13 Ekim 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

13 Ekim 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

——vT 13 B. teşrin 1933 Kır bekçisi Bir kaç koza için vuruldu Derecik, — 4 teşrinievvel 933 gecesi köyümüz civarında kanlı | bir vaka olmuştur. Kır bekçisi Kâ- mil Efendi tarla ve bahçeler ara- | smda devriye gezerken köyümüz” | den çavuş oğullarından Ali ismin gam $ EBA AA, e Memleket Maberleri o : e Ag Sahtekârlık yüzünden. | ME em e Ye | Tahkikat Izmir ve İstanbulda bazı | kimselerin tevkifine lüzum gösterdi | İzmir, 11 — Akhisarda bir afbri | Akhisara gitmişler, orada bir fab- de birisini yabancı bir pamuk tar- | kanın istihsal ettiği mevaddan hü- | rikanm mühim bir yeküna baliğ o- lası içinde koza çalarken yakala” | mıştır. | Bekçi Kâmil Efendi, hırsızı ko- zalarla birlikte karakola götürmek istemiş, fakat Ali tabanc: kerek ateş tamiş ve bekçiyi dört ye rinden yaralamıştır. mı çe- Vaziyetin vahamet kesbettiğini gören Kâmil, yaralarına rağmen güpe gündüz kaçmağa başlamış ise de Ali kendisine yetişmiş ve tabancasile başına ateş etmek ve kendisini öldürmek istemiştir. Bekçi, muhakkak bir ölümden kurtulmak için: — Canıma kıyma!, Çoluk ve ço! cuğuma acı. Ben seneden davacı olmam. Yaralarım da hafiftir. De- | miş, bu suretle öldürülmekten kurtulmuştur. Carih Ali, bekçiyi kendi hayva nı ile köye kadar getirmiş ve ora- dan firar etmiştir. Hadiseye gece yarısı karakol kumandanı Hüseyin çavuş vayiyet etmiş ve mecruhu Aydın memleket hastanesine göndermiş ve carihin takibine başlamıştır. Carih Ali az zaman içinde tutulmuş ve adli- | yeye teslim edilmiştir. Vali-ve “kaymakamların terfii ANKARA, — Cümhuriyet bay ramında ilân edilecek olan da - | hiliye vekâleti terfi listesi hazır - lanmıştır. Geçen sene tesbit edi - len kıdem tablosundan bu sene birinci sınıfta münhal olmadığın- dan ikinci sınıftan birinciye terfi eden vali yoktur. Üçüncü sınıftan ikinciye, terfi edenler arasında Ço rum valisi Cemal, Balıkesir vali - si İbrahim Etem, Konya valisi Kemal beyler ve dördüncüden ü - çüntüye terfi edenler Zonguldak valisi Halit, Rize valisi Ekrem, Gaziantep valisi Akif beyler, be şinciden dördüncüye terfi eden - ler arasmda Mersin valisi Salim, Bursa valisi Zeynelâbidin, Eskişe- hir valisi İbrahim Hakkı, Sinop valisi Azmi, Kayseri valisi Naz - mi Beylerin bulunması kuvvetle İ muhtemeldir. Kaymakamlıklar - dan da sekizi ikinciden birinciye, | ve 29 da üçüncüden ikinc smıfa | gazetelerde | muştı, kümete az muamele vergisi vermek | İ mek için sahte evrak tanzim et- İ ğı ve bu işte İzmirdeki iki muakki- | kastile bazı sahtekârlıklar yapıl» bin mühim rol oynadığı hakkında Bu sahtekârlık suçundan maznun larından Tosun ve Kadri Beyler, maliye müfetişliğince gösterilen lüzum üzerine alâkadar dairece çıkarılan tevkif müzekkeresile tev kif edilmişlerdir. Tosun ve Kadri Beyler, evvelce | şehrimizde maliyetahsil şubelerin- de tahakkuk memurluğu etmişler, sonra açığa çıkarılmışlardı. Kadri Beyler, muakip sıfatiyle Sıvastaki bu sergi Sıvas, 10 — Zirmat Vekâletinin sergisi 29 — 9 — 933 cuma günü sabahleyin açılmıştır. Hayvan yetiştirmek hususunda orta Anadolunun mühim bir mer- kezini teşkil eden Sıvasta yapılan bu türlü yerindeki teşvikler sene- çen seneler sergisine iştirak eden hayvanatla bu yıl sergisine getiri- len hayvanlar arasındaki bakım ve islâh noktasından görülen fark İar memleket hesabına büyük bir iftiharla zikre şayandır. Bilhassa Uzun yayla at ırkının hı için İ yapılan emek ve fedakârlığın bu ! gün çok iyi faydalarmı görüyoruz. Memleketimizin en değerli ye - tiştiricilerinden Kangallı Hacı a - Üç sene evvelki cinayet faili İzmir, 12 — Bundan üç sene ev- | terfi edeceklerdir. —m Tepebaşı bahçesi Kira mukavelesi biten Tepeba-| şı bahçesinin müsteciri M. Lema- nın bahçede yaptırdığı binaları! belediyeye bırakmak için “Asri sinema,, binasından iki sene müd- detle parasız istifade etmek iste -! diği, sinema binasında bazı deği- şiklikler yapmak şartile bu isteği- nin kabul edildiği yazılmıştı. Sinema binasında değişiklikler yapılmasına başlanmıştır. Ay ba- şında belediyenin göndereceği bir | heyet tarafından gözden geçirile- cek, değişiklikler istenilen şekil - de görülürse; sinema binasının iki sene müddetle M. Lemana bırakıl | jandarma muhafazasında olarak! da ısrar ması mukavelesi imzalanacaktır. j vel Yenikale açıklarında Orhani- | | ye molöründe Cemal ve arkadaşı Halil Efendilerle motör makinisti | Recep kaptanı, parasına tamaan | Osman kaptan ve Çipinoz Ahmet | birleşerek öldürmüşler ve cesetleri ni denize atmışlardı. Suçlulardan Osman kaptanın . muhakemesine şehrimiz ağır ceza mahkemesinde devam edilmekte - dir. Osman kaptanın şeriki cür - mü Çipinoz Ahmet cinayet tarihin denberi ortada yoktu ve aranmak- ta idi. Şehrimiz birinci istintak hakim | liğince Ahmedin Rizede bir evde |- saklandığı anlaşılmış ve mehallne | tevkif müzekkeresi gönderilmişti. Ahmet, bazı havadisler çık - | Ya -| pılan tahkikata göre, Tosun ve | tahkikata maliye müfettişliğince hayvanları arasındaki farkı gösteriyo Sıvasta tertip ettiği ehli hayvanlar İ # teşkilât ve bakim itibariyle cok be den seneye çok mütezayit bir se-| İ mere ile neticelenmektedir. Ge.| İ ci seçilen kuvvetli bir Katil Ahmet lan muamele vergisini verdirme - mişler ve bu evraki Ankarada Ma liye Vekâletinde Muhittin isminde birisine takip ettirmişlerdir. Muhittin Efendi, son zamanlar da İstanbulda yapılan yeni maliye ! olarak İzmirin eski maliye memur" | teşkilâtında tahakkuk memuru ta- yin edilmişti. Bu işte Muhittin Efendinin de alâkası sahte muameleleri tasdik çaresini temin eylediği söylenmektedir. olduğu ve Sahtekârlık suçundaki alâkasın İ dan Muhitin Efendi hakında da tevkif müzekkeresi kesilmiştir.. Bu sahtekârlık isi hakkındaki! devam edilmektedir. | Ehli hayvanlar sergisi geçen ve bu sene r l ğa ve Nurella beylere Başvekili- miz İsmet Paşa Hazretleri tarafın- dan kendilerine damızlık olarak hediye edilmiş Nonyos ayğırların- | dan alınan taylar teşhir esnasında ğenilmişler. O sırada baytar mü- dürü Akif Bey vali beyefendiye kazanan hayvanların ırk ve evsa- fı hakkında izahat verirken birin- kısrağın azgın bir ayak vuruşuna maruz kalmış çene ve dudaklarından ya ralanmışlardır. İkramiye kazanan hâyvan ade di 78 dir. Bunlardan 1 aygır, 11 kısrak, 18 tay, 8 eşek, 4 katır, ve katır yavrusu 7boğa, ikisi manda, | 7 inek birisi rsana, 8 erkek ve dişi dana, 7 kor, 7 koyun teşhir edil-| miştir. Bâhailer Ağırcezada malh- küm oldular Adana, 12 — Bahailik dini al- İtında, siyasi cemiyet teşkili suçun İ dan maznun ve mevkuf Gaziantep ten Abdülkadir oğlu terzi Musta- fa, Hacı oğlu'Akkâş, ve Tahir oj lu Hüseyin hakkındaki duruşma ağır ceza mahkemesinde bitmiş! ve bunlardan :Akkâş ile Hüseyin birer ay hapse ve beşer lira ağır para cezasına, Mustafa da yaşın- dan istifade ederek yirmi beş gün hapse, dört lira ağır para cezası- na mahküm olmuşlardır. | Her üç mahküm cezalarını| mevkufen bitirdikleri için hapis - ten çıkarılmışlardır. tirilmistir. Ahmet, bu cinayetle hiç bir alâ- etmektedir. i Çanakkale vapuru ile şehrimize ge | devam ediliyor, l Bıçakla . “g GR öl vü ki kişi birbirini yaraladı ADANA, 11 — Oturakçı Nu - ri oğlu on sekiz yaşında Hüseyin, Sugediği mahallesinde bakkal Ha sanın dükkânı önünde oturmakta iken Sofubahçe mahallesinde otu- ran Hamza oğu elli yaşında ya - pıcı ustası Mehmet, yanma geli - yor ve bir para meselesinden kav- i gaya tutuşuyorlar. Bunun üzerine Mehmet et ayırmağa mahsus enli ve keskin bıçağı çekerek Hüseyi - ni vücudunun üç yerine.. ve can a- cısıyla biçağı onun elinden almı- ya muvaffak olan Hüseyin de| Mehmedin dört yerine saplıyor ve her ikisi de kanlar içinde yere yu- varlanıyor. Hadiseyi derhal haber alan resmi ve sivil memurlar yeti şiyor, yara'lar hükümet tababeti- ne getiriliyor ve ilk pansımanları yapıldıktan sonra yaraları ağır ol- duğundan memleket hastanesine gönderiliyorlar. Hüseynin yarası sol boynunun tam damarı üzerinde çok derin - ce, keza sol kol ve parmakları ü - zerinden olmak üzere üç yerinde, Mehmet ustanın yaraları biri sol kürek kemiği, diğeri sol böğrü, ü- çüncüsü yine derince sol parmak- ları ve dördüncüsü hafif"sağ par- makları üzerinden olmak üzere dört yerindendir. Zabıtaca tahkikata devam o - | lunmaktadır. Her ikisinin de yara ları çok ehemmiyetli ve 'ağirdir. Havalar soğuyor ESKİŞEHİR, 12 (Hususi) — Havalar iyice soğudu. Bilhassa sa- bah ve akşam'arı soba, mangal yakmâk mecburiyeti hasıl olmak- tadır. Böyle olduğu halde Eskişe- hire aylardanberi zerre kadar o - | dun ve kömür gelmemektedir. Se- | bebi ise orman idaresi ruhsatiye - siz odun kesilmesini ve kömür ya- pılmasını menetmiştir. akalin Yüz binlerce yurttaşın söyliyeceği marş İzmir, 12 (A.A.) — Cümhuriye- tin onuncu yıl dönümünü tesit e “ den büyük bayramda Cümhuriyet ; marşmın bütün halk ve talebe ve memurlardan mürekkep yüz bin - lerce yurtdaşın hep bir ağızdan söylemesini temin için marş Halk- evinde öğretilmeğe başlanmıştır Bilâ istisna bilumum memurlar da Cümhuriyet marşını okuyacak- larından memurlardan mürekkep | kalabalık bir grup bu akşamdan itibaren Halkevinde ekzersislere başlamışlardır. o —— Somada bayrama hazırlık Soma, 12 (A.A.) — Kazamız- da teşekkül eden Cümhuriyet bay | ramı kutlulama komitesi sık sık öplanmağa karar vermişlerdir.. üyük bayram için bir çok hazır- lıklar yapılmaktadır. Bütün genç- lerimiz Kasabamızda mevcut bir muzika takımı ile birlikte Cümhu- riyet ve İstiklâl marşlarını öğren- mek için çalışılmaktadır. Kurula- orada yakalanmış ve | kası olmadığını söylemekte ve bun | cak takların yerleri tesbit edilmiş- viyesi ile uğrasılmaktadır, Sanayiciler Ankarada heyeti istedikleri ANKARA, 12 (Hususi) — Sf nayi heyeti iktısat vekâleti ile maslarıma devam etmektedir. yetin serdettiği metalibat © umum müdürü Nak; beyin ri tinde teşkil edilen bir komis?' tarafından tetkik edilecektir. p senelik iptidai madde'er, cetveli ” çin maddei iptidaiyesi ve mua lesi gümrük resmiyle himaye mış olanların sureti tefriki, V€ suretle esaslı bir cetvel ihzarı 79 kararlaşmışt!” Sanayi erbabının noktai nazarla” na göre maddei iptidaiyelerin $ rek miktar, gerek tevzi şekli dai” lunda mesaj sarfı | ma müşkülâtı mucip © “duğunda” maddeci iptidaiye ve marmule mü” tevazin farklar gösterilerek bir gümrük tarifesi vücuda getirildi * İ ği takdirde sanayi erbabı iptide! madde muafiyetinden vazgeçmö" ğe mütemayildir. tör bir tarifenin hazırlanması ve tâ“ Ancak bik sahasına geçebilmesi zaman? mütevakkıf olduğundan bu müd * dete kadar maddei iptidaiye cet * velinin süratle tanzimi temenni © lunmuştur. Heyet İstanbula dö” | gümrük tarifeti projesi hazırl bir kaç zarfında veki ete takdim edecek" tir. Heyet bir hafta daha (o burad nünce yeni bir yarak vermeğe devam-e: kotaj, çorap, ipe dın . çorabir “jarse kumaşla fabrikatörler kendi san'at şsbele” rini alâkadar eden mezaili vesi * | kasiyle komisyona ibraz ettiler. Heyet yarın inhisarlar ovekâletini a'âkadar eden mevzular “üzerine vekil Rana Beyi ziyaret edecek - tır. Bütçe encümeni Müzayede, münekasa v€ ühalât kanunlarına zeyl ANKARA, 12 (Hususi) — Büt çe encümen »yede, münaka * müzeyyel kanun lâyihasını müzakere ettik * ten sonra heyeti umumiyeye s8v ” ketmiştir. Lâyihanın & şekle göre müzayele, omünak3s# ve ihalât kanunu ve müzeyyelâ hükümlerine tevfikan münakasa * ya çıkarılacak posta sürücülüğün! mezcanen veya muhammen bedel den taahhüt edecek müteahhit'er- İ den mukammen bedel üzerinde? | teminatı kat'iye alınacaktır. Nak * liyatı meccanen veya muhamme? | bedelden noksan bir bedelle de * ruhte eden posta sürücülüğü mü * teahhitler! hare her hani bir bedel takdiri hakkında vaki ©“ lacak talep ve itirazları kabul © * lunmaz ve taahhütlerini ifa etme” I dikleri takdirde haklarında müna” kasa kanunu hükümleri tatbik € © dilecektir, Bu kantınun mer'iye “ inden evvel meccanen veya hiz * mete nazaran az bir bedelle ihal? | edilmiş olup da bilâhare hizmeti” | ivazı olmamasından veya takar * rür eden bedelin gayrimuhik bu ” lunduğu iddiasiy'e müteahhitleri tarafından itiraza uğrıyan sürü “ Tahkikata | tir. Cümhuriyet meydanının tes-| cülüklere ait mukaveleler idare | fesholunacaktır.