4 Kasım 1944 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

4 Kasım 1944 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

2. < ORUP DUŞUNDUKÇE: Öle me e me e Yeni “. Kabil 33 ter, YAKTI. . Demokrasi ve san'at GR 4 İkineiteşrin ys cinayette korkunç, Çr- ağa yanyana duratak. — . “a &im Ve iğrenç taraflar var n yıkanmakla çıkmâz, Öm A b l ! dır. Fakat bazılarının karşısın - oldu ukça, derisinin üstünde Si R ai N p Yazan ; e nezzül etmedikleri sı bir. va 0 “ d 1Jek EİN az Bİ i bu rakslar, ruhan anı uracak kadar, keskin ürper - nda Yallkin5” si ül siçra,, e aş BÜDLENİZ 7; ; .. ezilmiş, yorgun esir. i pirana e ham Hüseyin Hulki yali 15 yl 4 cinli özetler ize yanlardan vü len betin za Va & MELEN bit beşeri Yalnız; iyi kı - || Süriye valisi Abdullah isysiğ & okuduk, B ağlayacak. i sr ARİ Ga Halk. hiçbir Şey 4 4 tar çalan Ve güzel bir sesi olan Neronun, mü. || st o ii ki Si ağa Sit ei, sl hepsi boştur, Hiç birşey | iye a azinin bütün iıymetlerini işin: | | sik sevgisinde bile maraz bir şey vardı. Emeyi balifeşi biha GENE tenis birl Gediği raci Badara an KALE Ee — sa ve ukte hâdise- | | hür Ros angını, kendinden önce gele || Yanı bastırmak vazifesini © gire Hruku r Sini verirken de, yeryüzünün ilk (| |“ **“ â Kısmen Unutulurlar veya, || müzisyenlerin heykellerini “kırıp geçirmesi, || vendiği darı aranda ya ki e tim İc eğ, Bir xopluluğun medeniyet | | senato âzalarının, kendini takdir etmelei Müslim'e havale etti Bi 4> alıların haling - ağlamamâk sebebi de, cı, (| ossüsünün isödesi Sayıları bütün a kıy» | | bir emirname ile alenen istemesi, diyar diyar. || 52. aldığı vazifeyi bakkı Hey... değil, Iki evlâlarımı bird 1 kadar, irene si Şi Meli elinde huyat bu- | | dolatarak, tebaasını > i sesine o meclüp zan || serdi Getin bir muharebe Vela, e m e ar lur, Yoksa Onlar; çıplak ve bâkir eğim etmesi, onun marazi rı ie do- —— A ei müddetçe değer taşımazlar, Dağınık bir bir cinnet — tada a delâlet Bütün aç Akıl almıyor. Fakat bu gedir Tarihten şu Kısa izahatı ii Dz “Abd Zab muhazek Türkçen ii gey hp iie İN alk, sy atlarını, görene, eklerini, fikirlerini sadım, mü tl lr de sanatın hiçbir -amanı idi. Ona bir e m ole AĞİR Ürn: yeni bir saxaç hamlesi kar, Tü Ükür bdimiei di Yoğkibil ". vi dai korkuyorla:an. “Tafİja al Yarın, belki dal mii t muhafâza eder. Alısılmış zevkler, orijinal | | tik zevklere Ki di bir eşine daha rastlarımıyal İyi, cin e Şa a yi uzatan, istibdat ve dikta- 3 ola du okuyucak ve ininilğimızdan (0 ,ölân geye Kolliyâi isi » Hatta çok. defa.| | törlük idare! en endişe uyandı! 5 | bile düşündüler. Temelle O deş kanının sıcaklığı, bileklerin sksineceğiz. onlar, bir küçümseme y mevzuu olmuş * | | şüphesiz ki dl G.E Ri ZE ger dan yapılmış bir ev yaparak, deki adalet Kelepçesinin soğul KKI SUHA yA GE ZZGIN lardır, Topluluk mevcut Eğe e iktifa et- aksülâmeli olacağı gibi, Ma a va a eN AK <ğ usulü tiği halde, : eyi i "acılar, a ŞE ek ge n grie yanı ii töğrice; np llenir esi ii ES d li e çay limen ! a i or edile ; i , | rasi Sanatmda halkı tanimak, ondaki J 628 de, bu alanda artistin bir mücerret VE Ai İm b a sanat estetiği ile iktifa etmesi, onu ilkti e m) ei ei VERİ yırmağa sebep olur. li iŞ bu - seltmel) emektir, ği Meme gerer alt VÜLER Büna- makiiyi 'artiet: halter nl içe kapanış devirle in birçok tahlilleri yapıl esiE Ja e Benden kini kuruş ali sie e RM m wer ĞE | | mış, ince estetiği izah iel bu bakımdan ; a ol ağız ta- tedili “1 : si emeil - eder. san cemiyetlerinin fikir, ahli diyin bir çarşı böreği yedim. A. Jai : il, duygu ve fikirde — iti air di i gir ibidum; İhhiharlkr 1danasin. telâkkileri, zevkleri hakkında ilmi damcağız belli ki özene bezene | İlin üz pire NK söyl va gayrisini düşünmek mâna ve incelik | | yürütülmüş a in ; u beli eds yapmıştı. Börek yerken kendi ; Yoktur. Umumi tikieleri, kendilerini anlama. Hi iler, Gu anların; sanat Üzerindeki geriletici tesirleri. kar me: a başka bir ma- || “eKla itham'ettikleri zaman,'çetrefl ve AĞ- | | ne en mh âmil, salim ve diktatörlük çağ 'övbeler tövbesi... dedim. | zeret a sürmeeişi bekliyor: Val lisanla yazmağı, edebiyatın asil larıdir. a “heri3 gerek «sütlü bö | gum le Oysa ki; aşağıda anlatacağım Halkçı sanat tezahürleri di K lemoktasir çak RENO eğ iii) — Ne gibi? irçok Zaruri sebepler dolayısiyle halk ve sa - yukuda mevcut olduğu içindir ki, artist e — Konyada pazp vaz, ili natkâr, bir toprak üstünde iki'ayrı âlem ola- ayyej İşık sızdıranlar, Na z we rak yaşarlar, birbirlerini tanımazlar. gelmiyor, diyeceğinizi sanmış - nr media Sin eski ane ok Yerli Pazarları, IŞIK İm ! Halk bi ibda et Seçkin zekâlardır | | sun, ister Yt mlerin diktagörlü; e öl karartmasında ullanılan. *»» ki, mevcut ehil dei çikârlar: “ip. | | Sun, bütü aran Sanat Hilmi Mi ar ve sabit yam | luluk, onda kendini ve bir de, büyük olan Şa- osyal hayata kadar nl müsaade et- ani agi rini geder | k Altm düşmeğe başladı yin; dâima yeni istihalesini tanır. ei Yunan | | mezler, Daima iyi ve g an şeyin yararlı * “Insanın mahiyeti ŞU Şu hale göre bu kâğıtları tedari! Saçak im VE Br dinli ğe orta çağ şövalye ah, | | tesirlerini pek alâ iler, Bir Su satkının kı- İl şeyden bellidir: Toplantı, bif Memisiniş Olanlar, işik sızdırdık. ! Üy Bir Reşat anl 2 ya İğ aki; e Cervi olm. lt ini Ası gibi onlar; yaratıcı & halkın #i- İl gine yar. gın di ce Kalirdi Aim fâdu Grimm kardeş - | | Kir ve tahasstislerinde; yeni ufuklar açaca si halin iman, “sanı aşı yiyen gerdeğe gir- ğü halde, dün 3650 Hradan satıl. > masalları, halk dilinde eskiden beri yi dan ürkerler.. Bu suretle yegâne tesellleri, İl insanlar vakıâ toplaruya rf 1u$ n!,, diyen hoca merhum gibi; | MŞÜ. yordu. Cihan ire ri ker kardelen hikâ. | | sanatı kendi gayeleri içinde tahdit etmek v: ediyorlar; fake birbirine sim ir kia k Ağıdı ilan ceğâyı Geksin., | çığ kanan nb veri olarak beni ; bu kaynakların ne- || estetik zevkle der tekâmuld, önle mevcu- İl damı için değil, birbirini ali ki diyecek olanları onlara ne Gi ın geldiğini ölç liman z Kem e ekten üoğan onu nefsaz| için! gi iin 2? a bulup vereceği öz ve fikir serbestisini en ilem İl ir geçirmeyen biz düşüncenin * “Komediya ba Dilimi ii Piyasada otomobil iâstiği İl yiz nümütesi ip keminel | | kusulün malt, Gop b iaş a age .bollaşacalı —— lipa egr me pi İstibdat ve diktatörlük çağ sanatları ve- || “2# m bu belleri in « Beler Ün il Ticaret Vekâletinin getirtmekte ol. |) mu Dans, müzik, açık hava sahrele- | | rimsiz ve durgu; peni di ni zlık hissinin in- İİ a e aa İnak de i Ik Dik bu onlara Y, eştirilmis, yi i deh leketi iL Den dağ eği ad a erer | pa zg İ sekse veni, merke ea er. | rma yar Hrman ve gd ln mun || 2 ve ak aliya” al romancı elinde birkaç yeni | letilmeden tevzi edilecektir. Büyük iştiral e olsun halkın duygu ve düşüncelerinden mahaya, hi bi O za e çıkacak de - | Pir parti daha gelmekle olduğun. uzak bir, başka dünyaların tasavvur ve melâli da giye sanal ye NN Ni kat bu mevauları şer , | de uzun müddetlenberi beklemek. elli bin sürer. Bu sanat mizacmın tabiat kar. || © Şu 2a/de eee çit N olan otomobillerin hepsinin ihti. İğ /, Pİ i makattan intikam alnıss. bi tipleyip roman haline getireceği. | yaçları bu partiden karşılanacaktır. ve e Mi vermis . Orada, asi Sa e Pariaialinp artma Çaya — ile, bir âmâ ile eglenmek Kom ni ve hele neşretmeğe kalkışaen. Ba maretie. LABUN darlığı tamarsoa atı diye bir şey yoktu. Ariakradar ve Arin esi löpen inriniğrdan) ne toprağın ele olmaz mı? Simit Emi biç zanretmiyorn kalkmış olacak ve tedricen tahil ri eni sanat heyecanı içinde kaynaşmış gi- | | bağrını deşen nasırlı parmakların acısından; isbimiz kabili ya” din kaldırılması elhetine gidilecek. İğ; bt idi ne küçlük çocukların ruhün ayran - kabe Satılık mu; kirdik ma? | İtir. 4 mukabil birbiri arkasina büyür giy, | | Hk duyEusundan iler geli ta; akim ve iin dan meler. Gİ irbiri pe na Yi ik. 4 ” Gazetede bir ilân gözüme iliş- tatörlerin yetiştiği Romada şür, musiki, ri olar eN “demokrasi Phieder: akli ere derecesini. ba ilme ü Türk — Yunan ticaret bir lüks, Yunanlılardan aşağı kalmamak ktatörlüklerde ise bu, aksinedir. Her ak- #Şair Göte diyor: K: e â çi dört odalı bir abart- münasebetleri başlıyor rurund #hl bir zevk ve eğlence te - | | ” SİM istibâadın endise kaynağını teşkil Si mesaisiyle aşınd. İediyed, ncü dairesi boş olarak 9 Piyasamiza e ge «ör, m idi, Yunanlılardan çok Şey pe eder. Onların hayat ve bekasına hizmet etme- sat, Lİ dei ii rip iş | Yünanistanin mali durumu ve ei o an Sanatı eri yok; v Ni la ei Şartiyle 43 bin. | meseleleri biklında yakla İn yi halde, öneki deli estetiğini anlamak A madeğüri YOKEdR antöskİYİ İrez, bayi > nm Ki el tere ile a arasında ayı taydılar.. Sahne temsile? n Dante, Vivaldi gibi büyük sin her eri âal8 ie iğ ni e, ime varılacaktış sporla karık vahşi bir eda vardı. Gladyatör - ll a olan Italya ve Almanyada || gini iddia ediyor, haluk! Ucuza in ii an sahibinin 43 bi > Anlaşı Ma müteakip, Yunant rin döğüşleri, silâhsız, çıplak esirlerin vah Sanat niçin durgun verimsiz bir. devreye deri aşındırmak, kedi — rayı hava parası olarak istediği | tenla memleketimiz Year hayvanlarla “Çarpı! , Tuhi il : il i a ihti i * Beleg eya plani e eği Ümmi O e Rİ z Garpi z larını hiç bir ar- İİ girmiş bulunuyor? Bilhassa bu i an AZ şe Bi işid meni a eyeci emiyeceği az Ve İM yatı, bu yin lerdeki relim kasını göliba.bu-büyükz feylesil ni Kolonya! üzere birçok Yunan ve Türk ithalgı | icinde bırakırdı. Danslarında bile estetik bir j hayat ve kuvvet güre yan vir fikir ardan kurtulmak için (Veri) ein ge 2 Tanmmış bir itiyatçı dukka | ye icat firmalar arasmda şım. İ| Kiymet yoktu, Çünkü kendileri yapmağa te yazmış ve bu suretle. kedİğirir. ma aşındırmış! kâra; Muht, i kendimizi kurtaramay: ca, göze Te pan da bu dili zi a böyle kaldı, böyle düşün. pa ettiğinden değil miydi ki Mustafa, « Aydında, Gi hafta | sesle ve çapraşık jesilerle kon üç saattenbori meraktnı teskine PL, duymaya eta yl dr. Dah: Fakat bir | türlü ri Sakin evvej ç olculuğunun diğer olavja. | uralık önünde dört, beş ki bir | soracağı ki de ara alm iler, emiş — eğ sn m b ” Şa zevkini ve İtalyan gurupunun İzmir ei lizindi. Mi yapura il se ba b ylül ayının sonlarma rastlayan bir vaktanın e üksek YAZAN ZEKİ MESUDASAN, İn | e ar nn tr e e gn | e Ea yu m ağ kı iz. sadasiz' vapur hayalin YAN onun dişimda /le Sen koye büna ya râstlemiştı.. Fokat yaparu etme ge ii Aydmı erk. Ve arkası in spin m gg ayak ig *.İ kân birakmadı ii İLAN Föteliliden sdufu >/ Aa fesli yi ük b vçtr.. Artık İzmi, ir şey görün. | sayfsı birdenbire azalmıştı. Must ia şlerin, gece baykuş kuşlarmın ve su | yatımızın, ti lenbire azalmı ve uş yi e yatımızın, kendimizi en müstakil ve bıraka arak, tajlinin ydi ei çiz. ank N m b Mi iye la yl Ye v8 bunlardan şimdi, hiç olmazsa İ <* me bah horozlârın sesleri, ona şimi' | kuvvetli bul, bir devrin. | miş olduğu yol olmast ihtim: , gi Öteki : ; — zen lmak ve kendisiyle ib > iy — iz b mini — içinde | e bile baştmız skin anamızın, » er“ iğ sün w şey Y ek istiyordu. Bu maksatla #$f Nİ İlter, içliğini ifade ediyordu. miz mi | Fs İM — sk Mddi veya mânevi vi. 1011 “ei birinciteşrin aytem | bilmemekle be: bir) Butat't renkiçinde her şe, deniz | kalk Ve önündeki gru tt ir, ei ii ar sin i yi | ilk günü, akşama doğru (İzmirden ! şeamet kak pax le pi me. | lerin dibe derinlikleri, ve dağla. | kil eden İtalyanların haşin yazarla İka, i, n r de bizim | harek ndaki Almatı | » daha fazla açmıştı. 0, Aydın. iç E ye b) ana ai bara vapurunda mutadm dışında bir ha. | deni dönüyürdu; Tin Sürp eki vi. vs di 2 era, e şüphetiz çok seviyordu. e at ha | hayatımızın birçok sevin i : si emi a m wi - ! reket, bir kalabalık kim dizin rdu stâfa vapurda henüz kimseyi| miş, tatlılaşmışt. Eğer hu İtalyan! o Vapurun mekineler dalresi önü İineş irçok şey dürli anlarında onu HAMARAT G vapura şimdi; ni tanimi Ni iv o ilen ta zi 0, ikinci si güver. ! gürüllüsü olmasa Must e tekrar | den geçerken, kendisi gibi tedi Hf vardi ki, onları Aydırda ölelim: fı | imkân bulunca, ona baş vurmakta, kadar kalab; k esinde v ni & ib e eo in mi rr. Fk İ yoleuisu karapeye oturmuş, | gözlerini , kâpayacak ve bu tabist | yoleunün da aksi Istikametten KOİ, “ene p Mr y p ti Za gi alan binmemişti., kala teşkil, artık sn ba0) ufuklardan silin.) güzelliğine kendi hayalinden ve *a. | dine iğini gördü. On Beyni B ilesiyle k dı ii > ! div arasmdaki bağlar da, dai Z: k diy stk bre sb başlayan İzmirin, son man. | savvurundan da bir şeyler katmaya | da nazarıne çekmek için gikkede İN Seği a , onuştuklartna, aynı tarzda yel arını yelesi uğrâşiyordu. Ha, | çal a, var ta sela derişiklik te bun | de daimi bir değişmeye tabi o yl Kk ettiklerine göre il tın! yali, kalbi, w : : ik gürültüsü re idi?, e bir i di va w Sa i X nda, ken yemiyor srtyd:? Küçük! miza, b wzin diğer birçok ihtiyaç'a. aynı mi iğ vebali Anlaşilı. manzaraya e Mı aye : - in kılmış olduğu emi v.! Mustafa artik, Mile vel bi *inda veyahut kendisinden belki YE karşı duyduğumuz rint'da yine zâmen ve mekân deli yordu purun her nda. her nu sanki içinde saklamak ye 'u sortcâk ve ânlayacaktı. Paket ki yas daha büyük olan bi diyor ik gittikçe gövsemekle beraber, hiç e erek Ve ) isimin ekmek zaruretinden w kulağına çarpan ee muş gibi gözi tağ yumdu. Ve birl kime vk da bir mesela. © volu 0) Li te

Bu sayıdan diğer sayfalar: