14 Nisan 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

14 Nisan 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

İ ŞEHİR HABERLERİ | EETemi Müellif İzmirde —| — İtişa Meselesi 3 üncü Dzir Bir kadın söylüyor. (Bü- yük hikaye). Müellifi: Yaşar Nabi. Muallim Ahmet Ha- lit kitaphanesi. Şiir, küçük hikâye ve ne- sirlerini gördüğümüz Yaşar Nabi B. bu kitabile ilk uzun hikâyesini de — roman di- yemiyeceğiz! — vermiş olu- yor. Bir kadın söylüyor, bir genç kızın hatıra defterine yazdığı notlardan hâsıl ol- muştur. Fakat, kitap, bir ta- kım acemi tefelsüfler içinde kaybolmuştur. İşte mevzuun kısa bir hülâsası: Vak'anın şahısları şun- h lardır: Harpte şehit olan k dayı. Üveybaba, ki üveykı- zına âşık. Anne, amma buy- suz ve ikinci kocasını mes"- ut edemiyen, biraz da ko- camaktan korkan hotgâüm bir anne. Almanyadan ge- len ve üveybabanın yeğeni kerim. Bu genç te, hikâyede acayip lâr mahlük şekline konan üveykızı, yani Selma- yı seviyor. ı Bu aşk, üveybaba için müthiş bir darba mahiye- tinde. — Nitekim, Kerimle b Selma sevişip Anadoluya y gidiyorlar. Fakat, seyahati hazırlıyan - şekiller de pek tuhaf : Selma, nişansız, ni- kâhsız pek yeni tanıştığı Ke- rimle yola çıkıyor. | Zaten sinirleri harap) ve perişan üveybaba da intihar edi- yor. Eser hareketsiz, vak'alar: daki heyecan safhaları gös- terilmemiş. Sahifeler anla- şılmayan felsefe ve içtima- iyat kırıntılarile doldurulmuş tabli, bunlarda asık — bir yüzle yapılan dedikoduların mahiyetini geçmiyor. Ayni zamanda, yukarda işaret etliğimiz veçhile Sel- mâ ©o kadar gayritabit bir kız haline konulmuş ki sor- mayın : Tasvir edilen tip yaşıyan ve Türk cemiyetinde yetişen canlı bir mahlük değil de âdeta kukla ka- rikatürü ! Hele, kız inti- balarımı — ve — gördüklerini anlatırken bir noktaya da temas ediyor: Kadınlar ara- sında geçen cinsi temayül- ler, Bu ciheti bir kadın söylüyor, gayri ahlâki bir damgayı taşımasını da temin etmiştir. Eserin sürümü olur diye! Görülüyor a, müellif ne kadar kurnaz! Sabih İZZET tiyaç var? l (Yarın)ın Halk Diplomatı Karagöz — Hey koca İstanbul belediye relsi! Halkı bizar eden bu dilencileri kal dırmak için de acaba bir nütehassısa mı ih- Süleymaniye Mahallesinde İzmir13(Yarın) —İzmirde Süleymaniye mahallesinde ikamet eden 16 yaşında Leman H. evvelki gece bir toplu tabanca ile intihar etmiştir. Bu intiharın sebebi bir aşk meselesidir. Leman H. mın valdesi bundan beş altı sene evvel vefat etmiş- H. Leman H. gündüzleri babasının vazifede bulunduğu surada evde yalnız bekle- mekten canı sıkılarek sü- lenir gezermiş. 'İşte bu ge- zintilerde bir gün Erkek muallim mektebi talebesin- een Nevzat isminde bir genç- le tanışarak sevişmeye baş- Tamıştır. Bu hâdiseyi pederi duy- muş,|fene halde kızarak kızın saçlarını - kesmiştir. Bundan fena halde mütecer- sir olan Leman H. intihare karar vererek Derhal ba basının toplu — tabancasını şakağına çekerek intihar et- miştir. Müddeiumumilik tah- kikata başlamıştır. Nişanlı Beraber gezerken başlarına gelen kaza Aksaray postahanesi mü- vezzilerinden Cemal Kur- tuluştan Yorgi Eyup Sabri ve biraderi Kemal nişanlısı Necmiye, Gebze müstantiki İrfan beyin validesi Ayşe, büyük zibada yoğurtçu Ci- vani efendiler ve hanımlar Balıkpazarına gitmek - için Kasımpaşadan Rizeli Meh- medin sandalına binmişler- dir. Sandal birinci bavuzun önlerinde iken haliç şirketi- nin 9 No. lu vapuru yanla- rından geçerek dalga yap- mıştır. Bu dalgadan korkan Necmiye hanım ayağa kalk- mış sandalın devrilmesine sebebiyet vermiştir. Civarda bulunan kayık- çılar imdada yetişmişlersede Civanı ile Necmiye hanım- dan madasını kurtarmağa muvaffak olamamışlardır. Otomobil kazası Üsküdarda selâmsız cad- desinde pisikletle geçen Ner- sesş darülfünun talebesinden Ohanes efendiye çarpmıştır. Ikinci Mustantikte | Cezada İstinabe Evrakı Bir Kaç Güne Kadar İkmal Edilecek Barut — inhisarındaki irtişa meselesine dair yapt. lan tahkikat evrakı Anka- ra müddeiumümiliğine gön- derildiğini — yazmıştık. nabe tarikile ifadeleri Tinci hnmaktadır. Ankara gördüğü lüzum üzerine şehrimizde bazı şabitlerin müddeliumumiliğinin isti- müstantiklik tarafından a- İstinabe evrakı bir kaç güne kadar Ikmal edilerek Ankara müddeiumumiliğine gönderilecektir. ———oram— — Gılavani Sokağı muhakemesi Bundan bir müddet ev- vel — Beyoğlunda Gılavani sokağında — Misağın evine geceleyin taarruz — eden Necmi ile —Ahmedin mu- hakemesine dün — İkinci cezada devam edilmiştir. RŞahit celbi için muhake- me başka güne talik edil- miştir. Halilin muhakemesi Akbıyıklı Halilin muha-! kemesine dün ikinci cezada devam edilmiştir. Halil bundan bir müddet evvel Akıaraya giden bir tramvayda Bekir Ef ismin: de birisinin saatini çalmak- la maznundur. Kurar için muhakeme başka bir güne talik edilmiştir. Beşibirlik çalmışlar Çarşambada Besim efen- dinin dükkânına Hüseyin ve İsmatl girerek beşibirlik çal- mışlardır. Silâh atarken yakalanmış Hüseyin oğlu Mehmet, Galatada şeftali sokağında silâh atarken yakalanmıştır. Çamaşır çalmak istemişler Tophaneda Çukur cuma- da Kostantın efendi bahçesine astığı 11 parça çamaşırı Ali isminde biri duvardan atla- yarak çalmak isterken ya- kalanmıştır. Rus buğdayları ve takyidat Rusların buğday siyase- tinden mümkün — mertebe müteessir olmamak için Bel- çika — hükümetinin de Rus buğdaylarını bir takım tak- yidata tâbi tuttuğunu yaz- mıştık. Fakat Belçikalılar bu takyidatı kaldırmızlardır. Karagöz — İzmirde de dilenciden geçil- miyor: Galiba burada dilencilik evlâda Intikal eden bir san'at olmuş, İzmir belediyesi nerdesin?. aileden e. Pariste Müstemlekât sergi- si açılıyor Pariste mayısın iptida- sından birinci teşrinin niha- yetine kadar devam etmek üzere bir müstemlekât sergi- si açılacaktır. Ayrıca gene mayıs ayı zarfında Paris panayırı kü- şat olunacaktır. A Iskân'da Işler bir iki günde bitecek Yeni kabul edilen İskân tasfiye kanununun vilâyete tebliğ edildiğini yazmıştık. İskân müdüriyeti dünden itibaren bu işle meşgul ol- mağa başlamıştır. Tasfiye kanununa göre her müba- dil elinde mevcut mazba- taları bonoya tahvil etmek mecburiyetindedir ! Hükü- mete borçlu olanlar da ta- pu dairelerinde hükümet hesabına ipotek senedi ve- receklerdir. Bono alınmasi ve ipotek senetlerinin tan« zimi için 6 ay mühlet ve- rilmiştir. Bu müddet zar- fında muamelesini takip ve intaç ettirmiyenlerin hak- ları ziyaa uğrayacaktır. İs- kân müdürlüğü mübadillere tevzi edilecek bonoları ha- zırlamıştır. İstanbul iskân işlerinin bitmiş bulunmasın- dan hono işlerinin de bir iki ây zarlında bitirileceği tahmin edilmektedir. İzmir - Atina arasında İzmir13 (Yarın) —Hilâliah- mer kurban bayramında İzmir- le Atina arasında bir seyahat tertip etmiş ve bir seyahat acentesi ilede anlaşmıştır. Seyahat için şimdiden bir çok kimseler müracaat et: mektedir. Karagöz — Oh ne alâ! Halkı izaç ettik- leri yetmiyormuş gibi, çalışma memleketi olan Adana sokaklarında da utanmadan uyuyorlar... 64 Maznun Bu gün üçüncü cezada 64 maznunlu bir dava rü'yet edilecektir. Davanın esası şudur: Kasımpaşada Şakızağa- cında Bektaşiler bir gece ayin yapıyorlarmış. Mahal- lede oturan diğer şahırlar ötedenberi devam eden bu ayinlerden fena halde kız- maktafimişler. İşte bu vak'a gecesi bir kaç arkadaş bu ayini dağıtmağa karar vere- rek Bektaşilerin oturdukları eve giderler. Bu 64 Bek taşi kadınlı erkekli bu şa- hısları adamakıllı döverler. İşte bu gün budava rü'yet edilecektir. Ankara'da Kar yağmaktadır. Ankara 13 (Yarın) —İki gündenberi devam eden yağmurlardan sonra gece kar yağmıştır. Kar devam etmektedir. Fakir çocuklar için Her Bayram olduğu gibi bu bayramda da Hima- yeletfal cemiyeti fakir ço- cuklara elbise dağıtacaktır. Cemiyet, mekteplere gön- derdiği bir tahriratta fakir talebelere ait esami cetvel. leri istemiştir. Siyasi bir mülteci teslim olur mu? ( Birinci sahifeden devam) lelerde birkaç milyon lirayı kaybettiğini aleni mahke- meye verildiği iddia alun- muştu. İstanbul polisi, bu —adamı tevkif etti. Mahkemeye ver- di. Kefaletle ikametine mü- saade edildi. Fakat, başka bir gün de tevkif edilerek hapsolundu. Bugün, İstanbul tevkifha- nesinde bulunuyor. Halbuki, milletciler tev kif olünamaz. Birinci ceza mahkemesi ise, bu mülteci- nin tevkifi için karar ver- memiştir. Bu adam — İstan: bulda kefalet de vermiş- tir. O halde, bunun, tevkifi: nin sebebi nedir? Hukukudüvel ahkâmı sa- rihtir: Eğer bu adam, Tür- kiyede ikamet hakkına ma- lik değilse, hudut haricine çıkarılır. Binsenaleyh, adliye müfettişlerinin bu meseleye vaziyet ederek esrar perde- sini kaldırmaları lâzımdır. Karagöz Ve toplayıp numaraladı ve köylerine Medeni şehirleri böyle görmek isteriz'.. — Sporcu değilim: Spordan anlamaz da de- gilim! Sporu sevmez de deği- lim!. Fakat... Bu bizim beden terbiye- sinde muvaffak olmadığımız! yahut olamadığımızı bir tür" lü anlıyamıyorum. Neden daima (geri) kalıyoruz? Bu- nun da sebebini ben düşü- necek değilim, çünki yoru- lan beynim buna vakit bu- lamıyor. Boksör getiririz, (nakavt) oluruz. Güreşci getiririz, sırtr mız yere gelir. Futbolcu getiririz, gol a« tarlar. E, ne olacak böyle. Cesaretimiz mi yok, ha- yır. Kuvvetsiz miyiz, hryır. Oynamasını mı bilmiyoruz | o da değil. | Ohalde : Haydi söyliyeyim, ka- | bahatimiz sade (teknik! de. Uzakları hatırlamağa lü- züm yok. Leviski daha dün bizi yendi. Gazetelerde okudu- ğumuz şekle bakarsak, hiç yoktan bir galibiyet kazanmış: Buna kuvetle inandım. Çünki : Galatasarayı tanırm, Fe- nerbahçeyi de. Leviskilere, Slavyalılara taş çıkartacak oyuncuları vardır. Fakat bir kerre de hani şu: — Ben yapsam. — Ben etsem... den vaz geçseler yok mu, karşıla- rında demirden kale olsa, (güt)leri ağlara takılır. Çelik- ten vücutlar yere serilir. (Kuvvet) darbımeselimiz dillerin (pelesenk)idir, ma- lâm ya... BURHANETTİN ÂLİ Vergi ihtilafı Henüz halledilmemi, İstandart Ovil gaz şir: keti ile Defterdarlık arasın” da vergi meselesinden ç" kan ihtilâf henüz halledik memiş ve mesele Vilâyet idare hey'etine verilmilmiş” tir. Defterdarlığın iddiasın& göre, İstandart Ovil şirketi bir çok “vargileri ketmel miştir. 50-60 bin liralık bir mesele olan bu iş Vilâ* yet idare heye'tince bir kar rara raptedilecektir. Dilenciler | * ştif Karagöz — Ey büyük şehir bel Ankaraya bakında ibret alın,bütün dilensi ı gönderdir — İ