28 Ocak 1941 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 2

28 Ocak 1941 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 2

İ — e müessisi Keshab'dan daha faal bir rol oynamıştır. Keshab 1881 de, bütün mis- çfonerleri etrafında, elinde üstü Cemiyetin *“Naba Bidhan,, yazılı bir bay- rakla büyük bir toplantıda yeni Bayrağının üs- jtünde Müslüman, Hıristiyan ve| diri mutlak bir kudreti |Hindu alâmetleri, önündeki ma- 'sada İncil, Kur'an, Budi ve Hin- Fdu mukaddes kitabları bulunu- kendini | 'dinini ilân etti. İyordu. Bu yeni dinde İyahdaniyetçi ve putperestlik a- İleyhi "duluğun putperestliğini etmeğe bu muhtelif ilâh tem- Billerinin remzi mahiyette oldu- funu iddia etmeğe başladı. $ Bu noktada biraz durub Hin- distanın, her hangi din, siyaset we saire cereyanlarındaki, hattâ ütüh. tarihindeki bu hususiyete öşaret etmek faydalı olur. Hin- İdulakın bütün tarihi tekâmülle- irinde iki ses, iki kumanda bir- F;ini takib eder: “Birleşiniz, ay- niz!,, Bu insanın kulağına askeri yürüyüşte işidilen “sağ, İsol, sağ, sol,, kumandasının in- 'tizamı ile çarpar. 1884 e kadar Brahma - Samaj, “birleşiniz,, kumandası altında ilerledi, ve Keshab'ın yeni dinini ilân etti- ği zaman bu birleşme son had- dine vasıl olmuş bulunuyordu. Bunu, bu terkibin yavaş yavaş bozulması, vahdaniyetçiliğin ya- vaş yavaş dağılması takib etti. Keshab son senelerinde remzi bir şekilde esasen bu terkibi boz- mağa başlamış, bu cematte hat- tâ bütün Hindistanda “ayrılı - nız,, kumandasının aksi uzak- tan uzağa işidilmeğe başlamış- tar. Ve bu “ayrılınız,, kuman- dası altında ilerliyen, ve ayrıl- manın son haddini bulan hare- ket Arya'- Samaj teşkilâtiyle başlamıştır. Arya - Samâj mâ- na itibariyle Aryen cinsinden o- lanların cemiyeti demektir. Fa- kat bu cemiyet te öteki Hindu cemiyetleri gibi dini esaslar ü- zerine kurulmuştur. Arya - Samaj ilhamını kıs- men “Keshab,, ın son senelerin- deki faaliyetinden, kısmen de, Brahma - Samaj'dan almıştır. Fakat bu cemiyet Brahma - Samaj'dan çok ayrı bir yolda yürümüştür. Daha evvel söylen- diği gibi Hindlileri birleştirme değil birbirinden 'ayırma esasına. istinad eder. Cemiyetin müessesi Keshab'- dan daha faal bir rol oynamış- tır. Kendisinin asıl adı Mula Sankara'dır ve Auba Sankara isminde bir Brahman'ın oğludur. Fakat onu Arya - Samaj mües- sisi olarak Dayananda Sarasvati adı- altında tanırlar. Ailesi Sivaya — tapardı ve büyüdü- ğü muhit en koyu bir Hindu an- anesine bağlıydı. Fakat Daya- nanda on dört yaşından itibaren Hindu an'anelerini tenkid etme- ğe ve bazılarına isyan etmeğe kadar varan bir fikir istiklâli göstermişti. Bir gece, mabedde Siva mabudunun önünde nöbet beklerken, gece yarısından son- ra, mâbudun önüne konulan ye- meklere fareler üşüştüğünü ve bu iğrenç mahlükların mabudun Ecnebi SENELİK 2700 Krş. SAYLIK — 760 » 1450 » S AYLIK — 400 » 800 » TAYLIK — 150 » 300 » ZT İkinciteşrin 1041 Pazartesi 29 Zilhicce 1359 14 İkincikânun 1356 Gün 27 Ay 1 Yıl: 941 — Kasım 81 Güneş — Öğle — İkindi 28 İkinciteşrin 1941 SALI 30 Zilhicoa 1359 Akşam — Yatsı — İmsak 16 İkincikâmun 1356 Gün 28 Ay 1 Yıl: 941 — Kasım 82 DİKKAT «€Yeni Sabahe a gönderilen yazılar ve evrak neşredilsin edilmesin lade olunmaz ve bunların kaybolmaların. dan dolayı hiç blr. mesuliyet kabul edilmez, rı olarak ilân etti. Fakat |Keshab kendisi yavaş yavaş Hin tefsir YAZAN : HALİDE EDİB No. 59—' | yüzünde dolaştığını görmüs, fa- relerin yüzünde — dolaşmasına mâni olamıyacak bir putun ka- temsil ede- etmesine artık tahammül miyeceğini hissetmiştir. Gençliği dalima okumakla gc- çen bu adam 1848 de, yani yir- Mi bir yaşında iken anasının ve babasının kendisini evlendirmek için srarlarından kaçınak için evini terketmiştir. Ve adını Da- yananda Sarasvotiye tahvil et- miş ve bir târiki - dünya ola- rak yaşamağa karar vermiştir Hindistanı sekiz sene dolaşan bu genç memleketinin — başlıca târiki - dünyaları ile temasa gelmiştir. Dayananda da Hindistanın ex kudretli " vahdaniyetçi, din mü- ceddidlerindendir. - Bu, vahdani-| yetçiliği Vedalardan almış — ol-| duğunu iddia etmesine, ve hal kat halde Vedalarda vahdani- yetçi bir esas — bulunmasına rağmen Dayananda bu noktada | müslümanlığa çok yaklaşır - ve| bu esasr Dayananda kadar ateş le ve müsamaha — kabul etmez, | tefsire “ miğmaz “bir - kat'iyetle| halka talim için vâzeden ikin-. cibir Hindu din müceddidi bul- | mak müşküldür. Hiç şübhe yok | ki Hinduizmin üleması ve bi yük ruhanileri bu esasa hep inanmışlar, — fakat istisma ile halka “Bir Allah,, mefhumunu | öğretmek istememişlerdir. Ma-| amafih dinlerin tekâmülünde az çok ruhanileri halktan hakika- ti kıskanmak ve saklamak| kuvvetli bir temayül olarak mev | cuttur. Bu ruhanilere tabil o-| larak büyük bir kudret vermiş-| . Arya - Samaj bir teşekkül| ve mezheb olarak Dayananda - nın Calcuttayı ziyâretinden ve | Keshabla' temasından — sonra başlar. Bu ziyaretten vonra Da- | yanandanın vâzları muayyen | bir istikamet almıştır. — Artık, | müceddid, halka Allahın bir| olduğunu söylemekle iktifa et- miyor, Hindular için yeti ve dini bir cemiyet vücuda getir- diğini, bu cemiyetin Hinduların müstakbel — cemiyet — şeklinin bir modeli olduğunu iddia edi-| yordu. Brahma - Samaj da ayni e- melle teessüs etmiş, ayni iddia-| da bulunmuş olmakla beraber, 'Arya - Samaj'dan bambaşka | bir istikamette yürümüştü. Bu | iki cemiyetin arasındaki başlıca fark şudur: Brahma - Samaj bütün Hint- | lileri mezheb ve cins ayırmak-| gızın — birleştirmek — istemişti, | Brahma - Samaj'ın milliyet e- sasları daha fazla garbe tevec. cüh ediyordu; Arya - Samaj bil- âkis Hindlileri birbirinden ayır- mak istemiş, daha doğrusu ki- min Hindli milliyeti çerçevesi- ne - girebileceğini, kimin miyeceğini tesbit etmek yetini üstüne almıştı. Brahma - Samaj'ın teceddüd- | leri dini ve içtimai ve siyasi nas- | yonalizmi nisbeten ikinci safta | kalmıştı. Fakat Arya - Samaj'ın | siyasi cebhesi, ve bilhassa nas-| yonalizmi dini cebhesi kadar kudretli ve ehemmiyetli idi. —| (Arkası var) | T MAARİFDE Akaliiyet mekteblerine | dair bir tamim Maarif Vekâleti ecnebi ve e- kalliyet mekteblerinde milli ve resmi günlerde muhakkak resmi | maarif mekteblerinde yapıldığı | gekilde toplantılar yapılması hu- susunda alâkadarlara bir tamim göndermiştir. Bu toplantılara mektebin bi tün öğretmenleri iştirak edex lerdir. Mektebde ders veren | ve diğer mektebler de| vazifeleri olan öğretmenler ter- | cihan ecnebi ekalliyet mekteble- rindeki , merasimde bulunacak « lardır. Pi İ L L g 2OKUYUCU İ DİYOR Kİ: İzmitte içki buhranı mı var ? İzmitte İnhisarlar idaresinde her aman likör, rakı kanyak garap ve bira bulmak kabil değildir. Bayilere mal vermek hususunda çok zorluk göster- ilmektedir. - Hele men memleketin hef köşesi- nde yirmi kuruşa satılması ilân edilen bira bazı bayilerde , 22.5 ve 25 kuruşa kadar eli inhisarlar başmüdürlüğü- nün malırmatı yokmudur. Bu hususta aiâkadar maka- min nazar dikkâtini celbet- menizi rica ederim. Peynir - satışları horsada yapılacak Ticaret oılısı bu hu- susta kat'i tedbirler alıyor Yeni sene rekoltesine aid pey- nirlerin tamamen borsada satıl- ması için şehrimizdeki alâkadar makamlar şimdiden tedbirler al- maktadır. Şimdiye kadar borsa intikal mevzuuna dahil olan mal lar gibi peynirlerin de yüzde 80i borsa haricinde satılmakta — ve bu sebeble muhtelif fiyatlar ü- zerinden yapılan satışlara ihti- kâr karıştırılmakta idi. Tica- ret Odası ve Müdürlüğü zahire borsası ile temasa geçerek haricdeki — sa- tışların önüne geçecek - tedbir- leri kararlaştırmışlardır. Buzhanelerde bulunan 17 bin | teneke peynir için belediye ve zahire borsası birer rapor ha- zırlayarak komisyona vermiş- lerdir. Fiyat mürakabe komisyonu Ticaret odasının raporunu aldık- tan sonra bünların kat'i satış fiyatlarını tesbit edecektir. Belediye raporunda, komisyo- nun tesbit ettiği fiyatların mu- vafık olduğu Vve peynircilerin zam tleblerinin doğru görülme- diği kaydedilmektedir. Nafia Vekili İstanbulda (Baş tarafı 1 Inci sayfada) Tisat daha mütekâmil bir şe-| kilde devam etmektedir. Mek - teplerin kendi sahaları dahilin-| de her sene biraz daha terakki etmekte olduklarını memnuni - yetle gördüm. Yarın sabah (bu sabah) Silivriye giderek yol in- şaatımızı tetkik edeceğim. Siliv- Tiden sonra Trakyadaki büyük yol faaliyetimizi de tetkik ede- Tek bir kaç gün sonra İstanbu- la dönerek Ankaraya avdet ede- ceğim. Seylâb felâketine karsı alınacak tedbirler Su siyasetinde hükümetin mu- m bir programı vardır. Bu gramın bir kısmı tamamlan- mıştır. Diğer kısmının tamam - lanmasına da ehemmiyetle de- 'am olunmaktadır. #Programın üz tatbik edilemediği mınta- çin yeniden bir progra- mın bu mıntakalara tatbik olu- ği tarihe kadar devam ede- cek acil tedbirler alıyoruz. Bu hususta halkı da ikaz ediyoruz. Edirnede (Bosnaköy) civarında son yaptığımız sedlerin son seylâb esnasında büyük faydası görüldü. Bu mıntakadaki faa- etimize bu sene daha ehemmi- yetle devam edeceğiz. Elektrik mesolesi Elektrikleştirme — sahasında yaptığımız etüdler kısmen bit - Miştir. Bu suretle büyük mik- yasta ve ucuz olarak istihsal olunacak elektriğin sanayi saha- gına arzı temin olunacaktır. Kömür havzasında kurulacak büyük santrala aid etüdler İkti- sad Vekâletine tevdi olunmuş tur. Bundan başka Polatlı, Kü- tahya ve Gedizde de büyük sant- rallar tesis olunacaktır. Mıntaka Ticaret . Vekâlet teşkilatı önler muallimlik Maarif Vekâleti son günlerde | çok mühim bir karar vermiş ve | |. derhal bu kararın tatbikine lamıştır. Vekâlet, vekâlet teşkilâtı için- | de vusife gören memurların, im- Kânlarını bularak - bulundukları| Şehir okullarında — öğretmenlik | aldıklarını görmüş ve bunun me-.| muriyet vazifesini ihmale vesile | ve ayni zamanda tayin bekle- | yen bir çok öğretmenlerin tayin | olunamamasına âmil olduğunu | nazarı itibara alarak bunu men- | etmiştir. Vekâlet, bu öğretmenlik ya- pan memurları birer birer tes- bit ederek öğretmenlik ve ya-| hud da vekâlet memuriyetin - den birinin tercihi — hususunda | kendilerini - serbest — bırakmış- tır. Vilâyet maarif müdürleri de bu karardan istisna edilmamiş- tir. | BELEDİYEDE Büdçe faaliyeti Vali ve belediye reisi doktor | Lütfi- Kırdar dün sabah ve öğleden sonra muhasebe müdü lüğünde belediye mesarifat bü çesinin tedkikiyle mesgul olmuş | tur, Mesarifat bütçesinin umu - mumi hatları tamamlarmıştır. Bir kaç güne kadat daimi encü- mem tevdi olunacaktır. Mühlm blrıtıngm lediye eötür dahilikde açi | lan mecarinin iyi kapatılmama- sı yüzünden bazı müessif kaza- lara sebebiyet verildiğini teba- rüz ettirerek bütün kazalara a- çılan mecarinin kapatılması işi- | ne ehemmiyet atfetmelerini bil- dirmiştir . Çamura karşı tedbirler Belediye Eminönü ve diğer mühim bazı meydanların yağ-| murlu günlerde çamurlu - bir | hale gelmelerinin * sebebini tet- | kik etmiştir. Bu yerlerde bulunan su 1ska- ralarının iyi konulmamış ve çok -defa çöplerle örtülü bulunmuş olmâsının bu hale sebeb olduğu | anlaşılmıştır. Bü hususda - te- mizlik işleri müdürlüğünün na- zarı dikkati celbolunmuştur. Yeni istimlâkler Unkapanı mıntakasında — son günlerde 10 binanın istimlâk müamelesi tamamlanmış ve bi- naların yıkılmasına derhal baş- lanmıştır. İhtikâr suçlu- ları arttı Komisyon dün Beyker mamulâtını tedkik etti Fiyat mürakabe komisyonu | dün vali muavini Ahmed Kını- | ğin reisliği altında toplanarak | bazı ihtikâr vak'alarını tedkik | etmiştir. Komisyon dün Beyker mağazalasında tesbit edilen ih- tikâr hâdisesi ile de meşgul ol- muş ve bu maj mamu- lâtını diğer mağazalarda satı - lan ayni evsafdaki — mallarla karşılaştırmıştır. Beyker mü- essesesi mallarının daima moda- ya tâbi olduğunu ve bunlardan mevsimi geçmiş olanların kıy- metlerinden yarı yarıya kaybet- | tiklerini ileri sürerek diğer| mallara ilâve edilen fiyat farkı bundan ileri geldiğini iddia et- miştir. Komisyon —bu hususta 'Maarif Vekâletinin | ühim bi ir kararı içinde vazife yö- yapamıyacaklar Gazi Terbiye Enstitüsünde öğretmenlik yapan ilk tedrisat | umum müdürü Hıfzırrahman | Raşid Öymen, ve ilk tedrisat u- | müdür muavini Fuad Ba- yur öğretmenliği tercih ederek vekâletteki vazifelerinden ayrlı- | mışlardır. Yerlerine başkaları | tayin olunacaktır. mum Gümrük ve İnhisarlar | Vekilinin tedkikleri Şehrimizde bulunan Gümrük ve İnhisarlar Vekili Raif Kara-| deniz dün İnhisarlar Umum müdürlüğünde meşgul olmuş ve İstanbul Gümrükler başmüdü-| rü İnhisarlara giderek — vekille | görüşmüştür. Raif Karadenizin ür gün akşam Ankaraya dön- | mesi muhtemeldir. | Amerikaya 750 bin | liralık afyon satıldı —| Dün mevsimin en hararetli ihracat günü olarak geçmiş ve | bir günde 1 milyon 460 bin lira- lık ihracat muamelesi kaydedil- | Mmiştir. Bu meyanda Amerikaya 750 bin liralık ham afyon, Al-| | manyaya 180 bin liralık yaprak tütün İsviçreye 100 bin liralık tiftik, Rumanya, Bulgaristan, | “Yunanistan ve Slovakyaya - da | balık gönderilmiştir. | İ MÜTEFERRİK ! Dün geceki yangın | başlangıçları | Dün gece biri Yedikulede, di-| *ğerleri Beşiktaş ve Kadıköyün- de olmak üzere üç yangin baş-| langıcı - görülmüş ve itfaiye ta- | rafından — sür'atle yetişilerek tevsiine meydan — verilmeden | | söndürülmüştür. I — İlk yangın. Yedikulede| Ermeni hastahanesindeki oda- | lardan birinde bir mangal dev- | rilmiş ve tahta aralıklarından | kaplamalar içine ateş dökülerek | yangın çıkmıştır. -Bu odanın döşemesi kısmen yandıktan sön | ra söndürülmüştür. | II — İkinci yangın ise Be-| giktaşta Muradiyede olmuştur. Henüz anlaşılamıyan bir sebeb- | den evdeki yatak ve yorganlar | tutuşmuş ise de sür'atle itfaiye gelerek söndürmüştür. ! IN — Üçüncü yangın da Ka- l dıköyünde Mühürdar caddesin- de bir evin baca kurumlarının tutuşması ile başlamış ve baca- | ya çuval tıkanmak ve xumyeı tarafından yapılan müdahale ne | ticesinde söndürülmüştür. | çe sokaklarda, vitrinlerde, aatandaş dikkat (Baş tarafı 1 incide) yapılacağından şehrimiz halkı- nn bu hususda hazırlıklı olma- sı lâzım gelmektedir. | Alarmlar gimdiye kadar ya-| pılan tecrübelerden daha ehem-| miyetli olacaktır. Çünkü geh- | rimizde ilk defa olarak alarm | esnasında aktif müdafaa terti-| batı da harekete geçerek şehri- mizin üzerinden uçacak olan tayyarelere manevra mermileri, | ve tayyare dafi mitralyözlerile ateş edeceklerdir. Diğer taraf - tan geceleri yapılacak alarm| tecrübeleri esnasında “hava ta-| arruzlarına karşı ışıkları mas- keleme Ve karartma,, nizamma- | mesi de tatbik olunacağından | alarmın devam ettiği müddet- hu- susi ve resmi binalardaki bü- tün ışıklar söndürülecek ve ya-| hud da maskelenecektir. Bu hususlarda halkı ikaz et-| mek üzere vilâyet caddelere ve halkın toplu olarak bulunduğu yerlere bir çok ilânlar asmiş-| tır. | li aş | Dün yapılan toplantı Vilâyet seferberlik müdürlü- | ğünde dün alarm tecrübeleri| hazırlıklarını tedkik etmek — ü- zere bir toplantı yapılmıştır. — | Bu toplantı da alarm esnasın-| da pasif müdfaa teskilâtının fa- liyetini tedkik edecek - olan 40 kişilik hâkem heyeti de hazır | bulunmuştur. Hakem — heyetlerinin — ifayı vazife edecekleri — mıntakalar tesbit olunarak kendilerine teb- liğ olunmuştur. Diğer taraftan | vilâyet seferberlik — müdürlü- ğü tarafından hazırlanan — (ko-| runma mahalleri) levhaları ka- zalara gönderilmiştir. Bu levhalar korunma mahalli | olartik intihab olunan yerlere ta lik olunacaktır. Alarm Gstasın- da sokaklarda ve vesaiti nakli- yede bulunan halk bu (Korun- ma mahalleri) ne iltica edecek- tir. “Alarm da vazife görecek | ekiplere de renkli filâmalar ve-| rilmiştir. W Ekipler bu flâmalarla ser-| bestçe vazifeleri başına gide-| | | ceklerdir. Gece alarmları esna- sinda renkli filâmalar yerine renkli fenerler. kullanılacaktır. Dün yapılan teftişler Dün, seferberlik müdürlüğü | tarafından Kadıkây ve Üsküdar | mıntakasında vazife görecek 0-| lan itfaiye, enkaz kaldırma, gaz arama, teknik onarma, imdadı sıhhi ve polis yardımcısı ekip- leri teftiş olunmuştur. | Diğer mıntaka ekipleri de bu sabah teftiş olunacaktır. Dahiliye vekâleti seferberlik müdürü Dahiliye vekâleti seferberlik | umum müdürü Bay Hüsamed- | dinin bu sabah — şehrimize gel- | | mesi beklenmektedir. | pul | geride | Keşıfler ıhtıralar —— İnce maden kılları Sodyum, potasyum, “Fubid « yum'u ihtiva eden kalevi maden: ler arasında iüce filmler yap- mağa en müsaid olan rubidyum- dur, Bu maden halâda âdi suhu- netlerde, kolayca ve kısa za- manda tabahhur, hulül ve teres- süb eder. Hâdise üzerinde araştırmalar yapmak üzere büyük bir am- yapılmtar. Bunun içine konmuş olan kâfi mikdarda ru- bidyam tabahhur etmiş ve oda suhunetinde müvazenete gelmek üzere ampulün iç sathına değil küçük bir siyah cam levha ü- zerine de teressüb etmişti levhaya kaynatılmış olan plâtin teller madenle teması temin e- diyordu. Cam levhanın altında tutulan bir tungstten telinden geçirilen cereyanın hâüsıl ettiği hararetle cam levha üzerinde Maden tevezzüü idare ediliyor- du. Foto elektrik cereyanı camı levha ziyanın girmesine müsa- ade etmek Üzere ampülün iç sathinın küçük bir kısmı temiz- lenmişti, Film kalınlığıla foto elektrik cereyan arasındaki münasebetin tayini için iki takım yoanmak i- cab ediyordu. Bunlardan birisi kalın maden tabakası tabahhur ederek müvazenet kıymetine i- nerken ve diğeri de temiz cam levhaya maden teressüb eder- ken yapılmıştır. Biri müvaze - net vaziyetinden — uzaklaşırken ve diğeri yakınlaşırken yapılan bu iki tecrübe ayni neticeyi ver- | miştir. Şimdi şu mesle karşı- sında kalıyoruz. -Acaba müva- zenet vaziyetinde film kalınlığı ne kadardır? Bu mühim mesele yeni bir ölçü usulünü çıkarmıştır. Bu usul en kuvvetli mikroskop hat- tâ interferametre usulünü bile bırakmıştır. - Rontken dalgaları ziya dalgalarına na- zaran on bin defa kısadır. Yâni bu Şualar rüiyet kabiliyetimizi on bin defa artırmıştır. Filmfin kalınlığı bir atom kut- runa yakındır. Rubidyum ato- munun kutru ise bir milimetre- nin milyonda yarısı kadardır. | Bu iş için kullanılan ziya dalga- ları ise bundan bin.defa kadar büyüktür. Binaenaleyh burada ziyanın polarizasyon esası kabul edil - miştir. Müstevi polarize bir şua filmden geçirildiği zaman pola rizasyon Müstevisinin devretti. ği gö Bu devir zaviyesi filmin kalınlığı, ziya dalga w zunluğu ve geliş zaviyesiyle w lâkadardır. Tek renkli ziya (tayıfta da civa yeşil hattı) kullanarak ve geliş zaviyesini değiştirerek fik min kalınlığı pek sihhatle ölçü müvazenet lebilmiştir. Yanız vaziyetinde deği fil ken veya küci ölçü yapılabilmiştir. filmin teressüb etme sür'ati he sab edilmiştir. Bu usul lâboratuvarda santi- metrenin yüz milyonda biri in celiğindeki filmlerin ölçülebil « mesi imkânını vermiştir. e—Sevab İşlemiş.. — “Biz açız karnımızı doyur,, diye Pipi- naya gelmişler, ne yapsın ? . O da çalıştırmış!. Dün Sultananmed ikinci sulh ceza mahkemesine bir fuhş teşvik cürmü meşhudu gelmi ve Pipina isminde orta y bir kadın suçlu olarak mahk meye sevkedilmiştir. İddiaya göre Be Yeniçarşıdaki evinde ları fuhşa teşvik ed devücülük yaptığı Pipina ile | evi göz hapsine alınmış ve ev- velki gün yapılan ani bir a- raştırmada Emine, e Perihan adında üç £ küçücük kadınlar keklerle birlikte 4 lardır. Bu kadınlardan on bir, diğeri ön dört, üçün- cüsü de yirmi yaşlarındadır. Dün muhakemesi yapılan Pi- pinanın bu suçu; tutulan zabıt ve dinlenilen şahidlerin ifade- lunda ç kiz- k, ran- alanmış- biri | | | | | | | | | | | | | | | gelecek hafta karar verecektir. | V, ,1 ile Hâkim âhaddin — On bir 3 a yaptırılır mı?. f yok mu?.. sırada Pipina ellerini yanlarına açarak: — Ben ne yapayım? ri geldiler.. İki gözleri iki çeş- me ağlayıp yalvardılar: “Biz a- çız.. Üstümüz başımız yok. Ne olur bizi çalıştır,, diye yalvı dılar. Ben de bir sevab olsun, fakirlerin karınları doysun di- l anlaşılmıştır. uçlu Pipinaya aşındaki kıza bu Sizde Kendile ye ştırdım. İyilik ettik fes nalı Şimdi biz fena olduk. buluyoruz.. Ne yapalım.. bu suçlunun - tevkifii müzekkeresini miş ve tevkifine karar vermiş- tir. | sünülmektedir. Almanya ile mal mübadelesi (Baş tarafı 1 inci sayfada) reyan eden müzakereler netice sinde ihracat için bir mikdar lisans verilmesi kabul edilmiş tir. Bu meyanda Alman' 4 bin ton zahire satılması Bu haber piyasada derhal tesirini gösten miş ve kuş yemi, keten ve su sam fiyatları kilo başına 40 pa ra kadar artmıştır. Diğer ta raftan Almanyaya fındık ihra catı da artarak 16 milyon kilo | yu bulmuştur. Diğer taraftan Almanya il aramızdaki 22 milyon İirahi anlaşma resmen mer'iyete gir memiş olmakla beraber iki tara fın arzusiyle bu anlaşma hüküm leri dairesinde mal mübadeled devam etmekte ve Almanyadai sanayimizin şiddetle muhtaç ol duğu makine aksamı ve yedel parçaları gelmektedir. Bugün lerde Almanyadan yeniden 4 1o komotif de geleceği bildirilmelk tedir