19 Temmuz 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

19 Temmuz 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

.- — Av ve Avcılığa dâir Bıldırcın re koru bahsi Şekip Memduh beyin Sait Salâhattin beye verdiği cevap ii kısmı dünkü sayımızda | aş 15 ve sârp bir yerde sürat-i zımdır. Fakat düz bir saha- aha kuş mesafesini almadan ve , a7? de ise hiçbir şev kaybet isem sırf modadır diye ne ânide omuzlayıp atayım. Ve böy a) MâZ isem neden mazet sayıla- İster misin, daha açik konuşayım. md Beyi misal alayım. Zanneder- z *n büyük ve en kat'i hüccette bu * Meselâ Abbas Bey o cürnata bir parça daha soğuk katılı dav acele etmiyerek, © her taraf- ön bıldıremlara uzaktan ve fek atmiyarak, © © günlük bir Sa eski avcılığı mazur görerek li tlice — çalışsalardı. kat'i olarak ei kendisinde her zaman ağum ve beklediğim varlığı izhar olurlar, Ve 6- varabilirlerdi, adet için © attıkları 800 fişek) 1 vermiş olurdu. Ve asabileş- » Seni yeni atış teerihelerile tulmadan, daha az bir zamanda) , şadedi bulur, ve belki de geçer di. Sen belki adede bak. diyecek: * bu'da doğrudur. Dempsey Tü-' etin yanında Şemeling, ve Cemil Tümün Yanında şimdiki tambüri- iz .ve Tamanyo., “Karuzolarım Mişel “Fileta ve'sâirr gi «Senin eski avcı ve mazet.. yaktık. lan, meselâ o gün (ancak 180) rem - vürabilen . mszet < dediğin belki bu miktar kuşiçin 250 fi. * yakmamaıştır bile. . Büha binaen avı süzüpte atanları Mazet sayamıyacağım, Ve bunda haklıyım zannederim. Yukarıda bahsettiğim gibi, biz ne 7 uğraşsak senin istediğin tarz atamayız. «Kuş mesafesini alinca kadar durup âni olarak © tilfeği iRlayıp. atmayı ve kuşu vurabilme, bizler ne kadar tzensek yapana. Bu hareket, bir uzvu sani şekli. Almış, «ve ,, binaenaleyh R uyuşu, göz kabiliyeti, fişek do İugu, . bünye ve mide-mesnili! bir çok muammanın halinden| ra aranacak Mhususattır. Rast ze| alihmiş kundağın Oboyu, ölçüsü üzün veya kısa gelen tüfeklerle dediğin yapılamaz. Böyle bir si- tecrübeye kalksak, averlarımız buyurduğun aceleyi yapsak bize güler. Böyle bir tüfek üstün eskimek, alışkanlık peyda etmek amma, onun da bir hususiyeti » Muhakkak ya baynu uydur İçin kendinizi sıkacaksınız veya ızı dik tutacaksınız ki bu ufacık reketleri “yapımca yine (geçilecek mezetlikten kurtulamıyacaksınız; tir. m, efendim, hangi babayiğitimizde | tüfek atabilmek kabiliyeti var? *gimiz senede 800 veya 1000 tülek fazla atıyor? Bu adetleri de âm- bütün mevsimde, muhtelif avla» taksim edebilirsek bu kadar az bir Ümarese ile yine senin dediğin WI değildir. Mümarese, evet (Oamma, 12-15 h mal olan bir tek fişek insan b keseden can ve (o takat bırakır 7 yüz bıldırcını Nedir, efendim, bu barut, kovan a pahalılığı? Tüfek atmak değil, olan averlik saşkını bile terk kadar vahim. dediğin olur, ne zaman Kİ, Senin ahbulda'“ hir tir o - pijon (sahası a gelir, malzeme bir haddi ma- Nİ ve makbulğne © rücu, suretile ünkü fena ve; fahişliğinden kur lur ve herkes de, nümüne olara tağım Abas Beyefendi gibi büyük aşk ile, buradan gönderilmiş öl değil, takat fabrikasında bilhassa Üimlmış, * bir miyop adamdaki göz İN gibi . averya uyar tüfeklere mia” olduktan (sonra - meselenin en (Li kısmına geldim . ve, evet, ve €r ©! isim koymakta müşkülât çe Ph. adeta döküntülerden toplanmış envas renkte bilmem ne barutu Ya tapası, tanesi dört ve bet ku mal olan bir fişekle musluk ve sâir yerlerden okkası toptan wihayet on beş yirmi kuruşa İbplanmiş hurda kurşunlardan dökülme saçmalaraan herkes kurtulur. Parasına göre ma lin hem ucuzunu ve hem tüleğine yü rını alır ve bununla avcılığını yapur ise, senin dediğini anlarım. Bana kalırsa, büzünkü malzeme- nin hali pürmelâli ortada durup du- rurken Lorande devrinin kör Yor. gisi gibi siyah barutla ağızdan dol- | ma tüfekler kullanmak her hali kâr da hayırlıdır vesselâm... ... Anbarlı hatıraların bana uzun, pek uzun” bir iç çektirdi. Eksikliğine rağ men güzeldi. Bu sevgili kardeşlerin yaşıyanlarının kulakları çınlasın, ara mızdan ayrılıp. gidenlerin işe kendir lerini anınea vurulmuş bir bıldırer nın son kanat çırpmaları gibi kalp- lerimizin darabanmı gayri merii bir radyo onlara duyursun da bu sw retle ruhları şad ve şadan olsun. Değil mi, Sait, hülya gibi, rüya gi gi bir şeydi o günler? Kanarak içti imiz bir ezeli miydi o sevgili Verem Mümkün ise seninle yine orada bu Tuşalım. Sana hülyalar, rüyalar yas) ratan ve bana efsanevi ||ofısıltalırla nağmeler icat ettiren o yerlerde se ninle orası gibi harap göynümüzü bir parça. Havalandıralım. Geçen sene, orasını pek harap ve pis buldum . Bu hal bende: İtalyada yanar dağı Jâvları içinde kaybolmuş ve bilâhara keşfolunarak (o meydana çikarilmış tarihi Pompeyi şehri ha. rabesini gezen bir seyyah (duygusu verdi. Tevekkeli Mehmet Rauf dememiş: Her güzel şey kalbimde başka bir! mezar açar... Ve. geçer. Şekip Memduh NOT: Uşşak avcılar (o cemiyetinin makalem üzerindeki alâkası, yukarıkl yazılarımın hakfı oldağunu gösterecek! mahiyettedir. Bilmem sen bu kardeşi sadasina ne cevap vereceksin? Onla- “e rın İğtütkür davetlerine icabet edip et-İediniz. gün-| Halk kâğrtanedöki tuğla har- | manlarından şikâyet ediyor Kâğıtanedeki tuğla harmanla- rındam çıkan dumanlardan bizar olan haliç halkı belediyeye veri mek üzre bir istida bazırlamıya başlamışlardır. Bu istidaya Ci bali, Balat ve civarında oturan- lar da imza etmektedirler. Bu istidada şimdi umumi hıfzssıhha meclisinde tetkik edilmekte olan tuğla harmanları meselesinin in evvel neticelenmesi »stene- ce! lan kırmızı. çizmeleri — daha makul 'olarak — yerden toplattırıp toplattır.| mıyacağını, bahusus pek Jnanmadık! lafı anlaşılan bıldırcın rökorunun (loğ-| !ru olduğunu kendilerine izah ettikteri şahitleri olduklarma emin bulunduğum Arap zade Behçet ve Cevdet Beylerin 395 adedi üzerindeki şahadetleri orta da dururken bir rubu'asır sonra bu &- İdede ilâve olunan 45 adedin büyük bir fark olmadığından lütfen bunu Kabul etmelerini ve saireyi... Sana bırak'/o rum, Ben, başka cihetten meseleyi alıyor ve bu kiymetli mektuptan ilham falarak bilümum İstanbul avcılarına hi- tap ediyor ve diyorum ki: Ey aziz kardeşler, — görüyorsunuz ki Ankarada, Uşşakta varlıklar gös İteren avcılar cemiyetleri var, ; İstan- 'bul avcılar cemiyeti ise henüz emekle mektedir, Sizlere yakışan hareket, geçenlere! İde pek muhterem kardeşlerin huzutile İihyasma teşebbüs olunan bu. cemiyete bigâne durmamak ve ona intisap © mektir. Onun eski tarzdaki hareketlerinin kusurlarını unutmak ve kıymetli hu- zurlarınızla onâ yardım etmek zaman gelmiştir, Kusurların tekerrür etme mesi için kıymetli mütalenlarınızı İŞİ"; ne girerek söyleyiniz. Pikirletinizdeni istifade ettiriniz. Uşşak avcılarmın bu daveti yalnız Sait Salâhattin kardeşinize değil, bil hassa Istanbul avclarınadır, bilhassa sizleredir, cemiyet halinde bu cemiyete cevap vermiye mecbursunuz. Med»ni ele sonra eski bildircin rökorunun , Ziruh; Istanbul sekizinci icra memurlu 31-2632 numaralı dosyamızda mahcuz ve satılınasına karar ve- rilen 20 top elvan poplin 20-7-31 tarihinde saat 11 den 12 ye ka- dar Istanbulda Sultanahamamın- da Topalyan han civarında ek- mekçi zade Hayri beyin ticâret- hanesinde açık arttırma suretile satılacağı ilân olunur. o 1414 stanbul üçüncü Tera dairesinden Bir borcun ödenmesi için pa- raya çevrilmesine karar verilmiş olan bir çift Carnik makinesi susam pişirmek ve tahin imali için bir lokum tozu ve ince şe- ker imali için “Les atelies,, markalı 302 numaralı makineler Pangaltıda şekerci ismail efendi- nin dükkânda 22 Temmuz 931 Çarşamba günü saat onda açık arttırma usulile paraya çevrile- ceğinden talip olanların memu- runa müracaatları ilân olunur. (1413) Istanbul 4 üncü icra memurluğundan: Ikinci açık arttırma ilânı Temamına 4800 lira kıymet aa 9 — VAKİT 19 Temmuz 193) Çatslca MST. MV. kıtsaniçin 3,000 kilo Aşşekâdin fasulyası de Kabak aleni mürakasa surcüle satin alınacakur. iha- lesi 25-7-031 sant 15 re, icra kılınağa- Kindan taliplerin şartnamesini görmek üzere her gün öğleden evvel ve müna- kasaya iştirak etmek için de Vakti mu ayyeninde teminatlarile birlikte komisyo- numuza müracaatam (69) ... As, Sn, Mp. için 12. 725 kilo koyun eti bir ay pazarlık neticesinde kapalı izarfla çıkan fiattan aşağı fiata talip zuhur etmediğinden tekrar kapalı zarf la satın almacaktır. İhalesi 28 —7 — 931 saat 16 da fera olunacağından talipleri arinamesini görmek üzere her gün öğleden evvel kapalı o zarfa iştirak etmek için de vakti muayye ninde teminatlarile birlikte okomisyo- numuza müracaatları. (59) ies meg? Talebe yurduna tahsis kılman Be- yazıtta darüllünun arkasındaki o satı kışlanın tamiri pazarlık. suretile mü- nakasaya konmuştur. İhalesi 19 tem- muz 931 saat 17 de yapılacağından ta- Hplerin kaşifnamesini görmek için her gün öğleden evel ve münakasaya işti. Tak icin de vakti muayyeninde teminat larile beraber komisyonumuza müra cnatları. (78) As, Sn. Mp. için asgari 300 azami takdir edilen sirkecide yani ho- ca paşada karaki Hüseyin Çele- bi mahallesinde demir kapı s0- kağında (Salkım söğüt) atik ve cedit 6 nümaralı baricen kârğir hanenin tamamı açık artırmaya vazedilerek şartnamesi 20-7-931 tarihinde divanbaneye talik edi- lecektir. ikinci arttırması 13-8-931 tarihine müsadif perşembe günü saat İdden 16 ya kadar ikinci açık arttırma suretile satılacak- tır. Arttırma ikincidir. Birinci art- tırmada en ziyade 1000 liraya talip çıkmıştır. Arttırma ikincidir. En ziyade arttıranın üzerinde bı- rakılacaktır. Arttırmaya iştirak hayata aradığı bu varlığı sizler de 6P- kı Ankara ve Uşşak avcıları gibi ya- kısıklı mevcudiyetler göstererek izhar NAKIL Zıngal Orman Şirketi Istanbulda Bahçe Kapıda Hasan Ecza Deposu Yaninda Taş Hana Nakletmiştir İ Ja meni salın alınaca 906) ilân olunur. ( Kiralık kâgir hane ve Dükkân retlerde 38 numaralı bare Üç sene ve 1:3, dükkânlar birer sene müddetle bilmüzayede den şehri halin sekizinci çarşamba gününden iti- Beşiktaşta aka: 7,11,43 numaralı icar edileceğin: Telefon: numarası 24430 -24439 a —— Jandarma imalâthanesinden: ndarma ihtiyacı için pazarlıkla iki bin beş yüz liralık ye- ktır. Taliplerin 19-7-931 tarihinde pazar günü saat 15 te Gedikpaşada jandarma imalâthanesine müracaatları | nununun baren aleni müzayedeye vazedilmiştir. Talip olanların ve daha ziyade mali günü saat on tevelli kaymakamlığına beşine kadar istami müracaat etmeleri. ümat almak istiyenlerin Ağustosun birinci (ocumartesi üçe kadar maballi mezkürda 54 numaradi mi- ve yevmi mezkürun saat on üçünden on bul Evkaf müdüriyetinde idare encümenine 674 er e ga rr ğer g9 ANTER © Üsküdar tapu idaresinden: mabailesinin kalam Zöhtüpep parmak denizden 622 arşın 64 senede raptı tasarrufla alâl sine müracaatları lüzumu ilân ol Otomo ış fener caddesinde İl numaralı dolma mahallin hazine namına defterdarlık makamından istenildiğinden bu verin kası olanların on gün Zarfında Üsküdar tapu idare- unur. (951) bilciler ve şoförler cemiyetinden Şehrimizde mevcut bilümum hususi ve taksi o otomobillerile kamyon, kamyonet ve otobüslerin fenni muayenelerine o başlan- mıştır. Gi , Muayene neticesini mübeyyi killerin çalıştırılması memnu hiplerinin 3 gün zarfında cemi cözdanıarını almaları lüzumu ilân olubur. in ruhsatnamesi olmıyan olomo- olduğundan bilömum otomobil sa- iyete müracaat ederek «ruhsat » için e 7 teminat akçesi alr- a ie ki vergi, belediye, vakıf icaresi müşteriye aittir. Hakları tapu sicilleri ile sabit olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak İ hakkı sabiplerinin bu hakların ve hususile faiz, masrafa, dair olan iddialarmı ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbiteleri ile icraya bildirme- leri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicilleri ile sabit olmıyan ek kalırlar, ikinci açık art tırmaya talip olanların. ve sair alâkadarların icra ve iflâs ka- 149 uncu maddesi hük- müne tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isti- yetlerin 931-3) dosya numara" sile memuriyetimize müracaat- ları ilân olunur. (1416) — üüüder Tinei salh hukukundan: Ekrem B.'ve Saadet Him Üs- küdarda Büyük karakol karşı" sında Cedit banda mukim Bay- ram ağa aleyhinde ikame eyle- dikleri bedeli icar davasından ! dolayı davet edilen müddei aley- hin gösterilen ikametgâhı terk ile gitmiş olduğu memleket meç- hul bulunduğunu tebligat vara- kaşındaki şerhten anlaşılmakla | bir ay müddetle ilânen tebligat icrasına karar verilmiş ve mu- larını | S . — — — —— ————-e bedelinin paylaşmasına da atik 20 cedit 7 No: 450 kilo koyun etine verilen fiat paha. li görüldüğünden yeniden pazarlık su- retile satın alınacaktır. İhalesi 21 temmuz 991 saat 15 te icra kılmacağın- dan faliplerin şartnamesini görmek için her gün öğleden evel ve pazarlık ğa iştirak için de vakti muayyeninde teminatlarile birlikte komisyonumuza müracaatları. (80) ... 284,750 kilo kuru ot kapalı zarf usulile satın alınacaktır. iba- lesi 4-B-931 saat 15de icra olu- bacağından taliplerin şartname- sini görmek üzere ber gün öğle- den evel ve münakasaya iştirak etmeleri içinde vakti muayye- ninde teminatlarile birlikte ko- misyonumuza müracaat eyleme, leri. (71) Dre 49,61,52,63,74 numaralı ilân- larla satın alnacağı bildirilen aşağıda mıktarları yazılı beş ka- lem odunun alınmasından sarfı- nazar edilmiştir. KILO 50,000 K. O. karargâhı için 280,000 K. O. kıtaatı için 400,000 1. inci fırka için 168,000 K. O. kıtaatı için 268,000 K. O. kıtaatı için (83) - 957 ... hanenin tamamı; 22-Ağustos-931 Tarihine müsadif cumartesi günü saat İ4ten18 e kadar açık art- tırma ile satılacaktır. Satış şart- namesi 3 - Ağustos - 031 tari- hinde divanhaneye talik edile- cektir. Kıymeti muhammenesini bulduğu takdirde enziyade art- İ tıranın üzerinde birakılacaktır. Arttırmıya iştirak için kıymeti muhammenesinin yözde yedi nis- petinde pey akçesi alınır. Hak- ları Tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâ- kadaranın ve irtifak hakkı sa- hiplerinin bu haklarını ve huşu- sile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itiba- ren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri lâzım- dır. Aksi halde hakları Tapu si- citlile sabit olmıyanlar satış be- hakemede 17-9-931 cumartesi günü saat Tire talik edilmiş ol duğundan yevmi ve vakti mez- kürda Üsküdar sulh hukuk mah- kemesinde ispatı vücut etmediği takjirde gıyabında muhakeme icra kılınacağı ilân olunur. (1410) İstanbul 3 Gnl dera memurluğundan. Tamamına: (1200) lira kıymet | takdir edilen Lânga'da Şeyh Ferhat mahallesinde naltır kızı iha delinin paylaşmasından hariç ka- lırlar. Alâkadarların icra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine göre tevfiki hareket etmeleri lüzumu ve müterakim vergi, be- i lediye resimleri ve vakif icaresi müşteriye aittir. Daha fazla ma- lâmat almak istiyenlerin 930 - 1122 Dosya numarasile memu- riyetimize müracaalları ilân olu- nur, (1412)