6 Kasım 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

6 Kasım 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

ÖRE harbinin İnkisafları ve bu- 'na ilâveten Birleşmiş Milletlerin Alerlde her türlü tecavtire - süratle karsı konulması hasusunda lüzüm- İr kanunları çıkarmakta / olması müvacehesinde Stalin kendisi için çok sikicr bir mahiyet / taşıyan su kiml Köreyi kurtarmak İçin uzak- şarkta döğrüdan döğrü aha le ederek üçüncü bir 'ne sebebiyet vermek veya kımıl Ko reyi kendi haline yıkılmaya. bira karak bütün dünyada komünizmin Prestijini kaybetmek zorundadır. Bütün / vaziyetler. birinci - şikkı tercih etmek İstemedikini ve tercih etmiyeceğini Inandıracak. mahiy, fedir. Bir yeni dünya harbini mak için Stalin evvelâ behemeh Savaşı kazanacağına emin olmak İstemektedir. Esasen 1946 da söye dediği bir natkunda “Sövyet Rüs Yanın vüküu melhuz her türlü var ziyetlere karsı kayabilmesi - için harpten evvelki sınaf varlığının & blâğı gerektiğini,, / belirt Mişti. 1848 yılında — Politbüre'nün sörelileri, bu gayeye 10 sene son! Şanl 1960 da varacaklarını resmen beyan etmişlerdi. büzün bir harbin ancak “ihtiyatlar,, tâbir et- iki işçilik, madenler, zahire ve bil hasan sınal İmalât atokları sayesin: de kazanılabileceğini kık sik söyler miştir. Zira, çok kuvvetli bir ordu- u varsa da bu “ihtiyatlar, a mü- dik bulunmamaktadır. Binaenaleyh Staline Köre, Sovyet Rusya her türlü vaziyetlere karsı t tında değildir. Bu da memleketin yeni bir harbe önayak olmaması icin her seyi yapacak demektir. Binaenaleyh Kremlin'in başkanı, Şimali Koreyi terke mühalefet e decek midir? Aynı zamanda bu da z mühtemeldir. . Rusyanın den küvvetlerinin en büyük kısmı bugün. dünyadaki —müthiş — ko nizm. teşkilâtı şebekesinin — içinde Bulunmaktadır. — Bu / menfaati kaşbetmek Rusya İçin askeri var- Pakistanlı profesörün dünkü basın toplantısı Ankara, 5 (A.A.) — Birkaç günden beri şehrimizde bulunan Karaşı Üni- versitesi profesörlerinden, İslâm Bir- Hi Ortaşark mümessili Sait Rama- dan, bugtn bir basın toplantısı yapa- rak, Pakistanla Türkiye arasındaki dostane münasebetleri, Pakistan mil- letinin Türklere karşı olan sevgileri- nü, Türk kelimesinin her Pakistanlı- nın kalbinde ve şuurunda silinmez bir gekilde yerleştiğini, seyahati esnasın. da uğradığı Arap memleketlerinde de Aynı şekilde Türkiye Ve Pakistana karşı müstesna bir hayranlık mevcut olduğunu müşahede ettiğini belirtmiş 'e Müslümanlar arasındaki / samimi dostlük hislerinin dünya barışında 6- nemli bir rol oynıyacağını kaydettik. ten sonra sözlerini şöyle bitirmiştir 'Türkiyede bulunduğum bir. sıra- da ilkokullara mecburi din dersleri- 'nin konulması kararı beni çok müte- hassit etmiştir. Ben bunun, yeni hü- kümetin Türk Milletine bir cemiles olduğu. kanaatindeyim. Bu hareket İslâmiyetin. Türk Mülletinde yerleş. miş olduğunun açık bir delilidir. A Tap memleketlerindeki - konferansla rımda ve Pakistana döndüğümde bu. nü bilhassa belirtmeye çalışacağım. Profesör Ramadan, yarın İstanbula hareketle burada olduğu gibi orada a Pakistan konulu bir konferans ve- Feceğini sözlerine ilâve etmiştir. Türkiyeye hariçten sokulan altınlar Bu yüzden altın ve altından mâmul eşya fiyatları düşüyor Ankara, 5 CANKA) — Dünyanın her tarafında olduğu gibi memleke. timizde de altın ve altından mâmul eşyanın fiyatları - düşmektedir. Son zamanlarda hariçten bol mik. tarda külçe altın gelmiş olması b düşüklüğe başlıca sebep — sayılıyor. Türk gümrükleri altın girişini ser. best biraktıkları için ithal işi gayet kolay olmaktadır. Ancak bu. altın. ların hangi memleketten ihraç edil. diği veya kaçırıldığı malüm değildir. Bazı mütalâalara göre Sovyet E ya dünya ekonomisini sarsmak piyasalara bol miktarda altım sür- Mektedir. Türkiyenin de bu memle. ketler arasında bulunması ihtimali yarit görülmektedir. Bu hususta mütalâasını / sorduğu. muz, Merkez Bankası Mali Müşaviri Namık Zeki Aral şunları söylemiş. tir: “— Bizde altın fiyatlarının — düş- mesine hariçten sokulan altırlar se- Bep olmaktadır. Dünya piyasaların. da çeşitli mali sebeplerle altın fiyat. ları düşüyor. — Memleketimize soku. ten mü çıkarıldığı, Yoksa başka mem. lacak bir mesele değildir. - Tür kiyede altın fiyatlarının düşmesi ye rine göre zararlı, yerine göre de fay dali- olabilir. Matbuat mensuplarının sigorta edilmesi Ankara, 5 (THA) — Matbuat nSuplarının sigorta edilmesi hak: kinda hazırlanan kanun tasarısı üze Findeki çalışmalara devam edilmek. edir. Çalışma Bakanlığı, — matbuat ensuplarının meslekt dürümları ve çalışma tarzlarına dair. tetkikleri: Bitirmiştir.. Mühtelif. memleketlerin (Bif dünya — vatandaşının hâtıra - defterinden Stalinin son kartları rilmiş ve incelenmektedir. Selim Sabit lıkının hissedilir. derecede azalma- Si ve rakiplerinin © nispette kuv. Yetlenmeni kadar vahim. olacaktır. Zira Stalin su veya bü şekilde Kim-İr-Sen'in “imdadına koşmiya- cak olursa lerin kendisine yüz çevirdiklerin Kati şekilde caktır. Bu meseleyi hi zaten halletmek de gelmez. dekil. Simdi. Stalin yeni kartlarını oynamaktadır. Bir taraftan. Maa- Tse-Tung'un — kamil Çin ordularını kızıl Korenin imdadına / sürmekte diğer taraftan dört büyüklerin ye- Bi bir konferans halinde toplanmıa- Sını saklamak istemektedir. Oyun açıktır. Çin tümenlerinin ” Korede Birleşmiş — Milletler — küvvetlerine karşı savasa katılmaları birdenbi- e bir umumi harp tehlikesi dokür. muştur. Şüphesiz bu tehlike, Krem- Tin'in zihniyetine cöre Washington, Lendra ve Paris'in kendisişle. gö Tüşmek “kararını almalarına kâfi gelecek, bu süretle simdiden diplo- k “muvaffakiyet elde edecek ve yeni manevra imkânları hâsıl olacaktır. Birleşmis. Milletlerin dev- teklemesiyle - küvvetli olan - garpil müttefikler, isi bir kere daha olu rüna birakacağa — benzemiyorl Çine yapılacak bir ihtar, onu leşmiş Milletlere karsı gelmek retiyle bugün atıldıı. tehlikeler ü zerinde düşündürecektir. Bir dörtler konferansına elince, bunun da modasi çok Şikür artık geçmişe benzemektedir. Zira di Şanın Akıbetini birleşmiş bütün mil İetler bizzat kendileri kararlaştır. mak, İstemektedirler. Sövyet Rus yanın elaltından yaptıkı. teşehbi dere e karşi cephe aldıklarını bir müddetlen beri göstermi. bulunu yorlar, Diker taraftan Stalinin yeni oy- madığı kartlar da artık sonuncular olacağa benziyor. Atatürkün on ikinci ölüm yıldönümü Ankara, 8 (ANKA) — Kasımın 10 una rastlayan önümüzdeki cuma günü Atatürkün — ölümünün 12 ncl Yildönümüdür. Millf matem günü o- lan o gün bayraklar yarıya kadar in. dirilecek, radyoda müzik — neşriyatı Yapılmayacak, — sinema ve eğlence yerleri kapanacaktır. Büyük Ata'nın gözlerini fâni dün- yaya yumduğu saat lam 9,05 te bi. Yük şehirlerdeki düdükler hep birden çalmaya başlayacak ve herkes oldu fu yerde durarak — Ata'nın ruhuna Bürmet vakfesinde bulunacaklır. O- kullarda ve köy meydanlarında da Atatürkü 'anma törenleri — tertip € dilecektir. - Halkevlerinde de mütat Merasimler yapılacaktır. Cumhurbaşkanı Celâl Bayarın cu: ma günü Atatürk hakkında bir hi tabede bulunması muhtemeldir. Türk Hıvacı[aı Derneği dün açıldı Ankara, 8 (THA) — Türk Ha- yacılar Derneği bugün saat 16 da Türk Hava Kurumunun umuml mer. kez binasında açılmıştır. Yapılan tö> rende Milit Savunma Bakanı Refik Şevket İnce, Milif Eğitim — Bakanı Tevfik Nleri, Gümrük Ve Tekel Baka- ni Nuri Özsan, Başbakanlık Müste- şarı Salih Korur, Hava Kuvvetleri Kurmay Başkanı Tümgeneral İhsan Orgun, İkmal Dairesi Başkanı Tuğ- general Seyfi Türegay, Türk - Hava Kurumu Başkanı Celâl Maral, Hava- cıhk Dairesi Başöğretmeni / Sabiha Gökçen, Motor ve uçak fabrikaları müdürleri ve basın mensupları hazır bulunmuşlardır. Törende Türk Hava — Kurumunun uçak, Motör, plânör ve — avadanlık servisi gezilmiş, Türk tipi. uçaklar, İsviçre ve İsveç mâmulâtı ayarında 'mptiğımız çelik alât ve edevat hak- kında mütehaasısların verdikleri iza. hat bakanlarımız tarafından dikkat le dinlenmiştir. Daha sonra — Türk Hava Kurumunun Türk — Havacılar Derneği için lokal olarak tahsis et 'tiği daire gezilmiş bu kısımdaki kon- ferans salonunda Helikopter mevzu. Ju bir de film seyredilmiştir. Türk Hava Kurümu - öğretmen »- daylarına Mili Savunma ve Milit E- Ritim Bakanları tarafından — brove, lerin tevzlini müteakıp misafirler bu. fede ağırlanmışlardır. Bir düzeltme Sâdâbad Paktının ihyası fikri ile alâkalı olarak memleketimizdeki Af ganistan, Irak ve İran temsilcilerinin dünkü nüshamızda intişar eden be: yanlarında aşağıda görüleceği gi Bi bazı tertip hataları olmuştur. Dü zeltir ve özür dileriz Afganlatan Maslahatgüzarının be- yanatındaki “Bu ise Akit devletlerim paktın ihyası için ihtiyatla harekete geçmeleri ile mümkün olabilir... cüm lesi "iştiyakla harekete geçmeleri ile mümkün olabilir., olacaktır. Irak Büyükelçisi. Doktor İbrahim AKİF BL Alıki'nin — beyanatında 'Zira bu suretle ortaşarkın emniyeti için büyük ehemmiyeti haiz olan İs- lâm birliği gerçekleşecektir, cümle- sinden sonra gelen ibare “ve bu bir İslâm tekettülü değil, bilakis İslâm memleketleri arasında — bir anlaşma 'e işbirliği olacaktır, — geklinde dü- Rize Çay Fabrikasının bu yılki istihsali 205 ton Rize, 5 (AA) 1980 yılı ça kampanyası “sona ermiştir. Bu yıl Rize Çay Fabrikasında iki yüz bi Resmi binalarda yangına karşı sıkı tedbirler İçişleri Bakanlığı bu hususta yaliliklere bir tamim gönderdi Ankara, 5 (T.HA.) — İçişileri Ba- kanlığı valiliklere bir tamim gönder. miştir. Bakanlık bu tamimde: Devlet Dalresi olarak işgal edil. miş, mülk veya kiralanmış binala. rın yangından korunması hakkındaki talimatname kış mevsiminin, gelme Si dölayisiyle İlgililerce ve bilhasaa İçişleri Bakanlığınca ele alınarak ha. rekete geçilmiştir. Bakanlık, — talimatnamede — yazılı yangın söndürme ve yangını önleyi- €i tedbirlerin tam noksansız alınma- Sını ve şimdiye kadar çıkan yangın. Jarın Mmaalesef vaktinde bu tedbirle. Fin noksan alınmış olmasından ileri geldiğini idare makamlarına bildir. Miş ve şimdiden derhal - söndürme tertibatlarındaki noksanların - ikma. dini, gerekli malzemenin alınmasın; diğer taraftan kanun ve nizamların talimatnamelerin tatbikr ile mükek lef ve mesul başta Vali, Kaymakam ve Bucak Müdürlerinin, alınacak kö- runma tedbirleri ile şahsan meşgul olmalarını, yangın vukuunda - sabit olacak ihmallerinden ötürü mesul ©- Jacakları da zikredilmektedir. U lıurd ağa hava hattı Altı hükümetten gelen proje Devlet Bakanlığına gönderildi. Tatbik imkânları araştırılıyor Bürsa, 8 (ALA.) — Uludağa yapı: dacak olan hava hattı için Çekoslo- vakya, Belçika, laviçre, İtalya, — İn. giltere ve Almanyadan gelen proje- ler. Devlet Bakanlığına gönderilmiş tir. Bu projelerden en elverişli olanı. 'nın Marshali Plânından da faydala: nilmak süretiyle tatbikı kararlaştı. rılmıştır. Burada bu işi meydana getirmek için kurulmakta olan şirkete bir çok fabrikatör ve tüccar da iştirak et- miştir. Hati Körede Kulan yakınlarında esir ahi Ve Köreli polik tarafından n Çinli asker, bir Amerikan subayı orkuya Çekiliyor. Konya gençliği, komünizmi ve Bulgarları tel'in etti 5 (Hususl muhabirimiz bil- onya gençliği komünizmi ve Bulgarları ter'in cc Büyük bir miting tertip etmişlerdir Bir çok genç hatip ateşli kalblerin: den tasanı Kür sesleriyle, min dünya ve Türkiy Binlerce gencin iştirak ettiği mitine aat 16 te başlamış 16 da sükünetli Rihayet bulmustur. İngiliz - Yugoslav mali müzakereleri Dişişleri — Bakanlığı sözcüsü, müzakerelerin Mmüvacehesin. muvaffakıyetsizliğe uğramadığını bildi: Londra, $ AA Kırşehirde yeni bir ortaokul | Bakanlığının bir. sözetisi törenle açıldı Mmüzakerelerinin mu: affakiyetsizliğe doğru olmadığını uğradığı hakkırda Kirşehir 8 (Husust) temeli atılan ve siki bir nunda İnşası tamamla değerindeki Hacıbektas Okulu bugün büyük bir törenle tedri: Bu törende mill — 3 yıl önce 4 haberlerin Ha ae De di | lirmiş ve demiştir ki: kredi vermesini iste Hükümetinin talebi neelenmektedir ve İngiltere bu me- sele hakkında cevap vermiş değildir. sata açılmıştır. Kalabalık bir davetli ve halk kütl hazır bulunmuştur. Yugoslavyaya heniz müzakere Türkocağı Aydın Şubesi açıldı aa 5 AA Diğer taraftan hiçbir /ereyan etmediğine göre, muvaffakı. Türkocağı Ay resmen kurulmüştür. dın gübeli, fon kurü çay istihaal edilmiştir. Papa Xi el Pius, Harreti Meryem'in ruhünün Cennete gittiğini bi Romadaki Rusyanın üç büyüklere verdiği notanın metni Sovyet Hükümeti, aynı zamanda Prag Beyannamesinin metnini de Amerika, İngiltere ve Fransaya bi Paris 8 AA (A.F.P.) — Moskova Radyosu bu sabah, Almanyanın Jahsızlandırılmasına dair Sovyet Dış- işleri Bakan Yardımcısı Gromiko'nun 3/11 tarihinde Fransanın — Moskova Büyükelçisine verdiği notanın metn ni yayınlamıştır: Notanın metni şöyledir: Sövyetler Birliği Dışişleri Bakanlı- & Sovyet Hükümeti namma şunu be- yan eder: 'Yürürlükte olan senenin 19 eylll tarihinde Birleşik Amerika, İngiltere ve Fransa Dişişleri Bakanlarının Al- man meselesine dair. New-York'ta yaptıkları konferansa ait tebliğ va- yınlanmıştır. Bu tebliğden anlaşıldı. İ gibi, mezkür konferans başlıca me #ele olarak, Alman ordusunun teşkili ve Batı Almanyanın silâhlanması mevzuları üzerinde durmuştur. Sovyetler Birliği, Arnavutluk, Bul- garistan, Çekoslovakya, Polonya, Ru- Manya, Macaristan ve Alman Cum- huriyeti Dişişleri Bakanları 20 - 21 ekim günlerinde Prag'da toplanarak Potsdam anlaşması gereğince, Alman meselesinin barışçı bir yoldan ve âci- len hallini ve Almanyanın silâhtan teeridini istihdaf eden teklifleri muh- tevi beyanat yayınlamışlardır Sövyet Hükümeti, bu tekliflere ve metni iliştirilen Prag beyannamesine iştirak etmektedir. Söyyet Hükümeti, İngiltere, Birle- di #ik Amerika ve Fransa Dişişleri Ba- anları tarafından 19 ekimde Janmış olan tebliğ ile Prag beyanna- mesine konu teşkil eden meselelerin, Milletlerarası barış ve güvenliğin ter minatı bakımından büylk bir eheme miyet arzettiğini ve Avrupa milletleri ve bilhassa Hitler tecavüzüne kurban giden memleketlerin milli menfaatle- Fini alâkadar ettiği kanaatindedir. Almanyanın silâhtan tecridine dair olas Por-dam anlarması hükümle. inin tatbiki meselesi ile 4 batılı deve Jletin bu mesele müvacehesinde tar kındıkları tavırdan doğan — ihtilafın arzettiği büyük ehemmiyeti — nazarı ilibara alan Sovyet " Hükümeti, bu meselenin Acilen tetkik edilmesi ka- naatindedir. Bundan dolayı Sövyet / Hükümeti Almanyanın silâhtan teeridi meselesi- ni incelemek için Birleşik Amerika, İngiltere, Fransa ve Sovyetler Bir- NBi Dişişleri Bakanlarından mürek- ep bir konsey toplanmasını teklit etmektedir. Sövyet Hükümeti bu - teklifine Fransız Hükümetinden yakında bir cevap alacağı ümidindedir. Sovyet Hükümeti, Birleşik Ameri- ka ve İngiltereye de buna benzer no- TeT Yevdi etmistir. Gromiko, Ber ç memleket büyükelçileri ile yaptığı ko- nuşmada, Prag beyannamesi metnini de tevdi etmiştir. Washington hususi muhabirimizden Atlantik Paktı Müdafaa Komitesinin toplantıları Görüşmeler sonunda elde edilen netice, İngilterenin, Almanya siyasetinde Amerikayı desteklemeye mütemayil olduğudur Washington, S (Husust muhabisi-| miz G. H. Martin bildiriyor) — At- Jantik Paktı Müdafaa Komitesi gö- rüşmeleri gizli celse halinde devam etmiştir. Toplantı müddetince dele- geler bir odaya kapanıp öğle yemek- leri için bile dişarı çıkmamışlardır. Yapılan bu görüşmeler yeni bir Pa. Pa seçmek Üzere toplanan — Kardi- Haller Meclisinin toplantısına — ben- zemiştir. Resmt tniformalarını — gi- Şip, bütün madalyalarını takmış 0: an askeri delegelerin huzuru — top- Jantılara başka bir mâna vermiştir. Görüşmeler — sonunda elde edilen netice, İngilterenin Almanya siyase- tinde, Amerikayı az da olsa di teklemeye mütemayli olduğudur. İn- giltere harlcf siyasetini tesbit edı ken iki hususu gözönünde bulundur. mak zorunda kalmıştır: Bunlardan biri Almanyanın silâhlanmasına m- Jeyhtar olan Kabinenin genç bakan- darının fikrine hürmet etmek — (ki bunlar arasında yeni Maliye Bakanı Hugh Galtekili de bulunmaktadır) diğer gözönüne alınan husus ise, her Kün biraz daha fazla silâhlanan A- Mmerikanın, istikbaldeki dış siyaseti. nin İngillerede endişe ile takip edil mesidir. Fakat İngiliz resmi şahsi. yetleri, Amerikanın dış siyaset me- selelerine tesir edebileceklerine emin- dirler. İngüterenin bu yoldaki başlı ca gayesi, Acheson'u doğru Yolda gö- türerek Âmerikan umumt — efkârını incitmemektir. AVrUDA müdafaasına İştirakl ta- lep edilen ve bir hayli münakaşala- ra sebep olan Alman tümenlerinin Müdafaa ordusuna — katılmadıklarını düşünecek olursak, — ortaya iki me- sele çıkar: Bunlardan biri, alınma: S istenen İki Alman tümeninin ye- rinl doldurmak için iki Amerikan tü- meni talep etmektir. Halbuki bunun Siyast sebeplerden ötürü Imkânsız ol- duğünü Truman bir demeciyle açık. lamıştır. Geri kalan ikinci bir Ihti mal ise bu açığı Avrupa devletlerinin Kuzey Hindiçinide Fransızlar çekiliyor Çin Hindi 8 (AP) — Kuzey Çin Hindinde yeni bir köprü başı kür. muş olan Fransiz birlikleri pazar gü- Nü komünistler karşısında çekilmek mecburiyetinde kalmışlardır. — Fran: Sizlar şimdi. Hadi'nin kuzeydoğu ve iney batısında yeni mevzilere yer- imişlerdir. Fransiz birliklerine mensup — bir sözelinüin açıkladığına göre Fransız ar ellerinde bulunan üç küçük mev: zil boşaltmışlardır. Bu noktalar Han. di ile Chu arasındadır. Fakat sözel nün İlâve ettiğine göre bu çekilmeler Fransız birliklerine yeni hareket im- kânları sağlayacaktır Aldershot askeri kamp atelyeleri yandı Londra 5 AA (A.F.P.) — Cumar tesi akaamı Alderahot sakert kampı atölyelerinde büyük bir yangın çık. Muştır. Aralarında bir miktar tank İnsanca kayıp yoktur. Sovyet bölgesinden Batı Berline iltica eden polisler Berlin 5 ALA. (A.FIP) — Amerl kan Yüksek Komiserinin bidirdiğine Bövyet bölgesinden Batı Berline üti Ca etmiştir. " Bunlardan 68 1 ekimi avında iltica etmişlerdir. ordularını arttırarak telâfi etmektin. Mamafih buna da imkân yoktur, zi ra Batı Avrupa devletleri silâhlan. dırılmaya başlandığı / vakit her bi. Finin çıkaracağı askert kuvvet mik. ftarı, Azami had Üstünden hesap edil. . Bahusus Batı Rurupa devlet. derinden Fransanın, kendisinden ie- tenen 20 tümenlik askert kuvveti üç sene içinde temin edebileceği - biraz Şüpheli görünmektedir. Fransız - Vietnam müzakereleri Neşredilen tebliğde, Bao Dai'nir. milli bir Vietnam ordusunun ihdasını şahsan ele alacağı bildirilmektedir Dalai, 5 (A.F.P.) — Fransız - V- etnam Müzakereleri dün İmparator Bao Dal'nin başkanlığı altında devam etmiştir. Bu müzakerelerde Fransız Devlet Bakanı — Letoürnesu — hazır bulunmuştur. Müzakereler sonunda — neşredilen tebliğde İmparator Bao Dai, yakın bir zamanda” Mmilli bir Vietnam ordu. gunün ihdası meselesini şahsan ele alacağını — bildirmektedir. — Fransız Hükümeti namına Letourneau / Viet. 'namda Asayiş ve barışın yerleşmesi kararı gibi mesut neticelere itimadı- mL bildirmiştir. Bunu müteakıp cereyan eden gö. rüş tentilerinde, hakiki bir millt Vi etnam ordusu teşkil edilmesine dair Prensipler Üzerinde ve Fransız Hü. kümetinin Vietnam Hükümetine' bu hususta yapacağı yardım. hakkında anlaşmaya varılmasını mümkün kıl- miştir, Bu hususta Vietnam yüksek ma- kamları milit savunmaya ve bihas. nam ordusu ihdasına, — mili kaynakların mühim bir kumimı tah sis etmek azmini belirtmişlerdir. 'Öte yandan Letournenu, elde edi- len neticelerden dolayı memnuniye- tini izhar etmiş ve Vietnam — milit ordusunun 1951 genesi sonunda bir genelkurmaya malik, 3 tümenle yar. dim servislerinden mürekkep olması Tâzım geldiğini belirtmiştir. Öte yandan tasrih edildiğine göre, üzerinde anlaşmaya varılan prensip: lerin amelt —mahiyetteki teferruntı Kemen çalışmaya başlıyan Fransız Vietnam Karma İhtisas Komisyonu tarafından hazırlanacaktır. Ünesco, irk ve üstün irk nazariyelerini - cerhetti Lake Süccess, 5 (AA) — Birle miş Mületler Eğitim, Bilim ve Kül tür Teskilâtı, Nazi " Profesörlerinin irk ve urk Üstünlüğü nazariyelerinin ilmi bakımdan hiç bir kaymeti olmi dığını dünyaya ilân etmiş bulunmak. tadır. Paris'te, Unesco / merkezinin hür havası içinde toplanıp: birlikte çalır gan ve gekiz mühtelif” memleketten gelme ilim adamlarından müteşekiil bir heyet ırkçılığı kökünden cerhet Mmiş bulunmaktadır. Dalai Loma kacmadı mı? Paris 5 ALA. (A.F.P.) — Hindistan Radyosü, Dalai Lama'nın — kaçmış olduğu haberinin Yeni Deihi'de yalan: danmakta olduğünü. bildirmiştir Hindistan başkentinde emin kay- naklardan alınan son haberlere gö re, Dalal Lama daima — L'hassa'da bulunmaktadır. Yeni İstanbul'un sürpr Üt izi: 1.000 SAAT. Tafsilâtını yakında ( >greneceksiniz.