25 Şubat 1946 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

25 Şubat 1946 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

F etih günü aa gelmeyen Türk ordusu, imdi mağlüp beldeye bütün kapılar dan Moe Büyük: kalenin bütün çevresindeki bu müdhiş hal a Hud ük mi iş ir şey düşünmüyorlar, (kütle sur'u terkediyorlar. Takip, alin © galiplerin kılıçların -—VYAKTTA Geçmiş masa, bardak, soba, dolap gibi nederek takriben hepsi liinama doğru koşuyorlardı. Bu, müthiş bir ve Tarihin d tnâk O samelerin: b “ Beldeye dahil olan ri on muheribler surdan tebaud edip şehrin mim Yeni 8 3 g mi yel ekl nm gocuk. şeyi gm RESİM SERGİSİ MÜNASEBETİYLE: GOĞUK VE RESiM YAZAN: ikta Fesim ya anın cu > bu keskin satıhla! .. * . ak meyli pek küçük ramilr, küperden be fi üseyin Hulki İ yaierdi belirir Av ın i benin tek ha uğ , ir bendi gelirdi. Sonra ikinci mefhale başlar, bir köhuşamadığ, di, ri u r e sanın gö ma ettiği girift mevzuları eşek! edi esim için zor olan yoktur. a ve kar kıy meler vardır. Resimde rekkebe geçi: ruhunu anlamaktan, e e Kİ Based gil tekâmül seviyesi iinde Pi ei tekâmül ve © kali mazariyesiyle karışır. ini b nış Kai — istanbul fethini can. İğ) <eyle devam eder, eski okul müzesindeki dolma kuş- ş dah > mevzulara Eru fikri, eski san'at iy ra Kadar uzanırdı. Çocuk, hendese şekillerinden kur marn bir metodudur. Çocuk, böyle e sey dü. vü t ur, fakat cansız modellerle karşılaşı: ö şünmez, 0 Verehleri düşündük iki hast vuk, kirpi ve leylek modeller, Bilâkis yetişkin insanın en zor ve karışık telâkki Aranndeki terakkiyi düşününüz. durumlariyle çocuğu bir müddet oyalardı tigi mevzi di onu ilgilendirir. Şü kadar ki bunlar; « cinsten kümes hayvanları arasındaki anlı ve ritmik unsurlardan e *kkül etmiş olsun. Dil Kösesi: şilliklere gömülerek ami leyleğin Bu devrede çoc! Siz 9 ser e da hekliyen yavrularına yem 1, çocuğa bu hay- | | best bırakmak, resmini çizm sekiller vanlarır tabiatteki ina gibi; canlı ve fi üzerinde, yane bir Hzahal izahlar yap- Ütelei hareketleri - rini ŞER arzusunu verir- | | mak daha doğrudur. Şu kadar ki bu devi sonra ki Konservatyarının tiyatrosu di. Fakat kirpi dö, la kapı ile pen- suk İn teknik şartlarına ait rd Eğ evvelki gündenberi istanbulda re arasındaki kürsi krheliei are in tüy- | | görülür. Müşahede ufku genişler. Çizgilerde; mevzu. Tk ama yulunanlar a a dökülmüş olarak durur. w rı tam | | ile ilgili benzerliği araştırmağa başlar. Kismen ha- sama inenmunlukda takip si #t İğ bint içinde cok görmüştü e , içi sama yaliyle tamamladığı şekiller, daha hareketli ve mân, kiler, Yalin harareti. alkışların: ©- İd talaş dolu, gözbebeklerine me cam cakar e ndir. Işi Igelerin tonalite farklarını ayırt ede- sirgemeyen bir genç hanım ufak te-|i ciriimiş e ısınmamaki cek bir gi ip olur. işte bu zaman çocuğa renk- fek sima dil yanlışlarına işaret et- İŞ duymamaktadı rin ölse ve e.ziya içindeki nüans kıymetlerini, tabi- le İK oi e Canlı ipi eşya ve tabiat içindeki hare. en: ai v <i bile bu unsurla, riyle de ye Ol) ele e İİ küler m doğan ere çotuk ilkden: tesbit: edö- sin E âli nk g Sade sadece “anlat yle amele edilemez) gibi. miyı sig vi wvelce edindiği mami an değil, bizzat model ve kâğıt üzerinde göstermek Eser basılı değil Bunları im Ma arm re uydurmağa çahşaca! ANAR 2 b Bene. mt üfleneğis? Temali edene |İ, MDEYt 8 enmeriiği balik! ik Desen meselesine gelince bu, dahâ rötihisidir: gö: mi? bir insanı, ii ie > ekme kendi dekoru içinde | | cuklar ekseriya resmini eri her hangi bir Maksad sura aramak değil, ku: |İ masal renkleriyle kaynaştırarak çizmeğe muvaffak | | bütün olarak görmezler, in esas konturlarından suru önleme olacaktır. ziyade o modeli vücude Şem parçalar, detay çiz r üzerinde dururlar. Şimdi, meselâ kı ir ineği düşüneli m ineğin yeşiliiğe eğil 'otemkin ö siman Ösape. vie ese sir dep Se vr bir ineği düşünelim. Gocuki bu inağiniyesiiğe af 24 (R) — Sovyet Run lira in Şi yer | len başımı, kuyruğunun keyifle kıvrılışını , ,sücudunun avi! Mei ölmüşti söğüb-ağatının süğilde bensemesiigibi.. HANI ço” |:| >9190:#0at0miX eee ” Heteşdine; Sor iğ dal li yay tak imcdcle SMM E İİ Gez İ | ineğin otlama anındaki bu aa onla bu Vi z ©“ | | hareketi, hususiyeti yaratan esas fikri bir şekil ve N lr ir ay li yam ölen giri atımosferidir. Realiteyi O, VERİ | | gan içinde ifade edemez. İneğin önce boynuzlarından a ir yüya âlemi içinde eri | | paylayacaktır.. Resim bittikten kusurlar bir lion) ği erer Şi geli ramak zap ya ir, EN İİ hamlede meydana çıkar. İneğin başı yenile haykiyle A ların zehirli gayesiz. ieieim ali yvanlığını taşır. Makat || amemiştir.. Vücudundaki hare vi artistik bir maksat ifade ine orijinalite ve düşünce- ifadesinden bainbaaka bir ae senim Benlik, 1 CA.A) ç Almanlar, bü İ İ görüş; okul hayatından beri ir TA Ye yuki nike 1 sanlârda da. tardı. Yalnız. gr e bölgesinde) | amdan seçilerek tertip ettiği — sergide bunu Bö. rmök | | görülür. bu gazlardan 110 bi ummakta .$ mümkün.. Bu küçük san'atkârların sergisi insana, bir İşte çocuğa; modelin bir anlık Mn kendi idi. Bu ların ir Ey vel, ek ice detayla, ayni zaman: bin ton infilâk mad yor, Renkler, çizgiler, şekiller bir başka “a bugün | | dan, parça fikrinden önce; o hareketi a m opel kadar tahrip edilmiş ve yetişkin bakü pek geri raktığı o ,ocukluk. | | gizgileri denize dökülmüştür . güz İstanbul Anadolu murahhasları denir. Ma ağs görüşünü Tevfik paşa Eekir Sami EN mahir tale ii uzun uzadıya miştir. VECİZEL ERİ R YazamıM. Ceran # Gözlerimizi yunuup hiç bir şey “lüşünmedi; rada ademini tasavvur o edemediğimiz (e Yayı yani Gok ikalabalık Şeyleri his- setmiş oluyoruz. Bu büpta bat eder, eride güzel Zamanlarının rüya ve Tatari içinden, çel bul ir benzerli ig e yapmacık yi anı ifade ediy Onlardı büyük di an sızan renk elbet yok. rijinal gibi görünme ye onlarda bi tetik sre deği tamamen çocuk ve fikir imei Si mah. paylar dikkat edini Bunlar iz, bulur yapmacıksız bir oyunu olduğunu anlamak daha doğru maz mi?. sergideki resimlerin gibi hevilerden ziyade; çocuk yi poyzuj, portre, naturmort kompozisyonlarda. saf hayal ve fan- ei renk tezadlarını bu kei resimlerde bol mânâ Ve ifadesini ren vi mevzu üzerinde çizerek, kıyas ve izah tapma len resim m min” &n tipik nümunesini im ederdi. İşime ünün ki kn lediğim hayatımda bir im saatleri sonradan kenim en a e ekimini ek yı rucu ve tatsı itki tuk ruhun ler, meri dilmiş o masalı, oyün İl , 5 Şubat 1946 İ hz YILDIZ SARAYINDA EE şi Nafıa Nazırının verdiği cevap iran elçisinin mektubu değil, ban- ka vesikası lâzım - Tekrar elçiye çinin may seyr esirsiz kalın -14- Şubat 1— Matbaaya, oradan İran , Mül <Saş Hanım mel knit sefir sefiri Prens bu ii Np gittim. Hana ve Kendisi yokt deği | General| Hana yerli Beni ii Mihail Hanı sürüm. Mister Hanri | sefir, muhtaç Minard ile İzmit bataklığın kurut acağını söyledi; H ma teşebbüsü hakkınd görüştüm. | mi paşanın, sonra Ahmet Pazar günü öğleden sonra görüş -| yin (Mabeyni hümayun ikinci .#â mek üzere yanıma geleceğini SÖy-| tibi) evine ei ledi, Şubat ran sefaretine & Biğbat 3 <a KURİŞ EDE nil mil ii ai a geldi. iye kimi Nafiâ nazı ei Za şaya, Sut den sonra ni demiryolu im $ le ardım etmesi İçin İzmit | bir tavsiye mektubu aldım. Has 2 Fehmi paşanın ve Ahmet İzzet be İ'yin evlerine gittimse wv ye adım. cüsü si hus vap verdim. bataklığın zain Mister Rİ çak Şirkete gittim, ul 6 ister madeni hakkında , mali Şubat 23 — Hasşn Pehij paşa: Ma a li mız evine gittim 08 ğe yemeğini, ye | zaber yedi m mesini mba istedim. Bu hu mi susta baz erdi, İ gebet 11 — Sultan hakkındaki! Basra Lİ makaleyi (Nivkasl Kroniki) gaze“! tesi müdürüne verdim. Londra O: manlı sefiri Rüstem paşadan bir) — a mektup aldım, N Subat 12 — r Manyarda git -— Sa yi e eda i tim, İzmit bataklığı hakkında ken-| iyon Züçleştiğini söyledim. Payiz disiyle esi orada arazi 'kıy- in evinden çıkmen Reşit M akkını : a Han'a, diğeri ie 1 Ce- in v. ye l ayd, dat Han'a yazılmış iki tavsiye mek Ga Si çime DAĞ B tubu- aldım. Mati ira, (IK en onyarım. Lâle dantiyei Eğ nun) gazetesinin nüshasını - tasbih| Kin bi banka MD peer ettim, Ve (Ennahle) gazetesinin İS; Sı usul dedir. lerini alem koydum. Osmanlı kon | Yara 7 solosun: se Pasaportumu al -| a hmm İstemek dim. Hay - Şam demiryolu isin) e gittim. Bağdad emir aki ek) efendinin ticaret biye — Şirkete, oradan Mis-| Pİ - rdsa gittim. Trobiz'den r gazetisini neşredemiyece -| E Ke amm “zi ve diren bil gr a . ziyeti bir mektupla Mi ul — İran sefaretine gi bildirerek Istanbuldan elime xa» | tim. İmei azın ki al er üsteş? vakkat vasıtalar! oy meğdi İran sefirine gitti eninde biri Levant Herald. £& sahibine, diğeri Gia de meral ie Lâmpir Ottoman) mi sesi La sılmasında. akilimin di-| rektiflerine & uyması için mat 1 hil e ei ai mel kı ev leke bah —— nn ei bikEyil i el urdan ine, i tım. Duvr - Kale zerinden el yazılmı EE Öğleden sonı 7 de Pa Te ie takat en ki kl Pr ın: de fayda görmedim. Çünkü Şubat — Paristen Oryanti fia nazırının Si i ikayi di sikca hareket 8 öğr | mekten çekindiler. Zihni paşa, 5 Şuhat 20 — Sa 8de İs riye demiryolu imtiyaz fermauu! tanbula yerd ie siken « son | vermeden evvel Gel 1 ank ra İran renkler, çiz; lke: N dumuzun ocassi ayan iztikansette er. esionisme, müzik Ve e inde olduğu gibi Fe | | gzemi cansız; sert Şekiller içinde silinirdi. Zira onun || Bebek 26 ncı okulda gü- | başlanmıştır. İstiklâl Mas pri il lemüökfedir, Ve o serada eğlenceli ii > ae bir merhaledir. Malarme ve Debussy ile be- düz, basit şekilleri kile ii 'dara gelmeden, güç zel bir tören yapıldı gi İren irin li te i meticelendiririr. er parlak ve iddialı bir hareket yarattı. Onu takip | | ve giritt mevzulara giremiyeceği telâkkisi vardı. eki b n aşabi ei e ae b. N Bi Ikokulların birinci sınıflarma ka- Kure .. emin! değerin; tebü- Yani aylaklık zamanmnda dahi hisle eselâ b: sing yul edilen mini yavruların alfa e? ttirmi riniz kalabahıktar. istikrar bulmuş ruh ve tekmik yapısı henüz aynı kı mik otururdu. eğ taraftaki | penoer aa süzül beyi dinl Sul 1 ini yavrular # Bir ovada toplanmış ber meyi Jİ) et ölcüsünde değildir. Batı müziği yeni estetik ev kuvvetli ışığı işaret eder, nn ke cihetindeki | raaları dolayısiyle muhtelif bölgeler - ki dir — “ Be ii aa 3 ok! kalabalık manzaraları birden de him. | etleri; on sekizine aern saf karakter unsurlariyle | | gölceye girmiş olan sathını cetvel tahtasiyle göste ki ilkökul! dökmek İn ere sonunda, kendileri” sederiz, aralarında göz birleştiriyor, Bu iç tabiat ve insan Alemine dönüs: | | rirdi. Çocukta; ağar ilme âit tek gölge ve İl rı) tertip edilmektedir. Bu bayramlar Meler. def e ei diretek seyir ve temaşada da bulumu- ,$ #rtX fanteziler ve tözadlardan yorulan resimde di şık fikri mevcüttu. £ günün hiçbir saatinde de. Ül dan en güzellerinden biri dün Be-| te; dağılmıştır ve ap hatıralarımızın gili, Ke gü gism dei ile kez bir kararda Sarürdü.. | bek 26 ncı kokuda, yapılmıştır. ğ” e mil ae zün umum görünü i İşte küçük artistlerin resim sergisinde insan, ç0- de düz » kesi Sİ için; ister gi veya kapalı Birinci sınıfa devam eden 38 yav- etimi sevdirecek olan okuma, bağ” şünü yani hatıralarımızım hepsini, Cuk ruhunun hayat ve renk taşkınlığı içinde, bu san'a! a, AKL avizölerden süzülen yehki a Ka lar ayı ru alfabeyi tamamlamış ve okumaya | ramları ilk öğretimin önemli faaliyet” e bunlarla J) has daha iyi intibak edecek olan yarının edin, gölge ve ziyaların tonalite farkları belirtilsin, İ' başlamıştır. “Bu“münasebetle © okul | lerinden biridir. Okul başöğretmeri minzaralarınm yad ve tezkârını hiş- )ğ lerini görüyor. Bu bakım: sağ Terbiyesinde onlar, oyunla km gayesiz olan resim âlemi > a. tarafından tertip *-İ ni ve yo öğretmenlerini tebrik“ settiğimizin oluruz, kendilerinden önceki nesillerden daha bahtiyardırlar. bu, d külü Yöyrumiü #at: 16 de; deri s0. .. .00.00060 .c kaçısı ve şimdi | . gözlerinden öptü. na herkes yamak eti si ev YAZAN: Di İ Hug Valpo o 74 her — O halde bana söz ver, dedi, Be, | Kris! çe bir nörseride senin gece | o kadâr. Jov onun başını, eliyle çemberledi, Seni bırakmıyacağım.. Meğer iyii eki altın ki mecbur Sen ra akı va a Sonra lâve etti: elleri tit; bu yuva” — Eğer gelem am mecbur o- | iaklar iy ve e güzleri 7 lursam, Siman gözcü bırakaca- | onları ekini ai ye. Gözleri . ÇEVI ğım!, bu bakın dir. Bu önün da beki Te gibi, : Nazif ileyna. Eboğlu İni Beni EA nda b ör ylnda ha hakikati (91 eceğine söz ver, Bir an ışığı İstediğini zannediyor. dik ve maka hir gel ğun ba tit etmiye çalışan bir dünyaya tatl” ğine. — Ne zannettiğin umurumda değil- | sırada nı Çok gurur. lıkla, dikkatle bakıyorlar, Bu.düny” geriledi, Ona büka - | dir. N. ır sersem: görünürsem gö- ' vr De Si hakkı vap, daki mum gölgeleri kadar zayıf Yö" i im. Yölorz beni bırakma, şte | Çünkü kiçük, becerikli e şeffat şekiller, söüsizce — kımıllay0” zaman hir çocuksun. “ları zene temin etmesi çay ve ali fincanları taşıyorlar (Dev lâzımgelen iki dünya buluwuyor. el amı var) yana verilme tap? me

Bu sayıdan diğer sayfalar: