6 Ocak 1939 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

6 Ocak 1939 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Ereğli li Pert a anın Karadenizde yaptı. dribata dair alâkadar ma. de resmi haber gel » Buna rağmen vapurla. Uğrıyan acentelere E. telsizle haber verilmek. €snasında bozulan Ve telefon hatları henüz Pah, sadığından muntazam mu temin edilememiştir. pale karaya oturan Mete Beler, un telsizile Kırzadelere n İF telgrafta, bu acenteye ta olan Zonguldak ve Gala. | yur larmın tehlikeli surette #ğtmiz gibi fırtına sıra » nğuldak, Galata ve Kap. be ve leri biribirlerine girmiş- ay, mühtelif yerlerinden al. hk ill yaralarla Buzha - önündeki döküntülere Yazdı vapurlar kumluğa ©- için bunlarin vaziyet. likesizdir. Henüz karaya Bemilerder hiçbiri kurtu. | » Bü yüzden kömür İT yapılamadığından bir b ya korkulmak. Yen, taraftan Aldıkaçtı Parca © ii, Suluk Şirketine gelen Bir de, Ereğliye gitmiş olan | tahlisiyesinin Tan vapuru . iş ürmağa başladığı ve bun. da Samsun şilepini kur bildirilmiştir. t tahlisiyesinden sonra A- İ a tahlisiye gemisi de Ereğ. itmiştir. Fakat tahlisiye ge Ntv âzazede gileplerie kontu. ta İniş rl yapmadan kurtar. iy di başlamadıklarmdan ka. SY ETMİŞ olan bir çok gemi- Üç li kendilerine kurtulma - | Ni akta veyahut ta bura - tatelerinden yardıma baş. Baktagir göndermelerini iste . | ler, Ye ig Va yy yine Kırzadelere ge- ide Zonguldak ve Ga- Purlarınm fena vaziyette bildirilerek Geyve tah- isinin gönderilmesi İs. Yek, €dir. Geyve de esasen ev. Mig Kalkavanzadeler ta- İk SİN Ereğliye gönderilmiş . & sun” Şilebinin arisinden Gelen Mektup Sırasmda İlmsnın kum. kâraya düşen Samsun) Süvarisi Nusret te va. Sahibi Aldıkaçtılara yaz. Mektupta şöyle demekte- atma pazartesi | hafif hafif başladı, sa. 4 Ügte hava birdenbire bin - Dalgalar 8-7 metre yük. Eeliyordu, Ben her iki de attım, Fakat buna rağ. Me get 6 sıralarında iki de - ta iy rafa başladı. Bu ara. Naş Mep e puruma batıran Yu. ik Terim ya larla sürüklene. düşmeğe basladı. Üs “Açığa çıkmaktan başka Mü, Söremedik. Bu sıralarda By Pura battı. Kaplan, Zon. EN gata ve Sümer Buzha- rdiler, Tan, Şadan, İk. Ye Yunan gilenleri u. “turdular, Biz deli. Sıkmak için hareket edi. 2m Sunada iskele demi- İemizini Yekeden kırıldı. San Mik İ gliçlükle alabildim. Sima ga 8 olmuştu. Lima. in açıldık. Fakat mi Ok R Miz hizalarına geldiği. Nİ Balda e denizler gemi . Bastan, : Sular bütün güver. Bin başa aşıyor, koca ge- « Bir an içinde hemen vazgeçerek döndük, Artık i. ak mümkün de. gemiyi müsait bir başka bir şey. © Bu suretle de U. Muvaffakıyetle baş. olduğu bildirilmiştir. Dün | Fırtmanm tamamen durması ve Karadenizde vapur seferleri tekrar intizama girmiştir. Kara denizde bulunan vapurlardan İ nal şilepi ile Denizbankın Ege vapuru öğleden sonra limanımı . za gelmişlerdir. Ege fırtınayı Si. nop limnmda geçirmiş ve iki gün teehhürle gelebilmiştir. Ka. radenizde bulunan Güneysu va * vuru da bugün geleceği yerde an. cak Cumartesi günü İlmanımızda 'olacaktır. Zonguldaktan doğru - İca limanımıza gelen İnal gilepi mürettebatı Zonguldak limanm . da hiç fırtına olmadığını söyle - mişler ve eğer olsaydı bütün ge. miler batardı demişlerdir. Çünkü Zonguldak limanı gemilerin st - Zınması için Ereğliden de çok | gayrimüsaittir, Ereğlide Tahkikata Başlandı Diğer taraftan gelen haberlere | göre, fırtına sırasında batan Mil. let vapuru hakkında Ereğlide tahkik»t yapılmasına başlanmış. tır, Alikadar makamlar “Millet,, teh kurtulan güverte lostromosu Ahmet Aydınla ateşçi Sabri Sa - rım ifadelerini almakta ve ge - minin ne suretle battığını tesbit etmektedirler. Facianm bu iki canlı şahidi de bunun için Ereğlide alıkonulmak. tadır. I aamafih, kazazedelerin cu martesi günü Güneysu vapurile limanımıza gelmesi beklenmekte- dir. Boğulanların Aileleri Matem İçinde Batan Millet vapurunda boğu. lan tayfa ve gemi zabitanının 2. ilelerinden mürekkep (kafileler dün de acentenin önüne birikerek manında İ Kırmızı ö. — | DR Nesihi kolan çok mükemmel bir limandır. He. men her tarafı kendi kendine ka- palıdır. Babapurnu tarafındaki fenerden yapılacak bir kaç yüz metreli: bir mendirek burasmı en aşağı 5Ü keminin sr. ginabileceği çok tehlikesiz bir li. man haline getirebilir, Fakat bu. günkü vaziyette de Ereğli her fır. tanada bir kaç geminin mezarı ol- ınağa mahkümdur. Ayrıca fırtı . nalı zamanlarda limandaki gemi. ler içeride kalamadıklarmdan a. çiklara çıkmağa ve büyük dalga. lârla bazan günlerce mücadele et- meğe mecbur kalırlar, Bu yüzden Kadınlar için ağlaşmışlar ve bunlardan kimisi kocasmm, kimisi erkek kardeşi. nin kimisi de oğlu ve babasınm akibetine dair kat'i haberler ik. temiştir. Bu zavallılardan bir çoğu va- ziyet. kat'i surette anlaşıldığı ve halde hâlâ ümit içinde bulunmak. tadırlar. Vapurun batışı sırasmda yüze rek bir geminin yanma kadar gi. den fakat dalgalar yüzünden bir türlü kurtulamıyarak herkesin gözleri önünde boğulan tayfalar. dan Amasralı Ahmedin karısı Zeynep yanında üç çocuğu oldu- ğu halde dün acenteye gelmiş ve ağlaya ağlaya: “— Ben şimdi ne yapacağım, bu yavrularımla bana kimler ba. kacak.., diye feryat ederek her - kesi müteessir etmiştir. Bu hususta Barzilây acentesin. den bir zat şunları söylemiştir: “... Bu şekilde günde bir çok fakir kadın, çocuk, erkek müra cast edip ağlasıyorlar. Hepsi fa-| kir kimseler, Bizim de içimiz ya. zıyor, Fakat kendilerine acı ha. hikati haber bile veremiyoruz. Hep ümitte bırakıyoruz. Bunlardan çoğu hâlâ gemide bulunan babasının, oğlunun, ko. casının boğulduğunu bilmiyor, saklıyoruz. Kendilerile görüştüğümüz bü - tün alâkadarlar ve vapur kaptan ları her sene tekerrür eden bu fa- cialara Karadenizde bir liman bu. Tunmamasınm sebep olduğunu söylüyorlar. Bunların fikirlerine göre bü - yük masraflarla yapılacak olan Çatalağzı limanm inşası uzun za. mana bağlıdır. Bundan evvel Ka. radenizde bütün gemilerin #elâ- meti için Ereğli limanı küçük bir Oraya atıyordu. Biz | masrafla çok mükemmel bir li.| iman haline getirilebilir. Bakınız İ Erol şilepi sivarisi Nezihi ne di. yor: Bu Vaziyette Ereğli “Gemi Mezarlığı” Olmaya Mahkümdur “. Buğün Ereğli tabiat tara. Kosanda lan 'kadın kursuna 127 kadın kay ders görmektedirler, Tedrisat günlerinde kadınları. 9 7 yorsunuz ve... Kız burada sözünü Jermi yâvaşça: — Devam et, dedi. bir bis vardı. nüyordu. | Kenvort... vort her halde fından Türkiyeye hadiye edilmiş Evet, evet... Jermi, seleleriyle o zengin adam arasında bir münasebet zaman yanılmamaıştı demek.Jonatan Ken Amerikalı Manhattan otelinde oturuyordu.. Bu düşüneslerden gonra tekrar Au Kenvort'e baktığı zaman Jerminin gözleri büyümüştü facıa bir çok masraflar da olur. Bu ge | miler günlerce Soyuna kömür ya. karlar, böylelikle senede milyon. larca liramız sarfolunmaktadır. | Bundan başka kazaya uğrıyarak batan veya karaya düşen vapur. | lar da ayrıdır. , Kalkavanzade İsmail'in Sözleri Yine bu hususta vapur sahip- lerinden Kâlkavanzade İsmail de şunları söylüyor: “— Liman yapmak için çok geç bile kalınmıştır. Hiç bekle. memeli ve derhal) Ereğli limanı küçük bir himmetle gemilerin 61. gınabileceği tehlikesiz bir yer haline getirilmelidir. Her sene İ milyonlarca liramızm mahvolma. İ sma artik meydan verilmemeli . Mir. Esasen Ereğli tabiaten ba urlanmış bir limandır, Batı ta . rafına yapılacak ufak bir dalga. *rran burasını çok mükemmel bir 'iman haline sokacaktır. Bu in. saat ta az bir masrafla kabildir. Ayni zamanda kömür ocakla- rınm Ereğliye yakm oluşu bir hava vukuunda bütün gemilerin hemen buraya kaçmasını kolay. aştıracaktır. Alâkadarların bü » yilk masraflara ihtiyaç gösteren Çatalağzı limanından evvel kü . şik bi rmasrafla Ereğliyi Kara, denizde çalışan gemilere bir selâ- met yeri yapmasmı bekliyoruz. Kozanda açılan kursfan çok istifade ediliyor 7 — VAKIT 6 IKINCIKANUN “1939 Bir Kasımpaşada bir işçi, karısını, kaynanasını ve baldızımı ağır su rette yaralamış, kaçmıştı. Carih dün Panğultıda delaşırken yaka. lanmıştır, Yapılan tahkikata göre vaka şöyle olmuştur: Dolmabahçede Gazhanede çalı- şan Mehmet Ali 12 genedenberi Naciye isminde bir kadınla evli- dir. Karı koca evlendiklerinden birkaç sene sonra kavgaya başla- mışlardır. Son senelerde geçimsizlik Nâci- ye için tahammül edilmez bir ha- le gelmiş, Naciye yedi ay evvel Kurtuluşta mezarlık yanında otur duğu kocasının evini terkederek Kasımpaşada Sinanpaşa mahalle- sinde Birlik sokağında babasının evine iltica etmiştir. Naciye bundan sonra kocasının aleyhinde bir de boşanma davası açmıştır. Muhâkeme on beş gün evvel neticelenmiş, Mehmet Ali nafaka ödemeye mahküm olmuş. tur, Karısının kaçmasına fevkalâde kizân Mehmet Ali nafakaya da mahküm clunca duramaz olmuş, Naciyenin Kasımpaşada oturduğu eve gilerek kavgaya tutulmuştur. Kendisine evden çıkması söyle- ninee Mehmet Ali bıçağını çek- miş, karısını yedi yerinden, ara- ya giren kaynanası Emine ile bal- dızı Saimeyi muhtelif yerlerinden yaralamış, sonra evden çıkıp git miştir. Kadınların feryadına konu kom şu yetişmiş, yaralılar Beyoğlu hastahanesine kaldırılmıştır. Naciye vakayı şöyle anlatmak- tadır; * — Mehmet Ali ile bundan on iki sene evvel evlendik. Üç çocu. ğumuz oldu. Biri kız ikisi erkek- tir. Kız 8 yaşındadır. İsmi Tür- kândır. Erkekler de 12 yaşında Sacit ve 9 yaşında Vahittir. Fakat kocamla evlendiğimiz gün İdenberi geçinememeğe başladık. İ Çünkü Mehmet Ali müthiş rakı açilan Tura şayandır. Gönderdiğim resim de- gruptur, içiyor, kötü yerlere devam ediyor, ayni zamanda bana ve Üç çocuğu- ma bakmıyordu. Ben öteye beriye çamaşır, tahta silmeğe giderek ka zandığım beş cn kuruşla hem ken dimizin yiyeceğimizi temin ediyor ve hem de çocuklarımı mektebe Kozan, (Hususi) — Bu yıl açıs|mızın gösterdikleri tehalük kayda | göndermeğe çalışıyordum. Şimdiye kadar bu sebeplerden dedilerek haftanın üç günündelvam eden kadınlarımızdan bir| altı defa boşanmak için mahkeme ye müracaat ettim, Fakat her de- fasında da kocam beni kandırdı, — VAKIT'ın kitap şeklinde roman tefrikası — KORKU GECESİ kesti. Jermi de onun saçla» yını kurulamış, bitirmişti. Karşısına geçti ve göz“ lerinin İçine bakmağa başladı, O gözlerde yeniden korku belirmişti. Fakat mazinin korkusu... Sarı saçlı kız devam etti: -— Benim adım Kenvort'dur, An Kenvort... Tarmi birdenbire bir saşkınlık eseri gösterdi. Fakat bir şey söylemeyordu nan garip parıltıya bakıyordu. isittiği İsmin muhasım bir isim olduğunu sezdiren Kızın gözlerinde va- İçerisinde da bü İ Jermi bir şeyler söyliyecekmis gib! oldu, Kiz. onu bökledi. Fakat heyhat... Jermi susmuş, düşü. , Son defa Kenvort ismini nerde gördüğünü ha- tırlamakla meşyuldü. Fakat o zaman bu Ismin ba onda “An” değil, Tonat ân İsmi yazılıydı: Jonatan bu elnsyet ve tehdit me olaaktı.. Nevyorkun İŞÇİ Karıs'nı, kaynanas'nı ve baldızını vurdu Ve tam karar zamanlarında barış tık. Fakat beş altı gün evine mun tazaman devam eden Mehmet Ali bundan sonra tekrar fena hayatı- na başlıyordu. Nihayet (o bun- dan 7 ay evvel artık tahammülüm kalmadı. Kurtuluştaki evimizden kaçarak babamın Kasımpaşadaki evine geldim. Mehmet Ali tekrar benimle ba. rışmak İstedi. Fakat ısrarımı gö- terek bir gün bana “O halde gel seninle güzelce ayrılalım,, diyerek | bu defa da kendisi mahkemeye müracaat etti. Nihayet mahkeme bundan 15 gün kadar evvel bite“ rek ayrılmamıza, fakat kocamın Üç çocuğumla bana altışar lira- dan her ay 24 lira nafaka ödeme sine karar verdi. Ben bundan iki gün evvel icra- ya müracaat ettim. Kocamın Dol- mabahçe gazhanesinde 45 lira ma aş aldığını tesbit etmi Üzerine icra vasıtasiyle nafakamıs zın kesilmesini istedim. Bu vazi. yet kocamı müthiş kızdırmıştı O benden ayrılmağa razı cimakla beraber nafaka vermek işine gele miyordu. Esasen mahkeme zaman ları da arada sırada Kasımpaşada« ki evimize geliyor ve beni tehdit ediyordu. Nihayet dün bize geldi. Odada benimle beraber kız kardeşim, an- nem ve bir de Rizeli Meryem is- minde bir komşu kadını vardı, Bunların yanında bana: — Vay, demek sen benden 24 lira alacaksın öyle mi? Hiç akıla mak da yok mu sende! şu arkan- daki entarilerin, her şeyin benim değil mi? Evvelâ şunlar; ver ba. kayım,, dedi, Ben de hemen entarimi çıkars dm ve"paket yaparak önüne u- zattım, Fakat daha işi bitirmemiş olacaktı ki gene para meselesini ortaya sürdü. ö Ben de kendisine hiç değilse 14 lira vermesini söyledim. Fakat bu sözlerim onu büsbüs tün kazdırdı, Ve birdenbire elini göğsüne atıp sustak bir çakı çıs kararak: — Demek ki sen hâlâ benden para alacağını zannediyorsun ha, 2! öyleyse, diyerek üzerime atıl, dı. Arkama bir cismin hatır has t: girdiğini duydum. Acıdan ken dimi kaybetmişim. Mehmet Ali bundan sonra karı deşim Saimeyi ve annemi de yas ralamış.., / KORKU GECPSI Kız bunu söylerken, Jerminin tam karşısında duruyordu, Jermi kat daha güzel bulmuştu. Yanakları onu bu haliyle etkisinden bir kızarmıştı, Gözleri tuhaf bir parıltı ile yanıyordu. Jermi sordu: — Neden?... Benden sakıniyor musun? Hay“ di, haydi, Üşüyeceksin.. Ben senin ağabeyin sayı» ırrm, Haydi Felişiti... > Benim adım Felisiti değil... Jermi ciddiyetini takındı. Kızın üzerinden sus sar, hâlâ şırı) şir akıyordu ve kız titreyordu.., Fakat şimdi ne söylemek istemişti? Bu kiz, Gold. #tayn Gorlun kızi değil mi, — Sen... diye söze başladı. Fakat kız, onun sözünü kesti: 5 — Ne bakıyorsun, diyordu. Hani duvara döne cektin? Ben soğuktan öleceğim. —- Pekâlâ.. Niçin duruyorsun? Jermi, yüzünü duvara çevirdi, ei Duvar, siper edilecek bir manzara değildi, Fas kat Jermi namuakâr bir adamâr. Bundan başka bu kız, eskidenberi tanıdığı, samimi bir ahbabı değildi. Kız pek çabuk davranmıştı. Hemen hemen Uç dakika sonra hazırdı, Yanan ocağın karşısına geç miş, haber veriyordu: U X > Elbisemi değiştirdim... Bakabilirmin? | »Jermi döndü, Kız, onun yağmurluğunu gi” .