28 Mart 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

28 Mart 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

SİNEMA HABERLERİ Bir Haftalık Saadet Kara Tabur... Askeri ve muazzam bir eser Majikte 42 inci Hayk- lander, meşhur Kara Tabur za- bitlerinin — ka- rorgâhında bir akşam, Fransız ephesine azi- metleri müna- sebetile bir eğ- lence - tertip &- dilmişti. — Yüz- başı Donald Kings birden- bire harbiye ne- zaretine çağrı- L rak Hindistanın bir kıyam hazırlanmakta olduğu ken- disi ne tebliğ edilir. Hin- distanın — şimalinde muhim bir kapı olan Hayber geçid”, müteassıp kabailin içtima yeri olup, bunla oradan harbı mu- kaddes namile soygunluk dolayısile vahim bulunmak tadır. O havalide birkaç sene askerlik etmiş olmak ve memleket İisanına — vukufu bulmak dolayısile, King, der- hal Hindistan gidip kıya- mın önüne geçmek emrini alır. Bu emir gayet gizli olarak verildiği için alaya dünerek arkadaşlarına nak- lini istediğini söyler. Arka- daşları onu alçaklığına ham- lederler, Yalnız küçük kar- deşi Malkolm, ona itimat etmektedir. King, Hindistanın şima- linde bulunan Perşaver li- manında işe başlar. Memle- kette doğmuş bir dostuna, Mehmet Kohna tesadüf ede- rek tasavvurundan onu ha- berdar eder. - İsyancıların başı, kabailin ilâhe gibi prestiş ettikleri bir genç kız olan Yesmanidir. King, maharetle Yasma- ninin nazarı dikkatını cel- beder ve kendini içkiye vurmuş gibidir. İhtilâlcile- rin casusu Rava Şunganın bulunduğu Jemada zabitan klübünde bir plân hazırlan- mıştır. King diğer hafi bir zabit olan Binbaşı Tvayn ile kavgaya tutuşur. Bu kavga esnasında King onu yere atar ve doktor Tvay- nın zedelendiği söyler. Ku- mandan Kingin tevkifini em- reder ve gerek Tvaynın ce- hazesi gerek King kişlaya semkolunur. Orada cenaze canlanır. ve Ling hareke- tinden do1myı tebrik adilir. Tvaya gizlice uzaklaştırılır ve yerlilerin gözünü boya- mak için merasimi askeri- ye ile bir cenaze alayı tertir edllir.. King te güya kendini kurtarmak — için kaçarak hayatının bir ipli- ge bağlı olduğunu bildiği halde Yasmaniye iltica eder. Yesmaninin güzelliği King üzerinde halız zabiti Kerim Beyin muhalefetleri- ne rağmen Yesmani, sözde İngiliz adaletiniden kaçan firariye meyil — göstererek onu kendisile birlikte, adam- Jarile rabıta noktası olan, Hayber geçidi - yakinindeki Kincan mahzenlerine götür- meğe karar verir. Yesmaninin guzelliği King üzerinde tesirsiz kal- maz ve muvazzaf oldığu vazifeye rağmen ona âşık olur. — Kingi eğlendirmek için Yesmanı eamdan bir küre içinde Kara ta- burun tahripkâr bir ateş altında — çarpıştığı - Flanr cephesini — gösterir. King eski arkadaşlarının' öldükle- ri, kardeşinin yaralandığını görünce hissiyatı vatanper- veranesi ve vazife aşkı ga- leyana gelerek Yesmaniye oraya niçin geldiğini söyler. Yesmani, onu kendilerine celbe çalışırsa da muvaffak olamaz. Rava, Yunga, Kinge karşı bir pusu tertip ederse de Mehmet han zamanında yetişerek onu kurtarır. Mehmet Yesmaninin ca- fer için bel bağladığı mitral- yöülerle mübhimmatın sak- landığı yeri keşfeder Kingin veerdiği tallmat mucibince bu esliha yerli ahalinin te- cemmü ettiği ve mahzenlere giden yolun tepesinde sak- lanmıştır? Yasmani ortaya çıkar ve Kingin tavsiyesi üzerine bu boş mukateleye nihayet ver- mermek için adamlarına tes- lim olmalarını emreder. Fa- kat, bu emri verirken bizzat adamları tarafından vurulup cansız olarak Kingin kolları arasına düşer. Mitralyözler yerliler üzerine cehennemi bir ateş açarlar. Ve binneti- ce harp Kingin adamları ta- rafından kazanılır. Yesmenin ölümünden çok müteheyyiç olan King, va- zifesini bitirmiş olduğu ci- hetle kumandanına kısaca (işin bütiğini) bildirir- Fakat ıstırabından bahsetmez. Yıl başı gecesi, Klander cepesinde Kara tubur zabi- tanı eğlenirken Kiog gelir. Arkadaşları ona hayrefle ba- karlar. Miralay, Hindistanda ifa olduğu - mümtaz. hizmetler dolayısile lejyon- donör nişanile taltif edilen binbaşı Kingi takdim eder. King arkadaşlarının tubrika- tıza kalbi kan ağladığı halde dudaklarında — tebessümle dinler. Yesmaninin hatırası unu-$ tulmıyacak kadar tatlıdır. etmiş Silâh atan Kâzım reis ne diyor ? Bir (ki gün evvel Adli- yede Ağırceza mahkemesi koridorlarında bir el silâh atıp bilâhare Çeşmemeyda- nında yakalanan Kâzım reis Adliyeye teslim edilmiştir. Adliye dairesinde vilâh atan bu adamın mevkufen muhakeme edilmesine müs- tantiklikçe karar verilmiş- tir. Kâzım reis silâhı kendi- si altığını söylemektedir. | bir gaye taşımaktadır... | nedikte bir müddet Sesli, Pariste bir seyyahat acen- tasında istihdam edilmekte bulunan Janin Lökler yalnız Ve- yaşa- mak — hayalinde yaşatlığı memleketi bilmemekliğine rağmen Lökler kendisinden bilet almağa — gelen sey- yahlar icabeden izahatı ve- rir, hatta bilmediği Vene- dikte hangi otellerin şaya- nı tavsiye oldukları hakkında bile malumat verirdi. Günün birinde kendisine iki yataklı bileti satmış oldu- gu bir genç bu yatakları bir prenses için aldığından ve bu gibi kadınların seyahatların- da beraberlerinde muhakkak bir kâtip götüraüklerinden ve bu kâtibin kibar padınla- rın seyahatlarında lâzımı gayrı müfarik bir uzvv ol- duklarıdan bahsediyor . Bu hadisenin vukuundan bir müddet sonra Janın gir- diği daktilograflar müsaba- kasını kazanıyor ve bundan gelen 30 000 frankla gayei havalini teşkil eden Veuedi- k'i1 gezmeğe karar veriyor . Ancak vaktile kendisinden yataklı vagon almış olan delikanlının — söy- lediklerini de hatırlıyarak bir kâtibi hususi almağa ka- rar vererek gazetelcrle ilân ediyor. Her nasılsa gazete- lerde bu ilânı gören fevka- lâde zengin ve dilber delikan h olan Jak Darmond bir eğ- lence pyeılle hemen lvu Sakıfon — üstatlarından Grant'tan mühabere ile ders alan Rudy Bronson bu san: atte maharet kesbetmekte gecikmiyor. Yedi arkadaşı Serseri Âşık filminden bir parça ile bir orkestra teşkil eder. Sabit bir iş peşinde koşan Rudy, Grant'a müracaat etmeğe karar verir. Fakat Grant onu kabul | Serseri Âş ık Rudy Vallee'in buyuk muvaffakiyeti etmek şöyle dursun, üstelik | Long İslandaki — köşkün. den kovar ve izacattan kur- tulmak için müdürü ile birlik- te şehre gitmeğe karar verir. Fakat çalgıcılar orkestra- larını muhakkak surette Gra- nda dinletmeğe karar vermiş- sözlü, şarkılı filim Melek baptaki ilâna şitap ediyor. Birkaç gün sonra Venediğe hareket eden tren bu iki gence de beraberinde götür- mektedir. Kadu.ın cazibesi ne tutulan delikan!'ı kadının bu seyahatı uğrunda ancak 30000 frankı olduğunu na- zarı dikkate- alarak genç kadın hesabına satın aldığı birçok — kiymetli — eşyanın hesabını hakiki fiatından pek düşkün olarek — kadıma bildiriyor ve, tabiatile ara- dakı farkı da kendi kendi- sinden veriyor. Venedikte bu iki genç için yani sözde kâtiple Janin için hakiki bir devrel saadet baş- hyor.. Gondollerle cevelan- lar.. Venedik — nağmeleri.. Baron Janin'e karşt bazı meşru — tekliflerde bulunu- yorsa da janin bu teklifleri red ediyor ancak bir lesa- düf — kendisine kâtiplikle yanaşmış — va — kendisine sevdirmeğe — muvaffak ol- müş olan adamın zengin bir asılzdde o'duğunu öğre- tince bu vaziyet kızın gü- cüne gidiyor ve sanki baronla kaçmış süsü vererek esasen izni dahi hitam bulmuş ol- duğundan Venedikten ka- çıyor. Kıza karşı ciddiyetimni gören delikanlı kızı takip ediyor. ve bir. müddet sonra gene Venedik treni bu iki genci Venedik'e doğ- ru götürüyor. Fakat bu se- fer seyahat edenler Janın le Jak olmayıp evlenmiş olan bir çift olarak bulunu- yorlar. Opera'da Jerdi. Bunun için Grand'ın köşküne pencerelerden gir- meğe karar vermişlerdir. Bu plân tatbik ederken onları zen gin bir dul olan Madam Vitel ile yegeni Jan görürler ve polis — komiseri — Tutil'o haber vererek onları “cebren haneye duhul, cürmile it- ham eder. Bu vaziyetten ku'tulmak için Rudy kendisini Grant olarak takdim eder. Fakat bir ikinci mesele çıkar. Ma- dam Vitel o akşam vereceği bir suareye TadGrantın işti- rakin! istemektedir. Rady ye- ninin yanındakı israrı üzeri- ğe kabul eder.Suare fevkalâ- de muvaffakiyet kazanır. Rudy Jana kalbinin şarkısı- nn söyler ve iki genç se vişirler. Madam Vitel çalgıcılaı- dan yetimler menfaatinden bir müsamere rica etti. Fa- kat birdenbire korkuya ka- pılan Rudy müdürü Granttan müsade almadan bunu yap: mıiyac ağını töyledi. Madam Vitel derhal tel- grafla müsaade ederim di- yerek odadan çıktı. Cevap gecikmedi ve yetim çocuklar müsameresinin — hazırlıkları tam bitmek üzere iken geldi. Telgrafta rudy ve arkadaş larmın sahtekârlardan başka bir şey olmadıkları söyleni- yordu. Crantonların tevkifi İçin teşebbüsatta bulunduğunu da bildiriyordu, İzmir at kşular Koşular çok hararetli ve heyecanli olmuş İzmir, 27 (A.A) — Yarış ve ıslah encümeni âlisi ilk- bahar at koşularının birinci hafta yarışları bugün Buca- da yapılmıutır. Birinci koşu, 3 yaşındaki yerli ve arap erkek ve dişi taylara mahsus olup ikrami: yesi 400 lira idi. Birinciye 30 liradan maada bu koşuya giren hayvanlar için verilen duhuliye ücretlerinin mec- muu verilmiştir. Mesafesi 800 metce olan bu koşuya 8 tay iştirak etmiştir . Birinci Celep Rıza Efen- dinin Zeybeği, ikinci yüz- başı Şevket Beyin Suzanı, üçüncü Yüzbası Hilmi Beyin Güleri gelmiştir. İkinci koşu, 3 ve daha yukarı haliskan İngiliz 'at ve kısraklara mahcus olup ik- ramiyesi 500 lira idi. Birinciye 400 liradan mada, bu koşuya giren hayvanlar için verilen duhuliye ücretlerinin mecmuu verilmiştir. Mesa- fesi 1000 metre olan bu ko- şuya 4 hayvan iştirak etmiş- tir. Birinci Evliyazade Refik Beyin Mespikel', ikinci Akif Beyin Andronikosu, üçüncü Tahsin Beyin Nonası gel miştir. Uçüncü koşu 4 ve da- ha yukarı yaşta ve hiç Amerika'da zeriyat Nevyork, 26 (A.A.) — Ekilen arazi hakkında hü- kümet tarafından tanzim edilmiş olan ran misir ekilen arazinin miktarı yüzde beş nirbetin- de artmış, Dnrun nevinden Buğday ekilen arazi mik- tarı ise yüzde yirmi nlube- tinden — eksilmiştir. İlkba- harda idrak edilen diğer nevi Buğdaylara ait arazi miktarında da yüzde 12 nis- betinde tenakus vardir. Bü- tün bu nisbatler geçen se- rapora naza- ne aynı mahsuüllerin ekilmiş o dukları arazi miktarına nazarandır. Birmanya'da ihtilâller Rangoon, 26 (ALA) — Tharravaddy mıntakasında iht'âl hareketinin şiddet peyda etmukte olduğu haber veriliyor. Mezkür mıntakada vukua gelen müsademeler esnusında kıyam erbabından| 28 i telef olmuş ve bir çok- ları da yaralanmıştır. Müşterek pasaport itası Paris, 26 — (A.A.) — Nazırlar meclisi, Fransa'yı ziyaret etmek arzusunda buluna ve geldikleri mem- leketlere hükümetleri tara- fından verilmiş hüviyet ve- rakalarını bamil Bulunan ecnebi seyyah grup'arına müşterek bir pasaport itası hususunu kabul etmiştir. usahhih Arıyoruz Gazetelerde musahhih- Jik etmiş bir arkadaşa lüzüum vardır. Arzu eden- lerin tahrir heyeti mü- dürüne müracaat etmesi. koşu — kazanmamış — yerli vearap at ve kısraklara mahsus olup ikramiyesi300 Hira idi. Mesafesi 1400metre o'at bu koşuya 8 kısrak — iştirak etmiştir. Fikret Beyin Maltayı bi- rinci Ali Beyin Hadidi ikim ©, Binbaşı Ahmet Ceydet Beyin Küçükü üçüncü gek miştir. Dördüncü koşu 3 ve da- ha yukarı yaştaki halis kan İngiliz at ve kısraklara mah: sus olup ikramiye 700 lirâ idi. — Birinciye' 600 liradat maada bu koşuya giren hay" | vanlar için verilen duhuliye ücretlerinin mecmuu veril" miştir. Mesahas1ı1600 metre olatt bu koşuya 4 hayvan iştiri etmiştir. Birinci Ahmet be Drokurtu, ikinci Maraş meb" usu Mithat beyin Stratival sv, üçüncü İzmir meb'usu C lâl Beyin Folespuaru gelmişti" || Beşinci koşu, 4 ve dabâ || yukarı yaştaki yerli ve arap (| at ve kısraklara mahsus ©* lup ikramiyesi 400 lira Idi | Mesafesi 1800 metre © bu koştya 7 kısrak - işlir etmiştir. Birinci Kâmil Efer* dinin Nasib ikinci Tev! efindinin Sedası, 3 üncü seyin ef.nin kıuığı gelml Buğday konferanıl' Roma, 26 (A.A) — İkli | €i cihan buğday konfer: bugün küşat edilmiştir. Bir Tavzih * Ampul hırcsızları , levhasile bize isnat ed hırsızlığın aslı esası olmi ğını gazetenizde tavzihi! rica ederiz efendim Pangaltıda Döşemt” Nobar ve Bedrü$ b GLORYA'da Bu akşam Saat 9.45 te v KUT UN VN tuyız DIZOS voZISCA Y YAANg RIVINVISAY 94 ONYJANOZ M ORNAYD TAŞYIYOD - SANVA VNO ı z Mevsimin en _"J Ir;lııııı.'ı. MOU“ J Fransızca sözl GLORYA