26 Ocak 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

26 Ocak 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

” Sayfa 10 VAKIT Şevkiyeciğim, sana yeğenim Cemili takdim edeyim. İşleri için Avrupada dolaşır durur. & Fakat ben bu seyahatlerin bir iş ile alâ-| kadar olduğünu hiç zannetmiyo- rum . Cemil, halamın kendisini tak- dim ettiği Şevkiye Hanımı görün- ce içinden: “Ne güzel kadın!,, de- mişti, Sonra, yemek odasma ge- gince, halâsının onun yanında yer gösterdiğini görünce büsbütün se- yindi . Şevkiye Hanım, önceleri, Ce-| mile karşı soğuk davranıyordu. Lâkin Cemil otuz iki yaşmda, ya- kışıklı ve çok ateşli bir zekâya sa» hip, neş'eli bir çocuktu, yavaş ya- vaş ona ısındı, ve, yemekten kal- karken artık, iki eski ahbap gibi idiler . O akşam, Şevkiye gidip de, Ce- mil halâsı ile yalnız kalınca sor- du: — Kimin nesi bu Şevkiye? — ÜŞ senedir duldur. Kocası kendisinden çok ihtiyardı. Ölün- ce de büyük bir servet bıraktı. O zamandanberi kimse ile evlenmi- yor . — api yas mı tutuyor? — Sen de hep eğlenirsin Cemil? Hakkın yok! mağ bir oğlu var, Obun tahsili ve terbiyesi ile meşgul oluyor. Kendisini tama- men ona hasretmek niyetinde! Üş gün sonra, Cemil, Şevkiye- Yi, bir akşam başka bir dost evinde gördü. Gene konuştular, ve en son olarak, evden onlar çıktılar, Cemil otomobili ile Şevkiyeyi evi- ne götürüp bıraktı . İki gün sonra, Cemil, halasına rica ederek Şevkiyeyi davet ettir. di. Gene görüştüler, bu sefer, Ce- mil, Şevkiyeden, gelip kendisini zi- yarst etmek müsaadesini almıştı . » 5 Cemil, Şevkiyenin apartıma- nm kapısmı çalınca, kapıyı ken- disine küçük Adnan açmıştı . Cemil, bunun, Şevkiyenin oğlu olduğunu derhal anlamıştı . Küçü- dün başında Galatasaray lisesi kasketini görünce de: — Vay, demişti, sen de Galata- saraylı mısın? Adnan, ona bir müddet bakmış, sonra, gayet vakur'bir sesle cevap | vermişti: md an > Fenerli misin? — Nasıl olur i Para & ? Ben Galatasaray O zaman, Adnan Cemile elini uzattı ve alip, içeriye, annesinin yanına götürdü , — Arkadaş olduk! Cemil ile Adnan, arkadaş ol. muştular. Birbirlerine mektepten pilâvından, müşterek hocalarım dan bahsettiler, bu arkadaşlık, a» radaki yaş farkma rağmen gittik çe samimileşti . vs 5 Şimdi astık, Cemil, Sevki âşıktı. O zamana kadar per mediği bir fikir, evlenmek fikri, zihnini kurcalamağa başladı. Ni hayet, kararını verdi, ve Adnanın mektebinde olduğu bir saatte gi- dip Şevkiyeyi gördü, merammı anlattı; Şevkiye: — Azizim, dedi, şimdiye kadar beni çok kimse istedi. Fakat ken- dilerile alâkadar olmadığım, on- ları sevmediğim için reddettim. em evlenmek niyetinde de deği- Cemil yerinden fırladı: — Demek beni de sevmiyorsu- Duz, onun için:reddediyorsunuz? Şevkiye, uzun uzun Cemile baktı: e İŞ LİR ÖZ ne İLİ, pe | Yanlış hesap Pi — Sizi sevmediğimi söyleme- dim, dedi, yalnız aramızda Ad- Inan var. Sizin, evlenir evlenmez böyle büyük bir çocuğa baba olacağınızı, bunun sizi sıkabilece- ğini düşünüyorum da... — Sade bu mu? Tereddüdünü- zün sebebi bu mu? — Evet! Cemil; çılgıncasına bir sevinç- le, şimdi komik arap dansları ya: pıyor, genç kadını belinden yaka- İiyarak, sâvuruyordu. Sonra, bir- denbire durdu, kollarına düşen Şevkiyeye: — Artık seni bırakmam, dedi, Adnan, benim arkadaşım... Ara- mızda bir mâni değil, bilâkis daha sıkı bir bağ olacaktır. », * * Eve gelince, Cemil; yaptığı hafifce harekete müteessif olmuş- tu: — Kimbilir? Diyordu, Şevkiye benim için ne düşünür. Zıpırın bi- ri, demez mi? Hiç böyle dansa kalkışılır mı? Evlendikten sonra her halde ciddi olmam lâzım. Öy- basına böyle hareketler yakışır mı? »*.. Cemil, evlendikten sonra ciddi ve ağır başlı olmuştu. Bu haline, hem Adnan, he mde Şevkiye sıkı- İıyordu amma, belli etmiyorlatdı. Bir akşam, Şevkiye: — Haydi, demişti, sinemaya gi- delim. Brigitte Helen'nin yeni bir filmi varmış , — Yok canım, Adnan dersle- rine yardım edeceğim. Yarın im- tihan olacak.. Öyle değil mi Ad- nan? Adnan somurtarak cevap ver- di: — Evet. Yemek yediler, Sofradan kal- karken, Cemil, telefona çağrıldı, içeriki odaya girdi. Dönerken, karısının odasının önünden geçi- yordu. Kapı aralıktı, içerden ses- ler geliyordu. Cemil istemiyerek dinledi. Küçük Adnan: — Anne, diyordu, öyle sıkıcı ol- du, öyle sıkıcı oldu ki, dayanamı- yorum , Şevkiyenin teselli eden sesi ce- vag veriyordu: — Hayır oğlum.. Sen Yanlış an- lıyorsun! Eskiden neyse, o!... - — Hiç te değil anne, evlenme- den evvel neş'eli, güler yüzlü idi, Şimili mütemadiyen ciddi, somurt. gan oldu. Cemil, birân içinde meseleyi kavramıştı. Sıçrıyarak, hopliya- rak odadan içeri girerken: — Haydi çocuklar, dedi, sine- maya gidelim, dersleri falan yarıs ra yaparız Adnan! Ve Adnanı tutunca top gibi hava ya attı, sonra kucakladı, öptü, ya- tağın üstüne fırlattı . i Şimdi üçü birden kahkahalarla sülüyorlardı . —< —— ————— — Adliyede yeni değişiklikler İzmir çeza mahkemesi reisi Ra mazan Beyin İstanbul mahkemesi azalığına, Antalya ihtisas hâkimi Atıf Beyin İstanbul gümrüğünde- ki ihtisas mahkemesi hâkimliği « ne tayin olundukları haber alın - miştir. Maafafih, adliyeye henüz ta - yinlere ait tebliğat 0 tr. Tayinler listesinin bayram er- tesi bildirilmesi mühtemeldir. Ya zrlanlardan başka tayin ve nakil- ler de yapıldığı söylenilmektedir. le ya! On yaşında bir çocuk ba- |- e M İspartada Fırka kongresinde neler konuşuldu? İSPARTA (Hususi) —- C.H. F. İsparta vilâye- ti 933 kongresi H. F. binasında mükellef bir zi - yafetten sonra bü | yük bir samimi - yet havası içinde yapıldı. | Fırkamızın kıy metli reisi Rem - © zi B. in riyaseti Remzi B. altında toplanan kongrede meb - uslarımız Hüsnü ve Kemal Tu - ran, valimiz Fevzi Bey de bulun - dular. Kongre merkezden ve mülha - kattan gelen firka teşkilât murah haslarının ve fırka teşkilât men - suplarından bir çok zevatın huzu- rile mesaisine başladı. Remzi Bey, kisa bir nutukla celseyi açtı. Azanın müşterek ar * zuları üzerine Büyük Gazi Haz « tetlerine; başvekil İsmet, Kâzım Paşalara, umumi kâtip Recep Be- yefendiye kongrenin tazimatıni bildiren telgraflar yazıldı. Meb'usumuz Kemal Turan Bey selis ve açık bir ifade ve talâkat- İa fırkamızın tarihçesini, faaliye - tinin ana hatlarını ve müspet ne - ticelerini anlattı, Dinliyenler ü - zerinde kıymetli intibalar bıra - kan bu nutuktan sonra idare he - yetinin İki senelik özlü faaliyeti - ni gösteren mühim raporu okun - du. Dikkati çeken bir ehemiyetle ve muvaffak bir isabetel yapılan işleri (o mütevazı bir o lisanla anlatan rapor çok iyi bir tesir yarattı, idare heyetinin mesaisi takdir olundu, alkışlarla kabul e - dildi, 931 — 932 senelerinin hesap - larının tetkiki, merkez ve mülha * kattan gelen ocak ve Nahiye di - leklerinin tasnif ve tevhidi için iki encümen ayrılması muvafık görülerek birinci celse kapandı. İkinci celse gene kongre ve fırka reisimiz Remzi Beyin riya - setile açıldı. Rahatsız bulunan mi sm. iştirak edememe! - Mi bildiren tezkeresi okundu. Kendisine kongrenin te- şekkür ve hürmetlerinin iblâğı te- mennisinde bulunuldu. Bundan sonra hesap encümeni- Bin mazbatası okunarak varidat ve masarifat kabul edildi, muva - fık görüldü. Kaza ve nahiye dilekleri tetkik encümeninin mazbâtası okundu. | Dileklerin birleştirilmesi, mühim olanlarının icap eden yerlere ve - rilmesi için yeni idare (heyetine tevdii kararlaştırıldı. Kongre reisi Remzi Bey; Hal - | kevinin ihtiyaçları ve fırkanın varidat ve masarifatı hakkında madde madde izahat verdi. Her madde müzakere ve münakaşa edilerek fırka bütçesi varidat ve masarifat 7500 zer lira olarak it - tifakla kabul edildi. Eğridir kongrelerinin nizamna- meye muvafık olarak yapılmadı - ğı yolundaki şikâyet üzerine fır - ka umumi kâtipliğinden gelen tahrirat üzerine Remzi Bey; ye- anar sanan İ kaçırmak Bursada Muradiyede : bir facia ği olmuştur. Çarklı değirmen civa - , İrında bir evin bir odasında icarla oturan Ayşe hanımı sabıkalılardan testereci Ahmet isminde biri alıp götürmek istemiştir. Kadın gitme- miş, akşam üzeri testereci Ahmet tekrar bu eve gelerek Ayşe hanı- ma tecavüz etmeğe başlamış, bu sırada kadının feryadı üzerine ay- nı evin başka bir odasında kirayla oturan 20 yaşlarında Veysel ismin- de bir delikanlı dışarı fırlıyarak Trakya şehirlerinin imarı Trakya şehirlerinin imarı işleri- ni görüşmek üzere Tekirdağ ve Kırklareli belediye reisleriyle E - dirne belediye reisi Ekrem bey E- dirnede toplanmışlar ve bazı ka - rarlar almışlardır. Şehirlerin imarı işleri kaza mer- kezlerine ve kasabalara kadar teş» mil edilecektir. Böylelikle bütün kaza belediyeleri dahil olmak üze- re belediyelerimizin muttarit bir proğramla hareket etmeleri ka - rarlaştırılmıştır. Edirne Şafkat yurdu Edirne Halkevi içtimai yardım şubesi fakir ve kimsesiz Türk kız lariyle dul kadınları çalıştırmak üzere Şefkat yardu namile bir fa- nilâ ve dokuma evi kurmuştur. Yurdun açılma merasimi bayra- mın ikinci günü yapılacaktır. İma- lâthanenin üst katı yatakhane ha“ line getirilmek suretile hayırlı bir adım daha atılmıştır. Burada kim- sesiz kızlarla çocuklar barındırı - lacaktır. Deli imiş Karacasu kazasında deli Musta fa isminde biri hemşiresi Haticeyi kesmişti, z İzmir memleket hastahanesinde müşahede altıma alınan maznunun deli olduğu anlaşılmış ve İstanbula sevkine karar verilmiştir. amam a a rinde tetkikat ve tahkikatta bu » İunduğunu, kongrelerin nizamna «- | meye muvafık olduğunu ve sah - si emeller yüzünden şikâyetin ya- pıldığı anlaşıldığını söyledi. Eğri- dir mümessili Yaşar Bey bu şikâ- yetin safahatını kongreye arzetti. Şikâyetin reddine ve kendilerine tebliğine karar verildi. Vilâyet idare heyeti intihabına geçilerek 7 aza âeçilmesi kabul &- dildi. Puslalar dağıtılarak yapı “ lan tasnif neticesinde; Remzi, Hilmi, Süleyman, Hasan Hüse « yin, Kâmil, Hüsnü, Fehmi Beyler ittifakla seçildiler. | Yedek azalıklarda da; Mehmet Ali, Emin, Rezep, Hacı Rüştü, ec- zacı Emin, Hakkı Hâmit, Süley - man Beyler kazandılar. Yeni idare heyetine muvaffaki yetler temenni olundu, Ankarada yapılacak büyük kongreye gide - cek iki mümessil tespit ve intiha- br yeni idare heyetine bırakıldı. Celseye nihayet verildi. : H. Hâmit 26 Künunusani 1953. emleket Haberleri o . Testereci Ahmet Ayşeyi # isteyince .. | Ayşe Hanımın komşosu, yerinden fırlamış Ahmedi öldürmüştü testereci Ahmedi evden defetmeğ? çalışmıştır. Bu sırada testereci # lindeki sustalı bıçağı çıkararak Veyselin üzerine saldırmış, her i kisi altüst olmuşlardır. Bu boğuşmada testereci Ahmet Veyseli boynundan ve sırtının muh telif yerlerinden yaralamıştır. Veysel de can acısiyle bıçağın! çekerek testereci Ahmedi bir ka yerinden yaralıyarak öldürmüş * tür, Vak'aya müddeiumumilik el koymuştur. Katil tedavi edilmek üzere hastahaneye kaldırılmıştır. Eskişehir şeker o | fabrikası Eskişehirde şeker fabrikası için j arazi alınmasına devam edilmek” | tedir. Şimdiye kadar beş yüz dö - nümden fazla tapu ve ferağ mua“ melesi bitirilmiştir. Fabrika binasının Mart ayı için de inşasıma başlanacağı için şimdi- den kum ve çakıl tedarikine de başlanmıştır. Fabrika ustaları, mü- dürler ve memurlar için bir kaç bina kiralanmıştır. Fabrika ma- kinelerinin yakın bir zaman içinde Eskişehre geleceği tahmin edil « mektedir. Bir yangın Şarki Karaaoğaçta hükümet konağı, 24 dükkân yandı! KONYA, 25 (A. A.) — Şarki Karağaçta büyük bir yangın ol - muştur, İlk mektep binasile hükü - met konağı, telgrafhane ve 25 dükkân yanmıştır. Yangın ilk mektep binasından çıkmıştır. Nüfusça'zayiat yoktur, Hükümet dairesinde bulunan ka - salardaki paralar kurtulmuşsa da evrakın çoğu yanmıştır. Müzayedeye çıkarı- - lan emlâk Geçenlerde yapılan gayri mü - badiller kongresinde müzayedeye çıkarılan emlâke. beş misli fazla kiymet takdir edildiğini söyliyen- İer olmuştu. Dün Defterdarlıktan sorduk ve böyle bir vaziyetin varit olmadığını öğrendik. Verilen ma- lümata göre bu emlâke bir heyet tarafından kıymet takdir edildiği için bu kıymetin fazla olmasına imkân yoktur. —e—— y Taksimde bir yangın Taksimde Parmakkapıda Rus Fıkara perver cemiyetinin bir odâ- sından pangın çıkmış, yayılmadan söndürülmüştür. İstanbal Saltanahmet Üçüncü Sulh Hu - kuk Mahkemesinden: İstantul tütün inhise ri baş miidirlliğü e Galatada Köprü beşm- Ga 37 N. da Viner Bank arakmda gnüitekkeve rin alacak davasının cöri muhükemeşinde iltametgühinizin meçhul olduğundan tebii » gat yapılamadığı cietle mahkememize bir sy müddetle ilânen tobliğat icrasma karar verildiğinden muhakeme günlü olan 20-7-938 Pahartesi günü seat j4 te mahkemide ha » gır bulunmanız iümen tebliğ diyar; Y