24 Aralık 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

24 Aralık 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— v— VARLI <a Locı KANUN 1953 a ii Memlek Keşanın evleri baştan başa beyaza boyanıyor Orta mektep işi- Bolluk - Kasabanın | manzarası - Aşhane - Hastane Keşan, (Hususi) — Buraya bir #ene evvel uğramıştım. O zaman koyu renkli taşlardan yapılmış o - lan evler bir kere daha şimdi baş- tan başa badana edilmiş ve kasa - banın manzarasında bir başkalık | hasıl olmuştur. o Yeni kaymakam vekili Sadettin Bey (meraklı bir genç olduğundan diğer binaları da kâmilen beyazlatacaktır. Keşandan Saros o körfezindeki Ebreceye kadar (30) kilometrelik yolun toprak tesviyesi ikmal olun muştur. Orası için lâzım olan is- keleyi yaptırmağa kaymakam Bey szmeylemiştir. Bizden muvaffa- kıyet temennisi. Orta mektep açılamamıştır. Evvelce ilk meklep için yapıl - mış olan büyük (bir bina bu sene orta mektebe çevrilmek istenilmiş idir ki ss de muallim tedarikindeki güç- ik yüzünden vekâletçe müsaade sdilmemiştir. Eğer. bu mekteb'n açılmasına emir verilmiş olsaydı | İpsala ve Malkara kazaları da | bundan çok istifade edeceklerdi . Bolluk Keşan, Trakyanm en bolluk bir yeridir. Burada ber şey ucuzdur. Tereyağının okkası yazın alimışa ve şimdi 80 kuruşadır. Sebze o! kadar mebzul ve o kadar ucuzdur <i hiç bir yerde bu kadar ucuzlu ğa rat gelemelim, Cumarte- si günleri burada kurulmak. ta olan pazara her (taraftan ir çok alıcı ve satıcılar geldiğin- den o gün kasaba içinde fevka âde bir izdiham olmaktadır, Yunanlılarla yaptığımız uzlaş - manın burada da tesiri görülmeğe başlamış ve eskisine nisbetle alış veriş oldukça ziyadeleşm'ştir. Bu- radan Yunanistana en ziyade çı- karılan eşyamız srrasiyle hayvan, zah're, odun ve kömürdür. Kasabanın manzarasi Keşan kasabası manzara iti - bariyle fena değildir. Binalar ek- seriyetle kârgirdir. Çarşı ve pa- zarı insanm canımı sıkmıyacak de- İri a Kastamonuda tasarruf ve yerli malı haftası nasıl geçli? | rafati seyrederek yenen yemeğin recelerede güezldir. Bir iki un değirmeni, sıra sıra yel değirmen- leri, güzel bir o hükümet konağı, | belediye dairesi, Halk fırkası bi: | nası, büyücek mağazalar, o güzel kahvehaneler (o Keşana başka bir güzellik vermektedir. £ Burada | temiz ve muntazam bir de meyha- nesi vardır, Otelleri de zararsız- dır, Aşhane Kasaba © içinde mek yenecek bir yer var- bütün — kasabanın me- mur ve misafirleri hep buraya gelirler ve benim gibi yabancılara da bu dükün tavsiye olunur. Fa - kat burada yemek yemek için im sanda mide lâzımdır. e Müthiş bir sinek bölüğünün hücumları alim- başlıca yes da rahatça nefes almak kabil ol - madığı gibi dükânın içerisi de bir mezbele halindedir. Her taraf İğrenç birer manzara göstermek- te ve insan buraya girdiğine pişi- man olmaktadır. Pis ve siyah muşambalarla ör- tülmüş iki uzun masanın etrafına dizilip te çamurlar ve sular için- deki zemine bakaraka ve kap yı- kanan yere asılmış olan basma per denin arasından görünen müzeh mânasmı anlayamıyorum. Hastahane Geçen sefer ziyaret eylediğim hastahaneyi bu sene daha ziyade tekâmül etmiş bir halde buldum. Evvelce (Ereğli hastahanesi baş hekimi ve operatörü olan Cemil B. burasını da ihya etmeğe muvaffak olmuştur. Cemil Bey, muktedir, nice can- | lar kurtarmış tecrübeli bir opera» | tördür. Hastahanenin alaturka ve alafranga banyoları, ameliyatha - nesi, koğuşları ve diğer kısımları şayanı dikkat bir temzlik içinde- | dir. Bu hastahane hususi muhase- | be tarafımdan senevi 12,000 liralık bir bütçe ile idare olunmaktadır. Hastahane 25 yataklı ise de bu Tasarraf ve yerli malı haftası memleketimizin her köşesinde samimi bir ika içinde geçti Kastamonuda da toplantılar, yürüyüşler yapılınış, nutuklar söylerilrhiş ve ticaret ndasında güzel bir yerli mah sergisi açılmıştır. Resmimiz. bu serginin açılış Mmelâsımini ve tcaet odasının önünde toplanan halkı gös- seriyor, | direcekleri LE Kg Bafrada Başvekil Hz. bekleniyor Bafra, (Hususi) — Başvekili- miz İsmet Paşa Hazretlerinin ya- kında vilâyetimizi teşrifleri İ | | sıra , sında Kunduz kereste fabrikasını tetkik için kasabamızı da şereflen | haberi çok büyük sevinçle tır. Halk bu mesut günü sabırsız lık'a beklemektedir. Sevgili başvekil'mizi istikbal için yapılan hazırlıklar hararetle memlekette | karşılanmış» | devam etmektedr. Bafrada CH.F. kongreleri Bafra, (Hususi) — 15 ikinci teşr'nden itibaren başlıyan C. H. F. Ocak kongreleri hitam bulmuş ve nahiye kongreleri başlamıştır. | Bu seneki kongreler geçen se nelere nisbet kabul etmiyecek ka- dar alâkalı ve hareketli olmakta- Aydın'da Şehir telefon tesisatı yapılıyor Aydında posta, telgraf ve tele- fon müdüriyeti şehir telefon tesi- satı yapmak ve © telefon işlerini kendi san'ıra'mdan idare etmek üzere tetkikatta O bulunmaktadır. Posta, telgraf idavesi ayni sesman. da İzmir ve bitişik diğer vilâyet- lerle de telefon muhaveresini te min edecektir. Aydında telefon muhaberatı şimdil'k jandarma santralından yapılmakta lır. sene yatak miktarı 39 za iblâğ olu nacaktır, Şimdiki halde 22 has ta yatmaktadır ki bunlarm bir ço- ğu mühim ameliyatlar görmüşler- dir. Hergün rekçok < hastalar müracaat etmekte ve tedavi olun maktadırlar, Cümhuriyet ve kurtuluş şenlik- lerinde hastahane (o (500) fenerle ve çok zarif bir takla süslenmiş. tir. Bu tak kasabanın diğer tak larmdan güzel olmuştu. Geniş bir bahçe ve bademlikler içinde bulunan bu $'fa yurdu ka- za için büyük bir nimet olmuştur. Ramıp Femal İzmirde bir fabrika kapandı Ege mmtakasınm en mühim nebati yağ müesseselerinden (İz- mir, Turan yağ fabrikası) faali- yetini tatil etmeğe karar vermiş- Fabrika müdürü iki yüze ba- liğ olan memur ve işçilere fabri- kanın faaliyetini tatil etmek mec buriyetinde kaldığını bildirmiştir. tir, Memurların maaşları ve ame- lelerin yevmiyeleri ödenerek he- sapları kesilmiştir. Fabrikanın kendileriyle müna sebatta bulunduğu de bu karardan müteessir olacak» lardır. müstahsiller ef Haberleri yg gg yy yy yy yg gg yg Kocası, üç günlük gelini öldürdü! iki yıllık nişanlıydılar, Hüseyin asker den yeni dönmüştü, evlendiler ve .. İzmirde çıkan “Milk birlik,, | arkadaşımız yazıyor: İzmirde Şemikli köyünde tüy- ler ürpertici ve esrarlı bir aile fa- Zabıta ölü bir adam - la, kulağı kesilm'ş ve vücudünün her tarafı bıçak darbesiyle hur- dehaş olmuş bir kadın cesediyle ciası oldu. karşı'aştı. isminde üç gecelik bir gelindi. Bu genç ve güzel kadın memleket has tanesinde ıztıraplar içinde Bunun üezrine hadise das ha esrarengiz bir mahiyet aldı. can verdi, Yaralı kadın Zarife İ saadet gelmemişti, Bilâkis iki gem cin de hayatıma büyük bir zehir karışmıştı. Artık bu iki köy gem ci de evlendiklerinin ertesi günü sevinçlerini tamamen kaybettiler ve derin bir teessüre kapıldılar. Hüseyin ertesi günü Zarifeyi alarak İzmire gitti. Belediye dok toruna muayene ettirmeğe götür” dü. Fakat belediye doktoru re” mi bir müracaat (o olmadığında” İ muayeneden sarfınazar etti. Facianın bütün tafs'lâtını aşa- | ğıdaki satırlarda okuyunuz: Şimikli köyünde Zarife ismin - de güzel sevimli bir kız vardır. Zarife köyde her kesin muhabbe- tini celbetm'$ş, kızdı.. Daha küçük yaşta anasını babası kaybe Bu küçük kız köyde her tü lada çalışıyor, ve bu suretle haya tını tem'n ediyordu. Zarife on altı © şaşma geldiği güzel ve görgülü Köy delikanlı larının gözleri Zar:fede idi. zaman ©'gun, bir kız olmuştu. Vazıyetini iyi kavrıyan bu köy kızı hayale kapılmıyordu. gözleri yükseklerde değildi: Nihayet Zarife Hüseyin ismin de bir köy delikanlısı talip oldu. Temiz kız kendisine sığınacak bir yuva aradığından kolaylıkla an- Onun i laş'ılar ve nişanlandılar, Hüseyin n'sanlard'Zının haf - Bu suretle iki n'şanlı tam iki senelik bir hasret ve'ayrılık hayati yaşadılar. Hüse- yin askerliğini bitirince köye gel- di. Hazırlıklar yapıldı. Bu sıra- da Hüseyin Zarifeye açıkça du. — Zarife, sen evelce başka er" kek'erle sörüştün mü? Köy ihtiyarları (o bu iki genci ettiler, Fakat, beklenen tasma asker oldu. sor- kendi halinde bir | iş yapıyor, tar | Onlar o akşam gene köye, ev” ler'ne gittiler. O aksam Zarife ile Hüseyin 8 rasında büyük eğri Kaygeise iii du. Biran geldi ki Hüseyinin hır” çınlık'arı bir cinnet (o buhranıns kadar Hüseyin kendim den geçti ve bıçağını çekti. Genç karısının şurasına burasına sap!8 dı, iye yarala" dıktan sonra biran içinle savuş'ü. Ortadan kaybuldu. E-tesi. gün Hüsevinin de cesed; köv civarın »İikte bulundu. Hüse yinin, cinavetin hevec nı ile bir kalp sektesinden öldüğü zannediliyor, Zar'fe de İzmir mem'eket ha$ tonasindea #lAn vardı. Zarifeyi iyiden i da bir zevtir isled EAA ae ya Suriyeden geçen eşkiya Suriye toprağında bir şekavet hadisesi olmuş, Halebe gitmekte olan iki otomobil eşkıyalar tara fından çevrilmiştir. Otomobiller den biri eşkıyanın elinden kurtul mıya muvaffak olmuş ise de diğe" ri temamen soyulmuş, eşkiyalaf kaçmışlardır. Fransız kuvai işgaliye kuman * danlığının iş'arı üzerine eşkiyalaf Sürüç jandarması tarafından 24 saat zarfında (yakalanmışlardır. beş kişidir. Teşhis mua * mal edilir edilmez Fran sızlara teslim olunacaklardır. vanasaraayun da hududumuza Kırk beş liraya satılan ceviz kütüğü yüz liraya 'yükletildi Yardumuzdan bilhassa Almanyaya pek çok ceviz kütüğü gönderilmektedi Yukarıda gördüğünüz büvük gövde bunlardan birisidir Mersinden vapura yükle” mesi, âdeta “bir mesele halini uzunluğü ise tam üç metre lan bu kütüğün kütre iki metre: yirmi: santisk keledeki alt tonluk vinçler bu bötüğü yerinde kaldırıp ma vanaya koyamadıklurı için devlet demirvollarına ait 25 tonluk elekirik vinçle bu işi lisinde satış »mek mecburiyeti hasıl olmuştur. Ru büsük kütürün Konya Erek” an birk beş lira olduğu halde oradan vapura &adar geürilip lenmesi için yapılan masraf yüz birayı bulmuştur.