9 Aralık 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

9 Aralık 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Yangın Almanyada yangınlara su ye- toz sıkılarak ateşi vir bir makine tecrübe | Bn” — “a memleketler için bir ti €mem, ama, bu makine bizim işimize yarar mı? günkü, bizim yangınlar tozla | i, hiçbiri sulanmıyan s0- ve tek kıvılcım parlamaz- k * * * udüs ve dayak “düste müftü efendinin açlı- Vi kongrede murahhaslardan k” sopa ile dayak atmışlar. N dig şebrinde esasen, minel- in “. dib namına dayak atılır. 14, Şirerler, Kamame kilise- N ii katoliklerin kısmına ayak ii lodoka, kafasına yumruğu #.” samdanı ver. Hülâsa, Ku- İten çıktığına adam akılı dir, e 'östeki kongrede atılan İş,, Se bana mahut Hacı Ap- a bikâyesini hatırlattı. Meh sopaya da ME doğru olacak. ... İziiterede tekatit işleri İğüterenin en meşhur yarış | Ya- | peği tekaüt edilmiş. kaç olduğuna dair haber iyor. yöne Imgilterede bu tekaüt & gelişigüzel yapılıyor. Bakı- © bir taraftan bu köpek teka- 1, diliyor, diğer taraftan o ka- Ger olduğu halde Löyit hâlâ hizmettedir. | ... | Ete rağbetsizlik Adanadan gelen bir telgraf, Pain; ora kasaplarının bir şikâ t bildiriyor. Adana halk: a rağbet etmiyorlarmış ! h & de kasaplar ete rağbet ; rağbetleri etin fiatın- ün, S Toplu İğne daki tifo meselesi Birkaç, gün evvel, iğmda bir köyde tifo hasta- iğ, Siktağı ve bu arada Bakır- Maç ktoru ile sıhhiye memu- Mai çıkan köye girme- N dair vilâyete bir şikâ- Yapıldığı kaydedilmişti. Bu Hi tahkikat neticelenmiş- | N Tesbit olunan veaziyete gö- İsenin esası şudur: Ba- tivannda bir köyde bir hastajanmış. Serbest ça- doktor çağırmışlar, git- Miüayene etmiş. Doktorun len iki saat sonra, basta “iş * Doktor, hastalığın tifo Ba şüphelenerek, keyfi- kırköyün resmi doktoruna Bu zat da, oraya gi- Ölen hastalığının tifo olup ri anlaşılamamakla bera- nh veya sıhhiye memu- Ny Nes'uliyetlerini mucip bir görülmemiştir. tam P'irla Yahüciiler bir birbir | » #ehri . mukaddesi dayağın | > Elmatrak min tarafillâh! De| İ lan ve yapılmakta olan işler hakkın | Gene raporda, İ kilâtinda bazı tebeddül ve yenilikler it. | deniz ticareti hakkmda elde larköy civarın- Bakırköy | Mdgkiyati tedbir. alınmış, ci- | halka aşı tatbik olun- an Binaenaleyh, Bakırköy | Mübadiller namına Millet Meclisine bir istida verildi Makedonya ve Epir mübadil- leri namına B. M. Meclisi reisli- ğine bir istida verilmiştir. Dün gazetemize kendileri ta- rafından bildirildiğine göre bu istidada; mübadil, muhacir, mül- teci ve harikzedelere mesken olarak tefviz ve tahsis edilen, | etablı Rumlara ve Yunanlılara | ait olduğu itilâfname ile tanın- | maş emlâkin eski sahiplerine ia- | de olunmaması ve 1885 No, i kanunun bu şekilde tadili isten- | mektedir. Fırında 3 Bir senelik faaliyet i Kongrelerde okun- mak üzere bir rapor hazırlandı Fırkada nahiye kongrelerine de- vam edilmektedir. Fırkanın İstanbul vilâyeti idare heyeti, vilâyet dahilin - MI senesi nahiye kongrelerinde| okunmak üzere bir rapor hazırla « mştır. 52 sayfa tutan bu fırkanm geçen bir sene zarfındaki ha reketleri, büyük Kongre ve bugünkü vaziyet ve bunun neticesi olarak hü. kümetçe büyük kongre (kararlarını tatbikten hasıl olan hareketler, ge çen vilâyet kongresinde tesbit edilen ihtiyaçlardan takip enticesinde yapr- raporda,/ da izahat ve malümat verilmektedir, Afyon o meb'usu Ali beyin riyasetirdeki gecen <7» kon - gresinde teşkilât heytinin timiz teşkilâtında vücuda getirdikleri 1s- lah hareketleri bilhassa kaydedilmek- te ve şöyle denilmektedir: “Bu vaziyet neticesinde fırka teş olduğu gibj geçen büyük kongreye ta» kaddüm eden senelerin terübesi v İlerliyen hayat ve inkılâbın icabı ola- râk yeni nizamname ve fırka progra- mı vücuda getirilmiş ve buna binaen umumi idare heyetinden itibaren ocak lara kadar vazife alan heyetler faa-| liyete geçmiş bulunmaktadır. Roporda kooperatifleştirme, ihra-! | cat ticareti, kara ve deniz istihsalâ- gümrük işleri, nakliyat o işleri, edilen teshilât, vilâyetimiz dahilinde tesiri. ni gösteren diğer muhtelif meseleler! mevzuu bahsedilmiştir. Raporun sonunda önümüzdeki se- ne üzerindeki mesainin teksif edile - ceği hususat hakkında izahat veril - miştir. Bu işler arasmda (bilhassa fırka merkezlerini birer hakiki halk ocağı haline getirmek de vardır, Re porda bu hususta deniliyor ki: “Halkımız, bilmelidir ki teşkilâtı- mızın her hangi bir merkezine uğra - dığı zaman orada fırka Omesaili ve memleketin mesaili umumiyesi hak - kmdaki alükasını, kültür işleri ve sa- ireye ait her ihtiyacını tatmin ede cek zaman ve vasıta mevcuttur, Aynı zamanda orada ihtiyaç ve şikâyetleri candan dinliyecek ve derhal icap & den yerlere aksettirecek kendi mümes sillerile karşılaşacaktır. Halka ve gençliğe ve binnetice memlekete kar- şı bu vazifelerimizi bihakkin yapabil- mek için ne derece intizam ve hararetle çalış maları lâzım geldiği kendiliğinden tezahur eder... Nihayet rapor mektedir: l “Vatan ve millete refah ve saadet) temenvilerile sözlerimizi o bitirirken bütün idare heyetlerimizin şu satırlarla bit » umumi risimiz Gazi Mustafa Kemal Hazretlerini hürmet ve tazimle anar ve hepimize muvaffakıyetler dileriz.,.| | Belediyede: Et Meselesi Belediye yakında faaliyete geçiyor Et fiatlarının indirilmesi hak- kında belediye faaliyetine devam etmektedir. Et komisyonu, ver- diği narh kararma ait mazbatayı hazırlamaktadır. Mazbata henüz encümene verilmediği için encü- mep et meselesile henüz meşgul olmamışlır. Encümen komisyonun mazbalasımı aldıktan sonra evve- lâ etin maliyet fiyatını tetkik ve tesbit edecektir. Etin maliyet fi- atı üzerine muayyen bir nisbette kâr ilâve edilecek ve etler üç nevi olarak ayrılacaktır. Kasap- lar etlerin üzerine sattıklerı etin kaçmcı neviden olduğunu ve tesbit edilen narh fiatını gösterir birer etiket asmaya mecbur tu- tulacaklardır. Halkın aldatılma» sına meydan vermemek için de belediye memurları tarafından kasaplar sıkı bir kontröle tâbi tutulacaklardır. Unkapanı - Rami yolu Unkapanı » Rami yolunun inşa- sına ait muamele bitmiştir. Yo- lin bu hafta içinde on dört bin liraya bir müteahhide ihalesi te- karrür etmiştir. © Bozulan kalörifer Belediye muvazene müdürlüğü- nün kaloriferi bu sabah âni ola- rak patlamış ve etrafa fışkırma- ğa başlıyan buhar ve sıcak su- lar memurların çalışmasına mani olmuştur. Patlıyan borunun dün tamiri kabil olcmadığından alt katın kaloriferleri yanmamıştır. | Poru bugün tamir edilecektir. Ada elektrikleri bu akşam yanacak Adalara elektrik cereyanı ver- mek için bir müddettenberi ya- pılmakta olan tesisat tamamile bitirilmiştir. Bugün merasimle battın açılma resmi yapıla” cak ve Adalıların lambaları ya- nacaktır. Tiyatro komisyonu toplandı Belediyenin tiyatro komisyonu İ dün öğleden sonra Muhittin be- yin riyasetinde toplanarak tet- kikatta bulunmuştur. Komisyon, Salı günleri muntazaman topla- narak Darülbedayiin tekemmülü meselesini tetkik edecektir. Adliyede : Meçhul ölünün kim olduğu anlaşıldı Beyoğlu hastanelerinden birin- de bir adamın ö'düğü, gömüldü. ğü, ölüm şeklinde bir gayrıtabi- ilik görülmemekle beraber, hü- viyetinin meçhul olması nokta- sından, cesedin mezardan çıka- rılması icap edip etmediği hu- susunda müddeiumumiliğe mü- racaat olunduğu yarılmıştı. Bu müracaattan sonra, bu ada- min kim olduğu anlaşılmış, bi- naenaleyh her hangi bir muame- le tayinine bacet kalmamıştır. Ölen Ali isminde fakir, kimsesiz bir adamdır, Kısa haberler Teftişler— Delterisr Şefik bey dün üç aylık maışların otevziini kontrol için tediyat kişelerini dolaşmış. Moskovadan gelen ördek— Bursanın Mustafa Kemal Paşa kazasına tabi Voyvoda köyü avculanından Halil efendi, Apolyont gölünde iki ördek vur muş, bunlardan birinin, ayağındaki işaret ve mumsradan. Moskovsdan kaçıp gelmiş bir ördek olduğunu anlamışar. i Aşk ve milyon.. İ Bir ingiliz kızı bir Türk gencile evlen- i miye karar vermiş İ Birkaç gündenberi şehrimizde bir şayia dolaşmaktadır. Bu şa yiaya göre mali müesseselerden birinde çalışan 22 yaşında genç bir Türk memuru bir aşk ma- cerası neticesinde birdenbire mil- | yoner olmuştur. Akşam refiki- mizden anlaşıldığına göre ingil- terenin büyük zenginlerinden birinin kızı babasının ölümünden sonra gene çok zengin bir ingi- lizle evlenmiş, fakat kocası bir müddet sonra ölünce her iki- S#PO*R Milli küme maçları Nasıl yapılacak ? Istanbul futbol federasyonun- dan bildirildiğine göre milli kü- me esaslarında bazı tadilât ya- pılmıştır. Fikistür esasına göre çekilen kürrada kulüplerin aldık- | lari numaralar şunlardır: İ Istanbulda: Galatasaray 2, Fe- | nerbahçe |, Beşiktaş 4, Vefa 3. İ Izmirde: Altay 8, Altınordu 5, İzmirspor 7, Karşıyaka 6, Ankarada: Muhafızgücü İ Gençlerbirliği 9. İ o Müsabakalar ikidefa karşılaş ma esasına göre yapılacaktır. Yukarıdaki sıraya göre kulüp- | er evvelâ mahallerinde yekdiğer- lerile ikişer müsabaka yapacak ve aralarında puvan ve vasati 10, sinden büyük bir servete tevarüs; gol hesaplaril derece tesbit olu- etmiştir. Genç kadın ingiltere“ birçok | den seyahate çıkmış, memleketleri gezmiş, İstanbula da gelmiştir. İngiliz kadını Istanbulda bazı Türk ailelerile bu meyanda yu- karda bahsettihimiz genç Türk ile tanışmış, aradaki tanışıklık bir müddet sonra daha sıkı bir hale gelmiş, ingiliz kadını İstan- buldan ayrılırken adreslerini ve- rerek mektuplaşmıya karar ver- mişlerdir. Aradaki muhabere bir müd- det devam etmiş, günün birinde genç ingiliz kadınından Türk gencine gelen bir mektupta ev- lenme teklif edilmiş, ayrıca 30 bin sterlinlik bir çek gönderil- | miştir. Genç bu parayı kabul etmek istemiyerek iade edince, kadın buna çok müteessir olmuş ve bütün emvalini gence terket- miş ve muamelesini de yaptır- mıştır. Delikanlı bu vaziyet kar. şısında 26 yaşında ve güzel olan ingiliz kadınile evlenmiye karar veterek, bunu kadına da bildir. miş fakat Türkiyeden ayrılmı- yacağını da ilâve etmiştir. Kadın buna razı olmuştur. Bugünkü hava İki gündenberi düzelmiş gibi görünen havalar dün sabah yine birdenbire bozmuştur. Gecedenberi devam eden lo- dos bir aralık vapurların sefer- lerine mâni olacak kadar şidde- tini arttırmıştı Öğleden sonra da hava tamamile kapanmış ve hafif bir yağmur başlamış, sonra rüzgör poyraza çeyirmiştir. Li- man idaresinin verdiği malüma- ta göre dün hiç bir (kaza ol- mamış ve vapurlar yollarına de- vam etmişlerdir. Rasathanelere göre bugün rüz- gir poyrazdan esecektir. Hava bulutlu olacaktır. Hafif yağmur ihtimali vardır. Poliste: Feci bir kaza Evvelki gün galatada Balıkpa- zarı iskelesinde feci bir kaza olmuştur. Kaptan Gıyasettin efendinin idaresindeki romorkör şarap iskelesinden haraket eder- ken Eminin sandalına çarpmış ve sandal devrilerek Emin sandal ile motör arasında kalmış ve aldığı ağır yaraların tesirile ölmüştür. Kaptan başlamıştır. Recep B. Ankârada Şehrimizde bulunmakta olan hakkında İC. H. Fırkası umumi kâtibi Re- cep bey dün akşam Ankaraya | avdet etmiştir. tahkikat | | macaktır. Bundan sonra Istanbul, İzmir İ ve Ankara arasındaki seyahatlı müsabakalar başlıyacaktır. Seyahatlı müsabakalar için iki tarç kabul edilmiştir: A) Maballi müsabakalar neti- İ cesinde Istanbul ve İzmirden bi- rinci ve ikinci ve Ankaradan bi- rinci dereceyi alan kulüpler ara- sında gidip gelmeli müsabakalar yapmak. B) Gidip gelme müsabakaları nı kümeye dahil on kulübe teş- mil etmek. Bu takdirde mahalli masaba- kalardaki karşılaşmaların netice- leri kümenin umumi puvan he- sabında müessir olacaktır. Bu tarzlardan birisinin tercihi federasyona aittir. Bu haftanın maçları lâtanibul, (A-A.)— İstanbul furbol heye etinden tebliğ edi fi 11-12-981 tarihinde yapılacak lik maç- lar; Taksim Stady sımpaşa (Il), Kasımpaşa-Beylerbeyi gençler, niye- Anadolu. Maarifte: Mekteplere gönderi- len tasarruf levhaları Kânunuevvelin 12 sinde baş- lıyacak olan tasarruf haftası mü- nasebetile iş bankası mekteplere tevzi edilmek üzere maarif mü- dürlüğüne tasarruf levhaları gön- dermiştir. Bu arada tasarruf o mevzuu üzerinde yapılacak yazı müsa- bakasında kâzanan talebelere mü- kâfat olarak verilmek üzere def- ter, kalem vesaire de vardır. Yeni mektepler Bu sene şehre yakın köylerde vilâyet bütçesinden yeni köy mektepleri yaptırılacaktır. 2-3 dershanesi bulunacak olan bu köy mekteplerinin sıhhi, küçük pavyonlar halinde yapılması dü- şünülmektedir. Bu suretle mual- limlerin ikametgâhları da mek- tebe daha yakın olacaktır. Mesleki konferanslar Maarif müdürlüğü tarafından tertip edilen mesleki konferans- lar serisine önümüzdeki baftadan itibaren başlanılacaktır. ilk kon- ferans “Anormal çocuklar,, mev- zuu altında vekâlet müfettişle- rinden Ahmet Hilmi B. tarafın- dan verilecektir. unda. FtanbulşperKa- leymaniye- Anadolu (1) Gelenler, gidenler Belediyenin şurayı devlette olan bazı işlerini takip etmek üzere belediye hukuk işleri mü- dürü Muhlis bey bugün Anka- raya gidecektir. $ Şehrimizde bulunan Maliye vekâleti nakit işleri müdürü Sır- n bey, dün İzmire gitmiştir.