17 Nisan 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 8

17 Nisan 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 8

Pazartesi 17-Nisan-1950 spor RESİMLER Dl N Beşiktaş, nerle, alata da — Vefa — ile — karşılı Bir gün evvelki Fe çında sakatlanan G raylıları Vefa maçını hayli ” meraklı bir hale sokmuştu. Buna rağ: Galatasaray: iyi da- ndı. ve beraberliği kur- tardı. — Beşiktaş - Fener çi ise, denilebi nenin en süratli - v oyunu olmuştur. Resimlerde: (Solda) Hik- met, Vefa kalecişi ile karşı karşıya; (Sağda) Beşik- Erolun bir hü- 'or. (Ortada) Başı sarılı bir halde dünkü an Galatasaraylı n bir top çev | ıda) / Beşiktaş - ir ki, se- zevkli Çetin ve zevkli bir çekişmeden sonra F. BAHÇE BESİKTAŞLA | 1- 1 BERABERE KALDI Maç, Milli Eğitim mükâfatı kaşılaşmalarında şimdiye kadar yapılanların en süratli ve canlısı idi İRİNCİ devre karşılaşmasında 2-0 lüp — olduğu. / Fenerbahçeye karşı, İstanbul bölge birincisi. Beşik- taşın rövanş maçında ne netice ala- cağı merakla beklendiii gibi şampi- yona Üzerine mücasir olması bakı mından da rolü olan Beşiktaş ile Fe- nerbahçe — arasındaki günün . ikinci müsabakası büyük bir önem taşıyor- du. Bilhassa Galatasarayla Vefa ma- çının berabere neticelenmeni, İstan. bul klüpleri arasındaki sayı farkını çok enteresan bir seviyeye getirmiş oluyordu. Takımlar Samih Duranso- yün idaresinde gu gekilde sahaya çık- tilari BESİKTASI Feyzi » Yavuz, Vedil - Hüt on, Çaçi - Süleyman, Ali (l dent, Fahreddin, Rahmi, FENERBAHCE: Cihat - Ahmet, Hilmi - Müzde mil, Samim - Turan, Erol, Ali, Lefter, Halit. Oyuna Feneritler başladı. Hemen ortadan topu kapan Beşiktaşlılar Fe- 'ner müsvin hattını yarmak istediler se de muvaffak olamadılar. Top bir müddet ayaktan ayağa oynandıktan sönra Fenerbahçe nisif sahasına in- tikal ederek ilk avt Fenere oldu. İs- tanbul şampiyonunun. birinci devre- deki mağlübiyetinin —acısını / çıkar- mak için canla başla oynadığı se- ziliyor. Oyunun dördüncü dakikasın- da Halide eşapelik bir pas geldi, Be- iktaş müdafileri ile Halit arasında cereyan eden sürat koşusunu Halit kazanarak topu kaleye kadar sürdü. Çektiği şütu kaleci Feyzi bloke etti. Beşiktaş.*geçen defa iki gol atarak Fenerin galibiyetini sağlayan Lefteri bu defa sıkı bir kontrol altında tutu- yör. Fener müdafaası da sarı-siyah- Jarın en tehlikeli akıncıları olan Bü- dent ile Fahriyi marke etmekte ku- sür etmiyor. Onuncu dakikada Bü- lendin kale a&zında topa — vürdüğü kafayı Cihat çeldi. Beşiktaş hâkimi- eti ele alarak Feneri — sıkıştiriyor. Onbeşinci dakikada Lefterin sıkı bir #ütu tesadüfen Leona çarparak kur- tuldu. Fenerin süratinden istifade et mek için Halide verdiği ara paslar, Beşiktaş müdafaasını müşkül duruma sokuyor. Bu tabiyeyi anlayan siyah beyazlılar, ancak kademeli bir. mü- dafaa sistemi tatbik ederek Halidi dürdürabiliyorlar. İki tarafın da kuv- yetli oyuncuları vasıtasiyle ilerlemek istemesinde inat etmesi oyunu sıkışık bir duruma sokuyor. Oyun bir türlü açılamıyor. 25 inci dakikada ortadan hücuma geçen Fenerbahçe topu Ero. Ja aktardı. Topu iyi takip — ederek tam zamanında çıkış yapan — Feyzi Üyük tehlikeyi önledi. Akahinde ka: leye dalmak Üzere olan Halit favulle durdurulduğu için ceza sahası yakın- Jarında verilen serbest vuruştan bir netice alınamadı Uyun da düşme ve sakatlanmalar fazla olduğundan sık Sik inkıtar uğrayor. Sağaçık Turan herhalde büyük maçların heyecanına alışık olmadığı için dün olduğu gibi ün de ayağına gelen bütün topla ı mütereddit hareket etmesi den heder ediyor. Burnundan sakat İanan Samim, sağaçığa — alındı. 40 ıncı dakikada solaçıktan gelen topu arşılamak isteyen Fener müdafan sının Jüzümsuz yere birbirine girme: inden az daha bir gol oluyordu. F erin dalma ortalardan ilerlemek - n çırpındıkları tabiye hatasına Be- Ktaşlılar da kendilerini kaptırıyor- Beşiktaş solaçığı Rahminin ye- de Şükrü olsaydı , şimdiye kadar tanbul — şampiyonu — bir iki gol çı- Armış olabilirdi. 42 inci dakikada /mimin çok müsait vaziyette yaka. 1p Çektiği völe bir güt kaleye mi 3zi giderek dışarı çıktı. Birinci dev € top ortalarda oynanırken sıfır. si- L Ka Mehmet fira sona erdi. | ner karşılaşmasında, yah-Beyaz kalecisi Feyzi, | bir Fener hücumunu - hay- N tehlikeli bir. tutuşla- kesiyor. şayan bir hareket olmadı ve oyun da böylece 1-1 nihayet buldu. * Hulâsa etmek icap ederse dünkü Fenerbahçe İ manzarasi şu idi: Maç bu mevsim içinde yapılan: Milli-Egitim Mükâfatı Müsabakalarinın en süratli ve can: hdi olmuştür. Her iki takım cuları da oyunun dar bütün energil namışlardır. İki İkinci devre başlayınca soldan ka- zandıkları bir frikikle Beşiktaşlılar hemen Fener kalesine — indilerse de Ahmet uzun bir vuruşla topu sağiçe Könderdi. İleri sarkmış olan Beşik- taş müdafaası az daha bir gol yiyor- dü. Güçlükle topu körnere — atarak kurtarabildi. Biraz sonra Fahreddin aldığı bir pası iyi kullanarak güzel bir vücut çahmiyle “Fener müdafi: lerini geçti, kaleye çapraz / kalarak çektiği güt direğe çarptı. Oyun kar- Şılıklı akınlarla süratli ve canlı oy Ranıyor. Sekizinci dakikada Süley manın sürüp — ortaladığı topa Çaçi yerinden fırlayarak vole bir şütle ta kımına bir sayı kazandırdı. Bu gölün Üstüne yatmak İster gibi hatalı bir tabiye kullandığı için Fener, şimdi Beşiktaşı sikiştiriyor. Onüncü daki: kada” Halit, önü bomboş iken kale ağzında enfes bir pas aldı. Gerile ge- rile bütün kuvvetiyle vurmaga fırsat Beşiktaş maçının umu: son saniyesine ka. ini sarfederek © tarafın da başlıca kusuru oyunu: cenahlardan — açmak teşebbüsüne girişmiyerek ekseriyet le ortadan ilerlemek hatasına düş ek olmuş ve bu tabiye müdafaanın oyuncuları marke etmek hüsüsünda- ki vazifesini kolaylaştırmıştır. Oyun bu yüzden daima sıkişik bir. dürüm arzetmiş ve baştan nihayete kadar mütekabilen müdafaa ile hücum hat: arı arasında bir mülendele şeklinde Memleket ve dünya hareketleri Eksik ve sakat oyuncularla çıkan GALATASARAY VEFAYA MAĞLÜP OLMADI: 1 - 1 Vefa, maçın mühim bir kısmında ağır basmasına rağmen, neticeyi lehine çeviremedi Mülli Eğitim müsabakalarının be ginci hafta karşılaşmalarına dün İnö nü Stadyumunda 25 bini aşan muaz ray - Vefa, Maçı hakem Mustafa Güventlrk'ün 1 daresinde Galataaarayla Vefa takım. Takımlar sa: Fenerbahçe edildi. Beşiktar devam Günün ilk Jarı arasında oynandı haya çıktığı zaman — Galatasarayın bir gün evvelki Fenerbahçe maçında aakatlanan oyuncularından mahru 'olduğu; Reha ve Gündüzün de mec büren sakal madıkları gö- rülüyordu. GALATASARAY Turgay Naci Ruhi, Musa Muzaffer Doğan Reha Hikmet Gündüz. İihan Koçis bulduğu topu dişarı attı. Fener mü: hacimleri topu havalandırarak. elle- rine geçen fırsatlardan istifade etme Sini bilmiyorlar. Sarı-lâcivertliler hic değilse beraberliği temin etmek için bütün gayretleriyle oynuyorlar. Be #iktaşlılar da gol yememeke azmet Miş bir müdafaa sistemi tatbik edi. yörler. Ahmet, hücum hattına alın- di. Fener, şimdi. Beşiktaş - müdafaa sını daha fazla zorlamağa başladı. 30 uncu dakikada muavin hattı ile birlikte hücuma geçen Fener akın- cıları kaleye siki bir şüt çektiler. Kaleci çeldi. Tekrar çekilen şüt di reğe çarptı. Bu defa top Leftere gel: di- O da Üçüncü bir vuruşla topu Be şiktaş ağlarına taktı. Oyunda teknik hâkim olmamakla beraber baş dön. dürücü bir sürat ve canlılık var. İki taraf da behemehal gelibiyeti kopar D.Spor -G.Birliği Ankara 16 (Husust mühabirimizden telefonin). — Milli Eğitim mükâfatı maçları için buzln 19 Mayın Stadyomunda' kalabalık bir meraklı önünde birliği e Demirspor takımları oynadılar. n çok Demirspor kaleçi Necibin müda- halesine rağmen gi a attı. — Gençlerbirliği üçüncü dakikada beraberliği temin etti. ve devre —X bitti. sona erdi. DEMİRSP Süleyman, M Ridvan, İsmall, mak azmiyle oynadığı için kendile- 9, İNi oyunun cereyan tarzına kaptı Tan seyircilerde şimdi - heyecan son haddini buldu. — Tiklim tiklim. dolü stad her akında, her vürüşta bir u. Kultu halinde inliyor. Bu arada dü. İkinet devrenin başında Hamdi muhakkak bir golü şenlerin, — kalkanların haddi hesabi| İ dışarı vürarak kaçırdı, nihayet Demirsporlu Zekeriya yok. Oyunun son dakikaları, Beşik. çen İkinci fırsatı da güzel bir şutla gole tahvii faşın baskısı altında geçiyor. 42 nci Demirspor açık bir oyuz dakikada Bülendin çektiği kaleye yö- Demirsporlu Kadri ile neltilmiş çok kuvvetli bir şutu Fener ayağı kırılarak. oyundan. çıktı. Maçın | GöTtebe takımları karşıl müdafii eliyle çeldiği halde hakem, oyunu durdurmiyarak maçın devamı: 'a İşaret etti. Bundan sonra kayde L hücumunda topu yaklaştırmak İsteyen Demirsporlu Süleyman ters - bir mağlüp etmiştir. Ankara ve İzmir maçları — kendi kalekine sokarak vaziyeti na getirdi, ve maç da bu netice değişmeden GENÇLERBİRLİĞİ Hasan, Ayhan — Hamdi, Korhan, Bugün Milli Eğitim mükâfatı maçları için Emin — İsmet, İskend atfer — Zekeriya, 2-2 berabere; Altay, Göztepeyi 4-1 mağlüp etti Ankaradaki kaışıliçmııln Gençlerbirliği beki Raufun bacağı, bir çarpışma neticesinde kırıldı —2 be- — Mehmet, Kadri, —Abdullah, Necip — ran, Rauf — Ali, Al, Şahap, Halim. Altay Göztepeyi 4 — 1 mağlüp etti. İzmir 16 (Hususi mühabirimizden. telefonia) — Altay ile hlar. Altay, Fürel ve canlı bir oyundan sonra İzmir şampiyonu Görtepeyi 4 — 1 VEFA Mustafa Rahmi Melih Galip Salâhaddin Karnik 8 Hikm phi İsmet Bülent Oyunun ilk dakikaları karşılıklı a- Dakikalar ilerledikçe her iki takımın da bir gün evvelki maçlardan yorgun çıktıkları belli olu- yordu. Beşinci dakikada Vefalı Salâ. haddinin uzaktan Galatasaray kale- Si içine gandellediği topu Muzaffer e kurtardı. Muzaf- ferden Rehaya geçen topu, Reha çok güzel sürerek sağaçık mevkiinde fa kalesine doğru ortaladı, K: rinde bir kafa vuruşiyle Vefa kale dayandı ise de Vefa kalecisi Şükrü güzel bir plonjonla gole mâni Onuncu dakikadan itibaren Yeşil Beyazlılar oyunda nisbi bir hâkimiyet tesisine muvaffak oldular. — Sağdan Hikmetin güzel bir pasını yakalıyan İsmet topu, kaleye çekti ise de Tur önledi. Değişik bir kadro çıkmaya mecbür kalan Sarı-Kırmı: Zıllar, gol çıkarma kâbiliyetleri - zalınca takımlarında ufak bir tadilât yapmıya mecbur kaldılar. Reha santr- fora, Gündüz sağiçe, Hikmet de sağ- açığa geçti. Bu değişiklik takımda en topu Reha sağaçık mevkiine ka dar sürerek güzel bir şekilde ortaladı. Topa yetişen Hikmet de sıkı bir şutla Jatasarayın İlk ve son — g yaptı. Sarı-Kırmızılılar gölle beraber Vefalılar ise canlı 'mvas, bir. oyun mamıya başladılar. Kırkıncı. daki- kada Vefalılar sağdan bir korner ka- K Hikmetin / çektiği korneri kaleci Turgay fevkalâde bir de kurtardı. Devre bu suretle 1-0 asarayın lehine bitti. İkinci devre İkinci devreye — Vefalılar — Galibi sakiçe, Karniği sağhafa, Melihi —de ortahafa alarak — başladılar. Yeşil- Beyazlıların bu. tadilâtı derhal ken: dini gösterdi; daha üçüncü dakikada Galip, Galatasaray müdafilerinin »: rasından sıyrılarak beraberlik golünü dizinden sakatlanarak oyundan çı tı. On kişi oynamıya mecbur kalı SarıKırmızılılar gelişi güzel bir kilde maça devam ediyorlardı. S çık Koçis ve goliç Tihanın dalmi su- Tette aksamaları, — Galatasaraylıları Gündüz vasıtasiyle hücuma — mecbur ediyordu. Otuz yedinci dakikada Gün düzün hazırladığı müsait bir akını yi- 'ne İlhan fena bir vuruşla dışarı attı. İkinci devrede başından sonuna ka- dar güzel oyniyan — Yeşil-Beyazlılar karkıncı dakikada güzel bir fırsat ya kaladılarsa da Bülendin çok kuvvet gutunu yine Turgay yerinde bir mü- dahale ile önliyerek Galatasarayı mu- hakkak bir gölden ve maflübiyetten kurtardı. Biraz sonra da maç 1-1 be Şurası muhakkak ki, Galatasar takımında Muzaffer ve bilhassa kale ci Turgay çok güzeldi. Turgayın zel oyun G. Sarayı muhakkak maglühiyetten kurtardı. Vefalılar ise bütün maç müddetince canlı ve ener dik idiler. İkinci devrede Galibin sağh çe geçmesi Vefalılara bir beraberlik Sarı-Kırmızılılar - daha raberliğe çoktan razı idiler. Hakem Mustafa Güventürk'ün idaresi vasat tan yukarı değildi. İngilterede ik maçları İngilterenin birinel küme takım- lari arasında lig — maçlarına de vam edilmiştir. Teknik — neticeler: Arsenal 4 - New Castle 2, Birmin gham 0 - Middlesbrough 0. Blackpool © - Bolton Wanderers 0. Burnley 1 - Chariton Athletic 0. Chelsea 0 - Wol verhampton Wanderers 0. County 2 Evertoh 0. Liverpool 1 - Fulham 1 Manchester United 0 - Portamouth 2. Stoke City 1 - Aston Villa 0. Man chester City 2 - Sunderland 1. West Bramwieh 0 - Huddersfield. 0. Bu neticeler alındıktan sonra İikir ileri gelen takımlarının puvan dü: Tumları şudur: Geçen mevsimin şam piyonu Portsmotuh 49 puvanla bi Fincl küme liderliğine yükselmiştir Sünderland, — Manchester United ve Liverpool'un 48 puvanları - vardır Wolverhampton — Wanderers M7 pu vanla takip etmektedir. Portemouth Sunderland ve Wolver'ler, Manches- terle Liverpool'a kıyasen birer oyun noksan oynamışlardır. Macarlar, Davis Kupası maçlarına girmiyorlear Londra, 16 (Naten) Macaristan nın Davis Tenis Kupası maçlarına iş tirak etmiyecefi Budapesteden bildi rilmektedir. Öğrenildiğine göre, t nişçilerinin —geri / dönmiyecekleri | | | kazandırdı. küvvetle tahmin eden Macar id cileri bundan dolayı bu yolda » Kırkpınar güreşleri Her sene yapılmakta- olan Korkpınar güre, mayısta Edirne Sarayiçinde t edilecektir Kırkpınar güreşleri için Edirne şimdiden. hazırlıklara başlanmıç PUVAN VAZİYETİ Takımlar MGBL MA YP. Beşiktaş —10 6 B1 u F. Bahçe —8 4 iıamsas | Göztepe —T 0 0 T 1 we