30 Kasım 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

30 Kasım 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Avusturya milli takımının vaziyeti fena! Son tecrübe maçının neticesi futbol diktatörü Hügo Mayzeli'de fena halde müteessir etmiş .. Bütün ümitler kaleci ile müdafilerde.. Londrada yapılacak fevkalâde ve tarihi maça tam seki: Zün kaldı, Hazırlanan programa Te Avusturya milli takımı y- Viyanadan hareket edecek al bir gün sonra Londraya va- Ne bulunacaktır. Viyana Londrada iki hafif talim tadan sonra günlerini maç tine kadar dinlenmekle geçi- eklerdir. m dünyayı derece derece kadar eden bu maç hakkındaki | odular ve münakaşalar da Yün geçtikçe derece derece Mtmaktadır. son haberlere göre bil- Avusturyalilarda (daha » Çünkü Avusturya milli n birkaç gün evvel Vi- yaptığı bir tecrübe maçı, bir haylı kızdırmış ve in- sevketmiştir. ingiliz münekkidinin gordükleri Avusturya milli takımını gör- için bilhassa Londradan ik P Viyanaya giden bir ingi- wünekkidi gördüklerini şöyle Alıyor ; Hava çok fenaydı. Sisli ve ydu. Top güçlükle hare- i , Takımın hali de gibi berbattı. Bütün oyun- baştan başa bozuktular. San, i battının o tereddütlü n u ahengi bozuyordu. Bilhas- Avusturya milli takımının en Mesa ranananssasau Bu seneki Lik maçlar heyecanlı f 932 - 933 şampiyona bir gün sonra iki statta başlamaktadır. Dün ha- iğimiz gibi yeni tanzim Program kulüplerin faal her gün çalışmıya sev- derecede şumullü ve dür, Bu itibarla aksamadığı çok faydalı olabileceği- yoktur. günü bu seneki şampi- ilk maçlarını yapacak kımlar Fenerbahçe ile Istanbulsporla Süleymani Birincisi Taksim stadında Fenerbahçe stadında ya- EE İLŞİEE g 1 # maçı da dikkat ve alâ- değer bulmamanın imkânı Nar Çünkü bu sene hemen akımlar aşağı yukarı ay- Mt sayılırlar. Beykoz takımının Fe- k EAA Hara me- 0 uğu gibi — de maçtan evvel tab- #s vi güvendiği muhacim “Sindeler” henüz kalktığı hastalıktan be ikurtulamamışa benziyordu. Topu harika sayılan Avusturya milii takım kalecisi Hiden'in iki kurtarışı daima kalenin üst çizgisinden aşırıyordu. Halk bu muvaffaki- yetsiz oyunu yuha ile karşılıyor- min veya tayın etmenin imkânı var mıdır? > Geçen hafta içinde ikinci kü- meye indirilmek tehlikesi atlat- masına rağmen Beykoz takımı çok dayanıklı ve antrenumanı ! yerinde bir takımdır. Fenerbabçe ise Bulgarlara karşı yaptığı maç- ta genç: fakat henüz lâyıkile ye- , tişmemiş bir takım çıkarabilmişti, Bu itibarla bu genç takımın ya- rn Beykozla karşılaşması netice» sinde maçı muhakkak kazanaca- ğma bükmetmek pek garip olur. İstanbulspor - Süleymaniye ma- çının ise, Süleymaniyeyi çoktan- Türkiye denizcilik federasyo- nu yüzme komitesi reisliğinden tebliğ olunmuştur: Su sporları muallimi Herr Te- getthof kışın İstanbulda bulun- duğu müddetçe cuma günleri saat 10dan 1Zye kadar Orta- köyde Fenerbahçe kulübü deniz- cilik lokalinde, pazar günleri sa- at 1İ7den 19a kadar Beyoğlun- ingiliz gazetöleri tarafından bir| du. Muvaffak olanlar yalnız mü- dafilerle kaleci idi. Yalnız bu üç oyuncuda beynelmilel kıy- mette bir faaliyet görülebiliyor- du, Şunu işaret edeyim ki; meş- hur kaleci Hiden ker zamanki gibi bir harika denilebilecek muvaffakiyetler gösteriyordu.” Bu tafsilâtm gelmesinden son- râ birçok ingiliz mehafili, 7 Kânunucvvel maçını sadece bir “Hiden” meselesi telekki etmiye başlamışlardır. Aynı ingiliz gazetesinin Viya- “ nadan aldığı haberlere göre Viyana (o takımının diktatörü Hugo Mayzel'de kendi adamla- rmın bu kadar bozuk bir maç yapmalarından büyük bir inki- sara uğramıştır. Avusturyalıların yapı itibarile fazla nahif ve na- zik yaradılışı olmaları, buna mukabil ingilizlerin ağır ve coş- gün vücutlu bulunmaları ehem- miyetle düşünülmiye ve Auusturya takımının bütün bu noktalar hesap edilerek (o yetiştirilmemiş bulunması .büyük -bir esef uyan- *dırmıya başlamıştır. : » Avustsrya takımı nasıl tertip edildi? Viyanadan Royal ajansına bil- dirildiğine göre ingilizlerle kar- şılaşacak Avusturya takımı, son tecrübe oyunundan sonra şu su- retle tesbit edilmiştir : Hiden — Rainer, o Sesta — Moch, Smistik, Neusch — Zis- chek, Gschveild, Schall, Sinde- a... ...... çok olacak beri görmediğimize göre, daha çok İstanbulspor lehine netice i vermesi beklenebilir. Hatta İs- tanbulun ve Türkiyenin genç şampiyonu “İstanbulspor,, eğer formunu muhafaza ediyorsa bu maçı mühim bir farkla da biti- rebilir. Cuma günkü maçlar herşeyden evvel birinci kümenin yedi takr- mından dördünün son vaziyetleri ve birbirine nisbetleri hakkında bize kâfi bir fikir vermiş ola- caktır ki asıl ehemmiyeti de bundan almaktadır. BASAN AA A AY BG A ŞAP BG DA Su Sporları da Y.M.C.A. salanunda su sporcularına kış idmanları ve jimnastik yaptıracaktır, Bu idmanlara her amatör id- mancı iştirak edebilir, Y.M.C.A, salonlarında yapılacak idman ve- saitinden istifade ve sıcak duş için her amatör 20 kuruş duhu- liye verecektir. Sayıfa 7 At müsabakalarından çıkan bir müna- , kaşa: Ne söylüyoruz, ne söylüyorlar ? Son Posta, at sporu müntesiple- rin ve bitahsis bana hitap eden bir açık mektup getirdi. Mektu- bun imza yerinde, mütekait sıfa- tı ve kaymakam rütbesile Heşe haflerini taşıyan esrarlı bir alâ meti farıka var. o Özü sözü pek yavan! Vakıt herkese lâzım, kıy- metli bir şeydir; anı harcamamak gerektir o diye düşündüğüm için yazacağım karşılığı yazmadan ev vel epey tereddüt ettim; bundan dolayı da biraz geçiktim. Af bu- yurulsun!.. Son Postaya yetişebilmek telâ- sile olacak, Heşe Bey, hakikat na- mına öyle hakikat taslakları sa- vuruyorlar ki, kendilerini, had- dim olmıyarak, hakikat namına posta etmek mecburiyetinde ka » İiyorum. Bir kaç yaş daha sonra öğrene- bileceğim bazı şeyleri bana şimdi- den öğretmek lütfünde bulunan kaymakam be, değerli sözler ara- snıda, buyuruyorlar ki: “Bir de kilodan bahsediliyor. Bu atlı mü- sabakalar at yarışı değildir. At yarışlarında her hayvan kendi | cinsi ile koşar ve handikap yapi- | lm. Lâkin mânialı müsabakalarda bu usul yoktur. Netekim Niste ya- pılan son beynelmilel müsabaka- da bu, mevzubahs bile olmamış- tır, İlerideki müsabakalar için handikap temenni etmek biraz gariptir.,, Ne ağrep bir iddia!.. İşte “mü- sabakalr hakkında yürütülen mü- talea hakikate uygun değildir.,, diyen bir hakikat meclübunun ko- caman bir hatası! İspat edeyim: 1 — Pay diye Türkçeye çevire- bileceğimiz (handikap) usulü bü- tün yarışlarda olduğu gibi at mü- | sabakalarında da caridir. Yalnız payın nevi, yapılan koşunun nev- ine göre değişir. o Meselâ: Dört nal koşularında ağırlık, koşulu ve | binili tırıs yarışlarında mesafe, at müsabakalarında ise yükseklik pay olarak kullanılır, (Netekim, Sipahi ocağı mükâfatı müsabaka- sında, | ve2 numaralı (handi- kap) ları vardı ve Daniella, Ba- hir, Duracinir, Akın, Kısmet de paya tabi tutulmuş hayvanlardı. 2 — At yarışlarında her hay- van daima kendi cinsi ile koş- maz. Her cins hayvanın girebile- | ceği bir çok koşular vardır. 3 — Niste yapılan ve bizim za- bitlerimizin de girdikleri müsa- bakalarda (handicap) ım mevzuu bahsolmayışı, at müsabakaların- da (handicap) yoktur iddiasının doğruluğunu ispat etmez ki misal olarak zikredilsin. © müsabaka paysız olarak tertip edilmiştir ... Bunu menneden hiç bir nizam yoktur. 4 — İlerideki müsabakalar i- çin (Handicap) temenni etme- dim. Farzı mahal olarak temen- ni etmiş olsaydım bile bu (Han- dicap), yük yüklemek şeklinde olmaz ,ancak yukarıda anlattı- ğrm tarzda muayyen bir kaç en- geli yükseltmek suretile yapılır- dı. Yalnız dedim ki: “Fazlı kupa- sı müsabaaksında yük nazarı iti- bara alınmadı.,, Filhakika, müsa- bakalarda, yetmiş ilâ yetmiş beş kilo metre arasında tehalüf eden asgari bir ağırlık aranılır; bunu da müsabakayı tetrtip eden heyet tayin eder, Gene tekrar edeyim ki, Sipahi ocağının asgari yük meselesine ehemmiyet vereceği zaman gelecektir. Bunun şimdi yapılmaması doğrudur. Zira, Av- rupadaki gibi, Yunior yani nam- zet, Vötöran yani kıdemli sınıfla» rı teşkil edilebilecek miktarda binici, bizde henüz yoktur. Bu- nunla beraber, o zaman da, Fazlı kupası gibi bazı müsabakalar ol- mıyacak değildir. Heşe Bey, atlar binciler hakkında yanlış görüşümü ve ken di zannınca “kazanan binicilerin muvaffakıyetlerini hiçe indirmek, kazanmıyanların kıymetlerini yükseltmek maksadile hayvanları miyâr olarak, kullandığımdan dolayı işlemiş olduğum “gayri kas bili af suçu,, hakikat namına, teş- hir etmek isterken, gene kendi i- fadesi veçhile “henüz yaşı ufak, küçük bir mektep talebesi olan ve tatil günlerindeki kısa müddet- lerden istifade ederek yalnız bir buçuk senedenberi biniciliğe ça- lışan (Yunior) ları, on beş sene- lik binicilere,, nümune olacak de- recede kudret ve kabiliyetli gör- mek suretile, kendi takdir hassa- ve İ sının zaafını itiraf etmiş oluyor.. Ben kazanan Nedret Harımı zemmetmedim.. Sipahi ocağının. tertip ettiği müsabakaların mem- leket gençliğini biniciliğe teşvik için olduğunu bilmiyor değilm.. Hattâ, bu müsabakaları ilk defa kuranlar arasında bulunmuş ol mak bahtiyarlığını da duymakta- yım. Yalnız benim bir isteğim var ki, kendimce doğru bulduğum bir fikre müstenit olduğundan bil- hassa anın tahakuku için çalışı» yorum.. At müsabakaları ,beş, al- tı senedenberi, Sipahi ocağı ile binicilik mektebinin müşterek ve şuurlu çalışmaları sayesinde mun- tazam yapılmaktadır. Bu suretle, at sporuna karşı, alâkasını uyandırmıya mu- vaffak olmuş gibidir.. Fakat atçılık yerinde sa - yıyor. Bu halin daha uzun müd- det devam etmemesine çalışmaz- sak bugün bulunduğumuz nokta- dan bir adım ilerisine gidememek ihtimali vardır. Binaenaleyh at- çılığı da teşvik etmek lâzımdır. Böyle düşündüğüm içindir ki en fazla ehemmiyeti ata verir, bu suretle de gençlerde ata karşı da- ha büyük bir sevgi uyanmasına yardım ederim. Esasen başka tür- lü hareket etmeğe de imkân yok- tur. Mademki at müsabakaları, in sanın bizzat değil de, bilvasıta yaptığı sporlardan biridir, evvelâ vasıtanın iyi olması şart ve esas- tır. Bunun doğruluğunu göster « mek için, at sporlarında olduğu gibi, canlı ve cansız vasıtalarla yapılan diğer bütün sporlar üze rinde, bilhassa, istatistik ve he - sap memleketi olan Amerika ve Avrupada yapılmış tetkiklerin (Lütfen sayıfayı çeviriniz)