17 Nisan 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

17 Nisan 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

Sahile 2 Vali Meb'us olacak mı? Bazı refiklerimiz İstanbul Vilâyeti erkânımın umumen tebeddül edeceğini yazmakta idiler. Muhtelif şa yialar ara- sında Vali ve Defterdar bey: lerin de meb'us olacakları da var idi . Bizim yaptığımız mütem- mim tahkikata nazaran riva- yetlerin aslı yoktur. Salâhiyat ”tar mehafil, bu haberler hak» kında ademi Mmalümat le- yan etmişlerdir. Bugünkü son vaziyete nazaran tebed- dülât şaylalarını tamamen tekzip etmek icap ediyor. aa Vali muavini İskânda yolsuzluak <yok> diyor İstanbul İskân müdürlü- ğünde bazı yolsuzluklar ya- pıldığına dair bir takım neşriyat yapılmıştır. Bu neşriyata nazaran İr- kân müdürlüğünde — senet muamelâtında — bir takim tabrifat olmakta imiş. Halbuki, Vilâyet nezdinde yaptığımız tahkikat, böyle bir şeyin mevcüt olmadığı merkezindedir. Vali İmüavini Fazlı B. bu hususta: — Böyle bir şey olamaz demiştir. « . Misafir Muallimin konferansı Dün saat dörtte Muallim- ler birliğindeSıddık Sami B. (Yeni hukuku medeniye ile eskisi arasında) mükaye- seli bir konferans vermiş tir. Bulgar muallimleri de bu konferansta bulunmüş- latdır. " Siddik Beyden son: ra- bir Bulgar — mualimi Bulgar maarifi ve maarif teşkilâtı hakkında . 3.çeyrek bir könferan: varit saat süren vermiştir. & Dikkat ! | “Hemen Po- | lise Veriniz ! (Yarın) ın ne İstanbul- da, ne Anadoluda, Trakyada abone ve ilân memurları yoktur. # ne Gerek aboöne ve gerek- se ilân gazetemizde ka: bul edilir. Eğer bu gibi işler için bir müracaata maruz ka- lırsanız o adamı kim olur- sa olsun derhal polise veriniz. SSDT Ö DAMMTATONULRNU TC , ŞEHİR HABERLERİ Gene Duvarlarda Beyanname! Geçenlerde — şehrimizin Cibali ve Beşiktaş taraflarına komünişt beyannameleri ya- piştırılmıştı. Şimdiye kadar zabıta bu husus etrafında ikisi ka- dın olmak üzere on iki kişi- yi isticvap etmiştir, Beyan- nameler duvarlardan sökül: müştür. Polis bazı eşhası da bugün icticvap edeceklertir. Şimdiye kadar istievap edilenler arasında dört Ci- bali tütün fabrikası amelesi, dört tane de kömünistlikten evvelce beraet etmiş şahıs vardır. Kreş tesisi edilecek Darülücezedeki kreş bu- günkü ihtiyaca kâfi gelme- diğinden tevsi olunacaktır. Açıktaki tahsildarlar Köprü tahsildarlarından 47 kişi henüz yeni almamıştır. Açıktaki memur- lar bir istida ile Dabhiliye vekâletine müracaat ettik- lerinden Belediye — bunları derhal münbal memurluk- lara tercihen tayine karar vermiştir. Gaz fiyatı iniyor Petrol fiyatları düşmek- tedir. Toptan piyasada çift petrol 650 kuruş tan 620 kuruşa inmiştir. Bozuklar Türkiye- yemi sürülür Son günlerde on beş ku- ruşa kadar ucuz çorap satıl- dığı görülmektedir . Buaun sebebi olarak — şehrimizde bulunan bazı çorap ithalât- cılarının Almanyadan bozuk vazife teneke çorap getirdikleri zikrediliyor. Kim okuyacak? İstanbul Belediyesi bir şehir kütüpanesi — tesisine karar vermiştir. Bu kütüpa- nede İstanbulda ve Ana- dolu'da — çıkan — bilümum gazetelerin kolleksiyonları İnkılâp tarihimizi yakından alâkadar eden eşya bulunacaktır. Afyon yükseliyor Afyon piyasası son gün- lerde yükselmeğe başlamış- tir. Fiatlar 14 liraya kadar çıkmıştır. Adliye müsteşarı gitti Bir müddettenberi şeh- rimizde — bulunan — Adliye müsteşarı Ferit B. dünkü eksperesle Ankaraya hare- ket etmiştir. eserler ve ı (Yarın)ın Halk Diplomatı | Gene mektep derdi! Dün Şehı:r meclisi Maarif müdürünü dinledi Şehir meclisi dün içti- maını aketetli. Geçenki içti- maınada bu toplanışa brakı- lan Maarif encümeni maz- batası hakkında maarif mü- dürü Haydar B. izahat verdi: Haydar B. mektepler me- üç esas üzerinde toplıyarak şunlari söyledi: — Bazı mekteplerin ta- miratı. 2 — Yeniden İnşası, 3— Orta ve lise açılması için " Maarif vekâletinden temenni yapılması . Tamirat bütçenin çıkma- sını bekliyor . Bütçe çıkınca başlıyacak . Yeni mekteplerin küşadı ve icap eden yerlerde yeni- den mektep açmak için büt- çeye bu sene fazla olarak kırk muallim tahsisatı ayrıl- dı. Son çıkan Maarif kanu- nu mucibince Echebi ilk mektepleri Türk talebesi Türk mekteplerine devam edeceğine nazaran ilk mek- tep talebesi tabii artacak, bunun için de kırk muallim tahsisatından başka 20- 51 muallim tahsisatı daha ilâ- ve ettik. - Yalnız silivri ka- zasının üç köyünde de mek- tep yoktur. Bu sene açaca- ğız. Şehir dahilinde kâfi derecede mektebimiz vardır. Yalnız Beykozda bir, selelesini mektep mektep Yalovada da noksan- lar ikmal edilecektir. Yeni- kapı - Kumkapı Eminönünde bina bulunarak birer mektep açılacaktır. Toşaata gelince: Hepir mizin " malümudur ki bütçe meselesidir. Siz kabul eder- seniz biz inşa edeceğiz., Bundan sonra Tevfik Salim Pş. söz alarak: — Ecnebi mekteplerden gelecek Türk talebenin mik- tarı hakkında bir istatistik olup olmadığını sordu. Haydar B.Türk mektep:- lerine ecnebi mekteplerden gelecek talebenin altı yedi yüz kadar olduğunu söyledi ve ikinci bir maddeye ge- çildi. Gaz depoları Neft sındikat ile Be- arasında imza olu- arasında lediye nup Boğaziçinde tesis olu- Şehir rehbeti davası Viyanada tabettirilen İs- larının bedeli hakkında Ah- met İhsan B. aleyhine ika- me olunan davanın dine karar verilmiştir. Mezarlara yardım Mezarlıklârı İmar ceml- yetine muavenet edilmesinec karar verilerek içtimaa ni- hayet verilmiştir. Sabıkalı Ah_r;:ç;ngın yerinde Şahitlerle beraber tevkif edildi Bundan bir kaç ay ev- vel Şilede Recebi katil kas- tile vurmak isteyen Ah- medin Mmuhakkemesi dün Ağırcezada — gayri mevkuf olarak devam etmiştir. Ah- met muhtelif cürümlerden mahküm olmuş bir sabıka- hdır. Dünkü celsede şahit o larak Recep ile Osman dinlenmiştir. Asıl davacı olan diğer Recep dava: asından — ferağat ettiğin- den mahkemeye gelmemiş- tir. Esnayi muhakemede şabitler müstantiklikte ver- dikleri ifadelerden bambaş ka şekilde ifade! vermişlerdir. Heyeti hâkime maznun Ahmetle —yalan şahadette bulunan şabhitlerin tevkifine karar verereh muhakemeyi başka bir güne talik etmiştir. Osmanı (öldüren Mah- mudun muhakemesi Şehzadebaşında yangın yerinde Osman çavuşu kat- leden Siirtli Hüsnünün mu- hakemesine dün Ağırcezada' devam — ödilmiştir:. Vak'a şöyle olmuştur. Birkaç ay muküddem maznunun üvey babası Hakkı, Osman ça- vuşla bir meseleden dolayı kavga etmişler. ve o zamati Hakkı, Osman çavuşa ,Ben sana gösteririm,, demiş. Arü- dan bir müddet geçtikten sonra Hakkı üvey oğlünu katletmiştir. Rivayete göre Hüsnü'ye tabanca veren Hakkıdır. Es- nayi muhakemede Hakkı demiştir ki: Ben oğlumu sulahlâk dolayısile evlâtlık- | tan reddetmiştim. Osman | çavuşla biraz aramız açıktı ' nacak gaz depolarına mü- teallik mukavelename Da- imi encümene havale edildi. tanbul şehri rehber harita- red- Bu da Elimizden Kaçıyor mu? İran hükümetinin güm- rük tarifeleri üzerinde yap: tığı zam üzerine İrana tri- kotaj ihracatımız. durmuş- tur. Sanayi birliğinin bu hu- süsta tanzim ettiği rapor İktısat Vekâletine gönde- rilmiştir. Bu raporda ihra- catır. dürmüâsinin — sebebi izahi edilmekte ve tacirle- rin noktâi nazarından bah: solunmaktadır. Gençlik aşısından çı- kan dava Voronof aşısı dolayısile Dr. Behçet Sabit B., tara- fından Akşam gazetesi aley- hine açılan ve beraetle ne- ticelenen dava nakzedildi- ginden yeniden rü'yet edi- lecektir. Bitmiyen işler! Esnaf Cemiyetleri hak- kında ticaret odası tarafın- dân yapılan rapor İktısat vekâletine gönderilmiştir. Neler satılacak ? Zahire ve Ticaret borsa: sından aldığımız malümata göre peynir, zeytin yağı, deri, pirinç gibi mevat ta şimdiden sonra borsalarda ahmp satılacaktır. Bayram esnafın mı? Bayram yaklaştığı için alış verişlerde biraz fark göze çarpmağa başlamıştır. Alâkadar tacirler ve esnuaf” bu farkın yüzde otuz dere- cesinde olduğunu söylemek- tedir. Posta ve telgraf mektebi Pösta ve telgraf mektebi Aâlisinin yevi senede tekrar tedrisatıma başlanması için bütçeye tahsisat konulması düşünülmektedir. İtfaiyenin elbiseleri Belediye, itfaiye lerine su geçmez elbise tev- ziine karar vermiştir. Ilkbahar tarifesi Şirketi Hayriyenin ilkba- har tarifesi 25 nisandan iti- baren tatbik olunacaktır. nefer- amma aramız sonradan dü:- zelmişti. , Maznun Hüsnü de ta- bancayı babasından aldığını yeni olarak elde ettiğini ve yangın yerinde tecrübe eder- ken Osmanın kaza kurşuni- iel vurulduğunu söyledi. Dava şahit celbine ta- lik edildi. İnsanlar Tufeyli ne demektir? Tufeyli o demektir ki başkasının — sırtından — geçt nir, başkasının gölgesinde yaşar. Bu gibi adamların. yeryüzünde hiçbir kıymet* leri yoktur. Bu kabil adam” lar, cemiyeti beşeriye için” de sadece biser lekedirler. Bu leke yıkamakla çıkmat kaynatmakla çıkmaz, ille orasını kesip atmak lâzımdı" İşte ancak o zaman kurtuk mük kabildir. Tufeyli — insanlar, Etek öpmeğe alışıkındır Karşısındakine — yaltaklar" mak, Efendisinin - gözünüf | içine bakmak moclvurîy' tindedir. Zira, suratıma © kapı kapandığı zaman 86 kalır... Meziyeti olmayan — bif adam, aklı işe yatamayaf bir. ad dalma (tul kalmak mecburiyetindedi” İşte bu (tufeyli) lerdef bir iki tanesini son zamaf' lJarda görmek bana müyef ser oldu. Hem çok yakilf dan görmek. Sokağa atıf nız işe yaramayan eski bi paçavra gibi, dolaşışlaril seyretmek, o kadar — ze idi ki dünyadaki (lezi mefhumunun en — büyü ancak budur- Fakat bu tipleri gördü ten sonra ve o feci halle!l yakından şahit olduktan ra'o türlü yaşayışın bir. kı şunla değiştirilmesine o1 rın hesabına razı oldum Zavallı insanlar. BURHANEDDİN Ihracatımız azaldi Geçen mart ay ıufl). Mersin limanınden 608, liralık 80177 balya pat ihraç edilmiştir. Geçen $ aynı — aydaki lhııulıj 1,208,923 liralık ve 119, balya idi. Aynı zamanda E! iptidasından bu güne ka? 5,265,890 liralık 66,376 ? ya pamuk ihraç olunm! Geçen sene ayni ııı'd, esnasında 15,635,789 Lcaİ? 93708 balya pamuk'ihr: miz olmuştur. Bü hesf göre satışlar gerek miktâr gerek kıymet itibarile üçt? nisbetinde azalmıştır. B'; sebebi 930 da bütün devam eden umumi babrl” dır. * Nisan Balığı Yumurtası