18 Aralık 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

18 Aralık 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 6

Sabah ve öğleden sonraları - Neler giymelisiniz? SABAHLARI: Elbise: — Spor kuplu günlük elbise. — Ayrı kumaştan pantolon ve spor caket. Otomobil gezintilerinde, piknik- lerde, maçlarda da giyilebilir. — Kareli kumaştan kostümler. Bu me- yyanda melon gapka ve klâsik şemsiye ile giyilen “Prince de Galles” kumaştan kos- tümler de çok revaçta ve pratiktirler. Mendil: — Renkli ketenden mendil. Gömlek; — Pastel renk, düz, çizgili veya hafif kareli gömlek. Kravat: — Zevke ve arzuya göre değişebilir. Fakat iyi giyinen erkek, şehirde günün her Saatinde kravatlı gezer. Eldiven: — Bej veya gri şevro. Şapka: — Elbiseye göre kahverengi, gri veya yeşil. Ayakkabı: — Kahverengi. ÖĞLEDEN SONRALARI: Elbise; Çizgili veya çizgisis koyu renk elbiseler. Yazın gri, bej veya mavi gabardin kumaş- lar hâkimdir. Bunlarla renkli bir fantazi kravat takılır. Mendil: İnce ketenden beyaz mendil. Gömlek: Beyaz veya pastel rengi. Şapka: Gri, kahverengi veya siyah. Ayakkabı: Elbiseye göre siyah veya kahverengi. Mühim bir nokta: Günün her saatinde her türlü elbise le (smokin veya frak dahil) yakaya çiçek ta- kılabilir. Erkek modası rengârenk plâj kostümle- ri, gömlekleri ve gortları ile son günlerde bir hayli zenginleşmiştir. Her mevsim bu yolda bir yenilik getirmektedir. Meselâ kravat yerine renkli bir fular kullanılıyor. ida kısa şortlar giyiliyor, üzerine ak- şam vakti üşümemek için rengârenk süslü gömlekler giyiliyor. — YENİ İSTANBUZ — Bir Erkeğin dolabında neler bulunmalıdır ? 14 çift çorap: 8 çift düz renk. 8 çift yollu ve damah. 4 çift soket. 2 çift spor çorap (sort ve Roİf pantalon ile giymek - çim. Z çift siyah ipekli çorap. 3 çift eldiven: Birer çift domuz derisi gri ve bej eldiven, bir çift de beyaz. 20 kravat 10 adet ipekli fantazi kra- yat. 5 adet yünlü. 8 adet düz renk ipekli. 2 smokin veya frak kravatı. 2 pulover: Sokak elhisesiyle - giyilecek kolsuz bej veya gri bir pu- lover ile spor elbiseye w gun renkli veya damalı u- zum kazak, 2 atkı: Soğuklar için 1 yünlü veya kaşmir atkı ile gece kıyafe- tine uygun ipekli beyaz bir eşerp. 4 pijama: 2 poplin. 2 ipekli. 2 askı. 2 kemer. 1 bornuz. 1 ipekli veya yünlü rob- İç çamaşırları her ihtiyacma gö- için burada Biraz da erkek modası (ÖZETEMİZİN. güzel — giyinmeyi göstermek. hususunda sarfettiği gayret yalnız sımi yüksek ve Parisin büyük moda evlerini gezenler ve en son moda- ısmarlamaktan ziyade, oradan aldıkları ihamla ufak terzilerde ve hattâ evlerinde kendi- leri güzel giyinme imkânlarını bulanlardır. Geçenlerde memnuniyetle haber aldık Ki kültürlü bir Türk hanımı bizde gördüğü bir palto modelini Kız Sanat Okuluna götürmüş ve kumaşını da vererek orada bunn her- halde bir çoklarının sarfettiği paranın dörtte birl e yap: tırmaya muvaffak olmuştur. Güzel giyinme bir servet isi değli, bir seviye ve bir kültür işidir. Şimdi medeni Alemin bir uzvn olan memleketimizde gazetemiz her sımıf halkı- mızın İyi giyinmesi için yollar zöştermeye çalışacak ve bu hususta muvaffak olursa, büyük bir sevinç duyacaktır. Bugün okuyucularımıza bir erkek moda sayfası suna- yoruz. Yılbaşı şenliklerinin yaklaşması xebebiyle erkek mo: dasında daha çok akşam ve gece kıyafetleri üzerinde dur- dak. Pek yakında sütunlarımızda pratik erkek modasına da yer vereceğimizi sayın okuyucularımıza bildiririz. İyi giyinmenin SUlrRT aI İR hayli giyeceği bulunan, gene de fena giyinmiş olarak gezen erkekler vardır. Sebebi, muhtelif giyeceklerini birbirleriyle uydurmasını - bilmemele- ridir. Modanım ve zevkın ahenk kaidelerini bil- medikleri için, neyi ne ile ve ne vakit giymek icap ettiğini kestiremezler. İyi giyinmenin bir kaç sirri vardır. Bir kaçını aşağıda bulacaksınız: * Düğünlerde smoking giymeyiniz. # Tiyatro veya konsere pulover, açık renk elbise veya golf pantalon ile gidilmezt Fakat canınız isterse, pijamanızı giyerek en büyük konseri evinizde radyonuz başında dinliyebilirsiniz. ve smokingle âlelâde siyah ayakkabı de- ğil, rugan pabuç giyilir. Rugan ayakkabı sadece smoking - veya frakla giyilir. Frak veya smoking gibi gâla elbiseleriyle kol saati takılmaz; altın zincirli cep saatiniz varsa, ne âlâ, yoksa baloya saatsiz gidersini: İki sıra düğmeli caketiniz yürürken veya ayak- ta durürken daima düğmeli olmalıdır. Spor kumaşlardan iki sıra düğmeli caket yap- tırmayınız. Caketin kolları (bilhassa ve smokingde) gömlek manşetlerinin ucunu gösterecek kadar kısa olmalıdır. Ayakkabılarınızın rengi dikkati çekecek kadar elbisenizin renginden farklı olmamalıdır. İyi gi- 'yinmiş bir adam elbisesinin renginden fazla ay. rılan renkte kazak veya pulover giymez. Koyu elbise ile altı lâstik veya krep pabuç g- yilmez. Spor paltolarla melon şapka giyilmez, koyu pab- tolarla da spor şapka uymaz. Çorâbınızın rengini elbisenize uygun seçin. Me- selâ kahverengi elbise ile kahverengi, bej, lâci- vert veya yeşil çorap giyilir de gri çorap giyi- mez. İki sıra düğmeli caketin altına kazak giyilmez Puloverin rengi elbiseninkine uymalıdır. Her hususta gaye, göze batmamaktır. İyi giyi- nen bir erkek bir odadan çıktığı zaman, kalan- lar ne giydiğini hatırlamamalıdırlar. Spor caket ile yollu veya kareli pantalon giyül- mez, Siyah-beyaz pötikare bir Jile. Lüclvert İngiliz kumaşı bir elbise ile giyilmektedir.