8 Ocak 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 2

8 Ocak 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 2

Fisenhower, halefi mi Tni olacakt? Bu sual Ame: ulmaya: başlar. 1948 senesindeki son seçimlerde hower'in Tami — Cumhuriyetci Saflarında dolatıyoruu.. Fa- kat o tarihte, Generalı kendini ce- gözü olmadığını belirtmişti. 1952 nesinde de aynı şey mi olacak- tirt Eisenhower hâlen emekliye ayrıl müştir. ve New-York'taki / Colum. Sia Üniversitesinin — rektörlüğünü yapmaktadır. Siyasi mücadeleden ak kalmakla berabor, General, demokrat idareye çatmak icin hiç İr fırsatı kaçırmamaktadır. Bazı kimseler bütün bu hareket tarzın- dan, sabik Müttefik Kuvvetleri Bay. komutanının gelecek Cumhurbar: kanı seçiminde Cumhuriyetci Par tinin adayı gösterileceği neticesini gıkarmaktadırlar. Muhakkak olan bir şey varsa © da, Eisenhower'in maksatlarını ga yet iyi saklamağa muvaffak oldu. udur. “Amerikadaki âdete göre, başkanlığa namzetilğini ko: Yanlar maksatlarını ve plânlarını 'en sön dakikada meydana vurur: Jar, En son dakikadan kasıt parti. lerin seçimlerden önce yaptıkları böyük Truman'ın olacak ? Kötatinın Galvestop (Texas) — da verdiği bir nutku müteakip Bayan Eisenhower gazetecilerin bir suali: e ŞU Suali vermişti:. "Kocasının Cumhurbaşkanı olmasını — isteml. 'yen bir Amerikan kadını tasavvur #debilir. misinizt” Truman ve onun . yanındakiler, Bisenhower'in nutuklarında kullan: diği Jisanın sosyalizm we devletçi, dik aleyhtarı kütleler üzerinde hü€ kümete kargı bir tesir uyandırma: sindan çekinmektedirler. Meselâ Elsenhower'in - sarfettiği u sözler çok mânalıdır: “Terakki- Perver tâbiri, Washinaton'da otu rüp birisinin parasiyle ötekini me- Sut etmeye çalışanlara verilir. Lü zumundan pek fazla kimse Cemni: Yet) kelimesi ve fikri ile uörar maktadırlar. Sampanya ve havyarı düşüneceklerine — Amerikalıların daha basit geyler, meselâ sosis ve bira ile alâkadar olmaları ve en #ağlam emniyetin / hapishanelerde Mmeveut olduğunu düsünmeleri icap eder.” General, Galveston'da. ver: Giği nutukta, Amerikalıları sahte İiderlere karşı dikkatli davranma: ün davet etmiştir. Generalin bu çesit nutukları kar. sında Demokrat Parti mehafili: nin aksülâmeli şunu anlatmakta: diri “Eğer Truman'a rakip olarak Ortaya atılırsa Elsenhower'i yen: mek pek kolay olmayacaktır. dean Devau 'nola Vetdiler (YİRS) — Birleşik Ameri- Ka Ve İngiltere, insan haklarına aykırı Bareket ettikleğnden dolayı, Bulgaris. dan, Romanya Ve — Mucarislana “birer Hota vermişlerdir. - Notada, - mezkür emleketlerde yaşayan insanların siyar Üirülmektedir. Bir atom Alimi Amerikan Washington 7 (ALAD, (Ünited Presa) akan Truman, Bikini atom tecrü: olan — büginlerden Charler Pigkot'u 'Amerika'nın " Londra Eiçlliği Bilim Ataşeliğine tayin Tüllenthal New-York 7 (AAD ani gerl aldı (Ap) — Yorum- Cu Drew FPearson'un Daliy Mirror ga. Lillenthal'ın Zetesinde yazdıkına göre bt Bir hale gelmiş bulunan Baruck” darımı yerine, Başkan T Bir mületleraranı 'atom enerjisini kor Birleşmiş 3- detlöre “ükbaharda tevdi edilecektir. Kasım Gülek Washi NemYork T (YİRS) — Birleşmiş Mü- detler Kuruluna bağlı Kore İnceleme Komlayonuna tâyin edilen — Türk me- Bularından ve ceki bakanlardan Ke #im “Gülek, Washington'a hareket Neve-York ei Bir barın Şehrimizde bulunan Ameri kı Von Paulus'un memleketine e vakit döneceği Belli dekl Godetingen 7 (ALA.), (Afp) — Sövyet Rusya'da “esaretten avdet” /eden . von Bay, Marejal von Paulus ve ” Maresa vön' Seydilie'in “Almanya'ya” avdelleri hakkında henüz hiçbir tarih terbit edil medigini bildirmiştir. von. Paulus'un TicA ettiğini de (Nafen) — Newa Chronlele gazetesinin Telaviv muhabirine — göre, İsrali'in evlenecek çağda 20000 'kıza ihtiyacı vardır. Bu mühabirin belirttiği. e göre, memleket dahilinde 15 Ha a 'arasındaki erkeklerin sayımı kadın: İara “nispetle çok yüksektir. tethiş . Ühanet ve me mahküm edilen dört kisi, bugün Prag'da asılmıştır. — Mahkümlar. Çer koslovak Yüksek Adalet Divanında ka- Finlerin mukabelesi Stuttgart 7 (YİRS) — Sovyetlerin no- Üzerine harekete zecen Fin e alı Kongre âzası diyor ki: DÜNYA GENÇLİĞİ Birleşik Amerikanın Florida eya- Jeti Ömebusü ve Köngre namzedi Stoktali dün sabah bir Panamerikan uçağiyle Brükseldön — gehrimize gel- mlştir. Komünizm tehlikesi karşısında Av- rupa memleketlerinin durümünü in- celeyen Amerikan temsilcisi İngilte- Te, Fransa ve Almanyada tetkikler yaptıktan sonra memleketimizde de 5 gün kalmak niyetinde iken uçağı- Tan iki gün gecikmesi yüzünden An- Karaya gidemeyecek ve pazartesi gü- ü Atina yoliyle lsrall ve Mısıra ha- Teket edecektir. Parkotelde Beyoğlu Lisesini Bitirenler Derneğinin çayı- u derin bir alâka ile takip ederken bulduğumuz Amerikalı misafir, bize gunları söylemiştir. '— Türkiyeye geleli heniz 6 sant olüyor. Fakat hiçbir gey bilmediğim memleketiniz hakkında çok şeyler öğrendim. Türk gencliğini Amerika, İngiltere ve diğer memleketlerdeki PANORA EDEBİ ROMAN -39- kendi ık ve gonra, hâlâ el altından garamak isteyenlere karşı Ginde öne atılmak ve doktor aleyi atepi körüklemek cesaretini bulamı yine “Adam, e ayaklarına birer gülle takılmış gi evine doğru yöneldi. İstanbul esrarı Fuat, her sabahki gibi bu avucunün içine almış, dışarıya. bal gabahki gibi, biraz önce, yatağını Kalkmaz buraya yaklaştı; uzün v I, esnedi, gerindi, esnedi; sonra, sinin önünde bu Dozu aldı. mahsus bir sabah tiryakiliği vara Kanmadan kendine gelemez. Kimi, YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU Netekim, belediye intihabatı tecrübesinden he almasına bu kanaat mâni oluyordu. İste, bu 'Namik Ahmet meselesi, hepsine birden en son darbeyi vurmak için büyük bir fırsattı. 'Tahir Bey, yine bu mülâhaza yüzünden kendi. de.." diye mırıldandı ve Girseğini penceresinin kenarına dayamış, basını Herkesin kendine tağı içinde birkaç kahve İçip, birkac sıgaranın dumanını yutmadan gözünü açamaz. Kimi mus- Juğa, lavaboya veya banyoya Eidip' bir iyi yi bir gazeteye sarılıp onu başyazısındar HÜRRİYET İSTİYOR arkadaşları kadar heyecanlı ve aynı /atmosferi farksız bir gekilde yaşar Körmekle hayret ettim ve çok mem- 'nun oldüm. Doğrusu böyle bir man- zara ile karşılaşacağımı Ümit etmi- yordum. Daha yakın zamanlara K dar sizleri hiç tanımayan Amerikada, bugün Türklerin komünizm — karı sında soğukkanlılıklarını hiç bozmu dan dimdik ve cesaretle durmaları- 'na herkes hayrandır. Yazık ki mem- deketinizde —fazla — kalamıyacağım. Birleşmiş Milletler — muhacir tep- kilâtının — Almanyadaki — kamp- Jarını gezdim. — Buralarda — gördü- ğüm — gençlik hürriyet — aşkiy- le yanmakta ve ellerine silâh verii- diği takdirde komünizm n sid. detle hareketleri büyük bir ilgi ile takip 'eden Amörika şimdilik Avrupa mem- leketlerine yardımla iktifa / ediyor. Dünya gençliği hürriyet istiyor,. biriydi. Fur MA İueti ve deniz.. İ değiyen vi nüfuzünu Kati bir cep- Lâkin, hine tutuşan iyordu. yar bi ağır ağır h dığı oluyordu. Fuat için bir ah da yine bütün tortusunun, kıyordu. Her dan — kalkar izadıya gerin- iyle, pencere- Funt'ın de vardı, Hatti dir. Kimi ya- kâh kuvvette alışık olduğu. ilânları- 191 'a kadar süzmeden, sömürmeden tam mânasiyle uyanamaz. Fuat için de, pencereden — dışarıy bakmak, işte, bu ceşit bu pencereden ne görürdü? Birinci plânda: Suyu çekilmiş bir sel yatağını dar, tenha, yılankavi bir sokak; bunun hemen biraz ötesinde kenarları yıkık duvarlarla çevril. miş ve ortalarındaki tektük viraneleri yabani otlar bürümüş bir takım yangın yerleri; plânda; Eeki surların nostaljik ve haşmetli Her genişliği kâh daralıp kâh sonsuz- Jaşan Marmara Denizi, bakarken ne © surların nostaljik ihtişamına, ne bu denizin değişik güzelliklerine dikkat ederdi. Ona göre, belki, penceresinin hemen altındaki #okakla yangın yerlerinin daha uzaktaki — bu hayal Ve gilr dolu tablodan daha göz oyı Jayıcı, daha eğlendirlci hususiyetleri vardır. He- yıkık düvarlariyle narlayan arsanın içinde, zaman zaman olup bi- ten işlerin, Fuat'ı, âdeta heyeca Bundan bağka, nevi #osyal müşahedeler ve tec. rübeler aahası da denilebilir yersiz yürtsüz. çocuklar dinde burada kaynı yedi ile sekiz dokuz. yaşlı bu kızlı oğlanlı küçük serseri kümeleri içinde n tanıdıklar YA tutuştular mi venlerini üçer dörder atlayarak aşağıya koştü. Ru ve kâh mağlüp tarafın imdadına yetişerek, birbirine denk iki düşman aafın arasına girerek dövüşü yatıştırdığı olurdu. YENİ İSTANBUL * İngilterenin Komünist Çini tanımasından sonra * Dünya basını bu hâdisenin tefsiri ile meşgul oluyor İngiliz gazeteleri, Amerikalı meslekdaşlarına sert mukabelelerde bulunuyorlar Londra, Paris, Melboüurne, Bern, T (YİRS, AA, AP.) — Bütün dün- 'ya radyoları ve basını, İngilterenin Komünist Çini tanıması üzerine hâ- #il olan vaziyeti tetkik etmekte ve tefsirlerde — bulunmaktadırlar. — Bu arada en mühim nokta; İngiltere nin kararından sonra, Birlesik Ame- rikanın Çin hakkında takip edeceği Siyasetin şekli ve bu büyük devletin 'de Komünist Çini tanıyıp tanımıya- cağı keyfiyetidir. Bu hususta muhte- İf kaynaklardan gelen haberleri gu gekilde hulâsa edebiliriz: Çin Halk hükümetinin İngiltere ta- rafından tanınması, Lake Succes'de herkesi hayrette bırakmıştır. Ameri- ka Dişişleri Bakanı Dean Acheson, bu tanıma keyfiyetinin erken vuku bulduğunu. bildirmiştir. Diğer taraftan Washingtondaki sı dâbiyetli çevrelerden — öğrenildiğine göre, Birleşik Amerika da, Komünist Çin Halk hükümetini — tamyacaktır. Bu tanıma keyfiyeti, birkaç ay son: a olacaktır. İngilterenin Komünist Çini tanıması, Birleşik Amerikanın Bilgisi ve tasvibi ile olmuştur. Zira bu husustaki konuşmalar, Acheson ve Bevin arasında 1949 eyiüi ayın- 'da Washingtonda cereyan etmişti. Aynı mesele, şimdi toplantı halinde olan Amerika — Köngresinde — bahis Mevzuu olmuş ve Birleşik Amerika Cumhuriyetçi Partisi mensupları, İn- Kilterenin bu hareketini şiddetle ten- kid etmişlerdir. Cumhuriyetçiler, İn- Bilterenin, Birleşik Amerikanın siys setine aykırı bir yol takip ettiğini be- lirterek komünistlik tehlikesine kar- #i kurülmüş olan Marahali Yardım Plânının neye yarayacağını #ormak- tadırlar. İngiltereden sonra bazı devletlerin 'de Komünist Çini tanımağa başlamı darı, Birleşmiş Milletler teşkilâtı için- de de yeni bir takım vaziyetler do- gurmak — istidadındadır. Bu kurula bağlı Güvenlik Konseyindeki Üyeler 'den beşi, Milliyetçi Çinle münasebet- lerini kesmiş ve Çin Halk Cumhuri- yetini tanımıştır. Fransa ve Küba, Çin Halk Cumhu- riyetini tanıdıkları takdirde, 11 Üye dikten müteşekkil Güvenlik Konse- yinde komünist Pekin hükümetini ta- Tıyanlar çoğunluk teşkil edecekler dir. Bu takdirde Konseye başkanlık edecek olan Milliyetçi Çin delegesi: nin durumu da çok nazikleşecektir. İngilterenin, Çin hakkındaki karı vını Kolombo Konferansı başlamadan B. M. Meclisinde Bütçe Komisyonu müzakereleri Dün maaş kanununa ek kanun tasarısı görüşüldü Toprak işleri hakkında da müzakereler yapıldı Ankara 7 (Husust muhabirimiz bil- diriyor) — Demokrat Parti istişare heyetinin seçtiği komisyonlar bugün öğleden sonra — çalışmalarına başla- mışlardır. Bu komisyonların çalışmı Jarında bilhassa birkaç nokta dikkati çekmiştir. Delegelerin üzerinde titiz- likle durdukları meselelerin başında partinin malf bir buhran içerisinde bulunuşu ve seçimlerde - harcanmak üzere Jüzümlü paranın tedariki ol- muştur. / Delegelerin, - komisyonlara ekseriyetle hazırlıksız. gelmeleri dik- Kati çekmiştir. Sadece Bursa delege- leri hazırladıkları dikkati çeken ra- porlariyle, Halk Partisinin seçimler Arifesindeki hamlelerini izah etmiş- ler ve C.AH.EP. nin bu hamlesi karşısın- da DEP. nin gafil avlanmaması için ah tiryakiliklerinden ikinci e. her havaya göre ren- Lâkin, Fuat dışarıya bu okak rüşeymini ke- la alâkalandır. bu. viraneliklere, Zira, İstanbul'un me tiğı görülürdü. On altı on 1 arasında bulunan arını bildikleri eiddi bir kav apartman merdi- Bar herşey sükünet, — tatlılık, luk ma ve yârence şakal Kit Fuat, yüreğinde bunlardan biri bunlar gibi. başılı rahatlık, hep bir arada yiyip içme, gülüp oyna- M içinde gecerdi. O va- olmanın, ) bunlar gibi her türlü alle kaydından, her türlü his, ahlâk, âdet ve göre- nek bağlarından AzAt, ni abah orada ak- gam yaşamanın hası Fuat'a öyle geliyordu ki, her odası bir haplahane hüc- Tesi gibi dar, kasvetli, her odası bir ayrı dert ve üzüntü yuvası böyle bir evde, bir yarım yok- bir yarım yoksulluğun tezat. “Complexe'leri içinde çırpınıp durmaktan. hilesiz, basit kendi iç müvazenesini bulacaktır; palayıp kemiren eksiklik duygularından sıyrıla- caktır. Zir azabını çekmiyordu. Haş zehirli bir ok gibi saplanmış duran ve onu za- man zaman ihtilâçlar içinde kıvrandıran asıl cinsl ve mahiyeti büsbütün. başka Afini yapabil. l ve bunun tam bir tahlil ve tı kim bilir ne kadar nazlandırılarak, gı büyümüş ve ilk adımlarını kim billir divanhimelerde, ne yumuşak ve kıymetli halılar Üstünde atmış bu çocuk, güphesiz ki, bu derme çatma, gıyacaktı. evvel vermesi Avustralyada hayretle karşılanmıştır Belçika hükümetinin, kısa bir za man içeriğinde Komlnist Çin - Halk Cumhüriyetini — tanıyacağı — bügün Brükselde açıklanmıştır. Norveç hükümeti de, Çin Halk hü- Kümetini “hukukan” tanıdığını ve bir isgüder tâyin ettiğini Pekin'e bildir Çinin eski Londra büyük elçiliği tarafından dün akşam neşredilen bir tebliğde Milliyetçi Çin' Dışişleri Ba- kanı Dr. Georges İngiliz hükümeti- 'nin son hareketi Üzerine Çin hüküme- tine Londradaki diplomatik heyeti geri çağırmaktan başka yapacak S yi kalmadığını bildirmektedir. “Fiying Arrow” Amerikan . şilepi, bu sabah — Hong-Kong'tan. sessizce hareket ederek, Komünüst ablukasını yarp geçmek maksadiyle Şanghay'a tevecetih etmiştir. Mülliyetçilerin, Şanghay llmanının divarını mayinlemiş olduklarını Hân etmelerinden sonra, “Fiying Arrow'. 'un bu seyahati hayli münakaşayı mu- cip olmuştur. Birleşik Amerika Dışişleri Bakan- bi bu seyahate katılmak istemeyen bütün gemicilerin gilepten ayrılmalı yına müsande edeceğini bildirmiş, bu- 'nun Üzerine 11 Amerikalı gemici şi- lepi terketmiş ve yerlerine İngiliz ve diğer milletlerden gemiciler alınmış tır. Mülliyetçi Çinin merkezi olan 'Tay peh'de bazı söylentilere göre, İngll- tere, Şanghaya giren boğazı temiz detmek için mayin tarayıcı - gemiler Bönderecektir. Dün bütün İngiliz gazeteleri, Ko- münist Çinin tanınması keyfiyetine, sahifelerinde geniş yerler ayırmış ve buna dair tefsirlerde bulunmuşlardır. Hemen hemen bütün gazeteler, İn- giltere hükümetinin bu kararı, Çin ile olan siyasi ve ticari münasebetleri Yüzünden ve oradaki İngiliz menfa- atleri icabı olarak berdiğini belirtmek tedirler. Gene gazetelerin büyük ek- seriyeti Birleşik Amerikanın bu mev zuda İngiliz görüşünden ayrılmış ol masını teessürle kaydetmekte ve A- merikanın da Komünist Çini pek ya- kır. bir zamanda tanıması temenni- sinde bulunmaktadırlar. Paris 7 (YİRS) — Pekin hükü- meti, — İngilterenin, Komünist Çin Halk Cumhuriyetini ” tanıdığına dair verdiği muhtiraya, henliz bir cevap vermemiştir. hada bir yığın teraatla Demokratlı rin kargısına — çıkmıştır. Seçimlerde Muvaffak olmanın baş gartı Genel İdare Kurulunun iktidarın bu Jera: ftına kargılık daha şâmll ve mükem- mel bir programla çıkması ve bunun Üstünlüğünü — halka — anlatmasiyle mümktündür. Bazı delekelerde genel idare kuru- dunün deraatini tenkid etmişler ve kurulun son zamanlardaki pasif du- rumundan şikâyette bulunmuşlardır. Komlsyonlar bühassa seçimde lü- zumlu olan vasıtaların ne şekilde te- darik edilmesi Tâzım geldiği hususun- da tetkiklerde bulunmaktadırlar. erede Zira, tini düyardı. sulluğa mahküm, darı, Tiyasız bir sefalete katlanıp rtlarına göre bir. hayatta, yine Fuat' Demokrat Partiye ağır hücumlarda bulunuldu Kongrede, olarak çalışmalarını, teksif edemediği iddia edildi ralarla halkın husumetini hükümet a- İzmir diriyor) — (Husuat mühabirimiz. bil- Bayındırlık ve Devlet Ba. Kanlariyle — ©. Yardımcım, Halk Partisi divanı üye- deri ve 15 milletvekilinin hazır bulun: | ç duğu C.HLP. İzmir İl Kongresi bügün saat 14 te Halkevi salonunda top- dandı, İzmirin 16 ilçesini temsil eden 230 delege salonda yerlerini alınca yapı- Jan başkanlık divanı seçiminde Kon- gre başkanlığına İzmir Belediye Baş- kanı Reşat Leblebicloğlu. seçildi. Bu netice şimdiki il heyetini değiştirmek istemeyen genç grupun Kongrede ilk başarımı. sayılıyordu. Toplantının lik görünüşü gayet mü- tecanisti. Fakat İi İdare Kurulunun- 37 sahifelik raporu okundukça Kon- Erenin havası coşkunlaştı. Bu rün 23 sahifesinin Demokrat Parti- 'ye yönetilmiş bir tönmetnameye ben- zetilmiş olması cümleler ve ithamlarla suçlandırması hararetli vesile teşkil etti. Delegeler arasında bir. hayli ta- raftar toplayan bu raporun başında CHP. nin İzmirde gittikçe artan bir Atibara mazhar olduğu ifade edildik- ten sonra mühalefetin hedefinin Halk Partisini yıkmak olduğu tebarüiz etti- Filmiş, mühalefeti temsilen kurulan partilerden hiç birinin çalışmalarını bir fikir partisi olarak teksif edeme- diği zikredilmişti. delegeleriz Raporun bi milletleri karşısında ziraatte, itikat ve her şeyde hür olan ülkemiz bu nimetlerini C.H.P. nin ileriyi gö- ren çalışmalarına borçludur.” Raporun biraz aşağısında Demokrat Partiyi ele alan C.H.P. İl Heyeti, DEP. nin haksı D. Parti seçimden evvel noksanlarını tamamlıyor Dün, 200 delegenin iştirakiyle Ankarada toplanan meselelerini satta, mekte idi. Ankâra 7 (Husust muhabirimiz bil- diriyor) — D. P. Tüzüğünün yirmin- ci maddesinin H. at 10 da Gar Gazinosunda bugün toplanan İstişare Celâl Bayar'ın kısa bir konuşma çalışmalarına başlamıştır. kanı hava muhalefeti yüzünden 10 lâyetimiz. del yetişemediklerini, leri hâmil olan trenin ancak öğleden sonra şehre varacağını anlatmış ve €ğer heyet muvafakat ederse kerelerin öğleden sonra yapılmasını teklif etmiştir. Kabul edilen bu tek- şark dantıyıa istişari liften sonra hiç değilse yüreğini hir- fikrince, ona wtırap veren geylerin adı yoksulluk, düşkünlük, darlık, değild Közel giyinip kuşanmaktan mahrum Funt'in kalbine ucu 0, yalnız, tatlı yemekten, rahat evden, olmanın için Fuat'ın Üç dört kuşaklık beyzâde ve Gerçi, Fuat, 6 İhtişamlı 've darlık af geçirmiş paşüzâde İnstenkt'lerine kadar İnip sokulmak dâzım gelirdi. Koca bir konakta, bir vezir ku nın karnından doğmuş, dadılar, tayalar elinde nartılarak genly Aksaray apartmanını yadır- konaktan bu apartmana birdenbire düşmüş değildi. Emir- göndaki köhne yalıda epeyce uzun bir yoksul bulunuyordu. Fakat, her ne dense oradaki sefaletin bir asil tarat dan kenâ meki Atatürk'ün bir dakika ihtiram sükütu yapılmış ve mütaakıben her vilâyetten birer delegeyi ihtiva etmek Üzerı 'yon teşkil edilmiştir. Teşkilât mesı leleri seçim hazırlığı meseleleri vesnit temini meselelerini inceliyerek genel kurula bir rapor. hazırlıyacak bu komisyonlar saat 14 de parti mer kezinde çalışmalarına başlıyacaklar- dır. Diğer taraftan toplanan bu isti- şari heyete Genel İdare Kurulu Baş- kanına aşağıdaki mevzular da fikir ve mütalâalar sormaktadır: A, Parti bünyesinde aüğü aksaklıklar, manda tedavisi çareleri ve tüzük tat- bikatında ne gibi mektedir? Kongrelerin mutlaka. tü- zük hükümleri dairesinde ve vakitle- rinde yapılması için ne yapılmalıdır? B. Seçim münmelelerine olacak neler düşünülmektedir? Ma- hallf gazetelerden C.H.P. İzmir İl Kongresinde muhalefeti hiçbirinin bir fikir partisi H.P. Genel / Sekreter mekteydi: rini — tamamiyle apo- ve mühalefeti ağır tezahürlerine Raporun 'nin geçmişte bir. muhasebesini miştir. az aşağısında “Dün; siyasette, ikti- tefekkür, tığı gün bütün vicdan, denil- ve ağır İfti- kongre, mühtelif. parti hal için tetkiklere başladı fıkrasına tevfikan Heyeti, — Başkan iyle D. P. Baş. hakkında ne gibi dır? gerek seçim sıra nakit, nakliye Ve gelerinin top- bu delege- Aidi zetelere nakdi deceklerdir? komis- olan | edilmiştir: mucibince illerden etrafın- beraber teşkilâtın gör- bunların kısa za- müşküller görül- | di olunan işleri hazırlık propaganda için | ra arzolunacaktır. fi vardı Veyahut o vakitler, Fuat, bir yandan ik denilecek bir yaşta olduğu için öbür yan- babasiyle anasının bir sürü sert renliteleri disinden saklamaları sayesinde bugün çek- te olduğu ezalardan ruhunda henüiz bir ürpe- riş başlantısı bile sezmiyordu. Zira, her enki nile çocuğu gibi evde göze çarpan bazı perişanlik- Jarın, erg her geç Bun: dikler bütün bir kocaman ve gösterişli bir bina Paşa yal hlar, geçmli yör; ya devam edebileceği hissini veriyordu. dae bir o tüsü le di Arkalıkları pencerelerin yarısını örten, l tuklar, “Puf,, lar, bekler gibidirler 'vana değen beyaz pirinç karyolası, ten den bir Jeolojik fenomeni baba baba n tarafından düzeltileceğine, . yin yeniden yola gireceğine ve bu halin ci bir sıkıntı devresi olduğuna inanıyordu. dan başka, Emirgândaki yalı bütün eksik- rine, bütün — düzensizliklerine olsa tek bir odası, bu Külüstür dalresini içine alacak rağmen ne apartmanın kadar geniş, l ve ona Nuri 1 deniliyordu. İçerisinde cakiden kal- koltuklar, kanapeler, masalar, aynalar, ha- karyolalar vardı. / Bunların hepsi yalnı bir refahin gahitliğini etmekle kalmı- insana, bu geçmişin hâlâ devam ettiği ve. Şimdi — annesinin yatak odasıyln — kücücük oturma odasını kaplıyan bu eşyanın dökün- göze gülünç görünmekten ve kalbi hüzün. oldurmaktan — başka bir şeye yaramıyor 'yaldız. dökülmüş, ipekleri aşınmış kocaman . kol neye yaradıkları artık pek bilinmiyen geniş mermer masa hiç müşteri uğ- uyan bir mezat yerinde tellâlın son çanını Hele, direkleri ta- bürümcük- baldekin'leri, eteklerin. yere kadar sarkan — dantelali saçaklariyle andırmaktadır. — Annesi, giyle, yirmi yıl yanyana yattığı bu heyü- tavanlığı, sayvanlı Ja karyoladan bir türlü ayrılmak istemedi. Şim- temsilen kurulan partilerden hrike çalıştığı kaydedilerek | Ve tertip edilen D.P. mitinglerini “Türk | aavyı gemokrasi tarihinin kaydedeceği en 'kin ve dejenere Jest, olarak tarif | y kte ve Demokrat Parti idarecile- rinin hasis menfaatler peşinde uğraş- tıkları kaydedilmekte ve göyle denil. 'Demokrasi tarihimiz vatandaşı dö- ven, idam sehpaları kurmaya yelte nen Iktidara mezar hazırlamayı par- tisinin gayeni yapan mai lerin misallerini maalesef bütün çir- kinliğine rağmen kaydedecektir". Ge- 'ne bu raporda milli hüsumet andının 'Türk demokrasisine indirilmiş en dır darbe olduğu, vatandaşlar arasın- daki kardeşliğin ihlâl edilmemesi fik- nakzeden üm bir karar olduğu, inkılâba ve bu- run yürütücüsü Halk Partisine kar. # tevcih edilmiş hain bir hançer ol- | Terin e isie duğu ve milli husumet kararının De- mokrat Parti için kara bir leke ola- rak kalacağı iddia edilmekte 1di. okunmasını izhar edilen arzu Üzerine Devlet Bi kanı, Cemil Barlas kürsüye gelerek Kongre üyelerini Başbakan adına Jâmlamış ve Halk Partisi hükümeti- yaptığı düt kimse, müteakip kısa vereceğini söyle- Bakan Cumhuriyet hükümetlerinin Cumhuriyetin teessüsü gününden beri toprak bütünlüğüne dayanan bir is- tiklâi politikası güttüklerini, icap et- | Jar yekvücut halde döğüşeceğine emin olarak Halk Fartisi hükümetlerinin bu politikanı nigehbanı olduklarıkı belirterek söz- lerini, tam metnini üçüncü sahit de verdiğimiz, Marshali yardımı ve Türkiyenin iktisadi kalkınması mev- zularına hasrederek bitirmiştir. 'ne dereceye kadar istifade edilebilir? Başka ne gibi propaganda vasıtaları temin olunabilir? Seçim muamelele- | © Finde insan ve malzeme ihtiyaçları | öm: düşünceleri var- C. Teşkilâtın gerek hergünkü ve ında ihtiyacı olan sairenin temini için neler düşünülmektedir? teberru, piyango, diğer müsa- mere ve emsali hususlar bedeni hiz- metler hakkında neler y neler yapılmalıdır? Ne gibi m kânlar temin olunabilir? Mahali yardım labilir ve di in Tüzümü var midir? Bunü ne süretle temin edebi. Demokrat Partinin tebliği Ankara 7 (Hususl muhabirimiz bil. diriyor) — 'Demokrat Partiden tebliğ maddesi Ankaraya davet edilmiş olan teşkilât — mümessilleri ocak 1980 cumartesi günü dan itibaren Parti çalışmalarına, Parti Genel Başkanı Celâl Bayar bu münasebetle bir nutuk seçilen Komisyonlar kendilerine tev- | "”g müzakereye başla- mışlardır. Parti Başkanının - bu top- Jantıyı acış nutkünün geniş bir. hu- JAsası ile Üç gün devam edecek olan | »e çalışma ve müzakerelerin seyri ve ne- tceleri toplantı sonunda umuml efkâ- Parti Tüzüğünün 20 nci 'mel Kurulu ile başlamıştır. söylemiş ve onun içinde kızıylı cüklerini, düzeltip onarmakta büyük bir z Kocasını haylı sarsılmış, haylı çökmüş ve birdenbire, san- Ki on beş yaş daha ihtiyarlamış olan Seniye Ha- num, hele bu apartmana taşınıp tıkıldıktan sonra Adeta yarı yatalak bir hale girdi. cukların sökükleriyle meşgul olabiliyor. ev işlerinden herhangi Bütün bu işler, Bu evde, bi Bemra'dır ni ik İşi ayaklarına ipek / çoraplarını geçirip aynanın karşısında dudaklarını boyamal 'tan Üstten yola yola lâp'la bile görülemez bir hale giren kaşlarını beş on kalem tuşiyle hafif- ce gölgelemek ve şekilde tarayıp topladıktan sonra oturma odi 'Puf, Jarından biri üstüne yaydığı mani- kür âletleriyle santlcı k ameliyesine koyulmak olurdu. Bu da Kenç kız, bir müddet ne yapacağını şa- gırmiş bir. vaziyette kalır Bözden geçirir dan soldan, rouge'unu bir defa daha dudaklarına sürter. di. Bu sırada, ihtiyar dadı onun çayını veya süt- tüne birakmıştır; Beçip o a) fir. Buna rağmen, Semra, yine yapacak bir Veremle mücadele 1950 de verem aşısı tatbikatı için hazırlanan program (ölü sikayete erecektir. - gektimindeki ©a müracaat ettikimiz Sağlık Müdürü katı, Tetanbul Verem Bavas Derneli taz Bacaklır. Tatbikat şimdilik Tetanbul yerlerde Bakanlıkça lümlar, Kartal ve' Usküdarda birer mba günü Ossat 16 dahiliyedekt araşı Yeni “Birinci Nevi” sigaralar 15 güne kadar satışa çıkıyor mindan esali. bir. gekilde islah edilen kadar Satişa çıkarılacaktır. “Tekel “Umum. Müdürü, Cibali fabri- kasına dün de giderek imalât işleriyle Bizzat meşgul olmuştur. Bu sigaralar Biyasaya Çiktıktan sonra ümtün kalite hına başlanılacak ve halkın Yalnız “birinci 'nev'e rağbet göstererek İdare' varidatımın eksilmesine meydan Akaryakıt getirecek gemiler Siva tankeri izmirden Abadana hare etmiştir. 15000 ton kadar yakıt Yü Kocaeli ankeri " Abadanı jeyecektir. » Akaryakıt yüklemey Yamaştir. Şehrimizdeki bakanların tetkikleri İçişleri Bakani dün Emniyet Müdür. Yüğüne gelerek Emniyet Müdürü ve Vi 'Jandarma komutanının iştiraki; le bir toplantı yaparak, gehrin âsayiş Ulastırma Bakamı da dün Devlet De: nizyollarına Kelerek bir müddet meşgtl olmuş, fakat gazetecilerle görü Temçmiştir. Yangın felâketine uğrayanlara yardım Yılbaşı gecesi Vefadaki yangında açık kalan 24 yatandaşımıza Kizlay Derner Binin Küçükpazar şubesi — taraıkdan Yapılan ve yapılmakta olan Yardımlar Memnunlükla Kazşılanmıştır. Rektör ve dekanlar Ankaraya gidiyor. atanbul Ünivereltesi Rektörü ile Fa- külleler Dekanları, bütçe müzakereleri: Si takip etmek için bu akşam Ankara. gideceklerdir. . İstanbul Lisesi Mezunları Cemiyetinin kongresi İstanbul Erkek Lisesi Mezunları “Ge” ise binasında toplanmıştır. Ruznı gar Tümbek getirilmiştir. Ha Kumıza göre, Cemiyetin Ce Suriyeli talebeler, İstan wu' ziyarete geliyorlar Sam Vataniye Lisesi talebelerinden 80 Yaşllik bir Erup 28 ocakla D şubat taribe Kafile içindeki basketbol takımı bu a. Fada “Ankara ve İstanbulda. müsabakı Jar yapacaktır. İstanbul Muallimler Cemiyetinin yıllık kongresi 1125 Azası bulunan İstanbul Muallime ler Cemiveti yıllık kangresini dün Emi: Okunan idare heveti Taporunda, c iyetin evvelk “Münilimler Birliği” ' Mi ile Kurulduğu fakat “Birlik” keli: merinin resmi Mmakamlar tarafından i Ti karşılanmadığı için damin. cemiyete 10 | çanvü aildiği. “Üsküdar ve Kadıköy Mürlümler. * Derneklerinin “Kendilerine ükakından sonra “Birlik” adının yı Riden alındığı tebarüz ettirlmekte “ve Musllimler Birliği kongresinin de kında toplanacağı bildirlimektedir. 'ne raporda Dünya Müsllimler VBi “tarafından. Türkiyedeki öğreti İraaşlarının vazlığının - Bayretle” kar dandıkı zikredilmekte, 18 öğreti hakkinı ir elimizden gel amadik” dene olduğumuz için netice bul edilen rapordan sonra yeni idaz koyun koyuna yatıyor ve her sabah, rikkatli bir özenle bunun bürüm. farbalalarını vk buluyor. sihhati tüllerini, dantelalarını, kaybettiği — gündenberi Artık ne ço- ne de birine el sürebiliyordu. zenci dadının başına kalmıştı. temizlik, sofra, çarşıya Pazara gitme, igine hep o koşüyor ve ne gariptir ki, bazı tağıt Hayvanları gibi yükü arttığı goğalıyordu. nisbette gayreti d başına, acayip bir nesne de Yataktan kalkar kalkmaz Semre' alte aaçlarını her gün başka bir ati trnaklarını yontup tekrar. tırnaklarını tekrar ayna başına geçip sağ- 'önden arkadan kuvafürünü tetkik ini sofada duran mermer masanın üs- bunun üÜzerinden hayli zaman veya sütlü kahve soğuyup gitmiş- (Devamı: var) 1985