15 Kasım 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 5

15 Kasım 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 5
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

18 Kasım 1050 21 mart - 18 nisan Kog y Ümümiyetle ahbatiniz iyi, İyimser. Tükleri içinde bulunduğunuz - güç İşe başlamaktan kaçınmayı: hayatınıza taallâk eden Aavranınız. Çok zeykli küçük “bir seyahat — yapa Şane getiren Tenkiniz yaşll, v Üren hümaranın 'da 8 der. z Karaciğerinize dikkat edin. Alkol ve Baya karşı olan meyilnizle mücade Bam kendiniz. hem de etrafınındaki- Fecede memnun etmiyen işinin git: 20 nisan - 20 mayıs BOĞA İacak. “Şans renginiz açık Eri, gans #L mayıs - 20 haziran A İRİZLER Vi daha küvveti Kıskançtimız. Bu Mühim bir kusurdur. Sevdiziniz in: Sanlardan şüphe etmekte Çok haksız: Aniz Başkalarının. serbestisine bi Tar aha fazla hürmet edecek olur. Sanız her gey yoluna girecektir. İşi- Bizde Dir Geğişiklik olması İhtimali Yar. Beklenmedik bir para alacaksı Si Şana renginiz kırmısı, GŞ e baziran » 2i temmüz © YENGEÇ BESİ Binirleriniz sayıflıyor, kendinize dik. Kat edin. Sabırlı olun, Ai kararlar Yermekten kaçının. Pek mühim ol Mayan Dir hissi münakaşa yapacak. Sinın. İşinise gelince, sebatin çalı Gin, yakında iş dürümünüzün neti: Gesinin iyi bir değişikliğe ulaşmam Çok mühtemel, Sans renginiz yeği, A Kalbinizi fasla yormayının. Çabuk Heyecanlanmaya 'meyliniz çok. Sizi Sıkln Badiseler üzerlnde fala Kafa Yormayın. Her geyin gelip geçici ole 22 temmuz - 22 aj “ARSLAN dağunü " güşünerek Geselil - bulun. Hiss bir takım anlaşmazlıklarız kargilaşacakıınız bunlar gelip geçici. İşinize gelince, fevkalı Sana “renginia bi anin » dur. 18 ağustos - 22 eyiti SÜNBÜLE —I ize yarıyacak. " Başkalarına kargı Hümel Hayatlınıza dair Ani kararlar vermemeye çalışın. Şans renginin Yıldızlar konuşuyor (15 ten 30 Kasıma kadar) 28 eylül - 22 ekim 'TERAZL x gayet İyi. Sinirleriniz çok in bügünlerde çok faydasını - göre Geksiniz. — Kalb 'nahiyeniz — Binasen İçi Yaziyette, İstediğiniz bir geyi ei Ö etmeniz Çok mübtemel. İâNia ga. et gürel, görünürde hiç Bir Gepişik. Tik Yok. ŞAne rerginle mavi, “ganı y a GikKAt edin, sira hastalıkları ça bugünü iyi yaşamaya. bakın. Bunlardan basıları size çok tesir e- K hayatınızı değiştirmeye kadar ecek. İşinizten çok memnundur. Tar, güphesir manşinizda bir artma 23 ekim - 21 kasim AKREP de olmama- 12 kasım - 22 aralık H YAY BüRYenla çok mukavim, hiç Vir giye den ” korkmayınız. — Karakteriniz . mümiyetle iyimser. Maşlabiyeti niç Kabul etmiyorsunuz. Miset hayatınız Kafanızda en. Büyük Yeri işeni edi yor. Yenmek meebüriyetinde ol inuz güşlüklere ragmen çok me Sutsunuz. 'Dürümünüz yakında 'da. ha iyileşecek. Şana renginiz türküna Xna RuMATANIK © dir. aralık - 10 ocak 'YABAN KEÇİSİ Bihhatiniz gayet İyi. Daha ax sukl ün ve Gaha tabil olun. Gürn kaşkların, al Olduğu. Unutmayın, gek teabirli THareketlerinizin ve Kararları: Saliri neticelerini dürünün, Bir se. Yahat yapacaksınız. ” Şana renginiz Bor, şanı numaranız 1 dür. K ü BAKA iz ve Çok enerlik olmanız attakiyete doğru götürüyor. yatınız fevkalkda. Seviliyor. işinizde MAdineler sizden ta: Tafa: Doğru yol üzerindesiniz. Şana Tenginiz koyu karmızı, gaha nura: * Nazik Sakat fena olmiyan bir sıh- Bate maliksiniz. " Gelip Keçici ufak #ikantı ve güpheleriniz var, Çok ae Yilyorsunuz ” aet — Hayatınızdaki Kuzur hayatta imdadınıza. yetişiyor. Yakın samanda bir seyahat yapa: caksınız hayatınız değişecek. 'Sana TETENİN gümüş Erİ, gana numaranız 10 gübat - 20 mart BALIK Günün meselesi — YENİ İ8TANBUL— Sayfa 8 NALBANT “Existentialisme,, nedir? Pr. Dr. J. Ritter'in üç konferansı MÜNSTER Oniversitesi tetsete pro- fesörü Dr. Jonchim Ritter, Edebi yat Fakültesinin davetlisi olarak iki zeri konferans Vermek üÜzere İstan- Bulda bulunüyor. ixtetentinlisme" felsefesi üzerine yaptığı Üç konuşmayı hulâsa etmeze Birişmezden önce, Prof. Ritter'e te- Şekkür etmek gerektir. Çağdaş fel- sefe cereyanları arasında. akademik Münakaşa çevrelerini aşan, dünyanın birçok yerini binlerce İnsan ve bll- hasta Kenç Insan tarafından bir ha- vermiştir. Bunun için kendisine te- #ekklir borçluyuz diyorum. Prof. Ritter, Heldegger, Gabrtel, Marcel, Sartere ve Jaspera'in varlık felsefesini elealarak, kaynaklarını n Tımızda cemiyet ve medeniyetin geçir. diği büyük buhranda aramak gerek- tiğini belirtti. 'Bu — buhrandır. ki, insanın din, tarih, inanç Ve gelenek- derde olan bağlarını — sarati, Hi Yirminci yüzyılda iktli ve ilim tam bir ilerleme kaydettiği halde, cemiyet içinde insanın fert yat felsefesi olarak benimsenmiş bu- | olarak varlığı şüpheli bir hale gel İunan — “existentialisme” — hakkında | miş, kişi insanlığından, kişiliğinden herkes bir geyler bilir, herkes bir| kaybedip kütleye hemvücut edilmek #ürü dedikodu — düymüştür; kimi | tehlikesiyle karşı kargıya Kalarak texistentinlisme” bir moda, bir saç | buhran geçirmektedir. 19 uncu sakal modası, acayip kıyafetler giye me, olmuyacak tavırlar takınma züp- Peliği sanır, kimi her türlü geleneği hiçe sayan ahlâk dışı bir yaşama t #ı. Kimf ondan nefretle, baş Çevirir, Kimi ona bayıla bayıla kapılır. Pran- z “existentialisme” inin kurucumu Jean:Paul Bartre Ve arkadaşlarının edebiyata karışmı: tiyatro, hikâye İle canlı canlı yay- miş olmaları, — “existentinlisme” in gerçek değeri ile anlaşılmasına yar- dim edecek yerde, zihinleri daha Çok karıştırmışlar — dense belki yeridir. Feltefenin. fildişi külesine Çıkıp vâz etmektense, gerçek hayata karışma- yı ve herhangi bir sanatkârın elin. deki imkânlarin insandan insana söz açmayı tercih eden bu felsefe, nice fikirlerini roman, ulanık- tefsirlere — yol açti. — Prof. Ritter'in kavrayıcı — olduğu. Kadar aydın açıklaması, —eminim ki, her dinleyicinin içine su serpmlş, çoktan beri çözemediği bir. hroblemin ku- Sursüz çözllüşünü duymanın hazzını Tarih boyunca ge Amiral NELSON'un LADY H BU Matinelerı fırda Nictzsche Ve Kierkegsard bu buhramı sezdikleri için, çafdaş var hik felsefesinin öneüleri sayılmakta. dırlar. Jean-Panl Sartre bu. çibanı deş miş, cemiyetin de, ferdin de mâna- Sızlığını ve hiçliğini bütün çıplaklı: Kiyle ortaya koymuştur. Çare olarak da, “gönntisatlön” hiçleme dediği bir. velire İle kişinin inang Ve gelenek bağlarından tamamen — çözülmesini ve aait hürriyete varmak için din, aile, tablat ile bütün İlgilerini Kös: Müsini ileri sürmüştür. Böylece mee tafizik, din ve tarih toptan İnkâr e- dilmiş oluyor. 19 uncu asırda Marx Ve Feuerbaoh gibi ihtilal nazariyo cileri de geçmişle bağlarını çözmüş- ler, fakat kurtuluşu #geleceğin kura. cağı cemiyet içindekl ferdin ahenkli anadetinde görmüşlerdi. Sartre, bu ümidin de boşa çıktığını, cemiyet 1 çinde fert mânasıt olduğu gibi, fere din de tek başına mânasız kalmaya mahküm olduğunu — görüyör, Bunı leçen en büyük aşk macera dolu hayatı. AMİLTON LAURENCE OLİVİER — VİVİEN LEİGH GÜN den itibaren YILDIZ SİNEMASINDA Yürd-Film Tatar Tn GELECEK OLAN UÇAKLAR uttan. — 1140 DECY. ÇFürki Ta Aaanar Ankaradan. — 1800 DHY &00 DELY. CTürk yankara, Mia iatya, Elâzığ, D. Bakıra. — &. a — 1140 P. A A, (Amerikani Frankfüri Brükei, — Londra. » 5a mon, NeweYork'a, — 1230'D. . Y. CTürk) İzmire, — z 10 PA A, ALKAZAR — Ga6tay 1 — gari İNCE (G0305) Kiraliçe KTi İPEK (1266) Mebeka (kinel hafta ÇALE Yka Kan KAHAY Yunan Opereti, 'TAKSİM (3191) Allah Kerim. TAN (#0740) 1.— Kum 2—Lorel Hardy Rüyalar Ülke: ÜNAL 40000 1 — Y . 2 Öldüren S97 1 — Venedik Kah. n 2 — Gençlerin Sevgilisi TALDIZ. aBaT Laây Hamiiton. ASTANBUL MDAR (NS 1 enin Romanı, 2 — İ famanlar, AZAK GASD 1 — Kamçılı Hay- ÇOMMERLİTAŞ (22515) b 2 — Kara Varyetede Cinayet, RALK (290) 1 — Vatan Kurta- ran Aralan. 2 — Ölümden Firar. Kiraliçe İSTANBUL — G6 1 — Yılmaz Relar Z— Vatan Hainl KİSMET ( Üvey Baba. MİLLE — (22062) 1 — Aşk Adamı, TENİ Bakirköy 16-10) 1 — Pom- KADIKÖT BİZDE SİNEMA, (Üsküdar) 1 — İK (kamiköy) 1 — Aşk Adamı 1” Gene Kiz Kal- Vatana Dönüş. 3 — Kini Nehir SÜREYYA (60807) 1 — Benden Ka. YELDEĞİKMENE 1 EBECİ (18816) 1 — Tarsan M mun Adam, 2 — Macera Llmanı: PARK (illâi) Harrow Kumarbanı, SUS (M4071) Çete VLUS () YENİ (14040) BÜYÜK Rigolei KÜÇÜK Mel GAR GAZİNOSU ANKARA PALAR FAVYONU Ge- za Seydi Tönresinde — Viyana At Takavon. Orkastramı. SUREYYA BAVİYONU! İspanyol 7 Bryanus Re izmin TAYYANE Allah Kerim. MELEK 1 — İki Sevgil 2 — Ne LALE 1 — Zaferden Üstün, 2 — Rakibeler, 'TAN Ateşten Gümlek, YENE ANah Karim. ELMAMRA Aşk Rüyam, TİYATROLAR İSTANSUL a BELEDİYESİE et Telf, : Azısı Öpera Komik 8 parı KUK H Ankara 00 İstanbul S2 Tamir zaz Üsküdür 60945 K.köy GosTz Karşıyaka, 15065 DLEELIL İstanbul. Beyoğlu — Ganos Ankara Di İzmir Ha EMİNÖNÜ: Boşik Ttemal (Eminö- a0) — Tümat ” Sadri (Küçükpa: D — Sulanenmat dalemdar < BEYOĞLU! Dellasuda (Merker) — Nihat (Takalm) — Ayaspasa (Tak. Sporlalı (Önüntay — Atakan (i Köy Ttasköy) — Yeni 'Türan (i€a: him Balmumcu (Şeh- Ziya Nui ÇA Hayım Beek (Fener) L CP Ayvansaray (gifa) BESİKTAĞ: Te NNit (Beşiktay — KADİKÖT: Kizltoprük — Gözt pe — Bostancı — Merker (Üskü. ELURLLADA ; Hinik BÜYCKADA, Hak ANRARA Tönün İntikamı 2 — Bir Hizmetçi Bler: D, ÇUMACIYAN Kizin Hatıraları, RavnNara” melodiarına göre ASN BNŞ — Heyar < e Bi ea l Tekr vmae İZMÜN, KS (Kememmiti) — A ANKARA (Z ünet Adam SYA SERLAL Hayretldin (üaamahaney — Bihhat BÜYÜK (B0i Denirlerin Sev; TAYATRORU ea SRA Nn ” Sevk b a) < Tklçeşmelik (Eşrefpaşa) BELAMI Karataş (Yallar) 0 Kapı T ori Frogramlar ve dana müziği (pi). — 2830 Kapanış. iL8.Ayanı LoXunA Bürkaşkanlığı Armonl alıtika İnaan Künçer Gakika). —- 736 ÇID m ) Vanonda Tace'dan gar. e (Di — 2016 N kalar (80 dakika): — &50 (IĞA8 ) Çeşitii hAfir mü: Beri 2036 Tarihi İK (80 dakikâ), — 10485 (18.46 .) Keman goloları ÜD GNL Cemil < Z8 Konuşma dakikay, — 1730 066 m) Dinleylci istekleri rağmen, fert kendi mânasız varlı- Riha bir Mâna — vermek için kendi kendini gerçekleştirmeğe çalışmalı- dir. Bunün da yelü Sartre'in "en- gagement” dediği, yani Insanın tam hür olarak — seçeceki bir harekete bağlanmasıdır. Bu hareket müspet veya menfi, bir yaratma veya bir. yöketme olabilir. Fransız roman ve tiyatro yazarlarından — Albert Car Müs'nün bir. eserinde, aşağıya yü- varlanmaya — mahküm bir. kayayı, dürmadan, dinlenmeden yokuş yuka- Fiya taşıyan Sisyphos'un. hiçbir. işe yaramıyan kahramanlığı, bu. mâna: Sızlık ve Ümitsizlik - felsefeninin bir #embolüdür. İaspera, Heldegger ve G. Marcel'in varlık felkefeleri de ferdin geçirdiği buhranı, çıkış noktası olarak almak- Ja beraber, gelenekten çözülüşün se- beplerini de — araştırıyor. ve İnsan Yarlığına has bazı kavramların göze den kaybolmasında buluyorlar. Fer- din cemiyetteki varlığı, gördüğü iş ile kalmdir, hareketinin mânamı da faydasında aranmalıdır. Heldegger İnsan varlığının mânasını dünya, ile alış verişinde görmektedir. Gerçek varlık, İnsanın — cemiyetine nüfuzü derecesinde ölçülür. G. Marcel ise insanin iİnsanla — olan aşk, döstlük, bağlılık münasebetleri Üzerinde dur: felsefesinin bu — cephesl a dayanmakla modern medeniyet ve kültürün objektif iler demesini kati olarak kabul etmekte- dir. Geçmişe dönülemez, fakat Hel- değger'e göre modern cemiyet, ferde fert olarak değerini — vermezse, in- Sani mâna ve mühtevasını muhafa- Za Ve temadi ettiremez. Kaba taslak — muhtevasını belirt- meğe çalıştığım — Prof. Ritter'in ç Konferantmın Felsefe Asistanı Hü- seyin Batuhan — tarafından parlı bir şekilde terelimeti, konferansın herkesçe çok İyi anlağılmasını #a€- Tamıştır.  di Dünyanın tanınmı İltan operasız n açılı Piazza açık mavi ve Mi Kirsten ise beyaz bir elbise İR evin ikinci katında, İki 6- dadan ibaret / bir kınmı iggal ediyordum. Öndeki odayı, oturma Ve “misafir odası, arkadakini de yatak odam yapmıştım. Eşyalar, Zaman zaman yer değiştirirlerdi. Benim evimden çıkar, bir başı evde veya bir dükkânda yer a. hrlardı. Bu hâdise ekseriyetle ny sonunda vükua gelir ve benim 1p- le çektiğim ay, bu sayede sona ererdi. Akgumları geç yatar, zutahları erken Yaldardım. Uykudn bile ta. sarrufa, Hayat beni — alışlirmizti. Bir uyandırıcı #aatim vardı. Onu kurar ve tam yedide — çalınca uyanırdım. “Bu eve taşındıktan gönra, çalar aaate lüzum kalmaz di. Bir ay sonu onü da elden çı. kardım, Çünkü her sabah, evin arkasındaki nalbant / dükkânında fam yedide demir dövmiye başla: maları, beni uyandırırdı. Bu nâl. Bant dükkânı hemen hemen hiç durmadan çalışırdı. Evde bulün: Güğum zaman, demir dövmeden çıkan tırmalayıcı sesi düymak Mecburiyetinde idim. Vicdanımla — mücadele etmiye başladım. — Gidip nalbanda "Çok gürlütü çıkarıyorsunuz, biraz da- ha yavaş Vürün” desem, adamlar bana “Aman beyim, sen demirci- likten anlamazsın, Buna ne kadar kuvvetle vurulursa, elde edilen İş © kadar sağlam olur. Senin hatır Fın için yavaş Vuralım da, aldığı: miz parayı hak etmiyelim mi?. Sonra müşteri bize —-yaptığınız malı beğendiniz mi?— diye çıkış- /MAz mi, O Zaman biz ne hale dü- geriz,, demezler miydi. Ekmek pa- Fası İçin vücut telef ediyorlardı. ÂAlın teriyle ekmek parası ka: zanmak ne güç işdi. Ona mâni Solmiya çalışmak, ekmeğini elin. den #lmak gibi 'bir şeydi. Bunu yapamazdım. | Sonra adamcağıa çök ferbiyeli 1di. Ne zaman görse Selâm verir, hâl ve hatır sorardı. Mahallede kimin — kapısı kilitli kalsa ona koşar, kilidini açtırırdı. Komgu hatırı sayan gü adam, yaptığı işe mükabil para da a: Mazdı. Belki 6 da çıkardığı gü- rültüden memnun değildi. Civarı: ni râhatsız etmekten azâp düyü: yordü. Ne yapsın. Mayat icabi Mecbürdu. Onun alnına böyle ya- zılmiğti. dan Marguerlte Piazza (solda) ve Dorothy Kirsten (sağda) Nev 'a bulunmüşlardır. Resimde Iki sopr Yazan: Muin ARAR Nalbant, sabahın yedisinden ak- gamın yedisine — kadar çalışırdı. Ben €ve #aat bey buçukta gelir. dim. Bir buçuk saat dinlemek mecburiyetinde — idim. bazı günler İşi az olurdu O za- man sesi pek çıkmazdı. Benim kafam o gün dinç demekti. Sevi- nirdim, Bu sevincim biraz. sonra sona erer Ve nalbanta Karşı bir acıma düyardım. “Bugün az ca- fişıtı, belki çoluğuna — çocuğuna, her akşamki gibi dolu gidemiye- cektir. Onu pencerede bekliyen- ler büsbütün Üzüleceklerdir” der- dim. Onun gürtütüsü beni rahat- Sız eder, Sessizliği ise azaba kör- du, Bir gün geldi ki. külafım ar- tık nalbant — dükkânından gelen deslere alıştı Ve ses bende cakisi Çibi tesir yapamaz ve beni sinie- Tendiremez hâle geldi. * “Yaz gelmişti. Üç ay kadar bir yazife “ile Istanbuldan ayrılmış- tım. Eve dönüşümde, kulağımın dik aradığı şey, Nalbantın dükkü- nından gelen sesti. Şaşırdım. Hi bir ge$ Yoktu. Biraz daha bekler dim, yine ses, sada gelmiyordu. Merakım. büsbütün arttı ve kene dimi yalnız. hissetmiye başladım. Bokağa çıktım ve dükkâna git tim. Kepenkler örtülü 1di. Kendi kendime “Hasta olsa, çırağı var. O, dükkânı açardı. Başka bir ye. re taşınmış olacaktır” dedim. T- cime şüphe düştü. Etraftan so- Fuşturdum. “Blr ay kadar olüyor, Sizlere ömür” dediler. Çok Üzül. düm. Günlerce kulağım onun #e. Sini duymak için bekledi. Nalbanta, — benden fazlia hay- vanların acıdığına eminim. Kaç sabah, erken uyanamadı- Bım için işime geç kaldım, Artık Beni uyandıran, nalbantın dükka. nından gelen ses yok.., Mahalletinin kilitii kalan kapısı. ' açacak kimse kalmadı. İsin en fenası, beni sabahları uyandıran #aatin satılmış olması “AY başına, İnşallah bir çalar anat alayım da rahatlıyayım” di ye düşünüyorum. Masraf da hiç eksik olmuyor ki. Halbuki bu ay 'ne kadar alınacak şeyler vardı. Müin ARAR | Garip âdetlerden | Erkeğin yedi Milletlerin ve kavimilerin örf ve - detleri çok #aman Karip şekillerde tezahür etmektedir. En tuhafı, er keklere mahâtik olan yedi döşeğidir. Yedi döşeği demekle tablatiyle erkek Ve kadın arasındaki fizyolojik mü- Nasebetlerde bir değişiklik kasdedil. memekte, sadede nesilden fesile in- tikal eden ve erkeği, çocuğun dünya. ya gelmesiyle Ortaya Çıkan bir. ta. kım tatsızlıkları karkılamaya, daha doğrusu önlemeye mecbur eden. bir Kelenefle temaa edilmektedir. Bu gi yünca Amerika, ait bilgi veren en enki bir rip gelenekin yüz yillar. bo- ürüp KİLÜRL yerler: Güney Brezliya ve bilhassa Güya Amerika kavimlerine kaynak (Cosmographts b The- Vet 1575) erkeklere mahsüs yedi dö- sehinin Amazon akarsüyü kiyıların. bulunan “Karalb' kak Vet olduğunu be- erselle von da yerleşm vimlerinde de m Üürtmektedir. Bü ahaneye Ântillerde ve orta A: Merikanin 'bum yerlerinde de rinyet edilmektedir.. Thevet, büna franiız- Ca “couver” — kelimesine istinaden 'couvade” İsMİNİ veriyor. Meksika, Kaliforniya ve Hındistanın güneyin: de yaşıyan “Dravida” kavminde de bu Adetin mevdüt - olduğunu vesika- lar teyit ediyor. Görülüyor ki bugüne kadar hemen hemon hiçbir. Avrupa- hnin düymadıği bü garip gelenek birçok kavimler arasında yayılmıştır. Primltivler bu ananelerini AA mü- hafaza etmektedirler. Bu tuhaf geleneğin izahı da Kolav dekildir; çünkü buna bağlı olan kas vünler © kadar çok ve değişiktir ki Karşılıklı bir tesirden 8öz bile açıla. Erkeklerin gönlü rızasiyle ve ya çebren Sırlarına yükletilen t Vüzifenin bazı kavlmlerde derin bir Mânasi olduğu Kabul edilebilir. Bu süretle erkeklerin yedi döşeğini, mıf nesilden nesile geçen bir. gelenek. Kadının Vazifesine bir. yardım. di kabul eden kavimler, bu. Adette ba: ba l6 çödük . arasında esrarlı bir Bağın meydana geldiğini ileri süren: ler arasında bit fark bulunmasi ge rekir. Birinci halde baba, çocuk doğ duktan #anra Yyatağa Yalar Ve ann 'nin dürümünü taklit eder. Kari koca arasındaki rollerin bu suretle değiş: Ürümeki anneye Kötülük etmek İsti: yetek olan Gih ve perileri aldatmak içindir. İkinci mânada, erkek yedi dözeği daha fazla din Ve Sihir ile İlgilidir. Erkeğin bu devrede perhizkâr dav. ranması icap eder. — Baba, çocuğu dofduktan Bönra e ava gidebilir 'ne de münyyen hayvanları öldürebi lir veya tulabilir. Yemeklerin bir ço: ku dâ yasaktir. Bu dev erkek tamam arfında n boş ve avaredir. Di- Af İnahçlara göre çocuğunun #aadet döşeği Çeviren: Zahide Özveren 've #elâmetinden sorumlu ölan babas dir, bunu temife Çalışması gerekir, Kadının buradaki rotü ise, erkefin bu vazifeden ayrılmamasını temine den ibarettir. Bu âdetin mevcut ol Güğü atleler “Maderşahi” 'ailelerdir. Bu tip atlede evlenme süretiyle ere kek Kariğinin soyuna İntisap eder Erkek yedi döşeği, erkeki "Maderen hi” alleye bağlıyan bağlardan birie dir denebilir. Bu vazifeden — kaçınan erketin 6 çocuğun babası sayılmadığı birçok vesika Ve Yazılardan anlaşılmakta: dir. Erkek müntazam bir aile haya: Una değer veriyorsa, bu gelenete uymalıdır. - Sonra da iyi gida, bol hediğeler, takdir ve tebrikler hiç de fena olmasa gerek. Bazi kavimlerde baba bu. müddet zarfında 6 kadar İyi beslenir ki, hir KÇ Kün tçinde Adeta gişmanlar. Di erlerinde 1se sıki bir. perhize tabl. futülür. Mesola Malayalılarda - bal bü Müddet zarfında alacalı veya lekli hayvan yememelidir. ki. çocu: #un elldinde de lekeler meydana g mesin. Sigara içmek, yıkanmak ve belli nebatları çiğnemek de zararlıdır. Yedi döşeği bazı kavimlerde erkeke ler için pek ağır mükellefiyetleri 1e cap Gttirir, fakat babalar da o nise pette çök Övünür ve gönül rahatlığı ile “Çocuğumun. müstakbel anadetl için ne Jâzımsa hepsini yaptım!” die Yebilirler.

Bu sayıdan diğer sayfalar: