12 Mayıs 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

12 Mayıs 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Bu Sayımızda : ——— Gelişigüzel - Kadın Bugün : 12 Sayıfa Şehir Meclisinde sayıfaları tiki iyor, MüncüYileSayı :4789 Idare yeri: Istanbul, Ankara ca, Vakıt Yurdu | ÇÂnkara foto muhabirimizin, fırkanm büyük kongresine ait Üinderdiği kıymetli. intibaları takdim ediyoruz. Resimlerimiz ni 'mutuklarını söylerken ve kongreden avdetlerini Ispartadan gelen son haberler Dağın bir kısmı daha çatladı Sular yeniden akmıya başla dı Dünki U müzakereler 4 üncü sayıtamızdadır SALI Umumi fırka kongresine | Yeni bütçe | ait kıymetli intibalar Vekâletlerde ha- zırlıklar başladı Ankara, 11 (Telefon) — Bütün vekâletler 931 Bütçesi hazırlığı- na başladılar. Yeni bütçenin 185-190 milyon raddesinde ola- cağı muhakkaktır. Tasarruf dolayısile bazı evrak müdürlüklerinin lağvı ve işlerin teksifi düşünülüyor, Hariciye vekilimiz şehrimizde Ankara, 11 (Telefon) — Ha- riciye vekili Tevfik Rüştü B. bu akşam istanbula hareket etti, Refakatında Hasan B. (Trabzon) ve müşavirler vardır. istanbul- dan doğru Cenevreye gidecektir. Piyanko 45 bin lira isabet etti Onuncu tertip tayyare ra başlanmıştır. Bu keşidenin en bü yük ikramiyesi olan 45,000 lira, salonu “12 MAYIS (5 inci ay) 1931 31399 numaralı bilete! piyankosu dördüncü keşidesine dün öğleden son- Fakatiyipte Telefon: (dare) 24370 — € — ER amam Yazı işleri) 24371 Sayısı 5 Kuruş Bazı Müdürlükler Lâgvedilecek Hafize Suzan Hanım bulundu ! değil, Fatih- | teki akrabasının yanında Ben ötedenberi küçük çocuk alıp bü- yütmek itiyadına malikim, diyor Hafize Suzan TL. Dünkü sabah refiklerimizden biri, günlerdenberi dedikodusu devam eden Hafize Suzan Hanımın İzmirden gel dikten sonra Eyüpteki akrabasından birinin evinde misafir kaldığını ve cu-| de müteessir etmiştir. Polis Amirleri bilhassa bu neşriyatın (yapıldığı si rada niçin kendilerine müracaat etme» diğimi soruyorlar. Ben buraya İzmir den firar suretile gelmiş olmadığım için yapılan neşriyat üzerine buradaki polise müracaata lüzum görmemiştim. Her halde İzmire avdetimde icap eden müracaatı yapacaktım. Çocuğu anne sinden alışımın sebebi gazetelerde ya» zılan maksatlara mebni değildir. Bil âkis ötedenberi küçük çocuk alıp bü. yütmek ve yetiştirmek itiyadma malk kim. Bu itiyadımdan büyük bir zevk duymaktayım. Netekim şü yanımda gördüğünüz kızı da bu suretle aldım ve büyüttüm... Suzan Hanım dün akşam üstü müd deiumumilikçe kefalete rapten serbest bırakılmıştır. Bugün İzmire gönderi lecektir.. İzmir gazeteleri ne diyor ? Dün gelen İzmir gazeteleri de Su- zan Hanım dedikodusunun o yeni yeni safhalara girdiğini haber vermektedir ler. Bu güzetelerin yazdıklarına göre Suzan Hanım, M. Giye bir kız çocuğu dünyayz. getirdiğini yazmış ve M. Gi- martesi günü de yeğeni Fazıl beyle bir likte Ankarayn hareket ettiğini (yaz mıştı. Halbuki dünkü vaziyet bu habe rin doğru olmadığı ve refikimizin, Ha fize Suzan Hanımın Eyüpteki akrabası tarafından anlatıldığını göstermekte- dir. Çünkü Ankaraya gittiği zannedilen dolduran meraklıları bazı keşidelerde folduğu gibi fazla bekletmemiş, üç yü İzüncü numaralar çekilirken çıkmış ve 31399 numaralı bilete isabet etmiştir. Bu biletin bir parçası Kapalı çarşıda manifaturacı Selânikli Osman Efendi dedir Osman Efendi hissesine düşen 4.500 lirayı biletini aldığı Eminönünde' bayi Nazmi Beyden derhal (almıştır. 15.000 liralık biletin bir parçası da Or| taköyde bir musevidedir. Ru musevi| kendisinemüracaat edean bayie ne ismi ni söylemiş ve ne de hissesine düşen pa rayı almak istememiştir. Bayie “ben o den kızımm admı Terez koyunu, ce vabını almıştır. İzmir polinin eline geçen yeni bir mektuptan anlaşıldığına göre Suzan Hanımdan o evelce mlihim miktarda para almarak bir müesseseye verilmiş tir. Bu arada bir gazete sahibinin is- Karti Berin “Bumin din > öğibdek mi geçmekte ve dedikodunun gavete sü 0 tunlarma geçmesine bu zatın mâni ol- sonra Eyüpte değil Fatihte bulunan! — "lr : | taahhüt etti n akrabalarından birinin evinde bulundu Ynt GA ei, KİSAyMİMSEME : Jaşılmağ kendisi: polis vamtasile| bahsedilmektedir, ğu an polis | z müddeiumumiliğe gönderilmiştir. , Bu neşriyat üzerine İzmir gazetele Mir lmkürririmiz. dim Kafi ağa: iğ Lir). ve Gilemek) aile Güzel Ispartadan bir manzara: günkü sayımızda, Is- hükümet konağı ve park 4 j ir felâket geçirdiğini, yüzünden susuz kal- iştik. Bu hâdise hak- arta mubabirimizden yeni tafsilât şudur: 10 (Vakıt) — içinden sularımız geçen ve kum an teşekkül eden ğinin * 500 metre uzun- 00 metre genişlikte olan çim, kaidesindeki sel dere- bire yıkılmış ve da- N 4 AL Zizzi neticesi olarak — €ye dökülmüş dere kum- Ak SE suz, hemde bir gün dereye ine- bilecek sellerin sürkliyeceği bü- kum yığınları karşısında tehlike de kalmıştır, Dünde dağm büyük bir kısmı daha çatlamış ve buradan sular yeniden akmıya başlamıştır ki bunun arkası göldür. Bu heye- lânı daha vahim hâdiselerin takip etmesinden korkuluyor, 200 ame- le kayan toprakları temizlemek- le meşguldür. Haber aldığımıza göre Ankaradan su mütehassıs- ları ve mühendislerinden Vasıf, Nedim Beyler buraya gönderil- mişlerdir. Neticeleri sonraya' bil- direceğim, M, Ali kadar aceleci değilim. çıktı. Sonra alırım, demiştir. 45.000 bin liralık tarafmdan bir keşideliğe (mahsus ol de hademe malül Ahmede satmıştır. Parası din kendisine verilmiştir. Lâpsikili Kadır ve balık pazarında Ni halde iç sahifemizde bulacaksınız, günü yapılacak olan idman şenlikleri için mekteplerde hazırlıklar devam etmektedir. bayramın geçen seneden daha iyi olacağı anlaşılmaktadır. Dün öğleden sonra Taksim Maide yapılan provalar da muvaffakıyetle neticelenmiştir. Resmimiz kızlarımızı provada Mademki para biletin diğer bir parçası da Fatihte bayi Burhan Bey mak üzere Bebekte Türkuvaz bahçesin 9464 numaralı bilete sekiz bin lira 864, 46,407 numaralı biletlere de üçer bin lira çıkmıştır. Üçer bin liralık bi-İ gelmiştim. Bugün polisçe tevkif edil letlerin birer parçası eski odacılardan| memiş olsaydım yarınki posta © ile İz- mın misafir olduğu eve uğradıklan sonra polis müdüriyetine giderek biz- zat kendisile mevzuubahsolan (yirmi günlük çocuğunu ve yine yanında bu- lunan 15 yaşlarındaki evlâtlık o kızını ve İzmirden beraber geldikleri yeğeni Fazıl Beyi görmüştür. Suzan Hanım muharririmizin suajlerine (şu suretle cevap vermiştir; — Buraya akrabamı ziyaret için İlmire dönecektim. İzmir (ve İstanbul koda bulunmaktadır. Keşideye bugün! gazetelerinin heşriyatı beni pek ziya- öğleden sonra devam edilecektir. Dün çekilen numaraları Sıraya konmuş bir Müsabaka mıza kayıt müddeti 31 . Mayıs pazar günü bitecektir Hanımlardan istedi- ğimizfotoğrat,müsa- bakadan sonra ken- dilerine verilecek ehliyet ve tavsiye kâğıdı içindedir | —— | (Kafsilât 10 uncu sayıfamızdadır) İleri aralarında şiddetli münakaşa baş lamıştır. Intihap Şimdiki halde iki dereceli usul değiştirilmiyecek Ankara, 1i — Halk fırkası- nın yeni programına göre bir dereceli intihabın matlup netice- yi vereceği güne kadar bugün kü şekilde iki dereceli intihap usulünün tatbikine devam olu- nacaktır. Daktilo Şampiyonluğu 7 e) EŞ 1930 daktilo şampiyonluk müsabakamızda Üçüncü : Mukaddes H.