23 Ağustos 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

23 Ağustos 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

İ Adliye Haberleri | Adliyede tayin ve tahviller Adliyede bazı yeni tebeddül ve tabriller yapılmıştır. Bu te- beddülât neticesi şudur: Van azalığına Siverek müd- | deiumumisi Ali Lütfollah Siverek hukuk hâkimliğine Sirt âzasın- dan Ali Rıza, Elâziz sulh bö- kimliğine Çrmik M. umumisi Bay kıra, Çermik Çirekten Mustafa Çiyereke Siverekden Hasan, Siirt âzalığına Siverek âzasından Meh- | met Fehim, Çorum hâkimliğine Siverek - reisi : Fehmi, Fetbiyye ceza hâkimliğine Fethiye asliye âzasından Hilmi, Fethiye müd- deiumumiliğine Fethiyeden Sa- | dik, Alâiye müddeiumümiliğine Ezine omüddeiumumisi . Kenan Nuri, Paval ceza hâkimliğine Tervari sulh hâkimi Tevfik, Vi- ranşehir müddeiumumiliğine Ke- vân müddeiumumisi Necati, An talya sulh * hâkimliğine Fethiye Aza mülâzimi Ziya, Düzce müd- deiümümiliğine Muş müdde'u- iumisi Tâhir, Kangal müddeiu- mumiliğine hukuk mezunlarından Orhan, İzmir sulh bâkimliğine Talas hâkimi Ahmet Cevdet, Adapazarı âzalığına Ankara âza- sından Avni, Ankara müstantik- liğine .Karadenizeteylisi müdde- ivmümisi Afimet Necatı, İstanbul su'i hâkimliğine Ankara snh | hâkimlerinden HMasân Tahsin, Istanbul müddeiümümi muâvin- liğine Ankara sulh hâkimlerin- den Nurettin, Havza müdde'u- mümilihine Viranşehir müddei- umumisi İbrahim Ankara sulh ceza hâkimliğine Polatlı hakimi İsmail Hakkı Konya müstantik- biğime Dursun Bey Müştantiği Mebmet, Eskişehir âza mülâzim- Jiğine hukuk mezunlarından Mehb- öet Fuat, İstanbul sulh bâkim- lerinden Abdülkerim B. Keşan imliğine, Konya münferit hâ- Mm İstanbül sul bâkimi Abdülkadir, Erbaa ceza hâkim- liğine Havza müddeiumumisi Se lâmi,. Edirne. sulh. hâkimliğine Demirköy hâkimi Mahmut Esat, Bursa bukuk hâkimliğine : Vezir* köprü hâkimi Mustafa Asım, Istanbul müddeiumumi muavinle- rinden Necmettin“ B Trabzon Azalığma, 4 üncü “hukuk zabıt kâtiplerindendir. Abmet Cemalet- ön B. Bileğik müstantikliğine, altıncı hukuk zabıt kâtiplerinden Burhanettin B. Kilis müstantik- i liğine, Nuseybin müstantiği Ta- lât B. Cihanbeyli müstantikliğine, hukuk mezunlarından Muammer Lütfü B. Antalya âza mülâzimli- ğine, hukuk mezunlarından Ad- nan Sezai B. Serik müddeiumu- miliğine, hukuk mezunlarından Feridun Ekrem Bey Kuruçay | müddeiumumiliğine, hukuk me- zunlarından Mahmut B. Tereme müddeiumumiliğine, Gebze zabıt kâtibi Şefik “B. “Boyabat müs- | tantikliğine tayin olunmuşlardır. Bir müddet evvel işten el gek- tirilmiş olan Fatih sulh hakimi Zeki B. de vazifesine iade edil miştir. Bir fıkradan dolayı “Bıldırcın,, aleyhine ye ni bir dava açıldı Müddeiumumilikçe “Bıldırcın,, | mizah gazetesi aleyhine son nüs hasındaki bir fıkradan ;dolayı | Yeni bir müstehcen neşriyat da- VASI açılmıstır. Bu nüshalar top- attarılmaştır. Yeni dava,. Istanbul | İzinei ceza mahkemesine veril- miştir, Otomobil kazası, davası tanbul (ikinci ceza mahke- Mesinde geçenlerde Arnavutkö- mik ği e i Oruç Bey aleyhine neşriyattan dolayı | Mekteplerde Kayt vekabulşartları Deniz Gedikli küçük zabit mektebi i Eylölden itibaren kayt mua- melesine başlanacaktır. Mektebi bitirenler 12 sene mecburi hizmet yapacaklardır. Birinci sınıfa 15, Z inci sınıfa 16, 3 üncü sınıfa da 17 yaşından küçük talebe alın- maz. Yazılmak istiyenlerin denizde, karada ve her iklimde faal hiz- mete elverişli sağlamlıkta olduk- | larına dair tam teşekköllü bir askeri sıhhiye heyetinin muayene raporu, nüfus kâğıdı ve aşı şe- hadetnamesi ile 15 Teşrinievvele kadar izmitte Marmara Üssü bahri kumandanlığına, veya Tur- gutreis gedikli mektebi müdür- lüğüne, İstanbulda bahriye sev- kıyat müdürlüğüne ve bulunduk- ları mahallin askeri makamlarına müracaat etmeleri lâzımdır. Bu arada polisce musaddak hüsnü- bal varakasını da götürmek lâ- zımdır. Defterdarlıkta Mütekaltlerin maaşlarından kesilecek kazanç vergileri 50 raya kadar maaş alan mütekaitler veni kanun mucebin- | çe kazanç vergisinden muaftır. Halbuki bazı maliye şubelerinde maaşlara sit yoklama muamelesi yapılırken üç aylık maaşının ye-- künu elli lirayı geçen mütekait- lerden kazanç vergisi kesildiği görülmüş ve. bu maliye idaresine şikâyet edilmiştir. Maliyeden dün yapılan bir ta- mimle verginin yalnız bir aylığı 50 lirayı geçen mütekaitlerden ahnabileceği | bildirilmiş - bu su- retle Şanliş #iüamele tashih edil- miştir, esna şaranayaasanne se s0ssansnspa seve onarenenanaanıona | yünde vukua gelen otomobil ka- zasına dit davanm ru'yetine dün devam edilmiştir. Davada mazmun şoför Sezai efendidir. Eniştesi Hüsnü efen- diyi, idare ettiği otomobilin ça murluğuna bindirdiği ve yolda otomobilin direğe çarpması Üze- rine Hüsnü efendinin yere düşe- rek öldüğü davanın mevzuunu teşkil ediyor, Dünkü celsede, kazadan sonra otomobili müayene edenler iza- hat vermişler, Sezai Ef. bu ifa- delere itiraz ederek Tatavlada bir garajda bulunan otomobilin muhayenesini istemiştir. Mahke- me, muayene için ehlivukuf teş- kilini kabul etmiş, muhakemeyi 31 ağustosa bırakmıştır. Yunus Nadi Beyin davası “Cümhuriyet,, gazetesi sabibi ve başmuharriri Yunus Nadi B. tatafından birkaç gün evvel neş- riyatını tatil eden “Yarın, gaze- tesi sahibi ve başmuharriri Arif bir müddet evvel bazı açılan dava, mahkemeye intikal etmiştir. Dün İstanbul ikinci ce- za mahkemesinde bu dava ruyet | edilecekti. Yunus Nadi B. namı- na vekâleten Vasfi Raşit Bey gelmişti. Arif Oruç B, mahke- İ meye apandisitten rahalsizliğına ve 15 gün istirahate muhtaç | bulunduğuna dair bir rapor gön- dermiş, muhakeme 7 eylüle bı- rakılmiştır. Müddeiumumilik, ka- nundaki bir maddeye göre dava- İ ya iştirak etmediği için, sıra bu davanın ruyetine gelince, mah- İ kemede müddeiumumiliği temsil i eden muavin Kâmil Bey usülen : mevkiinden çekilmiştir. mms 3 — VAKİT 23 Ağüstes 1971 Darülbedayi san'atkârları Yakında yeni bir tur- neye çıkacaklar Darülbedayı sanatkârları ya- kında yeni bir turneye çıkarak İzmit, Adapazarı ve Zonguldak, Ayancıkta * temsiller “verecekler- dir. Sanatkârlardan bir kısmı Pa- riste bulunduklarından bu turne- ye Şaziye, Şayeste hanımlarla M. Kemal, Hüseyin Kemal, Emin Beliğ, Mahmut, Vasfi Rıza bey: ler ve İstanbulda bulunan diğer Darülbedayi artistleri iştirik e- deceklerdir. Turne on gün ka- dar sürecek, Pariste bulunan ar- tistler şehrimize döndükten s0n- ra Darülbedayi tam kadrosile Karadeniz şehirlerinde bir tur- neye çikacaktır. Darülbedayi kış mevsimi tem- sillerine bu turneden sonra ve teşrinievvelde başlıyacaktır. Bu seneki repertuarda bir çok yeni Piyesler vardır. Bunlar arasında Müsahip zade Celâl Beyin «Mum söndür, Vedat Nedim Beyin bir piyesi, O Cevdet Beyin “Danyel ve Sarâ, piyesi telif eserlerdir. Bunlardan başka Galip Beyin musikili bir komedisi; Şükrü Beyin Şikesper- den terceme ettiği «Makbets, Südermândan “Namussuzlar, pi- yesleri de oynanılacaktır. Beş arkadaş arasın- | da kanlı bir kavga Evelsi gün Küçükayasofyada gre arasında bir kâv- Küçükayasofyada 24 numara” | lı hanede oturan Hüseyin, ar- kadaşı Ahmet, Süleyman, Yu- | suf, Kadri ve Necati ehemmi | yetsiz bir meseleden kavga et- mişler, Yusuf bicakla Hüseyini kolundan, Ahmet de Süleyman, Kadri ve Necati tarafından ya- ralanmışlardır. Her biri hakkında Yapılmaktadır. Bir kotra devrildi, içindekiler kurtarıldı Dün öğleden sonra içinde Sait E£, arllı bir arkadaşile iki tahkikat kadın bulunan Bebek Kilise 60- | kağında 15 numâralı hanede oturan Hasan Efendinin kotrası Bebek önlerinde devrilmiş, için- dekiler sandalcıla? tarafından kurtarılmıştır. Füc'eten öldü Dün öğleyin Sirkeci riktımı- na yanaşan Saadet vapurundan Belediyede: Mezarlıklar . ete Nizamname dün bele. diyeye tebliğ edildi | Mezarlıklar nizamnamesi belediye ye tebliğ edilmiştir. Derhal tatbikata) Nizamvameye göre vak başlanacaktır. fa ait tapulu tapusuz umumi mezar:| İiklar belediyeye intikal etmiştir. Bul Günün Muhtırası Ağusi senenin günleri: geçer er lag, 8 -Rehiülâhir Güneş—i Yeti $$ Namaz vakitleri— Sabit Oğle T — Vaz kvim ine kalan og 175 Ratışr Kindi 16.02. Akg 1 İsakıf mezarlıklara ait ne kadar mev.) Vit 2038 imsak 7137 İ Kudret | | Polis ikerdleri | çıkarken Atıf isminde bir adam | fücceten ölmüştür, Garip bir hadise Kısıklı tramvay istasyonunda garip bir vak'a olmuştur ; Tramvaya binmek meselesin- den kavga eden bir hanımla iki erkekten, hanımın kendilerini ayırmağa gelen polis memuruna “Ben Fransız tabasıyım, ayni zamanda Fransız binbaşıların- | dan birinin karısıyım; Sen kim oluyörsün ?,, dediği tesbit edil- | miştir. Bu hanım hakkında taki- bat yapı'maktırır Muammer Raşit 8, Darülfünun emini Muammer Raşit Bey bügünkü trenle An karaya gidecektir. Muammer Raşit Bey Divanca müderrisler hakkındea yapılan maaş derecelerine dair Vekâlete izahat verecektir. İmiş akarat İsalar hakkında şu İmeşri jce tahsil olunacaktır. İ Kuru Uzüm fiatları yükseliyor Kuf varidat şart! kosulan para olacaktır. Metrük ve sahipsiz mezar- hıklar dahi belediyeye geçmiştir. İ Bu mezarlıklarla bunlara vakfedil.| hakkında belediyelerle evkaf arasında bu nizamnamenin meş ri tarihinden itibaren üç ay zarfında müşlerek üç defter yapılacak, biri be- lediye, diğeri evkaf, da kalacaktır, ve var ise belediyeye ait işletilmesi içüncüsü tapu. Mezarlıktan bozma ar.) muamele yapılacak tir: Evkafça taksitle satılmış olan mezar) lıklar bedelinin belediye kanununun! tarihi olan 940 senesi nisanın en dördüncü günü henüz alınmamış taksitleri varsa bu taksitler belediye Arsa haline konulmuş olan mezar. lıklar 15 nisan 930 tarihine kadar sü. tilmamışsa belediyeye © devrolunacık Ur. Arsa hâline konulmuş olan mezar lıklar üzerine bina yapılmışsa bina ve binaya merbutiyeti zaruri ve tabil o lan arsalar evkafa nit olacaktır. Be lediyece tesbit olunacak mezarlıklar. dan başka yere ölü gömülmesi yasak. tır, Kaldırılacak olan mezarlıklarda. ki kemikler alâkadarları (o tarafından istenilirse onlara verilecektir. On se ne zarfında belediye ihtiyaca göre as- ri mezarlık yapacaktır. Mezarlıklar. da vaziyete göre kapıdan itibaren ge miş bir yol bulunacak, mezarlık lü. xumu kadar yollarla adalara ayrıla. taktır. Mezarlıkta sel yolları, mecra. lar ve mezarlıkta daimi surette bılu- bi- İnacak olan memurlar için hususi nalar yapılacaktır. | . Mezarları çeviren duvâr, İlik, örgü üzerine çıkmak, İtahrip ve üzerlerine çıkmak ve otur! mak, mevcuf yollardan başka yerler-| İde gezinmek, ölülere karşı hürmetsiz.| İlik gösterecek hareketlerde bulunmak | İcezayi istilzam ettirecektir. Sarhoşların, dilencilerin, ayak sa- tıcılarının, yanında velisi bulunmıyan| çocukların, yanlarında köpek ve sair hayvan getirenlerin mezarlıklara gir- mesi yasaktır. Güneş battıktan sonra mezarlıklara kimse girmiyecektir. Va İzifedar memurlar bile misifir kabul e-! parmak. mezarları demişecektir. Mezarlıklara sabahleyin sekizden ak gam gün batıncıya kadar ölü gömüle cektir. Ölü gömüldükten sonra mezar İsra humarasını havi © demirden bir lâyha mezarın başı Ucuna dikilecektir. | Mezarlıklara hangi gün ziyaretçi ka- bul edileceği belediyece ilân edilecek:| tir. Ticaret âleminde: Bulgar hükümetinin köylüden alacağı buğday Har'ci Ticaret ofisinin bazır- ladığı haftalık harici piyasa ra- poruna nazaran buğday fiyat- larınin düşmesi yüzünden Bul- i gar hükümeti 700 milyon liralık bir zarar karşısında kaldığından | köylüden doğrudan doğruya alın- masına karar verdiği buğdaylar için kilo başına 3,40 ve 260 leva fiyat biçmiştir. Pamuk gittikçe düşüyor Pamuk fiyatları düşmekte de- vam ediyor. Amerika pamuk mahsulünun | geçen senelerden daha (fazla olması ve istok miktarile bera- ber Amerikanın elinde 25 mil-! yon balye pamuk bulunması bu | düşmenin en mühim sebebidir. Bir senede dünya pamuk istih- lâkâtı 12 milyon balyayı. geç- mektedir. Tıcaret ofisinin vetdiği malü- | mata göre kuru üzüm Piyasası yükselmeğe meyyaldir. £ Ceyiz mahsulü yapılan tahminlere gö- re geçen seneye nispetle yüzde | | 33 fazladır. !I Adanada ilik pamuk mahsulü “ Hava — Dünkü harar« azami a 7 derece. Bugün rüzgâr vraz, hava ekseriyetle açıknır » Bugün Gelenler “gidenler — Mü umum müdürü Asm Ber arbek're hareket eterişfir A Başlıyarak” Asadö ih inhisa im Di Diysrbekirden çettiş serahani Yapacak ve erini telöş edecekti * Radyo istanbul — Saat (8 den 194 ba nesriyan 19.304 gramofon plâkları ç »ıstm alaturka 4 a kadır birinci Borsa haberleri, , VakıtıAbone şartları! Ç LA 12. Âyhi Dahilde 150 400 750 1400 Köry Haricre 800 14 2700 mem klilkme) Mön gertlarımızı Resm Satırı 10 Kş Santim: 90, Küçük ilân şartlarımız: ———— bi Hususi 1250X$ ey 4 75 1-10 Defalık 100 “Kuruş , 20 2 a s0 -6$ A — Abonelerimizin her üç âyli- ğı için bir dela meccanei ur geçen idrarı çin 5 kuruş zammolunur Vilâyetter Gazete ve medimüâlü beyannamelerini verdiler Vilâyet matbuat işlerinin tesbiti için hususi bir teşkilât yapıyo Yeni matbuat kanonu muces bince gazetelerin vilâyete vör- meğe mecbur oldukları beyan- name müddeti dün akşam bitmiş ve şehrimizdeki bütün gazete ve mecmualar beyannamelerini ver» mişlerdir. o Bugünden itibaren; bütün gazetelerin umumü heşti- yat müdürleri teayyün etmiş ol- duğu için her gazete neşriyat müdürünün ismini son sabifeye yazmağa mecbur tutulmuştur. Dün verilen beyannameler er» | velkileri gibi tahkikat için polis müdürlüğüne havale olunmuştur. Umumi tahkikat vilâyetçe göz: den geçirildikten sonra en “kısa zamanda yeni ahkâma göre ga- zetecilik yapamıyacaklar tama- men tesbit edilmiş olacaktır. Bilhassa rumca ve ermenice gazetelerde tasfiye sedilmesi lâ- zım gelen bazı kimselerin oldu- ğu söyleniyor. Bunların bir listesi polisce “yi- lâyete verilmiştir. Vilâyetin kontrolu Diğer taraftan vilâyet Matbuat İ işlerini sıkı bir surette takip için hususi teşkilât vücüde getirmek- tedir. Bu teşkilât bilhassa mec- mua dolandırıcılığı ve sahtskâr lığı ile meşgul olacaktır, Vilg vet istediği zaman gazete ve mec mua idarehanelerini de teftiş edecektir. yemen 04000000 008082 90nA0 04000 00A0AA0MĞDUAM Verilen malümata göre Ada- nada ilk pamuk mahavlü piya» | saya çıkarılmış ve batmanı 171 kuruştan satılmıştır. Her. taraf- e ge Mein ameliyatına