4 Temmuz 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

4 Temmuz 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

ANE Tİ 7. we 6— VAKIT 4 Temmuz 1931 Knut Hamsun'dan fa. çinden yükseldiğini duyuyordu. Öyle, zannediyordu ki bütün gece boğucu kadar sıcak, ben üşüyorum.. Ah, ayrıl| bir ormanda dolaşmış ve şimdi bir gö maklığım hzım, Allaha ısmarladıkllün gölgeli sahilinde buunuyor. , — Bu sene köye gelmiyecek mini?! Ne kadar memnun olurdum. Eliniz ne Johan! Kapısı vuruldu, postacı bir mektup) Allaha mwmarladık! getirmişti. Açtı, baktı, okudu ve anla- Sokak, soğuk ve donuk, bir şerit mak için epey zahmet çekti. Viktorya, gibi uzanıyor, namütenahi gözüküyor. mektubunda onu Seierlerin davetinde Solmuş güller satan bir çocuğa çarpı. göreceğini ümit ettiğini bildiriyordu; yor, çağırıyor, bir gül alıp küçük şa.) daha evvel söylemeği unutmuştu. Va rik beş imi bir altın — ehem- ziyetini anlatıyor, artık kendisini hiç miyetsiz bir şey — veriyor, yoluna de düşünmemesini rica ederek bu mesele yam ediyor. Biraz ilerde oynıyan ço- Ti bir erkek gibi karşılamaşını ilâve cuklar var. On yaşlarında bir çocuk ediyordu. Küçük kâğıt parçasının âdi. lari seyrediyor. Güz liğinden de af talep ediyordu... j a yanakları çukur, Johan sokağa çıktı. yemek yedi, çenesi köşelidir, başmda bez bir takke) döndü ve nihayet Mösyö Seiere dave- G Beşinci irk © Yazan: oan Masson — İşte efendim genç artistimiz. Genç artist 22 yaşındadır. Şeri Popne isminde olan bu mahlük 17 kilo geliyor, ne yürümesini, ne de konuşma sını biliyor. Bundan evyel, annesi bu mahlüku yetimhaneye vermek istemiş, fakat Binenthal onu görmüş ve hima- yesine almıştır. Bu suretle Şari Pop- ne, yarının garibesi olmuştur. Onun müstakbel ismi (Kuş - adam) dır. E min olunuz ki bu garibe, kendisine ta- kılan işmi hakkile temsil edecektir. Bi- nenthal anlatıyor: — Görüyorsunuz ya, bizim müda-i var. Bu çocuk hastalık geçirmiş ve bu) tini kabul edemiyeceğini yazdı. Gele- genç baş ebediyyen saçsız kalacaktır.) miYecekti, başka bir zaman, meselâ er. halemiz burada pek sathi O kalıyor. Bir senedenberi, her akşam, esasen «ür! Nakleden : fa. nenihal beni amilin ile boyalınız da ben de mavi kadın olayım. Fakat Binenthal yine kabul etme di, ... Binenthalin bu köydeki müşterile rinden birisi de küçük Siklossidir. Daha beş Yaşında olan bu çocuk deh şetli surette çirkindir, biçimsizdir. Babası onu bir gün Binenthale götür dü. Binenthal dedi ki: — Sizi tebrik ederim, hayatımda bu kadar çirkin ve biçimsiz bir çocuk! görmedim. Fakat bu kâfi değil, gel ninle onu maymunlaştıralım. Derhal bir konturat imzaladılar ve İhtimal ruhu da solmuştur. Johan bunları hangi mahallenin hangi sokağında olduğunu bilmeden görüyor. Başlıyan yağmuru duymuyor, ve bitin gün kolunda taşıdığı şem- siyesini açmak ihtiyacını duymuyor. Nihayet büyük bir caddeye gelin. p€ bir kanapeye oturdu. Yağmur artık! sertleşmişti, mihaniki bir hareketle gemsiyesini açıyor... Yenilmez bir uy- ku Johanı bastırıyor, beyni ağırla- ir, kafası iki tarafa sallanıp göz“ Silini kapatıyor ve uyuyor. Sokaktan gençlerin o sesleri onu uysadırır. Kalkar ve fekrar sürtme başlar. Beyni artık açıldı. olanı ni htırlıyor. Hepsini; çiçek alıp da kuronluk bir altın verdiği çocu- fu e hatırlıyor. Çocuğun paraları arasında #Minı bulduğu zaman nasıl sevineceğini tasavvur ediyor. Allah a- fiyet versin! Ya öteki çocuklar! İhtimal yağmur onları çatı altına o kaçırmıştır da oyunlarına orada devam ediyorlar. On yaşlarındaki mahzun ihtiyar acaba on lara gene bakıyor mu. Belki de sevi. merek bir şey düşünüyor; belki de bir avlu nihayetindeki harap kulübesinde bir topacr, bir ibişi vardır. İhtimal ha- yattaher şeyi kaybetmiş değildir; sol müş ruhunda belki bir ümit kalmıştır. Zaif ve ince bir kadın önüne çıktı. Joban titriyerek durdu. Hayır tanıdık değil. Yan sokaklardan birisinden çık- İM ve yağmura rağmen şemsiyesiz yü- rüyor. Johan kadına yetişerek baktı ye geçti. Ne kadar genç ve ince. İslanr- yor, hasta olacak, ona yaklaşıyor, ve, #şlanan yalnız o olmasin diye kendi gemsiyesini de kapatıyor. Eve döndüğü zaman, gece yarısını çoktan geçmişti. Masanm üstünde bir mektup var, bu bir davetiyedir. Sei- gr ailesi ertesi akşama onu davet edi. yor. Bir çok tanıdıkları görecek, ve ların arasında da... biliniz bakalım imi? Viktorya, şatonun kızını! Saydalyenin üstünde dalıyor. #ki, Üç saat sonra soğuktan titriyerek u- yanıyor. Yarı uyanık, masasına geçi- Yor, esasen kabul etmeğe niyeti olma- dığı davete cevap yazmıya başlıyor. Bittikten sonra çıkıp postaya götürü-! yor. Birdenbire Viktoryanın da davet edilmiş olduğunu hatırlıyor. Fakat Viktorya ona bundan bahsetmedi, bel- ki gelir diye korktu; onu başından defetmek istiyor. Mektubu yırtar, bir başkasını ya- zar. Teşekkür ederek daveti kabul e algeres bir hiddet ellerini titre. . iyecek? Nicin sakla- Biçak ağır Tesestirü taşar, sevinçli bir öfke- ye tutulur. Bir tutuşta takvimden bir ii yemek kopararak zamanı bir haf ta ilerletmek ister. Bir şeye çok sevindiğini tasavvur eder, bu neş'eden istifade ederek bir Pipo yakarak oturup içmeği düşünür. Pipo çekmiyor, açmak için bir çakı fi- n arar, bulamaz. Birdenbire saatin İ çekip koparır. Bu hareket o- nu menmun eder, içinden güler; göz lerile bozacak başka şeyler arar... Yakit geçiyor. Nihayet ıslak elbi- selerile olduğu gibi yatağa uzanır, u. Yur. Uyandığı zman çoktan gündüz ol muştur. Yağmur hâlâ yağıyor, sokak- Yarı seller götürüyordu. Beyninde müphem hatıralarla rü | yaları karışıyor; harareti yok; sinir- leri durmuş ve bir serinlik hissinin tl Ğİ tesi akşam gelmesine müsaade isti çücük olan Şarlın kafası bezlerle sarı-'o gindenberi haftada iki gün. Çocuğa ilır. ve 18 saat mütemadiyen bağlı ka- lir. Bu suretle, onun kafası büyümez ive yakında buni gibi bir şekil alacak: yordu. Mektubu küçük bir çocukla gön- derdi. Kendisini asarak intihar etti Fatihte Karabaş mahallesin- de oluran mütekait Hüseyin E. nin kızı 35 yaşlarında Emine Hanım, evde kimsenin olmadığı bir sırada merdiven parmaklığına bağladıgı bir iple kendini asmak suretile intibar etmiştir. intibarın tır. Şuraya dikkatinizi çekerim ki, sar gıları pek âlâ başından çıkarmadan tu tabiliriz. Fakat küçücük Şarla eziyet yapmak istemem. Hem bak, yaşamak. tan ne kadar mes'ut ve bahtiyardır.. Şarl yy il vi ak tan mesut olduğunu gözlerini sağa s0 la çevirmekle ve salyalarını akıtma: ir. mâkla iy; ün Bu | ep mpi ve gömerek diyer > Penlim, sanat, klelğa keesir niza almağa müsaade a Nasıl Hksinmediim ved bir kelime ile ona cevap vermediğim | orum. Fakat (artist) denilen bu korkunç mah lüku kucağıma aldım, ona güldüm, ve. sebebi henüz anlaşılamamakla beraber sinir hastalığına müp- telâ olduğu söylenen Emine ha- nımın bir buhran anında kendi- sini öldürdüğü tahmin edilmek- tedir. Hadiseye müddeiumumilik vezıyet etmiştir. Şaka İnsanca olmalıdır Beşiktaşta odun iskelesinde göpçü 18 yaşlarında T: rülü Necip ile âmeleden az akar laşırken Necip tekme ile Hasa- nın karnına vurmuştur. Bir az sonra karnında sancı- lar başlayan Hasan, tedavi edil mek üzere Cerrahpaşa hastane- sine kaldırılmış isede hastanede ölmüştür Hadiseye vaz'ıyet eden müddeiumumi ölüme sebebiyet verdiği iddiasile Necibi tevkif ettirmiştir. Onüne geçilen bir kayga Galatada Necati B. sokağında tanzifat amelesinden Cemal ile sabıkalılardan Osman sokak sü- pürmek meseles'nden kavga et- mişlerdir. Bu sırada Osman, bi- çağını çekerek Cemala saplamak istemiş sede etraftan © görenler mani olmuşlardır. Nüsrat Huda da yakalandı Sabıkalılardan o Burbanettin, evelki akşam Nüsrat Huda mo- törüne girere bir bavnl çalmış fakat motörden çıkmağa meydan bulmadan ka; tarafından gö- rülerek yakalanmıştır. Bir randevu evinde yakalanalar Galatada Karaacı kaptan s0- kağında 2 numaralı evin orta katında berberlik yapmakta olan Ahmedin odasını rendevu ma halli yaptığı zabita tarafından baber alınmış ve dün alınan ted- bir üzerine Ayişe ve Melâbat hanımlarla Rubi Ef. isminde bi- risi yakalanmışlardır. Zabıta, berber Ahmet ile ya kalanan erkek ve kadınlar bak. kında takibata başlamıştır. Bekçiye bakın Samatyada Gazlıçeşmede mep- sucat fabrikasında bekçi Aptür- rabman, evelki akşam fabrika- dan 4 paket iplik çalarak evine getirirken yakalanmıştır. Tencere hırsızı Galatada Karsali sokağında kahveci Andonun, kahve getir- mek üzere kabveden ayrıldığı | on beş yaşındaki oğlu ile izdivaçları- bn!1. mahsulü olan bu çocuktan dola»! 1 annesini tebrik ettim. ... Marta Gerö, köy ağasınımn büyük kı zıdır. 47 yaşındadır, fakat büyümek İs temiyor. Boyu cücedir, Evvelce de hah settiğimiz gibi bir cüce için büyük, ta bii bir insan için de çok küçük telâkki edilmektedir. Martanımn vaziyeti fecidir. Çünkü! tabiiler arasına giremiyor, beşinci ırka da almıyorlar. Ortada kalmış bir mah- lüktur. Binenthalin bu son ziyareti münasebtile ona şunu teklif etmişti; — Geçen sefer kollarımı bacakları- mı kestirmenizi rica etmiştim, kabul etmediniz. Şimdi yeni bir şey bul- dum, bir gazetede mavi - adanın çok para kazandığını ve kazandırdı. ğını okudum, riça ederim Mösyö B.- bir sırada masa Üstünde an bir tencereyi çalan sabıkalılar- dan Ahmet Osman, elinde ten- cere ile kaçarken yakalanmıştır. Alacağını elamayınca.. Galatada Beyazıt sokağında bakkal Niko, yine Galatada Ka- ramustafa paşa sokoğında aşçı Mebmetten alacağını istemiş ve veremiyeceği (o cevabını alınca Mehmedi dövmüştür. Kiracısını dövdü.. Galatada Beyzade sokağında 49 numaralı evde oturan 'don- durmacı Salib, kiracısı Gülizar hanımı oturduğu odanın kirasını vermediği için döğmüştür. Bir yankesici, tramvayda bir hanımın çantasını çalarken gö- rülmüş ve kaçmasına mâni olu- narak polise teslim edilmişt ir Bu yankesici, zabıtaya verdi- ği ifadesinde bunu hırsızlık mak- sadıle yapmadığını, banımların çantalarındaki aşk mektuplarını ele geçirmek için yaptığım ve mektupları toplamakta büyük bir zevk duyduğunu söylemiştir. Bir katil yakalandı Bundan on m. Beykoz köylerinden birinde bir adamı öldürdükten sonra ortadan kay- bolan Ahmet Süleyman isminde birisi Konya taraflarında yaka: İsnarak şehrimize getirilmiştir. istintek obâkimi tarafından yapılan tabkikat bittikten sonra Ahmet ağırcezaye verilecektir. eliksrzs dk Kaliforniya koyunu aşısı taibik ediyor lar. Bu tecrübenin ne kadar muvaffak olacağını bilmem, fakat bugün yedi ya şında olan çocuğun vücudünde gayri tabit kıllar gördüm. ... Budapeşleyi terketmeden — €vvel.i bir son defa olarak Binenibal ile bu- luştuk ye yemek yedik. Ertesi gün gi- decektim. Büyük bir ziyafette idik. Doğ rusu ziyafet pek şık, pek eğlenceli idi. Neşeli idi de. Bununla beraber pek âlâ hatırlıyorum ki, kendisile bir aralık yalnız kaldığımız zaman, Binenthali boğmak için içimden şiddetli bir arzu geçti, ellerim titredi. Binenthal belki bu İsyanımı anls- dı, panya ikram etti, ve sa- at ie ep olduğu vakit, onunla kol kola bir bardan çıkıyorduk. Ken disile ebediyyen dost olmuştuk. (Bitmedi) Ahmet arkadaşı yankesicilik cür- münden altı aya mahküm Cey- banlı ishakı sustalı çakı ile vü- cudünün birkaç yerinden yara- İamıştır. ishak aldığı yaraların (fi tesirile derhal ölmüştür. Kavgayı ayırmak isteyen Uk- | kas isminde bir adamda gene Ahmet tarafından ağır surette yaralanmıştır. Mesele hakkında tahkikat ya- pılmaktadır. Mahkemelerin tatili Ankara, 3 — Adliye vekâleti tatil edilecek mahkemelerin /is- tesini bazırlamaktadır. Mahkemelerin tatili 20 tem- menden İiberen başiyedikin. bankası v is gen İM dardı Uzunköprü 3,(Vakıt)—Bir baf- tadanberi borsada yaş koza sa- tışları devam etmektedir. Bu sine mal mübayaa etmeğe ka- rar veren tüccaran üç gün ev- vel husuşi bir anlaşma netice- de kozanın kilosunu 80 kuruştan fazlaya almamağa karar vermiş- ler ve bu kararları tatbika baş- lamışlardı. Ziraat bankası bu vaziyet kar- şısında derhal borsaya bir me- murunu in ER (80) kuruşa satılmakta olan kozayı azami 10 kuruşa almağa basladı. Oturak âlemleri devam ediyormuş Babalık retikimizde okuduğu- muza göre Konyada oturak âlemleri deyam etmekle bu yür- den bir çok kanlı vak'alar ol- maktadır. Çarşamba gecesi gene böyle bir âlemde bir ejnayet işlenmiş Konya Memleket hastanesi ma aya lans Eği e geni Göre lamıştır. ppy ap lan: | LMACA9© 11 B A EDAM Dünkü bulmacamızın hal- ledilmiş şekh 12345 6 78 91011 SO JAN RR Soldan sağa ve yukardan aşağı: 1 — Bu günün kâtibi (7), saçsız (3) ? — Çok değil (2), sen 42) 3 — Pi kere üç (4) 4 — Çeviren (8) 5 —Dost (5) 6 — Eter (19) 7 — Libsraller (5) 8 — Bir saz Kö) 9 — Köle (3), akı (2), bir şark 'dev Jeti (4) 40 — Ev se'eedi (4), cezine (3) 11 — Sürnlta bir kl (5) İZMİR SUR'AT POSTASI (Gülcemal) 5 Temmuz 14,30 da Galata Rıhtımından kal kacaktır. Bandırma asliye hukuk mahkeme- sinden; Kayacık kariyesinden Hasan kızı ve Ali zevcesi Fatma ile kariyei mez- küreden zevej kırca Alili Ali oğlu İz- zet beyinlerindeki boşanma davasında; merkum İzzetin ikametgâhının meçhu- Iliyetine mebni keyfiyetin ilânma ve mühakemenin 8-7-931 tarihine ialiki De karar verilmekle yevm; mezkürda ya bizzat bulunmanız veya musaddak bir vekil göndermeniz muktazi bulun- duğu ve aksi takdirde muamelei kanı- niyeye devam olunacağı ilân olunur. MARİE SASAMNASASASAŞ ASSAN Sadık Zade Bira! derler vapurları Karadeniz POSTASI Dumlupınar Vapuru 5 Temmuz Piza gi 5 de Sirkeci rıhtımından hareket fi edecektir. m» PAKTERİYOLOG « Dr. ihsan Sami Bakteriyoloji Lâburatuvarı Ümem kan tablilâm Freogi moktaj nszenndan | Vasserman tesmülü ) kön küreyvatı sayılması, tifo ve ısıtma has- tahıklari "teşhisi, İdrar, balgam, catabati, kazorat ve su teblilân, Ülira mikros hopi, bususl aşılar istihza. Kanın üre miktapının teyini ve kanın sedima İsatlon süraçi. Divanyolunda Sultan Mahmuttürbesi No. 189. Telefon Ist. 20981