16 Ekim 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

16 Ekim 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

16 Ekim 1050 Sayfa 8 ——— ——— ——— — İMALİ Kore esirlerini sorguya çekenler, bugün, Rusların Kore harbindeki mesüliyetlerini aydı tan bazı hakikatler meydana çıka. Tıyorlar. Bu zavallı esirler, harp Başlamadan çok evvel, S8 inci pa- ralelir ük manevra ağını bildirmişlerdi. Haibu: üteakip bütün Rus talimcileri bir daha geri gel memek üzere gittiler. Dünyadan haberi olmayan bu za- vallılar çok geçmeden, kendilerine Büyük manevra diye ilân edilen bu mücadelenin, harp olduzunu anla- dilar. Bu harp, cehennem — halini Aldığı vakit de, etraflarında kendi. lerini harn cephesine sürükleyen Rus talimcilerini aradılar. Hükü- metlerine, Cenubi Koreye saldırma emrinl veren “büyük dostları,, Sov- Yetlerden, hakikaten vardım bekle- Gller. Artık bugln, Rusyanın, ken: Gi peyk devletlerinin askerleri ile beraher dövüştüğünü ve onların Mâketlerine seyirel kaldığımı mava başladılar. Bu acı tecrübe ile İlk defa kar- sanlar Şimal Korelller değiidir. Onlardan evvel, Yunan Asileri Rus. Jarın emri İle, senelerce müthiş bir a. olduklarını zördükleri zaman dimlarını kestiler. Bunun. üzerine (l inci Tıp Kongresi Ankarada toplanıyor Ankara 15 (AA.) — Türk 'Np Encümeni Başkanı olması dolayısiyle 11 inci Milif Tap Kongresi Başkanı Doktor İhsan Şükrü Aksel, ele alınan Mevzular ve kongre hakkında Anado. İu Ağansı muhabirine aşağıdaki beya- natta bulunmuştur: Yarin toplanacak kongrede — esas mevzuumuz tüberkülozu. raportörler biri içtimal, diğeri tıbbi olmak üzere iki mühim kısma ayırarak mütalâa edeceklerdir. Ayrıca, gene tüberküilo- Za ait 30 a yakın serbest konu mev- cuttur. Bu suretle serbest konular 86 yı bulmaktadır. yest konuların fazlalığından dolayı kongre üç kisım halinde çalışacaktır. Kongre dört gün sürecek ve 19 perşembe günü akşamı Sağlık Ba- kanlığının tertip ettiği bir çayla mo- 'na erecektir. Son günü kapanış tö- reninde gelecek köngrenin konuları tesbit olunacaktır. 'Tüberküiloz mevzuu üzerinde kon. grenin dürması, memleket için çok İstifadeli olacaktır. 1925 yılında, bü- Yük hastahanelerde hastaların 35 inin veremli olduğu istatistikler. den anlaşılmıştır. Bu nispet bugün, 25 sene sonra şüphesiz azalmamıştır. Cemiyetimizin en büyük düşmanı- zin gerek tıibbi gerek içtimal ba- kımdan tetkiki ve hazırlanan rapor- dar, sade tüberküloz mücadelesinde değli, memleketimizin milit ekonom! aahasında da faydalı akisler uyan. dıracaktır, füzde Bir dünya vatandaşının hâtıra defterinden ) Kremlinin kurbanları B Selim Sabit 'nün birinde Tahran Üzerine yürü. meye karar verdiler. Fakat İran ONÜ nun destekleri ile Rüslarla döstlük temin ettiği zaman Rus Bildir. Siyas e bu kurbanla Leninin “ideolojisi.,nin bütün. aSi için çalı veya pa- dükça - kabarıktır. . Bu adamlar, kendilerine verilen mühim bir işi bitirdikten sonra, dünya İhtilâli kini şefleri tarafından — terki Yor, ların emri e öldür! ders! Görült & iran ve gittikçe büyüyen bir. rahatsızlık, hâkimiyeti altında yaşaya KİKE — Kurbanlar — olan, Peyki icine alan geniş sahaya va- Si oluyor! Şüphesiz, Krem Fafına toplanmış çare milletleri muhafaza et çin kullandığı delili biliyorur: “Sa: bazlı olün, İşçi ihtilâlinin koruyueu. lan zaman bizlm için çalışıyor. lemektedir. Herhalde, büzün de, ye; mal Korelilere aynı şeyleri söylü: Fakat, acaba, zaman Rusya için mi çalışıyor? İşte bu sünle cevap: tilâlinin zaferini model memleket olm bir defa daha - kelimenin sosyalist ve nn nasında - geri kal- müş bi çet halini alacaktır. Bunl 'azdı dersiniz? Anadolu Kulübünün işgalindeki daireler Ankara, 15 (T.HA.) — Ankarada Cumhuriyet Merkez Bankası Umum Müdürlüğü binasının Üst katlarını iş- gal eden Anadolu Kulübünün bu a: ireleri tahliye etmesi talep edilmiş tir. Alâkadarların - verdiği “malümata göre, Devlet beş milyon liraya malo- an bir gayrimenkulün hemen hemen Üçte ikisi vaktiyle siyast bir kulüp o- larak kurülan bu müessese tarafın: dan kullanılmaktadır. Kalorifer. ve- Sair masrafları Merkez Bankasınca rüldüğü halde alınan senelik icar, iki bin liradır. Kulübün borçlandı: &1 icar bedelleri de olduğundan muka. vele şartlarını yerine getirmediği ile- ri sürülerek tahliye teşebbüsüne ge- Diğer taraftan Ankara Palas Oteli: 'nin vaziyeti de Vakıflar Umum Mü- dürlüğünce incelenmektedir. Evkafın Mmuazzam bir parasının yıllardan beri 'nemasız bir halde yatmakta olduğu düğünden bu hususta tedbirli Alınmaktadır. Pakistanın yeni Ankara Ataşemiliteri Ankara, 15 (TH.A.) — Pakistan Büyükelçillğinin yeni / ataşemiliteri Albay Mühammet Müstafa Han va ifesine başlamıştır. Muhammet Mus- tafa Han, Milli Savunma Bakanı R. fik Şevket İnce ile Genelkurmay Baş- kanını ziyaret etmiştir. Kremlin Çekoslovakyada harekete geçmek üzere Garetemiz geçenlerde, Kremlinin Cekoslavakyayı doğı K üzere hazırlandığını bi hâdine hakkıda Eöderdiği mektubu aynen aşakıya kı Ti altına a 'çok mühim Münleh, 13 (Husust muhabirin Charles Wighton bildiriyor) — Al. manyadaki Batılı İşgal makamlarının gü aaatlerde aldıkları mahrem. ma: Tümata göre, Stalin pek — yakında Prag'a bir du mareşali gönde- Terek, Çekotlovakyayı, bu. zatın. dik. tatörlüğü altına koyacaktır. Çek Komünist Partisinin işbirliğin- den memnün kalmayan - Kremlinin. Çekoslovakyayı kendi vasıtasız kon. trolü altına almaya kararlı bulundu- gu tahmin edilmektedir. doğrüya em- nuhabirin irmişti.. Husnsl” Kızlordu mareşali, Konstantin Ro- kassovaki'nin - Polanyadaki - vaziyeti. he mütenazır olarak Çek ordusu ge- nelkurmay başkanlığına veya baskoz Mutanlığına tâyin edilecektir. 'İhdası düşünülen Çek diktatörlüğü makamına Güney Almanya fatihi Ma: Teşal Komlef'in yahut da #on günler. de Köre siniri civarında — Mançur Sekeri müsaviri olarak vazife gördü: Ketirileceği tahmin edilmektedir. Hâlen Prag'a yerleşmiş — bulunan * Saygon hususi muhabirimiz bildiriyor W Hindiçinide mücadele gittikçe şiddetleniyor Faslı ve lejiyoner askerlerden müteşekkil Fransız birlikleri, Kızıl Çinde talim ve terbiye gören Komünistlerle ölesiye dövüşmektedirler Saygon, © (Husust Bernard Hali bildiriyor) — Vietnam- daki Fransız ordusuna mensup - bir kaç tabur, beş gündür, Kuzey Hindi- çini'de, komünlatlerle şiddetli bir mu- harebeye tutuşmuşlardır. Bu gece, açıklamalarda — bulunan bir sözcü, komünistlerin, Fransızlara. on misli falkıyetle taarruz ettiklerini ştir. Komünistlerin zaylatı çok Tansızlarınki de ciddldir. Komlinistler bu gece radyo ile “İn- şani maksatlara matuf bir görüşme, istemişler ve Fransızlar da: Saygon Tadyosu vasıtasiyle, Tatkonun 5 kilo- Metre kuzeydoğusundaki Bascau köp. rüsünde buluşmayı kabul ettiklerini bildirmişlerdir. Muharebe, askerf birliklerin, çok mühim bir hudut noktası olan Kav- bang'dan Tatko'ya doğru çekilmeleri Arasında şiddet peyda etmiştir. Bi Birlikler, Tatko İstikametinden ilerle- yen takviye kuvvetleriyle birleşmişler 'e İleri harekâta geçmek Üzere, Tat- len toparlanmak için gerili- Fransız sözcüsünün bu akşam a: çıkladığına göre, bu muhtelit birliğin. Ancak “İleri kuvvetleri,, Tatkoya va- bilmiş ve şunları ilkve İskenderun gemisi İskenderuna vardı İskenderün, 15 ÇALA.) — İsken- derun lüks yolcu vapuru bugün saat 8 de yabancı sulardan, ismini taşıdı: fi llmanımıza gelmiş ve Denizyolları Acenteliğinin tertip ettiği parlak bir e karşılanmıştır. Evvelâ vapur kaymakamı ve belediye bag- kanını makamlarında ziyaret etmi, bu ziyaret saat 10 da kaymakam, be- dediye başkanı ve seçkin dâvetliler süvarisi, İskenderunün — bazi — manzaraları çerçeveli olarak Ve ayrıca — bütün manzaralarını havi bir albüm. gemi- ye heliye edilmiştir. Kuzey İtalyadaki grev durmüştür Milâno, 15 (YIR: leri 22 gün devam ettikten sonra ser. best çalışan 4000 işçinin gelmesi rine nihayet bulmuştur. Küzey İtal nünlet grev ü Bu satırl arı dikkatle okumalısınız î “YENİ İSTANBUL., nesir haya- fının aldönümü olan 1 Aralıkta çekilmek üzere bir tahsli kı fertip etmişti. Bu kurada kazana- pada, diker bir okuyucumuz 3 sene Türkiyede tahsli yapmak imkânı Mi elde edecekti. Ayrıca 9 okuyu decektik. Evvelâ avlık abone kar paklariyle basladıkın sonradan büyük bir © Ü esinin arzusu Üzerli bir kupon seşrederek indik. K aralık 1950 tarihi yaklaşmakta olduğundan, neşir hayatımızın bas Ü Yadıkı zünlerde genis geniş izah e | tikimiz bu kura hakkında okuyu cularımıza izahat verelim Kuramızda — birinciliki - kazanan 1 klel Avrüpade — * genelik - tanal B maranı olan Kuponlar, birinci sayfamızın 10.000 lira imkânını elde edece muz tabail cakında olmaa Tahslle eitmek, istemediki takdirde Bu miktar 9ç 20 noksaniyle defaten kendisine tediye edilecektir. Kuramızda İkinciliki kazanan o kuyücümüzün — Türkiyede 8. sene 5.000 liraya nakkı olacaktır. Yukarıda olduku AYRICA : 3 altın saat Bir kupon bir istikbal hazırlıyabilir sol Üst köşesinde çıkmaktadır. 3 gümüş saat 3 çelik saat Bu kuramızda diker dokuz deri deceğiz şakdaki kücük kupon 90 kupon, size bir şans getirebilir Bu kuponlar sumarasızdır. tanesini Ketiren “okuyucumuz. kura aumarasına hak kazanır. Ay. nca aylık abone ” karnelerimizin 'dekerlede ve kadlar Tam edilecei Vletemin — (komünist) Hükümeti, mühim Fransız kuvvetlerine karşı ilk defa, bu derece şiddetli mukavemet göstermiştir. Viet-Min, kendisi - için Artık mevcut olmayan Çin hududu ci- Varında dövüşmek gibi bir avantaja aahiptir. izcl, 'bu suretle, Vlet-Min kuvvet. lerinin, son zamanlarda açığa vurduk. ları teçhizat ve talim terbiye Üstün. İüğüne işaret etmek istemiştir. Sözcü, manldar bir şekilde 'Düşmanın iyi bir mektepten tistiği aşikârdır.. demiştir. 'Düşmana doğru İlerleyen Fransiz kafilesi, çok miktarda ağırlıkları ta- şıyan Vistnamlı siviller yüzünden ilk İki gün gecikmiş ve baskın yapmak farsatını kaçırmıştır. Kafile, dağlar a- rasında, meşhür “4 numaralı yol,dan geçerken, muharebe şiddetlenmiştir. Genç #ubay, İftiharla şöyle diyor- du 'Her iki taraf ölesiye dövüştyor- du. Askerlerimiz arasında Faslılar ve lejiyonerler vardı. Bu askerler mütaden, ölünceye ka- dar dövüşürler. Fransız birlikleri, «- hm adım, Kayadan kayaya, çekile- ek. akıl almaz bir cesnretle dövür. düşlerdir. Son gece bile, mücadelenin yer ver devam ettiği söyleniyordu. Refik Koraltan'ın Silifkede tetkikleri Büyük Millet - Mecli köylülerin — ihtiyaçları alâkadar oldu Başkanı ile Silifke, 15 (Husust) — Bugtln Mer: 'nden ayrılarak Silifkeye gelen Bü- ük Millet Meelisi Başkanı / Refik Koraltan, burada halkın büyük sevgi österileri arasında / karşılanmıştır. Teceerdemli, - Koca Hasanlı ve Te masta seçmenlerle görüşen Refik Koraltan, bir çok gikâyet ve dilekle- Fi tesbit etmiş bulunmaktadır. Bu meyanda Erdemliler, muz istihsalinin inkişafı için kredi istemişler, ayrıca iratle tapulan- 've - faydalarını dağıtılan arazilerin dırılmasının — lüzüm belirtmişlerdir. Silifkeliler ise bura- vnin vilâyet merkezi haline getiril mesini, regülâtörden JAyıkiyle fayda- çek. anabilmek için sulama işinin g leştirilmesi ve bir lise — açılması di- /ginde bulunmuşlardır Refik Koraltan, bütün işlerin bir plân ve prugram dahilinde ele alına- Tak memleket ve millet işlerinin dü- zenlenmesi için çalışıldığını - beyan etmiş ve Silirke Ovasının süratle su: innabilmesi gerekli — tesislerin ilâveniyle regüilâtörden istifade çare- lerinin ergeç sağlanacağını söylemiş: Refik Koraltan, beraberindeki mil- detvekilleriyle. birlikte buradan Mut ilçesine hareket etmiştir. İzmirde sanayi odası kuruluyor İzmir Yeni Oda İzmir Sanayi Birliği, İzmirde bir sa: Husust) u mazbata Ticaret Ve Mazbatada, bugüne kadar Ticaret Odalarının mesaisi, daha ziyade tüc 'ar ve ithalâtçı lehine tezahür ettiği aslâ kurulursa nülmediği, düşü. bir hayli genişliyeceği bildirildi. HA- Danıştayda müzakere edilmekte mesi neşredilir edilmez sanayi kurulacaktır. Rus Mareşallerinden Konief veya Malinovski'nin diktatör salâhiyetiyle Çek ordusunun başına getirileceği söyleniyor yüzden fazla yüksek rütbeli Rus kur- May subayı Çekoslovakyada alınacak yeni askeri tedbirleri hazırlamakta- dırlar. Bu subayların hepsi, resmen, Sövyet aakeri ataşesi olan ” albayın emrinde - bulunmakta ve Pragdaki Sovyet elçiliğinin muazzam binasında oturmaktadırlar. Rusların makaadını çok iyi anlayan Çek resmi makamları, Sovyet askeri Keyetinin, son günlerde aivil olarak Prag'a gelmiş olan bir Sovyet örge- neralinin emrinde çalıştığını iddia et- mektedirler. Rusları'n oldukça serkeş ve bazan açıkca komünlst aleyhtarı olan ” Çek ordusunun başlıca birliklerine el ko- Yacakları da bildirilmektedir. 'Bazı Çek subayları — Sövyetlerin, Çek, Polonya, Macar veya Rümen gi- Bi peyk ordularını, müllt birlikler ha- linde kullanmaktan — çekindiklerine kanl bulunuyorlar. Yüksek rütbeli Sovyet subaylarının, harp halinde bu orduların kütle ha- linde firar edeceklerine emin olduk- ları da ayrıca bildirilmektedir. Bu 1- tibarla, Sovyet Genelkurmayının, Do- Ku Avrupa peyk devletleri orduların dan muhtelit bir birlik teşkil ederek çok sıkı bir kontrol altında bulundur. Maya karar verdiği tahmin edilmek- tedir Pragdaki yeni Sovyet genel karar- gâhi aynı zamanda, Doğu Almanya | le Güneydoğu arasındaki Sövyet bir. İlklerinin vazülceyşinde mühim deği- #iklikler yapmaya başlamıştır. Çekoslovak ordusuna mensup bazı subayların — bildirdiğine göre, — Kore harbi temmuzda en hararetli devre: sinde bulunduğu bir sırada mühim sa. 'yıda Sovyet tümeni batıya, Elbedeki demirperde hududuna doğru — ilerle- mişlerdir. Bununla beraber, aynı bu tümenlerin, şimdi tekrar geri alın. dığına kanidirler. Son on beş günde, Çek demiryolları, Almanyadan Ma- Caristan İstikametinde mühim mik- tarda Sövyet kıtaları. takımışlardır. Şimdi artık askeri harekât “normal, denilecek bir hal almıştır. Çekoslovakyanın — komünist Slanaki'nin, artık Moskovadan emir almaya, söylenmektedir. Çekoslovakyanın, doğrudan doğru- ya Sovyet kontrolli altına alınmasının dk safhası bu süretle başlamış. olu İyİ haber alan bazı Çek komlnist- leri, Slanakinin, hüviyeti henüz meç. hâl. yüksek bir Rus şahsiyetinin em. rinde bulunduğunu ve Çek Komünist Partisinin tamamen bu şahsiyetin dl- ektifi İle hareket ettiğini söylemek: tedirler, Sövyetler, tatbik ettikleri genlş is- ismar politikası ile Çekoslovakyayı iki yılda, peyklerin en fakiri haline getirmişlerdir. Harbi hemen takip eden yıllarda, Çekoslovakya, Avrupanın, hayat ge iyesi en yüksek memleketleri ara- 'Şimdi ise, Çek ekonomlsi, Rus hal kının hasret çektiği istihlk mallarını karşılamaya çalışmakta ve bütün is- tihsalini, cebren Rusyaya sevketmek. Ruklar, Çek parasının — kiymetini. muhayyel Bir dolar paritesine daya- Harak Sövyet rüblesine nazaran dü- Şük tutmak suretiyle, Çek — halkını Merhametsizce soymaktadırlar. Çekoslovakyayı saran tethiş dalga- arı, her türlü mühalefeti ezmektedir. Komünist rejimine muhalif olanların ekserisi, çalışma kamplarına sevke. ağır ağır ölmek Üzere, Doğu Alman- yadaki uranlum madenlerine gönde Tümektedir. Hudutta kalan diplomatların çektikleri sıkıntı Türkiye ile Bulgaristan arasındaki hudutların kapanması, üzerine Yunan istasyonu Dikyada 6 gün ka- lan İtalyan Sefareti ataşelerinden Le- onardi. ve kizi İki Yügi matı ve çocukları ile 3 Rüs küryesi Edirneden şehrimize gelmişlerdir. Trenin Dikyada bulunduğu bu müd. kaynaklar, det zarfında susüz trenin — isitilma kül gartlar altındı ular is- tasyon büfesinde karınlarını doyur muşlardır. Fakat Rüs küryeleri, kom- partımanın kapısını kilitliyerek kim- seyle temas etmemişler, zehirlenmek korküsiyle ne yiyecek ne de su alma: Bu emnada trende bir muhacir ka- dın erkek bir çocuk dünyaya getir- Karsta yağmurların zorarı Kars, 15 (Hususl) — Karsta on günden beri devam eden yağmur buğün dürmüştür. Ekserisi toprak 0- bir tanesi yıkılmıştır. zalyat yoktur. — Yağmurun Küz zamanında yağması maddi — za- Tarı müctp olmuştur İsmet İnönünün indirilen resmi ve CAHEP. İstanbul teşkilâtı Malatya Belediye binasından Jan: darmalar marifetiyle indirilen İsmet İnönünün resmi hâdisesi, — gehrimiz CHP. mehafilinde büyük akinler v. yandırmıştır. Bu münasebetle CH.P, İstanbul — Başkanı Tihami Sanı Başbakana ve İçişleri Bakanına bi. rer telgraf çekm mezkür hadise tir. Bu telgraflarda esnlifle kargılan- makta ve yapılan müamelenin ka yduğu belirtilmektedir. Keza CHP. İl B Belediye Başkanına da bir — telgraf anı, Malatya göndererek hareketinden dolayı ken: disini tebrik etmiştir. Z gp K3 4 Xişanlandıklarını geçen gün bildirmiş 1Y10 “Barış yolunda müşterek hareket,,_ görüşülecek Türkiyenin de fevkalâde Lake Succesa, 15 A. A, (AFP) — Birleşik Amerika, Fransa, İngiltere Filipinler, Kanada, Türkiye ve Uru- guay tarafından “barış yolunda müş teref hareket için hazırlanan karar süreti metninde yapılan ilk tadil, ge- 'nel kurulun fevkalâde içtimaa daveti- 'ne dairdir. Yeni metne göre böyle bir kurul, ancak Güvenlik Konseyinde 7 çoğur Tukla davet edilebilir ve ancak barış için bir tehdit mevcut olduğu zaman değli, barışın ihlâli veya tecavüz ha- linde silâhlı kuvvetlere müracaat tav. siyesinde bulunabilir. Üye devletlere kendi milli orduları içinde Birleşmiş Milletler birlikleri o- Jarak süratle hareket edebilecek manların talim ve teşkilini tavsiye « len ilk metnin hükümlerinde iki de- işiklik yapılmıştır. Birincisi, bahiş mevzuu birliklerin desteklediği karar, genel kurulun içtimaa davetini temin edecektir — teçhizatın kale zin — teçhiz edileceklerini tasrih ey- incisi de, silâhlı birliklerin toplanmasına engel olabilecek — olan İsveç gibi üye devletlerin de bu nevl Küvvetler vermesini nazarı itibara al- maktadır. Yeni metinde sarahaten tâyin edil- miştir ki, bilhassa üye memleketler kaynalklarından faydalanma üsülleri gibi müsterek tedbirleri inceleyecek olan komisyon, bir strateji hazırlıya- cak durumda siyasi bir teşekkül de- #ül, bir ahenkleştirme ve tahkik ko- yonu olacaktır. Bu hüküm, Avus- tralyanın yeni karar süretine katıl masını mümkün kılmıştır. Nihayet karar süretine yeni — bir raf ilâve edilmiştir. Bu, iktisa- di sahada İlerleme Üzerinde ehemmi. yetle israr eden Şili teklifinin yerini almaktadır. Birleşmiş Milletlerde Kore meselesinin halli için teşebbüse geçildi 15 ALA. (Unl kaynaklar ke ) — İyi haber alan Pres Amerikanın en büyük gazete grupu: “Türk Milleti - Akder sahillerini koruyacaktır,, diyor New-York, 15 A.A. (United Press) Hearat grupundan New.York Jour- 'nal gazetesi, dünkü - başmakalesinde Türkiyenin Kuzey Atlantik İttifakiy mreye davet edilmesini men nüniyetle karşılamakta/ ve İspanya- 'şekilde kabul edilmesini Gazete, / Karadenize Kafkas petrol sahalarının civarında Rusya ile hemhudüt olan Türkiyenin lerhal iki milyonluk hazır bir ordu çıkaracağını yazmakta ve “Türk Mil- leti Akdeniz sahillerini koruyacaktır, sahildar demektedir. 'Gazete, bundan sonra İspanyanın ilyon asker çıkarabileceğini ve her İKi memleketteki anti-komünist hü- kümetlerin elinde 5 milyon asker bu- Tunacağını söylyerek her iki memle- kette de hiç komünist beşinci kolu bulunmadığını Hâve etmektedir. Komünistlerin Mac Arthur hakkındaki kararı Ankara, 15 (ANKA) Radyosu bu sabahki yayınında Bir leşmiş Milletlerin Koredeki Komuta- n General Mac Arthür'e çok şiddet 1 hücumlarda bulunmuştur. Mac Arthur'ü Japonya, Kore ve Çin milletlerinin - celladi olarak — itham ve bu süretle kendi idam hük: münü - kendisinin imzaladığını ileri sürmüştür. Kominformun ağzı vazl- leneral Mac Arthur'ün Mo aya bağlı komünistler tarafından dama mahküm edildiğini göstermek- Çankırıda - dolu Çanları, 18 (Humusi) — Bir haf tadan beri serin giden — havalar ev iki akşam birdenbire soğudu. Şeh. fırtına ile Ay ni zamanda Tigaz ve Çekreş kazala: ana senenin Ük karı yağmıştır. beraber dolu yağdı. Birleşik Amerikanın, Birleşmiş Mil- letler Köre Komlsyonunun — cuma günü — yaptığı — hüsüst — toplantıda Mac Arthür'ün . komutasındaki - ki talar - tarafından — kurtarıldığı za- man Küzey Körede tatbik edilecek Üç safhalık bir program hakkında a- çıklamalarda bulunduğunu bildirmişe İerdir. Plân kore halkı Birleşik bir Kore ümeti icin yapılacak umumt se- e bu hususta bir karar verin. adar kom tarafından anılan toprak reformları ve mille dokunulmamasını derpiş Yeni İstanbul pek yakında bir sürpriz hazırlıyor 2