7 Haziran 1940 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

7 Haziran 1940 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 3

| | ) i zu inkişaf ed tar. Akşama kadar en esasli faali yetinin bu sahada vukun / geleceği tahmin otmabilir. Alman ataklarımı dün durdurruş olan ileri kıtaları « mz geri çekilmişlerdir. Fakat bu ancak bir tabiye hareketinden iba - rettir Dün düşmanın en şiddetli hücum - Jarına sahine teşkil etmiş olan diğer cenahta yani Ailette -mıntakasının sağ tarafında ve Chemin - Des - Da- mes'da Almanlar bu sabah çok er - kenden muhtelif çapta pek çok ba- taryalarla ateş açmışlardır. Bom - bardıman fevkalâde şiddetlidir. Ve Almanların buradan da kuvvetli bir. taarruzda bulunacakları tahmin © dilmektedir. Almanlar bu taarruzları cenasında duman yapan gülleleri pek çok kul- danmaktadırlar. Bunun neticesi ola- her türlü rak müharebe — meydanı, Tüyeti imkânsız kılan kesif bir - du- man tabakası ile mesturdur. Anla - gıldığına göre, Almanlar, bu vasıta ile kendi tanrrz fırkalarını Pransız topcurunun bilvamta endahtına kar- Gi muhafaza etmek için hava taras- Sutlarına mâni olmak. islemektedir. ler, Havadaki / mubarebelerin şiddeti karadakilerden geri değildir. İngiliz tayyare kuvvetlerinin de muaveneti ile hareket eden Pransız tayyareleri dünkü muharebede gündüzleri Al - Mnan askerlerine kargı pike usulü ile tanrruzlar yapmak ve Çece tecem Mülere yollara ve küprülere bomba ile hücum eylemek suretile - birinci derecede bir rol ifa etmişlerdir. A Mman tayyareleri de bu mubarebeye istirak etmişler ve geri mevzileri- mizi hatta pek uzak — mesafelerde bombalarla bombardıman etmişler. Gir İlk hücümlar muvaffak olamadı Paris, 6 (A.A.) — Reuter bildiri- İngiliz aekeri mahefili, tank hü- cumlarına karşı yapılınış olan Fran- #ız müdafar tesisatının Som muha- rebesinde vazifesini tamamiyle ifa etmiş olduğundan « dolayı — beyanı Mmemnuniyet etmektedirler. Bu sabah gelen bir askeri rapor, bütün istinad noktalarının mukave met etmiş olduğunu ve dün akşam cephe gerisine sarkmağa muvaffak Olan bir çok tankların tahribine mu- vaffakıyet hasıl olduğunu ve zaten bu tanklarla beraber hiçbir piyade kuvvetinin cephe gerisine geçme - miş bulunduğunu kaydetmektedir. Müharebe, bu sabah ayni giddetle başlamış ve hattâ cenahlarda - kıs - Filbakika, dün Amien, Peroun ve Ailette taraflarında üç hücum yar pilmin iken / Almanlar bugün aşağı Som sahasında da hücuma geçmiş - ler ve Şampanya taraflarında çok giddetli topçu ateşi açmışlardır. Buna nazaran bu noktada da Al- man hücumlarına - intizar edilmek icap eder. İngiltere devlet nazırının nutka Londra, 6 (A-A.) — Devlet nazırı Greentrood dün akşam söylediği bir nutukta başlıca gunları söylemiştir: Milletimizin. mukavemetini ve azmimizi kırmak için Almanlar - bi- zim için aa bir talisizlik vak'asma güvenmişlerdi. Fakat yanlığ. bir her ab, fahiğ sürette yanlış bir hesab yapıtışlardır. Başarılacak —ii ölçtük. — bizim hürriyetle memlu hissiyatımız, har- bin icabettirdiği - bütün gayretleri sarfetmek için bize sarsılmaz bir e- nerji vermektedir. Mi faaliyet sahalarının hepsinde yeni bir haleti/ ruhiye kendini gös- Almanların / gösterdikleri faaliye- 'te rağmen, milli faaliyetimiz için 14- zım olan deniz aşırı maddelerinden hiç birinin ekaikliğini” gürmedik. D- carl gemi tonajımız değişmemiş - tir. Serbest demokrasileri arasında- Ki ittihad biraz geç başlamıştır. Pa kat eminim ki çok geç kalınmazış. emiyor Harb Tebliğleri FRANSIZ SABAH TEBLİĞİ Paris, 6 (ALA.) — 6 Haziran sa bah tebliği: Müharebe b sabah şafakla borar ber başlamıştır. Düşman tazyiki bil. hassa aşağı Somme'da kendini güs- termiş ve orada - ileri/ kıtaatınızın hafif surette geri alınmasım mucib olmuştur. Heyeti unmmiye itibariyle cephe- nin diğer aksamında — mevzilerimizi aynen mulalaza ettik. FRANSIZ AKŞAM TEBLİĞİ Paris, 6 (Hususi) — Pransız yük- sek kumanda - heyetinin neşrettiği akşanı tebliğine nazaran vaziyet şu- dar: sabalıa erken akşama kadar dürmadan bulanmuşlardır. Mü- a bir kaçar yüz taaklık grap- Jar şeklinde yapılmaıylır. Ba hücum Jaza iştirak eden tank miktarı 2000 kadardı. Küvvetli mevzilere yerleş- küyvetleri miş olan Fransız kıtaatı bu tankları | hatlara yaklaşınadan, hatların önün- de ve hatları kırdıktan sonra tahribe devam . etmişlerdir. Yüzlerce tank imha edilmiştir. Pransiz küvvetleri İngiliz tayyare lerinin yardımile düşmanın geri hat darını, münakale yollarını ve tahaş- süd mahallerini muvaffakıyetle bom bardıman etmişlerdir. Pranuz tayya relerinin attılları bomhaların meo. amuu, 150 tondan fazladır. 36 düşman tayyaresi düşürülmüş, T tanesi de ağır hasara uğratılm de büyük Alman taarrurur günü de Pransızlar için muvaffakı: yetli geçmiştir. ALMAN RESMİ TEBLİĞİ Berlin, 6 ÇAA.) — Alman ordu - darı başkumandanlığı tebliğ ediyor: Pransada dün başlamış olan har: | kütımız metodik bir tarıda cereyan etmektedir. - Ordalarımız Gemuba | raber Pramsız başvekilinin Tansız Fraaeada Vükübesin — değişiil der alelâde bir kabin sından değildir. Fransada yalnız ine sanlar değii sistem de değiştirilmiş- tür. Fransiz başvekili- (Paul Reyna- ud) kabinesi azasından bazılarını başına yeni zamanları ve ihtiyaçla- elemanları getirerek Fransanın aa- keri, mali ve siyast moselelerine ye- ni bir veçhe vermek istemiştir. Yeni bir Alman taarr: duğu bir zamanda mühim değişiklik lerin mahzurları aşikâr olmakla be- aun başlamış ol Şarbide her tarafda yer kazanmış - | Ni Cesurane bulmamağa imkân yok- | di Dünkergis - civarındaki / esirlerin adedi 58 bine / çıkmıştır. Mühtelif cinsten sikli ve harb mahzemesinin Adetleri şimdiye kadar tesbit edilme- Hava küvvetlerimiz cephe geri sinde askeri toplantıları ve Ko bombardıman etmiştir. Bund ra merkezi Fransada, bir çok ehem- miyetli tayyare meydanlarımı, Şer - hi 6 hazlran arasındaki gece de İn- gölterenin cemibu / şarki - sevahilin- deki mütraddk tayyare meydan ik müvaffakıyetle bomba altı- tayyare zaylatı 148 iava muha- Düşmaniz tür. Bunlardan | rebesi esnasında, 19 tanesi hava mü | gistemin idamesine Pransa müsaa- dafan topları ile ve mütebaki zi üzerinde tahrib edilmiştir. 19 tay- yaremiz üslerine dönme Düşman 5/6 haziran gecesi simaz li ve garbi. Almanya dahilinde gayri tur. Ea zik bir zamanda general âh müttefik ordular başku- mandanlığına getirmeğe karar veren Paul Reyasud'nun - son derin sebebler vardır. Bekika ve Fransada — yümi gün- denberi şahid olduğumuz - vak'alar ve neticeleri meydana şu hakikatle- Ti çıkarmıştır. Pransiz ordusu lâyıkı, veçhile bugünkü - harblerin — icabla. | rina göre hazırlanmamıştır. Bugün- leri evvelce gören veya tahmin eden | sözlerine ehemmiyet ver ara- | de edemedi. mahdud — Fransiz askeri/ ricalinin bugünkü Pransiz başvekilinin sözü- 'ne göre “ .— 1940 harbi 1914 de cari olan harb vsülleriyle edilmek istenilmiştir.. ,, Binaenaleyh, yanı- Jan insanların işbaşında bi na, bozukluğu — muhak ak olan bir Aksi halde yalniz mu- vatfakıyetsizlikler değil., hezimetler, hattâ felâketler de mükadderdi. İşte son Fransiz kabinesi yeniden ahadülü saüamli, Tn 'aber | akeri bedellere karşı hava/ hüceta: | 7i Ve siyasi icabları” düşünülmüş ve derecede zaylatımız. yoktur. İkbsi Hamburg üzerinde avcı tayyareleri- miz ve üçüncüsü Mollandadan — ge- çerken topça küvvetlerimiz tarafın. 'dan indirilmek şartiyle üç düşman fayyarest düşürdük. * | | Vimmldime nn | Hüssolunar | Ona göre de hareket ediim Yeni Fransiz kabinesi Paris, 6 (AA.) — Reynaud kabi- nesinde husule gelen değişiklik hak- kanda başvekâlet şunları bildirmek tedir Başvekil hariciye nazırlığını ayal zamanda milli müdafaa - pazırlığını deruhte etmektedir. Çünkü her iki nezaret de harbin sevk ve idaresini 'temin etmektedir. Başvekile harici- yede Beaudoin, milli müdafaada ge neral Degaulle yardım edecektir. Maliye nezareti umumi Bouthiller maliye nazırlığını deruh- de etmiştir. Fransiz aile nezareti başına çe /çen Pernot ayni zamanda - bühasaa ski sıhhiye nazırının vazifesini gö- recektir. Yean Hrouvost istihbarat mazırlığına, Frossard nafia naaırlığı ma, Delbos maarif nazırlığına tayin edilmişlerdir. Alman tayyarelerinin b Londra, 6 (A-A) niyet nezaretlerinin bir tebliğde, Alman tayyarelerinin gece esnasından belki de tayyare meydanlarını görebilmek için Yorka. hire, Lincolnshire ve Taymis nehirle Ti boyunca Norfolkun. köy mintaka- ları üzerine bir mıktar yangın boma- bası attığını bildirmişt Dafi toplar derhal faaliyete ge miş ve Lincolnahirde bir evin yan Taasından başka bir hasar kaydedi. Ayrıca iki hicum canasında Jâklı ağır yangın bombaları kullanıl g ve ciddi hasarlar yapmıştır. Altı kişi hafif yaralanısıştır Paris, 6 (ALA.) — Kontrol edilmiş malümata atfen/ salâbiyettar mah- filler, dün verilen muhtelif alarm işa retleri esnasında, Normandie mıntar kasında yendi düşman tayyaresi dür #ürüldüğünü büdirmektedir. Merkez bölgesinde Üç tayyarenin düşürülmüş olduğu muhtemeklir Ciurehil'in nutkunun - İtalyadaki tesirleri Roma, 6 ÇAA — Churehili'in | nutku dün akşam İtalyan matbusta için bir hâdine teşkil etmiştir. Fa gist gazeteleri bu nutka büyük - bir ehemmiyet vermişlerdir. lagiliz bağ- vekilinin beyanatı Un makeklore Katıbı | mevnu teşkil etmekte ve nutkun müt tefikler için en az teşvik edici ma - hiyette olan kısımları büyük harf - | lerle tebarüiz ettirilmektedir. - Plan | der müharebesinin askeri bir feti İ ket mahiyetinde olduğuna dair Chur chili tarafından serdedilen iddaa ilk sayfalarda göze çarpmaktadır. Bu « |a mukabil Dunkerguc'i terketme. ğe muvaffak olan İngiliz ve Pran - #az askerlerinin pek mühim olan mik | tarı hakkında verilen rakamlar na - zarı dikkati celbetmiyecek kadar küçük harflerle dizilmiştir İtalyan gazetelerinin — Paris ve Londra muhabirleri müttetik hü - kümet merkezlerinde ba natkun hu Sule getirdiğini iddia ettikleri inti- balardan uzun uzadıya bahsetmekte ve Fransız - İgiliz efkârı umumiye- sinde endişe hattâ şaşkınlık alâmet- | leri görüldüğünü iadin eylamektedir. ler. | Paşist - gözetelerinin — Berlindeki müşahidleri Almanyanın askeri si | yettir. Bunları duymak ve dinlemek de büyük bir milettir. | agiliz beşvekili bu kadarta da kal | zuyor. Uğredikları. bu Tekket yü lanmak ve eksikleri doldurmak için bir mühlete lüzum olduğunu açıkça itiraf ediyor ve tekrar hâdiseye av | dot ederek: “Ordumuzu — kurtarımış olmamız şu vakıa üzerine gözümüzü yumdurmamalıdır ki Fransada ve | Belçikada olanlar - muzzam askeri | biz felâkettir. Pransa ordusu zayıf- Jamıştar. Belçika ordusu - kaybedik miştir. Bu derece itimad edilen müs- tahkem hatların bir kısını ortadan kalkmıştır. Bütün Manehe lmanları, bütün stratejik neticeleriyle düsme- aa elindedir. Ya burada, ya Pransar | da hemen hemen pek yakında yeni bir darbe beklemekteyiz. Bu derece salâhiyotli bir ağız. bun- | a daha açık ve, vehim hakikatler. 'dem bahsedemsedi. Görülüyor ki ne tir. Çün- kü bilhassa 1085 denberi Fransız ar- düsünün muükadderatıni ilame eden Daladier'nin kabineden — çekilmesini başka türlü tefsir etmeğe imkân Yoktur. (Paul Reynaud) mali, aske Ti ve siyasi idareyi ele almakla Pran- sanın bütün İnröretlerini &lmde cem. etmiş ve kendi nerareti altında ha- reket etmek şartiyle maliye ve har. biye nezaretlerine Almanların sis- temini anlamış, bu devrin icabatını Kavramış insanlar getirmiştir Fakat en mühim değişiklik harbi- ye nezaretinde vukubulmuştur. Har. biye nazırı sureta Paul Reynauddur. Fakat hakikatte harbiye nazırı dün kadar miralay olan general Le Gaul- dür. Bu zat 1904 denberi neş - rettiği askeri everlerde gelecek mu: harebelerin şartlarını anlatmış, Fran #i ordusunun yeni usul harblere a Taştırılmasını bilhassa mekanize küv- vetlere, tayyare ve tank silâhlarına ehemmiyet — verilmesini - hararetle tavsiye etmişti. Hattâ daha ileriye giderek Pransiz ordusunua — “hara- Ketsizlik, tabiyesini şiddetle tenkid etmişti. Pakat altı sene evvel bu e- serler Framada yalmız. bügünkü Fransız başvekilinin nazarı dikkati- ni celbetmiş ve onu “Pransanın as- keri meseleleri, namındaki kitabımı yazmağa sevketmişti. Bu kitabda adamları, e İngiliz milleti hakikate karşı kat'iyen göz kapamıyor, onu açıkça - ilân ediyor, kendisinin azminden, süyinden. dekârlığından vatanın neler bekledi. ğini gürzelce ölçüyor. Bir millet 23 böyle sarsılmaz bir kuvvei maveviye İagiliz ve Fransız kuvvetlerini A mmanların gözü önünden ve eli altından günlerce devam etmiş bir ameliye ile kurtarıp İagiltereye taşıyan bin gemi İngilterenin yiyeceğini de, ilk maddelerini de, ticaret cayasını da tağıyabilir ve vatanın mikdafansına kâfi gelebilir Fakat İngiliz başvekili yalnız mem deketi müdafan ile iktifa edilemiye ceğini söşüüyor. Galebe — hücum ve taarruz ile olacaktır. ve, senelerce gürse bile, hazırlıklar. bitirildikten #oara taarruza geçilecektir. Maksat yeni bir dünya doğurmaktır. mütlefik ile tam ve kat'i bir ahenk VAZ z | e UY e kabinesinde değişiklikler ve usya - İngiltere - Fransa münasebetleri iyileşiyor CHURCHİLİN NUTKU. | Çünkü, | manası - Yazan; Raif METO | 1935 de mekanize on fırkanın teşki- lini tavsiye ediyordu. Ne bu tavsiyeler, ne de ayni fikir- de bulunan general Weygandın fi kirleri nazarı — itibara alınmamıştı. Netice olarak da 1940 harbinde Pran siz piyadesi hiç beklemediği bir za- nanda - gerilerinde - zırhli olamo. biller ve tanklar içinde yüz binler. 'ce Alman askerinin meveudiyetini haber almıştır. İşte kabineden Daladier'nin çekil- | meci ceki aakeri sistemin son tasfi- yesi Ve yerine yenisinin ikamesi- İn a Paul Reynaud başvekâlet, harbi- ye nezaretiyle beraber hariciyene- Zaretini de deruhde etmektedir. Bu n vazifenin muvakkat olması çok Mühtemeldir. Son zamanlarda İtah- yan tarafları ve sabık başvekil La. yalın hariciye nezaretine getirileceği | < ve hattâ son günlerde - Fransız Cumhurreisinin bu bususta kendisi. le müzakerede - bulundüğu — söylen. d Laval Fransız hariciye nezaretine getirildiği takdirde İtalyayı harbden dzak bulundurmağa çahışan - bazı gayretlerin - boşa - gitmediğini — ve hattâ bazı tavizler” mukabilinde 1- talya ile müttefikler arasında çok zayıf bir ihtimale rağmen hülâ an- Jaşma imkânları bulunduğuna, inan- mak lazımdır. Çok yakında b mese- de de tevazzth edecektir. Fakat her şeyden evvel, garb cephesinde baş. Jayan yeni Alman taarruzu . ve ilk neticeleri yalnız İtalyanın müstak- bel kararlarına değil, harbin mu- kadderatı üzerinde de esaslı surette mücesir olacaktır. Ne olursa olsun Pransada - yeni a- damların - ve vaziyetin hal icabları. 'a uygun yeni bir askeri idarenin yirmi gündenberi yarattığı cver ve neticeleri daha şimdiden mühimdir. Denilebilir ki bu son günler Fransa- 'da senelerce başarılamıyan. işler meydana, getirilmiştir. Rusya - Pransa - İngiltere arasın. da beş aydanberi âdeta inkıtaa uğ: Tayan münasebetler yeniden tecssüis etmiştir. Biraz da Rusyanın ibram “ve israrı üzerine Moskovaya yeni se- fir gönderilmiş ve münasebetler nor- Mmal bir şekil almıştır. Bir aralık mevzuu bahsolan - ve Aaha ziyade Almanyanın işine yara- yacağı mubakkak olan bir yeni, Rus tecavüzü görülmemiştir. Rusya, Alman, İngiliz ve Fransız menfaatlerine değil, kendi menfaat- lerino uygun bir siyaset takib etmek- tedir. Önüne geçilmez, kuvveti pa- yansız bir Almanya, Rusyayı da kuş, kulandırabilir. ve kuşkulandırmıştır. da. Bir aralık - Avrupanın. Balkanla Tin Sulhünü - bozacağı iddia. edilen Rusya bugün için barışın dikkatli ve | emin bekçilerinden biri olmuşur. — | Dokuz ay evvel başlıyan dramın daha nice kanlı, tuhaf/ ve garib per- de ve tablolarını / göreceğiz. Menfaatlerin ortadan kalkmasına, insanların değişmesine imkân ve ih: timal dinciye kadar harbe devam edeceği Mir. Cburchili'in ağzından işittiğimiz zaman bunun doğruluğuna inanıyo- | Çünkü, İngiliz başvekili edebiyat yapmak için kürsüye. çıkmış bir po- Hitika esnafı değildir. Milletinin azmül iradesini, cesaret ve kahramanlı nn gahsında temeasül ettirmiş bir | devlet adamıdır ki en çetin dakika- kalarda hiç itidalini, ümid ve imanına | kaybetmeksizin, en acı hakikatlerle | karşılaşmaktan korkmuyor ve lâzım temin ediyor. Müttefiklerde — galebe azminin şiddet ve kuvvetini anlamak için baş vekilin son sözleri” üzerinde biraz | durmalıdır. Mr. Chürehili Büyük Britanya adasında tutunmak imkü- | zu kalmasa bile imparatortuğun de- | nizler aşırı diyarlarına çekilerek mü- cndeleye kat'i galebeye kadar ora- dan devam. edileceğini - söylüyor ki bizim de İngilterede - bulunduğumuz | günlerde milletin efradı içinde her | Mekteb imtihanlarınıri vardiği fena neticeler G azeteler bu sene de olgunluk imtihanlarının fena netice zermiş olduğundan. bahsetmektedir., talebenin muvatfar iyet nisbetinin çok düşük olmama, bir takım çikâyetlere yol açmış bur Tunmaktarır, Bu vaziyet, üzerinde dikkatle dun mamızı icab ettiren mühim bir kük tür Müallimler ayai dersler ayni/ olduğuna göre, niçim bugün —mekteblerimizde muvaffak oluş nisbeti bundan 6h sene evvelki nisbetlere göre çok düşük oluyort Gazetelerin neşrettikleri yüzde eli Mmuvafık otuş nisbeti haddi zatim- 'de çok acı bir rakamı ifade etmek-' tedir. Şu noktayı da hemen ilâve e- delim ki; esas olan bilgi ile sinıfı geçmektir. Binaenaleyh bilgisiz ca. hil talebelerin sınıf geçirilmesi ye: rina muvaffakiyetsizlik nisbetinim daha yüksek olması bin kat müree cahtır. Zira, okuduğu sınıfın ders « lerini hazmetmeden daha yüksek . | mafa geçen bi. talebeden hiç bir mu- valfakiyet beklenemez. Bunlar o se- 'ne sınılarını geçseler bile mütenkıb senelerde sınıfda kalmağa ve lüyik olmadıkları halde bir sınıf kazanma» darı neticesinde belki ileride iki üç sınıf kaybetmeğe — mahkümdurlar. Hattâ bunun acısını bayatta, bile ço- keseceklerdir. Binaenalevh bu esaslı memleket merelesinin hallini düşünürken im- tihan sistemlerinin, hafifletilmesi, talebeye müsamaha gösterilmesi ci- hetine gitmek, memlekete ihanet et- mek derecesine yakın bir cürüm o- lar. Memleketi kurtaracak, ilim ve- irfam yükseltecek olan sistem, imti Pkam hafifletmek değil bilâkis b taler beyi en sıkı imtihanları bile muvaf- fakiyetle aşabilecek bir seviyeye ga türmek olmalıdır. Bu prensibi görönünden uzaklaş- turmadan hareket / etmeli, imtihan Sistemlerini zayılatmak Bilginiz ta- Jebenin sınif geçmesine imkân verer cek yollardan kat'iyyen gitmiyerek mekteplerimizdeki — bilgi - sistemini yükseltmek yoluna sapmalıyız. Bunün için yapılacak şey evvelk derdi teşhis etmektir. Acaba bugün- Kü talebenin seviyesi niçin beş sene, 'on sene evvelki talebelerin bilgi ser viyesinin dunundadır? Bu sukütün sebebi. şübbe yök l talebede değil, bir türlü istikrar kos- betmeyen maarif / sistemimizdedir. Her sene değişen tabirler, ıstılahlar, Mülfredat programı, imtihan şekiller Ti, derslerin muhtelif. sınıflara tevzil gibi hüdiseler, bilgisini ancak birbi. | Fini takiben sene besene elde eden ve bütün bilgileri - yekdiğerine munta- zamı bir silsile halinde morbut olması. düzim gelen talebenin zihnini karış- tırmağa esasen/ kâfi ve vafidir. İşte bozukluk buradadır. - Halbüki — bu işin halli ne kadar basit ve kolaydır? Dünyada talim ve terbiye sistem- leri artık müsbet bir ilim olacak kar dar kat'deşmiş bulunmaktadır. Ye- | ü bir sistem icad etmeğe Küzum yok ler. İmtihanda meselesidir. tur. Bütün dünyanın kabul ve tatbik ettiği sistemlerden birini tercih et- gek ve bunu muntazam bir şekilde 'derdi kökünden ha tmeğe kâfidir. Bu istikrar evvek İmtihanlar için bütün dünyanın kabul/ ve tatbik etmekte olduğu ba- kalorya sistemi pekâlâ tatbik edi yordu. Sonradan ortaya çıkan bir çok imtihan şekilleri tutulmuş olan bu doğru yolu bozmuş ve bütün bun.- ların neticesinde bugün etmekter utırab düy arif sistemimizdeki dü gelmistir. Faki bir müallim olan Maarif Ve kiliminden. — büyük derdin esaali bir. de halledilmesini beklemeğe hak yardır. İmtihanlardaki mu- vaffakyet nisbetlerinin düşüklüğü bugün tatbik edilmekte olan sistem- leria bozuk oldağunun münakaşa ka- bul etmez bir delilidir. / ' .MURAD SERTOĞLU “taraftan işittiğimiz süzler bunu ter YA etmektedir. Bugila İngülere ve Fraaaa yekpi- » bir azmü irade, bir fedakârlık ve kahıramanlık - kütlesidir. Galeba- bu. Hüksyln Cahil YALÇIN