22 Ekim 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

22 Ekim 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

P e ANN ! Sinema haberleri -7 inel sayıfada- dl m labne mankenle 15 inci Yıl .Sayı:4952 Idare yeri: Istanbul, Ankara ca, Vakıt Yurdu Perşembe 22 Teşrinevvel (10 uncu ay)1931 Telefon: (Idare) 24370 —(Yan işlöri) 24371 Sayısı 5 Kurüş Konferansta Ekalliy etler Meselesi Mühim Bir Safhaya Giriyor Gazetemizin yıl dönümü (Vakıt) bugün on beş yaşına giriyor (Vakıt) bugün on beş yaşına giriyor. 1917 senesi Teşrini- eyvelinin 21 inci günü çalışıp 22 inci günü ilk sayısını muhterem okuyucularına takdim eden (Vakıt) mütareke devrinin acı günlerinde maruz kaldığı zalimane set kararları müstesna olmak Üzere muntazaman on dört senedenberi neşriyat vazi- fesini yapıyor. Bütün bu zaman zarfında Türk milleti hayatı bahasına büyük felâketlere uğradı. Bu felâketli hadiseler karşısında devlet ve millet işlerinde saç, sakal ağartmış bir çok kismelerin nasıl şaşırdıkları, hatta uzun zaman vatanperver tânınmış bir takım gazetelerin nasıl yanlış yollara saptıkları molumdur. (Vakıt) m her bakikati bitaraf bih gözle gören okuyucu- larının garazsız ve ivazsız takdirlerine güvenerek iddia ede- bilirler ki memleket ve milletin yüksek hâyatıma ve yüksek menfaatlerine taalluk eden hiç bir meselede yanılmamıştır. Büyük hadiselerin karanlıkları içinde daima hakikat ve iyilik yıldızıma bulunduğu istikameti görmüş, bulmuştur. Ve elinden geldiği kadar ona doğru yürümeğe ve gitmeğe çalışmıştır. Neticede muvaffak da olmuştur. Çünkü bütün büyük saadet günlerine inkilâp ettiğini görmüştür. Bunu her vakıt büyük iftihar hisleri ile söylemeğe hakkımız vardır. onların Arnavutlar Fakat öyle zannediyoruz ki bizim duyduğumuz bu iftihar hissinde. muhterem (Vakıt) okuyucuları da müşterektir; çünkü maddi ve manevi yardımlarıdır ki bu yolda çok defa en müşkül şeraite karşı bizim için yürümek mümkün olmuştur. Bundan dolayı kendilerine en samimi minnet ve şükranlarını arzetmek gazetemiz için bir vazifedir. (Vakıt) tabii olarak bugüne kadar devam eden neşriyat mesleğinde bundan sonra da devam edecektir; bunun için yine kadar okuyucularımız ' tarafından tin de devan edeceğinden de tamamile emindir. gördüğümüz müza- bir şiddetli nota verdiler Balkan konferansının ikinci günü nasıl geçti ? Mevsuk olarak öğreendiğimize göre dün konferanstaki Arnavutluk murahhasları Yugoslavya ile olan ekalliyetler ihtilâftı Üzerine şiddetli bir nota vermişlerdir. Bu mevzu üzerinde şiddetli münakaşalar da geçmiştir. Bununla beraber evvelki akşam Iki taraf murahhaslarının aralarınıda hususi bir temas yapıldığı da aldığımız haberler cümlesindendir. A Balkan kanferansının ikinci günü komisyon içtimalarile ve murahhasların bazı ziyaretlerile Bolgar ve Yunan gazetecileri (Kapan | Alttaki resim J Murahhaslar müzeleri ziyaret esnasında ir. Sabah saat onda teş- şi yakınlaşma, fikri yakınlaşma, iktisadi, sıhhat ve içtimai siyaset, munakalât ko- misyonları Yıldız serayında ayrı, ayrı toplanarak konferans umumi heyetine verilecek raporlar etra- fında müzakerelerde bulunmuş” çarşıda kebap yiyorlar lardır. Komisyonların mesaisi öğleye kadar sürmüştür. (Aik taralı 14 üncü seyıfadaj İsmet Pş. Ankarada büyük te- zahüratla karşılandı Reisiciümhur Hz. de Başve- kilimizi karşıladılar met Paşa Hazretleri bu sabah Avru. pa seyahatinden şehrimize avdet et mişlerdir. Bâşvekilimiz £ İstasyonda Reisicümhur Hazretleri, Büyük Mil let Meclisi Reisi Kâzım ve Büyük E kâni Harbiye Relsi Müşür Fevzi Pa- şalar, vekiller, meb'uslar, vekâlet ve sefaretler erkânı, cemiyet mümes- silleri ve halk tarafından heraretli | tezahürat ile istikbal edilmişlerdir. halk Başvekil Pa, ratla alkışlamışlardır. Şehir bayrak: larla donanmıştır. Başvekil Paşa) Reisiciimhur Hazretlerinin refaka. tinde istasyondan ayrılmışlardır. Vekiller heyetinde Ankara, 21 (Telefon) — Başveki- limiz öğle yemeğini Gazi Hazretleri- nin köşklerinde yediler ve bir müddet orada kaldıktan sonra akşam doğru Başvekâlet dairesine gelerek vekiller heyetinin içtimama riyaset (ettiler. Vekiller heyetinin içtima: geç vakte kadar devam etti, Başvekilimiz se- yahatinin neticeleri hakkmda izahat 71 verdi, ERENER e EY EEE Başmuharririmizin seyahat notları Başmuharririmiz Mehmet Asım beyin Atinadan ve Tir- yesteden - gönderdiği mektüp- ları evvelce peşretmiştik. Baş- mubarririmizin seyahat intiba- ları bu mektuplar ile nihayet bulmuş değildir. Bilâkis bizim için şayanı dikkat birçok mü- şahede ve ibtisas notları var- dır. Gazetemiz bundan sonra da sütunlarımız müsait olduk- ça bu notları neşretmeğe de- vam edecektir. ia. Bugün: 16 sayıfa —— Farmasonlar dinle- yiniz! Mahmut Esat B.in 2 nci makalesi — İdinel sayıfamızda — Fransada diktatörlük — 8 inci sayıtamızda — Venedik mektubu İl önel sayıfamızda — Târihimizi tetkik eden bir Yunan alimi şehrimizde Öne sayıfamızda — Vâkıt nasıl çıkıyor? — Sinci sayıfamızda — kömür mü, mazot mu? — İl inci sayılamızda — Siyasi ve iktısadi görüşler — 9 uncu sayıfamızda — | Ankara, 21 (Telefon)— Başvekil İs-. : Ğreta Garbo, son filmlerinden birinde Greta Garbonun hususi hayatını bugünden itibaren neşre başlıyoruz Bu cazip tefrikamız 4üncü sayıfamızdadır Edebiyatımız Ve Okuyanlar ! Onların şiirlerini daima tertil ederim ! Nazım Hikmet mi 7.. Şu altılyüz satır mı, 940 satır mı, öyle bir kitabı var hani ... Evet okudum Diyanet işleri müdürü Sabir, Baytar müdürü Rasim Beylerle mülâkat Hanj bazı yerlerde © yıldızları) rak ve yeleğinin cebinden sarkan 88» "e havı elcili bicili Okanape takımları gö rürsünüz. (Diyanet işleri (müdürü Sabir beyin odasında bu takımlara ait bir sürü koltuk var. Duvar kenar larma (asker gibi dizilmişler. Sabir bey galiba soruşumdan pek memnun olmadı. kaşlarını kaldıra-| M. Litvinof | Bu sayımızdaki yazıları İiRus hariciye komiseri yakında geliyor Dost devletin bu kıymetli re- cülünü büyük” merasimle karşılayacağız Hariciye vekili “Tevfik Rüştü bey cumartesi günü Ankaraya hareket, e- decektir. Vekil bey dün Tokatlıyan otelirde İtalya sefiri Baron o Âloizi cenaplarının ziyaretini kabul etmiş- tir. Tevfik Rüştü beyin bu sahah Yıldız sarayına. gelmesi muhtemel- dir. Evelce de haber verdiğimiz o gibi! Sovyet hariciye komiseri: M. Litvinof ayın 26 ıncı pazartesi günü Odesadan şehrimize gelecektir. Dost devletin kıymetli ve büyük recülü samimi merasimle karşılana- cak, ayni akşam hususi bir trenle Ankaraya hareket edecektir. Karşı lama programı hazırlanmaktadır. Rüs hariciye komiserini almak ü- zere Ege vapurunun Odesaya gidip gitmemesi hakkında henüz kat'i bir karar verilmemiştir. Başvekil İsmet Paşa Hazretleri nin M. Titvinof tarafından Rusyaya davet edilmesi ihtimali mevcut ol makla beraber bu, ancak hariciye komiseri memleketimize (geldikten sonra, anlaşılabilecktir, i | dökülmüş, eski sistem) at kordonunu parmağına dolıyaraks — Canım. evlâdım. dedi. tam de sırasını buldun. Bu iş güç arasında r müdürü Rasim ? bip elebiyar anketine: cevap ez değme babâyeğitin kârı-değil döğtu- su. ama... madem ki zahmet edip gel din. Boş mu döneceksin?. Şimdi 'sen sot bön söyliyeyim. Şiir okur mw sun mu diyorsun?., Tabik, Şiir kalbi; min daimi terennümüdür. Hissiyi tımı, heyecanlarımı kendim — “söyliyer mediğim halde (benim gibi duyup söyliyenlerin şiirlerini okudukça kala bimde kaynıyan hissiyatı meydansi dökmüş olurum. Şimdi de; (Kimleri okuyorsunuz?) Ha!. Eskileri daima okuduğum gibi, hittabi asrm büna ile ham ettiği yeni telâkkilere göre gen şairlerimizin şiirlerini dahi samimie) yet ve gevkle okurum. Telefon çaldı. Müdürün eline'ak **: (iütfen sayifayı çeviriniz); Ki