1 Temmuz 1937 Tarihli Yeni Asır Gazetesi Sayfa 5

1 Temmuz 1937 tarihli Yeni Asır Gazetesi Sayfa 5

İspanya'da tarih tekerrür ediyor bir asır önce, yedi sene sivil harpte Avrupa devletleri tarafı nasıl tutmuşlar ve ne gibi entrikalar Ademi müdahale can çekişiyor Almanya ve İtalya müspet cevap vermezlerse giltere ve Fransa da kontrolden çekileceklerdir B. Hitlerin Frankonun zaferini istemesi dikkate şayan Roma, 30 iz tarihin mukaddes ittifaka bir o karşılık üzere İngiltere | hariciye nazın İspanya ve Por. döstler ittifakı» mü- Lui Filip, İspanyadâki izdivaç rabıtası kurmak Bu sebeple bir itifaktar yolcu olarak Fransa, «Dörtler ittifakını» gösteren dört katırından birisi ölmüştür. muhtemel bulunan şu sözleri o söyliyerek Valans lehinde dair tevcih olunan Yepyeni bir safha İngiliz. bitaraflığına üzere bir çılgın makinadan şimdi de zamanı geldil 1833 senesinde, oplanarak hükümdarlarının oturunuz; pek —— Dış Bakanlıkta tanınmasını o tavsiye âtibi B. Büle: ek başkâtip olarak li de- receye tefi ettirilmi i Türk - bir şeyler mırıldanıyordu. Dk gelinceye kadar böyle gezdi, kandili bir sedire gıkararak © eline başladı yazmağa, birisini “Valide sultana yaz- «Bana vezirlik, paşalık, beylik verdi- sökemediniz. ama içimdeki efeliği hazineniz dolsun diye Anadoluya tutarak şiddetli bir ve sordu: — Bre melun! Boyacı Hasan dedik- atına sıçrayıp atından İları atına | Biz onun —G ve yaya olarak erimiz! — Gerimiz bu kadınlarla, ağır ağır bu — Kaçtı sultanım! kaçtı. köy ie başlamıştı çi ye eken ME ir zaman kaçmağa görünürken ir çepeçevre