5 Mart 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

5 Mart 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 — VAKIT S5 MART Greta Garbo ile Marlen Di. yetrih arasında Avrupa ve Ame- rikada mukayeseler (yapmıya kalkıştılar. Fakat yüksek san'at âleminde bu mukayese hayretle Karşılandı, ve: dediler ki — Greta, mukadde: rih ise arzidir. MORİS ŞÖVALYE VE MUKALLİTLERİ Ah mukallitlik, Kanmıza işlemiş. Hiçbir yeni artist meydana çıkmasm, hemen onunkinin biçiminde kostüm- ler tsmarlanır, onun gülüşü ayna kar- şısında günlerce taklit edilir, söyledi. ği şarkılar ezberlenir, filmine (o sekizi defa gidilir en küçük jestleri ezberle: nir, bundan sonra da kendisinden bah sedildiği zamanlar küçük ismile anr- Irr. Meselâ Moris Şövalye, taklit edi- len artistlerin en başta gelenidir. On- dan “Moris, diye bahsederler, Evvelki gün, güzel aanatlar akade- misinin 49 uncu yıl dönümü nase- betile bir toplanma yapılmıştı. Bura da, karikatürlerile tanmmış M .Bey ortaya çıkıp şu suretle kelâme uğaz ey Tedi. — Ben bundan 'üç sene evvel bir şar kı bestelemiştim. Bunu Meris almış ve Amerikada blöfün geçtiğini bildiği i- çin kendi malı gibi kullanmış fakat muvaffak olamıyor, filminde dinle dim. (Muvaffak olamadığına delil de şimdi o şarkıyı ben söyliyeceğim, göreceksiniz ki asri nim: “muvaffak,, be- râ, M. Bey kendi taklidini ya- ajyenin taklidini yaptı, Ah Mu ris, ah DAĞ ÇOCUKLARI — Artistik'te — Haftanm güzel filmlerinden birisi şüphesiz (Dağ çocukları) dır. Haftanın güzel filmlerinden biri dedim, çünkü bu hafta bütün sinemaların filmleri güzeldir. Dağ çocukları, pek güzel başlıyor. Perde açılınca bir şarkının temposuna! uydurulmuş üç çift ayağın kızakin kaydığı gözüküyor . Sonra, filmin ortasında Sempre İ- simli bir şarkı var, ve alelümum, bil- tün eserin musikisi güzel. Kızak ya- rışları, atlamalar, gece karlı dağlarda ışıklarm akisleri, pek güzel, Bu film, şimdiye kadar yapılmış spor filmlerinin en muvaffak olanla” rındandır. ÖLDÜREN ADAM — Giorya'da — (Katil Kim) ismile türkçeye çevril- miş olan Klot Farrerin eserlerinden (Öldüren Adam) ın fransızca nüshası İstanbulda oynanıyor. Bu eserin harici manzaraları İstan|nıyor. Başvekil bu münasebetle “Neş'e- (var senin; Deyip duruyor. Evet, pren- 1931 bulda almdı. Eserin en güzel tarafları da esasen bu manzaralardır. Fotoğrafları alan, sanatkâr Kurt Kurant, (Kamerde ka-' dm) filminin fotoğraflarını da almış. in. Çok kabiliyetli bir fotoğraf. İstan bulun şimdiye kadar hiç almmamış, manzaralarını, güzel zaviyelerden gö İrlişü de san'atı hakkında kâfi bir de '. Öldüren adam filminin birçok hata İları var. Bunları herkes gördü, tekrara hacet ok. Söylendiğine nazaran filmin alman İca nüshası daha kuvvetli imiş. Orada Jan Anjelonun yerine Konrat Vayt oynuyor. Bu filmin almanca nüshası- nın da getirileceği söyleniyor . Filmin artistleri umumiyetle, ayrı ayrı iyi oynuyorlar, fakat bir ahenk- sizlik var. Muhtemeldir ki bu his bize hataların verdiği soğukluktan gelmiş olsun. Mari Bell'in âşıkları memnun değil, İbirisi diyor ki: — Niçin filmde bu kadar az görü- nüyor, sonra, kendi kabiliyetine uymı- yan bir rol almiş. Bir defa olsun ya- kından bir âşk sahnesine şahit olama- dık. Aşıkt şuridedil haklı amma, önün perdede İstediği şeye, bürada kendisini pek yakından tanıyıp ta bir dakika pe şini brrakmıyanlar bile nail olamadı- lar. Gönüllüler onun beyaz perdedeki muaşakaları ile müteselli olacaklar. Meşhur sözdür: “Bağdatta... şeker yenirse burada... ağzımız tatlılaşır,, NEŞ'ELER DİYARI — Majik'te — Birkaç zamndanberi o memlekette misafir bulünaân Asyalı bir prensin Şe- refine harikulâde bir ziyafet hazırla- Bu bacaklar, bacak müsaba- kamıza iştirak eden hanımların değil. Sadece pek yakında İstan bulda gösterilecek olan ve Sü Karlo'nun oynadığı filmden alın mış bir sahnedir. ler diyarı, İmağa karar veriyor. Bu eserde Rişar, değil, Gizli bir dairede, korku ve heye./rinden saklıyan bu üç genç kâbarede 'Tovber oynıyacak ve Franz Tehmar; can içinde yaşıyan Liza'ya gün geçlik-İkizla buluşunca bunlardan Lilyan'm da orkestrayı idare edecektir. İ — Şehrin en tanınmış simaları davetli bulunuyorlar, Küçük küçük O gruplar halinde oturulmuş konuşuluyor... Her- kes Asyalı prensle başvekilin kızt Lisa) arasında gizli bir rabılanın yaşadığını biliyor... Pek çok defalar Yarışlarda, eğlence yerlerinde beraber gördükleri için epey dedikodular yapiliyor. Hal. buki o vakte kadar Lizanın, sefaretha ne ataşesi genç Guştl'ile evleneceği ta. İsavvur olunuyordu. Lizanm babası da İbu izdivacı memnuniyetle bekliyordu. Fakat bugünün kızları o kadar değişik huylu ve hoppa ki... Lizaya gelince mi? O da prensi ha- kikaten sevmeğe başladığını bissedi. yor. Kol kola temsili seyretmek üzere localarınu giderken prens ona: “Mem. leketime düneceğim. Sen de benimsin, Benimle beruber geleceksin... Tazısın değil mi? Bana bugün kat'i ceavbını vermelisin: ,, Diyor. Lizanın bir şey söylemesine meydan kalmadan oyun başlıyor. İ Bu mevzu da kıza kararını verdir.! meğe kâfi geliyor. | Bir müddettenberi seyahatte bulu: nan prens Su Çong memleketi olan “Neşeler diyarr,, na dönüyor. Fakat ha| Wade bir gariplik var. Amcası bunu farkediyor ve ona: “Gizli bir derdin sin sahiden hir derdi var. O Ayrupa dan sevdiği bir kadınla, dönmüş bulu- istiyor, Derdinin ortağı kardeşi Mi'den baş- ka kimseye gecirdiği buhranları, üzün de bir tek tesellisi var: O da bahriye sabiti çıkan ve sık sık gelip kendisini gören çocukluk arkadaşı Gusti, Beri yanda Çang, prens Su Çong'u, memle- ketin en büyük ailelerine mensup dört kızla evlenmeğe mecbur ediyor. Yabancı beyaz kadını bir kardeş gibi sevmeğe başlıyan Mi, Gustl'ile be- raber kaçmalarına yardım ediyor. İşin farkına varan prens buna mâni olma- ğa kalkışıyor, fakat ölümün bile genç- leri yıldırmadığını görünce ister iste mez sevdiği kadını serbest bırakıyor... Neş'eler Diyarında küçük kürdeşile, yıkılan hulyalarının acısı altında ezi- lerek yalnız kalıyor.,, Temsil de bu suretle bitiyor. Alkış. lar çınlarken, herkes memnun bir hal de evine dönerken prensin lucasında da ezici bir sessizlik, yaklaşan ıstırap. Ik günleri haber verir gibi Prens aranıyor. Liza yok. nip gitmiş. Bir daha dönmemecesine gitmiş. Prenste garip, anlaşılmaz, gözyaşmı andıran bir gülümseme ile kalkıyor... arabasına binip uzaklağıyor...... CENNET YOLU Almanca nüshası Elkamra'da Fransızca nüshası Melekte nuyor ve ecdadının an'anesinden uzak- laşarak Üstelik bu kadınla evlenmek te Mile — aaa Brodvey Melodi filminin ta- nıtıp sevdirdiği Anita Page'ı bu resimde evinin bahçesinde görü» yorsunuz. Son zamanlarda ma- sum, fakat istediğine nail olan kız rollerinde muvaffak olen ve bu rollerde pek sevilen Anita Page, mükemmel bir ev kadını J jile iki arkadaşı uzun bir otomobil seys' ihatinden avdet ediyorlar. Müştereken ikamet ettikleri evlerine geldikleri 724 man bütün eşyalarının haczedildiğini ve bütün servetlerinin yedinde gövde bulunduğu banyerin iflâs ettiğini bina“ enadleyh on parasız kaldıklarını “öğres niyorlar, sia) Artık bu üç arkadaşın ellerinde bir otomobilden başka bir şey kalmadığını dan otomobili satıp sermaye edinerek; en işlek bir şose üzerinde bir benzini ve olomobil malzeme deposu tesis edir yorlar, Bir müddet sonra fevkâlide' zenyinlerden birinin kerimesi olan Lik yan bu deponun esuslı müşterisi olu. yor, ve hangisini tercih edeceğini bile" mediği için üç arkadaşın herbirine ax rı ayrı kur yapmağa başlıyor. Fakat jvaziyetin bu suretle temadisine esasen fimkân olmadığından Lilyan, babasının evlenmek niyetinde bulunduğu Edit dö Turkov namındaki kadının verdiği ak la İstinaden bu üç delikanlıyı ayrı ayrı” tüleri anlatamiyor. Fakat Ihtiyar am-|birer mektupla bir kahareye davet edi- ismindeki opcreli de oynat! casr Çang'dan bir şey gizlemek kahillyor. Bidayette gideceklerini biribirle- İçe bu hayat azap vermeğe başlıyor. tercihe başladığı Villi fena halde hid: | Genç kadınm bütün bu yalnızlığı için-|detlenerek Lilyan'ın pederine kızının £ akılsız, hoppa hir mahlâk olduğüuinu | nezaret altına almmağa müstahak bu- | lunduğunu sert bir lisanla söyliyerek ayrılıyor. Fakat Lilyanm babası deli- ikanlıdaki metaneti takdir ve kendine İdamat edinmeği kafasma koyuyor. Lilyanm babası, Edit avukatlarile bilmüşavere büyük bir benzin deposu şirketi tesis ve bu deponun idaresini biribirlerinden ayrılmıyan bu tiç deli- Ikanlıya tevdie karar veriyorlar ve bu kararlarını da bir hile ile delikanlıla. ra kabul ettiriyorlar , i. Delikanlılar işe başladıktan sonra İkendilerine tavsiye ile gönderilen kâ- tibenin Lilyandân başkası - olmadığını görünce bunlardan Villi bir kadın sn- yesinde mevki sahibi olmağı nefsine a- İğir buluyor ve, makine ile Lilyan'a bir istifaname dikte ettiriyor, Fakat kur- nâz Lilyan delikanlının söylediklerin! i- yazmıyarak bir ilânı aşk mektubu ay- İni zamanda da bir izdivaç taahhütnu mesi makamma kaim olabilecek bir mektup yazarak ustalıkla delikanlıya imza ettiriyor, Hile muvaffakiyetle neticeleniyor. ve, nihayet VİN Tilyanla evlenirken Lilyanın babası da Editle evlenerek her iki taraf ta mes'at bir hayata ke Biribirlerinden hiç ayrılmıyan Villi vuşuyurlar, l