8 Haziran 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

8 Haziran 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

8 Haziran 1050 Askerlik bahisleri : Yüksek komuta YENİ ISTANBUL değişmesindeki teknik sebepler Genelkurmay Başkaniyle — başlıca Silâhli Küvvetlerin Genel Komut! lıklarında ve Ordu Müfettişliklerin. de yapılan. değişikliklerin siyasi se- bepleri var mıdır? Ve varsa nelerden ibarettir? Bunları bugünden mek güçtür. Fakat, bundan biraz da- ha fazlasiyle yapılacak değişikliğin teknik sebeplerini izah hiç de zor de- #ildir: Birinci sebep ve izah ordu ve harp potansiyeli arasındaki farkın — bu es- ki kumandanlarca kâfi derecede an daşılamamış olmasıdır. Bizde “Milli müdafaa” denilince akla derhal ve yalnız ordu geliyor, ordu deyince-de Mümkün olduğu kadar çok insan 've hayvanı toplayarak askeri birlik- lerin saflarına” katmaktan — ibaret zannediliyor. Biraz talim ve terbiye, biraz sağa sola dönüp, ava çıkma- 'nun da, bugünkü müdafaa meselele- Tini halle kifayet edeceği zehabına Kapılınıyor. Halbuki bu düşünce ve anlayış hattâ 1914-1018 harbi. için bile eskimiş bir zihniyettir. 1030-45 harbinde ise galiba yalnız bizde yı şadı. ve tutundu. Bugünün ordusu ise “Modern silâh- Jar ve bunları kullanacak kaliteli in- san''dan ibarettir. Şu halde kâfi de- recede modern silâh yoksa ve bunla. ı kullanacak kaliteli insan meydana getirememişsek bütün gayretlerimiz heba olur ve bütün bir mesal ve vet farafı 1043 te Churehili'in şu nük- tezini davetten başka bir şeye yarı maz. Churehili demişti ki: "Kahra- man 'Türk ordusu ananevi ve cesur piyade ve süvari birliklerine yine sa- hiptir amma, — neylersin ki modern ailâhlarla teçhiz edilmemiş bu ordu. bizim safımızda harp edecek — halde değildin” İş bununla da bitmez. Ordu tam mânasiyle teçhiz — edildikten sonra /dahi eğer memleketin iktisadı, zira- ati, ticareti, yolları, demiryolları ve Taaarifi, bir kelime ile “Harp potan- yeli” bugünün şartlarına uydurul- mamışsa milli müdafaa işi yine tam Bildir. Çünkü aç kalan ve sanayil Yazan : M. Şevki Yazman kötürümleşmiş bir millet harp ede. mez. Halbuki bizim Genelkurmayın vekâletlerüstü istiklâli alınıp — Mit Savunma Bakanlığına bağlandığı gt he kadar, bir kaç bin veya yüz bin zla insan mevcudü için bütün bir memleket iktisadiyatını veya sana- dini baltalayan hareket ve tedbir. ler beklemek Adet hükmüne girmiş- " Karabük demir fabrikasının yeri. 'nin seçilmesinden tutunuz da, harp esnasında petrol stoku yapmak için petrol firmalarını dağ başlarında ve yol inşasına icbar eden ve bu. yüz- 'den kâfi derecede stok yapılmaması- 'na sebep olan bütün garabetler, har- bi, orduyu ve milli müdafaayı bu yeni görüş ve anlayışla mütalâa etmeme- 'nin bir neticesidir. Bugün askerlik müddetinin indiril. mesindeki iktisadI zarureti eski e- kolün — komutanları — anlayamazlar. Keza askerlik müddetinin kademeli oluşundaki zarüret de bu - zevatça meçhuldür. Emirerinin “su gibi bol,, olduğu bu- günkü orduda vatandaş haysiyetini kıran bu işe son verilmesini - kolay kolay anlıyamazlar zannederim. Na- Sıl ki yedek subay işlerinde reform yapılması istendiği zâman da on ge- kizindeki mektep çocuklarını kıtalara verip bundan sonraki tahsillerini kı- subaylarının tanzim edeceğini si- cile bağlayan ve ancak “Hitler Genç- liğinde” görebileceğimiz garip ka- nunları Büyük Millet Meclisine ge- tirdiler. Hulâsa; teknik bakımdan bugünün en basit ve — zaruri ihtiyaçlarını dahi yeni bir anlayış ve görüşle ted. vir edemiyecek olan bu zevatın, es- ki sistemde yapacakları — değişiklik- ler, yeni Hükümeti tatmin edemez- di. Zannımca, tebeddülün en büyük sebebi budur ve böyle teknik bir za- rüretten doğmaktadır. Çünkü modern anlayış ve değişme, ancak radikal bir tebeddülden sonra mümkün ola- bilir. Almanya hususi muhabirimiz bildiriyor I Batı Almanya da Avruîa Birliğine bağlanmak üzeredir $ olmıyan bütün Alman politikacıları, Sovyet tehlikesine karşı müşterek savunma mevzuunda tamamen Avrupa Birliği Bonn, (Hususl muhabirimizden) — Amerikan işgal kuvvetlerinin, Hamsin | Yortularından evvel, komünisi taşkın: hıklarına kargı yaptıkları büyük hazır. Tiklar ve bilhassa ordu zününde Ame- rkan bölgesinde, bütün Alman halkı ( Vnde yapılan “askeri merasim, Batı 'anya alkına, Amerikan politika. a vukun gelen büyük değişikliki ça göstermistir. Son nümayisler, Tikan kuvvetlerinin - “işgal ordu: Mmahiyetinden çıkarak '“muhafız vaziyetine girdiklerine ve Orta anın “harekât sahası” değli “mü: 1 sahası, sayılmaya başlandığına hic süphe' birakmamaktadır. Amerika, soğuk harbin bu safhasın- dn gimdiye “kadar Berlinde muvaffe kiyetle tatbik ettiği “himaye ve müda- faa” “politikasını, bundan böyle Batı Almanyaya da tatbik etmek istediği: 'Ni meydana vurmuştur. Fakat şimdi Âmerika, Batı Almanya halkından da. Berlinlilerin gösterdiği anlayışı bekl mektedir. Bunun dik emareleri de gö Tülmeye başlamıştır. Batı Almanya sk yasi partileri ve halkı arasındaki sk Yasi tezatlar ne kadar derin oluram Olsun, Sövyet tehlikesine karşı müste- fek Savunma metelesi mevzuu bahis olunca, bütün münakaşalar kesilmek ftedir. Maklüp Almanyanın Amerika ftarafından deşteklenen Avrupa Birliği idenlini benimsemesi bunun bariz bir delilidir. Doku Almanyadaki - Sovyet Ordusu ve Moskovanın Almanya üze Tindeki baskısı olmasa idi, acaba Ba Almanya halkı, Avrupa Birliği fikrine yine rağbet edecek mi 1di? Bunu mi Sakaşa etmek lüzumsuzdur. Herhaldı bu dekişmeyen Amerikan — politikası Müspet ve Sovyet politikası menfi te: #irlere sebep olmuşlardır. Her ne oluran olsun, Almanyada - mumi efkâr artık Batıya teveccüh et Miştir. u günlerde, Berlinden. umumi Seçimleri Birleşmiş Milletlerlerin kon- trolü altında yapmak hususunda ge len teklif, halkın pek az Kısmının Manya komünistlerinin son toplantısı © kadar az alâka toplamıştır ki, Bonn Hükümeti, Doku Almanya politikacı: Jarımın bu toplantıya iştirek ettirmek. ten, geçen #enenin aknine olarak. ta Mamen sarfınazar etmiştir Batı Almanya Hükümetinin Avrup Könseyine bir murahhas heyeti gör derilmesi hususunda yapacağı teklifin Parlâmentoca tasdikı, umumi efkârın Termen tasvibinden Başka bir şey ol Sosyal Demokrat Partisinin mühim bir rüknü olan Berlin Belediye Baz- kanı Reüter, Bonn Hükümetinin, Av. Tupa Konseyinde Berlin için de çalış- Bremen'in keza Sosyal Demokrat olan ve Batı Almanya senatosunda oy a: BĞSi Danairet Sarlulle ÜN ae llli İstiklâl tanımadıkça Avrupa Kon. . Bonn mehafili Jemokratların kuru — mühalefet K daha müsmir olacağı kanaatli idealine bağlanmışlardır İç hı' fecaati Yunan ordusu, iç harpte Alman ve İtalyanlara karşı yapılan savaştaki kadar zayiat verdi Atina, 7 (Ap) — Başbakan Yardım- ci Papandreu, dün Yunan Mecilsin: de, Yunan ordusunun çete faliyeti Son vermek için yapmış olduğu müca: lerindeki kayıplarının, İkinci C. 'nan Harbinde, Alman ve İlalyan ordu. Jarına karşı yapmış olduku muharebe derdeki kayıplarına müsavi olduzunu söylemiştir. Japon komünistlerinin McArthur'e cevabı Antikomünist tedbirleri protesto etmek için umumi grev ilân edilecek Tokyo, T AA. (Afp) — Komünizm taraftarı işçi sendikaları federasyonu sözcüsünün ” bildirdiğine göre, olit Büronun tasfiye edilmesini iatiyen ka. rarı ve Yoshida Hükümeti tarafından İttihaz edilen anti komünlet tedbirleri protesto etemk için umumi grev ilân Sdhlecektir. Hindiçini komünistler arasında “tasfiye' Henüz teyit Komünist 'haberlere Hindiçini gefi Ho-Şi-Min, Moskovanın gözünden düşmüs ve yerine Kremline daha sıkı bağlı olan Dan-Huan-Hu ta- Yin olunmuştur. Dan-Huan-Hu, Hindi- Çini Komünist Partisinin genel sekre ferldir. Bundan önce bi simde 12 yaşındaki bir kızı cesedinin irdiğimiz gibi İtalyadaki Venice şehrinde bir köprü çök- müş ve o sırada geçmekte olan 50 çoçuktan 15 1 boğularak ölmüştür. Re- akrabaları — tarafından — taşınışını zörüyorsunuz Yunan Başbakanının demeci Paris, 7 ALA. (AFP) — Yunanlı- tan Başbakan ve Dişişleri " Bakanı General Plastiras, France Press A- dansına verdiği beyanatta — ezcümle demiştir ki “Bütün Yunanistan her memleket- le barış içinde yaşamak hususunda #amimi bir arzu ile meşbüdur. Yunan dış siyaseti mecliste açıkca tâyin edilmiş ve hükümetin bu duru- munu değiştirecek hiçbir hâdise zu hur etmemiştir. Başbakan, bir Akdeniz paktı ya- pılması meselesine temasla memleke- tin güvenliğini takviye edecek — ve halihazır savunma işbirliği sistemini tamamlıyacak her türlü tedbire ta- raftar olduğunu fakat, Yunanistanın hiçbir suretle tecavüzi hazırlık unsu: ru olmayacağım söylemiştir. Başbakan, Amerikan yardımı hak- kında şunları ilâve etmiştir: 'Mülli iktisadiyatın memleketin ih- tiyaçlarını tatmin edeceği vakte kı dar hükümet bunun devam edeceğine kanidir Philadelphla, 7 (Hususl muhabiri- miz telsizle bildiriyor) — Boşiktaş ta- kımı dün de güzel bir galibiyet daha €lde etti. Philadeiphia'nın Ali Stars ta- kımını 7-1 gibi ağır bir maklübiyete uğrattı. Beşiktaşın yedi gölünden ü- Günü aantrafor Bülent, sağ haf Fah “ÜNESCO” az gelişmiş memleketlere tekni yardım yapacak Fioransa, 7 . A.A. (AFP) — U- nesco Genel Konferansı program ve Bütçe komisyonu, Başkandan teşki Jâtın kaynaklarının Birleşmiş Mit lerin hizmetine tahsis edilmesini ve Bu süretle en az gelişmiş mıntaka Jara teknik yardımda bulunulmasını istemiştir. MEMLEKET HABERLERİ Türkiye futbol * birincilikleri izmir 7 (Husust muhabirimiz. bil- diriyor) — Bugün — Türkiye - futbol birincilikleri ikinci devre İlk kargı: Jaşmalarına Alsancak Stadında de. 'vam edilmiştir. İlk maç Gençlerbir. liği ile Kâğıtspor arasında cereyan etti. İzmirli hakem Bedri Kayanın idaresindeki maça takımlar aşağıda. ki kadroları İle çıktılar. Gençlerbirliği Rahim - Ali, Sait . Metin, Hasan, Ayhan - Hadi, İsmet, Ali, Mustafa. Halim. Kağıtapor Alâeddin - Ali, Osman - Yaşar, Hüseyin, — Küçük Asman - Remzi, Hakkı, Fazıl, Rahmi, Mustafa. Oyun bunaltıcı sıcak altında baş- ladı. Gayet zevksiz olan oyun kar. gılıklı ofsaytlarla sik sik kesiliyor 71 inci dakikada sağdan gelen topu tutan Kâğıtspor — santrforu kaleye çektiği gutla ilk gölü attı. 31 inci dakikada İsmetin — ortaladığı topu Kâğıtaporlu müdafi eliyle tuttuğun dan Kâğıtspor aleyhine penaltıyı Ha: san Polat göle çevirdi. İkinci devrenin beşinci dakikasın da bâriz bir şekilde ofsaytta — olan İsmet ikinci, hemen bir dakika sonra #0l açık Mustafa keskin bir şutla U- çüncü Gençler gölünü attı. 23 üncü dakikada Âliden güzel Bir pas alan İsmet kuvvetli bir şutla 4 üncü Genç: Birliğinin galibiyeti ile bitti. Göztepe: 1, Beşiktaş: 0 İkinci maç Beşiktaş ile Göztepe arasında idi. Bu maça takımlar An karah hakem Muzaffer Ertuğun ida: resinde aşağıdaki kadro İle çıktılar BEŞİKTAŞ: them . Marüli, — Faruk - Cemil, Nüsret, Eşref - Tekin, Hikmet, Mu- ammer, Şeref, Hasan. Oyuna Beşiktaş başladı. Üçüncü dakikada bir endirekt atışı kazanan Göztepe bundan faydalanı üncü dakikada Alâeddini: den çektiği frikik üst direği rak avta çıktı. 32 ci dakikada Göztepeden Ahmet, hızlı vurması yü. zünden muhakkak olan bir golü ka: çırdı. 43 üncü dakikada Şerefin ka palı zaviyeye attığı keskin gütu Er doğan fevkalâde kurtardı. İkinci d olnayan Gözte yapılan Beşiktaş hücumli eden Beşiktaş kak Cumhurbaşkanı ile Sovyet Yüksek Şürası Başkanı arasında tebrik ve teşekkür telgrafları gönderildi Ankara 7 (AA.) — Cumhurbaş- kanı Celâl Bayar, Devlet Reisliğine seçilmeleri dolayısiyle Sovyetler Bir. TIğI Yüksek Şürası Başkanı M. Şver- nik'ten aldığı tebrik telgrafına te- şekkürü mutazammın bir. telgrafla cevap vermiştir. Marshall İdaresinin - Fotoğraf, Afiş ve Çocuk Resimleri Sergisi dün açıldı Ankara 7 (A-A) — Marshali Yar. dım idaresinin tertiplediği Fotoğraf, Afiş ve Çocuk Resimleri Sergisi bu. gün ssat 16.30 da Ulusal Ekonomi Ve Arttırma Kurumunun yeni Sergi Evi binasında törenle açılmıştır. 'Açılış töreninde Büyük Millet Mec. dist Başkanı Refik / Koraltan, Müli Efitim Bakanı Avni Başman, B.M. M Başkan Vekillerinden Sıtkı Yır Calı, Siyasa! Bilgiler Fakültesi Deka. ni Fazıl Hakkı Sur, Müli Eğitim Ba kanlığı eçi gelenleri, İktisadi — İş. birliği İdaresi Türkiye fera Komite si Başkanı, Orta Elçi Russeli Dorr Je eşi ve yehrimizde bulunan Mara- hali Planı "Türkiye lera Komitesi V. Şeleri le İaveç Siçisi ve davetiner hazır bulunmuştur. Mülit Eğitim Bakanı Avni Başman ile İktisadi. İşbirliği İdaresi Türkiye Tera Komitesi ' Başkanı Orta / Eiçi Russeli Dorf ve müteak'den de Bü yük Milet Meclisi " Başkanı Refik Koraltan birer hitabede bulunmuşlar fik Koraltanın Serginin kürde- kesmesini müteakıp Sergi da 'etliler tarafından gezilmiştir. Bayar, bir ay müddetle Çeşme'de istirahat edecek İzmir 7 (Husust muhabirimiz bil diriyor) — —Cumhurbaşkanı — Celâi Bayar'ın her yıl mütadı olduğu üze 'az tatilini Çeçme — plâjlarındaki evinde geçireceği Ankaradan akse den haberlerden anlaşılmıştır. Bayar'ın şahal evinin temizlenme başlanmıştır. Ankaradan disine Büyük Millet Meclisi Be Koraltan İsveç, Pakistan ve Norveç elçilerini kabul etti Ankara 7 (AA.) — Büyük Mille #i Başkanı Refik Koraltan bu €leden evvel makamında İm Eiçisi M. Ernest Krogh 10 Göztepenin Türkiye - Almanya Ticaret Anlaşması Anlaşmanın, yeni ihtiyaçlara göre ayarlanması için teşebbüslere girişildi İzmir T (Husust muhabirimiz bil diriyor) — Bu ay sonunda müddeti hitam bulacak olan Türk - Alman ticaret anlaşmasının günün ihtiyaç Jarına göre ayarlanması ve yeni bir ticaret anlaşması akdi için teşebbü se girişilmiştir. Piyasadaki kanaate göre şimdiki anlaşma esasen ihtiyacı karşılamamakta ve iki memleket ti- caretinin ananevi seyrini bulamamak ta idi. Ekonomi ve Ticaret Bakanlı finın yeni anlaşmanın aktinden ön: ce İzmir ve İstanbul — piyasalarının İhracat ve ithalât bakımından istek ve ihtiyaçlarını öğrenmek — istiyece- fine ihtimal verilmektedir /ı__ Siyah - Beyazlıların Amerikada dünkü karşılaşması Beşiktaş, Philadelphia'da All Stars takımını da 7- 1 mağlüp etti reddin, santrahaf Recep, soliç Şevket ve solaçık Şükrü de birer gol kaydet- Mişlerdir. Oyuna Amerikallar basls Masına rağmen hemen hâkimiyeti e derine alan Siyah-Beyazlılar — birinci dakikada Recep vasıtasiyle lik golleri- ni kazanmışlardır. Amerikalılar onun- Cu dakikada Yavuzun ağır manevra. #Sından faydalanarak beraberlik golünü atmışlardır. Ondokuzuncu — dakikada Sükrü kendine mahsus bir sürüsiyle ftopu kaleye kadar indirerek Bülente Verdi. Bülent de sağ üst zaviyeden Beşiktaşın ikinci golünü attı. Otuz ye- dinci dakikada yine Şükrü soldan gü- Zel bir orta yaptı. bu güzel ortayı da Fahreddin völe bir şutla gole tahvil etti. Devrenin bitmesine İki dakika kala Bülent geriden aldığı bir topla kaleye kadar indi ve sıki bir sutla kalecinin kıpırdanmasına meydan ver- meden dördüncü defa topu ağlara İlinci devrede Siyah-Beyazlılar tek- rar hâkimiyeti ellerine aldılar, aha 1 üncü dakikada solaçık Şükrü güzel bir sürüsle ceza cizgisi içine Kadar girdi ve kalecinin kapattıkı zaviyeden kurşun gibi şutla beşinci golü de yap: ©. Yirminci dakikada Şevket, yirmi #ekizinci - dakikada da Bülent birer Zol attılar ve maç T-1 gibi açık bir farkla Beşiktasın. galibiyetiyle- bitti Besiktaşlılar cuma günü altıncı maç- Jarını yapacaklardır. Hulüsi TULON “Almanyanın doğu hudutları ancak sulh konferansında tesl edilebilir,, Frankfurt 7 AA (Afp) — Doğu Almanya Cumhuriyeti tarafından O- der - Neisse hattının hudut olarak ta: nınmasını yorumlayan Almanyadaki| Amerikan Yüksek John, Mac Cloy bugün beyanatta bulunarak demiştir ki Komiseri 'Almanyanın doğu hudutları — tek taraflı veya iki taraflı bir kararla Kati olarak tâyin edilemez. Alman- yanın doğu hududü ancak bu mem- leketle barış andlaşması imzalandı: A sırada kati olarak tâyin ve tesbit (Amerika Hususl Büromuz bildiri- 'yor) —- Kara Orduları Bakanı Frank Pace, West Point — Askeri — Akade misinde bir. gutuk — verdi.. Pace, bu nutkunda dünyayı — meşgul eden Mühim bazı askeri esaslara — temas, etmiştir. Kara Orduları Bakanı bilhassa su ana prensip üzerinde 1srarla düruyor. 'Muhtemel düşman, ı adetçe Üstün kuvvetlerine karşı ” dürabilmek İçin teknik bakımdan ihtmas / sahibi ol muş, gayet modern silâhlarla müceh- hez ve adetçe nisbeten kücük kuvvet ler kurmak Jazımdır. “Mühtemel düs man" ın adet üstünlüğüne — erişmek Pek mümkün olmadıkına göre; başka Bir sahada, yani modern silâhlar elde etmek için gayret sarfetmek daha ma- kuldür. Pace'in beyanatına muvazi olarak Disisleri Komlayonu huzurunda konu: şan General Omar Bradley, Atlantik Paktının “savunmasına temas etmiz Bradley, eker sllâhlandırılırsa, Av- Tupa — memleketlerinin — Amerikanın Yardımiyle herhangi bir taarruza kar Ş koyabilecekleri kanaatindedir. Ge Heral bu iddinsına esas olarak “ilmi Silâh” Jarda — “mühtemel / düsmana' Bispetle elde edilecek — Üstünlüğü al Mmaktadır. Nihayet, Marahali Plânı Elçisi Ave- reli Harriman da Senato Disişleri Ko- misyonu huzurunda beyanatta bulun- Mmuştur. Bu. vesile ile Senatör Cor Maliy'nin bir sunline - cevap veren Avrupa — memleketlerinin Buriyede Nâzım Kutsi Hükümetine itimat reyi verildi Şam, 7 (Ap) — Nâzım Kudsi, Mües- 'n Meciisinde dün, 2 muhalife kar: ar. Yedi kisi isi Cumhu- riyetci Demokrat olan 27 âza, Meclis te bulunmamıştır. Müstenkifler. ba. Kamsızdırlar. Amerika Savunma Müsteşarı, Rusyaya atomla taarruz etmeyi teklif etmişti Washington, 7 . AA (United Press) — Savunma Bakanı Yardım- cısı Panl Griffitn “Harp kaçınılmaz Bir vakıa mıdır?” mevzuunda radı Yoda yaptığı bir konuşmada, 1947 ta- Tihinde 'Başkan Truman'a — Sovyet Rusyaya bir atom bombası atılma: Sını teklif ettiğini açıklamış ve har: Bin kaçınılmaz olmadığını, işgel ai ftında Balunan Almanyada' vuku bu Jacak herhangi bir hâdise ile başlaya. bileceğini belirterek, bir harp vuku 'unda atom bombasının ve imkân ol duğu takdirde hidrojen bombasının kullanılması tehinde - konuşmuştur. Savunma Bakanı Yardımcısı, ka- 'naatince Sovyet - Rusyanın gereken İktisadi ve mnaf imkânları Baiz o Madığı için şu son İki sene içinde harbe girmediğini belirtmiştir. Komünist Çinde taarruzi hazırlıklar Danton, T- ALA. (United Press) — Bildirildiğine göre Kommünist Çin- iller Merkezi ve Güney Çinde sürat. le atratejik bir kara kuvveti meyda. 'na. getirmektedirler. Silâhsızlanma Konferansının acele toplanması istendi Washington, 7 - A.A. (Reuter) — Ayandan ? kişi ve Temsilciler Mec- Jisinin £ üyesi dün hidrojen bombası 'nın insanlığın şimdiye kadar tahmin edemediği bir tehlikeyi temsil etti. ini İleri sürerek Birleşmiş Milletler- den acele bir silâhsızlanma konfe- edilebilecektir. 5 V evle Resimde da'da n insı toplanmasını istemişlerdir. ve havı gönüüm Amerikan liderleri Batı ordularında kemmiyet değil, keyfiyet aranıyor Modern silâhların ateş kudreti sayesinde adet üstünlüğünü yenmek mümkün olabilir Sayfa 3 in fikri savunmaları için büyük gayretler sar- fetmekte olduklarını ve bu gayretle: rin müspet bir ilerlemeye sebep o düğünü, Delirtmiştir. Nehru'un Endonezyadaki ilk nutku “İktisaden ilerlemezsek, siyasi hürriyetimiz hiçbir mâna ifade etmez” Cakarta, 7 ALA. (Afp) — Hindistan Başkanı Pandit 'Nehru, — Endonezya “Temsilciler ve Âyan Meclisinde verdi. K dik nutkunda Hindistan ile Endo: Hezya arasında vukubulan bu hareke: tin dünya barışı ve Asya kıtası refahı Menfaatine olduğunu söylemistir. Hind Devlet adamı sözlerine devam “Asya, tedricen sömürgelikten kur- tulmaktadır. Fakat iktisadi ilerlemele: Ti takip etmezsek siyasi hürriyetimiz hiç bir gey ifade etmiyecektir.” Cenubi Afrikada ırklar meselesi Birleşmiş Milletler meseleye el koymuştur. Yeni Delhi, T AA (United Prej Yetkili “kaynaklardan " öğrenildikine göre Hint Hükümeti, Güney Afrikadar Ki Hintli ekalliyetlere daha iyi hayat Şartları temin etmek / maksadiyle üç Gevletin İstirakiyle — toplanacak olan Yuvarlak masa konferansına artık ih: Tiyaç Kalmadıkını - Capetown'a bildir. miştir. Filhakika Birleşmiş Mületlerde bu meovzuda bir yuvarlak masa kopfer Tansının toplanmasına karar vermiz. fir. Belçikada Leopold taraftarı bir kabine kuruluyor. Brüksel 7 (Ap) — Pazar günü ya- pılan seçimlerde Parlâmentoda ço Bunluğu kazanan Sosyal - Hristiyan Partisinin üyelerinden Jean Duüvleu- rt, bugün — Kıral Nalbi — Prens Charles'ın daveti üzerine Leopold ta- raftarı bir kabine kurmağa girişmiş. Üçüncü cihan harbinin başlıca harp sahası Washington, T ALA. (United Presa) — Birleşik Amerika siyasi ve askert mütehassısları üçüncü cihan harbinin cebep olacağı bir komünlst taarruzu Yukuunda Uzakdoğunun askeri hare- kâtın başlıca sahası olacağına kani- dirler. Aleusyen adalarından başlayıp Japonya ve Filipinler yolu ile güne- ye doğru uzayan Asya takım adaları Kayanın komünist hâkimiyeti altın. daki bölgelerine bir karsı taarruz pılmasi için atlama tahtası vazifesi ni göreceklerdir. Ameriki ekserisi müdafaa hatlarından bir ço- gunun Asya takım adalarında kuru: Tacağını beyan etmek hüsusunda Dis- isleri Bakanlığı mensupları ile bir. leşmektedirler. Sehuman Plânı görüşmeleri Paris, 7 - ALA, (Reuter) — Fran- sanın, İtalya, Almanya ve Benelux devletlerine Avrupa kömür ve çelik sanaylinin birleştirilmesine ait mü- zakerelerin 20 haziranda başlamasını teklif ettiği bugün resmen. bildiril. miştir. Boksör Halit Ergönül dünya şampiyonu oldu Paris, 7 (Hususi muhabirimiz bildi- riyor) — İtalyada yapılan Ordular a- Tam boks müsabakalarında finale ka- ian 4 boksörümüz şehrimize, gelmiş. ler ve İaviçre, Fransa, İtalya, İspanya, İnelltere, “Yunanlatan ve Amerikan ordu boksörleriyle üç günden beri çar- pismılardır. - Buzün tona eren finai Müsabakalarından — sonra 32 kiloda Halit Ergönül bütün. rakiplerini ye nerek dünya şampiyonu olmuş, 62 ki. İoda Semih Kizılcınak da dünya ikin- Clikini kazanmıştır. Türk bayrağı ge. fef direğine çekilmiş ve mülli margı: muz ayakta dinlenmiştir. Bokslar bittikten soara — tanınmış ftllm yıldızlarından Daniyet — Darvö, Elizabeth Taylor. - Halit Ergönül ve h Kızılcınakı tebrik ederek ak- jmeğine davet etmişlerdir. MUSABAKA KUPONU 1 aralık 1830 de çekilecek büyük kuramıza iştirak için « Şağıdaki kuponlardan — 90 tane Çetirerek bir kura numarası a Tabileceksi Tafsilâtını her pazar günkü (YENİ İSTANBUL) da / arayı Yeni İstanbul'ün 'KUPONU