10 Temmuz 1940 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

10 Temmuz 1940 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

2 — VAKIT Fransız donanma- sının. Imhası (Başlarafı 1t incide) Fransız zırhlısi vardı. Bü harp ge- misi faal harekâta İştirak etmek için derhal .istilmale kabiliyetli dünya, nın en modern ve en küvvetli zırh, Ularından biri idi, Çörçil tarafından Avam kama- rasında bildirilen karara tevfikan ba zırhlinin aleybimize kullanıla - hilecek bir halde düşman eline düş- mermesi için tedbirler alınması ik. bza ediyordu, Binaenaleyh Oran'da, ki Fransız kumandanına yapılan tekliflere benzer üç şart koşulmak üzere Dakar'a bir babri kuvvel gön- derildi. 7 temmuzda, keadisine bu vazile i edilen amiral şartları şahsan bildirmek Üzere yüksek rütbell za- bitlerinden birini tayyare ile gön- derdi. Dakar — limanına gelince, Fransız makamatı — tayyare limana yaklaştığı takdirde üzerine aleş e. dileceğini bildirdiler. Ancak bir müddet sonradır ki, Fransızlar teb. liğatım işaretle verilmesine muvafa- Kat elliler. Oran'da teklif eltiğimiz şartlar hakkında Fransız hüküme- tinin yaptığı beyanata nazaran Da- kar'daki Fransız amiralliğine yapı, lan teklifleri tekvarlamaklığımız 14 zım gelecek zannımdaydım. İngiliz bükümeti 4 şık teklif ediyordu; 1 — Mürettebatın derhal vatanla. mına ve harp bitince de gemilerin Fransaya iadeleri taahhüdü ile, Fransız gemilerinin mahdut müret. tebatla ve muhafaza altında bir İn- giliz ilmanına hareket etmeleri. 2 — Gemiler mahdut müretlebat. Ja Antil adaları limanlarından biri, ne gitmek ve orada silâhtan tecrit belki de Amerikaya amanet edil - meleri, 3 — Gemilerin 12 saal zarfında edilmele- Vir surette anlaşılınca 8 (at fik saatlerinde, Amiral razlfesini f& etmekten başka yapamazdı. di, Büyük bir efiratle motorbat müda- fun berajını yararak Rişliyonun yanı başma yaklaştr. Denizaltı bombaları, Jümeni ve perreneleri tabrip etmek için Rişliyonun arka kısmına atıldı. Bambaları atar atmaz motorbot sire zile ayrıldı. Fakat daha limandan ay, rılmadan motoru bozularak bir müd- det hareketsiz kaldı. Tamı keçfedildik. leri sırada mürettebat motoru işlet- meğe ve limanda bulunan ve takip e. denlerin takıldıkları müdafaa ağların- Böyle bir haroketo teyabbüz eden. ı_nı her an mahyolmak teâlikesi kıldi. Hava hücümü motorbotum hü- cumundan sonra yapıldı. Tayyareler bir kısmı Rişliyoya isabet eden tor. pülerile mesul neticeler Aldılar, Tay- battığını n Geminin etrafındaki suyu, yağ tar bakası örümüştü. Tayyare dafi topla. rının şiddetli ateşine rağmen tayya. relerimizin hepsi salimen — Üslerine dönmüşlerdir. Harekete iştirak eden zabit ve askerlerin gösterdikleri isabet ve cesareti hürmetle yadetmek iste- rim, Eminim ki meclis de aynı fi- kirdedir. Yapmak mecburiyetin- de kaldığımız hareketin acıklı ne- ticesini moclis tazdir eder. Mütareke imza edildiği zaman, mevcut şeralt altında Fransanın Baffı harp teşkil edebilecek 8 saf. fi harp gemisi v Bunların üçü Btetany ve Girbet sınıfından idiler. Ve şimdi kontrolümüz al- tına geçmişlerdir. Diğer birisi ba- tırılmış ve diğeri de büyük hasa- ra uğratılarak istimal edilemez hale getirilmiştir. Modern iki zırh hdan biri ise Oranda sahile vu- rarak, şayet daimi değil ise, uzun zaman için kullanılamaz hıh ge- miş, rt;ııtiîrâi; başvekil Mvüu bildi! kaçmaya mun bir müddet hareketsiz bırakacak bir torpil Tahnesini aldıktan son- ra Tulona vardığı tahmin — edil- mektedir. Şimdi Richelieu'nün ilk tipi o- |H olacaktır. 10 TEMMUZ 1940 Taymis gazetesine göre : ———0 OO ——— Fransa bir - ziraat memleketi oluyor Avrupanın endüstriyel devleti olacak Almanyaya iptidai madde yetiştirecek Londra, 8 ÇAAJ — Taymis ga. zetesi, diktalörlerin tesiri altında halen faşizme doğru dönen Fransız xiyazelinin bu veni veçhesini bahis mevruu ederek diyor ki: Hitlerin Fransa hakkındaki ni- yetleri Dahsinde pek az şey Heşre- dildi. Fakat Peton kabinesi azasın, dan birisi bu hususta bir ifşada bu. dondu. Filhakika iş nazırı Pomare. nin bildirdiğine göre, yeni Fransa müfrit endüstriyalizmini terkede - cek ve yeniden bir ziraat ntemnleke- Bu, Almanyanın son seneler zarfında, ekonomik tazyiki ile Balkanlara kabul eltirmek iste, diği siyasetlir. Almanya, bugün Ho. landaya ve Danimarkaya da aynı siyaseti zorla kabul etlirmek İste- mektedir. Tarihin Almanlarca tefsirine gö- re, İngilterenin — satveti, bütün 19 Antalya Bir su şehri haline getirilecek Antalya, 9 (A.A.) — Vali Ha- şim İşcan'ın riyasetinde daire müdürlerinin Parti Halkevi Bele- diye reisi ve bütün münevverle- rin iştirakiyle büyük bir toplantı yapılarak hazırlarmış olan stad. yom ile şehrin denize nazır yerin- de yapılacak büyük bahçenin ve Cmıiumyıtıııydınm çığ)ıyınhr yapmak suretiyle su- lar gi karar verilmiş- tir. Şehrin bu imar işleri için ilk hamlede yarım milyon İira sarfe- dilecektir. Antalya bu suretle kı- ga bir zamanda kışlık bir istira- bat ve su şehri haline getirilecek- tir. Futbol Grup birincilikleri Aakara, 9 (A.A.) — Beden terbi, yesi genel direktörlüğünden bildi. rilmiştir: Başlamış olan grup birincilikle- rine bu bafta cumartesi, pazar ve parartesi günleri devam olunmuş- tur. Cumarlesi yapılan müsabaka- larda Mersin Urfayı 7—0, Diyarba, kır Mardini 9—1, pazar gönkü kar, gılaşımada Nalatya Hatayı 2—0, A dana Çankırıyı 6—0, pazartesi gi kü müsabakalarda da Mersin Di yarbakırı 6—0, Malatya h!ur*ı)'ı 3—1 yendiler. Final müsabakası Mersin ve Mı. latya arasında çarşamba günü ya, pılacaktır. —lcrvrveeemre lan bir “Jcan Bart” kalmıştır. Fakat bunun da ifişasının bitme- Si birkaç aya mütevakkıftır. Bu kuvvetli modern filonun düşmana geçmesi kuvvet müvaze. nesini davamız için hesap edile- mez neticelerle — değiştireceğine işaret eylemeye lüzum görmüyo- | Tum. Aldığımız tedbirler sayesinde jındl bu büyük endişe zail olmuş- Bıı sön harekâtı tekmil ettiren aynı zamanda düşman kargısın- dan ceman 600 bin kişilik asker we muhacırın tahliyesini tamam- layan dgnsı erkânı harbiyesine tilâsina ve İngiltereye ayak bas- mak cüretinde bulunacak e îlxın_ tekrar firarlarına mani ol- niyetindeyiz, z Bilâhare birçok suallere cevap veren Alexsander demiştir ki: — Fransız makamlarının kon- trolü altında birkaç kruvazör da- ha olduğuna ve her halde onlara nezaret etmek lâzımgeldiğine hiç şüphem yoktur. Böyle bir hare- ketin bir zaruret halini almasın- dan kalbinin en derin köşesin « den tecsslir duymayan bir tek hükümet arası, bir tek zabit ve İngiliz donanmasının bir tek bah- riyelisi yoktur. Hattâ, ifga ede- bilirim ki, bu harekâtı ifa etmeye memur edilen İngiliz kumandanı hareket bittikten sonra Fransız uncu asır imtidadınca, endüstiriyel olmuyan müslemlekeleri ve deniz aşırı memleketleri fal madde membar ve aynı zamanda piyasası olarak istimal etmek suretile dün. yanın endüsiri istihsal merkezi va. ziyetinde bülünmtş olmasına de - yanmaktadır. Almanların hülyası, Almanların gördüğdü tarrda bu İngiliz muvaffa- kıyelini Yaklit etmektir, Almanya, Avrupa kıtasının merkezinde aske, Fi ve endüsiriyel büyük devlet ola- caktır. Avrupanım geri kalan kısını ise, Almanyayı dayuracak müstem-. leke ararisini teşkti edecek ve aynı zamanda Alman endüstri imalâtma satış piyasası olacaklır. Avrupanın bu kısmına, Almanya ile rekabet e. decek mahiyette endüsirileşme mü. sandes! verilmiyecektir. Ticaret Vekilinin hitabesi (Baştaralı 1 inceide) sMokunun 5—6 bin tona indirilme, si mümkün olacaktır. 14000 balya pamuk stokunun satılması da ko , Taydır. İthalât! eşyasına mukabil dış memleketler bizden pamuk, zeytin. yağı istiyorlar. Roman: Alman - ya, Macarislan, Bulgaristan, İtalya da pamuk İstediler. Binaenaleyh stoklarımızın satılması güç olmuya- caktır. Dahili istihlâki sıkımtıya sokmamak şartile 7—8 bin ton zey> Ynyağı satabileceğir. Harp devam etsin, sulh olsun her iki şekilde de ihracat mahsullerimi, zin fiyalları yükselecektir. Avrupa. da bir çok. milletler mahrumiyet içindedir. Buna mukabil bizde bol- luk vardır. Buğday mahsulümüz be- reketlidir. Buğday mahsulü bu se, nme Yunanistanda yüzde 30 nisbe . tnde noksandır. Farzla buğdayları. mizi yalnır Yunanistana satabile - ceğiz. Czüm rekoltemiz bu sene âze ır. Bütün mahsullerimizin satılma. ması endişesi asla varit değildir. Bü, tün mesele saltığımız mallara kar. şene alacağımızdır. Yeni yıl müah- sulümüz serbesi dövirle ihraç edi- lecektir. Türk parası dünyada A, merikan dolarından sonra en sağ, lam para öolmak — istidadımdadır. Türkiye Imparatorlağun — mazideki seyyiatı olmasaydı. bütün dünya için bugün bir katanç merkeri ola. bilirdi.., Wekil şerefine bugün iki xiyefet verildi. Nazmi Topçuoğlu yarın Ay, dına gidecektir. Mareşal Peten diktatör oluyor (Baştaralı ? incide) val'in verdiği teklifi tasvip etmiş. tir. Bu toplantıda B. Laval, sorula. cak suallere ve ileri sürülecek mü- Vâhazalara cevap verecektir, Nihayet, öleni mey ile ve üç reye karşı 395 rey İle aşağıdaki karar ahınmıştır: *“Mebusan Mecliri, kanunu esasi- nin tadll edilmesi lâzım geldiğini beyan eder. Aleyhte rey vermiş olan üç kişl şu zevattır: Marn mebüsü — radikal Margen, Uar mebusu sosyalist Bi, yondi, Hot Viyen mebusu sosyalist Roş. Cenevre, 9 (ALA.) — Vişi resmi menobalarından alıman haberlere güre, Kaaunu Esasinin — tadili hakkmdaki proje, mebüsan meclisine ve milli asambleye başvekil muaviri Piyer Laval tarafından taxdim edilecektir. Milli asambleye tevdi olanacak pro- je, tak maddelidir ve agağıdaki şekil. dedir: Mt asamble, müreşat! Peten'in or toritesi altında cumhuriyet hüküme- üne, mareşalih imzası e Fransız devletinin yeni kanunu — esasisini bir veya bir kaç vesika halinde neşir ve ilân etmek için tam salâhiyetleri ita eder, Bu kanunu esast, iş hukukunu, ailenin ve vatanım haklarını garanti edecektir. Bu kanunu esasi, kendisi- nin bükilmlerine — göre kurulacak esambleler tarafından tasvip edile. cektir. Tngilteredeki — Pransız Sefarethanesindeki vesikalar Lamdra, 9 (ALA.) — Fransız büyük elçiliği memurları, hareket hakkında musammen bir plân olmamakla bera: haber yolyarak böy | OÇ amirallığına le acıklı bir vazifeyi yapmak mec. buriyetinde kaklığından — dolayı şahsi teecesüzlerini ve zayiat ol- madığı ümidinde bulunduğunu bildirmiştir, yükael. | proğasini miştir. Sabadtanberi, büyük elçüiğe ( vip etmiştir, Almanyanın tayyare ;Paıti Meclis Grupu Lancr tesinin Alm bugüne kadar uğradığı ağır zayini. tan bahseden hayacılık muharriri yor: Londrada tutulan resmi is» ikler harbin bidayetindenberi Almanyanın Böyük Britaayaya kar- 2500 tayyare — kaşbettiğini gös, termektedir. Bu layyarelerin ekse. visi İngilterede, Fransada ve Nor. veçte İngiliz hava küvvetleri tara- fından — düşürütmüştür. — Fakat yo- künda deniz hava dali bataeryalari, le gemi topları ve himaye balon. zayıatı 2500 ü buldu ları tarafın veler de il Müubarrir “bu dir,, diyor. İMtalyanların Gerp Ceptesindeki Yaylatı Hlalyada bir. mahal, 9 ÇAA Halyan orduları umumi karargâhi garbi Alp cephesi harekâlı esnasın, da ölen 777 kişinin isimleri ve şar. ki İtalyan Afrikasında ölen 49 ki. şinin isimlerini ihtiva eden bir lis- le neşretmektedir. Yarahıların ade- di 2.982 yi, kayıpların adedi 315 | bulmaktadır. dan tahrip edilea layya. hiş bir rakam- Macaristan Romanyadaki top- raklarını almak azminde Ubap larahı 1 incide) İtalya ve Almanyada Macar id- dlalarmın sülh yoluyla hallini is- temekte ve bu hububat ambarla- rına harp yangınının - sirayetine mani olmaya çalışmaktadırlar. Sovyet donanması manevrada Bükreş, 9 (A.A.) — Röyter &- jansı bildiriyor : Macaristanın — Transilvanya hakkında metalibatı meselesinin yeniden ortaya çıktığı ve bu bu- susta bir gerginlik mevcut bu- lunduğu ıiyhnm&udh. Ecnebi memleketlerde söylenil- diğine nazaran Kont Ciano ile Von Ribbentrop arasında vaki o- lan görüşme esnasında İtalyan hariciye nazırı, Macaristan ve Bulgaristanın metalibatın: yerine getirmenin zamanımun gelmiş bu- lıuıduguıuı mMusirrane bir surette beyan etmiştir. Roömen kabinesinin sukut et mesi muhtemel değildir. fakat düşecek dahi olsa, yeni kabine- nin, demir muhalızlar azasından müteşekkil veya bir askerf hükü- met olacağı söylenmektedir. Bu- gün Romanyada hüküm süren endişenin diğer bir sebebi de Ka- radeniz Rus donahmasıniz — Bul- gar Hmanı olan Varna açıkların- da manevralar yapmakta olduğu- nu bildiren ve salâhiyettar bir membadan gelen haberdir. Rus- yanın yeni bir metalebe — serdet- cıindı bulunduğu da söy- Tıanııl vanyada hicret başladı Budapeşte, 9 (A.A.) — Nim resmi bir. membadan bildiriliyor: Bükreşten gelen malâmata naza- ran, Romen merkezi hükümeti- nin ahalisi cuma * günündenberi büyük bir asabiyet içindedir. Bu- nun sebebi de hükümetin yakmm- da istifa edeceğine dair çıkmış o- lan rivayetlerdir. Dobruca ve Transilvanyadaki bütün bankalar nakit ve kıymet- lerini Bükreşe nakletmişlerdir. Keyfiyet büyük :ndqc uyandır- miş ve bundan, Romanyanm ya- kında başka arazi terkedoceği is- tihraç edilmektedir. Transilvanyada büyük bir iati- zamsızlık büküm sürmektedir. Zabit ve mur aileleri kitle halin> de Transilvanya topraklarını ter- ketmektedir. Bu aileler, şimdiki kararsızlıktan ise herhangi şekil- Zabit ve memur aileleri kitle halin şayanı tercih olduğunu söylemek tedirler. Bu arazide, bilâkaydü. şart yiyecek ve hayvan yemleri tekâlifi harbiye olarak toplan- maktadır. Macar matbuatı Ro- mdnyaya ateş üskürüyor Bükreş, 9 (A.A.) — Rador a- jansı bildiriyor: Birkaç gündenberi Budapeşte matbuatr, Romanyada, endişe u- yandıracak neşriyat uuıpınyuı yapmaktadır. Bu neşriyatın baş- Jhca mevruunu, Transilvanyadaki SO bir Çok ziyaretçi gelmiştir. Framsada vesika usülü konüyor Marsilya, © (ALA,) — İage ve zira- «t nazırı Şişeri matbuata vendiği be, yanatta yakında vesika usulünü tat- bik edeceğini bildirmiştir. Buğday, et, yatap ve yağlı maddeler ihtiyatı küfi değüdir. Vesika usulü sayesinde açlık. tan korkumuz kalmıyacaklır. Fakat ithal edilen maddeler için tahdidat daha şiddetii olacaktır. Ayan Meclisi de Projeyi Kabal Btti Bern, 9 (ALA.) — D.N.B. bildiriyor: Vişiden haber verildiğine — göce, Aan moclisi, kanun osasinin tadili hâakkında hükümetin — verdiği kamın 1 reye karşı 228 reyle tasr | ekalliyetler meselesi teşkil et. mektedir. Macar matbuatı, Ro- men hükümetinin, Macar ekalli- yetleri için bir tehdit ve bir teh- like teşkil etmekte olduğunu mu- kıryane bir surette yazmakta, ve fakat hiç bir zaman müsbet bir vaka zikretmemektedir. Bundan başka Budapeşte mat- buatı, Romen makamatı taralın- dan Romanyada bulunan Alman ahalisine karşı güya yapılmakta muameleler er yaymak- tadır. Römen devletinin Alman devletiyle bir yaklaşma politikası takip etmekte olduğunu ilân etti- ği bir sırada, mezkür kampanya ve bu yeni uydurmalardan mak- sadın, Romarnya ile Almanya ara: sında yeni intrikalar doğurmak olduğu pek güzel anlaşılabilir. Zira, Almanlar, Romanyadaki Al- manların ve umumiyetle bütün e- kalliyetlerin, Romanyada ne ka- dar iyi muamele görmekte öldük- larını pek güzel bilmektedirler. ir şayta Solya, 9 (A.A.) -D N. B ajanat bildiriyor İyi ıılhmıt ı!ın mahafilde dö- nen şaylalara göre, Yunanistan iki memleket arasındâ muallâkta !ıulıınln raeselelerin halli için mü- zakere arzusunu göstermiştir. Bu gaylalar henüz tceyyüt etmemiş- tir. Yahudi aleyhtarlığı Ruheı. (ALA.) — Röyter- Romen kabinesi, bugün bir se- ri Yahudi aleyhtarı tedbirler Ü- zerinde müzakere için toplanmış ve tutulacak hattı hareketin esas- Yarını kabul etmiştir. Ağır tahdit- Teri ihtiva eden kanun ve nizam- lar çıkarılmasına intizar olunmak- tadır, Rayştag Yarın Toplanıyor Budapeşte, 9 (A.A.) — Teleki ve Çaki'nin perşembe Kgünü Rayştag toplantısında hazır — bulunacakları zannedilmektedir. Kont Ciano'nun da hazır bulunmcağı haber - veril, mektedir, İran matbuatından Sovyet gazetele- rine cevap (Buştarafı | incide) Hayrelimiz bilhassa şaradan ile. ri geliyor: Kendisile daima dosta. pe bir surelte teşriki mesal ettiği- miz ve samimi — münasebetlerlimiz hiç bir suretle borulmamış olan şi- mal komşumuz bu vesikalara ehem, miyet atfetmekte ve bizi gürültülü bir surette bu işe karıştırarak mez, kür projelere iştirakten mesul tut. mak istemektedir. Gazete yazısını şu sürelle bitiri- yor: Dünya efkârmı uümümiyesini ay- dınlatmak için şurasını beyan ede, riz, İran hükümetinin bitaraflık si, yasetine devamda asla tereddüt et. Temiş va memleketin mönfaatlerine uygun olan bu hattı harekelten as. Ta inhiraf etmemiş ve etmiyecek ol- düğündan eminiz. Ne mazi, ne de istikbal hiç bir kimseye bu hitaraf,. hk prensiplerine halel getirmek im, kân ve müsaadesin! vermemiş ve vermiyecektir, Hükümetimiz daima taabhütlerine riayet etmiş ve bü. tün memleketlerle ve bilhassa kom- Şularile — samimi — münasebetinin mubalazası. ve takviyesi için elin- den geleni yapmıştır. Mısır fiyatları 'Trakyadan son günlerde külli- yetli miktarda mısır gelmeye hır İsmıştır. Bu yüzden çuvallı mal- lar 5,5 kuruştan dört kuruşa düş- müştür. dün toplandı Ankara 9 (ALA,) — C, H. Tçr- tisi B. M. M. Grupu bugün ( 1940) saat 15 de Reis Vekili $ han Hilmi Uran'ın riyazetl toplandı. Ruznamede hazineden vakti emlâk teferruğ etmiş olanlar | cunun daha bir müddet tecili kındaki komisyon raporu ile Ma- arif Vekilinden orta tahsil in hanlarından bu sene alınan net celerin izahımı isteyen Lir sual takriri vardır, BCilli emlik komisyonu raporu münakaşa edilerek kabuliyle hü- kümete arzı takarrür etmiş ve Maarif Vekili celsede bulunmadı- ğı için Maarife teallük eden sual takriri gelecek haftaki içtimaa tehir edilmiş ve celseye nihayet vmhıiıur Polatlıda hasat Bir günde 10 bin kilo mahsul kaldırıldı Polatlı, 9 (A.A.) — Ziraat Ve- kâleti tarafındacı kazamıza gön- derilen kombina biçer ve döğer ziraat makineleri dündenberi ça- lıştırılmaya başlanmıştır. Başta kaymakam olmak ürere bütün kazamız çiftçileriyle Polat> lılıların önünde yüz değarlık bir tarlada faaliyete getirilen bu ma- kineler bu sahadaki mezruatı Üç saat zarfında biçip döğmüş ve 10 bin kilo mahsulün böylece kısa bir rzamanda kaldırılması müm- kün olabilmiştir. Bu mahsul öğleden sonra da Polatlıya getirilerek piyasaya ar- zolunarak kilosu 6 kuruş 10 pa- radan satılmıştır. Çiftçilerimiz, Ziraat Vekâlerin- den bu makineleri kendilerine te- min etmek suretiyle yaptıeğı bü- yük yardımdan dolayı fevkalâde minnettardır. Kazamız içinde çalıştırılacak ;!ın bu makinelerin adedi yirmi- lr, İngiliz tayvareleri- nin akınları — (Baştorafı | ineile) tarafından hicum edilmiştir. Tayya- reler ve nakliye vasıtaları hasara uğ- ' Almanlar arasımda saylat vardır. Sahil müdafan / tayyareleri Dani- uğratmışlardır. Bütün tayyarelerimiz salimen üslerine dönmüşlerdir. gini yakmışlardır. uıml:::p petrol taafiye Tabeikaları ve Ham'da - bir emtla garr hasara » Vıl::;n Amsterdam — ve tüksel tayyare meydanları da hücuma uğramışlardır. Tayya- relerimizden birl üssüne dönme- miştir. Bu sabah bir bombardı - man tayyare m::ıuı Berğene hü- cum etmiş ve bir cephane depo- sunu yakmış ve bi rgemi ve de- nir tayyare havzlanma — tesisati hasara uğratılmıştır. Diğer bir bombardıman filomuz de tayyare meydanına tayyarelete hücum etmiştir. Bu hücum muharebe tayyare- lerini ve tayyare dafi bataryaları- nt faaliyete getiren düşmanm kuvvetli müdafaasına rağmen maksat hası| olmuş, bir düşman tayyaresi düşürülmüştür. Tayya- relerimizden yedisi Üssüne dön- Vefat * Divanı muhasebat rcislerinden Bay Faik Hkenin ile Muhsin zâ- delerden Bay Mahmut Ragbm | kayinvalideleri ve divanı muhasc- bat mürakiplerinden Bay Bedri Yıldırımın validesi Bayan Hatict Yıldırım, vefat etmiştir. Cenaze- si bugün stat 12 de Beylerbeyin- deki yalısından kaldırılarak Çen” gelköyündeki alle mezarlığıra makil ve defnedilecektir. Kendisi” ne rahmet diler, ailesine tariyet” — lerimizi bildiririz. Göz Hekimi Dr. Murat R. Aydın u . Parmakkapı, tenan Ne: 2. Tel: 415597 lsayene ve her türlü rö' iyatı fıkara için parasır. : : " 3 Stavanger- sıralarımış — EdÂğL Y2 OES.