22 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

22 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

NE 2. x oanRNİJ Ro La © “e ME ME be e © © e « © 8 Binicilik Bahisleri : 9 Sürek avı nasıl yapılır —27— ? ? Birlâşme yerinden av mör'asina harakot eden bir kafile Av saati yaklaştıkça meydan, davetliler, misafirler ve takipçi “eyircilerle dolmıya başlar. Bir Yanda, biribirlerile şakalaşıp gü - ler, mübahase, münakaşa €- > öte yanda, ihtiyatı elden ak endişesile avda bi - Mecekleri atları muayene etmek - le meşgul olanların faaliyeti gö - 26 çarpar. Av çok çetin olabilir. Onun için hiç bir şeyi ihmal et - Memek lâzımdır. Bilhassa atın İyi eğerlenmiş, başlığı iyi vurul- Muş, kolanların lüzumu kadar sr kılmış olup olmadığına bakma - | ir, "“Başefendinin,, tayin 'ettiği sa- ten az evvel, atlı köpekçilefin Yardımile “izci,, nin sevk ve idare *ttiği kopoy sürüsü gelir. Köpek -| » yolun büyük bir kısmını tırıs arak kat'etmişlerdir. Bunlardan bir müddet sonra şefendi,, refakatinde av ka İlesinin esas âzası olduğu halde, tam ilân olunan saatte ispatı vü- Set eder ve hazırun tarafından se- r. “Başefendi,, binek atm - ân inerek avcısma biner. Ve ka- filenin mevcudunu gözden geçir - sonra hareket emrini verir “Başefendi,, arkada “izci, 9un arkasında borazanlar, köpek Siler, sonra kopoy sürüsü, daha *onra kafileyi teşkil eden âzalar üzere, Lilkinin (gizlendiği in olunan fundalığa doğru, tra, veya adeta yürüyüşle, yol a - iner, Bazı fundalıklar tilkinin giz- si için bususi surette çalı idan yapılmış yerlerdir. Mer'aya yaklaşılınca izci, kö ve köpekçilerle beraber öne t€çer ve tilkinin gizlendiğine hük- Mettiği fundalığa doğru, ekseri ay yaya olarak ilerler; köpek - teşvik ederek tilkiyi bulunca- Ya kadar her fundalığı birer birer a tarar, dinler. Eğer bunlar birinde saklı ise hayvanı keş- etmek, uzun sürmez. Kokuyu alan Köpeklerden biri hemen O havlar. tereddütlü, hafif bir havlayış- “iğ Fakat kulağı daima tetikte o- İzcinin işitmesi için kâfidir. Yok geçmeden öbür köpekler de a daşlarma iltihak ederler; on- da hayvanı o hissetmişlerdir. vlamalar çoğalır, sıklaşır. Kö - Bekler, Salılığın etrafını sararlar. İzci, tilkiyi gizlendiği yerden çı - karıncaya kadar, köpekleri “Tut! tut!,, diyerek teşvikte devam eder. Bu suretle dört bir taraftan sikış - urılan av, saklandığı yerin emni - yetli olmadığını anlamakta gecik- mez; açık bulduğu taraftan dışarı fırlar ve olanca kuvvetile kaçmı ya başlar. Tilkiyi ilk gören eli ile başlığını sallıyarak “Gör - ha!,, tabirile türkçeye iktibas edebile ceğimiz “Tally - ho,, nidasile ba - ğırır. Hemen akabinde borazan - lar “Görüm,, borusu çalarak bü - tün av kafilesine hayvanın bulun- duğunu haber verirler. O anda, in- sanlardan hayvanlara © varıncaya kadar av kafilesini teşkil eden bü- tün unsurlar arasmda büyük bir asabiyet, tatlı helecan ve heyecan lar belirir. Kimi tam zamanında hareket edememek, kimi avı ka- çırmak ihtimali olduğunu düşün mek, ekserisi yollarına tesadüf e- decek engellerin (o büyüklüğünü gözönüne getirerek nefislerine iti- mat edememek yüzünden çok si - nirlidirler. İzci, köpeklerin ize ko- | yulduklarına kanaat e getirdikten ve eğer kolanlarını kasıp ata bin mek, şapkayı başa sağlamca ge - çirmek gibi birkaç saniye içinde yapılıveren işleri de gördükten sonra başefendi vasıtasile bora - zanlara “kovalak,, borusunun ça Imma emrini verir. Sürek avında, kaçan hayvanı kovalamıya başlanacağı zaman kopoyların otuz, kırk metre ileri - ye açılmış olmalarını beklemek u- suldendir, Zira, kafile arasında | tesadüfen bulunabilecek Oacemi bir binicinin hayvanmı Zaptede miyerek dolu dizgin kopoy sürü - sünün arasına dalıp köpekleri da- ğıtması, hatta bazan birkaçını birden sakatlaması ihtimali var- dır. Gariptir ki, bu yüzden vukua gelen kazanın kurbanları umu miyetle sürünün en iyi hayvanları» dır. “Kovalama,, kumandası işiti lir işitilmez, derhal bütün kafile açık dört nalla, köpeklerin geri sinde iz üzerinden avı kovalamıya hazırlanır. Bu esnada “Başefendi,, avcıların vaktinden evvel ve lü- zumundan fazla bir hızla ileriy» atılmamalarına dikkat eder. (Arkası var) Galatasaraylı Istanbulspor | Beşiktaş Maçı hakkında bir cevap daha İstanbulspor — Beşiktaş maçı hakkında İstanbulspor murahha- sı Hamdi Beyin mektubuna Be - şiktaş klübü tarafından ( verilen cevabı evvelki gün neşretmiştik. Dün de İstanbulspor murahhası Hamdi Beyden bu cevaba muka - bil bir cevap aldık. Hamdi Beyin, münakaşanm u- zamamasına dair temennisine iş” tirak ederek bu cevabı da neşre - diyoruz: Beşiktâş klübü baş kaptanı kılıç oğlu Ziya Beyefendiye | Vakit gazetesinde çıkan açık mektubum- da hakem (tarafmdan (otehir (o edilen İstanbulspor — Beşiktaş idübü birinci ta » kımları maçı hakkındaki yazımın cevabını okudum. Tehir kararmn nasıl verilip ve nasl 68 reyan ettiğine alt kısıma girmeden evvel arzekmek İsterim ki; yazılarımız da Bad maksada yaklaşmış olmuyor bilâkis uzak - laşmış bulumuyarsunuz, Çünkü, ben yazılarımda maçın tehirinden ve tehir edilen bir maçın mami lera eğildi » kinden bahseteniştim. Halbuki siz cevabınız da hakemin sureti intihabından, iyi dürüst lânresinden, hakeme sisl sormak hakkım doğru olamıyacağından ve o gün sahahian başlayıp akşama kadar devam eden mağ - ların yapıldığından ve nihayet birini ta - kımlar maçının da tehirine bir sebep gör - mediğinizden bahsediyorsunuz. Yazılarımda, hakem Salt Salâhattin Be yefendinin dürüst hareket U elmedeğinden, ms$ı İyi Möre edeniödiğinden şikâyette bü- Bunrunalırm. Bâyle bir kanamt taşımayarum. Hakem Sait Salâhattin Beyi sizden evvel tanımış bulunuyorum - Memleketin her köşesinde ismi hürmetle anıları ve Iyi olarak tamılman Salt Salâhat- tin Beyin maçı İyi İdare etmemesi İçin bir | sebep aramak kadar mânastrlık olamaz. Bu | vade ne kadar yazılan azdır. Bu © kısmı geçerken asıl hakemin gelmemesile bize Sa- H Salâhattin Beyi temin eden Zeki Beye ve maçın hakemliğini lütfen kabul buyuran Salt Salâhattin Beyefendiye alenen teşekkü- rü bir borç Bilirim. O gün yapılan maçların ve en nihayet mühim bir şampiyona maçının tehirinde se. bep görmediğinizi yazıyorsunuz. Şümu iyi bitmek İlzımdır KI ber maç müntahap hakemin mes'oliyeti altında cerp- yan eder. O gün mütenddti maçlarm oynan- ması da mutlak surette diğer bir şampiyo - An mağınm oynanmasina vesile ittihaz edi. lemez, Nitekim ki burada maçın masıl tehir edildiğine geçiyorum. Tuksimin sol tribi - nünde ayakta bir kap arkadaş (Sadun Ga - lip Bey, Düteveli Mehmet Bey) Mesut Kiza Bey, ve daha bazı şahsiyetler) olduğu hal. de sizi Salt Salâhattin Beye, maçın hakem. Uğini kabul etmesi için rica ederken gör. düm. Bizde ayni rica ve istirhamı tekrar &- derken futbol heyeti reisi Zeki Bey de rica ve İstirhamlarmı esirgemediler. Ve nihayet maçm hnkemi taayyün etmişti. Size hatırlatmak isterim ki Salt Bey “Zeki Beye maçın hakemliğini Kabul ettim ve maçı tehir ettim,, dediği zaman yanın. da idiniz Bilihare bu tehir kararlarını o balkonun sütunları altında zatı üliniz, füfbol heyeti &rasmdan Beşiktaşlı Basri, Beşiktaş ktübü murahhası Abdullah Süleymaniyeli Muhtar Beyler ve ben olduğum Kalde Aynen (macı tehir ettim saha nizami vaziyette değildir) demesi Üzerine etrafta bulunan buzt kimse. ler havanın müsalt olduğunu ve daha bazı mütalealar dermeyan etmişler Ve ba sırada Basri Bey (hakemin kansatinin raks o- lan kararlarına mânası; müdahalenin yeri olmadığını) işaretle orada bulunan diğer bazı kimselere haklı bir mülnbelede bulunmuş. tu, Hattâ bir aralık seyircilere no diyelim, me yapalım? gibi sözler sarfedilince Sait Salâhattin Bey (biletlerin arkasını stad. yom idaresi iraza edebilir, beni alâkadar e- desek mesele değildir) demişlerdi. Biz de bu- sun Üzerine hakem Salt Salâhattin Beyin bu kati tehir kararımı takım O kaptana tebliğ etmek tzere kendilerinden ayrılırken Salâhattin bey takımın usulen sahaya çık » malarmı istediler, Her iki takım biribirini müteakip sahaya çıktılar. Bir buçuk sagt » Şild maçları önümüzdeki cuma günü başlıyor Galatasaray Altınordu ile, Vefa Kasımpaşa ile Topkapı Anadolu, Fenerbahçe de Süleymaniye ile karşılaşacaklar Bu hafla tekrar karşılaşacak olan Süleymaniye - Fenerbahçe takımları bir arada Önümüzdeki Cuma gerek Ka - dıköyü ve gerek Taksim stadın - da şild maçlarma başlanacaktır. Bu maçlar ikinci ve birinci küme takımlarını müsavi haklarla kar - şılaştırdığı için bir hayli merak ve alâka ile bekleniyordu. Bu Cuma Kadıköyünde şild için karşılaşa - cak takımlar Topkapı ile Anade- lu, Altınordu ile Galatasaray ta- kımlarıdır. Anadolu ile Topkapı İiğ maç- larında daha bir iki hafta evvel yani üç şubatta karşılaşmışlar ve bu karşılaşmada sıfıra karşı bir sayı ile Anadolu kazanmıştı. Bu netice kuvvetler arasmda bir te - | için cuma | vazünü işaret ettiği günkü karşılaşmanın bir hayli ha- raretli olacağı muhakkaktır. Altınordu - Galatasaray kar- şılaşmasına gelince, bu maçın Ga- latasaray lehine bitmesi kuvvetle beklenebilir. Galatasarayın he » nüz formunu bulmuş vaziyette ol- mamasına rağmen Altınorduda ikinci kümenin mütemayiz ta «| kımlarından birisi değildir ve hiç şüphesiz ki arada çok bariz ve ta- bii bir klâs farkı vardır. Taksim stadında ise Vefa ile Fenerbahçe takımları karşılaşa - caklardır. Kasımpaşa ikinci kü - menin aşağı yukarı en geri kal - mış bir takımıdır. Maçın Vefa ta- alamet Mik bir müenadeleden sonra maç da bitmişti, Muhterem Ziya bey; maçın tehiri hak » kında hiç malhmatımız yokmuş gibi davra- mıyorsünuz. Yukarda cereyanı hali uzun u- radıya arzettim. Aradan urun zaman geç- | mediği için hadiseyi hatırlamamanızda bir sebep göremiyorum, Şu noktaya ebemmi - yetle nazarı dikketinizi eribetmek isterim. Şöyle ki: Sait Salâhattin bey, tehir kararı nı futbol heyeti reisi Zeki beye bildirdikten senra Zeki EB. bu mühim maçı kendisile bir- likte seyre gelen muhafız gücü reisi kıymetli #por hamilerimizden İsmali Hakkı © beyle stadyomu terketmiş bulunuyorlardı. Bu ha- dise ispat eder ki maş katiyetle alâkadar heyetin rölsi huzurunda tehir edilmiş bulu- nuyordu. İşte muhterem Ziya bey, gençlik için kalbinizin çırpındığnı ve bu uğurda cidden kıymetli vakitlerinizi feda oOedecek Kadar foragati nefis sahibi gözüküyorsumuz. Biz #porü #por İçin yapan gehçleriz. Mağ- lobiyet ve galibiyeti kabal etmiş bulunma - sak altı sene gibi kısa bir zamanda birçok nahoş hâdiselerin şevk ve gayretimiz! kırma- si lâzamgelirdi. Halbuki vaziyetimiz mey - dandadır, Bu cidden nazik xneseje üzerinde daha fazla münakaşa o etmiydim. Bunun ballini mafevk makamların yüksek aalâhi- yetlerine tevdi edelim muhterem beyim. Hamdi rafından kazanılacağını tabii gör mek lâzr gelir. Fenerbahçe - Süleymaniye ma- çma gelince; bu maç hayli dikkat ve alâka uyandırmaktadır. İki ta- kım liğ maçlarında 6 Kânunusa- nide karşılaşmışlar ve Fenerliler neticeyi sıfıra karşı dört sayı ile kazanmışlardı. Buna rağmen, Ga- latasarayı yenmeğe muvaffak o- lan, İstanbulsporla berabere ka - lan Süleymaniyeliler bu neticeye talisizliğin karıştığını söylüyor « lardı. Süleymaniye takımı bu maçla Fenerbahçe ile arası çok geçmeden bir daha karşılaşmak imkânmı bulmuş oluyor. Tahmi « nimiz neticenin gene Fenerbah - çe tarafından kazanılacağıdır. Fakat gene dört sayılık bir fark- lamı.... Bunu saha Oüzerinde göreceğiz. Maçların saatleri İstanbul Futbol Heyeti Riyasetinden: 24/2/933 Cuma günü icra edilecek Lig maçları: Taksim stadyomunda Vefa » Kumkapı - Kasımpaşa (| (Şidy sanat 13,30 Hakem İzzet Bey, Süleymaniye - Fenerbahçe (Ş06) saat 15 Hakem Nuri Bey. Fenerbahçe stadında Vefa - Kumkapı - İstanbulspor (Genç- ler) saat 5 Hakem Nuri Bey, Boşiktaş - Fenerbahçe (Gençler) saat 10 Hâkem Arif B. Beşiktaş - Beykoz (Lig) BR. takımları saat 1130 Hakem Mehmet Reşat Bey. Topkapı « Anadolu (Şlld) sunt 13,15 Ha- kem Adnan Bey. Altmordu - Galatasıray (5114) saat 15 Hakem Salt Salâhsttin Bey. Boks - Güreş 583 Cuma günü başlıyan güreş müsabakalarma 24/2/1903 Cuma günü saat 13 te başlanarak devam edileceği tebliğ olu- Bur. Müsabikler vaktı muayyeninde #spata vücut etmelidirler, Voleybol- Basketbol Valeybal Basketbol Heyetinden: 24/2/933 G galatasaray Yokas AH Radyan Bey, İstanbulspor - Kazımpaşa Hakem Ali Radvan Bey . Fenerbahçe - Eyüp snat 15 Hakem Tahir Bey. Hik - Nihat Bey, Vaktinden 15 dakikn geç kalan takım. lar mağlâp mddedilecektir. Basketbol maçlarma iştirak klüplerin 27/2/9933 Pazartesi günü heyeti » mize birer murahhas göndermeleri aksi tak- dirde haklarımı kaybedecekleri tir defa daha Hân olunur, saat 1730 Galatasray saat 18,39 Hakem edecek