29 Mart 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

29 Mart 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

77 ya Büyük adamları yetiştiren kuv- vet nedir. Bilirmisiniz? Bu kuv- vet “öğrenmek hevesi,, dir. Eğer günün birinde vatanımıza nafi bir adam olmak, ailenize şeref vermek, hem cinsleriniz arasında refah ve saadet ile yaşamak is | Iyorsunuz bu hevesi merak ve âdeta iptilâ haline getiriniz. “Fa- lan şeyi öğrenmekte ne kâr var- dır?,, sözü bir tenbele, tabiatın | vergilerinden (istifadeye (emel beslemiyen bir kayıtsıza yakışır. yle bir kimsenin ise ne kendi- De nede başkalarına menfaati olmaz, Öğrenmek şüphesiz yorgun tur. Fakat o yorgunluğun 80 nunda duyulan zevk o kadar büyüktür ki tarif edilmez. Öğ | tenmeğe kendini vakfeden bir | adam yüksek dağlara tırmanma | tak tepelerinden koca tabiatı ayakları altında gören bir kim- seye teşbih edilebilir. ğrenmekten bıkmayınız. Ay- Dİ zamanda öğretenleride size Yeni yeni muhitler açtıkları, bik ği kuvvetinizi fazlalaştırarak sizi yükselttikleri için hörmetle gö- rünüz. Onlar sizi dünyaya geti- tiren ana ve babalarınız kadar | esere 7 Dünyada Belçika Havvanlarda zekâ—insam | lar uzun müddet rer canlı hayvanları bi- makine addederlerdi. Halbuki hayvanların da kendile- EM göre bir aklı bir zekası oldu- © tabakkuk etmiş bir keyfiyet- ki Bazı tarihi tabii mutahassıs- İş anların, karıncaların kum yaran zekâsını tetkik etmişler ların teşkilütci fili, istikbak akkındaki endişelerine da- ler yazmışlar. Hind standa " Gİt işlerinde istihtam edi- merikada ve Kanadada Uzların yaptıkları su sedleri oluyoz. islerin hayretini mucip dey ikada bir çok kömür ma- dar de beygirlerin otuza ka- edilyeDağı öğrendikleri isbat iü kaşaj” Beygirler maden yük- aklı ile günde otuz sefer 2 mükellefdirler. | Bu » Yaptıktan sonra bir âşıri A yaptırılmak istenilse tele O" Döğülseler bile fazla Ni yapmazlar, Hayvanların — makine olmadıkları- ERTAN Raman Neler Bir taraftan mart gierliyerek baha- rın ilk kokuları etrafı kaplarken diğer taraftan birçok memleketlerde kış hâ- lâ hilkmünü sürüyor. Alplerde ve Av. rupanın şimal memleketlerinde kızak kaymak, ski le tenezzühler o yapmak henüz geçmemiştir. Yukarı ünüz resimler işte bu suret- le eğlenen mini minilere aittir. Ayak kazakları ile kayan küçük hanım İsviç- sesesa rerremesmrsema eser saameeenna, hürmet edilecek (kimselerdir. Çünkü eğer ananız, babanız sizi dünyaya getirip küçük yaşınızda yetiştiriyorlarsa, ölünceye tamusmamas 1) Oluyor ? Filipinler Geçimsiz bir memleket — 1898 de İspahyollardan Filipin adalarını almış olan Amerikalılar bu adaların idaresinden adeta bıkmışlardır. Eğer Japonyanın vaz'ıyet etmesinden korkmasalar adaları tabliye bile edecekler, Filhakika Filipinlerde on iki ka- dar muhtelif cinste insanlar sa- kindir. Başlıcaları siyah renkte olan Negritoslar, melez bir cinse mensup olan Tağallar ve sarı cinse mensup olan Malelerdir. Bu bir düzüne cins yekdiğerile mütemadiyen harbederler. Bu takım adanın bazı adalarında insan öldürmek yerlilerin birinci sporunu teşkil eder. Filipinlerde takriben 78 Lehçe konuşulmaktadır. Amerika hükü- meti bir emirname isdar etti mi? Yetmiş sekiz Lehçeye terceme ettirerek menadilerle bağırtmak mecburiyetinde (kalıyor. o Hoş emirnameyi dinliyen Filipinlilerin miktarı gayet mahdut z | nı isbat etme! İ iyi delil olmaz “Dp değil mi? k için bundan asi İ Çocuk Sayıfası mugdar. jkabet ediyor. Diğer resi dedikleri kizaklar olduğu aneen kadar muhtaç olduğunuz hayati bilgilerini dimağlarınıza yerleşti- renler us-tatlarınızdır. || Hikâye köresi Görünüşe aldanmamalı Bir gün incili çavuş sokakta giderken küfe ile yumurta satan bir köylüye 'rast gelir ve İ önühla bir life “Yapmak ister. Bir kenarda küfesinin üzerine dayanmış ve uyuklamakta olan yumurtacının yanına yaklaşır, yu- murtaları kaç kuruşa verdiğini sorar, köylü; “ki kuruşa!,, ceva- bini Bir yumurta alır kırar köylü far- kına varmadan iki parmağının arasında saklamış olduğu altını yavaşca yumurtanın içine bırakır ve yumurtayı ikiye ayırınca altın yere düşer incili de yerden al- Bir iki yumurta daha alır, Köylü bu sefer: “ Hayır benim Yumurtalarımın içinden altın çıkıyor artık sata- arkasına alır ve başına giderek yumurtaları cebine kor. mami, bir bir diye çeşmenin birer taş ile | birer kırar fakat içinden bir şey çıkmadığını görünce ağlamağa başlar. O vakit incili köylünün İ göreneğe aldanmamasını ve gö- | VAKIT Çocuk rede çocuklar arasında açılan bir kay- İma müsabakasında birinciliği kazan- Kendisi henüz sekiz o yaşında olduğu halde buz üzerinde çizgiler çi- zerek kaymakta böyük (adamlara re- büyük eki çebi .İlarına heves ederek Paten, İlara gelince onlar da ayaklarında Ceki) halde kay-| jlmnastik vazifesini görür hem de 80- makla eğleniyorlar, Küçüklerden bi-'ğuk ve temiz hava ile ünsiyetlendirir. aseamaevummmane 104 Sürme baar aaan verince incili çavuş elini cebine sokar ve iki kuruş çıkarır. | tını alarak mendili ile siler ve | yanına yaklaşarak bir daha her 9 — VAKIT 29 MARTIy3Iı — Çocukları Arasında rinin arkadaşının kızaklarını o baglar- ken aldığı vaziyet gayet hoş değil mi? Memleketimizde kış aporu heniz niki İşaf etmemiştir. Maamafih büyüklerimi! zin olsun küçüklerimizin olsun kış spor! ski ile kay İmağı öğrenmeleri şayant temennidir. Bu sporlar hem vücut için kiymetli bir vreaeaansasisameereereese ee. bilgi sahiplerinin diğer insanlara tekaddüm ettikleri de hatırınız- dan cıkmasın.. Herşeyin bir bilgisi olduğu ve | arman mn va 18 PEE SE LE BERE 1 Gen 900 Bm ve 100 10 SARA ANAK Yizan ; Hasen Bedrettin TABİİYE İMTİTANINDA i Muallim — Oğlum şeker neden hâ-| sıl olur. Talebe — ..?.. | o Müallim — Canım şekerin şekerka mışından hâsıl olduğunu bilmiyor mu sun? O halde bira neden hâsıl olur bari onu söyle. Talebe — Bira kamışından efendim. COĞRAFYA DERSİNDE * Muallim Hava açık olduğu Za İman ne görür: iz? Talebe — Yıldızları. Muallim — Ya hava bulutlu olursa, Talebe — Şemsiyeyi. ERİMİŞ Baba — Oğlum Nihat bugün çok sr cak değil mi? İnsan krşun olsa eriye cek? Çocuk — Evet babacığım hakkınız var değil yalnız insan her ne olursa eriyir. Dün verdiğiniz 20 kuruş 2 ku Imerya kadar erid | rüp işittiği şeyi kanaat getirinciye İ kadar tetkik etmesini söyliyerek İ cebinden altını çıkarır köylüye verir. Köylüde sevinçle inciliye veda ederek uzaklaşır. Bedretiin EE EN sayıfası | Müsabaka kuponu i 29 mart 1931 isim; Adres : Bilmece halli: algınlığın Cezası 29Mat 931 Yeni Bilmecemiz Teker teker olarak C,B, A gibi üç arada bulunan üç adam birleşmek istiyorlar. e Araların- daki deniz kolunu (geçmek için vasıtalan yoktur. Yalınız her birinin aynı boyda ve bir mi adadan diğer adaya olan mesa- feden biraz kısadır kalas tah- taları vardır. Bunların birleşe- bilmeleri için bu kalas tahtala- rından ne suretle istifade etme- leri icabettiğini bulunuz? Doğru halledenlere (o güzel hediyeler takdim edilecektir. Teklif eden Üsküdar orta mektebinden 168 Abdulah ihsan Bey. | n haftaki bilmecemiz | Geçen haftaki bilmecemizin sureti hal- li şudur Bilenler arasında hediye kazananların isimleri atidedir. BİR KIYMETLİ KİTAP KAZANAN Senbenova lisesinden 6 No Ali Re- şar B BİRER CİLTLİ KİTAP KAZANANLAR 1 — Samatya Ramazan Ef, sokağı 53 No, Semahat Sabri H. 2 Istanbul Erkek binden 113 Şevki B. 3 — Galatada komisyoncu Ruhi Beyin muslim mekte. mihtomu Mebmet Reşat Bey 4 — Masarburnunda iskele karşısında No. 16 Bedia Hârım. BİRER KITAP KAZANANLAR 1 — Feyaiye lisesinden 188 Faruk bevi ortamektep4$46 FuatB rketi memurlarından ZiyaB. tyada İrfan Hanım. — Orta ticaretten Memduha Hanım Arif Hanım 7 — Kıznltoprak Zühtüpaşa Şefik Bey sokak No: 13 Ley 8 Usküdar Ihsaniye 9 — Üzünköprüde 10— Erkek Hayattır BİRER ITRİYAT KAZANANLAR 1 Merdiven köyünde Leylâ Mahir H. Wsesi 1126 Hayret — Omaköy Nezahat Sait Hanım, A ? Galatasaray Faik B. 3 — Bosunc Celâl Kerim 8. İstanbul Kız muallim mektebin- Avşe Han pte Eskiyen enbevi Ora yeni sokak Na. 319 Enise H mektepten 266 mektebinder 7 — Orta Ticaret ten Hanım. 8 — Arnavut köy Av» 25 inci İlk mek- ( Lütfen sayıfayı çeviriniz) | Yazısız Hikâye |