5 Mayıs 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

5 Mayıs 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

kıdem zammı Sâhir meclisinde dün konuşi - 4 üncü sayfamı Başvermimiz ve rernfatlerindeki zevat) Siki gece saat 2045 te husüsi tevmle Ze- ada hareket etmişlerdir, Heyetinlzin 1, Srüdta hir gün kakirık Moskovuyu doğ-| Mjşeleri mühtemeldir. Bugün karilerimi- Mi çPev'ut seyahalin fotoğrafla Genbit edi. Mtibalarını takdim ediyoruz. İK Besihiterimiz Başvekli ve heyetimiz Mas- » a ( akt) in mübterem okuyucu- | Şüphesiz pek iyi hatırlarlar. ! müddet evvel bu sütunlarda |, Pleketimiz için gümüş para ihtiyacından babsetmiş- Hükümetçe hüdudu. tayin ütcek bir mildan aşmamak e. basılacak. gümüş paradan M iktısadi. hem mali bir çok içler hasıl olacağını izah et- Hi, calışmıştık. Memnuwiyetle Yoruz ki bizim bü neşriya- İağ, vazifedar makamlar tara- kap M nazarı dikkate alınmıştır. tuş &den tetkikat yapılmıştır. Mey ekikatın neticesi de bizim Yatımızda haklı olduğumuzu Üntermiztir. ' Üalatasarayda Yu, > Nan ressamı tablolarının © ilk mekteplerde ve kabul edilen meseleler İleyetimiz Leningrad'ta Büşvekilimiz büyük tezahürat ara- sında Moskovadan hareket etmistir Gümüş Yunan ressamı Mel. Talya dün resim sergisini açlı bulunanlardan bir grup zda— kıvada İstasyonda ve Leninin mezatmı ziy. vet esnasmda olmmaıştır. Aşağıda sesle) mizde Başvekilimiz. Ras ittihad rekl Af, kalenin ve hariciye ilkinel, komiseri Aİ Kurahunla birlikte görülüyor. Moskovadan gelen famızdadır. haberler ikinci say») Para Hükümetçe gümüş para bas- mak için alınan bazı tedbirler bunu teyit eder mahiyettedir. Gümüş 'zaten kendi başına kiymeti haiz olan bir maddedir. Bu maddeyi harpten evvel ol- duğu gibi yeniden para şeklin- de tedavül sahasına çıkarmak, hükümetçe vergi olârak kabul edilmek, hazine tediyatında is- tihkak sahiplerine verilmek kar- şılıksız kâğıt para basıp teda- vüle çıkarmakla asla kabili kı- yas değildir. Böyle tedbir bi- lâkis şimdi memlekette hiç bir işe yaramaz bir halde duran bir Memhet Asım ! Alttarıfı 2 inci sayfada | açılan Sergi zi nünde ve açma merasiminde — Yazısı 4 üncü sayfamızda — - Saim beyleri gösteriyor. Bugün Akbaba - Gençlik, çocuk ve Sinema sayfalarımız Camgözlü şeri- rin mezarında! Hünhar katil büyiveti. etalında dedi dodular am eüuektedir. Dün, şeririn gömüldüğü mezarda meçhul kimseler taralından tamamiyle imha edilmek. istenildiğine. dair bazı riva- yetler işittik. — Yazısı 4 üncü sayfada — Kıymetli süvarileri- miz dün geldiler Nista yapılanı Beynelmilet binicilik mis bakalarına iştiriik eden kıymetli süvari za - bitlerimizden “bir kismi dün şehrimize dön -! üsler ve Sipahi Ocağı azaları tarafvd e alılşlanarık Karsiranmışlardır. Gelen zabitlerimizden bir ikincilik vr bu üçlnculük kazanan Sahm bey şu sözleri söy- lemiştir: “— Niste çok hüsnü kabul gördü. Mü- sabakalara iştirâkimiz, bütün cenebi millet ler üzerinde büyük bir tesir bıraktı.,, Yüzhaşı Tevfik bey de şunları söyledi: “— İlk müsabakadan sonunu kadar, dört! kişi yedi “bakaya iştir ettik. Fepesin- de de b muvaffakiyet atlayışlar yap» tık, B sabakada Kısmet iki saniye farkla ici yl ve diğer müsabakada da tçünetlüğü kanındı, o Ba müsabukularn iş- tirk edenler, senelerce çalışmış atlardı. Böy- Ie olmusına rağmen, gösterdiğimiz binicilik kudreti, bir çok inktirleri celbetti, Hatti Fransız cenerali: “Türkler İki sene sonra bu müsabakalarda müthiş ve tehlikeği bir rakip olacâklar,, dedi, Hakikaten İrlanda ekibin? ge| gerek day geçmemiz büyük muvnffak. tir. Bü müsahakılar ümitlerimizi arttırdı. İki sene sanra Ayrupanım ew iyi ekipleri 0- ala Fransrlar ve İlşlyanlarla elddi olarak müsabakalar yapıp kazanacağımızı ümit edi-| yoruz... Valet, kıymetli zabillerimizi harareile tebrik eder, Resmimiz yüzbaşı Tevfik ve. müllzin İhtiyat zabitleri ANİ sayfaya A — Kraliçeler Romanya kraliçesi Maria Hz. | ile büyük kızı Yugoslavya kra- liçesi Marie (o hazretleri dün Semplon ekspresine ilâve edilen hususi “bir. vagonla: Belgrattan şehrimize gelmişlerdir. Kraliceler mütenekkiren' seya- bat ettikleri » için kendilerine istasyonda resmi karşılama me- rasimi yapılmamıstır. hususi kalem müdürü Ekrem Beylerle Romanya sefiri M.Karp, Yugoslavya o maslâhatgüzarr M. Anastasyu şehrimizdeki Romen Yogoslavya kolonileri tarafından karşılanmışlardır. Tren gara geldiği vakit Vali Muhittin —Bey Kraliçelere kisa bir kaç cümleyle “Hoş geldiniz,, demiş ve bir buket vermiştir. Yugoslav ve Romen sefaretle- riyle koloni namlarma ayrıca buketler verilmiştir. Kraliçeler Kraliçeler şehrimizde Romen ve Yugoslav kraliçeleri hususi merasimle karşılandılar Misafir kraliçeler * istasyonda; | geleri istasyonda İ Vali Muhittin, Dahiliye vekâleti gösterilen (o nezaketten dolayı VAKIT 1932 kuponu Bu kuponu k& klayımız. © Tinei sını istasyonda teşekkür etmişler, bu sırada kendilerine mihmandarları Melek Şevket ve Nermin Muvaffak hanımlar takdim edilmişlerdir Kraliçeler bundan sonra Ro- maânya.sefareti tarafından tahsis edilen otömobille beraberlerinde mihmandarları * “olduğu (halde Röberkoleje gitmişlerdir. Krali- bulunan Sırp ve Romenler “Hurra,, diye ba- gırârak “alkışlamıslardır. Kraliçeleri Türkiye * hududun- da karşılıyan Edirne Valisi de kendileriyle - birlikte şehrimize gelmiştir . Ktaliçe Haria Romanya kralı Karol'ün . annesidir. Kendisiyle birlikte gelen Yugoslavya Kra- liçesiyse Yugoslavya Kralı -A- leksandırın zavcesidir. Kraliçe Marianın büyük kızıdır. Arnavut köyü Amerikan koleji ikinci müdürü Mr. Hentington'a misafir olan Kraliçeler şehrimiz- (Lütfen sayfayı çeviriniz) İstanbulmu, İzmir mi ? Izmirliler bu sabah şehrimizdedirler. Mühim mac yarım yapılacak G-elinci sayfamızda — izmir mubhteliti son ödemiş seyahatinde — Yansı 5 inci sayfamızda —