15 Mayıs 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

15 Mayıs 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

FeTTF İ8 Maya Unutulmuş Bir Tekke Beybilhavzın Esrarı.. Manevi bir maktel... Beybilhab;da ışe başlayınca ne garip şeyler ıgördüm? - Vaftiz ziyafeti... Vaftizden sonra bir tebrik ve — takdis fırtı;ıa_sı koptu.. İT Ellerini duacı vazıyetinde kaldırdı ve: Ückm, Sen ey göğedek V yükselmiş — olan ( küfna; Üyhüm) (baviye) dek indi- “rileceksin zira sende izhar olunan mucizeler «ürümde Vizkay olüümuş oltağdi Bu güne kadar baki kalır idi.. Ey vema ve zeminin rahibi peder, sana derim ki bu şey" lesi / sana peder demiyen âlim ve ariflerden hafi tu- tap — huzurumuzda — Müj... masuma izhar eyledik. Belli! Ey peder zira indinde böyle hoş göründü. Senden buna her şey teslim olundu, bu da pederden başka kimsa ta: mmaz artık. Ey zeminin ve semanın sahibine peder — demiyen kimseler, bana geliniz ben size rahat veririm. Boyun- duruğu üzerinize alınız ve benden öğreniniz, çünkü ha- halim ve âlimim. Canlarınıza rahat veririm, zira boyun- duruğum — İâtif ve yüküm hafiftir.,, Bunları öyle hâkim bir eda ile okuyordu ki.. Bunlar okunurken, da- ire reisi doktor - (N.-) nın gözleri durmadan ruhumun derinliklerinde çakıyordu. Dualar, vaızlar, nasihat- ler bittikten sonra beni yaf- tiz eden pastor bir defa alnımdan öptü. ve herkesin hürmetkârane yol verişi ile dışarıya çıktı. Peşinden bir tebrik ve takdis yaygarası koptu. Ki- mi elimi sıkıyor, kimi saçımı Öpüyor. Ermeni dudusu bir çift yeni ayakkabı ile çorap ge- tirmiş ayağıma - gidiriyordu. Doktoör (N...) yanımdan yi- ne bir gölge gibi ayrılmıyor- du. Bu heyecan arasında e ni dudusu işaret etti, beni kolumdan tuttu beraber d- tarıya — çıktık... Dışarıda bana... — Seni takdis için yarın akşam bir ziyafet veriyorum l Ermeni dudusu bayağı gülüşle: — Mister doktor bu teveccühü — kıskanacaklar Soktur, dedi... Doktor (N....) elimi, saç- larımın üzerinde bir. ok- ;'vııı. gezdirdikten sonra Yarın dedi ve çe- kildı” akşam) Ertesi gün şubede müt- hiş bir faaliyet vardı. Muh- belif murahhaslar - gelmiş ; lerdi. Bu, mühim bir ictima İiş, Senede ancak bir Veya ikt defa yapılan en Tühim içtimalardan biri... '*—ıınd. bulunmak için ir » Adanadan, Kay- seriaen, memleketimizin bir- çok ve pek çok yerlerinden adamlar gelmişlerdi. Bunlar bir dahaki içtimaa — kadar esasatmı öğrenecekler, prog- ramlarını mesai mevzuları- miralacaklardı. Memleketi- mizdeki Amerikan müesse- selerinin hepsi de burada temsil olunuyordu. İçtimaı idare için Boğaziçinde ga- Hba Çengelköyünde hususi | bir köşkte ikamet eden çok ihtiyar bir Amerikan gel- mişti. Bütün murahhasların bana karşı gösterdikleri hür- met ifrat derecedeydi. Şu- bemin reisi bile'bu ihtiyarın karşısında irkiliyordu. Son- radan öğrendiğime göre bu adam, Şark memleketlerine dağılmış olan Baybilhavz tekkesinin en büyük şeyhi yani kutbülâktabi imiş. (Devamı var) bir kaza! Çine, 13 (Hususi) — Bu gün Aydından buraya yol- €u getiren bir kamyon dev- rildi. Kamyonda bulunan altı yolcu ağır ve habif su- rette yaralandılar. Yaralı- lar aynı kamyonda bulu- nan Doktor Ethem Vassaf B. tarafından tedavi edi- lerek Aydın hastahanesine naklelilmişlerdir. Çine de doktor yok! Çine, 13(Hususi) — Kaza iki aydanberi doktursuzdur. Hastalık o kadar oo:lıılıdıukl, bir iki zavı lü- ::. ':l:lk doktor diye fer- yat ıtmekl_eîî!— Suadiyede yeni plaj ve iskele bitiyor Suadiyede büyük bir sermaye sarfedilerek yapılan otel gazino ve plâjın inşaatı bitmek üzeredir. Bir Hazirandan itibaren açılacaktır. Plâjda atlama ve kayma tertibatı ya- pılmaktadır. Bunün için lâ- zım olan malzeme Macar fabrikalarında imal edilmiş- ğ Plâj hususi alektrik ter- tibatını havidir. Şehrimize gelecek soyyahlar için de iyi bir eğlence yeri olacak- tır. Plâj sahipleri ile Seyri- sefain idaresi müştereken Suadiyede bir vapur iskelesi de inşa ettirmektedirler. Cemiyeti tedrisiye Bugün Darüşşefaka da cemiyeti tedrisiye kongresi yapılacaktır. Kongrede cemi- yetin iki aylık bütçesi müza- kere ve kabul edilecektir. YARIN Poliste: Adliyede : Kaza — 12binlira Yine bir adam gitti Şoför Mehmedin idare- * sinde 2559 numaralı otomo- bil dün Gümrük önünden geçmekte iken hüviyeti tes- bit edilmiyen 40 yaşlarımda bir şahsa çarparak tehlikeli ! surette başından yaralamış- tır. Şoför yakalanmış mec- rüh ta ifadeyegayri muktedir ! halde hastaneye kaldırılmı;- tır. Fındık çalarken Romanya bandıralı p. renses Marya — vapurunda çalışan amele Ali, tüccara ait maldan 13 kilo fındık çalarken cürmü meşhut ha- linde yakalanmıştır. Paltosu çalınmış Erzincan telgraf muha : bere memurlarından İhsan Efendı dün Trabzona hare- ket edecek olan Ankara va- puruna bindiği bir. sırada paltosunu çaldırmış, tahki- kata başlanmıştır. Yankesiilik Kalydecuda — yeni han oda başısının kızı Elmas, dün Karaköyden tramvaya binerken Kasımpaşada Ka- reman mahallesinde oturan sabıkalı yankesecilerden, Rukiye isminde bir kadın tarafından 2 lirası çalınmıştı Rukiye yakalanmış, tah- kikata başlanmıştır. Pazarliktan kavgaya Üsküdarda Umraniye ka- riyesinde oturan Hasan is- minde biri, yapacağı enlen- ce için Selâmsıza gelerek çalgı tutmak — istemiş ve miştir. Fakat pazarlık esnasın- da kavga çıkmış, Kıpti Ah- met, Hasanı sustalı ile ba- gından — yaralamıştır. Tehlikeli yara Maçkada kumisyoncu he hak Efendinin yanında otu- ran Cemile Hanım, Galata- Müş ve tehlikeli surette ya- ralanmıştır. Galatada Mumhane cad- desinde 41 numarada otu- ran Madam Çilorina, eski- dostu Arap Şükrü tarafından bıçakla bacağından yara- lanmıştır. Şükrü kaçmış, Çilorina- da tedavi altına alınmıştır. Pencereden düştü Üsküdar — Sütlücesinde oturan Hatice Hanım, evi- nin üçüncü kat penceresini silerkendüşmüş, vücudunun muhtelif yerlerinden yaralan- mıştır. Yangın Mercan hanının üst ka- tında icrayı san'at etmekte olan şapkacı Bedrosun oda- sından yangın çıkmış Üüst kat kâmilen yandıktan son- ra söndürülmüştür. Yapılan tabkikatta ha- nın 3000 lira Bedrosun ti- carethanesinin de 1500 lira sigortalı olduğu anlaşılmıştır. Lisan âlimi Geçenlerde — şehrimizde iki konferans vererek Bel- grat'a giden İlsan âlimi M. Meye dün Belgrattan şeh- rimize avdet etmiştir. Sirkat davası dün görüldü Halı tüccarı Ali Ekberin | gümrük — antirepolarındaki deposundan 12 bin lira kıy- metinde yirmi parça halısını çalmakla mazaun İbrahim, Haydar, Mihran, Veli, Kur- | ban, Yorginin muhakeme- : lerine dün ağırcezada baş- | Tanmıştır. Malümdur ki bu dava; | üçüncü ceza mahkemesince İ wazife harici görülerek Ağır- | cezaya gönderilmişti. t Esnayi — muhakemede i evvelâ maznunlardan İbra- ı him dinlenmiştir. İbrahim vakayı şöyle anlattı: — Benim hırsızlıktan hiç mahkümiyetim yoktur Yalnız halıların Acem Hüseyin ta- rafından çalındığını biliyo- rum demiştir. Diğer maznunlar da bu Hüseyinin Acemistanda ol- duğunu ve İbrahimin hâ. diseyi bildiği halde 200 lira aldığı için süküt ettiğini söylediler. Heyeti hâkime — şahit celbi için muhakemeyi baş- ka bir güne talik etmiştir. Bulgarların Muhakemesi Bulgaristanda üçer se- neye edip şehrimize gelen burada — polis sından Pançiefle cezada yapılmıştır. muamelesi na ve ihzaren utbol maçlnrı Ka Bugün ögleden bol Kadıköy ikinci takımlar maçları ya- pılacaktır. Tdman ittifakı reisliğin- hl Mıntaka werkez hey'eti 17 mayıs Pazar günü saat içtilma — edeceğinden azanın hazır bulunmaları ri- €a olunur. KERESTE MÜZAYEDESİ Darüşşafaka Müdürlüğünden : Mektebimizde — takriben — (70) metre mikâbi. hacminde eski Ro- manya kalasları müzayede ile sa- tılacaktır. Mayısın şm) Pazartesi günü saat (16) da ihalci kaf'iyyesi icra olunacağından talid olanların keresteleri görmek üzere Darüşşa- fakaya ve ihale günü Noruosma- niye mahfelinde Cemiyet merke- Zine gelmeleri. NAMUSKAR:NE BİR İŞ TALEBİ Âcizleri, “Ahmet ve ailem iki çocuğum ile Aciz kaldığımdan bir iş arıyerum, Beni bu sefaletten kurlaracak, bir hayir sahibi yok mu ? Retikam için dahi bir — süt analiği ı&nyurum dedi. Adres icüler Çarşısı kuşakçı Han No. 14 Ahmet ve refikası mahküm edildikleri ar, | için memleketlerinden flr:: tarafından tevkif edilen Bulgar tebaa- Niyapçe- fin duruşmaları dün birinci- Heyeti hâkime: Bunla- rın suçlarını siyasi cürüm yetinde bulmadığı için çalgıcılarla pazarlığa girir :::ı.mdıı siyasi — mülteci yapılmıyacağı: Bulga- ristana sevkedilmelerine ka- sonra Taksim Stadyomunda fut- maçlarına da devam da tramvaydan inerken düş- | edilecektir. Maçlar Vefa - Anadolu, Beşiktaş - İstan- ::hpor arasında yapılacak- sahasında da İdman İttifakına davet I Küğh İlânlar | En!son gelen malüâmat nedir ? Trabzonda bir artisti dağa kaldırdılar ! Sabriye Hanım döve sürük- leye, üstü başı yırtılarak ka- miyonetten alındı ! Rize'de on beş gün ka- dar temsil verdikten sonra evvelki gün —kamyonetle şehrimize hareket eden As- ri sahne heyeti Rize ile Of arasında kalapotanos mev. kiüinde Rizenin maruf aile- lerine mensup dört gencin baskınına uğramış ve heye- tin en genç, en güzel ve en san'atkâr bir uzvu olan kü- çük Sabriye H.namile yıldız. sahnesinde bir kaç kumpan- ya idaresinde oyunlarile ken> disini tanıtmış olan Sabriye H. dağa kaldırılmıştır Dün öğleden sonra vu- kubulan hâdise hemen Of kaymakamlığına ve Rize vi- lâyetine bildirilmiş ve dera: kap her ikicihetten mutcar- rızların arkalarından takip müfrezeleri çıkmıştır. Heyetin müdürü Of ta- kip — müfrezesile kalarak heyetin mütebakisini şeh- rimize göndermiştir. Ne anlatıyorlar? Bizde tek silâh voktu. büyük dim, Diğer arkadaşlar da kor- kudan hareketsiz kaldılar. Hemen iki genç Kamyone- tiniçine girdi. Sabriye bha- nıma saldı ve onu söğe saya, döğe sürüte ve üstü başı yırtı- larak kamyonetten aldılar. Sabriye Hanımın Udu ve tuvalet çantasını da kaparak şürükliye — sürükliye dağa doğru savuştular. Sabriye Hanımın feryatları ayuka çıkıyordu. iki kişi Sabriye hanımı uzaklaştırıp gözden kaybedinceye kadar diğer iki kişi bize tabancalarının karşısında hareketsiz — tutu- yordu. Biraz sonra bunlar da savuştular ve biz de yolu- muza devamla serbest kal- dik. Bu saate kadar henüz Sabriye Hanımın kurtuldu- ğuna dair bir haber ahn- mamıştır. Hâdise şehrimizde — nel- retle karşılandı: Son haberler Baskıncılar Sabriye ha- nımı Rizeli bir tüccarın ço- cuğu tarafından sevildiği, nikâhla alınacağı, ve bunun için de kaçırmaktan başka çare bulunamadığı yani emri vaki yaparak babaşını arzu: suna ikna edeceği maksadi- le bu maceraya atıldığını Sabriye hanımı söyliyerek onu saatlarce yürüterek Ri- zeye yarım saat mesaleye götürmüşler ve orada tesa: düf edilen devriye tarafın. dan yal r. Sabriye Hanım heyetin « .eandlk Ben en arkada bulunduğum için kamyonete hücum eden iki kişi ile boğuşmağa baş- ladım. Fakat tetiklerini açık ve ateşe hazır olan tabanca faciasına meydan yermemek için ileri gideme- adaf 8e l müdürü Şevki Beyle birlikte şehrimize gelmiştir. Sabriye Hanım hâdise- den çok müteessirdir. Âsabı fena halde sarsılmıştır. Mahkemeye müracaatla şeref ve haysiyet davası ve zararı manevi olmak üzere mühimce para talebinde bulunacağını söylemektedir. —— ha Belgrada şimdilik gitmiyoruz Malüm olduğu üzere Be- ogradıki takımı Foner ve Beşiktaş takımlarımızı Bel- grada davet etmişli. Kulüplerimiz ©6 zaman bu teklifi kabul etmişti. Fakat Yunanlılarla yapı- lacak maçları nazarı dikalte alan alâkadarlar şimdilik bu seyyahatten vaz geçmişler ve bu suretle Beogradıki takı. mını hüberdar etmişlerdir. İstanbul Sinci icra me murluğundan: Mehmet Asım Efendinin Ovakim Efendi veresesi bor- cuna ı mâhcuz — gayri menku! Topbanede Cihangir mahallesinde Tavuk çıkma- za Tavuk atlama yokuşu Civ- civ sokağında 126 buçuk metre terbiinden ibaret bir bap ahşap hane maabahçe satılacaktır. Hanenin zemin kiler va bir helâ vardır. Birinci katla babhçe tara- fına nisbetle birinci ve so- kak tarafına nazaran zemin kati maltz — döyeli bir ara- hk ve bir sofa üzerine iki oda bir helâ bir yüklük ve bir dolap vardır. İkinci katta diğer bitişik kapıdan girildikte zemini çimento ile döşeli bir aralık ve diğer kısımda methale üst katta bir sofa üzerinde ikl oda bir helâ iki dolap vardır. Üçüncü katta bir sofa üzerinde bir kiler iki oda mevcuttur. Bahçede bir kömürlük ve bir erik ağacı vardır. Ve tahta perde ile muhattır.Ha- ne elyevm 340 lira senelik kiradadır. Ehlivukul tara: fından keşif ve mesahaşı ic- ra edilerek şerefli bir. mev- kide ve bogaz ve marmara denizine nezareti kâmileyi haiz ve buralarda yeni eb. niye apartıman inşça edilmek- te olduğundan | 2337) lira kıymet takdir edilmiştir. Mez. kür gayri menkulün üçte iki hissesinin birlnci arttırması Haziranın 29uncu Pazar günü saat 14 ten 16 ya kadar İs- tanbul beşinsi icra dasresin- de yapılacaktır, Daha fazla tafsilât isl-. yenler Haziranın 15inci gü- nünden itibaren icraya 3913 numarasile gelmeleri ve şart nameyi ve müıluıllenien l6 10 pey akçasını getirme- leri ve ayni zamanda mez- kür gayri menkulün üçte iki hissesi kıymetini bulursa müşterisine ihales! fera edil: :"ii takdirde tarihi iha- leden itibaren işliyecek ver gi, evkaf ve belediyeye nif rüsumun Müştleriye ait cağı ilân olunur. çiğ eei & L katı kırık maltız döşeli ve — sarnıcı havi bir matvak bir A A ; * 1