25 Ocak 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

25 Ocak 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Binicilik Bahisleri Mennan ne vena a0 Yüksek mektep binicisi nasıl yetişir ? Bir “ Uçurtma hareketi, nde 191ide Mel Blanche Allartv ( Hayvana arı ayaklarım geriye uzattırmak, bu hareketin mükemmeliyeti için dikkat olunacak en mühim cihettir.) Yüksek mektep binicisi, hem heveskâr, hem de meslek erbabı o- anlar arasından yetişir. Heveskâr- âr, asker ve sivil, meslek erbabı da at cambazhanelerinde yetişen binicilerdir. Bunların iyilerine, Umumiyetle siviller ve (bilhassa dkerler arasında tesadüf olumur. Tansa, Almanya, İtalya ve A - Vusturya ordularında yetişen bi - hiciler meşhurdur. Cambazhane - erd-ki binicilerin birçoğunun a! terbiyesi usulleri sun'idir. Bu iti - rla kıymetleri yok değilse bile azdır. Bir san'atı daha ziyade gü- 2elleştirmek için suni vasıtalar - da istifade etmeyi düşünmek Yanlış olmamakla beraber, aslın da pek tabii bir şey olan binicilik 8ibi bir san'atı tabiilikten uzaklaş | Urmamak fikrinin, eski zihniyete #$ı son zamanlarda hâlim ol - i Ması, sun'i terbiye usullerine kıy- Wedir. Maama - de müracaat oetmel:si - eden değerli | Met verdirmem: | ih cambazhanelerde j Yasıtalara ZİN at terbiye iniciler yek değ'liir. Cambaz - elerdeki binicilik, babadan o- ula, kardeşten kardeşe, ustadan Sırağa intikal eden bir meslek - tir. Yüksek mektep binicileri ara- Tâsında kadınlar da vardır. , Yüksek mektep tabir olunan micilik, spordan ziyade (adeta w çalmak gibi ve binicilik usta" *ğından başka terbiyeci evsaf ve biliyetine iftkar eden bir hü - , bir san'attır. Sazende musiki âletinden sesler çıkartıp bir hava Salmıya nasıl muvaffak oluyorsa, inici de terbiye ettiği hayvana Wulü mahsusu ile kullandığı yar- ımcılarının tesiri sayesinde bir m hareketler yaplırmıya mu - Vaffak olur. Biniciliğin bu kıs - Munda yükselmek, ilk ve orta dev- Te talimlerinden sonraki yüksek evre biniciliğinde uzun müddet Şalışmakla her zaman kabil olan tey değildir. Zira bu, devrele- de talim olunup öğrenilen usulle- ti bilmekten ziyade, o usullerin sun'i doğru ve tam olarak tatbiki mümkün kılandaha bazı müstes - na istidat ve kabiliyetlerin insan- da bulunmasına (o vabestedir. Bu gibi hassalarsa tabiatın pek az kimselere ihsan ettiği bir vergisi- dir. Bunun. içindir. ki. yüksek mektep binicileri diğer biniciler- den daha azdır. Kulağı aykırı sesleri seçemiyen birinin saz ça * lamamasile, duygusu ve hassasi » yeti eksik olanın mektep binicisi olamaması arasında fark yoktur. Birinin kirişlere basarak sazdan çıkardığı sesler ne kadar bozuksa ötekinin ters ve fena kullandığı #msılarının tesirile ata yap- tırasağı yüksek mektep hareket- leri de o kadar çirkindir. Hatta binicinin maruz bulunduğu güç” lük sazenleninkin'en belki de fazladır. Zira atta kendini müda- faa edebilecek bir kuvvet, bir i - rade vardır. Yüksek mektebin kendine mahsus ve hususi bir ter- biye ile ata yaptırtılan bir takım | hareketleri varır ki başlıcaları şarlardır: kel'ps (1) İspanyol a- dım ve trısı, üç ayak üzerinde ge- riye dönme, çaprazlama geriye dönme, dizginsiz geri gitme, o * muz ve kalça sallama, dört nalla yanaşma, dört nalla çarh, usulle ayak değiştirme, yerinde sayma ve değiştirme, yılankavi dört nal, yerinde ve geri dört nel ve ilâh.. Ata bu hareketleri yaptırmak için, binicinin ne yapması iktiza eder? Bunu tarif etmek çok güç- tür. Hatta mütehassıslar tarafın - dan, şimdiye kadar, bu bahse da- ir yazılmış olen eserlerde bile bu- nun tam bir tarifine tesadüf olu- namamaktadır. Yani (yüksek mektep hareketlerinin nasıl yap - Galatasaravlı (Alt tarafı 9 uncu sayfamızda) (1) Bu kelimeyi, Fransızca “passage, ta tir olunan bir Dareket mukabili olarak Kul Tanıyorum. Bizde (vam aranda bu narda bir hareket vardır. “Pamaçe, a çok benzer yalnız onun giti düzgün dir. Bu hare“ kete, fenni ilsanda “Beksr('u #ıçrayış. de Bir, Bayramda yapılacak futbol maçları Cuma günü şilt, pazara da Ist. spor - F. bahçe maçları var Önümüzdeki cuma (o bayrama rasgelmektedir. Bu cuma esasen şilt maçlarına tahsis edildiği için lig maçları yoktur, Şilt maçlarına başlanacak ve Fenerbahçe ile Sü - leymaniye, Galatasarayla Altınor- du Topkapı ile Anadolu ve Ve - fa ile Kasım Paşa takım” ları karşılaşacaklardır. (Fe * nerbahçe üç hafta evvel lig maçlarında Süleymaniye ile kar - şılaşmış ve sıfıra karşı dört sayı ile maçı kazanmıştı. Çekilen kura bu iki takımı kısa bir zaman son- ra gene karşı karşıya getirmekte- dir. Bakalım Fenerbahçe gene ay ni neticeyi alabilecek mi? Galatasaray takımı ikinci kü- menin hemen hemen en sonunda giden Altmordunun karşısma düşmektedir. Bu maç da baka - İsm ne netice verecek? Şilt maçları, Taksim sahasm - da maç yapmak imkânı görüle- mediğinden OKadıköyünde yapı” lacaktır. Istanbulspor - Fenerbahçe Bayramın üçüncü (günü için Fener kalesi için en tehlikeli Istanbulsporlu Salâhaltin şut çekerken Fener stadında mühim ve busu » si maçlar tertip edilmiştir. İstan» bulspor klübünün dördüncü, ü - çüncü, birinci takınıları Ferer - bahçenin dördüncü, İ birinci takımlarile karşılaşacak - üçüncü ve Dünya güreş âleminde büyük bir tesir bıraktık ilk baharda şehrimizde beynelmilel ağır sıklet şampiyonası yapılacak göndermi- resmen bildirmişler « dir. Bu çok mühim müsabakalar ilkbaharda müsabakalara gi- recek bulunan ağır siklet şam- piyonumuz Çoban Mehmet Balkan kupasile beraber Güreşçilerimizin kazandığı son Balkan şampiyonluğu Avru - pa güreş âleminde büyük bir te - sir bırakmış ve birçok spor mü - nekkitleri Türk ( güreşçilerinin kıymet ve meziyetleri o hakkında uzun yazılar yazmışlardır. Evvelce, federasyonun şehri - mizde beynelmilel ağır siklet şam- piyonası tertip etmek tasavvurun- da olduğundan bahsetmiştik. Ha- ber aldğımıza göre, güreşçileri - mizin Balkan sampiyonluğu; bu tasavvurun alâkadar Avrupa fe- derasyonları tarafından kolay - | lıkla ve memnuniyetle kabulünü mucip olmuştur. Başta Almanya. Avusturya, Macaristan olmak ü - zere on ikiye yakım memleketin güreş federasyonları bu müsaba - kalara iştirak etmeleri için ağır İ siklet şampiyonlarını ye muvafakat ettiklerini federasyonumuza Gele - seno- ilkbaharda yapılacaktır. cek pehlivanlar arasnda limpiyatta cihan ağır siklet ikin- ciliğini kazanan bir (o güreşçi de vardır. Federasyon bu güreşçiler - le karşılaşacak ağır sıkletlerimizi Çoban Mehmet başta, hazırlamı - ya başlamışlardı. Macarlar geliyor Bundan başka federasyon Ma- car federasyonu ile anlaşarak Ma car güreşçilerinin şehrimize gele- rek Türk takımı ile karşılaşmala- rını temin etmiştir. Bu mü- sabakalarda ağır sıklet müsaba - kalarından evvel ve yakında ya - pılacaktır. Bulgarlar da gelecek Diğer taraftan Haliç idman Idübü de Bulgar güreşçilerini ge- tirtmek üzere teşebbüsata giriş - miş ve muvaffak olmuştur. Bul - garlar melüm olduğu üzere Bal - kan şampiyonasma iştirak etme - mişlerdi. Bu itibarla bu müsaba - kalarm hususi (o ehemmiyetleri vardır. Bulgar . güreşçileri bay - ramertesi şehrimize gelecekler - dir, Salon meselesi Şehrimizde büyük kütlelerini oalacak derecede ge- niş ve müsait salonlar yoktur. Du itibarla, güreş basta olmak re, diğer bütün spor şubeleri bü - yük sıkıntılar © çekmektedirler, seyirci İ lardır. İstanbulspor - Fenerbahçe | lig maçların « Ve İş « bu sene Fener - takımları henüz da karşılaşmamışlardır. tanbulsporlular bahçenin en çetin rakiplerinden birisidir. Bu itibarla bu maç fev - kalâde bir merak uyandırmakta - dır. Ayni zamanda lig maçında « ki yakın karşılaşma hakkmda iki tarafın otaraftarlarına (o müspet kanaatler vermiş olacaktır. Tamşuvar takımı Duyduğumuza göre Fenerbah - çelilerin Romenlerin Tamşuvar takımını şehrimize getirtmek üze- pre yapukları teşebbüs müspet bir nelice vermiş sayılabilir. Rome ler iki şubatta şelirimize gelecek- ler 3' şubat cuma ve 5 şubat pa - zar günü Fenerbahçe ile iki maç yapacaklardır, Romenlerin gel « mesi kat'ileştiği takdirde 3 şu - bat cuma gününe raslıyan Fener“ bahçe - rinci devre sonuna tehir tir. İstanbulsnor lig mazı bi - ek- Konyada Kupa maçları KONYA, — Fırka kupası maç“ cuma günü haftanın en zevkli ve heyecanlı maçı Gençler birliği ile Akdeniz şampiyonu İdman yurdu arasında yapılmıştır. Oyun, devamı müddetince can- Lılığını ve heyecanını muhafaza et- miştir. Gençler enerji ve nefes ka» biliyetleri e oyunuğe karşı 5 golle kazanmışlardır. Bu maçta gençlerden sağ mu- İ avin Kâzm, orta muevin Nuri, sol muavin Ekrem, merksz muha- cim Savni, müdafi İhtan ve Etem beylerle, Yurttan Halim, Süley « man ve sağ açık Arif beyler mu - vaffak olmuşlardır. Mağlüp takımlar bir daha maç yapmıyacaklardır. Fırka kupasını kazanmıya en kuvvetli namzet Gençler birliği - dir. Önümüzdeki cuma günü Ka - ramanla Gençler birliği karşıla - sacaktır. Eskişehir Türk ışığı takı- rainm iki maç yapmak üzere bay- ramda şehrimize geleceği bildiril- | mektedir. Ahmet A, Memnuniyetle öğrendiğimize göre belediyeden müzaheret gör- düğü takdirde, güreş federasyo « nu bu çok mühim ihtiyacı gider- miye muvaffak olabilecektir. Fe- derasyon bunun için on bin lira- İk bir tahsisat temin etmiştir. Eğer belediye kendisine yardım eder ve bir arsa verirse böyle bir salonun inşasma doğru ilk adım atılmış olacaktır. Gelecek sene- ki Balkan şampiyonası gene şeh- rimizde yapılacağına göre böyle bir salonun irsssma süratle baş » lamak çok faydalı olacaktır. larına devam edilmektödir. Göçeti A