27 Kasım 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

27 Kasım 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Adliyede ei | Çocuğunu terke- genç kadın! Gidi ty mühürlenerek! bradliye gönderildi birinci ceza mahke. dün Kolka isminde küçük çocuğunu mazmun olarak mu- çocuğunu bıraktığı bir hadiseden dolayı müteessir bulunduğu- ptığını bilmediğini, o vi sıhhi vaziyetinin muaye- a tesbitini ve beraetine ka- Verilerek çocuğunun da tek- kendisine teslimini istemiştir. iumumilik, maznunun © sıhhi vaziyetinin, aradan geçmiş olması itibari: muayene ile anlaşılamaya | ileri sürmüş, bu talebin | müzakere etmiş ve zounun kolu mühür. | en Tıbbadliye gönde- ve muayene edilerek aziyetinin iddası veçbile olup olmadığının raporla ondan sonrâ muhake- devam olunmasına karar EHE 7 İş H # 7 Hi, yy si karar mucibince Tıbbi- gönderilmiş, muayene edil- » Tıbbıadliden muhakemeye : rapora göre, hak- icap eden karar. verile- Şahitli bir dava öyünde bir gece ara- Aptullahın evine girerek ty suretile mücevherat ve ve © Salmakla maznun ibrahim ti Küdaşlarının muhakemele- dün Istanoul ağır ceza mah- Bu e başlanmıştır. Dink avanın otuz şahidi vardır, m ee bunlar din- » mubakeme, geç vakte £ 7 # 9 #; Nr sürmüştür. Davanın rü- erin bir gün devam püre “nimuhtarlar ya- mda seçilecek yemeye ayı zarfında vi- Mia, dahilinde 32 seneşi için m yapılacaktır. ray bat şehrimizin her tara- akay, Di gün zarfında yapıla- İk * Halkın reylerini tamami- İç, serbestçe © kullanabilmeleri piadüç bir Cuma gününe ka ettirilmesi mukarrerdir. Mng nnevvelin büngi cu- Slm, , Yapılacağı henüz tespit | U, Yiğtir v, i ve üç aylık maaşlar maaş Kânunuevvelin | ti, mba günü verilecek- ve eramil ile mütekai- ni ÜS aylık maaş tevziatına da | by pe başlanacaktır.Bu maaş- | ötüm, defa daha muntazam | Nr için tertibat alın- ve Müdürleri işe başladılar şehri dahilindeki Bey- Eminönü gibi işi çok bazı birer merkez nahiyesi Poliste: Haydarpaşa rıhtı- | mında bir kaza elm Iki memur ani suret- te yaralandılar Dün Haydarpaşada iki kişi- nin ağır surette yaralanmasıyle neticelenen bir kaza olmuştur. vak'a şudur: Italyan Bandıralı Gasnel va- puru Haydarpaşaya yanaşmak için manevra yaptığı sıralarda vapuru nhtıma rapteden balat | kopmuş ve tarak memuru Ser- vet beyi iki bacağından, kaptan Zühtü beyi de sol bacağından ağır surette yaralanmıştır. Mecruhlar derhal Tıpfakülte- sine kaldırılmış, kazanın tabki- kine başlanmıştır. Sektel kalpten iki ölüm Dün Kabataşta hüviyeti he- İnüz tesbit edilmiyen ve ark i yaşlarında tahmin edilen bir şa- bısla Galata'da sabıkalılardan esrarkeş Ali kalp sektesinden ölmüşlerdir. Belediyede Eksik tartılara mey- dan verilmiyecek Pazar yerlerinde esnafın balka her türlü gıda maddelerini ucuza vermesi üzerine bu gibi yerlere şiddetli bir akın vardır. Fakat belediye yaptığı tetkikat netice- sinde pazar esnafının en aşağı on veen çok yüz dirhem olmak Üzere alınan maddeleri noksan taşttıklari görülmüştür... . Bu taktirde halkın ucuz mal almasından beklenen gaye hasıl olamadığından belediye riyaseti bu gibi yerlerin çok sıkı bir kontrola alınmasını ve eksik tart- maya mahal verilmemesini alâ- kadarlara emretmiştir. Hamallara istif ücreti verilecek Hammallar tüccara ait sandık- ları istif ettikleri zaman, bu İş için istedikleri ücreti alamamak» tadırlar. Hammallara ait talimatname de buna dair bir kayit olmama- sından dolayı hammalların zara- ra uğradığını gören belediye ta- limatnameye bu bapta bir mad- de ilâve etmiştir. Badema ham- mallar istif ücreti de alacaklar. dır. amam saza AREA teşkil edilmişdi. Bu nabiye mü- dürlüklerinden bir kısmının dün- den itibaren faaliyete geçmişler- dir. Diğerlerininde bu ay başı teşkilâtları bitirilecektir. Yataklı vagonlar şirketi ve vergi Yataklı vagon şirketi, Türk topraklarındaki yemek ve müski- rat satışı basılâtından kazanç | vergisi vermekle mükelleftir. Fa- kat şirketin bu vergiyi verme- mek için memleketimizden edin- diği hasılâtı şirketin şehrimizde ki veznesine yatırmıyarak Sofya merkezindeki kasasına bırakdığı hakkında defterdarlığa bir ihbar yapıldığından bahsetmiştik. Def- terdarlık, bu şirketin bugüne ka- darki muamelâtını ve defterdar- lıkla olan münasebalını tesbite ve bu ihbarın mabiyetini tetki- ke başlamıştır. Tetkikat sür'atle bitirilecektir, Harbı bitiren adam, verilen Maraşal Hindenburğun hazır- ladığı büyük taarruza ait plan- lerim meçhul bir İngiliz ihtiyat zabiti tarafından nasıl elde edil- diğini ve umumi harbin Fransız- lar tarafından nasıl kazanıldiğin birkaç gün evvel karilerimize bildirmiştik. Umumi harbin tam on üç sene gizli kalan sırrı an- cak geçen hafta ortaya çıkmış ve mülâzim Rollinge umumi har- be nihayet veren adam olarak ilân olunmuştu. Mülâzim Rollings “ Vecth,, şehrinde polislik et- mekteydi. Onun umumi harp gibi büyük bir felakete nihayet vermiye yardım etmesi İngiliz zenginlerinden “ Ledi Hoston,, un çok hoğuna gitmiş ve zengin kadın kendisine beş bin Sterling hediye etmiştir. Bu mükâfat, mülâzim(Rollings)e üç gün evvel Vecth şehri Bele- diyesinde mutantan merasim ve nümayişlerle verilmiştir. Bütün sehir halkı, Belediye dairesinde toplanmış, mülâzim Rollings eski askeri (Ooniformasını O giyerek gelmiş ve halkın alkışları arasın- da Belediye reisi tarafından ve- rilen çeki almışıtr. Mükâfatı veren Ledi Hoston hastalığı dolayısile bu merasimde hazır bulunama- mıştır. Mülâzim Rollings, çeki aldıktan sonra şu Sözleri söyle- miştir: — Mütarekeden tam on üç sene Sonra, o zaman farkına var- Bütçe tasarrufları etrafında Yazıldığınn göre (bütçenin tevzini için kadrolardaki münha- lât ile masraflarda azami ten- zilât yapılacak, sene sonunda kalacak tahsisat tararruf edile- cektir. Bu suretle 5-6 milyon lira kazanılacaktır. Düyonuumu- miye meselesinin halline kadar bütçedeki 8 milyon lira çıkanla- caktır, inhisar masraflarında aza- mi tasarruf yapılacaktır. Bu su- retle belki İ milyon lira kazanı- lacaktır. Yeni bütçenin 150-155 milyon olacağı anlaşılıyor. Kalacak 7 - 8 milyon açı- ğın mükelleflere kâr olmadan kapatılmasına çalışılacak, ya bina vergisine hafif bir zam yapıla“ cak, yahut başka bir vergi ihdas edilecektir, Yeni verginin bekâr- lık vergisi olması muhtemeldir. » iz İhracat ofisinde — Dün öğle- den sonra ihracat ofisi idare komitası top lanarak hariçi ticaret variyetimizi ve son tahdit kararının piyasadaki tesirlerini tet; kiğ etmiştir mükâ” Sterling dütşü ama.. 3,000 Ingiliz bu- gün gene oldukçamühim birservettir ER N “sdiye relsinin elinden alıyor . Mülâzim Rollings zevcesi ve çocuklariyle .. madığım bir takım esrarm orta- ya çıkarak beni minnettar eden tezahürlere sebebiyet vermesi karşısında, son derece mütahas- sisim, “ Bizim yaptığımız hateket, Alman hattının otuz mil gerisin- de olan bir karargâha akın et- mekten ibaretti, Akını ben idare ettim ve Alman karargâbinda i valına tıkarak getirdim. Bu kâ- ğıtları kum O çuvalına doldurdu- ğum zaman kıymetlerine dair en ufak bir fikir ve düşüncem yoktu. Bunu, ancak bir bafta ev- vel öğrendim. Bir İngiliz polisi sıfatile size şunu temin etmek isterim ki ömrümde bastığım ye- ğâne şüpheli evde gene o Alman kararoâhından ibarettir. Ledi Hoston'un alicenaplığını, en de- bulduğum kâğıtları bir kum çu- ' rin şükranlarla karşılıyorum. pi Bizim gibi yapınız: Iztırap çekmesini öğreniniz! Alman Başvekili, eski Fransız reiscimhurun- dan yardım istemiş, bu cevabı almıştır. Paris, 26( A.A.) — Haftalık Candide mecmuası şunları yazı- yor: Geçen temmuz ayında Alman başvekili M. Brüping, uçurumun kenarında bulunan Almanya'ya yardım etmesini M. Laval'den istemek üzere paris'e mütevec- cihen trene Obinmezden evvel giriştiği teşebbüse mühim bir | kozla başlamayı düşünmüştür. Mumaileyh, M. — Poincareye bir telgraf çekerek Almanyanın feci vaziyetini izah etmiş ve Al- manyanın imdadına koşması için Fransa hükümeti nezdinde yük- sek nufuzunu iştimal etmesn müşarünileyhten rica elmiştir. . P. Poincare, hemem telgrafla cevap vererek Fransa'nın dal1926 senesinde bir takım felâketlere düşmüş olduğunu ancak Fransa ile Almanya arasındaki farkın Almanyano bu vaziyete kendi kendisini ilka etmiş olmaktan ibaret bulunduğunu hatırlatmıştır" Poincare, telgrafın şu keli- melerle bildiriyordu: Bizim gibi yapınız, ıstırap çekmesini öğre- niniz.,, M, Brüning, bu telgrafname- yi pardesüsünün cebine koymuş yumruklarını sıkmış, fakat bunu ” Lavala göstermemiştir.