9 Ağustos 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

9 Ağustos 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

© Ağustos 1080 YENİ İSTANBUL Bayta 8 F Günler geçerken İsabetsizliğin devamı Refik Halâ KARAY Vöre uai e kan “kabine Kasin bir. ifac kutlamaya karşılık bulamıyan. hüküm e tasarrufa riayet ettiler, israf ve çarçuru & ususi trenle seyabat itiyadından. bile vazgeçire obiller sürdüler ve ödenekleri - bol keseden z; fakat fetih yılı için bütçede Hiç süphe götürmez Ki azıcık tasarrufla on yılda her senenin büt- utlü güne bir kaç milyon ayırmak pekâlâ mümkündü. Hem de en büyük sehrimizin bir taraftan imarı a bir propagandaya yol 9 olmak. ferah ylc c Simdi içinizde rahatlık duyuy Zira sadece belediyenin ve bir komlsyonun bu isi eklisiniz. hükümetin öyle bir dâva T? İstanbulda İstanbul, bir aralık hatalı bir. gör ahlâkını bozucu ve boz, hanel sehir ve kasabadan far Meydana koydu. Hattâ İstar nin kuruluşunda önayak olarak çok Iyf çalıstı ayılmıştı. Zaman ohun yeni ve eskt her di bir mahiyet ve karakter taşımadıkını yal bir kültür merkezi sıfatiyle demokrasi- dürüst, dinç ol dükünü İspat etti. Bozgunculuk bu b Tktidardaki hükümetin eskileri Belediyesine birakması, komlsyona Sün bir devamı oluyor. İlâve edeyim İanarak güzelce kutlamamızı siyasi zumlu göstermekte, hattâ semiyecek bir devlet tasavvu tiyarlıkı ve fırsatı kaç millete vermi detçe ve milletçe paylaşı Sitem hep âşinülardan N ise diyeceğim yok. gibi beş yüzüncü fetih yılını Şehir valesi İsabetsizliğin ve dar görür ki bu yıldönümünü fedakârlıka kat- vaziyet her zamankinden fazla ü önüm yılını mühim- bir gehri, bir bah: dştür? Şerefini de, masrafını da dev. İ gelir bigüneden gelmen Bayarda Balıkesirde mühim bir konuşma yaptı Cumhurbaşkanı Bayar, inşaatın süratle tamamlanacağını bildirdi Balıkesir, 8 (Husust muhabirimiz bildiriyor) — Geceyi şehrimizde ge- çiren Devlet Başkanı Celâl Bayar, Sabahleyin saat 10 da refakatinde BMM. Başkanı, Maliye Bakanı, Ba- hkesir milletvekilleri ve Vali Vekili bulunduğu halde — yangın sahasına gitmiştir. Yangından zarar görenle Fin teşkil ettikleri kütleye ilâve o Jarak halkın teşkil ettiği sevgi hal- kası o kadar şümullü bir hal almış- f ki polis ve inzbat kordonu sarıl. mış ve Celâl Bayar halkın rahatsız edilmemesimi tavsiye mecburiyetini hissetmiştir. Cumhurbaşkanı — yan- gından zarar görenlerle konuşmuş, Zararlarının nispetleri Üzerinde dur. Tuş, aile ve geçim durumları ile il- gilenmiştir. Ekmeğe muhtaç bir fe. Tüketzede “Sen iyisin ya, biz de iyi oluruz” cevabını. — verince 1 Bayar “Haklısın milletçe iyi ve kuvvetli ol- mamız lâzım. Zorda olsak da veka- mmızı milletçe muhafaza edeceği Mukabelesinde bulunmuştur. Günün sıcağı altında toplantı mas| halli olan Nikâh Datresine — giden Cumhurbaşkanı burada esnaf ve ta. cirden temsilcilerle görüşmüş, — bu toplantıya Bayarın isteği ile Vali Vekili başkanlık etmiştir. 'Burada izhar edilen temenni ve 1- leri sürülen Yddialardan anlaşıldığına göre harap olan 500 dükkün gayet küçük olduğu için yeniden bu kısım- 'a ancak 200 satış yeri yapılabile- Cektir. Kalan 300 kişi için - şehrin ticaret Mmerkezinde boş arsa yoktur ve bunların ” bulunması için bütün devlet teşkilâtı elele verip imkân a- Tayacaklar ve en kısa zamanda bu. Tada yeni çarşılar — kuracaklardır. Ancak yapılacak yeni dükkânların Sahipleri nasıl bir tercih şekli için. de seçilecektir. Bu bahiste İleri sü. Tülen muhtelif” fikirler dinlendikten #onra Cumhurbaşkanı kürsüye gele- Tek şu hitabede bulundular: izlere geçmiş olsun demek için geldim. Uğradığınız felâket ha- kikaten büyüktür. Zarara uğrayan yatandaşlar büyük ekseriyetleri iti- bariyle geçim zorluğu çekenlerdir. Onların geçim müşkülâtı Şimdi daha da artmıştır. Yapılan — toplantının maksadı. alâkalıları — dinleyip ihti. yaçlarını tesbit etmekti. Bu maksa. Gi elde etmiş bulunuyoruz. — Bunları Osman Şahinbaş İçişleri Bakanlığı Müsteşarı cldu Ankara, 8 (Hususl muhabirimiz bil diriyor) — Ökrendikimize göre İçişle: H Bakanlığı Müsteşarlıkına " Giresun Valisi Osman Şahinbaş tayin edilmiş Ü. T.H.K. filosu Samsunda gösteriler yapıyor Samsın, 8 (Hususl muhabirimiz bil Giriyor) — 'HLK. filosu bugün sabah Ve öğleden sonra iki parlak — gösteri Yaptı: Üç bayan uçucunun akrobasi Hareketleri zevkle takip edildi. Erkek arkadaşlarından her hususta aşafı ol Madıklarını isbat eden bayanlar fılo- Kundan sonra erkeklerin Üçlü Tupin: gini öğretmen Mehmet Esenginin pa- Faşütle atlayısı takip etti. Akşamüstü Yapılan gösterileri "görmeke — bütün Bamsun halkı gelmişti. Havanın sert kine rakmen öğretmen Bayan Edibe Bubaşı erkek arkadaşlarının tereddi. 'den düne ağmen paraşütle 1400 met Güzel bir atlayış yaptı Akhisarda tevkif edilen iki komünist Akhisar, 8 (Hususl muhabirimiz bi Giriyor) —— Mustafa — Zeybekokul ve Bervet Trampet asilarında iki genç ko: Münlet propaganda yapmak suretiyi bugün Ceza mahkemesine İlk sorgularını müteakıp tevkif edil Taişlerdir. Mustafa. Menlerinden olup - son günlerdi elde mevcut imkânlarla temin etmek Üzere Hükümet derhal işe başlaya- caktır. Bugünkü iktidarın bu yangın faclası ile yakından alâkadar oldu Zunu yaptığım temaslardan anlamış bulunuyorum. Sizler çalışacaksınız. Hükümet yardım edecek, biz de el 'den gelen müzaherette bulunacağız ye bu yarayı elbirliği ile saracağız. Temenni edelim ki memleketimiz di ha selâmette kalsın. Bu gibi felâket ler tekerrür etmesin. Burada konu- şan arkadaşlar inşaatın süratle ta- Mamlanması -dileğini ileri sürdüler. Bu yapılacaktır. Şahsan kani bulu- nüyorum. Hükümetin de aynı kana: atte olduğunu biliyorum. Sizleri hür- metle selâmlarım.” Devlet Başkanı bundan gonra Vi. lâyeti ziyaret etmiş ve burada top: Jantı halinde bulunan Balıkesir mi- detvekilleri ve Kızılay yardım kolla- Tının çalışmalariyle alâkalanmıştır. izmir Radyosu faaliyete başlıyor Kısa dalga üzerine çalışacak istasyonun neşriyatı. bütün yurttan — dinlenebilecek İzmir, 8 UHususl mubabirimiz bildiriyor) — “İzmir. kısa dalga Tadyosunun kurulması hususun: da İzmir Belediyesinin istediği Tesmi müsnade gelmistir. Bu radyo istasyonu, muvakkat bir müddet için Parasüt kulesini an- fen olarak kullanacak ve tesi Satı 20 ağustostan evvel ikmal edilecektir. İstasyonun nesriyatı Bütün yurttan dinlenecektir. Kasım Gülek iktidarı tenkid etti Eskişehir, 8 (Hususl —muhabirimiz bildiriyor) — Orta Anadoluda tetkik ezisine çıkmış bulunan CH.P. Genel ekreteri Kasım Gülek bugün saat 18 e Eskişehire gelmiştir. Doğru Cum- hüriyet Halk Partisi merkezine giden 'nel Sekreter burada toplanmış olan Partililere hitabede bulunmuştur. G lek; Cumhuriyet Halk Partisinin mu: Halefet vazifesini lâyık olduğu sekilde Başarmağa çahşığına işaret ettikten zonra “CELEF. en iyi şekilde mühalefet yapabilmek için müsküllerle karşılaş Maktadır. Mecliste " tutanaklarımızın Tasdik edilmemesi için iktidar elinden gelen müşkülütı — göstermektedir. En hafif bir tabirle sunu söylyebilirim ki. iktidar serbest, samimi çalışan bir Muhalefeti arzü etmiyor görünmekte- dir, demiştir. Sözlerine devam eden Genel Sekre- ter, ara secimlerine temasla: 'seçim Kanununun ruhu ihiâl edik mektedir. Ara seçimleri geldi. Seçimi Tehir ettiler. Seçim Kanununu ihiki et Tler, Neden ihiâi ealidi? Herhalde hak kın kendilerine “rey vereceklerinden emin olduklarından değil Biz bu ge Şimleri - kazanacağımızdan - emindik Bir memlekette demokrasinin esasli Sürette gelişebilmesi için İdare me- kanizmasının — politika / tesirlerinden uzak, * çalışması lazımdır. Har buki bugün idare mekanizması altüst Göllmektedir. Dış politika meselesine de temas e- den Genel Sekreter şöyle demistir: 'Bu memleketin bilhassa dış tehlike mevzuubahs. olduğu zaman tekvücut Balinde bulunması dazımdır. C. H P. Türkiyenin dış politikasının partiler Zimgeldikinde musırdır. Müst Politikanın ana şartı da ikti Meselelerden mübalefeti dalma haber. dar etmesi ve mühim kararlar alınır. ken mühalefete danışmasıdır. Bu yol Mi Birlik için sarttır. İktidar kendi kendine karar'alır, sonra muhalefeti Buna iştirake davet ederse ona müste- Kanlıkça- vazifesinden “affedilmiştir. Bervek Trampet ise yoğurtçudur. Fek daş politika denemez ve mesuliye $e mühalefet katılamaz” D # ı V4 'Ğ Bi » & Ph Türk yüzücüsü Muradın annesi, kız kardeşi ve babası neler anlatıyor? iddia ediyor Babası, biz onu Manche Denizinde yüzsün diye mi Avrupaya gönder- dik? diyor Annesi, oğlunun yüzerken yiyecek bulup bulmadığı endişe- sinde. Kız kardeşi ise ”Murad Manche'ı geçemiyecektir!,, diye Murat Güler yüzmeye başlamadan evvel bütün vücudunu kremle yaktam Yukarıdaki resimde, Türk yüzücüsünü Manche kıyısında yüzmeye hazırlanırkı Körüyorsunuz. Manche Denizini yüzerek geçecek o- lan ilk Türk sporcusu Murat Gülerin Fransada Bozburun mevkiinden “pa- zartesi günü denize girdiğini biliyoruz. Fakat Murat Manche'in siyaha kaçan 33 kilometrelik koyu mavi ve azgın denizini asarak Fransadan İngilterey geçebilecek mi? Bu neticeyi - herkci Merak içinde beklemektedir. Bu da en mühimi olan Murat Gülerin an: Hesi ile babasının ve kardeslerinin bu husustaki düsünceleri nedir?. — Bunu öğrenebilmek- için dün sahipleri bul kundukları Suadiye Plâj ve Gazinosuna” ZL yaşımı bitiri gününe rastlar, Murat küçükten bi mezdi. Küçük kızım Aydında eye binmeği ve Bröve almayı çı yebilecekim. bilmem? 'Bayan Güler hem konuşuyor hem sik sk Yor?” Glye bana, yruyordu. bizleri büyük bir dikkatle dinleyen Tunması dolayısiyle annesi Bayan Gü- | yaşındaki Aydın Güler de: lerle ve kiz kardeşi Aydınla konuş- mak Kabil olabildi. Heyecanları ilk nazarda bile belli olan “Murat'ın annesi ve kız Karç çektir. Bunun icin arkadaşlarla n çikolataları kazanacağım. yüzemez ve benim, lerden. daha. iyi dali böyle bir teşetbüsün. Tandırıyoruz. sasıyorum sarfederek bu yüzmeyi bitirebilirse Ba ne mutlu: Süpheli dât, Sarı saçlarını zarif ince — elleriyle düzeltip gözlerini Marmara Denizinin enginlerine daldırıp "İmkânsız! Murat Manche'i gecemez!, diyordu. Annesl ise heyecanını ve merakını gizlemek istemesine rağmen her ha- eketinden heyecanlı oldukunu belli e- diyordu. Bayan Güler anlatmaya baş de Tetemedim. “Yesil hareli gözleri der zin derinliklerine dalmıstı. Fakladıktan sonra hafif bir. sesle: Murat 4 seneden beri Belçikada kimya ve gıda maddeleri üzerine tah. Sil yapmaktadır. Bundan iki ay kadar evvel” Murat, yazdığı bir me bazı sürprizler yapacağını bildirmişti. Biz de bu mektuba sevinmis Murat'ın Bu hususta babası ne düşünüyor. Sürprizinin 'eda maddeleri ” üzerinde | yecek oldum. Etrafımızı — çevreleyi Yeni bir icat olacakını tahmin etmiş: | — kalabalık: $ İlke gimdi anlıyoruz , oklumun bu | — —r Ne düşünecek?! Adamcağız Evlâti” Muvaftak olmasını. İstiyor. geldiği için adını İsmet koyduk. Mfu: İafa Bey üçüncü çocuğunun da erkek Olmasını istediğinden, muradına erer ermez İsmini Murat Koydu. En kücük: İeri de kızdır. Buna da Mustafa Bey, kendi doğduğu yerin ismini “Aydın, koydu. Fakat size şunu da söyüyeyim ki. çocuklarımın içinde en güzeli Mu- Fattir. Geçen sene yaz tatilini geci mek için İstanbula gelmisti. - Bizler Manehe'i yüzerek geçeceğinden ven antrenman yaptıkından hiç bahsetme Mişti. Allah yüzünü ak çıkarsın da Manche'ı yüzerek geçebilsin; bir Tür: kün Manche'i geçmeye teşebbüs etme *i 'herhalde irtihar edilebilecek — bir hâdisedir. Yalnız merak ediyorum - Caba oğluma yüzerkep yiyecek ve su 1? Yoksa hiçbir. vey ye Mi anatlerce yüzecek? " Bunu 'bilsem çok rahatlıyacağım. Hem size gunu söylyeyim. ki Muradın Man: Eğitim - Bakanlığına Nuri Özsan'ın Gümrük ve Tekel Bakanlığına da - Seyfi Kurtbek'in tâyinleri muhtemel Ankara, 8 (Husust muhabirimiz bil diriyor) —— Avni Başmandan açılan Mi Eğllim Bakanlığına - Ulastırm Bakanı Tevfik İlerinin ve Ulaştırr Bakanlığına da Seyfi Kurtbek'in t Yin edileceğine dair cian haberler a. Tâkalı çevrelerde ihtiyatla — karşılan Maktadır. Daha kuvvetli. sayılan. bir 'htimale göre Mili Eğitim Bakanlığı '9a gimdi vekâlet etmekte olan Nuri Özsan'n getirlimesi bahis mevzuudur. Bu takdirde Feyzi Kürtbey belki de Gümrük ve Tekel Bakanlığını derub- te decektir. Röportajı yapan: Vedat ETENSEL -. çhe'i geçmek için denize girdiği tarih '22 ye bastığı doğum Yüzmeyi çok severdi. fakat Manche'i geçmeye fesebbüs edeceği aklıma gel üzmek Merakı daha çoktur. hem Aydın tay- İstiyor, ondaki bu merakı nasıl önlr de 'Acaba Murat aç mi yüzü- Murat Gülerin annesiyle konuşürken 'a 'Murat Manche'ı katiyen geçemiye- kilo çikolata bahsine izirdim, ve emin Eğer bu husustaki ricalarımı büyük — bir | Murat Manche'ı geçerse ben de ondan Rezaketle kabul ettiler. daha iyi bir derece ile Manchet geçe: 'Murat Manche'in azgın dalgalariyle | bilirim. Cünkü Murat benim kadar da üzme atilim Mu: Tattan çok daha iyidir. Yalnız o biz. Ağabeyimin Bayan Güler sanki ne — soracağımı | Manche'ı geçebileceğine de inanamıyo. evvelden biliyormuz giti “anlatmaya | rum. en büyük ağabeyimiz İsmet he Başladığı sırada kız kardesi Aydın Gü: | pimizden daba iyi yüzer. ler de bu haberin elddiyetinden hâl | " Ağabeyim ” fevkalâde bir / kuvvet Madem ki bu kadar merak ediyur- sunuz size bir hâvadis vereyim “Ben 'e pek heveslendim. bu hafta Adalara' kadar yüzerek gidip gelece. im ve llk antrenmanımı yapacağım' Aydın - Güler muhakkak ki bir şey söylemek İstiyordu. fakat maksadının Manche olup olmadığını bir türlü söy Biraz d “"Mürat Manehe' geçecek, gözümle âk Sürrizi “Mancbe Denizi. ai gecmek İ nirden hastalandı: “Bir oğlumuzu Av; Mla Hakikaten güzel bir sürpriz de | rupaya Münche'i geçsin diye mi yol Bit ni? Muratlan baska Ki oğlum | İadık? Okusun adam clsun dedik. O Ve bir de kizım vardır. B büyük oğ: | Yüzücülüke heves ettir. diyor. İüm İşeal senelerinde doğduku içir Allah vere de başladığı işi bitire- Bilni “Turan, “iklaci oklüm 'da Tamet | bilse.. Söylemiyor ama/ babasının 'Ü- Paşanın Lozan Muahedesinde dünyaya | / züntüsü biraz da endi 'Ne olsa Iraktan gelen öğrenci şrupu Ankarai Türk yüzücü Manşı geçaedi Murad, İngiltereye 2 mil yaklaştığı sırada yüzmeyi terketti Düvr, İngiltere, & (AP) — 21 yaşın GarDir”DÜNE tafebeni, Starat Gölezi dün. Grcenmlch' “üyariyle “enat 1580 &n Sanehe Denizini geçmek üzere Frs ga ahilerinden denize girmüştir. 'Der ize girdiki andan Tübaren " Kimse Kendifini görememiştir. Kendisi “aym Tamanda Bir mükavemet Tekoru “ân kürmak “niyetindedir. Denize acilmaz Gan vv gazetecilere Yerdiği beya. Sallar Kargı sahile denizde eklenerek 30'ne sö'sant arasında geçecekini bik Slrmisti. Güler, bir kere 48 snat ge Sizde yüzdüğünü ve çek hoşuna gti İNi 'nkye etmmiştir. N Cap-Gris-Nez, 8 A.A. (United Press) Slarat 'Güler yüzmeye başladıktan Fi sabi Sonra Maneheri geçme tesebbü Sünü terketmiştir. Murat Güler deniz den çıkıkı zaman İngiltere sahilime 3 Si Mesafede Bulünüyordu Mearat pazarlesi günü yüzmeye bas. darken Mamdhe'i olaz santte geçmeyi firlınan havada yüzme mukayemat Fökoru daurmayı iatadiğini söylemiztir. Slurat San Dlegolu daktilo 31 yaşın Gakel “Porente Ghndmlek'in. kendisini Gölnenl ve İngiltere sahiline Yararak Blsmenen 'gesme rekorunu kırmanı & Hetine yüzmeyi terketmiştir. Dürr 8 CAP) SSi yaşındaki Amb- üA "kaai yüzücü Flerence Chaâ Dlek' 13 sant 22 dakikada — Maneher Şecerek yeni bir kadınlararası dünya Fekoru tEsin etmistir. Dür, Sabilerinde binlerce kisi ken- Gi Delemekteydi. Sahlle çıkar cik Maz Kndisini nağıl hissetliğini soran Taktecilere Mise Chadrlek gu cevabi Sermisür: Evat. çok İyiyim, yalnız bu kadar uu 'Dir Yüzmelen Sanra bu kaypak İiçri vaşlar üzerinde yürümek pek Bo Slmüyor. Hattâ, “geriye dokru yüzmeye — bile kazır olduğunu — söy Florence » Salâhaddin Çoruh Tarım Bakanlığı Müsteşarı oldu İzmir, 8 (Hususi) — Tanm Ba kanlığı Müsteşarlığına eski Tariş U- mum Müdürü — Salâhaddin Çuhruh, Petrol Ofis Umum Müdürlüğüne eski Osmanlı Bankası Müdürlerinden Ga- Jp Serterin tâyin edildikleri bildirü. miştir. . Kendilerini karşılıyanlarla birlikte yo; —a j ) yi 1 9 Ankarada Hindistan Elçiliğinde bir k zesimde kökteyi partld Yukarıdaki General Mac Arthur son Formoza seyahatinde Madam Çan-Kay-Şekle de zö- iştür. Yukarıdaki reslmde generali Madam Çan-Kay-Şek'in elini öperken görüyorsunuz. Atlantik Paktına iltihak talebimiz Bu husustaki res; müracaatın İngiliz Dışişleri Bakanlığına vardığı bildiriliyor mdra, & AA kümeti İle Atlantik Paktını imzalayan Ti memleket arasında görüş teatileri- 'ne yol açacaktır. Yetkili fagiliz çevrelerine göre, bu hususta kefeyi Türkiye lehine temaydl ettirmek, Birleşik Amerikaya ait bu Tunmaktadır. Çünkü Türkiyenin Atlaz Tik Paktına girmesi Amerikaya yeni vecibeler yükliyecektir. Diğer taraftan, Dişisleri Bakanlığın- dan bildirildikine göre, Yunan Hükü: "i 'Türk talebine benzer herhangi Mmüracsatte bulunmamıştır. (AFP) — Bugün yetkili 'bir İngiliz kaynakından bildi Tilâiğine görer Atantik Paktına İit hak hakkında Türkiye tarafından ya Pılan resmi müracaat Dişişleri Bakan- 'Bu talep, Pek yakında, İngültere Hü- Amerikalıların üzüm hakkında aldıkları bir karar İzmir, 8 (Hususi) — Amerika hü- Kümeti, şimdiye — kadar alıcı lehine tanıdığı subsite hakkını ilgaya ve bu süretle müstahsil Ülkelerin yüzde 40 fazlasına Üzüm satmalarını temine karar vermiştir. Puz Paristen ayrılacak Köprülü bugün Parla, 8 ALA. (AFP) — Türkiye Dış- işleri Bakanı Fuat Köprülü dün gece tzenle Strasbourg'dan Parise gelmiş- 'Bakan yarın Paristen Marsliyaya ve oradan İstanbula hareket edecektir. TTürkiyenin Paris” Büyükelçisi Nu man Menemencloğlu, Avrupa Konseyi İstişari asamblesi toplantılarında, per- Şembe gününe kadar müşahit sıfatiyle kalacaktır. Beşiktaşlı Şükrü İtalyan takımına girdi talebelerin Ankaradaki basın İraklı toplantısı Ankara 8 (AA.) — Şehrimizde misafir bulunan İraklı talebe grupu başkanı Prof. Tahsin İbrahim, bu- gün Irak Sefaretinde basın mensup- Jarını kabul ederek burada gördük. deri hüsnü kabulden dolayı çok mü- tehassis olduklarını, Türkiyenin ba. şardığı büyük inkılâplara karşı duy: Gukları hayranlıkları belirtmiş, ve Şunları söylemiştir “-Bilhassa Türkiyenin köylüye ehem- miyet Vermesi, komünizmi memleke- te sokmaması bizim için önemli bir derstir. Bu mühim inkılâplarınızdan İstifade etmek gayesiyle sık Sık he yetlerin gelip gitmesi bize büyük faydalar sağlıyacaktır. Ben — şahsan eminim ki talebe münasebetlerinin Yaptığı tesiri siyasl heyetler yapa- Tayor. Bunü, Pakistana geçen tale. Belerinizin Bağdad'da bıraktığı çok yi tesirde müşahede etmiş bulunu. Yprofesör sözlerine devamla en bü. yük arzularının ” Türkiyeye talebe göndermek ve TTürkiyeden de öğret- Mmen ve talebe celbetmek olduğunu söylemiştir. Lazio takımına giren Şükrü, dün uçakla Romaya hareket etti Beşiktaş ve Milli Takımımızın sol açığı Şükrü Gülesin dün bir uçakla şehrimizden ayrılarak İtalyaya git- Miştir. Şükrü Gülesin İtalyanın La- zio Takımı ile bir anlaşma yapmış bulunmaktadır. Putbolcumuz Roma- da 15 gün kadar kaldıktan sonra tekrar TTürkiyeye dönecek karısı ve oşyalarını alarak büsbütün İtalyaya gidecektir. Şükrü Beşiktaş Kulübü ile Alâkasını kesmiş ve Lazio Kulübüne verilmek üzere Kulübünden bir bon- servis almıştır. Samsun Valisi işe başladı Samsun, 8 (Hususl muhabirimiz bi diriyor) — Vali Hüsim İşcan vazif tedir. Vali, bir iki güne kadar te için kazalara gidecektir. TAHSİL KUPONU 1 aralık 1950 de çekilecek büyük kuramıza iştirak için a vşağıdaki kuponlardan getirerek bir kura aumarası a Tabileceksiniz. Tatsilâtını her pazar (YENİ İSTANBUL) da günkü arayı ÜOT KUPONU Ve