18 Aralık 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

18 Aralık 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

CUMA 18 Kânunuevvel (2 inci ay) 1931 açakçılıkla mücadele İâyihaları hazırlanıyor Ankara, 17 (Vakıt) — Fırka Prubunda kaçakçılıkla müca- için hazırlanan esaslar de Adliye, Maliye ve- kületlerile Rüsumat idaresi i hazırlamıya başladı- hr, Bunu Adliye ve Maliye Yekâletlerinde bu mevzu üze- € çalışılmışlır. Tütünün ucuzlatılması gibi, İ? kanun tanzimine lüzum n kısımlar tahriratla ait Oldukları dairelere tebliğ edi- İecektir, Hazırlanan lâyihalar, cumar- tesi gününe kadar bitirilerek eelisin perşembe celsesine Yetiştirilecektir. Alınacak şiddetli ve adli birler arasında gördükleri tikı kontro!, hudut muhafaza teşkilâtında ıslahat maddeleri Yardır. Cenup hududumuzda muhafaza alayları, taburlar, Jandarma kuvvetleri bulunacak Tasarruf Haftası ve bu kuvvetler fenni techi- zatla takviye edilecektir. Ka- çakçıların muhakemesi, yük- sek maaşlı münferit hakimlik- ler tarafından görülecek ve muhakemeler pek çabuk intaç edilecektir. Kaçakçılık cezaları teşdit olunacaktır. Gümrüklerde muayene mü- fettişlikleri ihdas edilecek me- murlara tahatriyat için vasi salâhiyet verilecek, memur ol- mıyan yerlerde muhtarlar bil- le evleri arıyabileceklerdir. Kaçakçılara cürüm derece- sine göre on binlira para ce- zası ve on sene kadar hapis cezaları verilecektir. Hududa civar yerlerde on sekiz mün- ferit hakımlik ihdas edilecek- tir. Adliye veköletindeki ko- misyon kaçakçılığın men'i hak- kında kanunun bir çök Ohü- kümlerini tadili için çalışmak- tadır. Casus Lavrens Kudüs Kongresinde Adana, 17 iVakıt) — Kudüste toplanan islâm kongresinde Mr- sır murabhasları arasında şiddetli münakaşalar olmuş, Keşkül ga- zetesi sahibi yaralanmıştır. Kon- grede, Hindistan murahhaslarını teşkil eden iki şahıstan birisinin Efgan, arap, kürt isyanlarını ha- sırlıyan meşhur İngiliz casusu Lavrens olduğu ve Mebmet Se- mi adile iştirak ettiği anlaşılması üzerine gürültüler olmuş, reis cel- seyi tatil etmek mecburiyetinde kalaıştır. Ankara Mülâkatı i Büyük ehemmiyeti ,haiz siyasi harekettir Bugün yapılacak geçit resminin program! | Tasarruf hafta” hin dün yedinci Tünüydü. Dün ak- am Galatasaray» a Ameli hayat Mektebi tarafın dan bir müsamere Verilmiştir. Bogün Öğleden evvel plak evinde, bir bul resmi, öğle- den sonra da bü- Yük bir geçit res- Dİ yapılacaktır. eçit resmi şu Mretle olacaktır: Askeri muzıka,, . *8 sirasile Darül in talebesi , © Beyoğlu cihetinde vitrin müsabakasını kazanan mağaza iler, ilk ve orta mekteplerle | şoförler ve otomobiller, Üselay” Mebterhane, halk teşki- Resmi geçite iştirak edecek Hin, Şehir muzıkası, sanayiciler, | Alttaralı 4 üncü saşıfada | Evlerde Tasarruf Haftası ım — Sana bugünden itibaren İzin veriyorum kızım, inç ev İşlerile kenrlim meşgul olacağım. Hizmetçi — Böyefendinin ayni fikirde olmadığını zanne- “vorum Hanım Efendi 1 yahat hakkındaki sözleri Sofya, 17 (A.A) — ( Balkan muhabiri mabsusumuzdan) Sabık Bulgar başvekili M. Malinof, M. Muşanoff'un Ankara seyyahati bakkında sorulan suale cevaben Zora gazetesine şu beyanatta bu- lunmuştur : M. Muşanoff hariciye nazırı ols mak sıfatile Tevfik Rüştü beye- fendinin vaki olan ziyaretini iade etmek mecburiyetindeydi. Mâha- za başvekilimizin Ankara da Tür- kiye ricalile vaki olan temasla- rm yalnız bir nezaket eseri şek- linde telâkki etmek yanlış olur. Ankara mülâkatı ayrı zamanda siyasi bir hareket,hem de büyük, ehemmiyetli siyasi bir hareket- tir. Bu temaslar neticesinde iki millet arasındaki dostluk rabıta- ları kuvvetlenmiş, aradaki bütün ibtilâfların izalesi için imkânlar bulunmuş ve Balkanlarda sulhün idamesi (Oümdeleri (© artınıştır. Başvekilimizin Ankaraya yaptığı seyyahat bana diğer Balkan mer- kezlerini de ziyaret edeceği ümi- dini veriyor.Bu suretle başvekil , hem Bulgaristanı bugünkü infirat vaziyetinden çıkarmak suretile tarif edilebilecek olan harici si- yasetinin hedeflerinden birini ta- hakkuk ettirmiş olacak, hemde sulhün muhafaza ve takviyesini temin için Bulgaristani bütün komşularile daha dost bir vazi- yete koyackatır. Irak başvekili Dün gelmedi Dün tayyare ile Halepten şehrimi- xe muvnsaleti beklenilen Irak başve- kili Nuri Paşa gelmemiştir. Nurj Pa- şanm Halepten hareket edip etmediği hakkında da şihrimize hiç bir haber gelmemiştir, Ihtikâr lâyihası- Ankara, 17 (Yakıt) — İhtikâr lâ- yihasının müzakeresine meclisin pa - zartesi günkü içtimaznda başlanacak» tır. Belediye yakında su yağ- masına nihayet verecek! Günde 8 ton su harcayıp 12 senede onyedi buçuk lira verenler varmış. ii Brir KTTO Belgrat bendi ve bentteki sular Altı sene evel şehirdeki bütün sular! bir kanunla belediyeye devredilmişti Bu suların getirdiği bütün varidalın da belediyeye devri o lâzım gelirken bu hâlâ kabil o olamamıştır. Bunun İçindir ki evkafla belediye arasmdaki Sabık Bulgar başvekilinin sey») *9 ihtilâfı hallolunacağı yerde gittik- çe derinleşmektedir. Hukukunun kay bolduğuna kani bulunan beldeiye bu hususta cezri tedbirler almıya karar vermiştir. Daimi encümen azasmdan Avni bey; ga işleri hakkında diyor ki; — Şehir suları çok fena bir vazi- yeltedir. Bu sular altı sene evvel çm kan bir kanunla evkaftan belediyeys devredildi. Fakat gerek bentlerin, ge rek mecralarmın mütemadi tamir va idame masrafları bize devredilmedi, (Lütfen sayfayı çeviriniz) Dün şayi olan mukabele bilmisil haberi hayretle karşılandı Dün şayi olan bir habere göre Çe- koslovakya hükümeti tütün ticereti - miz üzerinde mühim tesirler yapahiles! cek mahiyette kararlar vermiştir. Malüm olduğu üzre tütünlerimizin en esaslı müşterilerinden biri olan Çe- koslovakya rejisi her sene memleketi. mizden mühim miktarda tütün satın alırdı. Bir kaç senedenberi de yapı- lan bir mukavele mucibince Çekosle- vakya rejisi her sene memleketimiz- den iki milyon kile tütün satın almak aaa üzre bir münakssa açıyordu. Söylenildiğine göre Çekoslovakya hükümeti, hükümetimizin gümrük tah didatı hakkındak| son kararı üzerine mükabele bilmisil olmak üzre bu se- ve memleketimizden tütün alınmama sma karar vermiştir. Çekoslovakyadan memleketimize ite hal edilen eşya, Türkiyeden Çekoslo- yakyaya gönderilen eşyanın kıymetin den daha fazladır. — Bu itibarla son (Lilfen sayfam çeviriniz) Doktorların mesai saatleri tahdit edilmemelidir! Fransada bir doktor, hastahanesine canü gönülden koşar, çünkü ... Kadri Raşit Paşanın sözleri Sihhiye vekâleti son bir kararmda doktorların hastanelerde sabah saat sekizden on beşe kadar çalışmaları © sasın: kabul etmişti. Bir çok doktor ların bu karara itiraz ettiklerini ve bu mevzu üzerinde operatör Mim Kemal beyin fikirlerini yazmıştık. Dün de doktor Kadri Raşit paşa ile görüştük dedi ki: — Her memleketin hususiyetleri vardır. Meselâ ben Fransadan geli- yorum. Orada doktorların mesai sa- âllerini tahdit etmeyi kimse düşün - memiş bile. Doktorlar (hastanesine can ve gönülden koşar. Vazifesini a- zami derecede yapar lâkin her zaman için serbesitir. İstediği saatte gelir, istediği saatte gider, Doktor hasta « nesine canü gönülden koşar, çünkü © rada hastanelere doktorlar tayin e» A Alma güncü sayda )