7 Kasım 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

7 Kasım 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

Li iiye Fiai inşoaassasnanasunssa1n110n 10009 010m02000100411p0s0n900ğ A ” VAKIT erieri İ ve telvesi ile su..bali keşfetmek ! Emine Hanım, “Ben, ekmek parası için bunu yapacak kadın değilim!,, diyor Istanbul Ağırceza mabkeme- sinde, dün Emine hanım isminde yaşlı bir kadın muhakeme edil- miştir. Emine hanımın mahkemeye verilmesine sebep şu: Kahve tel- vesi ile fala bakmak! Davaya göre, Emine kanım, | Küçük Ayasolfyada falcılık edi- yor, müracaat edenden 20 kuruş alarak içtiği kahvenin telvesini gözden geçiriyor, bundan ahkâm çıkayor, herkesin istikbalini keşfediyormuş 1 lik tahkikat esnasında tulu- lan zabıt, kendisinin Okunu itiraf ettiğini, “ne yapayım? zaruret! ekmek parasını çıkar- mak için kahve telvesi falına baktım,,, dediğini gösteriyor. Hatta, gene bu zabıtta “evim kiradır, kocam boştadır. Bu işi onun için yaplım.,, dediği polisin evi aramağa (gelince, falcılığa dair kitapları çar çabuk yaktığın da söylediği yazılı! Fakat, mahkemede ( bepsini inkâr etti; — Ne münasebet? dedi. Ko- cam boşta değil, bir kahveci ile ortaktır. Beni, çok şükür, şöyle böyle geçindiriyor. Ek- mek parasını çıkarmak için fal- cılık falan etmeğe ihtiyacım yok. Katiyen kabul etmem! ve doğru değil, Benim okumam yazmam yok ki evimde falcılık kitabı bulundurayım! Mahkeme, Emine hanımı din- ledikten sonra, iki şahidin çağı- nlması için muhakemeyi 25 kâ- Dunuevvele bıraktı. Kaçakçılık davası Koca Mutafa paşada pazar yerinde üzerinde 19 paket kaçak cıgara kâğıdı bu'unduğu halde yakalandığı iddiasile adliyedeki ihtisas mahkemesine gönderilen hasan, dün muhakeme olunmuş ve mahkemede tevkif edilmiştir. Muhakeme, tahkikatın tamam. lanması için başka güne kalmış- tır. Asker elbisesi Asker elbisesi alıp sattıkları iddiasile, Misak, Nazif, Zekeriya dün İstanbul ağır ceza muhke- mesinde muhakeme edilmişlerdir. Şahitler dinlenilecektir. Bir çuval esrar! Yanında bir çuval içinde 25 kilo beş yüz gram esrar bu'un- duğu iddiasile Simon isminde birisi, dün İstanbul ağır ceza mabkemesinde muhakeme edil- miştir. Kendisi, bunu inkâr edi- Hem, polis gelince, güya evim- | yor. Bir kaç şabit dielenilmiştir. deki falcılık kitaplarını yakmı- Şım. Güya böyle demişim. Buda | GA GB Maarifte : Darülfünuna giren ecnebi liseler mezunları Ecnebi mekteplerin lise kısım- lanndan diploma almış olan talebeden darülfünuna girmek istiyenlere tatbik edilmek üzere bu sene yeni bir şekil konmuş- tur. Bu şekle göre ecnebi lise mezunları darülfünuna kaydedil. dikten sonra birinci Sınıfa de- vam edecekler ve ikinci sınıfa terfi ederken Türkçe olarak bir bakalorya imtihanı vereceklerdi. Bu sene bu şekilde darüilfü- nuna 100 ze yakın talebe kay- dedilmiştir. Bu talebelere dün sene nihayetinde Bakalorya im- tihanına girecekleri için şimdi- den hazırlanmaları bildirilmiştir. Mısır darülfünunlula-) » rı şehrimize gelmek istiyor Mir darülfünunu talebesinden 40 kişilik bir grup milli Türk talebe birliğine müracaat ederek Türk gençliğile tanışmak için bu ay içinde Istanbula gelmek ve bu vesile ile bazı atletik müsa- bakalar da yapmak istediklerini bildirmişlerdir. Haber aldığımıza göre milli Bürk telebe birliği bu müracante. yakında müsbet bir cevap vere . Vi > ae da . Gelecek muhakemeye başka şa- hitler çağrılacaktır. Diş tababeti kon- gresi bitti Birinci diş tababeti kongresi | dün son celsesini yapmıştır. Cel- se sabahleyin onda açılmış, diş tabibi Suat Ismail bey mütead- dit nahiyede iptal hissi, Şevket bey cerrahi diş çekme, M. Riza bey hasta kökün kesilerek çıka- rılması hakkında tebliğatta bu- lunmuşlardır. Öğleden sora Ga- lip Abdi, Orhan Abdullah, Ha- lil İlyas beyler raporlarını oku- muşlardır. Bu sırada Reisicümhür Gazi Hazretlerinden gelen cevabi tel- graf okunmuştur. Telgraf şudur: Birinci diş tababeti kurultayı ça e diş tabibi Kâzım Teşekkür eder, muvaffakiyet ilerim, Reisicumhur W. Kemal Telgraf alkışlar arasında okun- ci en yam mubtelif emenmi € bulunmuşlardır. Te- menniler hakkında imi ie zakere neticesinde, bir komis- on seçilmiş ve bu komisyonun diş tababeti dilinin ıstı toplaması, sesli bir diş hılzıssıh. bası filmi yapılması, mektep or- du ve diğer umumi mahallerde ağız ve diş hıfzıssıhhası hakkın- da propaganda yapılması karar- laşmışlır. aa Tayyareler gelmedi Memleketimiz şehirleri arasın- da posta seferleri yapacak olan tayyareler dün şehrimize gele- ceklerdi, Fakat dün havanın bu- zuk olmasından dolayı tayyare- lerin gelmesi 6 gün teahhür elmiş- — Tayyarenin makinist ve pi- | lotlarının yarın şehrimiz: İp mesi bakı 7 si e a Harikulüde bir keşif Karanlıkta fotoğraf Harpte düşman mevkilerini i resimleri alınıyor. Sislerde İmüsademeler bertaraf oluyor İngiltere kimyagerleri yeni ve çok mühim bir keşfe müvaffak ol muşlardır. Yeni keşif kara, de- 4 usulünü değiştirecek, heyet ilmi - nin muvaffakıyetlerini arttıracak | gemileri müsademeden, sis için | | de yolunu şaşırmaktan kurtara - cak olduğu isin büyük bir ehem- miyetle karşılanmıştır. | Yeni keşfin bütün sırrı, fotoğ- | raf camlarına tatbik olunan yeni ! bir renkten ibarettir. Bu yeni | renk sayesinde camlar, göze gö - İ rünmiyen bütün şunlara karşı hassastırlar. Bu yeni camlarla fo- toğraf makineleri istenilen uzak - i lıkta mükemmel fotoğraflar ala - bilmektedir. Sis, buğu, duman fotoğrafla - rın gayet temiz alınmasma mâni olmuyor. Sonra bir fotoğraf ma - kinesile alman manzaralar on, yirmi mil mesafede, olsa, son de- rece açık, birkaç metreden alın - mış kadar güzel ve nettir. Gene bu camlar sayesinde kap karanlık odalar içinde fotoğraf - lar alınabiliyor. Bu odalar içinde göz, hiçbir ışık görmediği halde yeni camlar göze görünmiyen zi « firi karanlıktaki şualardan istifa- de ederek resimler almaktadır. Bu vadide yapılan tecrübelerin hepsi de muvaffakıyetle netice - lenmiş bulunuyor. Bu yeni camlar “İlford,, kum- panyası tarafından yapılmakta « | dır. Kumpanyanın İ dra gazetelerinden birine şu be - | yanatta bulunmuştur: İ eye müdürü Lon - “Artık göze görünmiyen şuala dan istifade ederek fotoğraf ala- bilecek hale geldik. Bu yeni ve pek mühim ihtiraları daha ne ka- dar büyük istifadeler temin ede » | ceğimizi henüz bilmiyoruz. Fakat | i bu istifadeler çok büyük olacak- İ tır, Bilhassa İngiltere bahriye ve harbiye nezaretleri bu yeni ihtira ile son derece alâkadar olmakta- dır. Harbiye ve bahriye nezaret- lerinin fen memurları bu ihtiram bütün tecrübelerinde hazır bulu- nuyorlar, İhtira hakkındaki ilk malümat sızar sızmaz bir çok devletler o « nunla son derece alâkadar olmuş- lar, her devlet ibtiratn sırrını el - de etmek için bütün casuslarını harekete geçirmiştir. Yeni ibtiradan harp işlerinde fevkalâde mühim istifadeler elde ! edilebilecektir. Meselâ, pek uzak- ta olan düşman mevkilerinin re - simlerini, hiç sezdirmeden almak mümkün olacak, ve her saklı, giz- li mevki, top ve saire görülebile - cektir, Bilhassa devriye (tayyareleri bu çeşit fotoğraf makineleri ile teçhiz edilecek olursa, bu tayya - | reler bulutların üstüne çıkarak ve | hiçbir göze görünmiyerek düş - man tahkimatının bütün resimle- rini alabilecektir. Gene bu ihtira sayesinde de - nizdeki gemilerin, taarruzdan ko- runmak için duman © yaymaları niz ve hava cereyanlarının bütün İ İ Istanbullular sevininiZ" | Büyük Millet Meclisinin açılmasın İULU GAZiIMIZİIN söyledikleri mühim nutku Ipek Film gazetesi sesli olarak ii çekmek bahtiyarlığına nail olmuştur. Bu Tarihi Film bu şamdan itibaren ELHAMRA sinemasında gösterilmeye sag vacaklır. Ipekfilm Müessesesi yapabileceği işlerin en bi j yaptığına kanidir. ş “ Kadınlar için yapılmış bir film... Bir kadın tarafından yaşanmış bir film... 4 Bütün kadınlar tarafından sevilecek ve beğenilecek bir film « MUTALLAKA mıı H11lli Şıklık kıraliçesi yıldız Norma SHEARER inni” MELEK öneme Bu Perşembe akşamı 21 1-2 da MAJIK sinemasında! Gala Müsameresi Olarak | Evliler ve Sevdalar! Komedi Fransezden Jean Werber ile Jea ne Boitel ve Collerte Darfenil ww” Tem dan temsil edilmiş eğlenceli ve neşeli bir film, ” Çin'in cenubunda | dahili harp Tokio, 6 (A.A: — Hariciye nezareti, Foukien eyaletinde ile- | ri bârekâlına devam etmekte / | | pr Bu çarşamba akşa- mından itibaren Pek yakında i Komediyen, Şantöz ve dâ! o'an sarışın yıldız ANNY ONDRİ ARTISTI! Sinemasındâ © “| olan komünist ordusunun Pout- ebeng, Shaova, Tsiuliou'yu zap- tetmiş olduğunu ve hükümet kuvvetlerini tazyik etmek suretile bütün Foukien eyaletini tehdit etmekte bulunduğunu bildirmek- tedir. . Binlerce mülteci, büyük Fow- Teheou limamna toplanmıştır" ecnebiler endişe içindedir. hiçbir fayda vermiyecek, yeni fo- toğraf makineleri her şeye rağ - men bu gemilerin resimlerini ala- bilecek, onların bütün vaziyetini gösterebilecektir. Bilhassa yeni fotoğraf camla» rı sayesinde deniz müsademeleri, sis tehlikeleri tamamile bertaraf edilecektir. Bu yeni makinalarla müceh - hez büyük gemiler, ortalığı sis kaplasa da, en berrak havada yü- | rüdüğü gibi serbest serbest iler - liyecek ve hiçbir şeyden korkmu - yacaktır. Yeni camlar birkaç dakika i - çinde develope ediliyor ve on millik bir mesafe içinde tesadüf olunacak her şeyi gösteriyor. Yeni keşfin ilim ve fenne ifa edeceği hizmetler sayılmakla tü - kenmiyor. Londra ilim adamlarından bi- | ri şu sözleri söylemiştir: “Yeni fotoğrafçılıktan en çok istifade edecek ilimlerin biri, as » tronomidir, Onun sayesinde kâi - natı daha fazla, ve daha çok iyi görmiye imkân bulacağız. Hatta bu sayede sair yıldızda hayat bu» lunup bulunmadığını anlıyabile - ceğiz. Elhasıl bu keşif yüzünden elde edeceğimiz istifadelerin had di, hesabı yoktur.,, Yeni fotoğrafçılığın tekâmülü ile elde edilecek muvaffakıyetler pek büyüktür. Belki evlerin dı - şından evlerin içini resmetmek | Cenette bir g€ Mama filminde görünecek | Istanbul Belediy” Darülbedayi Şahir Tiya” Temsilleri : 7/11/1932 YarınkiSalı günü akşamı saat 21,30da Pazartesi — Perşembe Kömedi 3 perde | 11 i o Yazan: eziyete NM Muallim ve talebe gö, d isra BE iin | Pazarlesi 7 T.sani Öğle nama Ikindi onmam Şam, Gök lâmentosu, bükümete Fri” ab” 4| yan etmiştir. Beşvekik ile Suriye arasında bir sat > akti meselesini tetkik m2” âli komiserle müz