9 Kasım 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

9 Kasım 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

mmy'ö —- VAKİT) ci teşrin İ93$ muzmmmmumammmmmmen paul ke e mam eya MR yy yy yl gg yg yy gay yy i İzmirden Parise telefon etmek mümkün olacak ——. Izmir posta başmüdürü Enver Beyin verdiği izahat İzmir posta ve tel graf başmü-| düriyeti, birkaç gündenberi İzmir — Balıkesir — İstanbul telefon hattının ikmali işiyle ciddi surette | alâkadar olmağa başlamıştır. Baş müdür Enver Bey, rahatsız | bulunmasına rağmen, telefon tesi sali işiyle bizzat alâkadar o'mak - tadır. Posta müdüriyeti umumiye si, bu işin biran evel ikmali için İzmr baş müdürlüğüne emir vermşi tir. Baş müdür Enver Bey, Kasaba şimendifer kumpanyasiyle, hattın sufi inşası etrafında müazkera- | ta ;4rişmiştir, Şimdi ortada iki şey vardır: 1 — Kasaba şimendifer kum - panyasına ait olan direklerden is- tifede edilerek hattın ikmal edil - mâsi... 2 — Yeniden direkler dikilmesi suretiyle hattın yeniden yapılması. İzmir posta ve telgraf baş mü - dürü Enver Bey bu hususta şu iza- hat vermiştir: — Kasaba şimendifer kumpan- yası müdürlüğü, kumpanyaya ait olan direkler üzerine tesisat yapma mıza muvafakat etmektedir. An- cak bu direklerin tamir ve çokla - rman yeniden inşasını istemekte - | dir. Bu şekil büyük masrafa mü- tevakkıftır. Kumpanyanın iddiasına göre; mevcut direkler, iki telefonun te- sisatını taşıyacak kadar © sağlam değildir. Eğer kumpanya ile getirterek işe başlıyacağız. Tesisatın ancak beş, altı ayda ikmal edileceğini zannediyorum. Bu iş ancak mayıs ayında tama- men ikmal edilmiş olur. İzmir — Balıkesir hattı fenni techizatı havi bakır tellerle ikmal edilecek: İz - mir İstanbulla olduğu kadar, İs - tanbul merkezinden istifade ede - rek Avrupa ile de görüşülebilecek- tir. Yani İzmir, bu hattın inşasm- dan snora Paris, Londra ve Prağ. la muntazam surette muhabere im- kânımı elde edecektir. Telefon ücretlerine gelince; İz- mir — Balıkesir ve İzmir — İstan- bul; üç dakika mükâleme için 40 kuruş verecektir. İzmir (o Parisle üç dakika için 140 — 150 kuruşla görüşülebilecektir. Zannıma nazaran o bufiatçok değildir. İzmirde otomatik tele - fonu ben kurduğum için son ar- zum, bu geniş telefon hattının da kendi elimle muhaberesini etmektir. temin Urlada bir yaralama Urlada Yelki köyünde çalgı çal ! dırmak meselesinden bir kavga çık mı köy muhtatrı zeybek oğlu Hü- | seyin, bir et satırı ile Mehmet Ali isminde bir köylüyü başından a - ğır surette yaralamıştır. Vak'adan haberdar edilen zabıta tahkikata başlamış, yaralı memleket hastane sine yatırılmıştır. İ Izmirde tütün satışı İzmir, 7 —Muhtelif firmada tü-| Ağrı şakileri DİYARBEKİR, — Ağrı dağına firara muvaffak olan ve o zaman- danberi şakavette bulunan Ab - dürrahman çetesi Cümhuriyet bay ramından beş gün evvel Çaldıran hudut taburu tarafından yakalan- mış ve Vana teslim edilmiştir. Çetenin reisi meşhur şeyh Ab - dürrahmandır. aleni Uludağda yangın Uludağda 3 koldan başlıyan bir anlaşmak | kabil olmazsa derhal yeni direkler | tün kumpanyaları; Akhisar ve ha | Yangın zuhur etmiştir. Yangın çam valisinde 3 gün zarfında 200 bin | ormanlarındadır. Bütün gece sa - kilo kadar mübayaat yapmışlar -| baha ki Jar devam etmiştir, Söndü dın | Gelen habeler; kumpanyalar - | ca verilen fiatın az olduğunu, hat tâ (50) kuruşa kadar mübayaat ya pıldığını gösteriyor ki, hakikaten diklinte şayandır. Çünkü Akhisar, mıntakamızın en nefis mahsulünü | yekiştiren bir yerdir. Burada, inhisar idaresi henüz fa aliyete geçmiş değildir. İağnir baş müdürlüğünün emir vermesi beklenmektedir. Fakat ta- limat henüz gelmemiştir. Müstah sil, itap eden emrin verilmesini, in hsarlar vekâletinden telgrafla yal vasmıtşır, Öklemişte piyasa açılmış, fakat henüz fiat verilmemiştir. Adagide ve Adagümede 72 kuruştan 40 bin okka mübayaat yapılmıştır. Mi - lâsta piyasa, 60, 75, | 65 — 75 kuruştan açılmıştır. Müs- | tahsil, bu fiattan çok mustariplir. Ödemişte merkez tütünlerine he - müz fiat verilmemiştir. | Muğlada da | rülmesi için gayret sarfedilmekte- dir, ——— Afyon ekimi Türkiyede afyon ekimi tahdit edilmiştir. Bu meyanda ve havalisi de afyon ekemiyecek mıntakalardan addedilmıştı. Hal - buki bu mıntaka asırlardanberi af yon ekmekte ve mütenevvi mahsul yetiştirmektedir. Bu münasebetle Balıkesir ticaret odası hükümet nezdinde teşebbüste bulunmu, Ba lıkesir mıntakasında afyon ekilme sine müsaade edilmesi için çalış - mıştır. Balıkesirin bu haklı maruzatı hükümet tarafından tetkik edılmış ve Sundurgu, Tursunbey kazaları ile Balıkesirin Bigadiç, Kepsut na hiyeleri ekim mıntakasına ithal e- dilmıştır. Bu hususta geçen çarşam ba günü heyeti vekile tarafından verilen karar yüksek tasdika iktı- ran etmıştır. Balıkesir İ ET Kebaplar | Cümhuriyetimizin pişerken İhtiyar acıklı bir şekilde öldü İzmirde Burnavada feci bir ka za olmuştur. Yaka mahallesinde oturan deri- ci oğullarından 74 yaşlarında Top- çu oğlu Osman, akşam saaton ye- dükkânına gitmiştir. Osman, ye - mek için kebap ısmarlamış ve ke - baplar pişerken bir aralık belinde- ki tabanca yere düşmüştür, Osman, tabancadan çıkan kurşunla yara - lanmış, ve derhal ölmüştür. Mua - yenesinde kurşunun sağ şakağın - dan girdiği ve iki kaşı © arasından çıkarak beynini dağıttığı anlaşıl - mıştır. Zavallı Osman ağa, der- ! hal ölmüştür. Tahkikata müddeiumumilikçe vazıyet edilmiştir . izmirde tahliye edilenler İzmirde Af Kanunundan isifa - de eden 224 mahküm bırakılmış - tır. Elyevm hapishanede 774 mah- küm vardır, —— Ankaraya çağırılanlar İktisat vekâletinden gelen tel - grafla, İzmir mıntaka ticaret mü - dürü Saffet, ticaret odası kâtibi umumisi Mehmet Ali ve borsa ko- dile Ankaraya davet edilmişlerdir. j Gelen telgrafta bu davetin niçin vu kubulduğu hakkında bir kayıt yok tur, Davetin incır, üzüm ve tütün meselesile yakından alâkadar ol - duğu zannediliyor. ke alak Yeni silolar BALKESİR, 4 — Ziraat vekâ- leti tarafından şehrimizde yapıl - makta olan silonun inşaatı devam ediyor. On beş gün evvel başlıyan inşaat hayli ilerlemiş ve bina epey yükselmiştir. İİ İnşaatın teşrinisani sonuna ka - dar bitirileceği tahmin edilmekte. dir. İstasyon ambarına bıtışık ola - rak yapılmakta olan silonun geniş İliği on altı, uzunluğu yirmi dokuz metre olup 80 — 90 vagon buğday | alabilecektir. Siloya konacak 22,5 ton ağırlı. ğında makineler gelmıştır. İzmir limanına Makineler yakında şehrimize getirilecektir ve inşaat biter bit - mez yerlerine konacaktır. mar Vekâlet emrine alınan tapu dide çarşıda Hilmi Ef, nin kebapçı | miseri Mahmut beyler (acele) kay | müdürleri Ankaradan gelen haberlere gö- re, görülen lüzum üzerine Tekir-| dağ Tapu Müdürü Faiz, Trabzon | Tapu Müdürü Münir Beyler Ve-| kâlet emrine alınmışlardır. Kütahya Tapu müdürlüğüne merkez muamelât kalemi tetkik memurlarından Asım, Trabzon Tapu müdürlüğüne de (O Bordur| Tapu müdürü Tahsin Beyler tayin edilmişlerdir. , | onuncu yıl dönümi Bayramında Yurdun dört bucağında yapılan şenlikler izmitte Vali Eşref Bey Cümhuriyet ve Gazi suların!” | küşat resmini yapıyor Zonguldakta C. H. F. Reisi Mitat Akif Bey halk kürsüsünde nutuk söylüyor Emet'te Belediye önünde yapılan şenlik Paşaköyde cümhuriyeti kutluluyan mekteplil©' Â