5 Temmuz 1943 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

5 Temmuz 1943 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

ki FB ze 5 rar$s AZ je Kalın güz tig Yazan: NECDET RUŞTU Merham Ahmet Haşim “Erkek,, başlığı altındaki bir yazısında, “Kodi t güzel, erkek ne sualine karşı, erkek tarafını iltizam edip, hayvanlar arasında Yaj ıkayeseyle, reyinin doğruluğun: plığı bir m ispata çalışıyor: “Bediiyat, mete erkek lehine halletmiştir. Tabiatin müşahedesi de e hak w Başlan; gnd 5 snr tekenii in keçiden, atın kısraktan, boğanın inekten ti Iduğum hi kısalt- a a m N s8 55 z z > 5 3 a z süs vesaitine özelliği buna metal değildir. X ğını sanıyor, in z. Çüni Gümele çü yin y Bu satırları yazmakla, şimdi aramizda bulu bulunmayart ve cevap mahal olan aziz rehmetliye hücum ine değil, sadece fikrimizi delik istiyoruz: insanlara hayvanları misal göstermek mevzu harici bir müdafaa dır, : “Canlı mahlâkatın dişisi mi ei erkeği mi e” denerse, horozla eğ mukayese edebiliriz, Fakat; 5 “Ka dın mi, erkek karışlırırsok, mermi üs ti Kı sualine hay- yı önceden kabul etme. 0 kr olmüniyzeri Eğer. bu danâda* Yanan oldağunu iddia eden taraf galebe çalar, Çünkü esatirinden ilham almak icap ederse, kadının zellik senbolü iy, kadındır. Rüzgürderdealanan iyle, arslan, dişisinden güzel olabilir. Fakat Kill çenesi, vi en dökümü hali fast, ve gövdesinin meşin serili. di Gözlerinin Ki e çe aşkları yaratan kıdın yüzünün her noktasındaki üstünlüğü” görmem, in kör olmamız lâzımdır, Vücud, hele vücmü?., Erkeğin g şi omuzlarına mukabil kadının yele ser inhinalı kalçaları, deri adelelerine ve pm l e el ve bütün #öcdeyi gülden ve ipekten.örülmi aran deri, elbette daha edi Post ve pöstekiyi andıran si kayd ie reyini sahibi olan erkeğe are zevk, ii, gösteremez, Halbuki, kadının har biyü aklığındı b bağrını daşımıza yastık yamaç; mak için sipir öge nice e iştir. Kadını: alete düşkünlüğü; e İde himaye min tanrıya şükri ödemesi gibi, one bahşettiği güzelliği e hilkate te. eklen iğ birşey — m NA Ziraat: ? | Ki mkü ve e süneüntülenden lu Volan ekil kalâ ide renkleri ilhassa fevkalâd: İM. JLHAMI BERK | Nejad Melih çok defa şiir Gİ çok devreler içinde gösterdiler. j dünyası içinde Kiye unuttu? Modernizmin en müfrit hareket - | rak Rem ni va kadar alıstığımız bu hare | pr e al pi eri iri r nihayet ancak son zaman" | Kabaş e vadeye ana a Üi ru durulmuş ve bir anlar | rürdeki k gülle erin. vi yışa ulaşabilmiştir. a D gu - | liğıle pencereden göl pri rubu sanatkârları ve gerekse | Zâjla teşkil Me Müstakiller Avrupa sanat cer : | loya hayat emleketimize naklet. | Melihi kiğesin “Mani e edilir? Küllerden istifade; Küller bir takım madeni unsurları ihtiva der, el an dolayı ziraat işlerin- | E“ VVELSİ gün Yenilen gır de aylalanirik a nılabilir. | ubu. üçüncü resim ve ler. heykel esiri Eininö önü Hal * medi i ea açtılar we e ml lazımdır. leri m ter. | de cl Lim gisi, Kibi, sebil. basa in eden | dıyla ilk defa kendilerin tar maddeye göre alışır, Meselâ Haiz barışa Gabi amg X 2 kül | danberi'her sen, Bi sçarak ın. İs memle! ebeşfinikde, plastik İç mm ba rı kendilerine has bir ile il yekdierinden fark eder Hat | temsil etmiş ol ne | tâ b ağaçtan ağaca bile | i daha mi ör adro v Bümlarin yanmasından elde | kel bak edilen küller — Odun ve odun © rak kar; kömürünün sman elde e- ne sergi dilen küllerin vasati terkibi su. | natkâ dur: Asid fosforik: Yüzde 8 — 12 Nuri zde 10 — ü 25, kireç yü 50 bu miktarlar mesa ağacların kül | Er All le için eği r. Küller, bun hasıl eden maddenin yanması es. i ev'edikte ilişik, Fil | Meli, Hükeyin Anka, Far masında azorlarını kavbey! Orhan AY rinden aotu havi nilerin havata ve realiteye Küllerin su ile muameleleri ne. ile, verdikleri €hemmiyet sanst eser in basi mevzularından - evrin dünya görüşü - > larak BEİ a 5 gübre v3. hem de! “ si e öömei sein ie top edici ld olarak “ei USU- kalanlar ve e iki bakım. i siyetlerile oemlakotinlakabi ter a dan de fayda ğer guruplardan ayrılmış olu Bu küller bam” Zamanın it tibar ettiği hadi - - im hâmızi calitelere er yakin çok iyi! ul Taş Ki İ “killi, ağ Vi lar, praklar külleri — Taş k dur: i tes vik ettiklerini Maddeler Yüzde — | atı tamamen cemiyetin bir mair Kireç s—9 olarak ondan tecrid edildiği tak- Manyezi 2 dirde na ank bulun - Hâmızı kibrit > ei artistik bir gavret olarak Hâmızı or 0.8 | düşündüklerini bariz olarak hi Potas iş iğ yüzde) | i sediyoruz. Mümzaz Yener, Ke Taş kömürünün yanmasından al memenin ir saa Fer - hasıl illerin şe çerkibinde pe. ya sla hâmizı fosforun azlığı yı m vi z yorlar. lerin © maktadır. Bunlara mukabil ç ile hâmızı öl nisbetej ir İ del Bini ve De bile dırlar ve bu iki madde iledir ki ti İka en silsile içinde akset * ie ariz karakterlerile za- mekan > neyi 2 - nile: rin opr t ilmi diya, Ne i Mo- assâ ip cei a mürü erin vasati terkibi şu- | rile üzerlerinde düsündürmeğe i rüyoruz. San | ti ” hemmiyetli ERE ğ Yeniierin. üçüncü resim ve heykel sergisi zöri endi benliklerinin birer ay nası yapn olukların sörüye - "nm ke $ Tenmez ME, sa: çizgileri seviyor. ergide umumiyetle Ky hakim 0! Haşmet Al al de t taletiki zül yenklerile mano” Gurüba son ol gösteriyor. Serel vini se > öyle zannedi köddes Er: olunkilerdir. Bi Pi miza çıkı nat eserinin BN ile olan alâ” kanliğini anlatmak ve t ni zaman e gut Atalayın bi “Üz portresi yanii ama e iyi bir resim dogan i » hip olduğuna inandırıyor. gg gekipteni #9 mi Ziyanın d imlrnii Ee iie gönlü ir hee z. Gerek daha evv€ i acorak resimlerini teihi birincisi ve va X eniler ae iştirâk'ederek r€ üz Hilmi Ziya b4 kaprisleri gayeleri e sesi olan sanatkârlar bir rolü olmadığın! göstermek mal ile korduğu papuç, soba resimleri gibi bı e bir Bi özel yeri ger lıyamıyorum. Yeniler ii 'keltras olerak bize iki f kâr tanıtıyor: Hüseyin A! Faruk le biner diden Türkiy: mi li pr i iie le en m Har gede sayın br rem geçindiren eleğin sp ve ra, İder Tee eş olrak yüzüne haolul maklarına m i mu ii B çin azaltmak emen iş il midir?,, Er v G A mil b Bin ei liğe cağ R kali sı ia e vena larından biri olan Ferda * ” Me ler endişesile mua; Başman ikinci mevki tramvay ve ceği gül ti tel ikti bulmasındandır. Eğer çirkinliğini | rünt lar bin — ei nevi Ki tiksirime | Sınıf Ea bana Do * tavaletle özmen esini makü görseydik, erkek, en süs müptelâs: kadını geri- | gübre olarak kullanılabilirler, Şe adı çer ziya r, Ne | miyeyi kıskandıracak kadar sağ- | raber muhtevo ve form e brake bi esip mahlk olurda, bir ntülerinden ciftlik güb- gi şleri İlam göründüler, Ferdanın çok meliyti ça ok defa İyi seyler ik ; rk ral ek ge vü bi de ede bütün imkanları | defa teferruatı atarak kompozis yardım ediyor. ini d kek e edilebilir, ümdur ki çift lan | ük a Söaklerle in her nedeni lm ik de ri erkek zevki kadar ie tüik de sakat se nattan alınan güb mevzulara itibar stmiyerek ba nisini harıkulâde inşa edişi var. | gide bir kompozisyonu : li N Tramvay portresinin “yirmiden de portresini görüy e Mukaddes ime bakacak olursak, Davad'un halin ön saflarına sür- | de bös azot, binde 4 fosfor, bin. | fazla figürü hensi aye ave imcr | renin adı Zelzele, teykalâi dürüp Apşatom'u. öldürtmesinde, bu belbektn güzel karısının parmağı hiç. | de 5 potastır. Sn ire İ me düşül e ae İyon Yap a solunur; kadın, enkei armin mallar nesi İm yk eki hularn & | mal Şanel rick çen Az Yola zan mii prAĞA, Ver. | Bon indekizkeelleri binlik diğ vw demi nehatatın J ri, sabı De tablodan çıka - za Si nn ip len ifl ize r uzanıvorlar. Gı Makazna Hek ikalei dü mi pet m erden Gi iri melike asını hir iliy yakın ördüğün ük ve bir de küçük k ibo verili mundar da az vaya © çok aynı hiz: yonu ile Mümtaz Yenerde etleri ifa eder, aynı faydaları Gesi nr kendilerini bir. lele; ” Toprak ofisi bu aydan itibaren ma” | Yerirler. a aa sl | yoruz. Yüzden fazla personajlı Yazen: M, CEMİL PİE im karaa fabrikalarına wn verecektir. Fab | “Yarar, sehirlerden | Tesilan süprüntüler o kalburdan ; olan tabi unda Mümiz Ye enleri rikalarla ofis arasıda yapilan bir an - | toplanan s süneteileda derhal geçirilerek toprak ve çürümüş meri Kia ve ranlığı, in Tabiatın muammaların: lağya göre, İm ofis hesabma | v olduğu. giri çitilade edilemez, ar ayrılırlar ve bu ayrılan | anlar erdeşliğin ve ikna sormak. grevcilerin Wi#| makarna yapacaklardır. Buğdaylı Bu MA bilerin şorcemamı olay or, irmek gin yenisi yaraklarını bileklerin - i lb ma gayr . rr Öte vanda sakin denizle yi enecekleri ustalıkları ak: gibidir. Tabine filo sig abrikalar fcaliyete geçe : | Si, Gü EN i 1 e derek, satla ei siz yoli kii masma! yetlerinde -meczöder! Deni okadar fevkindeğir. Bu- lırlar, İvle bast Ek, bir lerden de aynı suretle istifede o- | nün e Sir büyük imei ve nunla beraber bunda kayıtsız vi makarnalarır. mer bir | doprak tabakası ile örtülülür MN Fethi K; W İ mayı asla duvmamı ii kimseye bir türlü söz söyle a a ve ie gelirli ara, arada sicak Kelek Bunla-! Yin bu atmösferile yeğ yülüy abd e Kayğ ae 4 ik ağaç bıçak üzerine hardal | birinci Vi yapılaa tevz' usul ile De n çürümesi iin uzunca hir müd- yaşında İl üçler KE rıca ES iel mi komi memnuniyeti . mucib bi yakısı yapıstırmak gibidir. ğıtılac. in lâzımdır İyice cürüdükleri an. lerin zikri icap eder. nin en iyi « eridi dey de ir, bur oldu. ve üstüne örttüğü şı mizi a kaldırdı tekrar B — m araba hakika * miyormuşum diye ; düş sarılarak bn ayak Emmi kapıyı koyverdi ten b: esim kadar güzel | tir. is De işin e ar Aştı, K da okmayerin di > Balik lağlzbei Ba Diz ha» fı ortadan kalkar. ni Münih'n meşhur | kikattir, yavrum. Baron onu tr > Eğit, bakksk,, b sallı” Bine ari rinden iz w ri kalbi; lde dha ha güzelini iz ia rak Aris ilani ni ye Baron mu? Kim Ankanın yüzünü en bir saadet arip düsüncel € emi ve Mi biatile Sikmeye dalgası gecti v. var, ye # orkunç İ bei Mn ilemi e tavırla: Mann Başka olabi —o Rİ - Girebilir miyim? Size ve: | lir? yan b in bir nefes aldı ve el ei pi attı. Bi- raz ağ ndükten ek haberim v. ARKA, Adamın inde bir mek- Uykudan de de yy kl ek ta Uyku sersemliğinden kat hep aklımdan böyle olaca » sıyrılmış ve erine çelebi » | &r geçiyordu, Ar güzel kiza sa . — a oldu ni rarken banda bü" en vüzudu ürperi — Evet Derun sizi bir türlü an - lıyamyorum Demesi üzel rine A —Bir diğ oldu mu? Bana doğ” — a) e ir “bir tür leyiniz. Ceviren: A. Alt — Fakat belki pek İbiş şeydir. — ii e açıp okuyunuz da Yazan: ye Posendort — Tehlikeli | — Hayır,sol dei nun üst ia mında hafif e yara, Görülüyo; ni: mühim ki Baronun alnın dinliy: ei an sizi ilgilendiri » Al dit a açarak şu satır » e tuhaf!,, | ları okudu: 3 sözler üzerine Anka kıp «| “Son e ” e hm e : kırmızı kesildi v. | dur: Sayet sahah yı — Evet, sap dna tuhaf | ğım, düelleda” ölürsem ta lr ne var ki!. Anka Şitadler vegâne varisim 0- edi ve ir i arkaya dayı * | lacaktır. ih? ida yarak me kapadı. Attık bu ap imza: Münbas Şitokma i gören işmeyi ii nde a re uzata * Madip e hiç bir tesir rak ti başladı: 1, Ni yep lüg — Oldu! Bedi Ba gözlerini uğuştura - Anka yerinden sıçradı, Yüzü- | rak ilâve etti: cün Bü" D B. ö tün ic rr kollarımı | le mi? aktöre — Hayır, o da yaralandı. — Hayır, havır... b do rude | (Bu haber üzerine Anka yeni» gil... Doğru olmamalıdır... nl den korku ve heyecana kavıla » Hayır. inle rak: Hayır, kendisinin yaptığı Bim ma emindi balla a hiç bir şey İs» Kene gözlerini actı ve başımı li ve gözlerini tablova çe * temem.. Dedi — ai hic bir şey okumak — e dikkatli baktıktan istemiyorum lo, İşte a hosuma gitti. Fi Anka tam era GR hiç Vi kaybını; mii kavala öyle — Hayır, feci bulduğum sey, her kim lr olsun, şimi ğlam li sapa an bir kimsenin biraz sonra emir re dip gitmesidir. Yal. tövle düsünü- Si unuz? ven e ölü - münü in a lar lâkayt karşılıya - biliyorsı - Zan sari vr Bilir “ siniz, i ya ve m enn örme çalı a mem lel tie in ri göre * E > ei İĞ iras, Hay ır, pâram bun. n mi İs teke ibi işlerle adi) im im ne ile ve asi çineceksi ei bir sahneye € ği! — Bir sahneve mı? Bu lemek 71. (Devamı var) 13 | — ir İİ PAMEKEE İ Peri e EO EESEE MEZE e M5 FEZE ETİ EZİZ. ERSİEEE f sesi İ TAK VIM aşa

Bu sayıdan diğer sayfalar: