15 Mayıs 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

15 Mayıs 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

18 Mayıs 1050 |Siyasi tetkikler Ruslar ve Mançurya Moskova ile Çin komünistleri arasındaki müstakbel münasebetler ne şekil alacaktır ? İOSKOVADA Sövyet Hükümetel tarafından Mao Tse-Tung ile sair Çin mümessilleri şerefine Sovyet-Çin ittifakının imzalanmasını müteakıp verilen ziyafetin en bariz ciheti, bu ziyafetten bahseden Sövyet, — resmi tebliğinde Çin'in Sovyet Rusya'daki büyük elçisinden önce Mançurya'daki Bölge İdaresi Başkan Vekilinin is- minin zikredilmiş olmasıdır bir tesadüf oluşuna ihtimal verilemi Bunün zira Sovyetler protokol meselelerine büyük bir. ehemmiyet — atfederler Çinde bir vilâyet — idaresinin resmi Başkamı dahi olmiyan bir insana gös- terilen bu dikkate değer şeref ve iti- bar gu gekilde tefsir olunabilir: Bü- tün Çine şâmil bir merkezi hüküme- tin kurulmasına — rağmen, — Ruslar, Mançurya'ya yarı müstakil bir siya- Si varlık müamelesi yapmakta israr edeceklerdir. Sovyetlerin — Mançurya'ya göster- ikleri ilgi, Büyük Çin Seddi'nin gü- neyinde kalan Çine gösterdikleri il- giden © kadar büyüktür ki, herhangi bir Sovyet Hükümetinin Mançurya'yı esas Çinden imkân nispetinde ayrı tutulacak hususl bir. bölge telâkki etmesi tabildir. Diğer taraftan, Çin vatanseverlerinin ötedenberi gayesl, ezici bir Çin çoğunluğuna malik bu. dunan Mançurya topraklarını birleş- tirilmiş bir Çinin bünyesi içine almak 've böylece az çok bir dahili muhta- riyet idame ettirebilse dahi onun ya- bancı memleketlerle olan münasebet- lerini merkezi hükümetin kontroluna tabi tutmak olmuştur. Hatırlanacağı gibi, ne 1904 tarihli Rus-Japon — harbine takaddüm eden Rus hakimiyeti devrinde; ne o harbi mütenkıp Rusya ile Japonyanın bir- birlerinin nüfuz bölgelerini tanıyan ve bunları müşterek tedbirlerle elde tutmayı / kararlaştıran — muahedeler imzaladıkları devirlerde; ne de 1920 senelerinde kendisini — Mançuryanın müstakil hükümdarı addeden Çang TTse-lin'in kendi salâhiyetlerine daya- narak Rusya ve Japonya ile anlaş- malara vardığı devrede, merkezi hü- kümetin sözü — geçmiyordu. Lâkin Çang Tselin'in oğlu ve varisi Çang Hsveh-llang Nankin'de kurulan Kuo- mintang Hükümetinin direktiflerini Kabul etmek meylini göstermesi üze- rine, Japonya onu tardetti ve Man- çurya'yı Çinden resmen ayırarak onu “Mançuko” adında — hükümran bir devlet ilân etti. Japonların kurduğu bu devlet, Ja- ponyanın 1945 de sukutu üzerine or- tadan kalktı, lâkin Japonyanın bu devletğen edindiği faydalar Moskova- nin gözlünden kaçmamış olduğu için © zamandan beri Sövyet — siyaseti Mançuryayı Çinden tamamen ayırıp kendi nufuzu altına almak, lâkin bu- 'nu yaparken de Çin milliyetçiliği ve vatanseverliğine — doğrudan doğruya meydan okumamak — gayesini güt- mektedir. Amur Üzerinde hudı EYYELA, Sovyetler Birliği, Yaltada Birleşik Amerika ve İngiltere t râfından tasvip edilen bazı imtiyaz- lar kopardı: bunlar Port Arthur, Da- iren ve Mançurya demiryolları hak- kındaydı. Agustos 1945 tarihli mua- hede ile milliyetçi Çin Hükümetine zorla kabul ettirilen bu imtiyazlara istinaden Sovyetler Birliği, Mançurya için husust bir statü elde etti. Çine, Mançurya Üüzerinde tam bir hakimi- yet sağlamamakla beraber, bu mun- hedenin Çin Milliyetçileri tarafından daha kolay — hazmedilebilmesi Bovyetler, Mançurya'daki Sovyet İş- gal Kuvvetlerinin çekilmesi halinde her türlü salâhiyet ve idarenin an- €ak Çin milliyetçilerine devredebile- ceğini temin ettiler. Lâkin muahedenin ihtiva ettiği em- niyet tedbirlerine rağmen Moskova Çin — mülliyetçilerinin ” Mançurya'ya girmelerini katiyen istemiyordu. ve Mahalli Çin komünistlerine yardım 'etmek ve milliyetçi askerlerin Man- Çurya'ya girmesine mâni olmak için Mühtelif hilelere ba; Neticede, milliyetçiler, — komünist devletler tarafından — tardolundular, lâkin bu arada Mançuryada bir bölge Kömünlst idaresi kurülmüş bulunu. yordu. Bu idare, geçen sene Pekinde Çin Halk Cumhuriyetinin merkezi, Komünist Hükümeti kuruluncaya ka- dar kuvvetli ve kudretli muhtar bir siyasi varlik iktisap etmişti. Simdi Ruslar, yeni imzaladıkları Sovyet-Çin ittifakı ile Port Arthur 've Mançurya demiryollarını 1952 se- 'nesi sonuna kadar Çine iade ettigini kabul etmişlerdir. Mao Tse-Tung'un, Çin topraklarına tecavliz eden bir ya- Bancı devlete baş eğdiği ithamından kürtülabilmesi ve Sovyetler. Birliği- nin Çine dostluk gösterdiğini idöle ederek Çi deki — komünist cephesini takviye edebilmek için Rusların böy. le bir tavizde bulunması, 'siyasi ba- kımdan zaruriydi. - Lâkin bu taviz, Yalta Anlaşması ile bilkuvve ele g çirlimiş olan Mançurya — Üzerindeki Rus hakimiyetinin kalkması tehlik sini doğurmaktadır. Kremlin, iki ak: rundadır. almak 20- Birincisi, Çindeki komünist reğiminin istikrar sağlıyamaması ve bir yeni sivil harpte devrimesi iht mali. İkincisi, Çindeki komünist derlerinin zatanla Titocu temayüller beslemeye başlaması ihtimali. Bu ih- timallerden herhangi birinin tahak kuk halinde, Çin Seddinin güneyinde bulunan merkezi bir Çin Hükümeti- nin tam kontrolü altındaki bir Man- çuryanın Rus nüfuz sahasından çık ması ihtimali vardır ve o takdirde Kuzey istikametinde Sibirya'ya doğru büyük bir çıkıntı yapan Amur nehri, hakiki bir hudut halini alır. Yiyecek ve mü lmmat ihtiyatları TRATEJİK bakımdan, Sovyetlerin Mançurya ile ilgilendikleri, geçen asır sonlarına doğru harbin üzerinden Çıta ile Vladivostok arasından direkt bir demiryolu hattının inşasına karar verdikleri günden beri bellidir. varmak için güneye gayretleri pek 0 kadar müstacel bir mahiyet arzetmemiş olmakla beraber açık deniz limanları elde etmek iste- yen Rusyanın tarihi emelleri arasında © da vardır inmk İktisadi - bakımdan da Mançurya en yüksek Sovyet menfaatleriyle il- gilidir. Sibiryada muazzam bir mü- dafaa sistemi kurulmuştu; buna ku- 'zey doğuda Alaska istikametinde in- edilen yeni Üsler dahildir; üstelik, Amur nehri üzerinde Ve Pasifik sa- hilinde mühtelif - sanayiler geliştiril miştir Malayanın hâkimi, esas teşkilâtı imzalıyor Selangor kanur itanı resmi bir toplantıda Malaya'nın yeni esas teşkilht unu imza (MEMLEKET HABERLERİ ) İzmir, 14 — (Husust muhabirimiz bildiriyor) — Sabahleyin, gün doğ- madan 3 saat önce, İzmirden hare- ketle Gediz Vadisine giderken yollar- da seçimleri idare edecek sandık baş- kan ve üyeleri ile, parti temsileilerine rastladık. Menemende 53 sayılı san- dık başında, sandık başkanı ve üyele- rinin seçimleri gayet dürüst bir şekil de idare edeceklerine dair and içtik- lerini tesbit ettik. Menemen ilçesinde seçimlere kanunun tâyin ettiği saatte hemen bütün sandıklarda aynı anda başlanmış'bulunuyordu. Çok dikkate değer bir nokta; her sandığın başında daha sandık mühürlenip zabit tutu- lürken seçmenlerin oylarını kullan- mak Üzere saf saf beklemeleri Idi. Bir ilçede, her iki partinin gayet hazır- lıklı oldukları partili seçmenlerin ifa- delerinden anlaşılıyordu. - Manisanın Muradiye bucağında saat © da seçim © kadar hararetli bir şekil almıştı ki, eçmenler âdeta rey vermekte müsa- bakaya girişmişlerdi. Sandık Başkanı: “Bu gidişle öğleye kadar oyların tamamen kullanılmış o- lacağını” söylüyordu. Saat 10 da Manisada idik. Burada sandık başları ilçe, bucak ve köyler- de gördüklerimizin aksine tenha di Sebebini öğrenmek istedik. Şehirler halkının köydekilere nazaran — daha geç kalktıkları Ve kahvaltılarını yap- fıktan sonra vazife başına gittikleri. ni, ancak Saat 11 de anlayabildik. Çünkü bu saatte Manisada da rey vermek üzere bekleşenler yüzleri bu- duyordu. Saat 11 den itibaren — her yerde seçim faaliyeti hizini almıştı. Sandık başkanları ve il ve ilçeler se- çim kurulları, seçim kanunu hüküm- lerinin kanunun ruh ve metnine uy- gun bir şekilde tatbiki için her türlü tedbirleri almışlardı. Seçim — propa- gandalarının Üç gün evvel durmuş bulunması seçmenlere düşünmek, ka- rar almak için imkân — verdiğinden sandık başlarında asayiş tamdı. Seç- menler tam bir huzur içinde oylarını kullanıyor. ve yerlerine dağılıyorlar- dı. Tam 4 yıl Türk Milletini idare e- decek en değerli simaları ayırmak için yapılan bu seçimin centilmenler arasında yapılan bir por müsabal #ını andırdığını ifade etmek realiteye '€n uygun düşen bir taraftır. (Mazisi beş yıl gibi kısa bir dev. reye inhisar eden demokrasi mücade- lesinin bu bahiste en güzel meyvala- Tını vermekte olduğu gözden kaçmı. yor..) Asıl hoşa giden bir nokta da 'seçimlerde baskı var, kanunsuzluk berdevam” teranesinin durmuş olma- S1 idi. Akşama kadar gezip gördüğüm yerlerde hiçbir partinin temsilcisi se- Beşiktap futbol — takımı Amerikada çimlerin cereyan şeklinden asin sikâ- yet etmiş değildir. Aynı şekilde hiç bir seçmen oyunu kullanırken baskı yapıldığını veya tesir altında. bira- kılmak istendiğini söylememiş ve oy tcareti çıkarılan şaylaların - aksine yapılmamıştır. Saat 15 te Manisada DEP. ve C. H. P. merkezlerine uğra- yarak durumu öğrenmek istedim. Her iki parti il merkezinde de dikkate de- ğer bir şikâyetin mevcut olmadığını memnunlukla gördüm. Her ikt parti sini 96 80 nispe- n — söylüyorlardı. Bu görüşün tek mânası şudur: Gizli Oy, açık tasnif esasına göre yapılmış olan bu seçimde saat 17 ye kadar her iki parti seçmenlerin kimi tercih ettiklerini ve oylarını hangi taraf 1- çin kullandıklarını - öğrenememişlere dir. İzmirdeki vaziyet şudur: — Saat 14 te İzmir merkezinde seçmenlerin yüzde 65 inin oylarını kullandıkları anlaşılmıştır. Hele Bornovada kulla- 'nılan oy miktarı yüzde 80 ini geçmiş bulunuyordu. Demokrat Parti ll mer- kezinde basına Kiber vermekle vazi- feli zat bana “esaslı hiçbir sikâyeti- miz yok, seçim gayet dürüst geçiyor, memnunuz. Neticeyi - kazandığımızı sanıyoruz” demiştir. C, H. P. İzmir li Başkanı Nazif Cağatay ise seçim- lerin cereyan tarzından hiçblr. şikâ- yeti olmadığını belirtmekle beraber, Tepecikte bir D.P. müşahidinin De- mokrat Parti lehine sandık - başında propaganda yaptığını söylemiş, san- dıklar açılıp oylar tasnif edilmeden netice hakkında bir şey söyliyemiye- ceğini ifade etmiştir. Aydında D.P. nin seçimlerin cere- yan gekli hakkında yaptığı teferrua- ta ait şikâyetlere rağmen diğer mer- kezlerde olduğu gibi gayet muntazam geçmiştir. Aydında C.H.P. saat 14.20 de neticeyi kahir bir ekseriyetle ka- zandığını ifade etmiştir ki, bu beya- 'na seçim bitmeden itimat etmek el bette ki caiz değildir. Denizliden al- dığım telefon haberine nazaran saat 14 te Denizli ilinde seçmenlerin yüzde 65 1 oylarını kullanmış bulunuyorlar- 'de Demokratlar önde gitmektedir. İzmir, 14 (Hususl — mühabirimiz bildiriyor) — 14 mayıs / seçimleri Egenin istianasız olarak her yerin- de Türk milletine has bir vekar için. de devam ederek neticelenmiştir. Şu aaatte herkes — seçimlerin hakkında hiç defilsi edinmek neticesi iptidal bir fikir için çırpınmakata ise de seçime / katılan iki - büyük — parti. nin bile netice hakkında en — basit bir fikri yoktur. Partiler, halkın se- çim sırasındaki hissiyatlarına daya. çlar için dün uçakla Yeşilköy hava alar 16 kişilik kafileyi resimde har eketinden önce görüyorsı İzmir, Manisa, Aydın ve Balıkesirde durum narak iyi kötü münalar / çıkararak tahminlerde - bulunmaktadır. Egede Mmühtelif illerden ahınan — malümat göre hiç bir yerde seçime iştirak ni beti yüzde 75 in altında — değildir. Bunun aksine olarak bazı yerlerde rey kullananlar” yüzde 90 ı Üstün- de görünmektedir. — Kapalı bulunan zarflar açılmış ve tasnifine bir mi kine süratiyle - başlanmıştır. —Asıl memnunluğu mucip olan nokta, İz- mir ve Manisa illerinde seçimin de- 'vam ettiği 9 saatte asayişi muhil tek hâdisenin cereyan etmemiş olmas dır. İzmir Valisi Osman Sabri Adal gayet basit seçim suçları istisna edi- lürse İzmir ilinde asayişi ihlâl edici tek hâdise olmadığını, halkın oyla- rını kanunun emrettiği.şekilde büyük bir intizam ruhu içinde kullandıkla- ını ve milletimize has bir olgunluk gösterdiğini beyan etmiştir. Bugün benimle birlikte seçim saf- halarını takip etmiş olan Deyli Eks- press muhbiri H. G. Cornell'in ifade ettiği gibi 14 mayıs seçimleri en de- mokrat memleketlerde rastlanabilen bir gekilde seçmenlerin ve partile- rin itirazlarını mucip olmiyacak dü- rüstlükte cereyan etmiştir. Corneli, mensup olduğu gazeteye çektiği tel- grafta gu müşahedesini nakletmekte- dir: “Yolları bir hayli — bozuk olan Horoz köyün kurulan pazarında hu- bubat ve bakliyat maddelerinden baş- ka sebze ve yağ satan köylüler top- danmıştı. Kendileri o kadar soğuk- kanlı davranıyorlardı. ki, bir taraf- tan satış yaparken öte yandan müna- vebe İle sandık başlarına gidiyor ve oylarını kullanıyorlardı. Havva Kan- maz adında 65 yaşında bir köy ka- dini bana oyunu D.P, Jehine kullan. dığını anlatırken bir Türk atasözünü öğretti. “Sahip değiştiren tarla genç leşir, dedi ve oyunu onün için D.P, ye verdiğini hatırlattı. Havvanın ar- kadaşı olan bir başka kadın ise harp yıllarında ve daha sonra memleketi gâyet iyi idare eden Halk Partisi ik- tidarına oyunu bağışladığını gurur. Ja haber verd Mersinde şiddetl sağanaklar Mersin, 14 (A.A.) — Bir haftadan beri fasılalarla devam etmekte olan yağmur bugün sabaha kargı &aat 4 te gayet şiddi gök gürültüleri, şimşekler ve yıldırımlarla devam eden bir saatlik sağanak büyük erdi. Rürmüştur. Bu arada bir eve de yıl dırım isabet ederek tavanın delinme. #ine ve bir de duvarın yıkılmasına se- aybı yoktur İSTANBUL — Triygve Lie Mokuvaya 4 proje götürmüş Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri, Moskova ziyaretini uzatma fikrinde Moskova, 14 ALA. (Lps) — Perşem- beden beri Moskovada bulunan Bir. Ve Dle, ziyaretini uzatmaya karar Ver Moskova, 14 ALA. (Afp) — Birler miş Milletler haberler 'merkezinden bildirildiğine göre, dün öğleden sonra Gromiko e Birleşmiş Mülletler Ge 'nel Sekreteri Trygve Lie arasında ce> Teyan eden görüsme takriben bir aat Sürmüştür. 'Bununla beraber bu gö Tüşme hakkında fazla tafailât verik memektedir. Lie, bundan sonra Bir. leşmiş Mülletler “eski Genel Sekreter Yardımcısı “Arcadi. Scbolev e görür müstür. Sobolev hâlen Sovyet Dişişle- Ti Bakanlıında vazifelidir. Tie'nin $ projesi 'Moskova, 14 ALA. (Ünited Presa) — Dün akşamki diplomatik tahminler, Teygve Lle'nin Moskovaya — getirmiş bulunması mümkün olan dört genel Proje etrafında toplanmakta tâl: 1 — Komünist Çin temsilcisini ka- bul ederek Güvenlik — Konseyindeki Çıkmaza nihayet verilmesi, 2 Güvenlik Könseyinin muntazam fasılalarla dört büyük bassehirde Due- isleri Bakanlarının yahut Başbakanla- Tinın da takip ettikleri - toplantılar yapması, '$ — Âtom kontrolü görüşmeleriz tekrar başlaması, 4 — 9 Avrupa memleketinin Birler- miş Söiletlere kabulü, Buradaki umümi gayretlerini Iyi kargılayan Sövyet li derlerinin, Doğu-Batı ” münasebetleri 'nin normal hale getirilmesi icin yapı Jacak teşebbüsleri teşvik - edecekleri yolundadır. New-York, 14 Başkan cumartesi günü 1 İsrall devletinin teş rışı sağlamak için Londra, 14 ALA. İyoniyen denizinde pacaktır. Radyo, da dahil olmak Üzer kanaat Lle'nin ceğini bildirmiştir. Fransadaki Relms şehrinin çocukları milerinin manevralara Cumhurbaşkanlarını — alkışi Merasint Almanların' 5 sene evvelki teslimleri münasebetiyle İsrail Devletini (AP) — Amerika Yardımcısı A, W. Barkley, lin kuruluşunun ikinci yıldönümü münasebetiyle 6000 kişi önünde verdiği bir demeçte hür sekkülünün yalnız Ortadoğuda değil, bütün dünyada ba- dâzım — olduğunu söylemiştir. Barkley şöyle demiştir: Akdenizde manevra (Reuter) — Ati- 'na radyosunun bildirdiğine göre, İn- giliz Akdeniz filosu temmuz ayında manevralar ya- mühripler ve denizaltılar e Yunan harp ge- iştirak ede- N iyorlar. yapılıyordu. (W vent İsTANBUL, Dünya hikâye müsabakası. Birinciye 5000 dolar — y YENİ İSTANBUL, dünya edebiyatının kapılarını Türk edebiyatına açıyor Sayfa 8 Amerikadaki Yahudi taraftarları artıyor Başkan M ıi&HBarkley, övüyor İyi niyet besliyen her devletin, İsraili desteklemesi bir vazife imiş İyi niyet besleyen her milletin tara> 1i desteklemesi bir vazifedir.., Barkleyden sonra konuşan — New. Yorktan senato âzası Cumhuriyetçi irving İves, eğer İngiltere Arap mil- letlerine yaptığı silâh satışımı durdur- madığı takdirde, bir Arap tecavüzü- 'nü önlemek için Amerikanın da İsra- ile silâh yardımı yapacağını söylemiş- tir. İves İngiltereyi Ortadoğu sulhünü tehdit etmek için Araplara — yardım etmekle itham etmiş ve Alman mili- tarisminin yeniden canlandığını lddia ederek dünya sulhünün tehlike ge- girdiğine işaret etmiştir. Daha sonra Masır, Ürdün ve diğer Arap devletle- rinin polis teşkilâtları için tepkili u- çak ve harp gemisine muhtaç olma- dıklarını söyliyerek İngilterenin A- rap devletlerine kendi savunmaları 1- çin silâh gönderdiği hakkındaki td- dlasını gülünç karşılamıştı Yunanistanda Makronisos Kaınpı— kaldırılacak Atina 14 ALA. (Afp) — Bakanlar Kurülü, Makgonisos, sivli - temerküz kampını kaldırmaya karar - vermiş. tir. Bu kampta bulunan esirler sere best birakılmıyacak, — fakat — daha konforlu bir adaya nakledilecekler. dir. Adanın idaresi Genelkurmay yeri- 'ne Asayiş Bakanlığına vertlecektir. Arap Birliğinde ihtilâf çıktı Ürdün delegesi salonu terketti Kahire, 14 AA (Afp) — Arap Birliği komitesinin toplantım Ürdün delegesinin salonu Ani olarak terk. etmesinden biraz sonra sona ermiş- tir. Arap Birliği Geel Sekreteri Az- zam Paşa, basına verdiği beyanatta, görüşmelerin bühassa Birlik karar. farının Ürdün tarafından Ihlâli etra- fında cereyan ettifini - söylemiş ve 'nihal kararın yarın verileceğini iâ- ve etmiştir. YENİ İSTANBUL, Dünya hikâye Bi Dünya, en iyi hikâyesini arıyor Gazetemiz, öteden beti devamlı bir şikâyet ve ar- zunun yakın müşahidi bulunması — hasebiyle, içinde süphesiz dünya çapında dekerler bulunan Türk edip lerine, dünya edebiyatının kapılarını açmak zar 'mın çoktan geldiğine kani Idi İste bu sebepledi Amerikada “intişar etmekte olan New-York H 0 gazetesinin tertip ettiği dünya hikâye müsa- bakası, bizi bu gazete İle İşbirlikine sovketti ve sim- diye kadar Türkiyede yapılmamı bir hi kâye müsabakasını tertip etmkle de vazifelendirdi. - Dünya hikâye müsabakası, Birinelye 5000 dolar YENİ İSTANBUL, İste bu düşünce İledir ki, memleketimizin bütün dekerli kalemlerini “Dünya Hikâye Müsabakasına” iş- tirake davı müsabakanın Türk edebi. yatı için muvaffak olması ancak onlar — sayesinde mümkün olabilecektir. YENİ İSTANBU! * Müsabakaya giriş şartları Dünya Hikâye Müsabakasına, aşağıdaki — sartlar dahilinde İştirak. olunacaktır: A — Tanınmış veya tanınmamış her muharrir, kendi imzasiyle veyn inüntenr bir İsimle müsabükaya İstirak, edebilir. Müstenr İsim Kullananlar hakiki imzaları ikâyelerinin bir nüshası altına atarak kapalı bir zarfla ve müsabaka nihayete erdiği tarihte açılmak üzere İdarehanemize tevdi edeceklerdir. B — Hikâyelerin n az 1500, en çok 4000 kelimelik ve daktilo e Id nüsha olarak, sahifenin bir tarı fına yazılmaları şarttır. Mevru tamamen serbest tir. Hikâyeler, KIKE hayattan alınmiş, aK, macera, harp, İs, esrar, din ve ırk mücade deri veya beşeri sahip olal Şazılır rar ediyoruz, mevru kat alaabakanı Birinciye 5.000 dolar Müsabakaya giriş şartları Muharrirler, derdikleri hikâyeleri müsabaka netk iç bir yerde haşka, ederler. dan bir ilk bit ede .- yük b Pi tanesi ka Dünya tan da m en iyi 0 YENİ Bu 50 seçme hikâyenin Türkiyede neşir hakkını etmis ına ayrıca takdi simdiden temli Kirika, Avustralya, Yeni Zelanda, Hindistan, Seylân Müsabakaya Amerika da İştirak etmektedir. Fa- tertip heyeti başka bir sekil tatbik et Gazetemizin edebi heyeti, ktir. dilecek ve her hikâye Memleketin tanınmış ediplerinden mürekkep bü- İ şeçecek, gazetemiz bunlara 300 er İira müküfat fatlı Dünya Hikâye Müsabakasına girmek hak- kazanarak gazetemiz tarafından. Milletlera. Dünyanın en güzel 0 Hikâyesi stürak eden milletler şunlardır: İngib- müsabakaya Iştirak için gön- nesretmemeyi e yaparak en iyi 30 hikâyeyi tes- Bu hikâyeler gazetemizde neşre- 30 lira ücret verilecektir. ilen 80 bikâyeden en güzel kâyesi aranırken, bir taraf- ak eden milletler arasından edilmiş olacaktır. İSTANBUL . Bunları okuyu: /gok mühim müsabakasına Açre, İsveç, Nor- üya, İrlanda, İsral, Cenubi AT SÖY SAA TAANVESİ NMK ç OSSP v0ne OADUNMU GvyUNANU SYN YANŞG TANANVASLINAA X SS0P G00ü SAPUNNU 1 : Edebiyat tarihinin ; daha 5i ğ Muharrir, bu hus İtalya, Almanya, Hollanda, İ 'ame ekliyecektir. Vec. Danlmarka, Finlan z ize 80 haziran 1880 tarihine B kbur mükabilinde bizzat tevdi edilmiş — ve Yunanlstan. Z la gönderilmin D 4 üzerine “Dünya müsabakasır z Kaydi. konulmalıdır. Mokte ve ayrı bir. mükâfat vermektedir. Möiza x ee cn Snamş GORRUR SÜYK GÖUT TANVESI YNK a e