14 Ocak 1941 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 2

14 Ocak 1941 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 2

Dönerken birçok köy den geçtik. Hepsi müs- Jümandı. Evlerin bü- yüklüğü ve tarzı herhalde refah gösteriyordu.. Kale kapısının önündeki kala- palık halk ne kadar bizim Şark yilâyetleri halkına benziyordu. Arkadaşlar karakola girdiler, bi- rer tüfek ve cephanelik aldılar. Tüfekleri şöyle bir arkalarına a- tışlarında hepsinin silâha alışık adamlar olduğu anlaşılıyordu. Geçit, Anadoluyu bilenler için pek harikulâde değil. Kulenk boğazı, ne de Antalyaya inen boğaz kadar heybetli. Fakat o - lar ve kazalar yeri. Ne yaman sağdaki yüksek yamacın taşlıkları arkasından bir yaylım ateşi başlaş, bunu kestirmek müşkül, Burada beni en çok alâkadar eden Alfridi kabilesinden dört di lenci çocuktur. Daha doğrusu bunlardan biri. Üçü oğlan biri kızdı: Arkalarında vücutlarının ötesi berisi görünen siyah, partal bir gömlek, yalınayak başı ka - bak dört yavru. Otomobil “pan,, yaptı dyrduk. Dördü binden yerden çıkmış gibi yola atıldılar. Arkadaşlardan bi- ri kızı yakaladı, bana sürükledi “— Küçük Alfridiyi takdim e- derim.,, dedi; Suratı Yunan sanat devrinden kalma küçük bir şaheser gibiydi. İnsan bu yüzdeki kir tabakala- rımı kazıyıp altını görmek isti - yordu. Fakat bu tabakalara rag- men tabiatın eserine hayran ol- mamak eldedeğil. İki ayrık mai göz, uzun siyah kirpikler, Yuna- ni bit burun, çene ve yanaklar gözü gönlü hoş eden bir incelik- le çizilmiş. Saçlar çamur içinde, fakat uçları altın gibi parlıyor. Oğlanlar kara ve çirkindiler. Ü- çünün de gözleri ağrıklı, derileri hastalıklı idi. Bu dört çocuğun da doğdukları günden beri vü: cutları ve yüzleri su görmemişe benziyordu. Arkadaşlar bir türlü bu güzel yahşiyi konuşturamadı. Yalnız bize adını söyledi: Kevser. He- pimizin yüzüne, kapana kısılmış bir hayvan yavrusu korkusile baktı. Birkaç defa dişlerini gös- terdi, fakat gülmek için değil. Anladığıma göre buranın en Hahşi kabilesi Alfridilermiş... “— Bu çocuğun harikulâde güzelliğinin sırrı nedir?,, dedim. “— İskender ordusile gelen yakışıklı bir Yunanlı ecdat ola- cak,, dediler. Dönerken birçok köyden geç- tik. Hepsi müslümandı. Evlerin büyüklüğü ve tarzı herhalde re- fah gösteriyordu. burada haki- katen şehir halkiyle köylüler a- rasında maddi fark çok büyük değil, Benim Şarkta şimdiye ka- dar gördüğüm köylerin en çok rahat ve servet ifade edeni bu köylerdi. Bunlardan birinin içini görmek istedim. En büyüğünün önünde durduk. Galiba muhtarın eviydi. Kapıdan taş bir avluya girdik. Bir tarafında hasir sandalyeler vardı. Ev sahibi bizi nezaketle r rası gi ABONE BEDELİ Türkiye — Ecnebl BENELİK — 1400 Krg. 2700 Krş. SAYLIK — 760 » 1450 » SAYLIK — 400 »— 800 » 1TAYLIK — 150 » 300 » 14 İkincikânun 1941 SALI 16 Zilhicce 1369 1 İkincikânun 1356 Gün 14 Ay 1 Yıl: 941 — Kasım 68 Güneş Öğle İkindi 223 721 946 — Ezani 824 — 1322 — 1548 — Vasati Akşatn Yatsı — İmsak 12.00 137 — 1238 — Ezant 1802 — 19.38 638 — Vasatl « gönderilen yazılar ve evrak neşredilsin edilmesin lade olunmaz ve bunların kaybolmı dan dolayı hiç bir mesuliyet kabul yordum. Bi HA No, 45 — kabal etti, yer gösterdi. Fakat ben kadın tarafını görmek isti- ahibi karşidaki yük- tindeki büyük sek duva y kapıya gitti. Çaldı. İçerden örtü- lü bir baş çıktı. Arkadaşlar ken- di dillerile benim uzak bir müslü- man ülkesinden gelmiş olduğu mu, evlerini görmek istediğimi söyledi. Buralarda müslümanlık “franmazonluk,, gibi bir şey. Ka- pi açıldı, kadın eliyle beni içeri- ye davet etti. Kadın farafının avlusu daha geniş, yanda ve karşıda odalar görünüyor. Her yerde oldı bi odaların önü direkli v kapalı uzun bir teras. 1n nil Avluda bir yaşlı, iki genç ka- | din vardı. Biribirimizle konuş mamız “pandomima,, gibi cere- yan etti. Fakat insanlar anla: mak için zannedildiği kadar ke-| limeye mühtaç değil, odaları gör mek istediğimi işaretle anlattım, elimden tuttular, oda oda gez- âirdiler. Yatakları, eşyaları, san- | dıkları, hattâ bir singer makine- leri bile vardı. Nihayet mutfaga girdik. Dişsiz ihtiyar bir hatun sebze ayıklıyordu, bana - baktı| güldü. Hiç biri tecessüsüme kız-| madı. Nihayet görülecek şey kalma- mıştı. Kızlardan biri bir sandal- yaya oturdu, öteki ona yalandan bir şey ikram etti, hepsi birden “çay, çay,, dediler.Saate baktım. “Avdet, mekteb,, dedim. Anladı- lar. Kadın toplantıları ve mek- ı'îı içtimal için geç bile kalmış- * Hindistanın müslüman ünü - versitelerinde her merasimden evvel, bir adam kuran okur, her- kes ayakta dinler, sonra konfe- rans başlar. Her Ünüversitede seçilen ayetlerden biraz ora zih- niyetini anlamıya çalıştım. Pe- şaverde “Allah, kudretiniz olmı- yan şeyi size yapmayı emret - mez,, âyeti ile başladı. Ve bu â- | yeti bura halkmın tabiatine çok uygun buldum. Önümde bin kadar talebe bir- Kaç yüz de hariçten gelen adam yardı. Talebe mai sorguçlu, be- jyaz başlıkları, dar ünüformala- Tile çelik gibi. Başlıkları hepsine biraz horoz başı hali veriyor. Fakat kavgacı ve cesur bir hal- ka bu yaraşmıyor değil. Bunla- rın yüzünü tetkik ederseniz hiç birinde mystic'lerde görülen ka- palı, sırlı mâna yok. bilâkis apa- çık yüzler. Sıhhatlerine saglam- lıklarına bakılırsa maddi hayat- larında da ifrattan çekinen, iti- dalle yaşıyan insanlar oldukları anlaşılıyor. Demek bunlar ne| mübalâğalı surette ruhçu, ne de mübalâğalı surette maddeci a- damlar. Onun için merasim ba- şında okunan âyeti bunlara çok uygun buldum. (Arkası var) Yapağıcılar yeniden beyanname vere- cekler Ellerindeki yapağı — mevcud- larını birer beyanname ile hü-| kümete bildiren tacirlerden ye- | ni birer beyanname istenmiştir. Yapağı tacirleri bu defa cinsle- rine göre yapağı mevcudlarının maliyet fiyatlarını bildiricekler- | dir. Hükümet bu esaslara göre ta- cirden alacağı yapağı ücretleri- ni tesviye edecektir. Ancak be- yanname ile bildirilecek maliyet fiyatlarının — yanlış olmaması için bilâhare vekâlet bu malü - matın tevsik edilmesini isteye- cektir. Diğer taraftan — hükümetin mübayca için koyduğu 15 gün- Hik mühlet önümüzdeki cumar- tesi günü nihayetleneceğinden vekületin bir kaç güne kadar fi- yatları ilân etmesi muhtemeldir. z » Rutubet yapan yeni binalar | Çapada 28 Çelebi sokağında oturan karilerimizden Emin Alataş yazıyor: on seneler zarfında rimizde birçok inşaat yapıl- dığı malümdur. Bu inşaatın Belediye taarfından - kontrol edildiğini - biliyoruz. Fakat bu kontroller yalmz mühen- dislik bakımından — yapılıyor || ve bu suretle yeni yapılan bi- naların sıhhf bakımdan kon- trolleri ihmal olunuyor. Neticede bu binalar çok fazla rütubet yapıyor ve ya- zan binaları kontratla tutan kimseler bu binalarda kışın oturmak mecburiyetinde ka- hyorlar. Halkın sıhhatile alâ- kadar olmak belediyenin baş- lıca vezaifinden olduğuna na- zaran bu hususda alâkadarla- rın nazarı dikkatini celbet- Menizi rica ederim.,, YENİ SABAH: Çok mühim bir meseleye temas eden ka- rümizin bu mektubunu aynen neşrediyoruz. İnşaat meselesi şehrimiz için en milhim me- selelerden biridir. Belediyenin bu hususda azami derecede itina göstermesi lâzımdır. || BELEDİYEDE | Caddelerde açılan bacalar sür'atle kapatılacak Havagazi, su, elektrik ve te-i | defon kablolarını - tamir etmek maksadiyle şehir dahilinde cad- de ve sokaklarda açılan baca- ların tamiratın hitamından son- ra uzun müddet açık bırakıldığı ve bunün — müruru uburu. teh- likeye düşürdüğü belediye ta- rafından tesbit olunmuştur. Bu vaziyet önlemek maksadiyle be- lediye riyaseti heyeti fenniye müdürlüğünde bir tamiratı mü- temadiye mühendisliği ihdas et Tüleiir. Bu mühendis memurları ve kâfi mıktarda a- mele verilecektir. Bu suretle a- | çılan bacaların sür'atle tamir o- lunması temin olunacaktır. Köy şarkıları toplanıyor İstanbul Belediyesi Konserva- tuarı köy şarkılarını toplamak üzere faaliyete geçmişti. Bu iş- le tavzif olunan heyeti şimdi- ye kadar muhtelif köyleri dola- şarak 300 muhtelif şarkı topla- mıştır. Bu şarkıların — notaları ve güfteleri tamamiyle tesbit o- lunmuştur. Heyet, bu ilkbahar- da da tedkikatma devam ede - rek şimdiye kadar toplananlar - dan kalan diğer Şşarkıları da toplayarak mesaisini tamamla- yacaktır. Kahveye nohud ka- rıştırılmıyacak Dün çıkan bazı gazeteler, tahaddüs eden kahve buhranı hâdisesi — üzerine belediyenin kahveye bir mıktar nohud ka- rıştırılmasına müsaade ettiğini yazmışlardır. Bu havadis asılsız- dir. Gazhanenin nakli Dolmabahçe stadının sahası dahilinde kalan gazhane deposu- nun nakli kararlaştırılmıştı. Bu husus için zaruri malzemeyi te- min etmek imkânsız görüldü- ğünden gazhanenin naklinden gimdilik vazgeçilmiştir, »a— Altın bir günde 40 kuruş yükseldi Altın fiyatları dün sür'atle yükselmeğe başlamış ve 40 ku- ruş birden fırlamıştır. Evvelki gün 23 lira 15 kuruş olan altın dün 23 Hra 25 kuruştan mua - | mesi için tatbil YENİ SABAH bir tamimi İhracat lisanslarının münha- sıran vekâlet tarafından veril-| konulan yeni | bazı | do- | lisans - talimatnamesinde noktaların anlaşılamaması layısiyle bazı yanlışlıklar vukua | geldiği görülmüştür. Bu sebeble talimatname tatbika- tı etrafında şehrimizdeki alâka- etçe darlara yeni bir tamim yapıl - mıştır. | Bu tamimi güre ihracatçilar Od: larının değer ilk önce Ticaret ına mü- racaat ederek sat fiyatlarla intaç edildiğini vesaik- le isbat ederek evra ını tas- dik ettireceklerdir. Bundan son- ra lisans için vekâlete müraca- at edilecektir. Vekâlet teşkilâtında vücuda getirdiği li- | sans bürosu marifetiyle bu ta-| lebleri tedkik ederek beş gün zarfında cevab verecektir. merkez Almanyaya 2 milyon kilo tütün gön- derilecek Almanya ile aramızda mev - cud Ticaret anlaşması hüküm- lerine göre önümüzdeki hafta için bu memlekete 2 milyon ki- loya yakın tütün sevkedilecek- tir. Bu tütünleri satan firmalar vekâlete müracaatla ihracat için lisans talebinde bulunmuşlardır. 'Tütünler Bulgaristan yoliyle gönderilecek — ve mukabilinde Almanyadan sanayiimizin muh- taç olduğu bazı makine parçala- rı getirilecektir. Diğer taraftan İtalyaya da külliyetii deri sevkedilecektir. — ——oa—— Yeni ticaret müdürü işe başladı İstanbul Mıntaka Ticaret Mü- dürlüğüne tayin edilen sabık Berlin Ticaret ataşemiz Said| Rauf Sarper İstanbula gelerek dün filen vazifesine başlamıştır. Teşkilâtlandırma umum — mü- dürlüğünü — deruhde eden eski müdür Avni Sakman teşkilâtın | gef ve memurlarını yeni müdür- le tanıştırmış ve daireyi devret- miştir. Yeni müdür dün fiyat mürakabe — komisyonunun ilk toplantısında hazır bulunmuş - tur. | mekteblerdeki derslerine ilâve- | REBROO: u Ka nunt mikdar-| * danfazla dersve- ren öğretmenler —" Maarif vekâleti bu hu- susta tedkikat yapıyor B | orta sraf | | bazı Maarif Vekâleti tedrisat öğretmenlerinin mekteb- | larını ten hususi ve ekalli lerinde de ders aldık na- zarı itibara alarak bunların haftalık saatlerini tedkik etme- ğe başlamıştır. Malüm olduğu | üzere orta tedrisat mekteble - rinde — galışan Ööğretmenlerin | haftada 24 saatten fazla tedri-| sat yapmaları memnudur. Bu tedkikat neticesinde haf- tada 24 saatten fazla ders ver-| dikleri tahakkuk eden öğ lerin fazla dersleri derh. Tinden alınarak bural: hal bulunan öğretmenler y tirilecektir . Ayni- şekilde haftada 26 saat- ten fazla ders veren ilk tedrisat öğretmenlerinin vaziyetleri de| tedkik - olunmaktadır. Bunlar | hakkında da orta tedrisat öğ- retmenleri hakkındaki karar tatbik olunacaktır. PCC L IĞ Havagazından zehirlenme hâdisesi tahkikatı Beyoğlunda Tarlabaşında Fı- rın sokağında 24 numaralı evde kiracılardan Mıgırdıç ile karısı Haraktorun ölümü ve ev sahibi 'Takfor kızı Mari ile kiracı Mar- geritinin çok ağır surette hava gazi ile zehirlenmelerine s&beb olan hâdise hakkında Belediye makine şubesi müdürlüğü de tahkikat yapmıştır. Bu tahkika- ta nazaran hâdisenin sebebi şu- dur: Eve giden havagazi borusu- nun sokak cebhesinde bundan bir müddet evvel bir baca açıl- mış ve baca gayet ” yumuşak toprakla ve hiç tazyik edilme - den kapatılmıştır. Yağan yağ- murlar esasen yumuşak - olan bu toprağın çökmesine sebeb olmuş ve çöken toprak havaga- zi borusunu patlatmıştir, Boru- dan çıkan gaz havagazi boru- su mecrasını takib ederek evin içine nüfuz etmiştir. Bu hâdise- den habersiz uyuyan ev halkı gaz men elle- teneffüs ederek zehirlenmiştir. | Hâdisenin mesulleri hakkında tahkikata devam olunmakta- dir. — Cuval Hırsızı! — Yılbaşı olduğundan hepsini on İiraya satıvermiş.. Dün Sultanahmed — birinci sulh ceza mahkemesinde - bir hırsız muhakeme - edildi. Ve hakkında tevkif kararı verildi. Yapılan duruşmada suçlu Yor- gi tamamiyle itirafta bulunu- yor ve iddia olunduğu gibi Un- kapanında inşaat malzemesi satan mağazadan 50 çuval a- şırdığını ve oraya geceleyin girdiğini, çuvalları nasıl taşı- yıp götürdüğünü etrafiyle ve birer birer anlatıyordu. Suçlu Yorgi anlattığına gö- re; bu mağazada çok çuval bu- lunduğunu sezmiş ve kendisine de yılbaşı münasebetiyle — çok para lâzım olduğundan bunla- rın bir kısmını kaldırmağı kur- muştur. , Bekçinin bir aralık mağaza- dan ayrıldığı bir sırada biçimi- ne getirmiş ve boş çuvalları kı- mele görmüştür, sım kısım kaldırmıştır. Ertesi günü bunlara bir müşteri bul- muş ve al aşağı vur yukarı on liraya pazarlık ederek satmış- tır. Suçlunun itirafı buraya gel- diği zaman hâkim Reşid güle- rTek sormuştu: — İyi amnia 50 tane çuval 10 liraya çok ucuz değil mi? Yorgi tasdik etti: — Evet efendim.. Bu mallar en aşağı 30 - 35 lira ederdi a- ma.. benim vaktim yoktu. O gece yılbaşı idi. İlk müşteriye sattım. Hem daha fazla israr edemezdim. — Alt tarafı hir- sızlık malı bu.. Foyamız mey- dana çıkar diye korkarız tabii Bu suretle her şeyi itiraf e- den suçlu hakkında derhal tev- kif kararı verildi, ve müzekke- resi - kesilerek tevkifhaneye gönderildi |" min nezareti altında yazları ço- Kyadan mü hım mıkdarda | Çi'fi geldi | Çekoslovakyadan dün güm - rüklerimize 61.000 kilo çivi gel- miştir. Bu mallara piyasada şid- letle ihtiyaç olduğundan kısa bir gümrüklerden ç atışa arzedilecektir .| zamandı karılarak 3u çivilerin bir kısmı resmi mü | &8. selerin ihtiyacı için kallanı- | lacaktır. | Yaprak dolmasile ze- | hirlenen bir aile efradı | Arnavutköyünde Zülfikar oğ- lu çıkmazında oturan Süleyman Leman ve çocukları Halid vvelki akşam yaprak dolması iyerek #zehirlenme alâmetleri gösterdiklerinden üçü de Beyoğ- lu hastahanesine kaldırılmış - ardır. | Çocuk Esirgeme kurumunun - bir yıllık mesaisi Ankara, 13 (a.a.) — Çocuk irgeme Kurumu genel mer- kezinden bildirilmiştir : | Ankarada Çocuk Esirgeme| Kurumu Genel Merkezinin Ço- cuk Sarayındaki polikiliniğine | 940 yılmda müracaat eden 10605 | hasta çocuğun ve 229 hasta an- nenin Ve diş bakım evinde de| 7.305 çocuğun dişleri muayene| ve tedavi edilmişlerdir. Kurumun süt damlasından bir' senede 49.834 süt çocuğuna 25253 kilo çocuk sütü ihzar e dilerek tevzi edilmekle çocuk - ların gidaları temin edilmiş ve| 137 çocuğa elbise; ayakkabı, ça-| maşır; kasket 324 -çocuğa —da| 1612. lira 7 kuruş para yardı-| mında. bulunulmuştur. | Kreş “Gündüz Bakımevi,, de s&bahları bırakılıp akşamları a- hnan bir günlükten yazı yaşına kadar muhtelif çağlardaki 2136 yavruya 84426 kab sıcak ye- mek ve mama verilmek süreti- | le gıda ve terbiyeleriyle meşgul olunarak sağlıklarına varılmış- tır. Yüzme — havuzunda: Küru- mun çocuk bahçesinde mualli - cukların su ve yüzme ihtiyaçla- rını karşılayan pistinde 19378 çocuk soğuk banyo almış ve yüz öğrenmişlerdir. Banlardan şka mekteblerdeki zayıf - ço- cuklarla çok çocuklu ailelerden 600 çocuğa her gün 12867 kab| sıcak etli: yemek verilmekte de- vam edilmektedir. | Çocuk Esirgeme — Kurumu| genel merkezi 85 kimsesiz çocu- ğun tahsil masrafını - ödeyerek | leyli mekteblerde — okumalarını temin etmekte bunlardan baş-| ka da 38 çocuğun da kitab ve o- kuma, levazımlarını, temin eyle- miştir. Gürbüz ve sıhhatli çocuk ye- tiştirebilmek — için kurumun| neşir ve parasız tevzi ettiği “Ba- | kım Öğüt, ,lerden ailelerin isteği üzerine on binlerce nüsha ad - reslerine gönderilmiştir. Keçiören çocuk yuvasında dai- mi bakım ve şefkat altında bu-| lundurulan Çocuk Esirgeme Ku-| rumunu 225 yavrusuyla 1940 yı- lında 117.044 çocuk büyük mil- letimizin yardım ve şefkatiyle| çahşan Çocuk Esirgeme Kuru- munun yardımiyle sağlıklarını temin eylemişlerdir. Bu yardım- lardan maada 114957 çocukta çocuk bahçesinden istifade et- mişlerdir. Dünkü ihracat Dün mühtelif“memleketlere 250 bin liralık ihracat yapılmış bu meyanda Macaristana — de- ğer fiyatlarla 105 bin liralık tif- tik satılmıstır. Keşıfler ihtiralar İlâçlar HE Uzuvlardan birtne faydası do- kunurken diğerini a bir ilâç makbul değ ri tedavi eden bir ilâç mideyi bozarsa kıymeti düşer. İlâcım kimyevi yapısını öğrener buna benzeyen maddeleri nasib surette terkib ederek bir ilâcın muzır hassaları ortadan mü- | kaldırılabilir. Bu yoldan, yürüyen kimy ini ıslâh etmeğe mu- kerler kok vaffak olmuslardır. Bu n 1860 senesinde koka yap rından çıkarılmıştı. -Cenub: rikalılar fazla yorgunluğu gidermek için bu yaprağı çiğ- nerler. Koller bu maddenin mev- zi anestik kaymetini keşfetmiş- ti. Yakmlarda -ölen psikolog Frend bu maddı fiziyolojik hassaları Üüzerinde mühim a- | raştırmalar yaptı. Kokain terki- binde yüzde 67.3 - karbon, 6.9 hidrojen, 211 oksijen ve 4.7 a- zot vardır. Esasen zehirli olan kokain bazı hastalıkları berbad edebilir. Yapılan röşerşler ne- ticesi, bunun kadar anestik has- salara malik olan, fakat zarar (Sentetik) olarak ilmasının mümkün olduğunu —meydana koymuştur. Bunlardan biri Beta : Ukain- dir. Bunun terkibinde yüzde 12.8 karbon, yüzde 8.5 hidrojen, yüzde 11.7 öksijen ve yüzde T azot vardır. Diğeri de daha çok kullanılan ve pek kıymetli anes- tik olan Noovakaindir. Bunda yüzde 13.3-klor, yüzde 57.2 kar- bön, 7.7 hidrojen, 11.7 oksijen ve 10.1 azot vardır. Zebirlenme tesiri kokaininkinin yedide biri olduğu gibi tahriş etmiyen kuv- vetli bir meyzü anestetiktiktir. Pek mühim ilâclardan olan kinin, striknin ve emorfin he- nüz terkibi bir surette imaline muvaffakıyet hasıl olamamıştır. Bunların yerini tutacak madde- lerih sun'i olarak yapilmasına | çalışılmaktadır. Bayer fabrikası sıtma parazitlerine kinin gibi tesir eden bir madde bulmuş ve ismine plazmokin demiştir. Bu da mühim keşiflerden biri ol- makla beraber kinin kadar mü- essir olduğu şübhelidir. Yerli mensucat fiyatları neden arttırılıyor ? Fiyat mürakabe komisyonu bayram tatilinden sonra ilk top lantısını dün Mıntaka - Ticarel Müdürlüğünde — vali — muavini Ahmed Kınıkın riyaseti altında yapmıştır. Komisyön dün meş- gul olduğu mevzulardan hiç bi- rini karara rabtedememiştir . Görüşülen meseleler - meya - nında gıda maddelerinin satış ve fiyatları da bulunmaktadır. Di- | ğer taraftan komisyon şehirde- ki kumaş satışlarını da — esaslı bir surette tedkik etmeğe baş- lamıştır. Yapılan tedkikler ne- ticesinde kumaş satışlarında mühim mıktarda ihtikâr yapıl- dığı anlaşılmaktadır, , İdhalâtçı tacirlerden başka yerli mensu - cat fiyatlarının da - arttırılma- sında hiç bir makul sebeb gö- rülmemektedir. Çünkü geçen sene 60 kuruş olan yapağı fi- yatları bu yıl ancak 15 kuruş kadar yükselmiştir. Bu cüzi . fark kumaşların metresinde an- cak bir iki kuruş fark yapa- bilecek mahiyette görülmüştür. Bu itibarla komisyon alâkadar- makamlara —müracaat ederek yerli mensucatın normale kâr hâdleriyle piyasaya arzedilme: * sini istiyecektir,