20 Eylül 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

20 Eylül 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

—ö — VAKIT 20 Eylül 1931 Gözlerin Dili Tatil seyahati yapan Rober Şeynin ile karısı Yozet'in bu ka- | zadan kurtuluşları hakikaten fevkalâde bir şeydi. Otomobil: leri bir ağaca bütün hızile çarp- mıştı, ikisini de yolun üstünden baygın bir balde kaldırmışlardı. Rober'in sadece sağ kolu ki- rılmış ve ötesinde berisinde ha- fif yaralar olmuştu. Üç hafta içinde bastaneden eskisi kadar sağlam bir halde çıkmıştı. Karısı Yozet ise daha ağır yaralanmıştı. Yüzü, göğsü kırı lan camlarla parçalanmıştı. He- nüz hastanede idi. Kocasından başkada kimsenin ziyaretini ka- bul etmiyordu. Birbirlerine pek sadık idiler. Jozetin başı sargılar içinde ve yatağında haraketsiz kalmağa mecbur edilmiş idi. Yalnız göz- leri ile ağzı meydanda idi ve kocasile kederli şeyler konuşup duruyorlardı. Zavallı kadın yü- zünün feci bir surette bozuldu- ğunu ve ilelebet öyle kalacağını biliyordu. Vakıa alnının ve ya- naklarının Yi hafif ve iyi ol- duktan sonra iz bile bırakmıya- cak derecede idise de Jozetin en güzel tarafı olan burnu ki- rılmıştı, artık takma bir burun kullanmak . mecburiyetinde ka- lacaktı. Bunu baber almca, ya- ralarından ziyade teessöründen âz kalsın ölecekti. Bazan inatçı bir sükünla susuyordu. Fakat barikulâde tahrirli ve iri gözle- rinden azabını okumak kabildi. Jozet yirmi altı yaşında idi. Altı sene evvel evlenmişlerdi. Şimdi bundan ne hatıralar kala- cak ? Bunları düşünüyor ve ke- deri iki misli daha artıyor. Ko- cası yanında, ona bin itinalarla bakıyor. Fakat o, artık kazayı unutmuştur bile, Göçirdi gitti. Kolu henüz askıda olmasına rağ- men, ona roman okuyor ve ara sıra da durup “Nasılsın? Su is- termisin ? Başka bir şey ister- misin?,, diye soruyor ve ilâve ediyor: —Günler de artık kısaldı.. Or- talık karardı göremiyorum. — Lâmbayı yak. Fakat müm kün olduğu kadar uzakta olsun. ecdadımızın o kullandıkları ışık kim bilir ne kadar tatlı, neka- hat için ne kadar rahat idi. — Sen de.. şimdi mumları ara- yacak değilsin ya.. onlar rahat ölümler için idi amma, yaşamağa yardım etmezlerdi, Jozet kocasının yüksek sesle roman okumasın istemiyordu. Bu ses, onun içinden gelen ses- lerin görüşmesine mani oluyordu, Kocası da ısrar etmemişti. Bir aydanberi Jozet kimseyi kabul etmiyordu. Fakat nihayet en yakın dostları Jak Vilasın ziyaretini kabul etti, Ona Robert le, akşam üstü gelebileceğini haber göndermişti. —Bilmezsin, bu müsaaden onu nekadar memnun etti, Her gün gelip sıhhatından haber alıyordu. Belki yirmi def'adır kendisini ne zaman kabul edeceğini sordu. — Amma ve zaman gelmesi- ni de söyledin mi? — Evet.. evet. Merak etme, doktorun tavsiyelerini | biliyor. Çabuk iyi olman için susman lâzım geldiğini biliyor. Jozet bazı hastaların yaptık- ları gibi onu kabul için hiç bir (vaz'i sahne ) yapmadı. Sadece alaca karanlık kâfi idi. amm e kel i bir ücret Jak geldi. Teessürünü güçle | LucienDescaves'd fe, zaptediyordu. Acemi bir hare- ketle her zaman öpmeğe alhış- mış olduğu eli öptü. Karşısına geçip oturdu. Jozet'in sargıla- rının açık bıraktığı ve biraz kır- mızı boyanın canlandırdığı 'du- daklarıda görünmese, sade gü- zel gözlerinin esrarını gösteren örtülü islâm kadınlarna benzi- yordu. — Jozet, dostlarınız arasından ilk evvelâ beni kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederim. Fakat allaha şükür, arık tehlikeyi at- lattınız. Bütün dostlarınız pek merak etmişti, Robert bana, ar- tık bir kaç haftaya kadar ta- mâmen eyileşeceğinizi söyledi. Ne ise, iyi atlattınız. Ne müna- sebetsiz kaza.. Hem de dönerken, Jak bu gibi vaziyetlerde söy- lenen bir sürü manasız sözleri söylemekte devam ediyordu. Ka- rı koca da susuyorlardi. Rober, en az tehlikeye kendisi üğradı- ğı için karısına hürmetle susu- yordu. Jak gittikçe sıkılıyordu. Jozetde, gözlerini ona dikmiş sanki teshir elmek ister gibi garip bir inatla bakıyordu. Söz- lerin giremiyeceği derinliklere nüfuz etmek istiyen bir bakışla, Hakikat da bu idi, Jozet his- sedilen, söylenmek arzu edilen şeylerin ifadesi için muhakkak sözün lâzım gelmediğini ona an- latmak meramında idi. Henüz daha konuşmasını bilmiyen hasta bir çocuk, sırrını, bir muamma- yı gözlerile ifade edemez mi? Jozetde bu muammayı Kocasma ballettirmek değil, fakat haris bakışları kendisini saran bu baş- ka adama hallettirmek istiyordu. Ve birdenbir& Jak, sözletinde devam ederken, manyetize ola- rak, açılan dudaklardan çıkar gibi Yozetin gözlerinden çıkan “sesi,, duydu. Oradan bir itiraf ve bir emir yükseliyordu: — Git. Git! Bir daha gelmel. Yüzüm gözüm berbat oldu. Bili- yorum, Tanıdığın "ve sevdiğin kadının hatırasını tam olarak muhafaza ederek git. Beni bir daha görmeğe çalışma; Git. Göz yaşlarım başlıyarak sırrımı ve iztırabımı ifşa etmeden git.. Filbakika Jozetin (kirpikleri kırılmış kelebek gibi çarpmağa başlamıştı. Jak, alt üst olarak kalktı, mü- saade aldı, kaçtı. Ve artık alçılı bir yüz içinde iki hurma gibi parıldıyan harikulâde şeyler ifşa eden gözleri daima hatırlıyacaks tı. Giderken Roberin, gök gür- lemesinden evvel çakan şimşek- lere benzer bir hususiyetle ber şeyide keşfettiğini anlamamıştı. O gittikten sonra, Yozet'in dolu gözleri taşmış dudakları çarpılmıştı. e Yüzündeki alçılar her taraftan çıtırdıyordu. Rober yavaşca bu harap ol- muş yüzün üzerine eğildi ve ku- lağına fısıldadı: — Ağlama cicim.. kocan ka- hyorya... Beraberce Parisi ter- ! kederiz... Uzaklarda.. gidip köy- de yaşarız —————— — Filim deposu Filim talimatnamesi yakında ilân olunacaktır. Belediye fen hey'eti yaptığı tetkikat o netice- sinde Yeşildirekte o Rüstempaşa medresesinin mükemmel birfilim deposu olacağına kanaat getir- miştir. Medresede tadilat yapr lacak bütün sinama filimleri az mukabilinde buraya konacaktır, Sivas belediyesinden: Bedeli muhammeni e 7200 Sivas belediyesi için (üç bin üç yüz) metre tulünde ve on iki buçuk santimetre kutrunda şakuli dökülmüş su borusuna ihtiyaç vardır.: icabeden mahallere konulacak hava vantorlarile diğer teferrüatının eb'at ve eşkâlile şeraiti fenniye ve tediyesi İstanbul belediyesine gönderilmiştir. Buna ait evrak ve teferröatı orada tetkik edilebilir, işbu borü ve teferrüatının Darıca iskele- sine gümrükzüz ve Sivasa kadar sigorta teslim edilmek şartile kapalı zarf usülile 28 Eylül 931 tarihine müsadif pazartesi günü saat on beş buçukta ihale edileceğinden talip olanların şeraiti kabul ettiklerine dair evrak ve bedeli keşfi olan (7200) liranın yüzde 7,50 kuruş teminatlarile tekliflerinin ihale günü Sivas belediyesinde mevcut bulunmaları ilân olunur. (2395) Istanbul defterdarlığından: Satılık bahçeli ev hissesi, No. 15-1 mumbane caddesi, Arna- vütköy, Boğaziçi, sağ tarafı kalfa Yorgi veresesi arsası, ve Ade- la Yakoviç evi bahçesi, sol tarafı 2 harita numaralı ahara fe- rağ olunan bahçeli ev, arkası Cemal bey arsası, önü Mumhane caddesile çevrilmiş (Arnavutköy iskelesine çıkılınca Kuruçeşme ye giderken sağ kolda üçüncü sokaktır) İ harita numaralı 3 katta 9 oda, mutfak, kömürlük, odunluk, 2 helâ, Terkos suyu tertibatını havi 1116 buçuk arşın yer üzermde bahçeli evin 8 hissede 3 hissesi satılıktır. Mezkür hissenin bedeli 8 sene ve 8 taksitte verilmek şartile tahmin edilen kıymet 2700 liradır. Satış pazarlıkla o 28.9.931 salı günü (saat 15 te Defterdarlıkta. .M. 335)-2375 Istanbul Belediyesi ilânları Satılık arsa 842, 69 metre murabbaı sahasında bulunan Kabataşta vapur iskelesi karşısında ve Ömer Avni camii yanındaki mezarlık ara- sına 21067 lira 25 kuruş kıymet takdir olunarak satılmak için kapalı zarfla müzayedeye konmuştur. Taliplerin şartname almak için her gün Levazım müdürlüğüne müracaatları. Müzayedeye girmek için bankadan alacakları 1580 liralık teminat makbuzu veya kefalet mektubu ile şartname ve teklif mektubunu mübürlü zarfa koyarak. ihale günü olan 2i - 9 - 931 pazartesi günü saat 15 e kadar Encümeni Daimiye vermeleri. (2076) a e | Pezeta Mark Zioti Pengö Karaş 1 Türk İlcası Dinar Çervaseç | Kuruş Nuket sterlin — Cinyilim 1Dolar (Amerika) 00 Frank (Fransız 20 Liret Çitalya OFrank Belçika) İlko Drahmi (Yunan) a0 Frank (isviçre) Leva Balgar) İN) 1Florin TFelemenk? İği9 Kuron 'Çekoslovak) Sılınz Avasturya) iPezeta Jispanya) i Rayşmarı(Almanya) 1Çevoseç *Sevyet” Arın , Mecidiye”? Pari Bankonor | Bir kadına çarptı Eyüple Eminönü arasında işli- yen şoför ibrahimin idaresindeki 3528 numaralı otobüs Sultanba- mamında oturan Fatma hanıma çarparak (o muhtelif yerlerinden aralamış, kadın. Haseki Talan imla Şoför hakkında tahkikat yapılmaktadır. Bedeli keşfi 777 lira olan Fatihte Altay mahallesinde Müzeyyen (Cinayet mi, kaza mı? tramvuy “yolundaki” batçe “duva Talesimie sokağında 14 Humaralı banekit rınm inşasi kapalı Zarfla münakasaya konmuştur. Talipler şartname almak ve keşif evrakını görmek için her gün levazım müdürlüğüne müracaat etmelidir. Münakasaya girmek için 59 liralık teminat lâzımdır. Bu teminat ya nakten ve depozito suretile yahut hükü- metçe muteber tanınmış bankaların birinden getirilecek teminat makbuzu veya mektubu ile olur, işbu teminat makbuzu veya mektubu ile Şartname, O teklif (Omektubunu ve ticaret odasında kayıtlı olduğuna dair vesikayı mühürlü zarfa koyarak ihale günü olan 12-10-931 pazartesi günü saat on beşe kadar Encümeni daimiye vermelidir. (2630) » Cerrahpaşada Hubyar mahallesinde Cami sokağında 36 No.lı hane enkazma 40 lira kıymet takdir olunarak açık müzayedeye konmuştur. Talipler şartnameyi görmek için levazım müdürlüğüne her gün müracaat etmelidir. Müzayedeye girmek için 3 liralık teminat. İâzımdir. Bu teminat ya nakten ve depozita suretile yahut hükümetçe muteber tanınmış bankaların birinden getirilecek teminat mektubu ile olur. Bu şekilde teminatla beraber ihale günü olan 12-10-931 pazartesi günü saat on beşe kadar Encümeni daimiye müracaat edilmelidir. (2625) İstanbul dördüncü icra memur“ luğundan: Tamamma (3000) lira kiymet takdir edilen Kapandekikte Kasap demirkan mahallesinde Fil yokuşunda atik 13, ce- dit 93, 25 No İki bap hanenin 18 hisse itibarile 9 hissesile derunine cari nısıf masora meilezizin altı hisse itibarile Öç hissesi açık artırmıya vazedilmiş olup 50-9-031 tarihinde şartnamesi divanha- ye ulik edilerek 12-10.031 tarihine Mmüsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar açık artuma suretile satılacaktır. Arturma ikincidir. Birinci arturmasında en ziyade bin Jiraya talip çıkmışur. Bu kerre en ziyade arttıranın Üzerinde bıra» kılacıktır.. Arturmıya iştrek için yüzde yedi teminat akçesi alınır Müterakim Yergi, belediye, vakıf icaresi müşteriye sinir. Hakları tapu #icillerile sabit olmi- yan ipotekli alacaklılar ile diğer alikada. tanın ve irtifak bakkı sahiplerinin bu baklarını ve büsusile faiz ve masartfe dair olan iddialarını ilântarihinden itibaren yirmi gün içinde evrski müsbitelerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi balde hakları tapu sicillerile sabir olmiyenlar saş bedelinin paylaşmasindan hariç kalırlar, Alâkadarların lera ve iflâs kanununun 119 uncu maddesi hükmüne göre tevfiki hareket etmeleri ve daha fazis malömat slmak istiyenlerin 931-25 dosva No..sile memuriyetimize müracaatları ilân olunur, Istanbul ikinci ticaret mahke- mesinden: Kırmızı Horoz şirketi vekili Senih B. tarafından taksimde Vafideçeşmede 105 No. hı Kiris apartmanında TO No. lı dairede mukim iken tagayyüp eden İstan. ballu öğlu Ohanes EE hakkında gıyaben cari mubakemede hesabatın tetkik edil- diğinden ve rapor verildiğinden ve da- vanın büküm derecesine geldiğinden ve bilcümle muameldn ifa kılındığından bahsile H. U. M.K. n 406 ıncı maddesi mucebince giyap kararının tebliğine ka- tar verilmiş ve muhakeme dahi 21 Teş- tinlevvel O3İ çarşamba günü saat 13,30 5 talik edilmiş olduğundan yevmi mezkür- da gelmediği ve itiraz dahi etmediği tak dirde hakkında gıyap mwamelesi ifa edi- ceği tebliğ makamına kalm olmak üzere ilan olunur. (1700) Kemerburgaz nahiyesi ihtiyar meclisinden : Kemerburgazın Çavuşköy mevkiindeki hayvan ağılı ve otlakiyesi Üç sene müd- detle - kiraya verilecektir. Mezkür mera dahilinde köy hayvanat da otlıyacakur. Bu şerit dahilinde talip olanlar bir hafta zarfında heyeti ibtiyariyeye müracaat et- meleri. (1695) Mikükekenilmiilii . Despinanın evinde henüz rak ' kat safhasında bulunan bir ha- dise olmuştur. Bu evin ikinci katındaki eski polis komiseri ve elyevm rıhtım şirketi memuru Niyazi beyin dairesinden evvelki gece bir si- lâh sesi duyulmuş ve etraftan yetişenler Niyazi (o beyi kanlar içerisinde — b hastaneye kaldırmışlardır. Hastanede yaralının ilk istic- vabı yapılmıştır. Bu arada Niyazi bey meselenin kaza olduğunu söylemiş ve bir müddet sonra da vefat etmiştir. Silâh sesini müteakıp yeti polis memurları evden ve şahıs hakkında takibat yapmak» tadırlar. Maamafih meseleye ad- liye vaz'ıyet etmiştir. Bu feci hadise hakkında ehem miyetle tahkikat yapılmaktadır. Komisere rüşvet teklif etmiş! Hırsızlık cürmünden zan altına da bulunan çuvalcı Sadık ismin- de birisi Eminönü merkezi ko- miserine rüşvet teklif (o etmiş, bundan dolayı da tahkikata baş- lanmıştır. Istanbul 3 üncü icra memur luğundan: Mahcuz ve paraya çevrilmesi 'mukar- ret olup birinci artırmada kıymed mu- hammenesini bulamıyan bir adet maa teferrünc yün kurutma sobası ve bir adet maa telerrüat tarak makinesi ve iki adet maa teferrüat varagel makinesi 27-9.9031 tarihine müsadii pazar günü saat on bu” çuktan on bir buçuğa kadar Eyüpte Ba- hariyede Alun Yıldız mensucat fabrika- sında ikinci açık artorma suretile satıla- gaktır. Almak istiyenlerin yevm ve vakti mezkürda mahallinde hazir bulunacak memuruna müracaatları İlân olunur((698) (AanrER | 2 indi kolordu yol bölüğünden al- diğim 2-2 930 tarihli terhis tezkeresile nüfus kağıdımı zayi ettim. Gedikpaşada | Müsellem sokağında 17 numsrada Hüsrev oğlu kalçuni lr ke AM ald gn e