1 Mart 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

1 Mart 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

Suhlfo 2 Behzat Arif Bey ] ıl ŞEH[R HA kaçmamıştır Na nan İzmir polis müdürü kendisine atfedilen beyanatı reddediyor İzmirin mahiyetleri malüm tahrir arkadaş- larımız Behzat Arif beyin berayi tedavi Pariste bulun- duğu haber alınca abdalca bir yalan uydurdular. İstan- bul gazetelerine de telgraf- lar vağdırarak güya Beh- zat Arif beyin pasaportsuz veya eski bir pasaportla Av- rupaya — kaçtığım yazacak kadar düşkün, pespaye ruh- larını gösterdiler. Fakat bu haberi verirken:24 saat son- ra o utanmak bilmeyen su- kızaracağını hiç Behzat Arif bulun- munta- gazeteleri ratlarının düşünmediler. bey tahtı tedavide duğu İstanbuldan zem pasaportunu alarak Pa- rise gitmiştir. Bunu hiç ok massa öğrenmek zahmetini ihtiyar etmeli idiler. Hele gazete namını taşı- ması hacaletaver vir şey o- lan bir verakparede hama- katta bu neşriyata da tefey- vuk eden tasniatta bulun- mak küstahlığı gösterilmiş- tir. Bu küstah verakpare hiç sıkılmadan yalanlarına resmiyet damgasını da vur- mağa çalışmış ve güya o ya- zıların Polis müdürü bey ta- söylediğini iddia Feyzi bey atideki rafından etmiştir. tekzibile yalancının mahiye tini gösteriyor. Yeni Asır gazetesi müdüriyetine Hürriyet gazetesinin 26- 2-931 tarihli ve 121 sayılı nushasının ikinci sahifesin- de (Behzat Arif bey nasıl- kaçtı! başlıklı yazı içinde benim bu mesele etrafında bazı beyanatta bulunduğum ve Behzat Arif beyin polis- çe aranıp bulunmadığını söy- lediğimden bahsettiğini gör- düm, Halbuki bana Hürri- yet gazetesi tarafından Beh- zat Arif beyin pasaport alıp almamış — olduğu sorulmuş ve ben de mumaileyhin İz- mirden pasaport almamış olduğunu söylemek — sureti- le telefon muhaveresi hitam bulmuştur. Keyfiyetin bu su- retle tevzih buyurulmasını rica ederim efendim. Polis müdürü Feyzi Bu tekzibe şunu da ilâ- ve edelim ki İzmir polis mü- düriyeti hiç bir gün Behzat Arif beyi ne ikametgâhında ve ne de idarehanemizde a- ramış değildir. Zaten bunu icap edecek bir sebep te yoktur. “(Yeni Asır) ——— . — Casus Kasım yemden muhakeme edilece Mahküm muhakemesinin yeni- den görülmesi için müracat etti Bir müddet evvel casuş- luk maddesinden beş sene- ye mahküm edilmiş olan Kasım Tevfik yeniden ağır ceza mahkemesi riyasetine müracaat ederek iadei mu- hakeme talebinde bulunmup- tur. Bir komünistin tevkifi Bir müddet evvel komü- nistlik maddesinden maznun doktor Hasan Ali ve arka- daşlarının muhakemesine ağır cezada devam edilmiş ve muhakeme ekseriyetinin makkümiyetile — neticelen: miştir. Ayni tahkikatla maznun ve fakat hali firarda bulu- nan Salih hakkında muha- kemenin muvakkaten tatl- line karar verilmiştir. Ahiren — Salih derdest olunarak mevkufen Adliye- ye teslim edilmiştir. Salih hakkında iddia ve karar name tanzim edilmiş olduğundan muhakemesine bu hafta ağırcezada başla- nacaktır. Muhtelisin muha- kemesi Tütün İnhisarı — Silivri memuru Mustafa — Niyazi efendinin zimmet ve ihtilâs maddesinden mevkufen mu- hakemesine dün "Ağırceza da başlanmıştır. Niyazi ef. hakkındaki tanzim edilen müs- tantıklık hararnamesi yirmi sahife tutmakta ve isnat olunan ef'alin mecmuu kırkı geçmektedir. Kararnameye göre Niyazi t Efendi 223 lira 49 kuruş adiyen zimmetine geçirmiş 1360 lirayı ihtilâs etmiştir. Bazı şabitlerin celbi için muhakeme başka bir güne talik edilmittir. Gümrük hırsızları Bundan bir müddet ev- vel Gümruk — Antiripoların- dan, halıcı Ali Ekber ef.ye ait olan 13 ipek halıyı sir- kat eden Kurban Veli, Hayf darın muhakemelerine dün üçüncü cezada devam edil- miştir. Bu sirkati İkinci şube ikinci kisım memurlarından Osman B. meşhur . sarik- lerden Pastırmacı Mihrana 2000 lira” vadderek çıkar- mıştı. Sarikler esnayı muha- kemede cürümlerini kâmilen inkâr etmişlerdi. Şahitle- rin celbi için muhakeme başka bir güne talik edil- Ahvali havaiye Yeşilköy rasat istasyo- nundan alınan malümata göre dün azami hararet de- rece idi. Asgari hararet dün öğleye kadar 9 akşam 6 de. rece idi, rüzgâr şimal ile garp arasında kuvvetle ese- cek, sıcaklıkta tebeddül ol- mıyacaktır. Bugün hava kışmen açık kısmed bulutlu olacaktır. Bugün Adalar denizinde rüzgâr şimal ile garp ara- sında kuvvetle esecek, sema ekseriyetle açık olacaktır. Bugün Karadenizde sema bulutlu olacaktır, lodostan fırtına olması muhtemeldir. Posta Paketlerini Kim verecek Posta paketleri hakkında gümrük ile posta müdiriyeti arasında bazı müzakereler başlamıştır. Bu müzakerelere göre Avrupa- dan gelen posta paketleri badema postahanelerde bu- lundurulacak gümrük muayene heyetleri tarafın- dan edildikten sonra ikametgâhlarında sa- hiplerine teslim olunacak- tır. Ancak teslim mukabilin- de ücret alınacaktır. Posta memurları tarafından cibayet edilecek gümrük resimleride gümrük Idaresine verilecek- tir. idaresi ve muayene 'a Vilâyotte: Yeni Jandarma teş- kilâtı Yeni Jandarma teşkilâ- tına göre bütün vilâyetler Jandarma komandanlarının rütbeleri binbaşıdan yukarı olmayacaktır. Jandarma müfettişlikleri teşkil ve bu müfettişlere erkânıharp zabit- lerinin tayini mütesavverdir. Yüksek rütbeli Jandarma zabitleri kısmen tekaüt kıs- men de orduya sevkedil- mişlerdir. Gümrükte: Vapurcular Gümrükle niçin anla- şamıyorlar Gümrük idaresinin Mar- mara havzasındaki ticari muamelelerden beyanname kaldırdığını ve vapurların buna ettiklerini yazmıştık, Bu gün bu nevi mua- meleler ancak mManifesto- ya tabi tutulmaktadır. Va- purcular ise eskisi gibi be- yanname usulünün tatbiki- ni istemektedir. Mesele deniz ticareti ko- misyonu tarafından tetkik edilmiştir. Bu günde güm- mrük komisyonu — ticaret oda- sında toplanarak aynımese- leyi görüşeceklerdir. Gümrük Başmüdürü, va- ki şikâyetlerin anlaşamamaz- hk yüzünden ileri geldiğini söylemektedir. Kefalet mese- . lesi Komisyoncular ne yapacak? Gümrük komisyoncula- rının kefaletleri halâ hallo- lunamamıştır. Şimdiye kadar ancak 30 kadar komisyoncu kefalet namelerini gümrük idaresine vermişlerdir. Evvelce yazdığımız gibi esnaf bankası da bu hususta komisyonculara yardım et. mektedir. Komityoncular bu gün tekrar toplanarak bu mes'ele hakkında kat'i bir karar vereceklerdir. Para piyasası Dün borsada İngiliz 1030, Dojar 212,5, 20 frank Fransız 166, Düyunu mu- yahhide 95,10, Altın 922 kuruştan satılmıştır. mecburiyetini itiraz İstanbulda Her gece bir evi soyu- lan bir mahalle vardır | Polis müdürü beye Son zamanlarda İstan- bulda - hırsızlık memleketin huzur ve raha- tını bozacak kadar çoğal. mıştır. Bilhassa son bir hafta zarfındaki üç hırsızlı k bu kıymetli bir şahittir. Geçenlarde muharrirleri- mizden Emin Bülent beyin evi soyulmuştu. Hırsız 300 liraya yakın eşya götürdüğü halde bir türlü bulunamamıştır. Polisin bu vak'aları Veznecilerde işaretimize en ibmalinden cür'et almış gibi hırsızlar dün gece de gene Veznecilerde aynı eve bitişik reji müra- kiplerinden Ferruh beyin 33 nümaralı evice girmişler- sede eydekilerin ayak sesi üzerine bir şey çalamadan kaçmışlardır. İki gün evvelde gene aynı mahallede bulunan bir apartımanınla bir ev daha bu gece misafirleri tarafından ziyaret edildiğini ilâve ede- rek bu mahalle asayişinin mükemmeliyetini () isbat etmiş oluruz zannındayız. Polisin vazifesi muharrir- leri polis müdüriyetine, ka- rakollara celbedip dayakla tehdit değil, memleketin in- zibatıdır. İstanbul'un tam göbeğin- de yapılan bu hırsızlığı po- lisin göremiyen — gözlerine işte biz delâili ile, isimle- rile bildiriyoruz. Bizden bu- kadar. Arap saçı gibi Mübayaacılar ne istiyor? Mübayaacılarla Ticaret borsası idare heyeti arasındaki “Ticaretin her sahasında Gazete dolandı- israrla muhafaza edilen nok- tai nazar farklarını yazmış- tık. Maamafih borsa idaresi ile mubayaacılar arasındaki ihtilâflar henüz kanuni bir safhaya girmiş değildir. Çünkü mukbayaacılar bor- sa heyetine istida aralarındaki ihtilâfın hallini resmen istemiş değillerdir. Mubayaacılar, aşikâr haklarına istinaden çok asabi vererek bir şekilde hareket etmek Hattâ bu hususta makamlara tedirler. icap —eden müracaata karar vermişler- dir. Bu günde cemiyet bi- nasında toplanarakgerek bor- sa idare heyetine ve gerek alâkadar makamlara vaki olacak metaliplerini madde madde tesbit edeceklerdir. Mubayaacılar - cemiyeti Reisi Hancızade Nuri Bey bu hususta şunları söyle raektedir: Türklerin mübayaacılıkta — muvaffak olamıyacaklarını ve olama$? dıklarını ileri sürmek çok çiğ bir iddiadır. görüyorum ki bu İş ar- tık ayağa düştü. Hakkımızın — müdafaaşı için her çareye baş vura- cağız. Bu iş artık yakın bir istikbalde halledilmelidir. muvaffak olan GÜRÜRERE DD II Altı Su depusu Yapılıyor Şehrimizde yanğın esna sında su bulamamak yüzün- den çok sıkıntı çekildiği herkesçe malümdur. Ekseriya mfaiye terkos musluklarında su bulunma- dığı zamanlarda kuyular, su sarnıçları ve su hazne- lerden istifade etmek mec- buriyetihasıl olmuştur.İşte bu: na en büyük misal Beyazit havuzudur. Hiç şüphe yok- turki Beyazit havuzundan itfalye pek çok istifade et- miştir. Belediye bu havuzu na. zarı dikkata almış ve şehrin muhtelif yerlerinde 6 tane deposu karar vermiştir. Aldığımız habere büyük su tesisine göre bu su depoları ileride çoğal- tılacaktır. Bundan sonra yangın esnasında su meselesinin te- mamen halledilmiş bir şekil- de görelim: Belediyede : — Belediyenin ma- rifeti İstanbul Martın Şehremaneti altısından itibaren prinçten kiloda 20 para ok- turva resmi alacağını Güm- rük dairesine bildirmiştir. Bu emir bütün tüccarları heyecana düşürmüştür. Dün bu mesele hakkın- tüccarlarımızdan İbra- bim, Saim, Hamza beyler- le görüştük. Bize söylediler. “Memleketimizde iktısa- di refah varken 10 sene evvel bu gibi havayici za- da şunları ruriyeden böyle bir resim ahnmakta idi. Bu gün mali zaruretler karşıtında bulu nan tüccardan ve halktan vagonda elli lira tutacak bir resim almak çok fecidir. Şehremaneti esnafı hiç düşünmemektedir. Yarın deniz tüccarları ve alâkadarlar toplanarak bu mes'ele hakkında görü- şecek ve tesbit edeceğimiz esaslar dahilinde Dahiliye Vekâletine telgraf çekeceğiz Şehrimizde bulunan ma- liye teftiş heyeti Reisi Âdil bey bugün Ankaraya gide- cektir. Âdil bey uzun müddet borsada tetkikatta muştur. Âdil bey yarın Anka- raya gidiyor Mumnaileyh günü Maliye müfettişlik da- bulun- Perşembe iresine gelerek müfettişler'e görüşmüş ve şehrimizde bu lulunan Maliye müessesat ve dairenin işleri hakkında izahat almıştır. rICIsı Meşhur gazete dolandı- rıcısı Mahmut Saldin muha- kemesine dün' üçüncü ceza. da devam edilmiştir. İddia makamı maznunun tecrimi- ni talep etmiştir. Karar için muhakeme başka bir güne talik edilmiştir. Ticaret aleminde: Beynelmılel ret odasi Beynelmilel tica' geçen sene - satışlâf! için bir komisyon " etmişti. Bu komisy9 lerde İstanbul ticarti na müracaatla mizin — ticaret her zaman tali ve kumar ©! vadeli satışlar hakkifi ahkâmını sormuştur ” sa vadeli satışların haline gelebilmesi imt mevcut olup olma! sunda malümat isl! Komisyona yakındt verilecektir, Mamafih Borçlaf numuzun 504 üncü " sine gore kumar "Jı’ iz vadeli satışlar memnudur. Biz alıyor! Yunanlılar vergi yor Yunan hükümetl P| ihracatını tezyit — ve için peynirlerden alif raç resminin ilgasınö vermiştir. Bizde de peynli den alınan yüzde 2, mele vergisinin alını için alakadarlar teşeb bulunmaktadırlar. —— Cemiyetlerde: Garp musiki cem Türk musiki şinâ ecnebi san'atkârlar * çanda himaye etmek “Garp musiki san'atki unvanile bir cemiyet kül etmişti. Bu cemiyet nııı'l retleri göstermek üzel? tarife hazırlamaktadı! Şimdiye kadar f geceleri 50 liraya bir grup, san'atkârlö' bazılarına gecede bir€f vermek gibi haksızlı buli rlardı. — Artık Saeeleyla (önü ASA Müteferrik : Ticaret müdi nün beyana! Ticaret umum mü Naki Bey dün Ank gitmiştir. Mumaileyh buldaki meşguliyeti da bir — muharririmiz? izahatı vermiştır. | “Bir haftadan betl tanbuldayım me"pı"!’ daha ziyade harici ti* meselemize ve meni gil #iş kanununa inhisar & tir. y Harici ticaret ofisit? arkadaşlarımla berabef raç mallarımızdan ollnvr dık, afyon, yünrk "f”k.,l kında ayrı ayrı talimat?' ler hazırladık. Bu lılimımım’# ihracatımızı tezyit ve mallarımızı kıymetleni için bazı esasat tesbit Sanayi sergi a Sanayi sergisi 9 n“"şy Ankarada .ç'ıy"khhbı*r diyen hazırlıklara baf' mıştır. Ticaret odası sanayi banına iştirak tavsiyt mektedir.