7 Ocak 1941 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

7 Ocak 1941 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

ST A UYY TT İK ŞOŞ KA NİN AD SN SN KUĞA UNN İ E— VAKIT 7 İKİNCİKANUN Sinemada eski karısına kurşun sıkan Avni ağır ceza mahkemesine verildi Evvelki akşam Şehzadebaşmda Ferah sinemasında Avni adında birisi, eyvelce ayrılmış olduğu ka. rıst Mübecceli, başka bir erkekle görmüş, tabanca ile kadına ateş Aaçmış, fakat kurşunlardan hiç biri İsabet etmemişti. Avni dün öğleden sonra cürmü meşhud kanununa göre ik Kır ceza mahkemesine — verilmiş ve muhakemesine başlanmıştır. Mütecaviz koca mahkemede hüdiseyi şöyle anlatmıştır: “— Mü el ile dört sene ev. wef evlendik, İki tane çocuğumuz öldüu. Mesud bir halde yaşarken fenalığı üyüzünden ayrıldık. O İbrahim admda bir şoförle met- re6 yaşamağa başladı. Çocukla- rım da yanında kaldı. Ancak, göför benim çocuk. larmrmı görmeme müsaade et- memektedir. Hattâ 9 ay evvel be. ni le de tehdid etmişti, İşte, bu defa da Tırhaldan gelişimde bayram harclığı vermek üzere ço. cuklarımı görmeye gideceğimden, ye bu tehdidden korktuğum için yanıma tabancamı da aldım. An. tane kurşunu boşaltarak barutsuz doldurdum, Şayed teca- Yüze uğrarsam bunları patlatarak Korkutacaktım. Nihayet evvelki gün Milli nemada yer göstericilik eden eski karımı görmeye gittim. Fakat, bu. radan da fenalığı yüzünden kovul. duğunu ve şimdi Femina barında artistlik ettiğini öğrendim ve va kit geçirmek için Ferah sineması- na gittim. İşte, burada başımı yukarı kal. dırdım Mübecceli bir kençle bera- ber bal a birbilerine sarılmış olarak gördüm, camı çekerek kaçtı, Mübeccele de bir şev olmadı. M: kar. Öldürme Davacı yerinde bulunan Mübec cel jse demiştir ki: “Sinemada beraber oturduğum Nuriyi kapıla gördüm. Tanıdı. Kemadlır. Beraberce girdik. Bu sı. rada Avni geldi tabancasını çeke rek ateşe başladı. Korktum. Sıra- ların altıma girdim. Maksadı be. ni öldürmekti.” Dinlenilen şahidler de hâdise, ylayni şekilde anlatmışlar ve muhakeme karar verilmesi için başka bir güne bırakı 1941 Boyalı salam yapan Dimitrt hapse mahküm Son zamandarda piyasaya kırmızı boyalı salamlar sürül, düğü görülmüş ve yapılan tah, kikat sonunda bu salamları, Pendikte salam fabrikasr sahi, bi Dimitri Papa Dopolosun imal ederek piyasaya arzettiği an. laşılmıştır. Bunun üzerine fabrikatör ya, kalanmış ve ikinci sulh oceza mahkemesi kendini 1 ay hapis ve fabrikasının da bir ay kapa- lı kalmasına mahküm etmiştir. Ancak Papa Dopolos, aynı şekilde boyalı salamları piyasa, ya sürmekte devam ettiğinden | evvelki gün tekrar yakalanmış ve bu sefer de birinci sulh ceza | mahkemesi — tarafından ikinci defa olarak aynı cezaya çar. pılmıştir. belediye bu salamlarını başlamış. —— Parti reisi Ankaradan döndü Parti genel sekreterliği —ile te- masla bulunmak üzere Ankaraya giden vilâyet parti başkanı Reşat Mimaroğlu dün şehrimize dönmüş- tür. Başkan Ankarada bulunduğu milddet zarfında İstanbul vilâyet kongresi etrafımda genel sekre- terliği izahat vermiştir. eli çei Sebzeciyi yaralayan seyyar satıcı yakalandı Bir kaç gün evvel, Beyoğlunda Yenişehirde, seyyar satıcı Fikret adında birisi, sebzeci Yerasimosu kavga sonunda karnından yara. layarak kaçmıştı. Fikret dün yakalanmış, birinci sulh ceza mahkemesince tevkif o. lunmuştur . —— Sari İhsan tevkif edildi Meşhur sabıkalılardan Sarı İh san dün yeni bir sucundan dolayı birinci Karar üzerine fabrikarın — boyalı piyasada toplamağa tır. tekrar — yal muş — ve sulh ceza mahkemesince tevkif o- lunmuştur. Sarı İhsanın bu selerki işi, Bey oğlundaki evinde gizli olarak ter. zilik yapan Haticeye giderek, ken disine memur süsü vermesi ve ih. bar edeceğini ileri Bürerek 10 lirasını dolandırmıştır. Çocük Hektini Ahmet Akkoyunlu Pakatın, Talimhane Palna No 4 Pazardan maada bergün saat 18 tan sonra. Teltefon 4017T KURURFK TUT CERELEM istanbul Belediyesi,; ilân iarı İtisiye müdürlüğünün — mevc t S0 adet mahalle — tulumbasına imal ettirilecek sandık ve teferrüatı, açık eksiltmeyo konulmuştur. Tuhmin bedeli 600 lira ve ilk teminatı 67 lira S0 kuruştur. Şartname Zabıt ve muamelât müdürlüğü kaleminde görülebilir. İhale 22/1/M1 gçarşamba günü saat 14 de daimi encümende yapılacaktır. Taliplerin ilk teminat makbuz veya mektupları ve ©40 yılma ait Ti odası vesikalarile ihale günü muayyen saatte daimi encümende bulunma- ları, (L31) . » » Küğıthane mevkilnde yaptırılacak ahşap köprü inşaatr kapalı Karf usulile eksiltmeye konulmuştur. Keşif bedeli 12725 Hira 11 ku- ruş ve ilk teminatı 954 lira 38 kuruştur. Mukavele, eksiltme, bayın- dürlik genel, hususi ve fenni şartnamoeleri, proje keşif hulâsasile bu- na müteferti diğer evrak Gt kuruş mukahbilinde Vilâyet Nafia mü- dürlüğünden almacaktır. İhale 23/1/941 perşembe günü saat 15 de daimi öncümende yapılacaktır. Taliplerin ilk teminat makbuz veya mektupları, ihale tarihinden 8 gün evvel vilâyet nafia müdürlüğüne mürnenatla alacakları fenni ehliyet ve 040 yılma ait ticaret odası ve- kanunun tarfatı çevresinde hazırlryacakla- larmı ihale günü saat 14 de kadar dalmi encümene vermeleri İâzımdır, (28) Deniz Levazım Satına'ma Komisyonu ilânları 1 — Taahhüdünü ifa edemiyen bir müteahhit nam ve hesabına polmak üzere 35 adet hususi tipte pilâkanm, 15/2, kânun/Md1 çarşam- ba günü saat 14 pazarlıkla eksiltmesi yapılacaktır. 2 — İsteklilerin belli gün ve saatte teklif edecekleri bedelin yüzde on beş nisbetinde makbuz veya teminat makburzlarile Kasım- paşada bulunan kor ona müracaatları, (45) ist..Vakıflar Dırektörlüğü “ilânl Cinsi Mikdarı Malm bedeli İlk teminat Eecsayi Tıbbiye 88 kalem 4000 lira 300 lira Guraba hastanesine lüzumu olan yukarıda mikdarı yazılt! eczayi tabbiye açık eksiltmeye konulmuştur. İhalesi 15/1/Mt1 tarihine rast- lyan çarşamba günü saat an beşte İstanbul Vakıflar başmildürlüğü blâasında toplanan komisyonda yapılacaktır, Şarinamesi her gün le- vazım kaleminde görülebilir, (12544) D Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umüm, idaresi ilânları ' Muhammen bedeli (1730) lira olan 10000 adet Gestetner toksir makinesi için mumlu kâğrt (17.L1041) Cuma günü esat (11) on birde Haydarpaşada Gar binası dahilindeki komlsyon tarafından açık ekatitme usulila satın almacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (131) lra (25) kutuşluk muvakkat teminat | ve kanunun tayin etliği vesaikle birlikte ekmiltme günü asatine kadar ko- | misyona müracaatları Jazımdır. l Bu işe ait gartnameler komlayondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (12541) ... Türkiye, Yunanistan ve Bulgaristan demiryolları arasında mer'i Üç tarafir müşterek eşya tarifesindeki Bulgar demiryollarıma ait eç- ya ücretlerine 1/Şubat/141 den itibaren 96 10 zam yapılmıştır. (126 - 127) ıstanbu! Levazim âmirliğinden verilen harıci askeri kıtaatı ilânları Beherine tahmin edilen fiati 23 lira olan bin adet mdhiye arka Çantan /943 Cuma günü anat 11 de Aukarada M. M. V. BSatm alma komlayo nunda pazarlıkla satın alımacaktır. İsteklilerin 3450 lira katt teminatlari) belli vakitte komişyona gelmeleri. (6897 — 12476) ... Beberine 65 lira bahmin edilen 500 çift atlı nakliye arabamı koşumu tahüdünü ifa edemiyen müteahhit nam ve hesabına pazarlıkla yapılan ek. siltmesinde talip çıkmadığından pazarlık 13.1.541 pazartesi günü saat 1580 da Kışlada İzmir Lwv. amirliği satım alma komlsyonunda — yapılacaktır. Hepsinin tahmin edilen tutarı 40,000 — liradır. İik teminatı 3000 İlradır. Şartaamesi ve nümunesi komlayonda görülür. İsteklilerin belli vakitte komisyona gelmeleri, (1720) — (81) ... Cuma günü saat 15 de Çorluda Aakeri Satın Alma komlsyonunda yaptin. caklır. Taliplerin kanunt vesikalariyle teklif mektuplarını ihale saatinden bir aat evval komisyona vermeleri, tahmin bedeli 75,000 lira, ilk teminatı 5625 İlradır. (1719 — 19) ... 175 ve 70 ve 7T0 vo 21 ton siğır eti pazarlıkla satın almacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 110,680 lira ilk teminatı 6794 liradır. Ayrı ayrı taliplere de ihale edilebilir. Şartnamesi komisyonda görülür, Ta- liplerin 20/1/041 Pazartesi günü aaat 14 de Geliboluda Bolayir ns- keri astm alma komisyonuna gelmeleri. (1787 - 117) 4500 çift fotin pazarlıkla yap tırılacaktır. 'Tahmin bedeli 27,000 lira kati teminatı 4030 liradır, Şartnamesi Ankara, İstanbul Lw. â- mirliklerinde de görülebilir. Taliplerin MM/1/9tİ cuma günü saat 15 de Afyonda askeri sattn alma komisyonuna gelmeleri, (1735 - 115) ... Keşif bedeli 308,368 lira olan müteahhit nam ve hesabma ben- zin tankları açık eksiltmeye konmuştur. İhalesi 27/1/9M1 Pazarte- si günü saat 14 de Ankarada M. M, V, gatmalma komlayonunda ya- pılacaktır, İlk teminat 16,084 lira 72 kuruştur, Şartnamesi 1550 ku- ruşa kamlisyondan alınır, Taliplerin belli vakitte komisyonda bulun. maları, (1729 - 110) On bin çift er kunduraat almacaktır. Kapalı zarfla eksiltmesi 17/1/941 | Basıldığı yer: VAKIT Matbaası Refik Ahmet Sevengü Sahibi: ASIM US Umum neşriyatı Idare eden! Osmanlı Bankasından: ilân Kurban Bayramı münasebe- tiyle Osmanlı Bankasının Gala. ta merkeziyle Yenicami ve Bey- oğlu şubeleri 8.9.10 ve 11 ikin- cikânun 941 günleri kapalı bu- lunacaktır. )î d S 33 tümen karargâhmdan aldi- Eım askerlik tezkeremi rayi ettim. Yenisini çıkaracağımdan eekisinin hükmü yoktur. 881 doğumlu Hasan oğlu İbra- him Bolu. (34580) KAYIPLAR . . * Ankara Ziraat Bankasmdan al- dığım (17760) numaralı hesabi ca- Yi cüzdanımı zayi ettim. Yt_ınkini alacağımdan cekisinin hükmü yok- tur. Kezacı: Mümtaz — (34581) .. . Kaybolmuş iki adet koyun benim evimdedir. Sahipleri müracaat ©- debilirler. Beyoğlu Kıble sokak Mehmet a- partıman No, 4/6 Mehmet. Göz Hekimi Dr. Murat R. Aydın Tenam | | || tdrar yolları hastalık- 1 ları mütehassısı i Beyoğlu İstiklâ! Caddesi No, 840 | Barsa Pazarı Üstü Ohanyan Apartman. Tek: 61285 | Kırıklık, baş, ve adale ağrıla En seri ve en kat'i şekilde yalnız ki 'GRiPi ile geçer Havaların serinlediği buğ” erde alacağınız ilk tedbir € dzde bir kaç GRİPİ bulundurmak olmalıdır. Kalbi bozmadan mide ve böbrekleri yo! dan ıstırabları dindirir. Lüzumunda günde 3 adet almır, Taklitlerinden sakımmız her yerde pullu kutularmı mrarla istoyiniz, Malı'gfe Vekâletinden : Gümüş yüz kuruşlukların tedavülden kaldırılması hakkında ilân ) Gümüş yüz kuruşlukların yerine gümüş bir lralıklar darp ve KAN miktarda çıkarılmış olduğundan gümüş yüz kuruşlukların 81 " mua 1041 tarihinden sonra tedavülden kaldırıtması kararlaştırılmıştır. Gümüş yüz kuruşluklar 1 Şubat 1041 tarihinden itibaren artık etmiyocek ve ancak yalnış Mal Sandıkları e Cumhuriyet Merkez şübelerince kabul edilebilecektlir. Elinde gümüş yüz kuruşluk bulunanların bunları Ma! Sandıklarile * huriyet Merkez Bankası şubelerine tebdil ettirmeleri (lâa olunur. ' (70025) - (10216) Tekirdağ sulh hukuk mahkemesinden : ) Tekindağ inhisarlar idaresi ile İstanbulda Fenerde Küçük Mi ıawumwm»nğmsımmwmuâ bar memuru Şükrü oğlu Ziya ile arkadaşı İstanbul Kasmmpaşa Mehmet mahallesi Akba yokuşu 4 numaralı evde tuz kantar ııj ru İsmsil oğlu Mustafa aralarmda mütekevrin — olacak davasındi) dolayı 4. 12, ©40 günü saat 10 için ilâmen yapılan tebliğata M mahkemeyo gelmemiş olduklarmdan mahkomenin gryaplarında İ0f sına ve müttehaz giyap kararmım ilânen tebliğine karar verilerek sebeple duruşma 16, 1, 41 pergembo günü saat 10 a brrakılmıt duğundan mumaileyhim Ziya ve Mustafanm mezkür gün ve a bizzat voya bilvekâle İşbu davada hazır bulunmaları aksi halde #f hakemenin gryaplarında-devam olunacağı tebliğ makamma kajn © maak üzero ilân olunur, (128) ;