21 Ağustos 1946 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

21 Ağustos 1946 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

> a — Bu filmde ro! alanlar Fehime itibaren; Perihan Y. RR filmde baş ci oynayan Nevin Erman, Erengil altta: Nevi Hâmid Şendur Bu yıl her nedense memleketimizde bir hayli film çevrildi. Önümüzdeki sezonda muhtelif sinemalarda göste rilecek e bu filmlerin sayısi 12 yi Müessesesi sahibi Turgut: Demirağ filme almış- ir. gut Demirağ Amerikada sene- li Kennel tahıl ek tmiş ve uzun çalışmalardan memleketine mühendisi pi dön kıymetli. bir Kendi Aman Gold in Mayer dyo çevrilen de rejisörün bizzat li ucularıma film m hak- sümme daha iyi tanıtmak ve gere Gi k istiyordu. Onlara ken. olmamı israrla cuğun aklı fikri havailikte> diyerek rada herhangi bir fa- belki de beni bü külteye kaydettirip, ee dt eme engel olacaklardı. simi çıkarmadım ve Ziraat müheai tahsil etme! makta dı ediyo: um tepten kurtulup: gayelerime ulaşmak için bahaneler arıyordum. ZİRAAAT MÜHENDİS MEKTE- BİNDEN Ş gircem ve dn Hm tahsil edeceğim» muvaffaki- yetler e Deh eşyalarımı top- di en topu topu iki bavul öle" m vardı, Hemen bir kaç saat f- çinde hazırlandım. Arkadaşlarıma ve ederek otomobili gından kaçar gibi, bu ekili, nu. zaklaştım. Los Angeles'e ulaştığımda pek bü- yük bir sevinç içinde idim. Hiç bir ye- re uğramadan, doğru, senelerce ha- yağın mektebe mlraca- ektöre başımdan geçenle. ia anlattım. Pek hoşu- — DEME SN mektebe kayde!- U İG) by başküpozu. 1 Galip Arcan, Hâm ş muha; ğirimie bnen; Nevin Er- ei 24 Ağustos 1946 NAKİT ladım. Vaziyeti bir mektupla ei de“ bildirdim." Babam : ileri “fikirli adam olduğu için bu haraketimi fe; karşılamadı; SİNEMACILIK “KOLAY ÖĞRENİ- LİR BİR MESLEK Besi DİR sim altı okudüm. ve hevesim, benim yalnız ayarı da hazırlanmama hizm Sene ürk Filmcili Senaryosu Reşat Nuri tarafından yazı- f lan “Bir Dağ Masalı, filme alındı Bu, mektepte -her. talebe “tam mâ. nasl DE kele yetişir, Sinema: pek kola; öğrenilir chi mesle ti değild Mektepte ik senelerde daha ziyade * Yazari olarak Mi dersler oku- ur. Sonrala; ri aryo ha: sale tta, Yanl ei ta- muvaffak olabil olmuş mi Yok- sa yeni bir senaryo hazırlayıp yeni ir film çekmek em imle bs- il Türk talebe daha vardı dum, Mezunlar arasında benim! raber bir iki la ULAŞMAK RA a TAİ İÇİN ÇOK PA. LAZIMDIR. Rejisör Turgut Demirağ, Hâmit Şendurla konuşurken —Demin takım gayelere ulaş. maktan eğ m Bu gayeler neler- â gr e za tahsil eden Turgut De- e Ti ürk sia hak- i EPA Stüdyoların kârı olur. Hi stüdyolar çok kâr etmezler. Bir stüd- yo kâr edebilmek için a bir kaç sinemaya sahip olmalı ve aynı albuki yn tdüyola” mızın sinemaları yoktur, Olanların- ası vai sahiptir. Ve er Diğer stydyoların her'birinin yüzlerce sineması vardır. Bu sırada, karşı köşedeki bir masa üzerinde duran muazzam ve milyon. lara çıkacak bir sinema maketi gös- terdi —Bu, dedi benim Sürpagopta' yap- tırmak istedi sinemanın maketi. yünden > sinema mi ki iki sene onra daha ucuza a ii Hem Beledi- enin Süragopta. vermek istediği ara Amerikar —Herkesin muhakkak bir gayesi ir. Benimki de memleketimizdeki kanda görüşlerini nl saemscliı e Şimdiye yapıyor kadar bizde azan- mak istenilmiş ve 6. vi kaza. a . llmadığı gibi daimada berbat şeyler Konuş ın Hamid Şe ndur HH katındaki stüdyodan ne bekliyebili. La sarfedince belki z sebeple bizde bu iş bir türlü her İşte bünun Başlıca” gayem yane, Bu kâr ve zarar mi ie stüdyo inşa atti ek Yalniz 5 bin'lira yi, mü büyük şehirlerden bi oli tir. sarsınız, 50 e ira zarar edersiniz; ne pek ması lâzımdır. Sen 10 bin lira fazla harı 100 bin “iklimin ii İnüsait olması; stüdyo lira kâr erin een iibaktş işin rulacak bir ii aranılacak ipa İ tahamtili nı sarfetmeli. Ye- Sıftir. İstanbul cıvarını “bu bal ali ter ki iyi bir öğ ii edilsin Artık o Müsait bulmuyorum. Çünki ben bu fil eski devirler geçmiştir. Ik iyiyi miyaparken, çok kere şahit ol kötüy #NA ayırd ediyor. Ohun sabahleyin güzel'bulduğumuz"ve"film için dalma iyiye gitmeli, — veri slk gti rbipsikl i leğişiverdi ve pek tabi. STÜDYO DEMEK BİR ŞEHİR ya e günlerce serim erir Cenup yerim izi bi mdan nız bir filmin iyi Teri ve daha elverişli buluy. ihti. Stüdyo gir Mi ini ” yerlerin bir arafı deniz, bir tarafı ormanlık, bir tarafı k: lari dağlık olması lâzım dır. Bu ârazi iğinde ayrıca, dere ve gibi da bulunması iyi olur üdyo, bir çok küçük binalardan el müt ğekkii ol olmalıdır. Yola en yakın ir. Böyle olmakla beraber lik İnalar o Prodüktörlere, Drektörlere vE filmlerin bazılarında bile ve memurlara tahsis edilir. Bunlarm biz hatalar görüyoruz. Bir apartıman iki kısımlarda filmin dahi, m lerini ri Plâtolar bu. ves tralı, stüdyo çin en Gi ve bu. stüdyo ekme kurulmalıdır. Demirci; mâ. tesviyeci "v.s “v.s 'atelyeleri çlarn uzak yerlere kurulur. böyle bir stüdyo kurmak bal ark mesa © bu Türk film ciliği için mutlaka lâzımdır. elzem bir şey zâ. STÜDYOM, FİLM ÇEVİRMEK İSTİYEN HERKESE e Ben kuracağım stüdyodan Türk film müessesesinin ye sinde ini temin edeceğim film ikm istiyen gelsin; bir Kiye kendisine açıktır. anriğdedi evvelâ Ben stüdyodan pek fazla bir kâr da beklemiyorum. Zaten Amerikada da yor. Bu en bir. türlü. inşaatı” na başlıyamıyoruz. RİKAN SİNEMALARI zde maalasef iie hiç de ter ünün değildir. Burada yaz olunca maya gitm, e sıcaktan buna! tuğu rı zg 5 g ın bile sinemalı nür. Sonra koltuk ve ertil edi ilmi rai seyri yreder ve hem de et atını İyice: 'ebilir, Ben butaya yeni çeliği m gr m filmi sarı nelerce gözleri alı li 5 yanal burada eser şek tu, helme böyle tuhaf görmem pek ftada be idi in, hi n004 film e mm Mal me- a meslek üni solia Di ii va yapılan filmden hisse ver mız lâzımdır. Fakat ne yazık aylarında hiç bir sinemaya şö00 —Bizde şimdiye kadar çevrilen filmleri nasıl buluyorsunuz” ? Bizdeki filmleri, bir çok bakım» inde Bir Hamle lardan çok; geri bulüyorum. Bunlara da bir kaç dee .söyliyebirim. Bilhas sörlük ve montaj en sa Kileri idir. Binde, kı lirken Bun: a terler. Bü, Yânlış bir ye yapılan iş bilinmeden yapılırsa olacaktır, Bunu da masrafla olur. Bizimkiler Her tabiatile bozuk, —. 1tmek alâmazla; bar para e de öüzetlemiyerek erbat bir sv husüle getirirler. yiv bir dava rejisörlük zer si- dir. Bir rejisör tah illi ve daha umumi kültürlü olmalıdır. rk za bususl: ta a s ri ne, muhtelif ei untali viyelerden mütemadiyen ayrı pozlar vi ecektir. Bazan konuşanı çekecek, konuşulan omevguu alakadar SR her hangi bir şeyi çekecektir. Çünki o sahnede öyle orijinal bir şer (Devamı $ inci sayfada)

Bu sayıdan diğer sayfalar: