15 Mayıs 1942 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

15 Mayıs 1942 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

SST Eree eeei çir LA | | | | | | | 2 Alman teci ğ (Baştarafı 1 inci sayfaş Kerg yarım adasında maglüb edi - len düşmanın tu edilmektedir. Kerç Umanı lie bulunan gemiler muvaffakiyelle bom. bardıman edilmiştir. Döneç cephesinin birço kıtalarımız — düğman — küvvetlerinin tanklar bimayosindeki — hücumlarına mukavomot etmişlerdir. Cephenin çimal kesimlüde taarruz mahiyetinde bazı Alman harekâtı mu vaflakiyetlerle neticelenmiştir. Doğu cephesinde dün cereyan edeni hava mubarebelerinde 84 Sovyet uça gı düşürülmüştür. Bir Alman uçağı Kayıptır. Fin uçakları — Vodia Sehri mansabındaki düşman gemilerin) mu- attakiyetle bornbalamışlardır. 28 Nisandan 13 Mayısa kadar Sov. yetler TS4 uçak kaybetmişlerdir. Bun ların 640 1 hava mubârebeleriade, 13'a uçak zavarlar, T8 sı da ordu teşkilleri tarafmdan düşürülmi yni Gev. rede doğü cephesinde 82 Alman uça ğt Kaybolmuştur, Maltada Alman Stuka uçakları, u- gak meydanları ile uçaksavar batar. yaları mevzilerini bombalayarak bir. gök tam isabet kaydetmişlerdir. Ak- deniz bölgesinde dört İngiliz uçağı düşürülmüştür. Almat denizaltrları yimal atlan. tüğinde, İngiltereye giden bir ka- fileyo nOcum etmişlerdir. Günler- €e #iükren şiddetli bir muharebeden sonra topyekün 31 bin toa hacmin- de dokuz gemi batırılmıştır. Baş- ka bir vapur bir torpü isabeti nla- rak yaralanmıştır. Başka Alman denizaltıları Ame- rika sularında 82 bin ton tatarında 12 büyük ticaret gemisı ile bir karakol gemisi batırmışlar- dir. Düşman bu suretle, bir kaç gün içinde 113 bin tonluk 21 gemi kuy- betmiş bulunmaktadır, Manşin methalinde cereyan e- den deniz muharebelerinde bir tor pitomuz bir İngiliz hücum botunu müahmutlayarak patırmıştır. Başka bir İngiliz hücum botu da mayn ta- rayıcılarımızla yaptığı bir muhare- bede batmıştır, 13 mayıs - tarihli teböğde bu barekâttan bahsedil- şti, Teker toker uçan İngiliz bomba açakları, bulutlardan istifade ede- rek dün batı Almanya benlgesine eyhude bir akım yapmışlardır. Kerç yarım adasındaki muhare- belerde 173 üncü istihkâm taburu 8 mayısta tek başma 10 bin kiti- lik bir düşman grupunu şiddetli bir ateşe rağmen temizlemeye muvaf- fak olmuştur. 346 nc1 piyade alaymm beşinci bölüğü ile 46 ner nlaym ikinej bö- liğü hücum motörlerinin yardımı ile düşman mevzilerinin arkasını gıkmaya muvaffak olmuclardır. » M (ALA.) — Alman başku. mandanlığı Kerç muharebesi hakkın. da şu malümatı vermektedir: Hücum şiddetli bir topçu ve hava kuvvotleri tarafından — hazırlandıktan socra 3 mayıs sababı başlamıştır. Kıtalarımız kara maynları ve zırhlı hendekler a: kasında bulunan düşmanm üzerine a. tılmıştır. Düşman Jik hücumda tama, mile sarstlmıştır, Kıtalarımız — ileri hareketlerini doğu ve şimale doğru inkişaf ötürmişlerdir. Düşmanm her . bangi bir noktadan kaçmasına mey . dan verilmemiştir. Kıtalarımız 11 mayısta Azak denizi kıyınına varmağa ve düşmanın bütün ricat yollarınr kesmeğe muvaffak ol- muglardır. Her taraftan çevrilmiş olan düçşma. ni Alman tayyareleri imhaya başla - üne fasılaaız devam buruda yerlerinde landığı gemilere karşı yapılan müca. delede yeniden büyük muvaffakiyet . ler kazanmışlardır. Şimal Atlantikte bu denizsltı ge- miteri İngiltereye doğru yol alan bir Tagiliz kafleye hicum — etmişler, ve gereyan eden giddotli savaşlar cans- amda günlerce çarpışarak — topyekün 81 bin tonilâto hacminde dokuz gem! batırmışlardır. Daba başka denizaltı gemileri Amerika sularmda topyeküri 82 bin tonilâloluk 12 HÜcaret gemisi . Bi ve bir karakol gemisini batırmış. dardır, Düşman ticaret filozu birkaç Bün içinde topyekün 113 bin tonilâ - toluk 21 gemi kaybetmiştir Bertin, 16 (ALA) — Alman başko. mutanlığının dildirdiğine göre, doğu Söpbesinin gimal —kesiminde, Lenin. grad etrafındaki Atman — çömberini Üclmeğe mAtuf olarak — Sovyetlerin Yelkoy'a karşı yaptıkları taarrızlar #kim kalmıştır. © marttan beri, Cakriben ilc mMuazzam 8ov aydır, et kuüvvetleri — Alman E | fında bu komprimelerin ye tabi Buğgün çıkan bir kararname İle Kİ nin kamprimesi yapan bilümüm ha. Kiki ve hükmi şahsslar beş gün zar, fında ellerinde bulunan toz ve kom prime kininlerin mikdarmı bildire ceklerdir. Elürinde 100 gramdan faz. la devlet ve kızılay kinin komprime- lerinden başka kinin komprimesi bu. hanan eczahüne ve depolar 15 gün zar talkdarını bir boyanname ile bildirmeğe mecbur tutulmuşlardır. Kımlay ve devlet komprimeleri ha YARIİIT Kinin beyanname- tutuldu riç olmak üzere beyana tAbi tutulan bilâmum toz ve kemprime kininlere değer fiyatlarının peşinen tediyesi mu Kabllinde satm alınmak üzere hükü- metçe el konulmuştur, Devlet ve kı. zılay kinin komprimelerinden maada diğer kinin komprimelerinin imâli ya. sak odilmiştir. Bozahunelerde İmâli — menolunan zomprimelerden hâlen mevcut bulu. nanların Haziran 1912 sonuna kadar salılmaları serbest brrakılmiştır. Atlı maliye tahsildarları hak- kında bir 'kanun projesi Ankara, 14 (Valat muhabirinden)— Maliye vekâleti atlı tahaildarlarına hayvan yem bedeli verilmesi hakkın. daki kanım projesi meclisa verlimiş. tir. Bu proje sasalarına göre, tahsil. darlardan yeni tayin ödilecekler ve hâlen müstahdem olanlar bu kanunun negrinden, bayvanı ölenler de — ölüm taribinden itibaran 13 gün zarfında birer hayvan tedarikine mecbur ola- caklardır. Hayvanı olup da bir diğe- Tinl tedarik etmex macburiyetinde bu bunan maliye atlr tabaildarlarına bir bane zarfında ücretlerinden — müsavi taksitlerle kesilmek şartiyle 60 Htra avans verilecektir. Hayvan tedarik e. den maliye Lahaildürları fcretlerine iüveten ayda en çok 16 lirayı geçme. mek üzere mahalli şartlara göre hay. van yem bedeli verilecektir. Bu ber del haezedilemiyecektir, Hayvan yem bedelt hayvanın tedarik edildiği tarihi takip #den ay başmdan itibaran ve - rilecektir. Denizaltı ve avcıbotlarındaki erlere verilecek hazır gıda &kmek işi hakkında (Baştarafı 1 inci sayfuua) verdiği diğer bir netlce de karne kuponlarının iase memurlukların- da sayımı ve hileli beyannameler süretinde vukva geldiği görüldü - ğünden bu psul üzerinde de yeni | kararlar almmıştır, Sayımlar mer- kezi bir büroda matbu zamklı kâ Bitlar Üserinde hileye müsett ol- miyacak bir şekilde — yapılacaktır. Tik olarak Boyoğlu kazasının firin- larında tatbikine başlarmak Uzo- re olat bu usul yukmda bütün ka- zalara da teemil edi ktir. Dar mürakâbe teşkilâlmızn va. zifelerini kolaylaştırmak için muh- terem halkanızm bu hususta bize yardımlarını beklamekte delilleri- le beraber yapacakları ihharlara büyük ktymet vermekte ve ancak bu suretle müşterek mesainin âm- me hukukunu tam olarak siyanet edeceğine kani bulunmakta; Bunu halkımızdan — bir memle- ket borcu olarak — bekkemekteyir. Sot zamanlarda bir de karneleri. ni sayi etikleri bahanesile yeni karne almak tevali eden mül racaatlarla karmlaşmaklayız. Bu tarsda mürucoatların is'afına, sa- Sisttmilere çok müsalt olduğu için imkün bulamıyoruz. — Saym halkı- miğn karnelerini muhafazada itl- na göstermelerini aksi takdirde yeni karme tevriine kadar ekmek- Biz kalacaklarımı göz önünde tut- malarmı ehemmiyetle tebarüz et- türmenizi vica ederim.,, Papa (Başlarafı 1 inci sayfada) Harbin uzaması birçok bakımInre dan gileyi yoketmek tehdidini güs. teriyor, Halbuki ai)o etaster, Bunu korumak lâzındır. Yaradanın ira . desi de budur, Herkes sulh için kiçbir fırsatı kaçırmamağa çalış « malıdır,” Berjin, 14 (A.A,) — Yarı ves- mi bir kaynaktan bildiriliyor: Berlin siyasi mahfilleri, Papanın Jübilesi münasebetile radyo ile ya. pılan mesajını, haristiyanlık ve iman prensiplerine dayanan kato- olarak saymaktadır. Bu itibarla, aynmı mahfiller, buna benzer müna- sebetlerle de görüldüğü gibi, siya. Bi bakımdan bu movzu hakkında vaziyet almaktan iştinkâf etmek- tedir, mavzilerine hücum etmişlerdir. Her amıf silâhların müşterek harşketleri Bayesinde, Almanlar, savaşlara 10 ni. Çancı tümenlle keza 3 nlgancı tuğa: YI, 4 tugay Zirhl araba ve savaş ba şında da birgak kayalıçı teşkilleri eli ren Sövyetleri, bu teşebdümlerinde mu vaffak olmakdan menetmişlerdir. Mart Nisan ayları zerfinde düş. man, bu simde, 40,000 den fazla in: sar ve 64 zırhir araba kaybetmiştir. Fin tebliği Helsânki, 14 (ALA,) — Bugün- kü Finlandiya tebliği Savaş harektleri, yıpratma ate- gile, keşif teşebbüslerine ve bazı çarpışmalara İnhisar etmişt Dün gece. münferit bir uçak.ce« e.Hami DA pevresinde — merkeze bir kae bomba atmıştır Ankara, 14 (Vakıt muhabirinden)— Denizaltı gemilerinde ve aver botla. rında müstalidem deniz — personaline Baferde, münevra ve tatbikatlarda ve, rilecek bazır gida hakkında meclise / bür kanun projesi verilmiştir. Proje esaslarına göre ber huhgi bir deniz üssü veya ana gemlsi ile irtibat te. min edemiyen denizaltı gemileri ile vcı botları personeline 1000 kalori- Gen aşağı olmamak Üzere hazır gıda verdecektir. Hazır gıda — vörilirken bilcümle yemek bedeli ve er tayini Ltihkakları verilmeyecekdir. Vişi Amerika nota- sına cevap verdi Cenevre, 14 (AA.Y — Havan - Telemondial'in diplematik muha- birinden: Martinike ait görüşmoler hak- kında Vişide nesredilen tebliğ ve Antillere dair Fransa — turafımndan bazma verilen Tesmi nota etrm- fımda, beynelmilel mahfiller, teb- iğin, Amerika hükümetince öne sü. rülen meselelehin vashmetini gös termekte bukunduğunu — kaydedi. yorlar, Pransız cevabının, Vaşing- ton isteklerinin sade ve basit ka- bulünden Hbaret olmadığı kat! ola- rak görülmektedir. Diğer taraftan, tebliğ, zorlukja- rin, meselenin heddi zatinden de- e sürülme şeklin- n ileri geldiğini belirtmektedir. Bu itibarla, cevabın, — yoni gürüş tarzlarının Lentisine yol kapama- dıği da sanılryor, Son Üç gün zar- fımda Vişide devam eden görüş- meler, Antil meselelerinin muhte- Nf gösterilri trafında — yapılmış- tır, Fransız müsel'üh Kkuvvetleri ge- İile müstemlekât devlet sekrele- rinin bu görüşmelere içtirak et. meleri, incelerüclerin hangi istika- mette yapıldıklarını — göstermek- tedir. ... Vişi, 14 (ALA.) — Taval tara- fından Martinik hakkımda Vişide- ki Birleşim Amerika maslahatgü- zarına tevdi edilen Üç sayfalık nota cargamba akşamı geç vakte kadar henüz Amerika hariciye ne- saretine gelmemistir. Amerika hükümeti — tarafından Visiye hiç bir nota tevdi edilme- diği teeyyüt etmektedir. Bu mese- Je hakkmda lâzım gelen malümat Vişiye Martinik ik komiseri Amiral Robert t imdan kısmean kısmen veya tamamile verilmiştir. Celâleddin Ezine, akademi iste- yen sen yazısında (ayriyeten) di ye bir kelimt kullanıyor. İhmajeci bir konuşma dilinde işl. Ulmemla bir söz değil; lâkin yazı- ıniza böyle mülkemma kelimeler girmemolidir. (Ayrı) türkçedir. Buna arapça bir edet eklenemez, Eklense bile biz onları yine türkçelerile değiş- | türmek gayretindeyiz. (Ayrlen) dşmeli, (Ayriyeten) ememeli Sovyet tebliği (Baştarafı 1 inci sayfada) endiletri havzasında şiddetli bir taar. ruza girişmiştir. Timoçenko — ordusu muvaflakiyetle Derlemektedir. Timçenko ordusu, aylardanberi Har Kof dolaylarını döğmüş ve bugünkü bu büyük taarruzu hazırlamıştır. Bov yet taarruzunun bedefi bütün cenup cepbesinin bu Alman hareket üssünü yıkmak ve Almanların Ukrayna ha- veketlerinde burasını kullanmaları « na mani olmaklır. Moskova, (A-A.) — Cenup cop. hesinde Taganrogdan Don havzasına kadar uzanan bölgelende Sovyet kı . taları atralejik ehemmiyeti pek bü- yük olan meskün bir maballin yarı- sını zaptetmişlerdir. Şimali garbide Sovyet kıtalari ge. ce ilerliyerek kendilerine bir yol aç. mıglar, düşmanın ağır topçusuna ta- bakküm etmişler ve bir piyade tabu. yunun büyük bir kışmını öldürmüş - lerdir. Moskova, 14 ÇALA,) — Kızıl Yüdiz gazetesi çarşamba güzü Kallain cep. bosinde Savyot kıtaları — başka — bir mekün mahalli zaptettikleri zaman Almanların sahada 400 ölü beraktık - Jarını bildirdiklerini yazmaktadır. Ruslar bir miktar esit — almışlar ve Almanlar yaptıkları mukabil taarruz larda muvatfak olamamışlardır. Ayaı cephenin başka bir kesiminde Almanlar birkaç müstahkem mevzi - den çıkarılmıştır. , Moskova, 14 (ALA.) — Röyteri Maraşal Timoçenko kıtaları, Har . kofa kargı yapılan taarrus ssnasında ük Alman müdafna hattını yarmış lardır. Düşman çok uzak bir mesate. ye püskürtülmüştür. ALMANLAR HARKOFTAN TELAŞ. LA ÇEKİLİYOR Moskova, 14 (ALA.) — Röyter: Harkof eephesinden son gelen tafsilâta göre, Almanlar telâşla geri çekilmektedirler ve toplarını cephanelerini ve daha başka mal- zemeyi — kaklıramamışlardır. Har. kof cephesinin yarılan hattan baş- ka kesimlerinde ölen düşman ns. kerlerinin sayısı daha fazla olmuş tur, Almanlar muharebeye alelacele ihtiyat kuvvetler sürmekte iseler de ilk harektelerde birçok müstah kem noklaları ve istihkâmları al. miş olan Rusları zabtetmeğe müu- vaffak olamıyorlar, Moskova, Mk (ALA.) — Pressim muhabiri bildiriyor: Sövyet tabliği, Kerç — yarımadası mildafaacrlarının Alman kara, de . miz ve hava Kuvvetlerinin — dehşetli tasrruzu karşısında düşmana — ağır kayıplar verdirerek intizamla — geri gekildiklerini büdirmektedir. Düşmanın üstün kuvvetleri önünde bu geri çekilişi kabul eden Rus baş. kumandanlığı Kerç meydan muhare - besinin Almanlar lehine bittiğini söy- lemektedir. Bu Rus çekilişinin şummulü belli de. Şildir, Bununla beraber çekilişin İn . tizamla olduğu — yolundaki — Sövyet tebliği, Kırımdan gerl Kaft ya giden yol üzerindeki Boryet ha.ccnın sağlam durduğunu gösterir, Roma, 14 (ALA.) — Popolo di Ro- ma gazetesi Kırımda Almanlar tara. fından yapdan taarruz — hareketinin daha gündiden iyi bir notice verdiği. ni yazmaktadır. Sovyetler — bozguna uğratılmış ve yenilmiştir. Bovyetle . rin T ayda yaptıkları müdafaa ha - zırlıkları Alman ve Roman ordulm - raua kuvvetli ateşi kargısında — eri - miştir. Düşman mihver — ocdularının Bolera müktedir olduklarını iyioe ün . lamıştır. Vaşington ve Londra şimdi kendilerine yeniden bir iş bulmuşlar dır. Kerç onlar için yakında Moskova cephesinde cereyan edecek olan hâ- diselerin Hlk misalini — göstermiştir. Avrupsnın kati surette selâmeto eriş. mesi için yapılacak olan muharebe . nin zamanı yaklaşmışlır, Moskova, 14 (ALA.) — Rüyleri Sovyet gece yarıat tobliği: Kerç yarımadasında kuvvellerimiz düşmanın üetünlüğünden dolayı yeni mevzilere doğru çekilmişlerdir. Al . man başkumandanlığının — neşrettiği ve Kerç muharebesinin Almanlar le « hinde bittifinden, Almanların — gok miktârda esir ve top — aldıklarından bahaeden tebliğ yalandır. Kuvvetleri . miz muntazam bir gekilde ricat et - mekte ve ierliyen faşlat Alman kuv. vetlerine ağır zaylat verdirmektedir. Yeni Rus tankları Moskeva, 1 4(A.A,) — Röyter: Leningrat cephesindeki ağır Rus tanklarını durdurmak çaresini a- rayan Almanlar, mermilerinin in- filâkı sırasında 3,000 — santigrad deretesi hararçt yayan altı puk- lük tanksavar topları kullanmakta âtrlar, Vorolilof ismi verilen Rus tankları, ş'mdiye kadar bu toplar. dan büyük bir kısmmı tahrip et. mişlerdir. Bütün dikkat gözlerinin Kırım- daki çarpışmalar Üzerinde durmuş bulunmasına rağmen, — Leningrad etrafında da birdenbire savaşlar başlamış ve Ruslar burada bir çok | mevzileri abnışlardır. Loningrad şehrindeki geda durumu - düzelmiş | gibi görünmektedir. United CEPELERDE DURUM Rus hücumu ne neti- ce doğurabilir? Ağans haberleri, artık ilkbahar barbinin başlandığında şüpbe birak. mıyor, Kerç taarrusunu — Rusların Harkofa hücumu takip etti. Diğer bir babere göre Krongştad'daki Rus — dor nanması da Baltık denizine açilmiş- tır. Öbür mevzilerdeki — kuvvet « ler de birbirlerini denemektedirler. Ajanslardan çıkan mâna ile Kerç'. de Almanların ezici bir muvaffakiyet kazandıkları iddla edlebilir. Rusla. zın geri mavzilere çekildikleri Mos- kovaca da kabul edilmektedir. Kerç harbi, Alman hücumunun çok şiddetli olduğunu ve hücuma — geçen kuvvetlerin karşr tarafa teşebbüla im- künı vermediğini de göstermektedir. Ruslar, işte Dü darbenin tesirini gi - Cermek için ayni derece büyük bir sa. fer kazanmak gayeni tle Harkof hü . cumuna geçinişlerdir. Harkof, Alman ların ber halde bugünkünden daha zayıf oldukları kış Gevrösinde — Rum lar tarafından almamamış bir bölge- dir. Burada çok kantı harpler olmuş, iki taraf da ağır zaylatlara uğramış. lardır. Rusların bundan gonra 'müstakbel taarruz için hazırladıkları şüphesiz. Gir. Fakat Almanların da boş durma. olmaları icap ederdi., ITma. on bücumu, iki tarafın kuvve- çığa vuracaktır. Ajans haberle. ri, Ruslarin ilk müdafan hattını yar. dıklarmmı bildiriyor. Bir haber.de Ti. moçenkonun şehre yaklaştığını — söy Yüyor, Kış devretinde Harkot hücümu başladığı vakit, Ruslar bu şehri zap- tetasler bite Almanların mühim — bir stratojik nokta olan Harkofu tekrar ele geçirmek için hiçbir fedakârlık - Zelzele nerede? İstanbul ve Londra rasatha. neleri sarsıntıyı kaydetti Landra, 14 (ALA) — Dugün erkan- den İngüterede şiddetli bir yer dep. remi kaydedilmiytir. Sarsıntının Bir. manya ve cenubt Çin'de yahut Pasi: fikde orta Amerika yakınımda oldu- Bu sannedilmektedir. fatanbul DA (ALA.) — BU yaz aati ile 881 — dakika 8 aaniye geçe göğdetli bir yer sarsıntısı kayde. tir, Merkez üstü İstanbuldan — 14400 Küometre olduğu tahmin edilmekte - dir. Madagaska- rın idaresi Hör Fransızlar komitesine bırakılacak Lendra, 14 (ALA.) — Hariciye ne- zareti tarafından neşredilen beyanca. mede şöyle denilmektedir: Evvelce de söylenmiş olduğu — gibi İngütere hükümetinin Madagaskara karşı giriştiği son hareketten makant bu adanın mihver tarafındam kullanıi masına mani olmaktır. Ada Pransa nn hâkimiyeti altında ve Fransunın kalması için muhafaza — edilecektir Hür Frgnatz topraklarmın hür Fran sızların milli komitesi ida ro edilmesi İngiltere bükümetince ar. gu edilmektedir. Çünkü mül komite muhatip Fransanın mümeasili sıfat 1o birteşik milletlerle işbirliği — yap maktadır, Londra, 14 (ALA.) — — Londranın hür Fransız mahfillerinde . kar adazında idarenin hür Fransızlara söylenmektedir. Londra, 14 (ALA,) — Generat — Dö Göl pergembe akşamı radyoda — bir mutuk söyliyerek Fransız halkına ve bütün Frammızlara, Madagaskar ada. tan çekinmiyeceklerine içaret etmiş. tik. Fakat Almaslar, bu fedakârlığı, Bücumlar devam ederken — yapımışlar ve şehri vermemişlerdir. “-Harkofun düşmesi Almanlar için büyük bir ka. yıp olacaktır, Alman tebliği, henliz tafsilât verme diğinden şimdilik bu harp için birşey söylenemez. Yalnıa gu nokta akla ge lebilir, xi Kualar, bu hücumu, belki de Kerç'de devam eden Alman baskısını hafifletmek, Almanların buradaki ha- va kuvvetlerinden bir kısmını Harko. fa çekmak gayesi ile yapmışlardır. Harkof bücumu hangi noktadan mütaler edilirse edilain, Şark ha- rekâtı moktasından küçümsene- mez,Ruslarm gayretin ve fedakârlı ğim szamisini göstermek istiyocek lert muhakkaktır. Ve bugünlerde gerek Fin cephesinde ve gerek Le ningrat cephesinde Kerç ve Harkof taki şiddette çarpışmalar başlama. &1 beklenebilir. Birmanya cephesindeki — harp, kısa bir durkunluk devresi goçir dikten sonra yeni istikametini ta. yin edecektir. Bu hususta şimdi- Tik bir mütulca serdetmek yersiz olur, Diğer taraftan, Vişinin nlacağı durum, harpte yeni bir safha ola- caktır, Amerikaya verildiği bildi- rilen, fakat henüz Vaşingtona var. mamitş olduğunu söyleyen Lavalir notası, Vişi Fransaamm müttefik- Jere karsı açık durumunu, — kaça- mak yolu birakmıyacak — sürelte ortaya atacak, bundan sonma Fran Sız donamnası da belki bir vazife alacaktır, 200 metre derinlikte 2 milyon altın Tokyo, 14 (ALAJ) — Japon askeri makamlarınm nezareti altında — çalı. şan Malezyalı dalgıçlar bülen, Binga. pur cenup kıydarındaki altın hazine” lerini çıkurmakla meşgüldürler. Ja - pon küvvetleri Singapura çıkarıldığı vesada kalenin tutunamıyacağı anla. sabah V ndktan sonra, İngiliz idare makam. ları, kıyı civarında eski bir posta mer kezi önünde 200 metre derinliğindeki denize 2.000000 altın dolar attırmış. dardır, Dalgıçların bu çalışması, işi kuvvet- N bir alâka Nle takip eden Singapur balkı için büyük bir heyecan kaynağı olmuştur. Yahya Galip gömüldü Vefatını tcestürle bildirdiğimiz Ankara mebusu Yalya Galip Kar- gı dün büyük bir törenle kaldırı!. mış, namazı Eyüp camisinde kılın. dıktan sonma aile makberesine gö- mülmüştür. Cenaze lörenine şehrimizde bu- hanan mebusler, merhumun dost- lüri parti ve vilüyet erkâm gel- mişlerdir. Polonya harpten sonra dirilecektir Landra, 14 (ALA.) — Bügün İngi. z , Amerikan basın cemiyeti tara. fından gerefine verilen öğle yemeğin- de Polonya başvekili Sikoraki bilhas- sa demiştir kiş *“Soryet ve Polonyg — hükümetleri Arasında gimdi en Iyi — münasebetler Büküm sürmektödir. Stalin harpten sanra harplen evvelkine nazaran da. Da kuüvvetli bir Polonya vücuda ge. sında hür Fransızların oynayacakları | t yasseğini — vandetmiştir. Foloaya, rolün me olacağını anlatacaktır. vatandaşlarının cestreti ve fedakür- lekları Colayısile daha kuvvetli olma. #a lâyıktır, Polonya Rüzvelt tarafın. dan lân edilen demokrasi prenmsiple. (Baştarafı 1 inci sayfada) | sime uygun bir gekilde İhya üllecek- wetlerüle Avrupada bir darbe indir . meleri iâzımdır, Bu darbeyi indirme- nin zamâanı gelmiştir. Hitler bu — işin gonu geldiğini anlarnıştır. Eğer şimdi vuracak olursak mihverin — bünyesini ftahrip edebiliriz. Japoanlarla da bun. dan sonra meşgzul olabiliriz. irandaki iğtişaş (Başltarafı 1 inci sayfada) kert kuvvetleri bu iğtişaşı baslırma, ga küfı geldiği halde Rualar bir döst- lük göstererek yardımda bulunmüş. lardır. Bu, Ruaların Tran işlerine mü. dahalesi sayılmaz.,. — Radyo gazetesi — tir, Nazt kudretinin tahribi harte ni. hayet verecektir. Bikorakl geçenlerde birleşik Ame, rikayı terkettiği zaman bütün Ame. rikalılarn Hitleri bir numaralı düş- man addettiklerini ilâve etmiştir. Fuzüli'den seçmeler: Şefkat gözüyle bak ona dülm, oğul gihi; Ger oğlnü dilersen ola sahıb. edeb Elbette eyle zillete mütâd kul gibi,