhur Kerim pehlivanı da alaf ranga güreşte yendi ve kolun” çıkardı. Bu güreşi sporcu Mac gençleri hayretle karşıladılar B mine pehblivanın elini sıka Türklük namına onu tebrik €f tiler, Ihsan Erem Gece tuvaleti Iki zarif nümune takdim ediyoruz Havalar henüz ısınmadığı ve | kış daha geçmediği için balo mevsimi devam etmektedir. Şu itibar ile gazetemizin kadınlık haberlerine, Kadınlara müteallik malümata hasredilen bu sahife- sinde zarif gece tuvaletlerinden bahsetmek icabediyor. Her ile söylediğimiz gibi güzel ve zarif geyinmekte muvaffak ulabilmek için sadeliği ihmal etmemek, sadelik içinde güzelliği temin etmek lâzımgelir. Bu noktai nazardan hareket ederek, Avrupanın meşhur gece tuvaleti modelleri arasında inti- haplar yapıyoruz. Güzel geyinmek istiyen bir vesile hesap ederek kendisine o yolda bir elbise seçmelidir. Aksi tak- dirde bazen üzerinde bu şekilde tadilât yapılaftamış olan bir rop hiç te zarif görünmüyor. Yukarıda resmini koyduğumuz iki zarif gece tuvaletinden sol- daki beyaz (jorjet) den yapıl- H. vücut teşkilâtını ve boynuda | “ge mıştır. Etekleri o şekilde tanzi! olunmuştur ki ( Dekupe ) tesi | yapar. Sağ omuz kırmızı bir g' ğe söylenmiştir. Sağdaki ise parlak mavi (ay) dan yapılmıştır. Bir Tarafın ayni renkte (Şifon) vardır. Belin bir tarafında parlak taşlarda” süs ve omuzda kırmızı kadifedef yapılmış çiçekler bulunur.