4 Temmuz 1941 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

4 Temmuz 1941 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

A RTER £— VAKIT 4 TEMUZ 191 MATSUOKANIN BEYANATLı Japonya Şimdilik harbe karışmıyor TEHLİKE Gittikçe Japonyaya yaklaşıyor Tokyo, 8 (A.4.) - jansı, Japon hari Matsuokanın tını neşretm! Hükümetin bildirmiş - olduğu veçhile, imparatoran riyasetinde toplanan konferansta — “mühim bir siyasi karar” alınmıştır. Rus harbinden doğan bunun Almanya e Domci a. ye nazırı B. gıdaki beyana- Alman , yetin ink q#.fmx en büyük vo en kuvvetli dikkat ve azimle takip etmek niyetindeyiz. Hazırlıklar yapılmaktadır ve bu hazırlıklara tam itimadımız vardır. Yalnız aakert hüdiselerin inkişafını de- gil, fakat aynı zamanda bütün dünya vazjyetini. muhtelif dev. Jetlerin izhar ettiği temayülleri ve bu devletlerin dahili vaziyet- lerini alâkadar eden siyasi şe. raiti de hic bir zaman yorulmr yacak bir dikkatle takip etmemiz İâezımdır. Bütün dünyada, fakat bilhassa yakın şarkta doğrudan doğruya memleketimizi alâkadar eden teh Hke vaziyeti inkişaf etmaoktedi. Vaziyet cidditeştikçe — milli zin o derece daha fazla sükün ve soğuk kanlılık göstrmesi zımdır. Bütün kuvvetleri mütter hit bir halde, milletimiz, impa- ratorun azmine tebaiyetle, Ja. pofrrya için çizilmiş yolda yürür en ufak bir hata bile işlememiye tdır. çalışmal Tokyo. $ (A.A.) — Dün saat 14 de, Alman ve İtatyan büyük - elçileri, B. Matsuokayı ziyaret , etmiştir. B. Matsmoka, saat 15 de de, hükümetin kısa beyanatı hakkında malümat slmak isti- V4 | General Kâzım Diriki kaybettik 4 ı,.ıı / AJANS TELE Hoi Milli Şef (Baş tarah 1 incide) Maarif Vekili töreni veciz bir nutukla açarak devlet konserva- tuvarının tarihinden geçirdiği safhalardan bahsoderok czcümle gunları söylemiştir: “Arkadaşlarım, bugün devlet konservatuyariyle şefleri ve Gza. ları bize iftihar verecek tekem. mül etmiş bir orkostra ve verier N çalışan bir temsil şubesi her ikisinin mezcinden doğa bir operatnız vardır. diyebili: Devlet konservatuvarımız başta en büyüğümüz ve Şefimiz olduğu halde, milletimizin gözünde ve kulağında ve memleket meyda- nında imtihan vermektedir. Mil. mizin büyük alâkası alkış ve evgisi başladığımız işte muvaf. fak olduğumuzun ve olacağımı: kadar tesvikçi- sidir de, Gözden uzak tutulma. masını bilhassa istirham ederim ki, insanlığın en müthiş savaş. larından birini yaptığı böyle bir devirde ve harp yangınının dümuanları ve krallıklarının gök- lerimize vurduğu böyle bir za- manda tiyatro temsilleriyle. ope. rayla meşmml olmamız güzel sa. nat davasına nasıl ciddi bir ma> na verdiğimizin tazihe geçecek kadar kuvvetli bürhanı telâkki edilmelidir. Biz tiyatro ve opera geklindeki temsil sanatını bir medeniyet meselesi halinde; alı- (Bas tarafı 1 incide) meğe yüz tutmuş ve bi bal beş altı gün kadar devam etmiş iso de üç gün evvel yükmelen hararet bir daht düşe memiştir. Ötümü yalnız Trakya için değil, bütün memleket için büyük kayıp ©. lan mertumun cenazesi İzmirde def, nedilmek ümere Gün mant 17 do halkın Bgöz yaşları arasında Ediraedeki ko- nağından kaldırılarak hasta otomodi. yen Sovyet büyük elçisini kabul | H ile yola çıkarılmış, kendisine gahir, eylemiştir. Amerika Harp istiyor Bahriye na_zır. izahat verdi b Tayyareleril gönüllü imesi teklif ediliyor Avnıpura de hazin bir cenazo töreni yapılmış ve başmiüyevir Sadri Öney ile vali Ferit tarafından Havsaya kadar takip edil, miştir. Merhumun oğulları ve reftika. da etomobilini talktiben gşehrimizo gelmişlerdir. Cenaze, sast Zi de Gülhane hastahanesine getiri, miştir. Buğgün saat yedide Gülhüne hastâm hanesindan — kaldırılarak — marasimle Gajata rıtıtımına gelirilecek, buradan Marakas vaparu De Bandırmaya, ara. dan da İzmire nakledilecektir. MERHUMUN HAL TERCÜMESİ 188? de Manastırda doğdu. Süvari yüzbaşisi Selânikli Hasan Tahsin Be, yin oğludur. Küzım Dirik'in gençliği. nin büyük bir kımar Rumali ve Arna. vutlukta geçmiştir. 1897 de Harbiye Vaşlngton, 3 (A.A.) — Dün gaze, | Mektebine girdi. 1899 da mülâzim sa, teciler toplantısında yaptığı beyanale | »4 rütbesi ile çıkarak 1906 te yüzböm | fa Amerika bahriye mnazırı Albay | Çorkla İşkodra vali ve kumandanının Knox, Allanlikte Gdevriye gezen hiç | yayer ve mübhürdarı vazifamine tayin | Hir Amerikan gemisinin — tcaret va, | sdndi. Bu vazifede iken saraya çağı. OPuralrmu himayede kullanılmamış Oi | yıldı. Fakat Kâzım Dirik, Abdülhamld düğunu ve hiç bir müaedemeye giri, gemediğini kati olarak söylemiştir. tarafından verilen emre icabat etmi, yerek Avusturyaya kaçtı ve bir mülkde AUbay Knox, ne mürettebatta ne de | 4et sonra Selânik yolu No tekrur İş. tochizatta hiç hir kayıp — olmadığını | kodraya döndü. Söylemiştir. Albay Knox, Amerikanın' Atlantike Kâszım Dirik, bu dönüşten Sonra hir sene kadar Karadağ hududunda Tuz, /denizi tehlikesini bertaraf etmesi hak, | çu kazasında kaymakamlık yaptı ve Ukndaki talehine ösir mebusan mneı.l 1900 da BHirkânıbarbiyo — mektebine sinde vukubulan tenkitlere dair soru. | Tan #üale cavap vermemiş, fakat Büy, lediklerinde ısrar etmiştir. Mühim gazeteler başmakalelerinde endişe güsleriyorlar — ve bunu açıkça yazıyorlar. Nevyyork, 8 (4.A.) — İngiltereye İyazdım mretile Amerikanın müda/na İkömitesi — gazetelerde beyanname e gemi kafileleri teşkili. *!L elde mevcut bütün — tayyarelarin DAmerikan gönüllüleri üe — Avrupaya ' gönderimesini ve Amerikanın müda. famar için de Atlantik va Pasifiktaki lııuııg Boktalarının işgalini istemcek, Norveçte örfi idare Pazirdi. 'Türk « İtalyan harbinde İzminde | toplanan garp ordusu yaverliğinde ve Balkan harbinde kararzâh umumi er. Künıhartiyesinde bulundu. Erkânıharp yüzbaşımı olduklan sanra şark ordusu mearsil müfettiştiğinde ve bilâhire Ça, talca cepbesi kumandanlarından Mah. naşrettiği Bİr ' mut Muhtar Paşanın malyotinde va. zife gördü, Maliye Vekâleti teşki- lâtı hakkındaki lâyiha Ankara, $ (Vakıt) — Maliye Vekâleti teşkilât ve vazife hak - Kmdaki kanuna ek lâyihast ruzna- “Ajan, 'meye almmıştır. Lâyıhamın encü- aldığı son gekle göre be- gazatke | menlerde bütün ç. |lediye hududu içede ayrıca kaza Ahval vazi, teşkilâti bulunan vilâyet moerkez- olduğunn yazmaktı. e Bazı bölgelerde örfi idare Hlân o. danmuştur. Rusyaya karşı sompati besledikleri zannodilen pok çok kimse derinin maliye teşkiâtı, defterda. rın idaresi altında bir mali vah- det teşkil edecektir. Ba şehirler- deki belediye hududu içinda bulu- toplanmış ve Üi yen! tahaesüt kampr |nan kazalarda muhasehe soervi - tente olunmuştur. Du karaplarda ek, sinden maada diğer bütün gervis. Berisi işçi hareketlerine mensup yüde Jer defterdarlığa bağir olacaktır. yoruz. Onun içindir ki aziz mem leketimizin her vaziyette müda İaası için her türlü fedakârlığı yapmakla uğrastığımız gu sıra. larda, sanatım bu şubesindeki irr lıivn.'ını da onu durdurmak de- bilâkis yürüyüşüne hız vere. Mr devam ediyoruz." Maarif Vekili en son olarak genç sanatkiürlara hitap ederek: “Rehberiniz iyilik ve güzellik, işiniz dalma yaratmak olmalı dır. Sizi devlet konservatuvarmın. ilk mezunları olarak — selâmlar rım.” demiştir. Bundan sonra mektep müdürü Orhan Şaik aynı mahiyette bir nutuk söylemiş, mılteıkıben me- zun olan 14 gençe Maarik Vekili tarafından diplomalar verilmiş. tir. Müzik kısmı mezunları muh. telif parçalar çalmışlar, - tiyatro şubeleri mezanları üç muhtelif eseri, birer perde halinde temsil etmişlerdir. Bu suretle merasime nihayet veriklmiş, bundan sonra misafir- ler, hazırlanan büfede izaz, ik- ram edilmişlerdir. Mezun talebeden 3 kız. 5 erkek olmak üzere 8 kişi tiyatro şube. sinden, 2 kız harp gşubesinden, 48 erkek nelesli sazlardan olmak üzere 14 kişiden ibarettir. Millt Şef, talebeyi muvuffakı. yetlerinden hararetle tebrik et- miştir. Umumi hârp başladığı vakit birinci kolordunun ailâh altına esibi için icap eden tegkilâtm — yapılmasına memur sdilmiş, Suriyede bulunan 1 net ve & Bof ordular menzil müfettişliğinde ve Gaze cephesinde fırka — kumandanlı, ginda bulunmuştu. Kâzıa Dirik'in buradan sonra Kaf, kasyaya geçerek Batumda Kafkas or, düları — menzil müfettişliğinde vazife aldığını gürüyoruz. Mütarekeda Atatürkün erkünı har, biye relsi sıfatiyle Anadoluya geçti ve Ersurum müstahkem mevkli kuman. danlığım, Sötrü 15 indl kolördü ku. mandanlığı vekilliğini ve ayni zaman, da Krzurum vali veküliğini yaptı, Bu vazifeden sanra Türkiye Büyük Mile dot Moclisi hükümetinin ilk Güreletan mümeeslli oldu ve Ankara — Moskova mühadenet ahitnamesini — müteakip Konyada garbi Anadoll meazil mü, fettişiiğine tayin edidi. Bundan sonra | İstiklâl harbinin nihayetine — kadar Bevkiyat ve nakliyat müdür muavine HŞi yaptı. 1973 be miralaylıkla ikinci Sovvetler Bütün yiyecek, petrol ve harp malzemesini kaçırıyorlar İlstilâ edilen yerler- de birşey bırakmıyacaklar Moskova, 3 (ALA.) — Stalin ta- rafımdan söylenen nutkun bir par- çası aşağıdadır: Küzl Ordunun ricali halinde de- miryolları depolarında bulunan bü tün stoklar beşka yerlere nakledi. locok ve ne bir lokometif ne bir vagom ne bir tano buğday ve ne bir galen petrol düşmana bırakıl- Taryacaktır. Çiftçiler ellerindeki hayvanatı umuklaştırmak ve hububatı da nak ledilmek üzere devlete tevdi et - mok mecburiyetindedirler, Uzak - laştırılması mümkün olmıyan her Boy tabrip odilecektir. Fransız Devlet Nazırı gitti Ankara, 8$ (Vakıt) — — Fransız devlet nazırı Megen Benova bu sa- bah saat 5,30 da tayyaro ile Vişi- ye hareket etmiştir, Tüdmür teslim oldu Kudüs, 8 (AA.) — Resmen bildirildiğine göre Suriyode Tüğk Alman tebliği (Baş torafı 1 incide) | Sövyet ordusunun mükavemet kuv. veti kırılmış gibi gözükmektedir. Bü, tün cepbo imtidadınca düşmanın ricat harekâlı kayı aramakta lır, Bictostok'un gşarkımda verilen imha maydan muharebesi, umumiyet itibas rile zihayetlenmişlir. — Fevkalüde bir tebliğle daha evval büdirilmiş olduğu veçhila, bu müharebenin — neticeleri, bütün dünyaya şamil tariki bir ebem. miyeti haiz Hulunmaktadır. Bir çok Sevyet piyade, aüvari ve zarhlı fırka, larr bu Mmuharebe maydanımda imha edilmiş talâkki olunabilir. Ordu ve hava teşekküllerimiz arae larında nümune olabilecek bir iş bir. liği ile, takibe başlamıştır. İngitereye karşı mücadelede, AL man hava kuvvetleri, Gün gece 6 bin tonilâto hacıminde bir tcaret gemisi fırka kumandanlığında — bulundu. ve Şeyh Sait isyanından evvet lâvei moe muriyetle Bitiiş valisi, 1928 te İxzmir Valisi öldu. Bon vazifesi, Trakya u, mümi müfettişi idi. * &« * Üzmir, $ (Hususi) — Genoral Kâ. zım Dirilc'in cenazesi yarım akşam getirflecek ve ertemi Kün — mermsimle defnedilecektir. Kâzzma Dirik İzmirde derin sempa. tiler berakmış, vallerimizin başlıcala, rmmdan biridir. Burada bulunduğu aa kiz sene zarfında — vilâyetin hir çok | yöl, köprü işlerini halletmiş, 370 iik mektep inga etmiş, İzmir fusrının, Es, nf Ahali bankasının, asariatika mu, hibler cemiyetinin temederini &tmiş, | Şaşal suyumu bularak İzmiri su dere dindan kurtarmış, Yamanlar kampını | kurmuş, Tavukçuluk, —Arıcılık cere. yanlarını ve ilk kooperatif hareketle, risi hazırlamış, bütün münevyer ve muallimlerle geaçlik aramında scme | pati uyandırmış, köylü fle en yakın bir pekilde dosttuk teşkil etmiş, köy. lünün “Taşa baba,, Ünvanını kazan, maştır. yet merkezlerinde tahsilât muna - melâtından dolayı divanı muhasa- bata heaap vermek vazifeti, tah « ail şube şeflerlle müştereken tah. silât müdürlerine, gube bulunmı - yan yerlerde ise doğrudan doğru- ya tahsilât müdürlerine «it ola - caktır, Tahsilât müdürü bulunmı - - batırmış ve İngilterenin cenubu şarki | we oenubü garbisinde Hmunlar tarisa. tım borabardıman etmiştir. Manş aahillerinde, avcr tayyarelerin kuvvetli himayesi altında hareket a. den İngiliz savng tayyarelerinin hü, cumları, yeniden tamamiyle akim Kâlke maştır. Düşman, bu esnada 15 avacı tayyaresl ve Ö savaş tayyaresi kay. betmiştir. Bizim bir tak tayyaremiz Kaybolmuştur. Dügman dün gece, Almanyanın şi. mali gerbi Tuntakasının — mühtelif mahallerine infilâk ve yangın — böme baları atmış ve bu bombalarla bir kaç süvil ölraliş ve yaralanmıştır. Gece av. et tayyareleri ve hava dafı bataryala, rt mütccaviz düşman tayyarelerinden Üçüntü düşürmüşi ardir. İngiliz iaşe söyrisefalnine karşı mücadele, haziran ayı zarfında da beklenilen büyük — muvaffakryeti vermiştir. Donanma ve hava kuv - | vetleri, 768.950 tonilâto hacmin - de düşman ticaret gemisi batırmış tır, Bu rakamdan 417,450 tonilâ - tosu denizaltılar tarafından batı- rılmıştır. Buna, düşmanin mayn - ler dolayısile kaydettiği ağır ka - pıyların da ilâvcal icap eder, Bun- dan başka, büyük miktarda İn - Biliz ticarot gemisi o derece ağır surette hasara uğralılmıştır. ki bunlar düşman İaşesi için tama « mile veyahut uzun müddet için kayıp edilmiş telâkki olunabilir. Alman hava mildafasst da İn - giliz hav kuvvetlerine kargı mil - muvaffakryotlı ııhnımuhudaclednde M üge. €e avcı tayyareleri, 0 tanesi do « nanma cüzütamları vo 1 tanesi pi- düşürülmüştür. mür garnizonu teslim olmuştur. Suvyel tebliği ı (Baa taralı 1 incide) Bov, Slutak, Borvrutek ve Laox bölge, derinde düşman seyyar — kıtalarına Kkatşı, şiddetil! ve çotin muharebelerde garpışmışlardır. Cephenin diğer böl. gelerinde, Sövyet Xıtaları, — hududu geçimeğe teşebbüs eden düşmana karşı Gevlet hududunu arkı surotte tutmuk. tadır. Murmansk istikametinde, takriben İi fırka kuvvetinde düşman piyadesi- nin taarruzu uzaklaştırılmış düşman, ciĞdü muvaffakiyetsizliğe uğratılmış. tır, Kuclajarvi! bölgesinde ve Kareli ber zahı Uzarinda kıtalarımız. — düşmanım ıIVTüsabakamı: Parasız abonı Aşk Uğrunda romanından oem verdiğimiz Şahin Reis romanı gek b yük bir alân He kargılanmıştır. $ hin Reis romanı gona ermiş ve ka raman Türk denizcizinin hayatta | oğlu daha kalmıştır. Şahin Relsi ok yarlar, Relsin oğlunun dâ maceral | rınt ayrı bir roman ölarak takip « mek istemişlerdir. - Biz, okuyucula marıım bu arzularını yerine getirme Wsrar vermekla beraber, faydalı | müsabaka açlık. Bu müsabaka şud Şuhin Reisin oğluna tahsis - edecej maiz romanm mdı ne olsun. Biz “£ hin Reltsün oğlu, (Akdaniz firtınas (Türk korsan), ve (Ötmez rets) ad » rını bulduk, Siz bu adlardan hangis beğeniyorsunuz? — Cevaplarmızı, ne retmekte olduğumuz kuponlar ö0 : bütün hücumlarını, diçmana ağır M yint verdirilerek muvaffaktyetie tara Gelmektedir. Drinak iatikametinde dün, öğleden gonra, kıtalarımızla şimali — şarktye doğru nüfuza teşebbüs eden düşman nreserda büyük mutarebeler başlamış tır. Muharebeler devam ediyor. Borlaor, Slutak ve Bobrusk islikae metlerinde, kıtalarımız ve düşmanın Beyyar cüzütamları arasında gündün giddetti mmharedeler olmuştar. - Düş. manm yarma teşebbüsleri kıtalarımız gi amıdane mukavemeti ve hava kuv vetlerimizin muvaffakiyetii bareketi ile akamote uğralılmıştır. Eack — tstflametinde, krtalarımız, Rovno mıntakasında, gidetli ve çelin muharebeler vermekte devtm — eyla. mektedir. Düşman, cenubu — şarkiye doğrü nüfuz etmek — beşebbüslerine devam etmekte, fakat hor — tarafta düşmenın bu gayretleri, kıtalarımızın Bıkı ve anudane mukavemeti karşısın. da kırıtmaktadır. Huva kuvvetlerimiz, gündüz Luck Moskova, 8 (A.A.) — Sovyet tobliğinin mahadi: Şimal tilesuna mensup harp gemued ve deniz tayyareleri, düşman kıtlarına ağır darbeler indirerek Kızılordu kıtalarına müzaharet etmektedir. Filoya mensup deniz tayyareleri, hava muharebelerinde beş düşman tayyaresi düşürmüşlerdir. Bir bölgede Hirçok düşman tank grapları ileri kıalarnnıım “hatlarını, yarmıya ve miye muvaffak dmıışlıırd.ır Bu düşman kuvvetlerine karşı Sov- yet tankları gönderilmiş ve Sov. yet tankları düşman tanklarına orman içinde bir yolda hücum etmişlerdir. Orman, bu tankların çevrilmesine mani ol- muştur. Zafer, bunun üÜzerine, sür'ate ve azme bağlı bulunmuş- tur. Sövyet tanıkları derhal ateş açmış ve üç Taşist tankr muha. | rebe harici bürakılmıştır. Düşr man, bu tarıkların teşkil — ettiği manladan istifade ederek en son sür'alle geri çekilmiştir. Bu ta- kip esnasında bir Sövyet tankı | kaybolmuştur. Beyaz Rusyanın garp munta. kalarında piyadeo ile irtibatı ker silmiş Alman motörlü cüzütam- larma kargr yapılan muharebede piyade düzütamlarımız, yüzlerce düşman tankı tahrip etmiştri. Bir Sovyet piyade alayına men. sup askerler, düşman tarklarmı tahrip için topçudan ve tank tur zaklarından muvaffak- yetli bir surette infilâk madde. İeri öhtiva eden şişeler ve el bom baları kullanmıştardır. Bir tok grup, üç günlük muharebede 16 ;îr'gm.ım tankı tahrip eylemiş- Merhum Rıza Türmen'in ailesinin teşekkürü On beş günlük yavrusunu öksüz brrakarak hayatmın baharında Bo- lan, oğlumuz, kocam, damadımız ve eniştem Rıza Türmen'in cenaze müramisine iştirâk eyliyen mımarayı bulduğu vakit bize bildi ceksiniz. En çok rey alanlara aşa; daki bediyeleri verecağim: HEDİYELERİMİZ 2 edet hirer senelik Vakıt zbone> 4 adat altı aylık Valkrt abonesi 25 adet Üç aylık Valket abonesi. 40 adet birer aylık vakit abonesi. 3883 ndet Dün ve yarın neşriyatınd layınetli birer kitab, Bu müsabakaya girmek için yulu da yazdığımız roman isimlerinin hı gisini beğendiğinizi yazmak Küft ( iocektir. . DİKKAT: ! Brvelce kuponlarımıız — toplayar yan ve (Zindancı Kaptan) ile (Şat Reta) yomanlarını — alamıyanlara | hizmet olmak üzere bu eserler bir « faya malsus olmak üzece 60 ger D ruşa verilecektir. (Vakıt okuyucul kitapları serisi) ni edinmek lstiy okuyucularımızın, dovam edecek se ye ekaiksiz olarak sahip olmak & bu fırsatı kaçırmamalarını tavsiye deriz. (Zindanot Kaptan) — ve (Şal Rels) ikinci tabları yapılmasına rı men pek mahdut miktarda kalmışt Parti Gurubunda (Bas tarah 1 incide; Bunu mütcakip ruznamesine ge hoyet, asker ailelerine yardım mevz üzerinde tetkikat yapan parti kop yonu raporlarının müzakerceine B lyarak, bu mevzu üzerinde müta! dermiyan eden bir çok — hatipleri bugünkü kanunun tatbik edilmekte dan gekillerini izah eden Dahiliye V Kilini dinledikten sonre, maker aile rine yaptlacak yardıma dahâa seme H şekiller verilmesi mütalessımı ve dzire de bir kanun lâyihası tanzim Meclisa getirilmesi ricasını dermey eden kamlsyon raporunum hükünu terdilni kabal etmiş ve celseye nil yet vermiştir. Ankara, 8 (AA.) — C. H, P. ml takil grupu relz vekiiliğinden: C. H P. Müstakil Grupu bügün toplanlısında, Parti grupunda başı kilin beyanatımı dinlemiş ve vekilli tan &ffini rica etmiş bulunan Millt ) dafan Vekili Suffet Arıkan haklımı lora Vekilleri Hayeti Ralstnin Müst kil Grupun da reyini öğrenmek ist diğine muttali bulunmuş olan fzan gizli reyine müracaat edilerek netir da mevcut azanın ittifakile itimat « tikleri tesbit edildikten sonra tapla tıya nihayet verilmiştir. STALİN (Bas tarafı 1 invide) Sovyet milletleri, Kızılordi nun büyük bir cesaretle har etmesine rağmen adetçe (ai Almanlar — Litvanya, Beyaz Rusya ve Ukranyanm bi kraminı işgal etmiştir. Düşma ıle;f!neku!dir. Fakat Kızılord sağlam duruyor. Sovyet milletleri, siz na maj İüpsunuz. çünkü Sovyetler Bir liğine olan hağlılığmız sarsılmaz siz hiç bir düşmanm bozamryacı 1 müthiş bir Kütle teşkil odiyor sunuz. Düşmanın kısmen arazi mizi işgal etmesinin sebehi bida yette avantajım onun tarafındı olmasıdır. Fakat ra mağlüp ordı yoktur. Napolyonun ordusumu vı umumi harpte Kayzerin ordusu mağlüp